abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:53:16 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49013592
Regelt jouw baas 't trouwens goed A? Ik vind die lange onzekerheid altijd een van de moeilijkste dingen, en eigenlijk niet echt acceptabel. Maar ik onderschat de belangrijke taken van HR afdelingen waarschijnlijk schomelijk
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:58:16 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49013742
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:50 schreef Libris het volgende:

[..]

neh, niet het ergste dat kan gebeuren, maar toch, na 4 jaar sg's kom ik toch dingen tegen die ik in 3 jaar belgie niet had gedacht. Culturen zijn heel verschillend en soms is dat toch niet echt makkelijk
Ik vind dat verschillen eigenlijk erg meevallen. Als ik aan mensen vertel dat ik in Taiwan of China woon dan hebben ze daar vaak een heel exotisch idee bij, maar het leven is niet zo heel veel anders dan in NL. Door de weeks werken en in het weekend iets voor jezelf doen . Natuurlijk zijn er wel cultuurverschillen maar dat heb je snel genoeg in de gaten en dan pas je je aan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:00:15 #203
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_49013817
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:51 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee, volgens mij moet een expat long-term buiten het land wonen waar hij/zij staatsburger is om expat te heten.
Op sites lees ik een andere definitie.

Volgens die definitie is eigenlijk iedereen expat die ergens voor een (bepaalde) tijd woont
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:00:17 #204
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49013819
Machtig topic.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:01:33 #205
19840 Libris
Live from Singapore
pi_49013874
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Machtig topic.
Machtige posters
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:03:11 #206
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49013927
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind dat verschillen eigenlijk erg meevallen. Als ik aan mensen vertel dat ik in Taiwan of China woon dan hebben ze daar vaak een heel exotisch idee bij, maar het leven is niet zo heel veel anders dan in NL. Door de weeks werken en in het weekend iets voor jezelf doen . Natuurlijk zijn er wel cultuurverschillen maar dat heb je snel genoeg in de gaten en dan pas je je aan.
Het is net zoiets als mensen die jaloers reageren wanneer je voor je werk naar het buitenland mag/moet. Over het algemeen komt het er op neer dat je hele dagen in vergaderingen zit en 's avonds dusdanig sufgeluld bent, dat je niet eens meer zin hebt om de stad in te gaan.
Het klinkt heel tof, maar het is gewoon werk alleen op een andere lokatie.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:03:44 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49013946
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:53 schreef Gaoxing het volgende:
Regelt jouw baas 't trouwens goed A? Ik vind die lange onzekerheid altijd een van de moeilijkste dingen, en eigenlijk niet echt acceptabel. Maar ik onderschat de belangrijke taken van HR afdelingen waarschijnlijk schomelijk
Nee, dat deel ("onzekerheid") wordt zeer slecht geregeld. Het duurt maanden voor er iets besloten wordt en dan opeens moet het NU! Maar dat heeft ook wel iets te maken met de industrieen waarin ik heb gewerkt (en ook nu werk) die zeer onvoorspelbaar zijn en altijd op en neer gaan. Maar voor 80% is het gewoon slecht management.

En wat betreft HR, ik heb nooit begrepen wat die lui eigenlijk doen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:05:14 #208
Argentina en PSV
pi_49013993
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:03 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Het is net zoiets als mensen die jaloers reageren wanneer je voor je werk naar het buitenland mag/moet. Over het algemeen komt het er op neer dat je hele dagen in vergaderingen zit en 's avonds dusdanig sufgeluld bent, dat je niet eens meer zin hebt om de stad in te gaan.
Moet je ondernemer worden, dan mag je zelf bepalen wat je doet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:08:21 #209
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49014123
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op sites lees ik een andere definitie.

Volgens die definitie is eigenlijk iedereen expat die ergens voor een (bepaalde) tijd woont
Klopt. Wat jij bedoelt wordt nog wel eens aangeduid met 'carriere expats'. Dat zijn dus degenen die door hun bedrijf van hot naar her gestuurd worden, iedere paar jaar.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:08:46 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49014135
quote:

[..]

Ja korte reizen (<2 weken) zijn kut
Je hebt bij ons van die freaks die op dinsdag in Frankrijk in het vliegtuig stappen, dan komen ze woensdagavond aan in Japan, bezoeken op donderdag en vrijdagochtend een klant en op vrijdagmiddag zitten ze weer in het vliegtuig terug.

Nee bedankt

Maar langer verblijf is natuurlijk leuk (maar niet zo exotisch als velen denken). Veel plezier in Luxemburg trouwens! daar kun je mooi fietsen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:13:06 #211
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49014325
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:03 schreef SeLang het volgende:
Maar dat heeft ook wel iets te maken met de industrieen waarin ik heb gewerkt (en ook nu werk) die zeer onvoorspelbaar zijn en altijd op en neer gaan.
Ik betwijfel het. Eigenlijk hoor ik zelden anders dan dit hak-op-tak beleid.

Bij jou zullen ze ook nog eens gretig gebruik maken van het feit dat je vrijgezel bent en (afgezien van een legioen gebroken harten, natuurlijk) snel kunt verhuizen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:15:04 #212
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49014413
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Moet je ondernemer worden, dan mag je zelf bepalen wat je doet
Jouw reacties zijn echt grappig.

Oja, SeLang, vorige pagina had ik je gevraagd of 't vanuit 't werk komt, en daar had je een beetje half op geantwoord. Wat ik me afvroeg is zeg maar of het zo is:

Je werkt voor een bepaald bedrijf met meerdere connecties/dochterbedrijven/zijtakken in 't buitenland. Dan verplaats jij dus naar dat soort takken? Of ga je gewoon naar elk land en heb je steeds een nieuwe werkgever?

Kortom, hoe zeer ben jij gebonden aan een werkgever en daarmee een stuk zekerheid?

O, en nu ben ik wel nieuwsgierig wat voor werk je doet...
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:17:00 #213
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49014492
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het ligt er waarschijnlijk aan hoeveel je gedronken hebt

Bij mij is de fles port leeg.... tijd om naar bed te gaan en de komende dagen te genieten van een weekendje buiten de smog
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:17:04 #214
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49014498
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja korte reizen (<2 weken) zijn kut
Je hebt bij ons van die freaks die op dinsdag in Frankrijk in het vliegtuig stappen, dan komen ze woensdagavond aan in Japan, bezoeken op donderdag en vrijdagochtend een klant en op vrijdagmiddag zitten ze weer in het vliegtuig terug.

Nee bedankt
Vergeet de obligate social dinners niet die er vaak bij zitten.
Nouja, je kunt er vaak nog wel een weekendje aan vast plakken en dat is natuurlijk wel heel leuk.
quote:
Maar langer verblijf is natuurlijk leuk (maar niet zo exotisch als velen denken). Veel plezier in Luxemburg trouwens! daar kun je mooi fietsen.
Als het allemaal doorgaat natuurlijk.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:18:38 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49014551
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Eigenlijk hoor ik zelden anders dan dit hak-op-tak beleid.
Mee eens, ik hoor het nu ook van jou en jij zit toch echt in een behoorlijk andere industrie
quote:
Bij jou zullen ze ook nog eens gretig gebruik maken van het feit dat je vrijgezel bent en (afgezien van een legioen gebroken harten, natuurlijk) snel kunt verhuizen.
Ik maak daar vooral zelf gebruik van om de werkgever te overtuigen dat ik super flexibel inzetbaar ben.
Ach en die gebroken hartjes, dan koop ik gewoon een doosje chocola ofzo
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:18:42 #216
Argentina en PSV
pi_49014554
quote:

[..]

Oja, SeLang, vorige pagina had ik je gevraagd of 't vanuit 't werk komt, en daar had je een beetje half op geantwoord. Wat ik me afvroeg is zeg maar of het zo is:

Je werkt voor een bepaald bedrijf met meerdere connecties/dochterbedrijven/zijtakken in 't buitenland. Dan verplaats jij dus naar dat soort takken? Of ga je gewoon naar elk land en heb je steeds een nieuwe werkgever?

Kortom, hoe zeer ben jij gebonden aan een werkgever en daarmee een stuk zekerheid?
Klopt ook niet zeker?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:20:02 #217
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49014609
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Klopt ook niet zeker?
Huh? Ik dacht dat je een grapje maakte met dat ondernemer zijn... Net of je dan kunt gaan zitten nietsen...
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:20:18 #218
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49014622
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:18 schreef SeLang het volgende:
Ach en die gebroken hartjes, dan koop ik gewoon een doosje chocola ofzo
Tsssss klootzak!

vrijdag 4 mei 2007 @ 19:21:36 #219
Argentina en PSV
pi_49014676
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:20 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Huh? Ik dacht dat je een grapje maakte met dat ondernemer zijn... Net of je dan kunt gaan zitten nietsen...
Als je het goed regelt wel.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:42:09 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49015653
quote:

O, en nu ben ik wel nieuwsgierig wat voor werk je doet...
Ik werk in de elektrotechnische industrie maar heb behoorlijk verschillende functies gehad (R&D engineer, quality assurance, industrial projectleader, en nu ben ik teamleider van een technisch team dat industriele klanten ondersteunt)

Ik heb bij twee internationale bedrijven gewerkt, maar het is niet zo dat er ergens centraal wordt beslist waar je gaat werken. Je moet zelf gaan soliciteren. In mijn geval heb ik vooral veel gebruik gemaakt van een circuit van mensen waar ik door de jaren heen mee gewerkt hebt. Als er ergens iets nieuws wordt opgezet waarvoor je mensen zoekt dan ga je kijken of je nog mensen van vroeger kent die daar geschikt voor zijn en er zin in hebben. In het geval van Taiwan bijvoorbeeld kwam er een oude kennis uit de UK naar me toe met een (toen nog) vaag verhaal dat ze iets aan het opzetten waren en dat er mensen regelmatig naar Azie zouden moeten, ook voor langere tijd en of ik daar zin in had (hij had gehoord dat ik het zo leuk had gehad in China). Toen ben ik maar eens naar de UK gegaan om daarover te praten en zo rol je daar dan in. Ik ben toen geemigreerd naar de UK (lokaal contract) en vanuit daar een klein jaar later uitgezonden naar Taiwan op een expat contract.

Vaak is het behoorlijk ingewikkeld hoe je ergens terecht komt. De benadering die ik gebruik is dat ik voor mezelf bepaalde mogelijkheden open en me dan min of meer door golven van toeval daar naartoe laat drijven waar ik ongeveer terecht wil komen. Er heeft nooit een strak plan achter gezeten.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:43:46 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49015724
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:20 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Tsssss klootzak!

Ik heb wel vaak spijt gehad achteraf.
Wat ik soms heb laten lopen...
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:46:10 #222
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49015845
Vet SeLang! Petje af!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:53:11 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49016191
Ik heb in Taiwan ook 2 verschillende functies gehad. Ik doe nu totaal iets anders dan waar ik oorspronkelijk voor naar Taiwan ben gekomen. Die activiteit werd gestopt na 2 jaar, maar toen deed zich weer een andere mogelijkheid voor binnen hetzelfde bedrijf en ja, iedereen kende mij toen al dus heb ik me (op advies van mijn locale baas) kandidaat gesteld en de job gekregen. Nu loopt dat weer op zijn einde.
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 22:09:31 #224
45833 crew  Fogel
pi_49021284
quote:

[..]

Om een collega uit een internationaal project te quoten "same people, different city".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 22:14:14 #225
45833 crew  Fogel
pi_49021457
Klopt het dat er maar 2 a 3 mensen hier posten die niet meer van plan zijn te emigreren, maar dat al gedaan hebben?
ik ben zelf ook schuldig hieraan
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_49022085
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:14 schreef Fogel het volgende:
Klopt het dat er maar 2 a 3 mensen hier posten die niet meer van plan zijn te emigreren, maar dat al gedaan hebben?
ik ben zelf ook schuldig hieraan
Ik ben er in ieder geval één van.
Volgend jaar ga ik verhuizen naar Engeland, waar weet ik nog niet, want ik moet even kijken op welke universiteiten ik welkom zal zijn . Als ik nergens welkom ben ga ik wel verkassen naar Schotland of Ierland, ik ben gewoon echt toe aan iets anders dan Nederland, dus het gaat er wel echt van komen. Heeft iemand anders hier eigenlijk al de stap gemaakt om direct na het VWO naar een ander land te gaan?
Ik support gevallen topclubs!
pi_49023116
Ja. Mijn moeder wilde geloof ik liever dat ik gewoon thuis bleef en dan in het derde jaar aan een uitwisselingsprogramma mee zou doen, maar ik wilde niet zo lang wachten. Ik kreeg de hele aanvullende beurs, en die mocht je meeneemen naar Duitsland, dus zo geschiedde meteen na het VWO.

De redenen voor mij waren hoofdzakelijk om eens wat meer van de wereld dan alleen Nederland te zien, en om tenminste één vreemde taal eens écht goed te leren spreken.

Overigens bevalt het me hier in het Ruhrgebied prima:
- Geen kamernood. Ik heb een appartement van 44 m2, 270 euro inclusief GWL, zonder wachttijd.
- Geen collegegeld. Voor nieuwe buitenlandse studenten hebben ze dat wel ingevoerd, 1000 Euro per jaar, maar ik hoef niet te betalen vanwege je-toekomst-plannen-kunnen-eisen ofzo.
- Goed openbaar vervoer. Mijn OV-kaart geldt 24/7 voor mij en m'n fiets, en 's avonds en in het weekeinde kan ik gratis nog iemand meenemen. Bijvoorbeeld in één van de vele nachttreinen en -bussen die in het weekeinde rijden.
- En echt álles is hier. Er zijn 3 IKEA's, 3 topvoetbalclubs, lelijke industriegebieden, villawijken, wolkenkrabbers, vakwerkhuisjes, straten met alleen maar kroegen en bioscopen enzo, heuvels met idyllische rivierdalen - gewoon echt alles.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2007 23:03:43 ]
pi_49023354
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:59 schreef Igen het volgende:
Ja. Mijn moeder wilde geloof ik liever dat ik gewoon thuis bleef en dan in het derde jaar aan een uitwisselingsprogramma mee zou doen, maar ik wilde niet zo lang wachten. Ik kreeg de hele aanvullende beurs, en die mocht je meeneemen naar Duitsland, dus zo geschiedde meteen na het VWO.

De redenen voor mij waren hoofdzakelijk om eens wat meer van de wereld dan alleen Nederland te zien, en om tenminste één vreemde taal eens écht goed te leren spreken.

Overigens bevalt het me hier in het Ruhrgebied prima:
- Geen kamernood. Ik heb een appartement van 44 m2, 270 euro inclusief GWL, zonder wachttijd.
- Geen collegegeld. Voor nieuwe buitenlandse studenten hebben ze dat wel ingevoerd, 1000 Euro per jaar, maar ik hoef niet te betalen vanwege je-toekomst-plannen-kunnen-eisen ofzo.
- Goed openbaar vervoer. Mijn OV-kaart geldt 24/7 voor mij en m'n fiets, en 's avonds en in het weekeinde kan ik gratis nog iemand meenemen. Bijvoorbeeld in één van de vele nachttreinen en -bussen die in het weekeinde rijden.
- En echt álles is hier. Er zijn 3 IKEA's, 3 topvoetbalclubs, lelijke industriegebieden, villawijken, wolkenkrabbers, vakwerkhuisjes, straten met alleen maar café's, barretjes en bioscopen, heuvels met idyllische rivierdalen - gewoon echt alles.
Dat is wel heel gaaf, ik zit nu in precies hetzelfde schuitje als jou een paar jaar geleden dan . Is het ook zo dat je een Duitse OV-kaart kreeg ipv. een Nederlandse, Of heb je deze zelf moeten aanschaffen?

Zit je ook in een soort campus? In Nederland heb je dat soort dingen voor zo ver ik weet alleen in Utrecht en Middelburg, waardoor het best moeilijk is om een kamer te krijgen daarbuiten. Dat is natuurlijk wel ideaal als je daar heen kan.

Ben je ook met iemand anders gegaan? Op het moment voel ik nog helemaal geen angst om in mijn eentje naar een ander land te gaan, maar misschien verandert dat nog. Het is in ieder geval wel iets wat ik heel graag wil.
Ik support gevallen topclubs!
  Moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 23:06:24 #229
45833 crew  Fogel
pi_49023358
3 IKEA's is niet nuttig, ze hebben toch precies hetzelfde assortiment

ik ben zelf na het voltooien van mijn HBO vertrokken overigens.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:29:59 #230
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49024245
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:06 schreef Fogel het volgende:
3 IKEA's is niet nuttig, ze hebben toch precies hetzelfde assortiment

ik ben zelf na het voltooien van mijn HBO vertrokken overigens.
In de Greater Los Angeles Area (16 miljoen inwoners pak-em-beet) hebben ze maar liefst 2 IKEAs. Maar ook nog eens 10,000 andere meubelzaken.....

1 van de IKEA's zit dicht bij mijn werk ook nog.... ben er twee keer geweest in de afgelopen 5 jaar, 1 keer een kast gekocht.... verder heb ik geen IKEA spul.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:37:18 #231
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49024503
IKEA zit overal... Je hoeft dus in ieder geval niet bang te zijn om je oude vertrouwde spullen kwijt te raken, mocht je van IKEA houden.

Er zitten dus ook mensen met een RAKKE kast in China.
pi_49024807
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:06 schreef Fetai het volgende:

[..]

Dat is wel heel gaaf, ik zit nu in precies hetzelfde schuitje als jou een paar jaar geleden dan . Is het ook zo dat je een Duitse OV-kaart kreeg ipv. een Nederlandse, Of heb je deze zelf moeten aanschaffen?

Zit je ook in een soort campus? In Nederland heb je dat soort dingen voor zo ver ik weet alleen in Utrecht en Middelburg, waardoor het best moeilijk is om een kamer te krijgen daarbuiten. Dat is natuurlijk wel ideaal als je daar heen kan.

Ben je ook met iemand anders gegaan? Op het moment voel ik nog helemaal geen angst om in mijn eentje naar een ander land te gaan, maar misschien verandert dat nog. Het is in ieder geval wel iets wat ik heel graag wil.
In plaats van de Nederlandse studentenkaart krijg je een vergoeding van ongeveer 80 euro per maand. De Duitse studentenkaart zit bij de 'Sozialbeitrag' in, welke ongeveer 160 euro per halfjaar is.

In Enschede is ook een campus hè? Dat lijkt mij dus helemaal niks. In Duitsland heb je ook wel dat de universiteit en de studentenflats bij elkaar staan (in Bochum en Paderborn bijvoorbeeld) maar de 'campus' in deze steden is niet zo strikt van de rest van de stad afgesloten als bijvoorbeeld in Enschede.

De studentenflats worden door het Studentenwerk beheerd, daar kun je vaak per post-correspondentie een kamer krijgen. Als je eenmaal in Duitsland bent, kun je ook relatief makkelijk een kamer buiten de campus vinden.

Zoek op tijd uit hoe het met taaltoetsen werkt. In Duitsland waren ze daar vreselijk streng mee, en iedere universiteit had weer andere eisen.

De stad waar ik heen ben verhuisd, daar kende ik al iemand ja. Dat was opzich wel fijn, maar in de twee jaar dat ik bij zijn familie thuis heb gewoond heb ik me altijd te gast gevoeld en nooit iemand mee naar huis durven te nemen etc.

Alleen gaan hoeft ook geen probleem te zijn, denk ik. Er zijn immers zo veel die dat doen. En als EU-burger is het vooral een kwestie van de juiste papiertjes in de juiste volgorde in te vullen, dat moet eigenlijk wel lukken. En op de universiteit leer je snel genoeg anderen kennen.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2007 23:50:43 (Duitsland is niet Schotland/Ierland) ]
  zaterdag 5 mei 2007 @ 04:04:23 #233
46960 StefanP
polemicist
pi_49029017
quote:
Bewaking bij herdenkingskransen Amsterdam
AMSTERDAM - De kransen die vrijdagavond tijdens de dodenherdenking worden neergelegd bij het Nationaal Monument op de Dam in Amsterdam, worden 's nachts binnengehaald. Zaterdagochtend keren ze terug bij het monument en zullen toezichthouders of buurtvaders ze een week lang bewaken, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam vrijdag weten.

Ook bij enkele herdenkingsplaatsen in andere Amsterdamse stadsdelen halen toezichthouders de kransen 's nachts binnen of zullen ze die bewaken. Met de veiligheidsmaatregelen wil de gemeente vandalisme voorkomen. De afgelopen jaren vonden enkele incidenten plaats waarbij kransen en bloemen werden vernield. In 2003 voetbalden jongeren in stadsdeel De Baarsjes met herdenkingskransen.
Hier zo zoiets nooit van z'n leven gebeuren; geen mens zou het in z'n hoofd halen om aan een herdenkingskrans te komen. Nog een reden om dat multicriminele NL te verlaten: respectloos import-tuig.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49031671
Ja maar jij woont ook in een ivoren toren Gated Community, toch? Dan is dat niet verwonderlijk.

Als je in Nederland in bijvoorbeeld Haren of Zuidlaren gaat wonen, zul je ook weinig meekrijgen van de 'multicriminele' samenleving en je afvragen waarom Verdonk of Wilders zoveel aandacht krijgen.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je niet alle moslims over één kam kunt scheren. Daarover schreef ik in dit topic al eerder iets:
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:21 schreef Igen het volgende:

Ik noemde twee Duitse wijken, die hemelsbreed misschien 20 km uit elkaar liggen. In beide wijken wonen relatief veel allochtonen. In de ene wijk liggen afgedankte matrassen in het openbaar groen en krijg je zo ruzie met aggressieve Turkse jongeren. En in de andere wijk kopen de Turkse jongeren bij de supermarkt kratjes mineraalwater(!) en investeert de Turkse huisbaas in het onderhoud van zijn monumentale pand.

En mij lijkt niet dat dit in Nederland wezenlijk anders is - dat je in alle wijken met relatief veel allochtonen/moslims je leven niet zeker bent.
Kortom: de 'multicriminele' samenleving is een bijzonder slechte reden om te emigreren.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2007 11:26:17 ]
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:44:14 #235
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49033571
Dat is waar, je hebt overal slecht geïntegreerde bevolkingsgroepen. Sommige wijken in de VS kun je zelfs niet eens in als blanke.

Neemt trouwens niet weg dat ik wel vind, dat we hier te makkelijk maar alles toelaten. Als ik naar China zou gaan, dan probeer ik me zo goed mogelijk aan te passen, dat is dus iets anders dan de hele tijd 'discriminatie/racisme' roepen als je geweigerd wordt voor iets. En ook vanuit de overheid moeten ze strenger op Nederland passen, gelukkig hebben ze gisteren die Hamas-leiders geweigerd, want dat was echt van de zotten geweest als die hier hadden mogen prediken. Verder, tja, met Marokkanen heb ik bijna alleen negatieve ervaringen, met andere allochtonen niet. Beetje sneu natuurlijk, maar de Marokkanen verneuken het voor alle andere allochtonen. Eigenlijk is het ook vrij duidelijk wie er 'goede allochtonen' zijn en wie niet. De 'goede allochtonen' hebben zich allang aangepast en maken geen stampij als er een radicale moslim in de cel belandt. Juist diegenen die dan meteen door 't lint gaan, zijn de problematische mensen.

Over een tiental jaren slaat 't toch wel om. Meeste autochtonen krijgen weinig kinderen i.v.m. carrière en dergelijke, dus de verhoudingen zullen wel weer verder verschuiven.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:08:21 #236
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_49034099
Voor de mensen die al geemigreerd zijn zoals Selang enzo: Hoe was het sociaal gezien bij jullie toen jullie emigreerden? Want dat is een van die dingen die mij tegenhoudt denk ik om later als expat de wereld over te hobbelen, het gevoel dat je helemaal niemand kent daar enzo...

Persoonlijk wil ik dus wel emigreren weet alleen nog niet echt waarheen, tropen trekt me wel, maar Australie ook weer, net zoals de VS en andere culturen zoals Azie enzo
pi_49034248
Hoi, ik vind het een interessant onderwerp en vroeg me af of jullie links hebben naar weblogs van mensen die hun leven in kaart gebracht hebben in hun nieuwe thuisland en hier verslag van doen op hun site.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:17:59 #238
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_49034324
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:14 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Hoi, ik vind het een interessant onderwerp en vroeg me af of jullie links hebben naar weblogs van mensen die hun leven in kaart gebracht hebben in hun nieuwe thuisland en hier verslag van doen op hun site.
Je kunt ook naar zo'n programma kijken op Nederland 1,2 of 3. Telkens van die verhalen over mensen die emigreerden... Wel een beetje 'tokkie-gehalte' trouwens en de meesten organiseerden het ook pauper. Toch wel grappig om te zien hoe ze 't verknallen.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:54:13 #239
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_49036765
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:08 schreef Vincenski het volgende:
Voor de mensen die al geemigreerd zijn zoals Selang enzo: Hoe was het sociaal gezien bij jullie toen jullie emigreerden? Want dat is een van die dingen die mij tegenhoudt denk ik om later als expat de wereld over te hobbelen, het gevoel dat je helemaal niemand kent daar enzo...

Persoonlijk wil ik dus wel emigreren weet alleen nog niet echt waarheen, tropen trekt me wel, maar Australie ook weer, net zoals de VS en andere culturen zoals Azie enzo
Voor een hobbelende expat, zoals jij het noemt is aan de ene kant het leven in verschillende andere culturen het grote pluspunt
Aan de andere kant moet je inderdaad telkens weer je sociale leven van nul opbouwen en het is maar net of je dat er voor over hebt.

Wat mij betreft: na 16 jaar in 5 buitenlanden heb ik het wel gehad: ik heb de laatste tijd verschillende aanbiedingen om weer te verkassen afgeslagen en zie mezelf niet zo gauw meer emigreren, inclusief terug naar Europa.
Maar als ik het over zou moeten doen, zou ik weer precies hetzelfde doen: het is absoluut meer dan de moeite waard !
zonnig Brasil
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:00:32 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49036909
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:08 schreef Vincenski het volgende:
Je vriendenkring van vroeger (school, studie,..) valt sowieso toch uit elkaar, tenminste dat was bij mij wel zo. Mensen verhuizen voor hun werk en een aantal zijn geemigreerd. Dus je moet niet denken dat als je in NL blijft dat dan je sociale omgeving zoals je die nu hebt over 5-10 jaar nog steeds bestaat.

En niemand kennen is juist wel leuk. Het verleden achter je laten en lekker opnieuw beginnen.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:14:23 #241
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_49037227
Ja das wel waar jah, mijn vrienden groep is ondertussen al verspreid over een gebied van 100 km ofzo Maja bij mij zal het sowieso nog 6 jaar duren voordat ik eventueel de expat uit kan hangen, aangezien ik dan pas klaar ben met mn studie

Maarzoals Selang het zegt klinkt het ook wel geinig, gewoon nieuwe start maken en nieuwe mensen leren kennen in nieuwe cultuur. Lijkt mij sowieso leuk om dan een zooi mensen te leren kennen die zelf uit de cultuur komen, en niet weer met een groep Nederlanders ofzo aan te pappen in het andere land.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:31:09 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49037567
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:54 schreef qwerty_x het volgende:
Maar als ik het over zou moeten doen, zou ik weer precies hetzelfde doen: het is absoluut meer dan de moeite waard !
Idem.
Mijn enige 'spijt' is dat ik er niet vroeger mee ben begonnen maar eerst 8 jaar in NL heb gewerkt (al heb ik ook in die periode wel veel van de wereld gezien, zowel met reizen voor het werk als met 'backpacken' in mijn vakanties. Dat laatste is dan weer mooi van NL; niemand vindt het raar als je 4 weken achter elkaar vakantie neemt).
Mijn reisverslagen
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:15:18 #243
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49039864
quote:

[..]

Ja, het is ook werk, vaak harder werken dan in Nederland zelfs. Toch houdt het voor mij ook nog steeds wel die reis-component in zich (niet te verwarren met vakantie, want dat is het zeker niet). Mijn idee bij reizen was ook al om veel leuke mensen ter plaatse te ontmoeten, meer te leren van hoe hun leven in elkaar zit. Hoewel ik op missies meestal weinig tijd heb om echt toeristische highlights af te struinen (behalve soms een halve zondag) krijg ik wel de kans veel mensen te leren kennen en een stukje van hun leven mee te krijgen. En dat vind ik dus nog steeds wel heel tof en geeft soms wel een erg bevoorrecht gevoel.

Als je langer op één plek zit wordt jouw aanwezigheid daar natuurlijk ook gewoner, wordt je meer onderdeel van het dagelijks leven en het politieke spelletje. Een collega van mij zei ooit eens: "wij zijn ergens precies zo lang dat mensen ons nog aardig vinden". En dat klopt wel. Maar voor mij blijft het langer ergens zitten óók trekken. Juist vanuit het idee dat het me ook leuk lijkt om te zien wat er gebeurt als ze me niet meer aardig vinden...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 7 mei 2007 @ 13:50:30 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_49098909
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:14 schreef Vincenski het volgende:
Ja das wel waar jah, mijn vrienden groep is ondertussen al verspreid over een gebied van 100 km ofzo
Zo grappig, dat 100km afstand in Nederland zo groot is. Hier is dat totaal anders, als ik naar bustijden informeer, bijvoorbeeld van Bariloche waar ik nu zit naar Buenos Aires om wat vrienden te bezoeken, dan is dat zo´n 20 uur. En daar word ik dan niet meer warm of koud van, juist wel lekker om ´even´ te bussen.

Hoewel, net terug van een weekendje Chili (Osorno en Valdivia zijn níet, ik herhaal níet aan te raden, hoewel de vulkaan wel bizar mooi is tussen deze 2 plaatsen) en daar vielen de bussen me zwaar tegen. 2 uur was te lang in dit geval...

Natuurlijk zijn die bussen hier in Argentinië qua comfort ook niet te vergelijken met die hobbeldingen in NL waar je dubbelgevouwen nog je benen niet kwijt kan.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 7 mei 2007 @ 15:49:52 #245
Argentina en PSV
pi_49103815
Puerto Montt is wel aan te bevelen
  maandag 7 mei 2007 @ 16:07:28 #246
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49104450
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:50 schreef flipsen het volgende:
Zo grappig, dat 100km afstand in Nederland zo groot is. Hier is dat totaal anders, als ik naar bustijden informeer, bijvoorbeeld van Bariloche waar ik nu zit naar Buenos Aires om wat vrienden te bezoeken, dan is dat zo´n 20 uur. En daar word ik dan niet meer warm of koud van, juist wel lekker om ´even´ te bussen.
In Nederland moet een bezoek aan Oma ook al weken van te voren zorgvuldig in de agenda worden gezet, want het is anderhalf uur rijden! Hier komt mijn schoonbroer zo'n beetje elke maand 7 uur lang uit Phoenix karren, en dat is vrij normaal. Ik rij ook wel een paar keer per jaar die kant op tegenwoordig..... s'ochtends tegen een uur of 5 vertrekken, en zo rond de lunch bij hem aanschuiven.

Afstanden, daar kijkt niemand meer van op eigenlijk. Men gaat gerust 20 uur in de auto zitten om een weekje te skiën in de Rockies bijvoorbeeld.

Hier in Orange County / Los Angeles County heb ik vrienden die verspreid liggen over een vrij groot gebied, en in sommige gevallen duurt het 45 minuten om er te komen. (Zeker met files) Toch rij ik daar zonder problemen heen. Maar goed, dat deed ik in Nederland ook al met familie in Twente, en veel vrienden in Amsterdam, Rotterdam, etc..... Maar ik ken genoeg mensen in Nederland die zelden uit hun eigen 50km radius komen, tenzij het voor een vakantie is, of een speciaal evenement.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 7 mei 2007 @ 17:16:35 #247
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49107299
Vooral die kut-Amsterdammers zijn met gen stok uit hun eigen hok te krijgen...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 7 mei 2007 @ 17:20:47 #248
Argentina en PSV
pi_49107472
Zolang ik maar niet in die verpouperde kut stad, vol met verslaafden, hoerenlopers, klaplopers en stinkende grachten hoef te komen is het prima
  maandag 7 mei 2007 @ 17:34:35 #249
57586 Bananenman
-----------
pi_49108003
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:16 schreef Hik het volgende:
Vooral die kut-Amsterdammers zijn met gen stok uit hun eigen hok te krijgen...

En terecht, want wat heb je nou in de rest van Nederland wel wat je in Amsterdam niet hebt
  maandag 7 mei 2007 @ 17:46:23 #250
Argentina en PSV
pi_49108485
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:34 schreef Bananenman het volgende:

[..]

En terecht, want wat heb je nou in de rest van Nederland wel wat je in Amsterdam niet hebt
Klaplopers, hoerenlopers, hoeren, verslaafden, vervallen huizen, stinkende riolen, Amsterdammers?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')