Integendeel. Het zal minder dan een generatie duren voordat Zuid Afrika op hetzelfde niveau aanbeland is als een willekeurig land in die contreien. Dat land is volkomen aan het instorten. Maar ach, dat krijg je wanneer je keihard blijft geloven dat iedereen gelijk is.quote:Op zondag 29 april 2007 11:02 schreef Plotinus het volgende:
"een miljoen blanken, beetje overdreven...
SA is een redelijk stabiel land, er is alleen nog steeds veel armoede. Maar wat wil je, nog niet zo heel lang geleden regeerde de Apartheid nog in dat land. Het duurt nog wel een paar generaties voordat dat land daar helemaal van af is.
CheatFag, ik kan persoonlijk beamen dat Mexicanen en Indonesiers absoluut niet te vergelijken zijn met moslims. De overlast van de islam in Nederland is oneindig veel hoger en weidverbreid dan de paar problemen die er hier met Mexicanen zijn. Om te beginnen is er dat achterlijke geloof dat moslims aanhangen, terwijl Mexicanen gewoon Christelijk zijn. Ik heb totaal geen moeite met Mexicanen vergeleken met die smerige islam. Dus: je hebt groot gelijk dat je weg wil uit die multiculturele chaos in NL!quote:Op maandag 30 april 2007 09:13 schreef maartena het volgende:
Maar waarom precies? Denk je dat alle moslims wereldwijd bijvoorbeeld hetzelfde gedrag vertonen als de Marokkaanse straatschoffies in Nederland? En waarom denk je bijvoorbeeld dat Mexicanen in de Verenigde Staten, Indo's in Australie, en Pakistani in Canada echt anders zijn, om maar eens een "immigratieminderheid" te noemen?
Moet dat nou?quote:Op maandag 30 april 2007 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zou best wel naar de VS willen emigreren, alleen lijken mij de procedures allemaal retemoeilijk. Bovendien ben ik benieuwd hoe de mensen die nu permanent in de VS wonen, aan een baan zijn gekomen met hun Nederlandse diploma's.
In theorie misschien wel, maar in de praktijk kun je tegen problemen aanlopen. Ik moest mijn papieren door een of ander duur instituut laten vertalen en verifieren.quote:Op maandag 30 april 2007 15:20 schreef Fetai het volgende:
[..]
Nederlandse diploma's zijn erkent in de VS toch? Voor zover ik weet in ieder geval wel.
Vraag me even af of je sarcastisch bent maar goed.quote:Op maandag 30 april 2007 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zou best wel naar de VS willen emigreren, alleen lijken mij de procedures allemaal retemoeilijk. Bovendien ben ik benieuwd hoe de mensen die nu permanent in de VS wonen, aan een baan zijn gekomen met hun Nederlandse diploma's.
Bij mij ook. Ze willen nog wel vaak je referenties nalopen, dus ze contacteren bijvoorbeeld je vorige werkgever. Ik heb ze ooit wel contact gegevens van mijn werkgever in Nederland gegeven, maar of ze hem ooit benaderd hebben weet ik niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 04:59 schreef popolon het volgende:
In mijn geval deed de werkervaring het. Ik had m'n prutserige MCSE/CNE/CCNA certificaten ook maar meegenomen, m'n diploma's laten vertalen en meer van die flauwekul maar er werd niet eens naar gevraagd.
Het klikte gewoon.
Als het doorgaat: Leuk!quote:Op maandag 30 april 2007 22:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Hey, dat zou wel erg tof zijn.![]()
Internationale TRV-meet bij jou thuis?
Of zodra Mandela er niet meer is...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 04:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Integendeel. Het zal minder dan een generatie duren voordat Zuid Afrika op hetzelfde niveau aanbeland is als een willekeurig land in die contreien. Dat land is volkomen aan het instorten.
Ah, jij gelooft niet in gelijkheid. Jij vindt zwarten en Moslims minder, ik merk het al. Gelukkig is jouw mening alleen gebaseerd op kortzichtigheid en niet op feiten en/of realistisch denken.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 04:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Integendeel. Het zal minder dan een generatie duren voordat Zuid Afrika op hetzelfde niveau aanbeland is als een willekeurig land in die contreien. Dat land is volkomen aan het instorten. Maar ach, dat krijg je wanneer je keihard blijft geloven dat iedereen gelijk is.
[..]
CheatFag, ik kan persoonlijk beamen dat Mexicanen en Indonesiers absoluut niet te vergelijken zijn met moslims. De overlast van de islam in Nederland is oneindig veel hoger en weidverbreid dan de paar problemen die er hier met Mexicanen zijn. Om te beginnen is er dat achterlijke geloof dat moslims aanhangen, terwijl Mexicanen gewoon Christelijk zijn. Ik heb totaal geen moeite met Mexicanen vergeleken met die smerige islam. Dus: je hebt groot gelijk dat je weg wil uit die multiculturele chaos in NL!
[..]
Moet dat nou?
[..]
In theorie misschien wel, maar in de praktijk kun je tegen problemen aanlopen. Ik moest mijn papieren door een of ander duur instituut laten vertalen en verifieren.
China is een heel mooi land. Maar tegelijkertijd ook heel moeilijk om daar te wonen, heb ik me laten vertellen. Met Engels kom je niet ver en Chinees leer je niet snel, zeker met die dialecten. Maar het is wel een land in de lift zeg maar, volop werkgelegenheid. En stel dat je daar een paar jaar hebt gewoont en je spreekt Chinees (en Engels), en je zou terug gaan naar Europa dan ben je goud waard voor veel bedrijven denk ik.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 02:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben geloof ik een van de weinigen die China wel ziet zitten?Ben begonnen met cursus Chinees maand geleden.
Naast mijn studie Economie aan 't Erasmus, zeg maar.
Maarja, het is meer een soort toekomstdroom als het ware.Niet dat ik denk dat het er allemaal geweldig is, maar ik vind 't wel een mooi land eigenlijk met een interessante cultuur ook. Val alleen misschien wat te erg op, al valt dat misschien mee in de grotere steden aan de kust.
Mensen die een geloof aanhangen vind ik zoiezo al mensen die minder nadenken en blind de rest volgen. Als je ziet wat voor shit er al eeuwen is gekomen van religies en nog steeds er van komt, waarom zou ik dan respect moeten hebben voor mensen die een geloof aanhangen? Dat zijn pas kortzichtige mensen die geen acties ondernemen gebaseerd op feiten en/of realisme. Wat dat betreft kan ik hem geen ongelijk geven.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:02 schreef Plotinus het volgende:
[..]
Ah, jij gelooft niet in gelijkheid. Jij vindt zwarten en Moslims minder, ik merk het al. Gelukkig is jouw mening alleen gebaseerd op kortzichtigheid en niet op feiten en/of realistisch denken.
Dit is wel HEEL erg kortzichtig zeg..... Je mag je oogkleppen wel eens afzetten. Maar goed, het is jou dus duidelijk om het verschil van geloof te doen in plaats van bijvoorbeeld criminaliteit, immigratie, illegaliteit, hangjongeren, etc, etc.....quote:Op dinsdag 1 mei 2007 04:43 schreef StefanP het volgende:
De overlast van de islam in Nederland is oneindig veel hoger en weidverbreid dan de paar problemen die er hier met Mexicanen zijn. Om te beginnen is er dat achterlijke geloof dat moslims aanhangen, terwijl Mexicanen gewoon Christelijk zijn. Ik heb totaal geen moeite met Mexicanen vergeleken met die smerige islam.
Goede toekomstvisie.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 02:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben geloof ik een van de weinigen die China wel ziet zitten?Ben begonnen met cursus Chinees maand geleden.
Naast mijn studie Economie aan 't Erasmus, zeg maar.
Maarja, het is meer een soort toekomstdroom als het ware.Niet dat ik denk dat het er allemaal geweldig is, maar ik vind 't wel een mooi land eigenlijk met een interessante cultuur ook. Val alleen misschien wat te erg op, al valt dat misschien mee in de grotere steden aan de kust.
Ik heb precies hetzelfde, ondanks het feit dat ik hier een perfect leven leid voel ik me hier niet thuis. Daarom hoop ik volgend jaar tot een Engelse universiteit toegelaten te mogen worden en anders probeer ik het nog in Schotland en/of Ierlandquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:06 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Ik ben nu 20, en vanaf mijn 10de wil ik in het buitenland wonen. Hoe dat komt zou ik niet weten. Mijn leven is perfect in Nederland. Misschien is het toch de spanning, het avontuur.
Het heeft inderdaad echt niet alleen maar met het geloof te maken.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit is wel HEEL erg kortzichtig zeg..... Je mag je oogkleppen wel eens afzetten. Maar goed, het is jou dus duidelijk om het verschil van geloof te doen in plaats van bijvoorbeeld criminaliteit, immigratie, illegaliteit, hangjongeren, etc, etc.....![]()
Kom eens een dagje rondhangen in East Los Angeles en kom dan nog eens vertellen over "de paar problemen" die er hier zijn zijn met Mexicaanse immigranten. Maar die zijn natuurlijk christelijk en daarmee natuurlijk sowieso al beter.
Eigenlijk mis ik alleen maar mijn familie.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:03 schreef Igen het volgende:
Pas als je een poosje in het buitenland bent, dan weet je wat je mist - en wat je van Nederland kan missen als kiespijn.
Duitsland is dan ook niet te vergelijken met Nederlandquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad echt niet alleen maar met het geloof te maken.
Mijn eerste kennismaking met moslims was in het Ruhrgebied. Met een paar vrienden wilden we barbecuen op de oever van de Ruhr - vlakbij een wijk met vrij veel allochtonen. Dat werd al gauw ruzie met brutale Turkse kutkindertjes, die meteen hun aggressieve grote broers erbij haalden enzo.
En nu woon ik in Wanne - ook een wijk met vrij veel allochtonen. In het afgelopen half jaar is er niks gebeurd. Toen ik een keer mijn zusje van het station ophaalde, schrok die eerst een beetje van zo veel groepjes Turkse hangjongeren op straat, maar nog voor we thuiskwamen constateerde ze verbaasd dat die ons helemaal niet lastig vielen.
Overigens is het heel leerzaam om een poosje in het buitenland te verblijven. Alles in Nederland lijkt namelijk heel vanzelfsprekend. Pas als je een poosje in het buitenland bent, dan weet je wat je mist - en wat je van Nederland kan missen als kiespijn.
Waar jij woont misschien ja, in je mooie vrijstaande huisje. Ga jij eens lekker naar Compton toe of een andere pauperwijk van LA of San Diego, dan piep je wel anders. Is toch precies hetzelfde als in Nederland. In Wassenaar hebben ze ook geen last van marrokanen hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 04:43 schreef StefanP het volgende:
CheatFag, ik kan persoonlijk beamen dat Mexicanen en Indonesiers absoluut niet te vergelijken zijn met moslims. De overlast van de islam in Nederland is oneindig veel hoger en weidverbreid dan de paar problemen die er hier met Mexicanen zijn. Om te beginnen is er dat achterlijke geloof dat moslims aanhangen, terwijl Mexicanen gewoon Christelijk zijn. Ik heb totaal geen moeite met Mexicanen vergeleken met die smerige islam. Dus: je hebt groot gelijk dat je weg wil uit die multiculturele chaos in NL!
Komen die uit Marroko?quote:Op woensdag 2 mei 2007 01:56 schreef Bananenman het volgende:
[..]
In Wassenaar hebben ze ook geen last van marrokanen hoor![]()
Ben ik met je eens, ik wacht ook nog op de dag dat we hier de doodstraf invoerenquote:Op woensdag 2 mei 2007 02:45 schreef StefanP het volgende:
Werkstraf voor verkrachter 10-jarig meisje
Man krijgt 180 uur werkstraf voor verkrachten 4-jarig meisje
Heb je nog meer redenen nodig?
Het Nederlandse 'straf'recht:![]()
![]()
Behalve dat je eventueel dingen mist, kijk je ook anders tegen Nederland aan als je er weer terug komt. Dan herken je ineens welke dingen nu eigenlijk typisch Nederlands zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Eigenlijk mis ik alleen maar mijn familie.Nederland zelf als "land" mis ik niet zo..... Alleen een frikandel speciaal of een broodje haring met uitjes....
![]()
![]()
![]()
Maar daar krijg ik zoveel andere lekkernijen voor terug die niet of slecht verkrijgbaar zijn in Nederland natuurlijk. Zoals fatsoenlijke fajita's en burritos.
Ik noemde twee Duitse wijken, die hemelsbreed misschien 20 km uit elkaar liggen. In beide wijken wonen relatief veel allochtonen. In de ene wijk liggen afgedankte matrassen in het openbaar groen en krijg je zo ruzie met aggressieve Turkse jongeren. En in de andere wijk kopen de Turkse jongeren bij de supermarkt kratjes mineraalwater(!) en investeert de Turkse huisbaas in het onderhoud van zijn monumentale pand.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Duitsland is dan ook niet te vergelijken met Nederland
Interessant fenomeen, ja. Ik kom hier eigenlijk bijna alleen het eerste type tegen. Maar dat zijn dan ook Marokkanen, geen Turken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:21 schreef Igen het volgende:
Ik noemde twee Duitse wijken, die hemelsbreed misschien 20 km uit elkaar liggen. In beide wijken wonen relatief veel allochtonen. In de ene wijk liggen afgedankte matrassen in het openbaar groen en krijg je zo ruzie met aggressieve Turkse jongeren. En in de andere wijk kopen de Turkse jongeren bij de supermarkt kratjes mineraalwater(!) en investeert de Turkse huisbaas in het onderhoud van zijn monumentale pand.
En mij lijkt niet dat dit in Nederland wezenlijk anders is - dat je in alle wijken met relatief veel allochtonen/moslims je leven niet zeker bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |