bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)10_jarig_meisje.htmlquote:LEEUWARDEN - De rechtbank in Leeuwarden heeft dinsdag een 15-jarige jongen veroordeeld tot 200 uur werkstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf voor het verkrachten van een 10-jarig meisje.
De verdachte Mohamed L. verkrachtte het meisje uit de Friese hoofdstad met hulp van anderen in april 2005 meermalen. Een jaar later misbruikte hij het toen 11-jarige meisje opnieuw.
De 200 uur werkstraf is de maximale taakstraf die minderjarigen kunnen krijgen. Daarnaast kreeg hij drie maanden voorwaardelijke jeugddetentie en een 30-urige leerstraf seksualiteit om nieuwe zedendelicten te voorkomen.
De straf voor de Leeuwarder jongen is gelijk de eis van het Openbaar Ministerie. Advocaat Barbara Klunder van de verdachte moest flink slikken na de uitspraak. "Ik vind de werkstraf wel hoog, zeker gezien zijn leeftijd", aldus de raadsvrouw.
De advocate stelt dat haar cliënt niet goed besefte dat hij een grens over ging. "Er is een aantal seksuologen dat zegt: jongeren worden overspoeld met seksgerelateerde videoclips. Daar is hij het slachtoffer van. Hij komt uit een keurig gezin, maar heeft nauwelijks seksuele voorlichting gehad", stelde Klunder.
Of de verdachte in beroep gaat tegen de straf is nog niet duidelijk.
quote:De straf voor de Leeuwarder jongen is gelijk de eis van het Openbaar Ministerie.
zijn social life, wat doen zequote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
Jeetje 200 uur. Dus eigenlijk is z'n straf dat 'ie in de grote vakantie geen vakantie heeft maar moet schoffelen of in bejaardentehuizen de vuile luiers moet verzamelen.
Ja, de hoogst mogelijke taakstraf voor zo'n ventje. Maar dat betekent niet dat 200 uur een straf is die in verhouding staat tot het misdrijf.quote:
Ja hij is de enige, iedereen weet nu wie hij isquote:
duh het kind is ook veel jonger en maakt het niet zo bewust meequote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:36 schreef popolon het volgende:
Ik vind het een vrij zware straf.
Een volwassen kerel kreeg minder: Man krijgt 180 uur werkstraf voor verkrachten 4-jarig meisje
Whehe, wat een kul-advies.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:39 schreef tbs-johny het volgende:
we leven in een bananenrepubliek, ik zeg het je - mijn advies:
stop met het betalen van belasting voor zover mogelijk
quote:
Wat een onzin, in mijn jeugd bestonden dit soort clips ook al wel, maar ik haalde het echt niet in mijn hoofd een 10 jarig meisje te verkrachten.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Toch vind ik het argument van die clipzenders wel interessant. Die kids worden gebrainwashed door makers in walgelijk slechte (artistiek) videoclips. Dan zou ik ook doordraaien als mijn hersens niet intellectueel geprikkeld worden.
hij is 15...dus narcist in ontwikkeling misschien. Helaas heeft de overheid wel een psychoog nodig om te zorgen dat zo'n ventje op de goede plek terecht komt. Typisch gevalletje van "justitiele verwaarlozing"quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ah, je hebt meestal geen psycholoog nodig om te concluderen dat het een narcist was. Dat komt erg veel voor bij mannelijke moslims. Heeft een culturele achtergrond: moslimjongens zijn de lieverdjes en worden voorgetrokken en gevormd tot een trots kind. Dan krijg je dit soort dingen. Daarom doen die meiden het ook zoveel beter. Die gaan naar school met een minderwaardigheidsgevoel en proberen dat met school te compenseren of zo.
De schuld ligt altijd bij de ouders in dit soort gevallen...
Dit was dan ook een grap.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:12 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Wat een onzin, in mijn jeugd bestonden dit soort clips ook al wel, maar ik haalde het echt niet in mijn hoofd een 10 jarig meisje te verkrachten.
En ik kreeg nooit sexuele voorliching thuis.
is geen onzin..bron: ff het congres opzoeken waar ik geweest ben. Er is een jonge journalist die vrij lang in die scene heeft gezeten en degelijk onderzoek heeft gedaan. Wetenschappelijk niet onderbouwd, maar ervaring zegt heel veel.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:12 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Wat een onzin, in mijn jeugd bestonden dit soort clips ook al wel, maar ik haalde het echt niet in mijn hoofd een 10 jarig meisje te verkrachten.
Als je tegenwoordig 15 bent dan tel jefulltime mee op de gebieden van seks, mannelijkheid en dat soort dingen. Vraag dat soort gasten niet of ze tot 10 kunnen tellen echter.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:12 schreef An24 het volgende:
[..]
hij is 15...dus narcist in ontwikkeling misschien. Helaas heeft de overheid wel een psychoog nodig om te zorgen dat zo'n ventje op de goede plek terecht komt. Typisch gevalletje van "justitiele verwaarlozing"![]()
Je stelt het precies goed. dat is de maatschappelijke verwachting: fultime meetellen. Wij zouden het hier moeten hebben over de persoonlijke ontwikkeling van het ventje. Kans is groot dat deze twee niet gelijk opgaan bij hem.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig 15 bent dan tel jefulltime mee op de gebieden van seks, mannelijkheid en dat soort dingen. Vraag dat soort gasten niet of ze tot 10 kunnen tellen echter.
Niets wat een opvoeding niet tegen kan gaan. Toen ik jong was, was Rambo een held, maar je zag mij (en mijn leeftijdsgenoten) niet eigenhandig de politieëenheid Osdorp uitmoorden.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Toch vind ik het argument van die clipzenders wel interessant. Die kids worden gebrainwashed door makers in walgelijk slechte (artistiek) videoclips.
En iemand die een rijke-lui's dochtertje ontvoerd krijgt 8 jaar!!!!!quote:
wat dacht je van levenslang? (en dan ECHT levenslang)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:23 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
En iemand die een rijke-lui's dochtertje ontvoerd krijgt 8 jaar!!!!!
Come on!!! Waar is de gerechtigheid in dit land?
Okay, een ontvoering is ook niet iets kinderachtigs, maar dat meisje van 10 moet haar leven lang met deze verschrikkelijke ervaring door gaan. Iets dat echt heel moeilijk is.
8 jaar voor de ontvoering is prima, maar dan moet de straf voor de verkrachting minimaal 20 jaar zijn.
De doodstraf kost de bevolking minder geld.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:30 schreef dekkered het volgende:
[..]
wat dacht je van levenslang? (en dan ECHT levenslang)
oh je leest regelmatig in de krant dat iemand tikken krijgt omdat een ander hem niet zint. Zo kreeg Harriët laatst nog wat klappen omdat een man hem/haar niet mocht en kreeg Gerd Nan wat tikken omdat iemand hem niet mocht, en de daders vonden die meppen allemaal rechtvaardigquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:07 schreef splendor het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom je niet vaker in de krant leest 'vader verkracht meisje tuigt verkrachter af na einde 200 uur schoffelen' ? Als het mijn kind was geweest dan wist ik het wel, hoezeer ik ook vertrouwen heb in justitie en de politiek.
En toch heeft mevrouw Klunder een punt met dit argument. Want het klopt gewoon dat een groot deel van de huidige jongeregeneratie (lees: een deel van de mavo'ers nofi) gecorrumpeerd wordt. En dat ligt niet alleen aan de videoclips maar daar komt natuurlijk nog veel meer bij kijken. Je moet bedenken dat de hele context van hun leven wordt beinvloed door allerlei TMF-achtige factoren. Labiele personen die ook nog eens niet of nauwelijks opgevoed worden, gaan daaraan het eerst ten onder en in die zin is Mohammed een slachtoffer.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:12 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar wij zijn ook van de laatste goede generatie westerse mensen. De meeste van ons heeft een goeie opvoeding gehad en het was een generatie die doordat ze door een diep economisch dal ging redelijk bescheiden is opgevoed. Redelijk dan, want onze generatie werd met name geteisterd door gescheiden ouders wat echt een trend werd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niets wat een opvoeding niet tegen kan gaan. Toen ik jong was, was Rambo een held, maar je zag mij (en mijn leeftijdsgenoten) niet eigenhandig de politieëenheid Osdorp uitmoorden.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar wij zijn ook van de laatste goede generatie westerse mensen.
Dat zou ik ook graag willen, maar in Nederland krijg je alleen levenslang als je de koningin in het gezicht spuugt [overdrijfmodus uit]quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:30 schreef dekkered het volgende:
[..]
wat dacht je van levenslang? (en dan ECHT levenslang)
dat is waarquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:33 schreef thedude0 het volgende:
[..]
De doodstraf kost de bevolking minder geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |