De mensen die dat hebben geschreven tellen kennelijk volgens het principe van 1,2 veel. Er is geen enkele andere bron die het heeft over een miljoen mensen, de foto's lijken niet op een dergelijke mensenmassa te wijzen en daarnaast is het aantal deelnemers in Ankara rond de 300.000 geweest volgens de meeste onafhankelijke bronnen.quote:Op zondag 29 april 2007 15:18 schreef Frrreek het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/106(...)ren_in_Istanbul.html
Precies, ik hoorde ook over 300,000 demonstranten in Ankara, hoewel dat ook al overdreven leek (200,000 kwam ook voorbij). Hoe het ANP op 1,5 miljoen komt is mij een vraagquote:Op zondag 29 april 2007 15:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
De mensen die dat hebben geschreven tellen kennelijk volgens het principe van 1,2 veel. Er is geen enkele andere bron die het heeft over een miljoen mensen, de foto's lijken niet op een dergelijke mensenmassa te wijzen en daarnaast is het aantal deelnemers in Ankara rond de 300.000 geweest volgens de meeste onafhankelijke bronnen.
Dat incident heeft natuurlijk niks te maken met de arrogantie van de AKP en alles met het feit dat Erdogan gewoon een jongen uit de achterbuurten van Kasimpasa is. Het maakte wel dat veel mensen die op zich niks tegen de AKP hebben 'die man' dan toch liever weer niet als staatshoofd zien.quote:Op zondag 29 april 2007 14:49 schreef TheMagnificent het volgende:
Frrreek, die economische groei waar je het over hebt, is schijn.
Erdogan is zo arrogant dat hij een ontevreden boer die bij hem komt (in Mersin) om te klagen, wegstuurt met de woorden 'Anani da al git' = 'Neem je moeder mee en donder op'.
Idd, zo kunnen we elkaar steunen om een seculier en democratisch front te vormen ipv een grote linkse superstaat waarin de Islam steeds maar een grotere invloed krijgt.quote:Op zondag 29 april 2007 14:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Europa en de Europese Unie zijn twee aparte dingen. Turkije kan best een Europees land zijn, maar dan hoeft het niet persé de EU in. Contact houden en handel drijven kan ook zonder lid van de EU te zijn.
Je bent een Turk. Je beeld is misschien wat vertroebeld maar het verscheurde karakter van Turkije lijkt me toch wel duidelijk. Een land met een grote identiteitscrisis.quote:Op zondag 29 april 2007 14:07 schreef IHVK het volgende:
Het leger is gewoon tegen een islamitisch Turkije, uit hun ideoligie.
Niks prestigeus aan.
Het leger gebruikt alleen de verkeerde middelen om hun idealen te verdedigen.
Ten tweede: Erodgan noch Gul zijn van plan de seculiere staat af te breken.
MtX1982 je weet, gezien je berichten, echt veel te weinig van de hele sitatie of überhaupt de geschiedenis van Turkije aan om hier een goede analyse van te schetsen.
h
quote:Wikipedia - FIS
Verkiezingen 1991
Het FIS won de verkiezingen van december 1991, maar dit werd negatief ontvangen in Algerije. Het leger pleegde een staatsgreep, waarna het FIS verboden werd en de democratische president Bendjedid, die hervormingen had toegezegd, van de FLN afgezet werd. Zijn plaatsvervanger werd de onbuigzame Liamine Zéroual.
De Franse regering gaf haar steun aan het nieuwe bewind van Zeroual en in veel westerse media ging gejuich op omdat Algerije van het 'islamitische gevaar' gered was. Veel westerse media vonden dan ook dat ondanks de ondemocratische actie van het leger, Algerije voor de democratie gered was. Uiteraard reageerde de islamitische wereld geschokt op dit geval van de Westerse dubbele moraal.
Verschillende aan deze partijen gelieerde groeperingen (zoals de Groupe Islamique Armé) grepen daarna naar de wapens waarmee een acht jaar durende guerrilla en terroristische oorlog tegen de staat begon.
Mijn persoonlijke mening is dat het gegrom helemaal niets te maken heeft met secularisme en alles met het feit dat de oude elite de nieuwe lichting niet meer buiten de deur kan houden.quote:Op zondag 29 april 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
Maar als er geen meerderheid is.... wat ligt het leger dan te grommen ?
HEt leger heeft het al vaker gedaan om daarna via verkiezingen een nieuw parlement de macht te geven. Zelfs ben Bot staat er niet negatief over. aan de ne kant goed dat ze de scheiding bewaken. aan de andere kant, als de meerderheid voor meer islam in de politiek is, moet je het dan tegenhouden?quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik hoop dat er een staatsgreep plaats vind. Dat betekent direct het einde van de onderhandelingen met de EU.
Dit soort taferelen zijn wel vaker voorgekomen. Niet speciaal een identiteitscrisis.quote:Op zondag 29 april 2007 16:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je bent een Turk. Je beeld is misschien wat vertroebeld maar het verscheurde karakter van Turkije lijkt me toch wel duidelijk. Een land met een grote identiteitscrisis.
Mijn beeld is in ieder geval veel helderder dan die van jou wat deze zaak betreft.quote:Op zondag 29 april 2007 16:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je bent een Turk. Je beeld is misschien wat vertroebeld maar het verscheurde karakter van Turkije lijkt me toch wel duidelijk. Een land met een grote identiteitscrisis.
quote:Op zondag 29 april 2007 16:23 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Idd, zo kunnen we elkaar steunen om een seculier en democratisch front te vormen ipv een grote linkse superstaat waarin de Islam steeds maar een grotere invloed krijgt.![]()
Omdat door een kiesdrempel-systeem de AKP wel 62% van de zetels in het parlement heeft, terwijl ze maar 31% van de stemmen hebben gehaald..quote:Op zondag 29 april 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
Maar als er geen meerderheid is.... wat ligt het leger dan te grommen ?
De doodstraf is een paar jaar geleden afgeschaft.quote:Op zondag 29 april 2007 19:59 schreef axcelle het volgende:
Sorry hoor, maar ben ik de enige die een dejavu heeft en herinnert hoe samenwerking van het leger en CHP heeft geleid tot doodstraf aan het adres van een premier in functie?
Voor de Turken http://youtube.com/watch?v=VR3SbcTTpZY
Youtube linkje gezien?quote:Op zondag 29 april 2007 20:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
De doodstraf is een paar jaar geleden afgeschaft.
Maar je bent niet de enige die daaraan terugdenkt, ik geloof er echter niet in dat dat zal gebeuren. Zo ver gaan ze echt niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Adnan_Menderes
Een ware democratie is ook tegen elk vorm van een staatsgreep, dus ook 'afgeschaft'quote:Op zondag 29 april 2007 20:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
De doodstraf is een paar jaar geleden afgeschaft.
Waarom kusje? Alsof ik überhaupt sympathie heb voor dat achterlijke leger.quote:Op zondag 29 april 2007 20:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een ware democratie is ook tegen elk vorm van een staatsgreep, dus ook 'afgeschaft'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |