abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48740553
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:15 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ik zal er maar van uit gaan dat per ongeluk ging, of heb je toch een onbewuste evangelisatie drang
Ik gun het je van harte!
It's not going to stop 'till you wise up
pi_48741139
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:17 schreef _Magnolia_ het volgende:

[..]

Ik gun het je van harte!
Ik gun jouw gezond verstand en dat je je in je leven niet te veel laat beperken door het sprookje dat bijbel heet
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_48741457
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:33 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ik gun jouw gezond verstand en dat je je in je leven niet te veel laat beperken door het sprookje dat bijbel heet
It's not going to stop 'till you wise up
  donderdag 26 april 2007 @ 15:47:58 #44
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_48741602
Het beste argument zou wat mij betreft zijn dat het leven anders vrij doelloos is; dat wil zeggen: je leeft nergens naar toe behalve naar je dood.... (wat voor mij overigens geen belemmering vormt om niet te geloven )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_48742733
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:15 schreef Dwerfion het volgende:

je dat niet als antwoord, omdat je zegt: "En dan niet ik voel dat het zo is." Je kunt denken aan:

1. Antropisch principe (natuurconstanten staan zo dat er uberhaupt leven mogelijk is)
Het antropisch principe is geen reden voor God, het " geeft een antwoord" op waarom de natuur is zoals ze is. En wel een heel flauw antwoord, want het is niet inhoudelijk.
quote:
2. Oerknal (begin van tijd en ruimte)
Daarmee kun je niet aantonen dat God bestaat, want dezelfde vraag rijst dan bij God zelf op. Als je daar de redenering dan wel afkapt, dan moet je er geen wetenschap bij gaan slepen, denk ik
quote:
3. Gebedsgenezing
Tsja, voor de één wel, voor de ander niet. Dat er wonderlijke gevallen tussen zitten ben ik met je eens. Maar dat zegt meer over onze medische kennis dan over het bestaan van God.
quote:
5. Betrouwbaarheid van bijbelse teksten door de eeuwen heen (zie bijvoorbeeld Qum'ran)
Die dode zeerollen geven inderdaad de indruk dat de teksten uit de bijbel vrij betrouwbaar zijn, en op wat aanpassingen ( bijvoorbeeld vanuit sektarisch oogpunt ) na vrij onveranderlijk zijn geweest. Maar wat zegt dat over het bestaan van God zelf?
quote:
6. De noodzaak dat hier leven ontstond. De aarde kan bijna niet anders (zie leeftijd aarde- leeftijd leven)
Die begrijp ik niet
quote:
8. Aanwezigheid van orde/natuurwetten in het heelal.
Heeft een orderlijk systeem altijd een geest nodig die het op gang heeft gebracht? En daar loop je ook weer tegen het punt aan waar die geest dan vandaan komt

Ik denk persoonlijk dat al dit soort redenen geen enkele indicatie geven van het bestaan van God, en dat het puur persoonlijk blijft.
pi_48742785
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:47 schreef descendent1 het volgende:
Het beste argument zou wat mij betreft zijn dat het leven anders vrij doelloos is; dat wil zeggen: je leeft nergens naar toe behalve naar je dood.... (wat voor mij overigens geen belemmering vormt om niet te geloven )
Je zou er ook gewoon hier het beste van kunnen maken.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  donderdag 26 april 2007 @ 16:24:57 #47
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_48742877
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:22 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Je zou er ook gewoon hier het beste van kunnen maken.
Doe ik ook.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  donderdag 26 april 2007 @ 16:31:20 #48
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48743125
Heb nog geen argumenten gelezen die mij in God doen geloven.
(Un)masking for the greater good.
pi_48743559
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:31 schreef Natalie het volgende:
Die zijn er ook niet.
Argumenten zoeken om te geloven komt neer op eerst zien dan geloven, en zelfs dan kan je al niet meer spreken van geloven omdat het dan weten zou zijn.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48743601
tvp
  donderdag 26 april 2007 @ 16:55:47 #51
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_48744114
quote:
In dat geval heeft God een hekel aan mensen met een amputatie. Sure genoeg mensen die "wonderbaarlijk" zijn genezen van ziektes. Maar ooit gehoordvan iemand dat zijn stomp weer aangroeit?

Geloven in een God is onlogisch of God is een wrede entiteit die bijzonder veel plezier schept in het lijden van mensen. God is een sadistische entiteit die buiten proportionele straffen uitdeelt (een misstap en het paradijs uit)

"Gods wegen zijn ondoorgrondelijk"
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 26 april 2007 @ 17:01:03 #52
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_48744288
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:40 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Die zijn er ook niet.
Argumenten zoeken om te geloven komt neer op eerst zien dan geloven, en zelfs dan kan je al niet meer spreken van geloven omdat het dan weten zou zijn.
"I refuse to proof I exist said God, because proof denies faith and without faith I am nothing"
- But the babelfish is a dead giva-away, it proofs you exist and therefore you don't Q.E.D
"Oh dear said god I hadn't tought of that and vanishes in a puff of logic"
As an encore man delares white to be black and gets killed at the next zebra crossing.

(Hitchhikersguide to the galaxy)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_48744401
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:31 schreef Natalie het volgende:
Datzelfde heb ik ook, maar dan andersom. Ik heb nog geen argumenten gelezen die mij niet in God doen geloven. Sterker nog, het gebrek aan argumenten versterkt dat gevoel alleen maar meer.
pi_48744802
CS Lewis stelt in zijn "mere christianity" dat het bestaan van morele natuurwetten wijst op een hoger iets of iemand die deze natuurwet in ons heeft ingeprint. De neiging om het goede te doen(of in ieder geval weten wat ethisch juist is om te doen) ook al is het niet in ons eigen voordeel komt van boven ons.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 26 april 2007 @ 17:25:58 #55
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_48745030
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Datzelfde heb ik ook, maar dan andersom. Ik heb nog geen argumenten gelezen die mij niet in God doen geloven. Sterker nog, het gebrek aan argumenten versterkt dat gevoel alleen maar meer.
dit topic gaat niet over argumenten om niet te geloven, daar is dat langlopende en verzandende dawkins topic voor.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  donderdag 26 april 2007 @ 17:26:27 #56
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_48745041
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:17 schreef Overlast het volgende:
CS Lewis stelt in zijn "mere christianity" dat het bestaan van morele natuurwetten wijst op een hoger iets of iemand die deze natuurwet in ons heeft ingeprint. De neiging om het goede te doen(of in ieder geval weten wat ethisch juist is om te doen) ook al is het niet in ons eigen voordeel komt van boven ons.
Freud zegt iets heel anders.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
pi_48745066
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:25 schreef slaveloos het volgende:

[..]

dit topic gaat niet over argumenten om niet te geloven, daar is dat langlopende en verzandende dawkins topic voor.
Nou en
  donderdag 26 april 2007 @ 17:27:36 #58
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_48745073
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:40 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Die zijn er ook niet.
ik vraag niet voor niks om argumenten, niet om bewijzen. Als die bewijzen er waren hoefden ze de deuren niet langs
  donderdag 26 april 2007 @ 17:28:49 #59
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_48745106
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:48 schreef Aitan het volgende:
1- onderscheid van goed en kwaad.
2- bewust zijn.
3- redeneren

Waarom wij wel? Waarom zijn wij zo anders? Je zou bijna aan een godelijk plan denken....
waarom wijzen dingen op monotheisme, van een almachtige God dus?
  donderdag 26 april 2007 @ 17:44:42 #60
129995 Aitan
boventitel
pi_48745572
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:28 schreef slaveloos het volgende:

[..]

waarom wijzen dingen op monotheisme, van een almachtige God dus?
Welke dingen wijzen?
Was geschreven,
Jorrit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')