Ook een leuke serie was dat, met veel verborgen maatschappelijke boodschappen. Zoals Alfred's negervriendinnetje Winnie en haar famile die uit Suriname ofzo kwamen en een verblijfsvergunning moesten krijgen en Dolf die er later uitzag als Hitler toen hij een politieke partij oprichtte die een beetje te machtig werd.
quote:leuk! nooit geweten dat die dingen erin zaten. Maarja k was dan ook nog wel wat jonger
Op vrijdag 01 februari 2002 13:54 schreef Marble het volgende:
Zoals Alfred's negervriendinnetje Winnie en haar famile die uit Suriname ofzo kwamen en een verblijfsvergunning moesten krijgen en Dolf die er later uitzag als Hitler toen hij een politieke partij oprichtte die een beetje te machtig werd.
Het begindeuntje was ook altijd wel leuk
Hij is vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk was hij nooooooit (oid)
van Herman van Veen ofzo
quote:kheb de plaat nog
Op vrijdag 01 februari 2002 13:54 schreef Marble het volgende:
[afbeelding]Ook een leuke serie was dat, met veel verborgen maatschappelijke boodschappen. Zoals Alfred's negervriendinnetje Winnie en haar famile die uit Suriname ofzo kwamen en een verblijfsvergunning moesten krijgen en Dolf die er later uitzag als Hitler toen hij een politieke partij oprichtte die een beetje te machtig werd.
Good Looking Gobling
quote:ben het met je eens, ech de beste serie. En het is dus ook nog eens een echte nederlandse serie! (ook al werd hij door japanners getekend) volgens mij heb ik ech alle afleveringen van AJK gezien. Vooral de eerste aflevering is erg emotioneel als de hele familie kwak wordt overreden.
Op vrijdag 01 februari 2002 13:56 schreef Frits het volgende:
Ja echt een fantastische serie! Goed voor kinderen en tegelijk ook heel erg volwassen. Ik vind het de beste kinderserie ooit.
Ik vind de avonturen van Alfred in Egypte ook 1 van de beste uit de serie.
ff opzoeken!
quote:Ja raar vond ik dat altijd
Op vrijdag 01 februari 2002 14:13 schreef Lucid het volgende:
En het is dus ook nog eens een echte nederlandse serie! (ook al werd hij door japanners getekend)
Al die Japanners die molens en klompen moesten leren tekenen!
Zal ook best een dure serie geweest zijn voor de Vara.
En dit is volgens mij die cyclus met die politieke verhaallijn waarin Dolf op het laatst op Hitler lijkt
alfred gaat naar huis met zn geld
hij bergt zn geld op in een kistje
maar wie zit daar op de loer? Nooo, het is dolf
Gelukkig is henk snel ter plaatse om hem af te ranselen!
Dit was in zijn jeugd, in Groot Waterland
Toen ze het pretpark wilden sluiten
Oja, cowboy is ie ook nog geweest, en clown
Michael Duckson, Alfred is jaloers
Het schip waarop Alfred zeeverkenner was
Alfred, Henk en Winnie
Met name de opkomst van Dolf en zijn politieke partij was een spannende verhaallijn.
Ik zou graag zien dat ze deze serie nog een keer helemaal op DVD uitbrachten, per cyclus of iets dergelijks.
Alleen, het is toch niet Herman van Veen die dat bedacht heeft? 't Is toch een Japanse serie en vertaald door Herman van Veen?
quote:Oh ja die mussen, en Lispel de kwal!
Op vrijdag 01 februari 2002 20:01 schreef Meneer_Aart het volgende:
Alfred J. Kwak is idd een van de beste, zo niet de beste, kinderseries van een paar jaar terug. Goeie verhalen waar nog wat inzat, al had je dat vroeger niet door, en spannend. Die Dolf die op Hitler leek, echt heel goed eigenlijk. En de mussen uit Musland ofzo, die met een Russisch accent spraken. Lispel de spion, die walvisjacht, die industriële figuren en de burgemeester, en de koning. Henk de Mol.
quote:
Alleen, het is toch niet Herman van Veen die dat bedacht heeft? 't Is toch een Japanse serie en vertaald door Herman van Veen?
I rest my case
Toen Alfred 1 werd hadden ze een heel leuk liedje:
Alfred die is jarig
Wij zijn reuze blij
Alfred is nu 1
en niet langer een ei
hieperdepiep hieperdepiep
hieperdepiep hoera
hieperdepiep hieperdepiep
hieperdepiep hoera
Limonade appelsap
waterkroos en vla