abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2002 @ 13:54:16 #1
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3010602

Ook een leuke serie was dat, met veel verborgen maatschappelijke boodschappen. Zoals Alfred's negervriendinnetje Winnie en haar famile die uit Suriname ofzo kwamen en een verblijfsvergunning moesten krijgen en Dolf die er later uitzag als Hitler toen hij een politieke partij oprichtte die een beetje te machtig werd.

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_3010632
Het leek altijd net iets te veel op Donald Duck figuren
pi_3010635
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 13:54 schreef Marble het volgende:

Zoals Alfred's negervriendinnetje Winnie en haar famile die uit Suriname ofzo kwamen en een verblijfsvergunning moesten krijgen en Dolf die er later uitzag als Hitler toen hij een politieke partij oprichtte die een beetje te machtig werd.

leuk! nooit geweten dat die dingen erin zaten. Maarja k was dan ook nog wel wat jonger

Het begindeuntje was ook altijd wel leuk

Hij is vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk was hij nooooooit (oid)

van Herman van Veen ofzo

DNA is an abbreviation for deoxyribonucleicantidisestablishmentarianism, a complex string of syllables.
pi_3010638
Ja echt een fantastische serie! Goed voor kinderen en tegelijk ook heel erg volwassen. Ik vind het de beste kinderserie ooit.
Niks mis mee!
pi_3010639
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 13:54 schreef Marble het volgende:
[afbeelding]

Ook een leuke serie was dat, met veel verborgen maatschappelijke boodschappen. Zoals Alfred's negervriendinnetje Winnie en haar famile die uit Suriname ofzo kwamen en een verblijfsvergunning moesten krijgen en Dolf die er later uitzag als Hitler toen hij een politieke partij oprichtte die een beetje te machtig werd.

[afbeelding]

kheb de plaat nog

Good Looking Gobling

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3010751
Ik heb de musical achtig ding van herman van veen nog gezien
maar toen was ik heel klein (jaar of 8 schat ik)
  vrijdag 1 februari 2002 @ 14:13:22 #7
21961 Lucid
Shaken, not stirred.
pi_3010803
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 13:56 schreef Frits het volgende:
Ja echt een fantastische serie! Goed voor kinderen en tegelijk ook heel erg volwassen. Ik vind het de beste kinderserie ooit.
ben het met je eens, ech de beste serie. En het is dus ook nog eens een echte nederlandse serie! (ook al werd hij door japanners getekend) volgens mij heb ik ech alle afleveringen van AJK gezien. Vooral de eerste aflevering is erg emotioneel als de hele familie kwak wordt overreden.

Ik vind de avonturen van Alfred in Egypte ook 1 van de beste uit de serie.

Do you expect me to talk? No, Mr. Bond. I expect you to die.
pi_3010834
Alfred J Kwak trapte zwaar kont gewoon. Ik heb nog ergens die begintune als MP3 op mijn schijf staan.

ff opzoeken!

Iedereen heeft recht op mijn mening! [br][b][url=http://www.workingonthat.com]Wot [/url][/b] is dit?!
pi_3010871
Ja die boodschap die erin zat he, Herman van Veen was eens in een TV-programma (Typisch 80 ofzo, op NL1) en daarin zei hij ook dat het helemaal gebaseerd was op de ideeën van Unicef. Al de opbrengsten zijn ook naar Unicef gegaan, en dat zal veel zijn geweest want Alfred is in de hele wereld te zien geweest!
ik denk eerst goed na voordat ik iets doms zeg
  vrijdag 1 februari 2002 @ 14:23:05 #10
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3010897
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 14:13 schreef Lucid het volgende:
En het is dus ook nog eens een echte nederlandse serie! (ook al werd hij door japanners getekend)
Ja raar vond ik dat altijd

Al die Japanners die molens en klompen moesten leren tekenen!

Zal ook best een dure serie geweest zijn voor de Vara.

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  vrijdag 1 februari 2002 @ 14:29:04 #11
21961 Lucid
Shaken, not stirred.
pi_3010958
ALFRED J KWAK IS NU BEZIG OP KINDERNET!!!!
  vrijdag 1 februari 2002 @ 14:30:07 #12
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3010977
OH MY GOD!!! * rent naar de tv
  vrijdag 1 februari 2002 @ 14:35:47 #13
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3011055
Heej de stem van Dolf is van Johnny Kraaijkamp jr.

En dit is volgens mij die cyclus met die politieke verhaallijn waarin Dolf op het laatst op Hitler lijkt

vrijdag 1 februari 2002 @ 14:37:28 #14
21961 Lucid
Shaken, not stirred.
pi_3011094
zou goed kunnen, hoeveel afleveringen zijn er eiglik van AJK gemaakt?
  vrijdag 1 februari 2002 @ 14:39:12 #15
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3011133
Best wel veel volgens mij, je had verhhaallijnen over zijn jeugd, de haringen, de schaakkoningin, de geest in de fles, de priramides in Egypte, de aliens op het tropische eiland, de politiek, Winnie en haar familie, volgens mij ook nog iets met sneeuw, en nog veel meer... Best wel knappe serie eigenlijk
pi_3011198
ff net wat tv-shots gemaakt

alfred gaat naar huis met zn geld

hij bergt zn geld op in een kistje

maar wie zit daar op de loer? Nooo, het is dolf

Gelukkig is henk snel ter plaatse om hem af te ranselen!

vrijdag 1 februari 2002 @ 14:43:28 #17
21961 Lucid
Shaken, not stirred.
pi_3011247
mooie tv-shots
  vrijdag 1 februari 2002 @ 14:46:13 #18
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3011325
Verbazingwekkend hoeveel je je nog herinnert van zo'n serie...

Dit was in zijn jeugd, in Groot Waterland
Toen ze het pretpark wilden sluiten

Oja, cowboy is ie ook nog geweest, en clown

Michael Duckson, Alfred is jaloers

Het schip waarop Alfred zeeverkenner was

Alfred, Henk en Winnie

vrijdag 1 februari 2002 @ 14:47:01 #19
21961 Lucid
Shaken, not stirred.
pi_3011343
ohhh, die zeeverkenner afleveringen waren ook heel goed
  vrijdag 1 februari 2002 @ 15:01:42 #20
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3011659
Ik kon de verleiding niet weerstaan

pi_3012440
Alfred J. Kwak is wat mij betreft ook de beste kinderserie ooit gemaakt. Het verhaal zat echt heel goed in elkaar en het was ook gewoon leuk om te kijken.

Met name de opkomst van Dolf en zijn politieke partij was een spannende verhaallijn.

Ik zou graag zien dat ze deze serie nog een keer helemaal op DVD uitbrachten, per cyclus of iets dergelijks.

Hmmzz....
pi_3014778
Alfred J. Kwak is idd een van de beste, zo niet de beste, kinderseries van een paar jaar terug. Goeie verhalen waar nog wat inzat, al had je dat vroeger niet door, en spannend. Die Dolf die op Hitler leek, echt heel goed eigenlijk . En de mussen uit Musland ofzo, die met een Russisch accent spraken. Lispel de spion, die walvisjacht, die industriële figuren en de burgemeester, en de koning. Henk de Mol.

Alleen, het is toch niet Herman van Veen die dat bedacht heeft? 't Is toch een Japanse serie en vertaald door Herman van Veen?

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_3014812
Ik vond Alfred altijd eng. Nou ja Alfred zelf niet maar die andere figuren.
  vrijdag 1 februari 2002 @ 20:05:04 #24
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3014813
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 20:01 schreef Meneer_Aart het volgende:
Alfred J. Kwak is idd een van de beste, zo niet de beste, kinderseries van een paar jaar terug. Goeie verhalen waar nog wat inzat, al had je dat vroeger niet door, en spannend. Die Dolf die op Hitler leek, echt heel goed eigenlijk . En de mussen uit Musland ofzo, die met een Russisch accent spraken. Lispel de spion, die walvisjacht, die industriële figuren en de burgemeester, en de koning. Henk de Mol.
Oh ja die mussen, en Lispel de kwal!
quote:
Alleen, het is toch niet Herman van Veen die dat bedacht heeft? 't Is toch een Japanse serie en vertaald door Herman van Veen?
  • Het speelt zich af in Groot Waterland (compleet met molens, polders en sloten)
  • Alfred woont in een klomp
  • I rest my case

pi_3014949
    Ik was superfan van Alfred, heb alle uitzendingen gezien. De eerste was heel zielig toen zijn ouders en broers en zusjes werden overreden. In de varagids stond elke week een stripverhaal van de aflevering, die heb ik nog allemaal in een boek

Toen Alfred 1 werd hadden ze een heel leuk liedje:

Alfred die is jarig
    Wij zijn reuze blij
    Alfred is nu 1
    en niet langer een ei

hieperdepiep hieperdepiep
    hieperdepiep hoera
    hieperdepiep hieperdepiep
    hieperdepiep hoera

Limonade appelsap
    waterkroos en vla
    zeven chocoladerepen