abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48847358
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:09 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarom kusje? Alsof ik überhaupt sympathie heb voor dat achterlijke leger.
Gewoon dat het niet zo rooskleurig is als het lijkt.
pi_48847397
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jep.
chp en het leger gaan dan weer samenwerken lijkt het
pi_48847419
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:12 schreef axcelle het volgende:

[..]

chp en het leger gaan dan weer samenwerken lijkt het
mwuaaah, inmiddels is het anders.
pi_48847866
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gewoon dat het niet zo rooskleurig is als het lijkt.
Oh, op die fiets.

Nou ja, ik geloof er in ieder geval niet dat het zover nog gaat komen.
pi_48848734
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Oh, op die fiets.

Nou ja, ik geloof er in ieder geval niet dat het zover nog gaat komen.
Geen staatsgreep?
pi_48848867
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen staatsgreep?
Ik had het over of er mensen ter dood zouden worden veroordeeld in geval van een staatsgreep.

De kans op een staatsgreep kan ik eigenlijk niet inschatten, aan de ene kant lijkt het alsof het leger dat niet zou doen gewoon als je naar de recente uitspraken luistert, aan de andere kant was dat bericht gisterochtend om 03:00 wel erg opmerkelijk. Blijft afwachten.
pi_48848929
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik had het over of er mensen ter dood zouden worden veroordeeld in geval van een staatsgreep.

De kans op een staatsgreep kan ik eigenlijk niet inschatten, aan de ene kant lijkt het alsof het leger dat niet zou doen gewoon als je naar de recente uitspraken luistert, aan de andere kant was dat bericht gisterochtend om 03:00 wel erg opmerkelijk. Blijft afwachten.
iets gemist?
pi_48849029
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

iets gemist?
Waar al dat gedoe van de laatste 2 dagen omdraait?

Deze uitspraak:

nieuws
http://www.cnnturk.com/TURKIYE/haber_detay.asp?PID=318&haberID=339616
de officiële verklaring
http://www.tsk.mil.tr/bashalk/basac/2007/a08.htm
Nederlands:
[upd] Leger Turkije 'bezorgd' om president
pi_48849128
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waar al dat gedoe van de laatste 2 dagen omdraait?

Deze uitspraak:

nieuws
http://www.cnnturk.com/TURKIYE/haber_detay.asp?PID=318&haberID=339616
de officiële verklaring
http://www.tsk.mil.tr/bashalk/basac/2007/a08.htm
Nederlands:
[upd] Leger Turkije 'bezorgd' om president
Oow dat, nee ok, was ik wel op hoogte van. Miscommunicatie.
pi_48849174
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oow dat, nee ok, was ik wel op hoogte van. Miscommunicatie.
Ik vond het al vreemd.
pi_48855485
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Bull, dat is gewoon een symbooltje om je eigen waarheid te verdedigen zonder argument.

Verder blijf ik erbij dat de Kemalisten een goede deal kunnen sluiten met Europa, als beide partijen de nieuwe geopolitieke realiteit bekijken: de ineenstorting van Irak en de nederlaag van de VS daar. We hebben elkaar nodig als front tegen Iran en terrorisme vanuit Irak.
pi_48856189
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Grappig, zo'n symbooltje van een kuiken gebruiken om je eigen impotentie te maskeren.
  maandag 30 april 2007 @ 01:22:25 #163
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_48856258
quote:
Op maandag 30 april 2007 01:18 schreef CheatFag het volgende:

[..]

Grappig, zo'n symbooltje van een kuiken gebruiken om je eigen impotentie te maskeren.
goh, toch niet geband.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_48863263
quote:
Turkse premier spreekt volk toe over crisis

ANP

ANKARA - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zal maandag voor de televisie de bevolking toespreken over de politieke crisis die is ontstaan wegens de naderende presidentsverkiezingen. Het kantoor van de premier liet weten dat de speech om 19.15 uur (Nederlandse tijd) gepland staat.

Premier Recep Tayyip Erdogan

Erdogan heeft zijn minister van Buitenlandse Zaken en partijgenoot van de gematigd islamitische AK-partij Abdullah Gül naar voren geschoven om president te worden. Dit tot weerzin van een deel van de bevolking, de legertop en de huidige president Ahmet Necdet Sezer.

Die vrezen dat een politicus van een partij die haar wortels heeft in de politieke islam, een bedreiging vormt voor de seculiere staat die Turkije is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 30 april 2007 @ 15:41:15 #165
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48864737
quote:
Op maandag 30 april 2007 00:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Bull, dat is gewoon een symbooltje om je eigen waarheid te verdedigen zonder argument.
Ik wil argumenten graag pareren met argumenten, maar dat betekent wel dat er in de eerste plaats al argumenten in je post moeten staan, zeg.
  maandag 30 april 2007 @ 15:41:48 #166
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48864742
quote:
Op maandag 30 april 2007 01:18 schreef CheatFag het volgende:

[..]

Eerder een toenemende luiheid jegens dom en trollerig Fok.
pi_48865463
ik hoorde gisteren dat in ze in Turkije een kiesdrempel van 10% hebben, dat is ook de reden dat de AKP met 35% van de stemmen een parlementaire meerderheid heeft.
Als ze hetzelfde kiessysteem als in NL zouden hebben hadden ze niet zoveel macht.
pi_48865663
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:53 schreef retteketet het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Veel Turken willen wel degelijk bij de EU, op de felle nationalisten na. Een Turkije dat niet voor Europa kiest trekt daardoor automatisch partij voor Amerika, en voor andere EU-staten geldt hetzelfde.

Verder weten de meeste kiezers nauwelijks iets van EU-zaken af, dus hun mening doet niet ter zake. Zie ook het referendum over de Europese Grondwet, waarbij de Nederlanders en Fransen als blinde paarden achter het nee-kamp aanhobbelden .
Niet waar. In het geval van Turkije wilde Amerika juist dat ze wel bij de EU zouden horen.
pi_48890073
quote:
The political crisis

Turkey's turmoil
May 1st 2007 | ANKARA
From Economist.com

Turkey will probably have an early parliamentary election, rather than a coup, after extraordinary recent events

FIRING tear gas and wielding truncheons, police in Istanbul broke up the latest street protest in Turkey on Tuesday May 1st. On this occasion left-wingers wanted to mark the anniversary of the massacre of over 30 demonstrators in 1977. It was a relatively small affair but, given Turkey’s current political crisis, the police and others in authority are nervous that any gathering may get out of hand. Perhaps as many as 1m people took to the streets at the weekend to demand that Turkey preserve its secular character. More large protests are likely.

The real trouble started over the choice of a new president to replace the incumbent, Ahmet Necdet Sezer, whose seven-year term expires on May 16th. The president is chosen by parliament where the ruling AK Party has a big majority. At first it seemed that the prime minister, Recep Tayyip Erdogan, would take the job. But after the army, the opposition and the Mr Sezer all objected, he instead nominated his foreign minister, Abdullah Gul. It was only after a first inconclusive vote in parliament on April 27th that the army intervened again, using language that seemed to some to threaten a military coup.

The reason for the hostility to either Mr Erdogan or Mr Gul becoming president is that the AK Party is mildly Islamist. Moreover both men's wives wear the Muslim headscarf. Turkey's fiercely secular constitution laid down by Ataturk frowns on this. And the army sees itself as the guardian of that tradition. It has repeatedly intervened in the past, most recently in 1997 when it ousted an earlier Islamist government in what became known as a post-modern coup. Because the April 27th statement was posted just before midnight on the army's website, wags are talking of an e-coup this time around.

It should not come to that. A speech recorded by Mr Erdogan at the weekend was broadcast on television on April 30th, in which he appealed for calm and national unity and reminded Turks of the need to preserve stability and protect the country’s recent economic successes. He did not offer to drop Mr Gul's candidacy. The next move is in the constitutional court. The opposition has asked the court to rule on whether there had been a valid quorum for parliamentary voting on the presidency to begin. In this febrile atmosphere, complete with huge street protests, the court is likely to rule quickly, either on May 1st or the day after. But whichever way it decides, observers expect the government to call an early election, perhaps for July (the election had been due in November). That would probably do most to reassure business leaders, too.

As things stand, the AK Party is likely to win such an election, maybe even with an increased majority. But it may not insist then on Mr Gul's candidacy for president. Many Turks would like to see a compromise to reduce tension. And even some AK Party supporters worry that it may get too powerful if it controls all the levers of government.

Outsiders are looking on astonished. Investors have been startled. Financial markets slumped at the beginning of the week, at one point the stockmarket was down by 8% on Monday, before closing some 4% down. Losses continued the next day. The European Union condemned the army’s intervention in a democratic argument. Some Turks retorted that secularism was more important than democracy. Anti-EU feeling is on the rise anyway because Brussels is seen as foot-dragging in talks on Turkish membership. Anti-Americanism has also been strong because of the Iraq war.

In this situation, growing nationalism in Turkey could be as much of a problem as rising Islamism. The chances of Turkey getting closer to joining the EU are falling all the time. The army's blundering into politics has done Turkey' image in the world no good at all.

http://www.economist.com/daily/news/displaystory.cfm?story_id=9100444&top_story=1
pi_48895844
Laatste nieuws: Het Turkse Hooggerechtshof (Anayasa Mahkemesi) heeft de eerste ronde van de Turkse presidentsverkiezingen ongeldig verklaard, dus gaat Turkije vervroegd naar de stembussen. Het nieuwe parlement zal daarna de nieuwe president kiezen.
pi_48895875
quote:
Het Turkse Constitutionele Hof heeft eerste ronde ongeldig verklaard van de presidentsverkiezing in het parlement. Het hof deed uitspraak op verzoek van een oppositiepartij, die gekant is tegen de kandidatuur van de islamistische presidentskandidaat Gül.

De uitspraak van het hof maakt mogelijk de weg vrij voor vervroegde parlements- verkiezingen. Premier Erdogan zou ook een andere kandidaat naar voren schuiven voor het presidentschap.

De seculiere oppositie, het leger en de zittende president vrezen voor de scheiding van kerk en staat als het land een islamitische president krijgt.

Bron:Nos.nl
Nou, word een lekker instabiel zooitje daar, vraag me als nog af, wie de president gaat worden ?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:51:38 #172
129995 Aitan
boventitel
pi_48896003
Ik
Was geschreven,
Jorrit
pi_48897265
Nieuwe verkiezingen en de nieuwe volksvertegenwoordiging zal dan wel een seculiere president kiezen. Verder mogen ze daar die kiesdrempel van 10% wel eens afschaffen.
pi_48897856
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:45 schreef TheMagnificent het volgende:
Laatste nieuws: Het Turkse Hooggerechtshof (Anayasa Mahkemesi) heeft de eerste ronde van de Turkse presidentsverkiezingen ongeldig verklaard, dus gaat Turkije vervroegd naar de stembussen. Het nieuwe parlement zal daarna de nieuwe president kiezen.
je loopt een beetje voor op de zaken vind je niet?

alleen het eerste staat vast, maar zelfs daarvan is er nog geen reden voor het besluit gegeven
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:37:47 #175
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_48899297
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:36 schreef BobbyDrake het volgende:
Nieuwe verkiezingen en de nieuwe volksvertegenwoordiging zal dan wel een seculiere president kiezen. Verder mogen ze daar die kiesdrempel van 10% wel eens afschaffen.
Dat hangt dus van die kiesdrempel af. De AKP van Erdogan en Gül is nogal populair. Als er dan weer maar 2 partijen de kiesdrempel halen kan hetzelfde scenario zo weer optreden. Die kiesdrempel van 10% pakte in 2002 echt geniaal uit. Twee partijen halen samen een kleine 54% van de stemmen, en mogen onderling alle zetels verdelen. .

De wet voor de verkiezing van de president pakt op deze manier wel bizar uit. Je hebt een 2/3e meerderheid van alle parlementariërs nodig om president te worden, na 3 stemmingen is een gewone meerderheid voldoende. Wel moeten bij die eerste stemming volgens de uitspraak van deze rechter bij de eerste stemmingen ook minstens 2/3e van alle parlementariërs aanwezig zijn. Conclusie: als je een minderheid van iets meer dan 1/3e in het Turkse parlement vertegenwoordigt, kun je de verkiezing van de president saboteren. Het is veel effectiever om in dat geval bij de eerste stemmingen weg te blijven, dan om braaf tegen de kandidaat van de meerderheidspartij(en) te stemmen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:11:26 #176
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48900618
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:46 schreef newsman het volgende:
Nou, word een lekker instabiel zooitje daar, vraag me als nog af, wie de president gaat worden ?
En dat moet dan straks ook nog bij de EU komen. Ze kunnen de boel nu al niet stabiel houden dat wordt leuk als ze straks bij de EU komen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48901171
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

je loopt een beetje voor op de zaken vind je niet?

alleen het eerste staat vast, maar zelfs daarvan is er nog geen reden voor het besluit gegeven
Nou ja, ik denk ook dat dit betekent dat er nieuwe verkiezingen moeten komen, tenzij de DYP en Anap besluiten hun verstand te gebruiken en niet meer mee te doen met de waanzin van de CHP, maar die willen waarschijnlijk toch weer zo graag verkiezingen dat ze niet mee gaan werken om de crisis op te lossen.

We zullen zien wat er gebeurt, maar moeten nu eerst maar eens afwachten hoe het Constitutionele Hof van 368 aanwezigen minder dan 367 heeft gemaakt.
pi_48901765
Is er geen Hof dat toezicht houdt op het Constitutionele Hof? Ik ben namelijk erg benieuwd wat het oordeel precies is. En ik denk velen met mij.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:50:52 #179
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48902284
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is er geen Hof dat toezicht houdt op het Constitutionele Hof? Ik ben namelijk erg benieuwd wat het oordeel precies is. En ik denk velen met mij.
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zou het enige porgaan zijn dat dat zou kunnen, maar dat zou zich in deze zaak hoogst waarschijnlijk niet ontvankelijk verklaren.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:52:30 #180
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_48902352
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zou het enige porgaan zijn dat dat zou kunnen, maar dat zou zich in deze zaak hoogst waarschijnlijk niet ontvankelijk verklaren.
idd, geen europa
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:56:02 #181
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48902490
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:52 schreef nixxx het volgende:

[..]

idd, geen europa
Dat niet zozeer; Turkije is namelijk wel een partij bij het bijbehorende verdrag en bij de Raad van Europa; maar het Hof houdt zich niet bezig met interne staatsrechtelijke zaken.
pi_48904074
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:56 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat niet zozeer; Turkije is namelijk wel een partij bij het bijbehorende verdrag en bij de Raad van Europa; maar het Hof houdt zich niet bezig met interne staatsrechtelijke zaken.
Precies.

Ik verwacht dat het debat de komende dagen zal gaan over de manier waarop de volgende president gekozen kan worden. Dat in dit debat de CHP niet aan bod zal komen, maar de andere oppositie-partijen wel. Vervolgens zullen er wel verkiezingen komen, eventueel ook verkiezingen door het volk van de president.

Baykal is volgens mij een soort van parlementaire terrorist.
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:55:18 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48919507
Waarom denken mensen eigenlijk dat Turkije een soort nieuwe Weimar-republiek is? Het leger grijpt daar zowat om de 10 jaar in, beginnend in de jaren '60. En elke keer was die ingreep omstreden (met soms de VS op de achtergrond opererend) met veel protest.

Wat maakt dan deze incidenten wezenlijk anders waardoor de stabiliteit in gevaar komt?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48919934
En nu vervroegde verkiezingen, wederom enorme populariteit onder de AKP, een gelijkwaardige regering en uiteindelijk Gül president
pi_48920464
quote:
wederom enorme populariteit onder de AKP
Dat zullen we nog wel eens zien. Ze zullen in ieder geval geen 35% van de stemmen meer halen. Vergeet ook niet dat de vorige verkiezingen veel mensen niet hadden gestemd (die nu waarschijnlijk wel gaan stemmen).
pi_48920665
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:23 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat zullen we nog wel eens zien. Ze zullen in ieder geval geen 35% van de stemmen meer halen. Vergeet ook niet dat de vorige verkiezingen veel mensen niet hadden gestemd (die nu waarschijnlijk wel gaan stemmen).
Dat klopt. De verwachting is nu ver boven de 40%

Zelfs de mensen die de AKP in eerste instantie wantrouwden willen nu AKP stemmen. De resultaten lieger er immers niet om. En dat is wat voor mensen geldt. Resultaten en eerlijke politici. Kortom, CHP heeft zelfmoord gepleegd met deze ondemocratische actie en zal de averechtse uitwerking zeker merken.

Met de mogelijkheid dat het volk de president kan kiezen is de zaak voor CHP en aanhang definitief verloren.
pi_48921637
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat klopt. De verwachting is nu ver boven de 40%

Zelfs de mensen die de AKP in eerste instantie wantrouwden willen nu AKP stemmen. De resultaten lieger er immers niet om. En dat is wat voor mensen geldt. Resultaten en eerlijke politici. Kortom, CHP heeft zelfmoord gepleegd met deze ondemocratische actie en zal de averechtse uitwerking zeker merken.

Met de mogelijkheid dat het volk de president kan kiezen is de zaak voor CHP en aanhang definitief verloren.
Dat denk ik niet, maar 'we shall see'.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:49:22 #188
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_48923265
Ik vond het echt een prachtige toespraak van Erdogan van vanochtend. Echt, als nu nog CHP gaat zeiken, of als uberhaupt mensen daar nog op gaan stemmen dan zit daar daadwerkelijk iets anders achter.

Persoonlijk denk ik dan ook dat AKP met 40-50% absoluut gaat winnen, en dat de poppenkast die zich nu heeft afgespeeld door CHP en het leger AKP niet gaat afremmen.
pi_48923461
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:49 schreef adnansupernew het volgende:
Ik vond het echt een prachtige toespraak van Erdogan van vanochtend. Echt, als nu nog CHP gaat zeiken, of als uberhaupt mensen daar nog op gaan stemmen dan zit daar daadwerkelijk iets anders achter.

Persoonlijk denk ik dan ook dat AKP met 40-50% absoluut gaat winnen, en dat de poppenkast die zich nu heeft afgespeeld door CHP en het leger AKP niet gaat afremmen.
Juist, het leger of het Constitutionele Hof kan dan ook niet meer zeggen dat de islamisten in de regering een eigen mannetje willen plaatsen en zo het secularisme willen ondermijnen. Nee, want dan kiest het volk. Dan mogen ze het volk aanspreken op hun keuze. Nu maar hopen dat de verkiezingen er snel komen.
pi_48947729
Wie heeft de titel van dit topic veranderd? Het is absurd om te spreken over 'vervroegde verkiezingen' als er een full-blown politieke crisis aan de gang is met een onverbloemd dreigement van het leger om de regering af te zetten.

De president van Turkije had volgende week Abdullah Gül moeten zijn. Nu is de situatie zo dat hij dat niet kan worden. Wat er in de tussentijd heeft plaatsgevonden aan parlementair terrorisme, militaire dreiging en misbruik van de wetgeving door het constitutionele hof werd prima omschreven met het woord 'staatsgreep'.
pi_48948398
Dat is een interpretatie en dus een mening. Ik heb geen parlementair terrorisme gezien, geen directe militaire dreiging geproefd en geen misbruik van de wetgeving bemerkt. Wat geen interpretatie is, is het feit dat er vervroegde verkiezingen gaan komen en dat was vanaf het begin ook het doel van zowel het leger als de oppositie.

Kortom, er is geen andere titel die de lading beter kan dekken. Het bombastische taalgebruik zoals vaak door kranten als Hurriyet, en blijkbaar ook door jou, wordt gebruikt is nergens voor nodig. Deze mug is hoogstens een vlinder, maar zeker geen olifant.
pi_48949265
Het doel van het leger en van de oppositie, maar niet van de regeringspartij die bijna2/3 van de stemmen in het parlement heeft. Hoe noem jij het als een parlement wordt gehinderd in de uitvoering van haar grondwettelijke taak?

Ja, er komen nu verkiezingen, maar dat is uitsluitend en alleen het geval omdat Erdogan nu niet anders meer kan nadat de zogenaamde 'seculieren' hun macht om de wettige regering te dwarsbomen maximaal hebben gebruikt.

Vervroegde verkiezingen is de uitkomst, maar het beschrijft op geen enkele manier wat er de afgelopen dagen in Turkije is gebeurd.
  donderdag 3 mei 2007 @ 00:15:28 #193
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_48949373
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 00:11 schreef HiZ het volgende:
Het doel van het leger en van de oppositie, maar niet van de regeringspartij die bijna2/3 van de stemmen in het parlement heeft. Hoe noem jij het als een parlement wordt gehinderd in de uitvoering van haar grondwettelijke taak?

Ja, er komen nu verkiezingen, maar dat is uitsluitend en alleen het geval omdat Erdogan nu niet anders meer kan nadat de zogenaamde 'seculieren' hun macht om de wettige regering te dwarsbomen maximaal hebben gebruikt.

Vervroegde verkiezingen is de uitkomst, maar het beschrijft op geen enkele manier wat er de afgelopen dagen in Turkije is gebeurd.
Wordt er nu gesteggeld om het woordje 'staatsgreep' Het is geen klassieke misschien, maar er werd gebruik gemaakt van chantage. Prima toch?

Ben Bot had laatst een artikel in de Volkskrant over het ingrijpen van het leger. Hij keurde het eigenlijk niet af. en hoewel ik ingrijpen van het leger verwerp vind ik de reden niet slecht. Ik weet, het is in mijn straatje en het is niet consequent, maar als ik eerlijk ben ik het zo slecht nog niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_48949807
Hilarisch gewoon, een bevestiging hoe bedriegend de democratie is!
  donderdag 3 mei 2007 @ 00:35:51 #195
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48950279
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 00:11 schreef HiZ het volgende:
De rechtsstaat in volle glorie? Blijkbaar is die mogelijkheid er in de wet en de oppositie maakte er gebruik van.
quote:
Als ANAP en DYP gewoon woord hadden gehouden, was er niets aan de hand. Nu kan Erdogan nogmaals proberen te stemmen, en dat gaat hij ook doen, maar hij neemt geen risico meer door op deze partijen te rekenen en kondigt gewoon verkiezingen aan.
quote:
Het is de gebruikelijk gang van zaken in Turkije. Al sinds de oprichting van de republiek. Ik begrijp niet waar je zo hysterisch om doet.

Ja, de AKP zal uiteindelijk de president leveren, maar ditmaal met het volk achter zich. Het duurt nu alleen wat langer.
pi_48950313
Nogal dubbelop trouwens die titel. Vervroegde verkiezingen worden niet voor de gein aangekondigd, maar altijd bij een crisis. De vorige titel dekte de lading, maar als iedereen tevreden is met wat extra en nodeloos gebruik van krachttermen, prima.
  donderdag 3 mei 2007 @ 01:39:41 #198
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48950957
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 01:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nogal dubbelop trouwens die titel. Vervroegde verkiezingen worden niet voor de gein aangekondigd, maar altijd bij een crisis. De vorige titel dekte de lading, maar als iedereen tevreden is met wat extra en nodeloos gebruik van krachttermen, prima.
Reuters beschouw ik wel als een redelijk objectieve nieuwsbron.
http://www.reuters.com/article/worldNews/idUSL0231134920070502
pi_48954593
Heel goed. Ze zeggen exact wat ik zeg. "Turkey set for early elections to end crisis" Niets in de trant van "Crisis and early elections in Turkey"

Ik neem aan dat je zelf wel begrijpt wat het verschil is. Je kan de titel natuurlijk ook opvatten als "Crisis en (dus) verkiezingen in Turkije". Al neemt ook hier niet weg dat het begrip crisis redundant is.

Maar ik draaf door, de titel is in ieder stukken beter dan het eerst was.
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:18:41 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48962599
Ik vind dit als buitenstaander toch erg raar. Ik heb in de geschiedenisboekjes altijd geleerd dat Ataturk en zijn kompanen jongens uit het platteland waren die een moderne republiek stichtten.

Nu blijkt dat de aanhangers van de AK-partij ook vooral uit het platteland komen. Hoe moet ik dat dan plaatsen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')