abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:40:02 #151
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48790418
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uh ja, maar moet je dat daarom per se belonen?
Nouja, een beleid wat elke dag verandert helpt niet echt nee.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:41:04 #152
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48790457
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:38 schreef Klopkoek het volgende:
VVD is weer zo hypocriet als de nete. Hirsi Ali mocht zogenaamd wel liegen maar Ali Baba uit de straat niet?

Weer een naar conservatief (willekeur, de elite staat boven de wet) trekje van die pseudo-liberalen
De VVD zou sowieso hierover wijselijk zijn bakkes moeten houden ja. Blijkbaar zijn de meesten Megan allang weer vergeten.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:44:24 #153
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48790554
quote:
VVD is weer zo hypocriet als de nete. Hirsi Ali mocht zogenaamd wel liegen maar Ali Baba uit de straat niet?

Weer een naar conservatief (willekeur, de elite staat boven de wet) trekje van die pseudo-liberalen
Als een persoon is toegelaten dan kom je daar niet op terug.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:47:57 #154
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48790662
Hoe zit dat met de VVD, vinden ze dat iemand die liegt per se het land uitmoet?
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:49:54 #155
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48790719
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe zit dat met de VVD, vinden ze dat iemand die liegt per se het land uitmoet?
Als dat zo is, dan liegen ze dat.
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:41:39 #156
131798 Hutjemutjekloas
zeet ie mie dan zee ik oe
pi_48792125
Yildiz, ahum Irak harstikke veilig???

Je maakt een grapje hoop ik :S
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:44:12 #157
131798 Hutjemutjekloas
zeet ie mie dan zee ik oe
pi_48792189
En martijn77 dat liegen hangt ook af van de manier waarop je naar Nederland bent gekomen!!!!

Ben je op een illegale(en vaak de enigste manier) uit je onveilige thuisland gevlucht dan heb vaak niet eens een paspoort en als je wel een paspoort hebt tja tja wat moet je daar dan mee doen als vluchteling in een vreemd land(lees Nederland)
pi_48792709
quote:
Nou, het kabinet viel notabene door dit onderwerp.
Dat Verdonk er op terug kwam, kwam mede door de grote druk uit de tweede kamer.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48792789
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:33 schreef Hutjemutjekloas het volgende:

WAAROM GEEN REFERENDUM?? Om vast te kunnen stellen hoeveel van de Nederlanders het daadwerkelijk eens zijn met de invoer van het Generaal Pardon en dan nog een referendum dat specifiek gericht is op de stelling of asielzoekers 1 keer mogen liegen
exact! een uitstekend onderwerp voor een referendum me dunkt. Die stelling zou er van mij nog wel afmogen. Ben benieuwd wat de uitkomst hiervan is.

Maar dat zal de politiek wel niet aandurfen.
pi_48793822
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:09 schreef fokje het volgende:

[..]

exact! een uitstekend onderwerp voor een referendum me dunkt. Die stelling zou er van mij nog wel afmogen. Ben benieuwd wat de uitkomst hiervan is.

TNS NIPO: 63% Nederlanders voor generaal pardon | opinie
Mag je asielzoekers die al jaren wachten op een verblijfsvergunning nog langer in onzekerheid laten of terugsturen? Bijna tweederde (63%) van de Nederlanders vindt van niet. Zij pleiten voor een verblijfsvergunning voor alle asielzoekers die onder de oude vreemdelingenwet asiel hebben aangevraagd en dus al vijf jaar of langer in Nederland zijn, op voorwaarde dat zij zich niet schuldig hebben gemaakt aan een misdrijf. Dit blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van VluchtelingenWerk Nederland.

(Bron: VluchtelingenWerk Nederland)
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:59:57 #161
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48794122
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 21:41 schreef Hutjemutjekloas het volgende:
Yildiz, ahum Irak harstikke veilig???

Je maakt een grapje hoop ik :S
Politiek zou een goede grap kunnen zijn ja, maar het is een institutionele grap met veel macht. Een dure.
pi_48794138
Dat is sociaal. Begrijp dat dan. De boel belazeren en dan gewoon toch beloond worden, dat is normaal. Als je daar tegen bent dan ben je een asociale xenofobe Pim-adept, begrijp dat dan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:01:06 #163
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48794140
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:09 schreef fokje het volgende:

[..]

Noem mij eens een succesvol bedrijf waar afzonderlijke besluiten worden gekeurd door alle werknemers?
pi_48794178
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Noem mij eens een succesvol bedrijf waar afzonderlijke besluiten worden gekeurd door alle werknemers?
World Online?
pi_48794226
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:57 schreef fjs het volgende:
En jij neemt ze in huis en betaalt de kosten?
Nee, dat mag een ander doen.
Hij gaat op het Museumplein staan schreeuwen als hij 10 euro per maand meer ziektekosten moet betalen. Dat is namelijk asociaal.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48794296
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:48 schreef bolletje_25 het volgende:
Zucht. Wanneer gaat Nederland nou eens accepteren dat op den duur (zeg binnen 10 jaar) we toch wel weer economische vluchtelingen toe gaan laten. Onvermijdelijk, vergrijzing enzo.

Of zijn er rechtse zeikers die hun ouders overhalen om hun AOW'tje op te geven, en zelf 60 uur in de week willen werken? Nee? Mooi, denk dan eerst eens na.
Zucht, wanneer gaan linkse domme zeikerds die er geen reet van af weten maar wel een grote bek hebben eens nadenken over iets en zich informeren voordat ze stellig dingen gaan beweren?

Je hele gejank over dat immigratie vergrijzing op zou lossen is... tadada... bullshit: http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html
pi_48794490
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zucht, wanneer gaan linkse domme zeikerds die er geen reet van af weten maar wel een grote bek hebben eens nadenken over iets en zich informeren voordat ze stellig dingen gaan beweren?
Je laagdunkend uitlaten over degene waar je een discusie mee voert is wel heel zielig.
Besef je wel dat wij juist héél goed nadenken over wat we zeggen?

Niet iedereen heeft een grote bek en een egocentrische kijk op de wereld.

Je hangt hier lang genoeg rond. We weten inmiddels écht wel hoe jij tegenover dit onderwerp staat. Een asielzoeker hoeft van jou echt niet te liegen. Je wilt ze (de groep die onder de pardonregeling valt) sowieso niet hier hebben. Dus terug on-topic. Lees de OP desnoods even.
pi_48796508
Ik hoorde net bij Nova, dat volgens Albayrak het generaal pardon maar 55 mil gaat kosten.
Weet niet wat nou de waarheid is, maar 55 of 500 mil is wel een erg groot verschil.

Ook wilde ze niets los laten omtrent de hoeveelheid personen het nu precies gaat.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48797039
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Het wordt alleen maar steeds walgeijker dat hele generaal pardon.
Expres traag doen, niet meewerken aan uitzettingsprocedures en dus ook liegen. Maar hoe beloont walgelijk links ze? 'hoi welkom! Hier heb je een huis en uitkering!'
Expres traag doen doen IND en rechtbanken: een jaar moeten wachten op een uitspraak of beschikking is geen uitzondering. En daarop moet je dan wel binnen twee weken of zo reageren.

Mag ik iedereen er op wijzen, dat Ayaan ook gelogen heeft! En dat de enige keer dat Verdonk nou eens gelijk had, ze bakzeil gehaald heeft.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48797236
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:18 schreef BasEnAad het volgende:
We zullen vanzelf wel zien of de Polen problemen brengen, maar ik denk eigenlijk van niet. Ze komen uit een redelijk beschaafd land, niet zo ver weg. En sinds een tijdje al bij de EU. Bovendien hebben ze er geen voordeel van hier veel te verdienen als ze het in Polen niet uit kunnen geven.
Voor de generaal pardon asielzoekers geldt dat zij over het algemeen bijdragen aan de verloedering van de maatschappij en wat mij betreft zo snel mogelijk naar hun bekrompen landje terug mogen. Maar helaas wordt liegen, schijnheilig doen en tijd rekken hier beloond
Polen redelijk beschaafd? Ach, het gaat wel.

Asielzoekers dragen bij aan de verloedering van dit land? In de eerste plaats blijken we dat heel goed zelf te kunnen!
In de tweede plaats zijn de meeste asielzoekers hier omdat ze hun bekrompen landje ontvluchtten. Ze zijn het dus met jou eens!
En in de derde plaats: in de procedure tussen asielzoeker en IND blijkt de laatste ook behoorlijk te liegen, schijnheilig te doen en tijd te rekken. Het is wel duidelijk, dat jij de procedures niet uit ervaring kent.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48797353
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:22 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[afbeelding]

De drie immigrantengroepen met de hoogste uitkeringspercentages (Somaliërs, Irakezen en Afghanen) zijn niet de voormalige gastarbeiders maar juist groepen die via de asielprocedure hier terecht zijn gekomen. 'Pas' op plaats vier en vijf staan de Turken/Marokkanen.
Ook enig idee van de oorzaken? Want statistieken zeggen daar natuurlijk niks over!
pi_48797405
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:31 schreef Vhiper het volgende:
Al hebben ze over alles gelogen, het blijft raar dat ze hier dan al ruim 6 jaar of langer zitten. Als de overheid (Lees: IND en alle ministers die het asielbeleid in hun beheer hebben gehad het afgelopen decennium) z'n werk had gedaan, was dit hele probleem er nooit geweest.

De overheid heeft zitten blunderen, laat ze er maar voor opdraaien. Het liefst zie ik de betreffende ministers de kosten ook uit eigen zak betalen
Nou, niet alleen de ministers. Ook de ambtenaren die met opzet hebben gelogen en gedraaid. En de chefs die daar opdracht toe hebben gegeven betalen een dubbel tarief.
pi_48797588
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De overheid draait hier niet voor op, maar de mensen in de wijken waar ze terecht gaan komen.
Hoezo?
In mijn portiek zijn er zes huishoudens. Aan mijn Nederlandse overbuurman heb ik niks: die is amper aanspreekbaar. Boven mij woonde tot voor kort een Egyptisch gezin: de vrouw is gepromoveerd en haar man vroeg me af en toe te helpen met zijn fiets. Nu woont er een Zuid-Afrikaans gezin, waar ik wel mee op kan schieten. Daarnaast een Nederlands gezin uit de lagere klassen. Ik heb ze ooit geld geleend, dat ze nooit terug betaald hebben. Maar ze zijn wel vriendelijk en zullen me ongetwijfeld helpen, als dat nodig is. Boven boven woonde een man uit Sri Lanka, die heel vriendelijk en behulpzaam was. Ik heb geen idee wie er nu woont, ongetwijfeld Nederlanders. Daarnaast, dus schuin boven boven mij wonen studenten. Nederlanders. Die hebben het gepresteerd om in de 7 jaar dat ze hier wonen mij niet één keer aan te kijken of te groeten!

Je begrijpt dat ik er helemaal geen bezwaar tegen heb als hier buitenlanders komen wonen. Want aan de Nederlanders heb ik ook weinig.
Edit: voor de eerlijkheid: mijn overbuurman heeft ook weinig aan mij. Hij krijgt veel meer hulp van een buitenlandse vriend, die af en toe voor hem kookt en samen eet.
pi_48797681
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, ze loog omdat ze bang was om vermoord te worden. Dus eigenlijk zijn de mensen die echt bang zijn en asiel verdienen de mensen die het meest geneigd zijn om te liegen.
Of ga ik nu te ver?
Nee, jij niet. De IND, die zich niet kan voorstellen dat mensen liegen omdat ze bang zijn. Die verhalen niet gelooft, omdat de jongens en meisjes zich niet kunnen voorstellen dat de omstandigheden in andere landen niet dezelfde zijn als de omstandigheden hier.
Alleen al namen en adressen kunnen een probleem zijn.
pi_48797776
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En welke Nederlandse overheidsinstantie bedreigt asielzoekers, hun kinderen of familie als ze de waarheid spreken?
De IND, die gegevens doorspeelt naar Zaďre/Congo en asielzoekers alleen laat met Syrische mensen van de veiligheidsdienst. En dat zijn dan nog alleen de zaken waar we van weten! Er zijn ook mensen uitgezet naar onveilige landen.
Zelfs zijn er mensen ontsnapt aan de dood omdat piloten weigerden te landen op onveilige luchthavens en doorvlogen!
De Nederlandse overheid liegt (zoals bijna elke overheid, trouwens!) en bedreigt dus asielzoekers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')