abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:53:16 #1
3767 Herald
Come get some
pi_48896049
quote:
LEEUWARDEN - De rechtbank in Leeuwarden heeft dinsdag een 15-jarige jongen veroordeeld tot 200 uur werkstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf voor het verkrachten van een 10-jarig meisje.

De verdachte Mohamed L. verkrachtte het meisje uit de Friese hoofdstad met hulp van anderen in april 2005 meermalen. Een jaar later misbruikte hij het toen 11-jarige meisje opnieuw.

De 200 uur werkstraf is de maximale taakstraf die minderjarigen kunnen krijgen. Daarnaast kreeg hij drie maanden voorwaardelijke jeugddetentie en een 30-urige leerstraf seksualiteit om nieuwe zedendelicten te voorkomen.

De straf voor de Leeuwarder jongen is gelijk de eis van het Openbaar Ministerie. Advocaat Barbara Klunder van de verdachte moest flink slikken na de uitspraak. "Ik vind de werkstraf wel hoog, zeker gezien zijn leeftijd", aldus de raadsvrouw.

De advocate stelt dat haar cliënt niet goed besefte dat hij een grens over ging. "Er is een aantal seksuologen dat zegt: jongeren worden overspoeld met seksgerelateerde videoclips. Daar is hij het slachtoffer van. Hij komt uit een keurig gezin, maar heeft nauwelijks seksuele voorlichting gehad", stelde Klunder.

Of de verdachte in beroep gaat tegen de straf is nog niet duidelijk.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)10_jarig_meisje.html
Ik vind het zo zielig dat Mo' nu 200 uurtjes moet schoffelen, omdat TMF zijn geest heeft gecorrumpteerd. Ik hoop dat de clipzender wordt aangeklaagd door dat keurige gezin, zal ze leren!
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_48896105
Belachelijk, veel te lage straf
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:55:16 #3
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48896116
Ja geef TMF maar de schuld , lekker makkelijk
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:55:34 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48896124
Een Mohammed in Friesland
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48896187
Jeetje 200 uur. Dus eigenlijk is z'n straf dat 'ie in de grote vakantie geen vakantie heeft maar moet schoffelen of in bejaardentehuizen de vuile luiers moet verzamelen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:58:41 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48896221
quote:
De straf voor de Leeuwarder jongen is gelijk de eis van het Openbaar Ministerie.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:00:07 #7
3767 Herald
Come get some
pi_48896262
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
Jeetje 200 uur. Dus eigenlijk is z'n straf dat 'ie in de grote vakantie geen vakantie heeft maar moet schoffelen of in bejaardentehuizen de vuile luiers moet verzamelen.
zijn social life, wat doen ze
pi_48896298
Dit soort zaken mogen ze van mij flink hoger straffen.
Maar ja, dan moeten we dat wel eerst eens wettelijk gaan regelen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:04:23 #9
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48896397
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:58 schreef Re het volgende:

[..]
Ja , we kunnen zelf ook lezen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:05:56 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48896443
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:04 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ja , we kunnen zelf ook lezen
Ik denk, ik ben het borrelen alvast voor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_48896449
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:58 schreef Re het volgende:

[..]

Ja, de hoogst mogelijke taakstraf voor zo'n ventje. Maar dat betekent niet dat 200 uur een straf is die in verhouding staat tot het misdrijf.

Ik vind het niet zo veel... ook niet voor een jongen van 15. Als 'ie gedurende de grote vakantie aan het werk gaat, is 'ie er al vanaf.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:11:08 #12
123170 alors
zlata1234
pi_48896593
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:55 schreef -skippybal- het volgende:
Ja hij is de enige, iedereen weet nu wie hij is ( )

OT: Ja sneu natuurlijk, maar zolang de wet niet verandert valt er weinig anders te eisen. Commentaren van de advocaat zijn natuurlijk wel supertriest.

Straffen voor zulke vergrijpen mogen wat mij betreft wel wat omhoog, hoeft niet levenslang, maar tien jaar lijkt me wel een mooi minimum. Las laatst een bericht over een kerel die jarenlang zijn (stief?)dochter had verkracht, zijn (stief?)zoons had mishandeld, oa met riem, en zn vrouw ook. Vijf jaar heeft ie gekregen
know'm sayin?
word? word.
pi_48896595
Slachtoffer: levenslang
Dader: werkstraf

Wat was de stand inmiddels jongens?

Criminelen 5783 - Justitie 0
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:32:27 #14
113496 Vegitto
Der Meister
pi_48897146
Ik ben bang dat er met dit soort straffen serieus mensen (vooral jongeren, denk ik) gaan rondlopen met de gedachte dat 200 uur werkstraf het eigenlijk nog best waard is.. Dat het dan nog 'te doen' is, zeg maar..
games.fok.nl
Voor mensen met een grote piemel.
pi_48897167
Fijn land is dit toch !!
Nederland is naar de klote...maar dat wisten jullie waarschijnlijk al.
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:36:09 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48897251
Ik vind het een vrij zware straf.

Een volwassen kerel kreeg minder: Man krijgt 180 uur werkstraf voor verkrachten 4-jarig meisje
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:38:25 #17
39555 dekkered
MEDIC!!!!
pi_48897305
nek oomdraaien dat verdienen ze
Every war is different, every war is the same.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:39:15 #18
177598 tbs-johny
oe la la la
pi_48897326
je woont hier in nederland, het land waar je voor moord 4 jaar krijgt, ontvoering van iemand (3dagen lang) 8 jaar
voor pedofilie een werkstraf, het land waarin beastaliteit is toegestaan
het land waarin je geen wiet mag kweken maar wel mag verkopen (mits je maar BTW afdraagd)

we leven in een bananenrepubliek, ik zeg het je - mijn advies:
stop met het betalen van belasting voor zover mogelijk
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:44:43 #19
3767 Herald
Come get some
pi_48897479
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:36 schreef popolon het volgende:
Ik vind het een vrij zware straf.

Een volwassen kerel kreeg minder: Man krijgt 180 uur werkstraf voor verkrachten 4-jarig meisje
duh het kind is ook veel jonger en maakt het niet zo bewust mee
pi_48897636
Toch vind ik het argument van die clipzenders wel interessant. Die kids worden gebrainwashed door makers in walgelijk slechte (artistiek) videoclips. Dan zou ik ook doordraaien als mijn hersens niet intellectueel geprikkeld worden.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:57:12 #21
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_48897864
only in holland
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_48897937
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:39 schreef tbs-johny het volgende:

we leven in een bananenrepubliek, ik zeg het je - mijn advies:
stop met het betalen van belasting voor zover mogelijk
Whehe, wat een kul-advies. .

OT: er is natuurlijk niet voor niets een verschil in strafecht tussen minderjarigen en volwassenen.
De vraag is of deze (ongetwijfeld) straatrat iets leert van 30 uur seksuele voorlichting, en de vraag of het niet een structureel probleem is onder een bepaalde bevolkingsgroep...
pi_48898180
De hoogte van de straf is niet raar. Wel het feit dat het kereltje niet een PIJ krijgt of zo Geen psychologisch/ psychitrische rapportage aangevraagd
pi_48898218
"Hij komt uit een keurig gezin, maar heeft nauwelijks seksuele voorlichting gehad"

Iets té keurig gezin dus?
Ik snap trouwens niet waarom je niet vaker in de krant leest 'vader verkracht meisje tuigt verkrachter af na einde 200 uur schoffelen' ? Als het mijn kind was geweest dan wist ik het wel, hoezeer ik ook vertrouwen heb in justitie en de politiek.
-
pi_48898227
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:55 schreef -skippybal- het volgende:
lolbroek zijn veel van afkomst buitenlanders hiero hoor

Ot: 200 uur... watvoor voorbeeld geef je dan?Ja ga je gang want als je onder de 18 bent hoef je toch maar 200 uur te werken?
Ik weet van nabije bronnen dat een volwassen man 24mnd kreeg voor jarenlange verkrachting van 2 dochters..
Ook zeker te weinig...
pi_48898295
Ah, je hebt meestal geen psycholoog nodig om te concluderen dat het een narcist was. Dat komt erg veel voor bij mannelijke moslims. Heeft een culturele achtergrond: moslimjongens zijn de lieverdjes en worden voorgetrokken en gevormd tot een trots kind. Dan krijg je dit soort dingen. Daarom doen die meiden het ook zoveel beter. Die gaan naar school met een minderwaardigheidsgevoel en proberen dat met school te compenseren of zo.

De schuld ligt altijd bij de ouders in dit soort gevallen...
pi_48898376
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Toch vind ik het argument van die clipzenders wel interessant. Die kids worden gebrainwashed door makers in walgelijk slechte (artistiek) videoclips. Dan zou ik ook doordraaien als mijn hersens niet intellectueel geprikkeld worden.
Wat een onzin, in mijn jeugd bestonden dit soort clips ook al wel, maar ik haalde het echt niet in mijn hoofd een 10 jarig meisje te verkrachten.

En ik kreeg nooit sexuele voorliching thuis.
٩๏̯͡๏)۶
pi_48898388
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ah, je hebt meestal geen psycholoog nodig om te concluderen dat het een narcist was. Dat komt erg veel voor bij mannelijke moslims. Heeft een culturele achtergrond: moslimjongens zijn de lieverdjes en worden voorgetrokken en gevormd tot een trots kind. Dan krijg je dit soort dingen. Daarom doen die meiden het ook zoveel beter. Die gaan naar school met een minderwaardigheidsgevoel en proberen dat met school te compenseren of zo.

De schuld ligt altijd bij de ouders in dit soort gevallen...
hij is 15...dus narcist in ontwikkeling misschien. Helaas heeft de overheid wel een psychoog nodig om te zorgen dat zo'n ventje op de goede plek terecht komt. Typisch gevalletje van "justitiele verwaarlozing"
pi_48898454
Castratie is imho een gepaste straf voorkomt recidive.

*Echt schandalig dat die !@#$!@#$!#@$!#@$ er met zo'n lachertje vanaf komt

Het zal je kind maar wezen .......
pi_48898461
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:12 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Wat een onzin, in mijn jeugd bestonden dit soort clips ook al wel, maar ik haalde het echt niet in mijn hoofd een 10 jarig meisje te verkrachten.

Dit was dan ook een grap.

Wat geen grap is: ouders die hun kinderen naar die kotszenders laten kijken. Tegenwoordig dan, want er is veel veranderd de afgelopen jaren. Overigens waren die clips vroeger zeker niet zo opgezet als tegenwoordig. Nu is het pure verheerlijking van een droomwanbeeld. Vroeger was het hoogstens om te schockeren, maar dat zag je als vmbo'er dan zelfs nog.
pi_48898465
quote:

[..]

is geen onzin..bron: ff het congres opzoeken waar ik geweest ben. Er is een jonge journalist die vrij lang in die scene heeft gezeten en degelijk onderzoek heeft gedaan. Wetenschappelijk niet onderbouwd, maar ervaring zegt heel veel.

En reken maar van Yes dat deze jongen seksuele voorlichting heeft gehad, alleen niet naar nederlandse maatstaven!
pi_48898527
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:12 schreef An24 het volgende:

[..]

hij is 15...dus narcist in ontwikkeling misschien. Helaas heeft de overheid wel een psychoog nodig om te zorgen dat zo'n ventje op de goede plek terecht komt. Typisch gevalletje van "justitiele verwaarlozing"
Als je tegenwoordig 15 bent dan tel jefulltime mee op de gebieden van seks, mannelijkheid en dat soort dingen. Vraag dat soort gasten niet of ze tot 10 kunnen tellen echter.
pi_48898568
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:55 schreef newsman het volgende:
hijs ook maar 15 jaar, niettemin een afschuwelijke daad
pi_48898599
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Als je tegenwoordig 15 bent dan tel jefulltime mee op de gebieden van seks, mannelijkheid en dat soort dingen. Vraag dat soort gasten niet of ze tot 10 kunnen tellen echter.
Je stelt het precies goed. dat is de maatschappelijke verwachting: fultime meetellen. Wij zouden het hier moeten hebben over de persoonlijke ontwikkeling van het ventje. Kans is groot dat deze twee niet gelijk opgaan bij hem.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:19:23 #35
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_48898633
Lachwekkende straf

Hoe erg is dit land aan het verloederen zeg, niet normaal
World Wrestling Entertainment
pi_48898661
doodslaan zoeen..
There are times that you have to stand your ground and fight..!!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:21:21 #37
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48898688
Op deze manier zou ik me als vader van dat 10 jarig meisje flink te kijk gezet voelen. Je geeft e.e.a. netjes aan bij politie en justitie, en vervolgens krijgt de dader 200 uur dienstverlening, en 3 maanden VOORWAARDELIJK... Tja.. als dat de zogenaade genoegdoening is..

Kijk, ik snap ook wel dat levenslang niet kan, maar 3 jaar onvoorwaardelijk in (jeugd)detentie lijkt mij al een veel beter plan. Met de nu opgelegde straf is meneer Mo na de vakantie weer van alles af en kan weer op de oude voet verder.
Als de betreffende familie van het meisje nu de dader met een ijzeren staaf zou bewerken heb ik daar alle begrip voor...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_48898722
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Toch vind ik het argument van die clipzenders wel interessant. Die kids worden gebrainwashed door makers in walgelijk slechte (artistiek) videoclips.
Niets wat een opvoeding niet tegen kan gaan. Toen ik jong was, was Rambo een held, maar je zag mij (en mijn leeftijdsgenoten) niet eigenhandig de politieëenheid Osdorp uitmoorden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_48898732
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:55 schreef newsman het volgende:
En iemand die een rijke-lui's dochtertje ontvoerd krijgt 8 jaar!!!!!
Come on!!! Waar is de gerechtigheid in dit land?

Okay, een ontvoering is ook niet iets kinderachtigs, maar dat meisje van 10 moet haar leven lang met deze verschrikkelijke ervaring door gaan. Iets dat echt heel moeilijk is.

8 jaar voor de ontvoering is prima, maar dan moet de straf voor de verkrachting minimaal 20 jaar zijn.
pi_48898743
Speciaal voor hem de doodstraf invoeren. wat een mongool.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:30:02 #41
39555 dekkered
MEDIC!!!!
pi_48898975
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:23 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

En iemand die een rijke-lui's dochtertje ontvoerd krijgt 8 jaar!!!!!
Come on!!! Waar is de gerechtigheid in dit land?

Okay, een ontvoering is ook niet iets kinderachtigs, maar dat meisje van 10 moet haar leven lang met deze verschrikkelijke ervaring door gaan. Iets dat echt heel moeilijk is.

8 jaar voor de ontvoering is prima, maar dan moet de straf voor de verkrachting minimaal 20 jaar zijn.
wat dacht je van levenslang? (en dan ECHT levenslang)
pi_48899115
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:30 schreef dekkered het volgende:

[..]

De doodstraf kost de bevolking minder geld.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:34:08 #43
3767 Herald
Come get some
pi_48899148
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:07 schreef splendor het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom je niet vaker in de krant leest 'vader verkracht meisje tuigt verkrachter af na einde 200 uur schoffelen' ? Als het mijn kind was geweest dan wist ik het wel, hoezeer ik ook vertrouwen heb in justitie en de politiek.
oh je leest regelmatig in de krant dat iemand tikken krijgt omdat een ander hem niet zint. Zo kreeg Harriët laatst nog wat klappen omdat een man hem/haar niet mocht en kreeg Gerd Nan wat tikken omdat iemand hem niet mocht, en de daders vonden die meppen allemaal rechtvaardig
pi_48899199
quote:

[..]

En toch heeft mevrouw Klunder een punt met dit argument. Want het klopt gewoon dat een groot deel van de huidige jongeregeneratie (lees: een deel van de mavo'ers nofi) gecorrumpeerd wordt. En dat ligt niet alleen aan de videoclips maar daar komt natuurlijk nog veel meer bij kijken. Je moet bedenken dat de hele context van hun leven wordt beinvloed door allerlei TMF-achtige factoren. Labiele personen die ook nog eens niet of nauwelijks opgevoed worden, gaan daaraan het eerst ten onder en in die zin is Mohammed een slachtoffer.
MAAR, waar mevrouw Klunder volledig de mist in gaat is dat je dat als argument kan gebruiken om een verkrachting van een 10 jarige meisje goed te praten. We moeten in nederland echt heel snel af van altijd maar dat zoeken naar verzachtende omstandigheden. Deze jongen moet gewoon zo'n hard pak op z'n donder krijgen dat ie van z'n leven geen meisje meer aan durft te kijken.
pi_48899218
Ja, je moet gewoon 'verhaal halen' tegenwoordig.

Misschien omdat de politie dat niet meer voor je doet? .
pi_48899535
Tsss, iemand van 15 hoort toch te weten dat zoiets niet mag.

Anders die ouders lekker straffen, krijgt hij misschien nog met de stok van pa.

Dat arme meisje
pi_48899583
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:22 schreef Litpho het volgende:

[..]

Niets wat een opvoeding niet tegen kan gaan. Toen ik jong was, was Rambo een held, maar je zag mij (en mijn leeftijdsgenoten) niet eigenhandig de politieëenheid Osdorp uitmoorden.
Ja dat klopt. Maar wij zijn ook van de laatste goede generatie westerse mensen. De meeste van ons heeft een goeie opvoeding gehad en het was een generatie die doordat ze door een diep economisch dal ging redelijk bescheiden is opgevoed. Redelijk dan, want onze generatie werd met name geteisterd door gescheiden ouders wat echt een trend werd.
Die kids van vandaag de dag zijn niet voor niks zo dik, zijn zo onwetend en dom (enkele gymnast daargelaten). Die hebben nooit armoede, bezuiniging of een pas op de plaats meegemaakt. Die hebben de angst van het rooie gevaar niet gevoeld. Die hebben altijd alles gekregen waar ze om vroegen (ook de armen, waarom hebben de paupers altijd de duurste spullen?). En dan krijg je verveling. Dan krijg je A Clockwork Orange... zinloos geweld, groepsverkrachtingen, escalerend hooliganisme, happy slapping, agressief verkeer (de grootste idioten halen als eerst hun rijbewijs), terroriserende hangjeugd. Tel daarbij de polariserende samenleving en je hebt het recept voor een vrolijke toekomst.
pi_48899745
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Maar wij zijn ook van de laatste goede generatie westerse mensen.
.
pi_48899849
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:30 schreef dekkered het volgende:

[..]

Dat zou ik ook graag willen, maar in Nederland krijg je alleen levenslang als je de koningin in het gezicht spuugt [overdrijfmodus uit]

Het is echt een minimum. Het liefste zette ik tuig als dat tegen een muur.
Iets met PANG PANG PANG!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:34:33 #50
39555 dekkered
MEDIC!!!!
pi_48901622
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:33 schreef thedude0 het volgende:

[..]

De doodstraf kost de bevolking minder geld.
dat is waar

maar dan lijt hij niet genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')