Ook een leuke serie was dat, met veel verborgen maatschappelijke boodschappen. Zoals Alfred's negervriendinnetje Winnie en haar famile die uit Suriname ofzo kwamen en een verblijfsvergunning moesten krijgen en Dolf die er later uitzag als Hitler toen hij een politieke partij oprichtte die een beetje te machtig werd.
quote:leuk! nooit geweten dat die dingen erin zaten. Maarja k was dan ook nog wel wat jonger
Op vrijdag 01 februari 2002 13:54 schreef Marble het volgende:
Zoals Alfred's negervriendinnetje Winnie en haar famile die uit Suriname ofzo kwamen en een verblijfsvergunning moesten krijgen en Dolf die er later uitzag als Hitler toen hij een politieke partij oprichtte die een beetje te machtig werd.
Het begindeuntje was ook altijd wel leuk
Hij is vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk was hij nooooooit (oid)
van Herman van Veen ofzo
quote:kheb de plaat nog
Op vrijdag 01 februari 2002 13:54 schreef Marble het volgende:
[afbeelding]Ook een leuke serie was dat, met veel verborgen maatschappelijke boodschappen. Zoals Alfred's negervriendinnetje Winnie en haar famile die uit Suriname ofzo kwamen en een verblijfsvergunning moesten krijgen en Dolf die er later uitzag als Hitler toen hij een politieke partij oprichtte die een beetje te machtig werd.
Good Looking Gobling
quote:ben het met je eens, ech de beste serie. En het is dus ook nog eens een echte nederlandse serie! (ook al werd hij door japanners getekend) volgens mij heb ik ech alle afleveringen van AJK gezien. Vooral de eerste aflevering is erg emotioneel als de hele familie kwak wordt overreden.
Op vrijdag 01 februari 2002 13:56 schreef Frits het volgende:
Ja echt een fantastische serie! Goed voor kinderen en tegelijk ook heel erg volwassen. Ik vind het de beste kinderserie ooit.
Ik vind de avonturen van Alfred in Egypte ook 1 van de beste uit de serie.
ff opzoeken!
quote:Ja raar vond ik dat altijd
Op vrijdag 01 februari 2002 14:13 schreef Lucid het volgende:
En het is dus ook nog eens een echte nederlandse serie! (ook al werd hij door japanners getekend)
Al die Japanners die molens en klompen moesten leren tekenen!
Zal ook best een dure serie geweest zijn voor de Vara.
En dit is volgens mij die cyclus met die politieke verhaallijn waarin Dolf op het laatst op Hitler lijkt
alfred gaat naar huis met zn geld
hij bergt zn geld op in een kistje
maar wie zit daar op de loer? Nooo, het is dolf
Gelukkig is henk snel ter plaatse om hem af te ranselen!
Dit was in zijn jeugd, in Groot Waterland
Toen ze het pretpark wilden sluiten
Oja, cowboy is ie ook nog geweest, en clown
Michael Duckson, Alfred is jaloers
Het schip waarop Alfred zeeverkenner was
Alfred, Henk en Winnie
Met name de opkomst van Dolf en zijn politieke partij was een spannende verhaallijn.
Ik zou graag zien dat ze deze serie nog een keer helemaal op DVD uitbrachten, per cyclus of iets dergelijks.
Alleen, het is toch niet Herman van Veen die dat bedacht heeft? 't Is toch een Japanse serie en vertaald door Herman van Veen?
quote:Oh ja die mussen, en Lispel de kwal!
Op vrijdag 01 februari 2002 20:01 schreef Meneer_Aart het volgende:
Alfred J. Kwak is idd een van de beste, zo niet de beste, kinderseries van een paar jaar terug. Goeie verhalen waar nog wat inzat, al had je dat vroeger niet door, en spannend. Die Dolf die op Hitler leek, echt heel goed eigenlijk. En de mussen uit Musland ofzo, die met een Russisch accent spraken. Lispel de spion, die walvisjacht, die industriële figuren en de burgemeester, en de koning. Henk de Mol.
quote:
Alleen, het is toch niet Herman van Veen die dat bedacht heeft? 't Is toch een Japanse serie en vertaald door Herman van Veen?
I rest my case
Toen Alfred 1 werd hadden ze een heel leuk liedje:
Alfred die is jarig
Wij zijn reuze blij
Alfred is nu 1
en niet langer een ei
hieperdepiep hieperdepiep
hieperdepiep hoera
hieperdepiep hoera
Limonade appelsap
waterkroos en vla
zeven chocoladerepen
van de tralala
hieperdepiep hoera
hieperdepiep hoera
Ik ken het nog helemaal uit me hoofd
quote:Wie deed de stem eigenlijk van Alfred zelf.
Op vrijdag 01 februari 2002 14:35 schreef Marble het volgende:
Heej de stem van Dolf is van Johnny Kraaijkamp jr.
quote:Nee Ryan van den Acker
Op vrijdag 01 februari 2002 20:25 schreef NewBeatle het volgende:[..]
Wie deed de stem eigenlijk van Alfred zelf.
Was dat Annemieke Ruiten van SamSam niet?
quote:Jaah dat vind ik ook vaag. Maar als je bij de aftiteling kijkt zie je allemaal Japanse namen en zoiets als Tokyo Studios. Nou ja, ik weet het ook niet
Op vrijdag 01 februari 2002 20:05 schreef Marble het volgende:Het speelt zich af in Groot Waterland (compleet met molens, polders en sloten) Alfred woont in een klomp I rest my case
quote:Ryan van Den Acker, een musicalster uit o.a. De Jantjes. En Frits Lambrechts was Henk!
Op vrijdag 01 februari 2002 20:25 schreef NewBeatle het volgende:[..]
Wie deed de stem eigenlijk van Alfred zelf.
quote:Ja die hebben het getekend in opdracht van de Vara.
Op vrijdag 01 februari 2002 20:28 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Jaah dat vind ik ook vaag. Maar als je bij de aftiteling kijkt zie je allemaal Japanse namen en zoiets als Tokyo Studios. Nou ja, ik weet het ook niet
.
Maar de allereerste aflevering was wel enorm zielig zeg. Dan worden zowel Alfred's z'n vader, als z'n moeder als al z'n broertje en zusjes doodgereden.
Ik zie het zo voor me, die donkere sfeer, het is nacht, en ik heb vast toen gehuild
Maar Alfred is toch geadopteerd door Henk? (weer een mooi maatschappelijk thema )
quote:Ja
Op vrijdag 01 februari 2002 22:49 schreef Keroppi het volgende:
Maar Alfred is toch geadopteerd door Henk? (weer een mooi maatschappelijk thema)
Mastuuurrlijk
quote:Inderdaad ..
Maar de allereerste aflevering was wel enorm zielig zeg. Dan worden zowel Alfred's z'n vader, als z'n moeder als al z'n broertje en zusjes doodgereden.
Alfred J. Kwak kent 2 seizoenen, elk bestaande uit 26 afleveringen.
..hij komt een druppel later. Spetter Spitter Spater, lekker in het water, ga maar vast naar huis, hij komt een druppel later.
quote:Meteen een usericon van gemaakt zie ik
Op zondag 03 februari 2002 14:07 schreef CaptainCab het volgende:
Dolf als Hitler was zojuist nog op. Geweldig!
De eerste aflevering was best zielig idd
Heb alle aflevringen vroeger wel eens gezien volgens mij...
Spoiler-alert
Het had iets met z'n snavel te maken, hij was geen kraai maar een ???
quote:Ik die van Alfred bij de Zeeverkenners.
Op zondag 03 februari 2002 16:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb die afleveringen van Dolf met z'n Kraaienpartij op bandje. Leuk voor in de auto en zo.
quote:* Keroppi gooit een oude la met troep ondersteboven
Op zondag 03 februari 2002 16:29 schreef Meneer_Aart het volgende:Ik die van Alfred bij de Zeeverkenners.
Die moet ik ook hebben!
http://www.fi-donc.nl/exhibition/ajk0031dolf-opc.jpg
[Dit bericht is gewijzigd door CloudStrife op 03-02-2002 21:32]
Waarom weet ik eigenlijk niet
quote:jahhh die moest ie met schoenpoets insmeren, want hij was een halve merel geloof ik....
Op zondag 03 februari 2002 16:28 schreef Acathla het volgende:
En hoe liep dat ook al weer af met Dolf?Spoiler-alert
![]()
![]()
![]()
Het had iets met z'n snavel te maken, hij was geen kraai maar een ???
*heeft morgen vrij*
quote:Ja die is erg mysterieus.
Op maandag 04 februari 2002 00:29 schreef heaven7 het volgende:
of die van die clown op de maan die die mensen (dieren) beter kan maken met zn viool.
Aflevering van vanmiddag vond ik ook mooi, met Dolf die de aartsbisschop om wil kopen. Mooi ook dat accent van die bisschop .
quote:In Duitsland alleen?
Op maandag 04 februari 2002 21:41 schreef CloudStrife het volgende:[..]
Lees je mijn berichten niet? Shame on you!
quote:Jeppo de peppo!
Op maandag 04 februari 2002 22:09 schreef Dr_Crouton het volgende:In Duitsland alleen?
dat denk ik ook wel eens ja, maar het is volgens mij toch iemand anders...
quote:Klopt, hij had een oranje snavel die hij met schoenpoets insmeerde. Volgens mij heeft hij nog gezegd dat z'n moeder een merel ofzo was.
Op zondag 03 februari 2002 23:16 schreef killar_fairy het volgende:[..]
jahhh die moest ie met schoenpoets insmeren, want hij was een halve merel geloof ik....
Moet ik toch maar een vaker gaan kijken
quote:dat denk ik ook wel eens ja, maar het is volgens mij toch iemand anders...
Op dinsdag 05 februari 2002 14:14 schreef HeatoN het volgende:
[quoteWie deed de stem eigenlijk van Alfred zelf.
lees ff terug, Ryan van den Acker
Vooral ook geweldig, hoe Herman van Veen "Spermie Hermie" wordt genoemd, op de laatste bladzijde van de strip
Kindernet herhaalt 45 afleveringen, das wel de hele serie denk ik.
Ik was wel vaak heel vrolijk, heel vrolijk, heel vrolijk, maar zo behoorlijk vrolijk, was ik tot nog toe nooit!
Soms issie ongelukkig, ontzettend ongelukkig, soms issie ongelukkig, dan sterftie van verdriet.
Maar vandaag is hij zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk, maar zo behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was hij nooit!
AJK Heerscht!
Ik heb wat af zitten janken bij die eerste aflevering...
Al die avonturen waren echt super:
Schooltijd
Zeeman
Egypte, met proffessor Paljas
De geest in de fles
Avontuur op de noordpool
Die aliens op het eiland
Dolfs politieke partij
Winnie
etc. etc.
Ga als ik tijd heb toch maar weer eens kijken
en weet iemand het deuntje als er iets spannends gebeurde? die wil ik graag hebben
Het gaat nu weer om Winnie enzo, en het Thuisland. Die familie heeft net een verblijfsvergunning gekregen, want ze waren bij Alfred ingetrokken als illegale vluchtelingen. Die pa ging toch terug om te strijden voor vrijheid van z'n volk.
Mooie educatieve thema's dus!
Ik mis in dit topic nog duidelijke links naar de theme's van AJK, hierbij:
Begintune 2 (spetter spater)
(*klik* )
Weet iemand welk seizoen het was die door kindernet was uitgezonden
Alfred J. Kwak
Laatst zei iemand in een ander topic dat Dolf zo op Hitler leek. Dat klopt idd! Die trekken, dat haar, hoe die praat, die naam!
En vandaag ging het over een nieuwe president, zo'n mooie verticale vlag met Dolf erop, echt fantastisch
quote:Zoiets? :
Op donderdag 3 april 2003 13:49 schreef IsaacD het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed plaatje van dolf; google images levert niet veel op. Iemand?
quote:En deze nog:
Op donderdag 3 april 2003 14:00 schreef IsaacD het volgende:
Ja dat was de enige die ik ook had gevondenMaar tenx anyway
Maar das een plaatje van niets.
quote:Jups, Hitler. Lijkt me ook niet perongeluk
Op zaterdag 5 april 2003 19:53 schreef Deceiver_Of_Fools het volgende:
doet dolf je niet aan iemand denken?
quote:Dolf was geen kraai, maar een kruising tussen een merel en een kraai.
Op dinsdag 5 februari 2002 16:31 schreef Jassie het volgende:[..]
Klopt, hij had een oranje snavel die hij met schoenpoets insmeerde. Volgens mij heeft hij nog gezegd dat z'n moeder een merel ofzo was.
Moet ik toch maar een vaker gaan kijken
Maar hij moest zijn snavel wel met schoensmeer insmeren, want hij wilde immers een "raszuivere" kraai zijn.
De kraaienpoot is trouwens ook de Algiz rune.
Ik ben ooit nog eens naar het toneelstuk van Herman van Veen geweest. Was best leuk
quote:Dolf wilde trouwens als dictator aan de macht komen
Op woensdag 2 april 2003 22:10 schreef ChrisJX het volgende:
Ja, ik kijk het elke ochtendLaatst zei iemand in een ander topic dat Dolf zo op Hitler leek. Dat klopt idd! Die trekken, dat haar, hoe die praat, die naam!
En vandaag ging het over een nieuwe president, zo'n mooie verticale vlag met Dolf erop, echt fantastisch
Plaatje:
ik heb net weer eens een kwak aflevering gezien..
met zon draak die in een vulcaan krater is gevallen,.. echt geweldig, ook de rol van dolf en die krokodil was geweldig.
Mooie maatschappelijke boodschappen in verwerkt.
quote:*schopje*
Op zondag 6 april 2003 13:24 schreef Daniel.San het volgende:ik heb net weer eens een kwak aflevering gezien..
met zon draak die in een vulcaan krater is gevallen,.. echt geweldig, ook de rol van dolf en die krokodil was geweldig.
Mooie maatschappelijke boodschappen in verwerkt.
ik zit nu te kijken op Yorin. Gaat nu over het gebrek aan water in een derdewereldland. Er koen wel hulpgoederen aan maar daar hebben ze niets aan (winterjassen, melkpoeder en geblikt voedsel, zonder blikopener) en een popster die ff zijn gezicht laat zien, een foto neemt en weer optieft.
toch een zeer duidelijke boodschap die je wel vaker terugvindt in deze serie....
Maar de coolste aflevering vond ik altijd die met de reuzenschildpad.
Ook fantastisch was het nuchtere, laid back karakter van de serie. Waar amerikaanse tekenfilms het vooral moeten hebben van flitsende actie, vlotte animaties en veel melodramatisch gepraat en geschreeuw, was kwak vooral heel erg Nederlands. Het tempo was aangenaam laag en door de stemmige muziek ook nog eens stukken sfeervoller dan zijn amerikaanse counterparts. Alfred rools!
Die ene aflevering dat ie naar de maan gaat is ruig. dan krijgt ie daar een viool van een clown waarmee je alle kinderen kan 'ontvoeren' naar een pret park of iets dergelijks
*spuit...snuif*
En er staat er nog 1 op. volgensmij met die buitenaardse wezens op dat eiland
Iemand zei eerder dat ie er melancholisch van werd, pcies goed gezegd en het blijft de beste tekenfilmserie ooit!
quote:jep kheb ook menig traantje geladen
Op zaterdag 5 juli 2003 15:11 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik heb de dood van Alfred's ouders en broertjes/zusjes nooit kunnen verwerken..
Het was een echte schok destijds.
Lot heet ze geloof ik... Of is dat die Ryan van den Acker (volgens mij niet namelijk)...
quote:I
Op vrijdag 1 februari 2002 13:54 schreef Marble het volgende:
[afbeelding]Ook een leuke serie was dat, met veel verborgen maatschappelijke boodschappen. Zoals Alfred's negervriendinnetje Winnie en haar famile die uit Suriname ofzo kwamen en een verblijfsvergunning moesten krijgen en Dolf die er later uitzag als Hitler toen hij een politieke partij oprichtte die een beetje te machtig werd.
quote:Ryan = de stem van Alfred
Op maandag 7 juli 2003 12:16 schreef Troel het volgende:
Het stemmetje van Alfred was toch het stemmetje van dat meisje van Sesamstraat???Lot heet ze geloof ik... Of is dat die Ryan van den Acker (volgens mij niet namelijk)...
quote:Als Dolf weer eens wat deed moest ik altijd huilen en mijn buurmeisje ook altijd
Op zaterdag 5 juli 2003 14:58 schreef francia het volgende:
ik keek er ook altijd naar, maar ik werd er altijd zo fucking droevig van hahaha voor kinderen is t nl best wel een pittige tekenfilm hoor. net als wat anderen zeggen, ik was af en toe behoorlijk bang voor sommige personages.Iemand zei eerder dat ie er melancholisch van werd, pcies goed gezegd
en het blijft de beste tekenfilmserie ooit!
Het valt me op dat je nu pas door hebt dat Dolf gewoon Adolf was en lekker evil bezig was. Dat hij een politieke partij wilde oprichten heb ik nooit gezien of ben het vergeten na al die jaartjes
Wanneer wordt het nu uitgezonden eigenlijk?
De afleveringen met de Zeeverkenner en de afleveringen met de Kraaienpartij vond ik absoluut het beste.
Echt toffe serie, ik heb ze toen ik nog ergens onder de 10 was ofzo allemaal gezien op eentje na. Dat was net het tweede deel van een vervolgverhaal in Egypte
Alfred:
quote:52
Op maandag 25 augustus 2003 13:32 schreef Dark_Neve het volgende:
Even vraagje, uit hoeveel afleveringen bestaat de serie?
quote:kijk op google
Op woensdag 13 augustus 2003 14:55 schreef Alfredfan het volgende:
Ik vraag me zo af he.. bestaat er geen alfred fanclub?
ik heb ook een heel verhaal gevonden over alfred om dat te lezen moet je maar even op mn site kijken (www.cu2.nl/A-J-Kwak)
altijd fijn
Ene Dolf is makkelijk te veranderen in ADolf beetje slim nagedacht die gasten
quote:Das toch die mus met dat brilletje en regenjasje?
Op donderdag 19 juni 2003 10:42 schreef Dodec het volgende:
De spionagemus uit Groot-Musland.
dit is iets wat ik al 6 weken wil weten
quote:Die heet Igor volgens mij. En hij zit in afleveringen met de Zeeverkenners, en in afleveringen met de Kraaienpartij.
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:28 schreef snipah33 het volgende:[..]
Das toch die mus met dat brilletje en regenjasje?
hoe heet die in welke aflevering zit ie en heb je er foto's van???dit is iets wat ik al 6 weken wil weten
quote:whaaha, dat bandje heb ik ook ja
Op woensdag 3 september 2003 15:47 schreef suusjuh het volgende:
De verhalen van Alfred zijn ook op bandjes uitgebracht. Daar heb ik er ook een stuk of 3 van boven liggen. Een verhaal ging over een geest in een lamp en de ander was van de allereerste aflevering. Toen werden die ouders en broertjes en zusjes overreden en bleef Alfred helemaal in z'n uppie achter. Zielig was dat!
Zo'n mooie idealistische serie en zo'n lief idealistisch eendje.
Zoals ik ook nog ben.
Moet bekennen dat ik (hierdoor?) vroeger fan was van Herman van Veen.
quote:Die aflevering heb ik pas nog gezien. Werd toen de snavel van Dolf niet zichtbaar?
Op zaterdag 27 december 2003 15:56 schreef furanku het volgende:
Ik heb nog dat bandje waarin alfred in de put is gevallen, samen met dolf.. hierop kwam krabnagel af en wou ze opeten
[Dit bericht is gewijzigd door stay-fun19 op 17-01-2004 17:04]
quote:Ook later nog toch? In Dolf's beruchte Hitler-fase.
Op zaterdag 27 december 2003 16:04 schreef Demol het volgende:[..]
Die aflevering heb ik pas nog gezien. Werd toen de snavel van Dolf niet zichtbaar?
Ja oke, ik weet dat dat heel legaal is, maar het is dan niet anders he.
quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:08 schreef Cybart het volgende:
wisten jullie ook dat de verhaallijn waarin Dolf's Kraaienpootpartij in voorkwam in zijn geheel nooit is uitgezonden in duitsland...
Het is de zwartekraaien partij...quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:08 schreef Cybart het volgende:
wisten jullie ook dat de verhaallijn waarin Dolf's Kraaienpootpartij in voorkwam in zijn geheel nooit is uitgezonden in duitsland...
Waren idd de beste afleveringen. Waarom is Alfred J. Kwak eigenlijk nooit in Nederland op dvd uitgekomen? Zou de serie best graag willen hebbenquote:Op woensdag 26 mei 2004 22:28 schreef --Davidoff-- het volgende:
[..]
Het is de zwartekraaien partij...de kraaienpoot was het symbool van de partij.
Dat was voormij duidelijk een hoogtepunt in de serie, hoe een gruwelijke geschiedenis zo fantastisch en educatief vertelt kan worden. Alles was verwerkt in deze afleveringen, de partijdag, partijliederen, de rol van de kerk en de paus, deportatie...
Voor mij was dit, toen ik de afleveringen zag, eigenlijk de eerste confrontatie met de tweede wereldoorlog, vandaar ook deze jeugdherinnering.
Helaas zie je vandaag de dag weinig (geen) kinderseries meer, die op een educatieve wijze, zware onderwerpen weten te brengen... jammer
Als je bij http://www.vergelijk.nl op "alfred kwak" zoekt, krijg je wel een paar dvd's als resultaat...quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:38 schreef littledrummergirl het volgende:
'weet iemand offie ondertussen wel in NL op dvd te krijgen is?
hmm.. het word wel een beetje uitgemolken, das wel jammer, desalniettemin wil ik die dvd's echt hebbenquote:Volgens de nieuwsbrief van Muziek en Beeld (entertainmentvakblad) van afgelopen vrijdag het volgende:
"General manager van distributeur Disky Mark Huymans wijst erop dat Disky niet meer in producten maar in productlijnen denkt. Zo wordt een belangrijke nieuwe lijn voor Disky een aantal uitgaven rondom de Herman van Veen-creatie Alfred J. Kwak. Huymans zegt dat het ‘een belangrijk marketingproduct’ gaat worden, dat ‘zowel kinderen als jongeren die het kennen uit hun jeugd gaat aanspreken’. “Studenten vinden het ook meteen cool.” Typerend voor de Alfred J. Kwak-producten is de verantwoorde inhoud, aldus Huymans. De kern van de Alfred J. Kwak-lijn bestaat uit 18 delen op dvd, een bordspel en de nodige merchandise. Er wordt nog gepraat over een mogelijke videogame."
Dolf is de manquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:58 schreef renz0r het volgende:
Alftred, mijn jeugdsentiment
Ik begreep alleen nooit waarom ze Dolf als een Hitler deden neerzetten en dat er nooit comotie om is ontstaan
Lispel rockt!quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:09 schreef boyv het volgende:
[..]
Dolf is de mannet als die inktvis / kwal / whatever
Wisten wij als kind veel, toenquote:Op woensdag 14 juni 2006 15:18 schreef Megumi het volgende:
Leuke serie waar niet altijd even makkelijke onderwerpen werden behandled.
quote:Dolf indulges in a many great villainous acts aside from the fascist-style coup he stages. At various points he steals gems, indulges in arms dealing, captures an intelligent dragon to sell to a zoo, shoots Lispel, and deliberately damages a dam during the country's election campaign, leading to several deaths. The depiction of Dolf's rule is a satire on Nazism, complete with references to Dolf enforcing "racial purity". Dolf is revealed at one point as being "part-blackbird", a sly reference to Hitler himself hardly living up to the Aryan ideal. Just as Hitler was not a German, Dolf colors his yellow beak black to seem like a full crow.
Aside from Dolf and Lispel, other villains Alfred has to face include the corrupt Mayor Crocodile, selfish landowning ape Mr NittyLocopan, Scratchpaws the ravenous cat, and the authorities of the Apartheid South African style state "Atrique".
That Alfred's girlfriend fleeing Apartheid is called Winnie is probably a reference to the ex-wife of Nelson Mandela.
One episode features a womanising pop star duck who nearly steals Winnie off Alfred. He appears to be loosely based on Prince and Michael Jackson.
The time setting of the cartoon is somewhat surreal. On the whole the technology and dress of most characters seems appropriate to the late 20th century, and yet Alfred and Paljas/Boffin often travel in a spaceship with a technology far more advanced than that, while many characters such as the King's staff, Scratchpaws the cat, and Dolf in his Napoleonic incarnation wear clothes more appropriate to previous ages. Other surreal elements to the cartoon include such strange characters as the Pied Piper style Clown On The Moon, and aliens who appear like ducks except for their human-style feet, and a "dream" style Wild West episode during which Dolf seems to become aware that he is a character in a cartoon.
British actor Melvyn Hayes, best known for It Ain't Half Hot Mum, voiced several characters, including Dolf, in the UK, English-dubbed version.
In the UK version the main character is Alfred Jonathan Kwak.
In the Dutch, German and UK version Alfred has an occasionally used catchphrase:- "Piccobello!"; used to express extreme enthusiasm or happiness.
Bronquote:Alfred J. Kwak is terug! Wie kent deze vriendelijke, sociale, humoristische, vrolijke, en dappere eend niet? Deze creatie van Herman van Veen is me er eendje! Alfred is een kei in het maken van vrienden, waarmee hij de leukste en spannendste avonturen beleeft. Samen is alles nu eenmaal leuker dan alleen. Tijdens zijn spannende avonturen komen leuke en leerzame thema’s aan bod in de categorieën: liefde, vriendschap, avontuur, magie, gezondheid en natuur. Uitgeverij Disky brengt eind september de eerste delen uit deze 6 categorieën op DVD uit. Belangrijke thema’s en normen en waarden worden op een leuke en leerzame manier gebracht. Verantwoord kijkplezier voor kinderen tussen de 3 en 9 jaar.
[...]
Disky brengt alle 52 gemaakte afleveringen van Alfred J. Kwak uit op in totaal 17 DVD’s, waarvan de eerste 6 DVD’s eind september uitkomen. De volgende delen komen in 2007 uit. Als extraatje bevatten de DVD’s een kleur- en spellenboekje met Alfred in de hoofdrol.
Alfred J. Kwak is uniek:
• 17 DVD’s boordevol kijkplezier
• Meer dan 1 uur avontuur en fun per DVD
• Alledaagse thema’s op een leuke en verantwoorde manier gebracht
• Kijkplezier voor de hele familie
• Alfred J. Kwak is een bewezen succes met een grote schare kwekkende fans!
Adviesprijs: EUR 6,99 per deel
Die is er ook al, hadden ze laatst bij de Praxisquote:Op maandag 25 september 2006 23:25 schreef Dizer het volgende:
Alfred J KwakEindelijk op DVD
Nu nog Niels Holgersson op DVD en ik ben helemaal blij
Bij de MediaMartkt (Amsterdam) hebben ze ze allemaal.quote:Op maandag 25 september 2006 23:26 schreef nietzman het volgende:
Ik heb inmiddels mijn derde DVD binnen.
Vreemd genoeg hebben alle speelgoedwinkels van Groningen dezelfde drie DVDs allemaal besteld, terwijl er al zes uit zijn. Ergens lijkt me dat commercieel/marketingtechnisch niet echt een geniale move van ze.
Maar die is toch maar een paar afleveringen en niet kompleet?quote:Op maandag 25 september 2006 23:27 schreef Roi het volgende:
[..]
Die is er ook al, hadden ze laatst bij de Praxis.
Waar kun je ze bestellen? Even de prijs vergelijken voordat ik ze ga kopen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:15 schreef nietzman het volgende:
Mediamark Groningen had ook niets. Ik zal alle speelgoedwinkels maar weer eens bijlangs..
Misschien moet ik ze anders gewoon bestellen.
Ja.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:34 schreef heaven7 het volgende:
Aw en is het idd zo kut als dat ik het me nu voorstel dat het niet chronologisch is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |