Gaat straks nog beter dan de HTL-reeksquote:Op woensdag 25 april 2007 20:21 schreef Fogel het volgende:
Gaat wel hard met de emigratietopics inderdaad!
Toepasselijk!quote:Op vrijdag 27 april 2007 01:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://tros.nl/index.php?id=512
Cali is inderdaad top.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:00 schreef Knakker het volgende:
Cali, de 3e stad van het land. Wat werk weten te vinden bij een universiteit (Economisch onderzoek doen). Niet het meest boeiende, maar betaalt goed en het is weer iets om me bezig te houden.
Tis echt een fantastisch land met nog betere vrouwen... daar kunnen de Argentijnse mokkels wat van leren
Wie? Wat? Waar?quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2 werkeloze Nederlanders die in Portugal een interieurzaak gaan openen zonder ervaring![]()
Een programma van Ik vertrekquote:
De koning van het graniet?quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2 werkeloze Nederlanders die in Portugal een interieurzaak gaan openen zonder ervaring
Naar 8 maanden konden ze nog alleen maar overleven door overal te lenen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:55 schreef LeroyBrown het volgende:
[..]
De koning van het graniet?Die komen ook hier van het dorp af - Het schijnt nu wel goed te gaan met ze, hoorde ik laatst. Toch had ik me rotgelachen om die aflevering toen.
Dit stond afgelopen week in de Volkskrant.quote:Zuid-Afrika zoekt gastarbeiders
AMSTERDAM - Zuid-Afrika wil zo snel mogelijk 35 duizend buitenlanders aantrekken om het tekort aan hoger opgeleid personeel weg te werken. Minister van Binnenlandse Zaken Nosiviwe Mapisu-Nqakula kondigde woensdag aan 34.825 werkvergunningen beschikbaar te hebben in 53 beroepen.
UitlegBuitenlanders hoeven voor hun komst niet al verzekerd te zijn van een baan en werkgevers hoeven niet meer aan te tonen dat zij geen Zuid-Afrikaan hebben kunnen vinden, aldus de minister. Het tekort zou onder meer moeten worden weggewerkt om de infrastructuur voor het WK voetbal in 2010 op tijd klaar te hebben.
De werkloosheid in Zuid-Afrika is met 25,5 procent nog altijd hoog, aldus recente cijfers. De meeste werklozen zijn echter laag of ongeschoold.
De meeste zijn achteraf gezien ook niet echt tevreden en verwachtingen en realiteit liggen vaak ver uit elkaarquote:Op zondag 29 april 2007 11:58 schreef Plotinus het volgende:
Tja, dat hangt er van af wat jij daar onder verstaat en belangrijk vindt.
en in precies hoeveel van die rest ben jij wel eens geweest ?quote:Op zondag 29 april 2007 12:12 schreef CheatFag het volgende:
Er zijn wat mij betreft maar een paar gebieden die in aanmerking komen om naartoe te emigreren: Noord-Amerika, Noorwegen, Zwitserland en Nieuw-Zeeland. De rest is armoe, onrust en/of moslims.
Veel, ik heb al heel wat van de wereld gezien.quote:Op zondag 29 april 2007 15:15 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
en in precies hoeveel van die rest ben jij wel eens geweest ?
Kennelijk nietquote:Op zondag 29 april 2007 15:36 schreef CheatFag het volgende:
[..]
Veel, ik heb al heel wat van de wereld gezien.
Daar geef je ook meteen het probleem aan. De meeste mensen die emigreren verwachten dat ze naar een 2e Nederland of Europa gaan. Verwachtingen die totaal niet realistisch zijn, en dus valt het ze tegen als ze daar een tijdje zitten ja.quote:Op zondag 29 april 2007 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De meeste zijn achteraf gezien ook niet echt tevreden en verwachtingen en realiteit liggen vaak ver uit elkaar
"De rest is armoe, onrust en/of moslims."quote:Op zondag 29 april 2007 15:49 schreef CheatFag het volgende:
Toch wel. Maar jij denkt het beter te weten?
Gaaf!quote:Op donderdag 26 april 2007 23:44 schreef Knakker het volgende:
Over twee weken vertrek ik weer uit Nederland, ditmaal naar ColombiaWanneer ik terugkom? Dat zien we dan wel weer
![]()
Ik weet het, dit is geen échte emigratie waarbij je een radicale stap zet richting een ander leven, maar zolang ik nog "jong en energiek" en de mogelijkheid overal te wonen, moeten we dat maar doen toch?
Oh jawel hoor, ik heb ieder continent al uitgebreid gehad. En bijna nergens is het in mijn ogen vergelijkbaar met of beter dan hier, behalve in de door mij genoemde landen.quote:Op zondag 29 april 2007 19:00 schreef maartena het volgende:
[..]
"De rest is armoe, onrust en/of moslims."
Dan ben je toch niet ver wezen kijken in die "rest".....
Ik ben in aardig wat landen op bezoek geweest, en heb de VS als thuisbasis gekozen. Maar jij kijkt dus alleen maar naar de financiele kant van de zaken, en voor veel anderen betekend dat niet perse een ideale immigratie. Mijn zus heeft o.a. in Argentinie, Jordanie en Indonesie gewoond, en zit nu voor 3 jaar op Oost Timor, vooralsnog het armste land ter wereld. Nu wil ze daar niet permanent blijven, maar ik kan je wel garanderen dat je ook in landen die een stuk armer zijn dan Nederland toch fatsoenlijk kan wonen.quote:Op zondag 29 april 2007 21:09 schreef CheatFag het volgende:
Oh jawel hoor, ik heb ieder continent al uitgebreid gehad. En bijna nergens is het in mijn ogen vergelijkbaar met of beter dan hier, behalve in de door mij genoemde landen.
En jij?
Ik heb hier nu toevallig een oudere aflevering waar een stel naar Curacao vertrekt. Beide zijn ze nog nooit verder geweest dan de Beekse Bergen. Dat wijf spreekt ook alleen maar steenkolenengels en is het prototype domme bimbo. Ze lust ook niks. O god.quote:Op vrijdag 27 april 2007 01:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://tros.nl/index.php?id=512
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |