Nee, dat klopt. Maar soms is het (ook in Nederland) ook bij gewone werkgevers al zo dat men het niet gewenst vindt dat 2 (directe) collega's een relatie hebben, laat staan een leidinggevende en een werknemer. Ik heb zelf nooit in zo'n situatie gezeten, maar ik heb wel meegemaakt dat iemand om die reden (min of meer gedwongen) werd overgeplaatst. Dus in het geval van leraar/leerling kan ik me zeker wel voorstellen dat een dergelijke situatie niet gewenst is. Ik dacht trouwens ook dat het in Nederland ook helemaal niet mág! Leraar/leerling heb ik het over, he? De leeftijd vind ik in dit geval niet zo boeiend.quote:
Blablabla. Allemaal elite-geneuzel, dat totaal geen rekening houdt met 1) menselijke gevoelens en 2) de praktijk van alle dag. Je kan deze shit toch niet serieus nemen.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Maar soms is het (ook in Nederland) ook bij gewone werkgevers al zo dat men het niet gewenst vindt dat 2 (directe) collega's een relatie hebben, laat staan een leidinggevende en een werknemer. Ik heb zelf nooit in zo'n situatie gezeten, maar ik heb wel meegemaakt dat iemand om die reden (min of meer gedwongen) werd overgeplaatst. Dus in het geval van leraar/leerling kan ik me zeker wel voorstellen dat een dergelijke situatie niet gewenst is. Ik dacht trouwens ook dat het in Nederland ook helemaal niet mág! Leraar/leerling heb ik het over, he? De leeftijd vind ik in dit geval niet zo boeiend.
Je zegt zelf toch ook dit:quote:Op woensdag 25 april 2007 21:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Blablabla. Allemaal elite-geneuzel, dat totaal geen rekening houdt met 1) menselijke gevoelens en 2) de praktijk van alle dag. Je kan deze shit toch niet serieus nemen.
?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:06 schreef pberends het volgende:
Natuurlijk is het niet aan te raden dat hij of zij dan nog onderwijzer is van diegene, maar er is verder niets mis mee.
Een vriendin van mij (volwassen) heeft een verhouding gehad met een leiding gevende van haar. Uiteindelijk blek wel degelijk dat het problemen voor haar positie opleverde toen die relatie strandde en ook tijdens de relatie heeft haar chef gebruik gemaakt van het machtsverschil. Kan me zo vorstellen dat die wisselwerking ok zo is in het geval van een leerling en lerar, zeker gezien het feit dat een leerling nog minderjarig is.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Blablabla. Allemaal elite-geneuzel, dat totaal geen rekening houdt met 1) menselijke gevoelens en 2) de praktijk van alle dag. Je kan deze shit toch niet serieus nemen.
In dit geval is juist de positie van de leidinggevende veel kwetsbaarder dan die van de ondergeschiktequote:Op woensdag 25 april 2007 22:02 schreef Ripley het volgende:
[..]
Een vriendin van mij (volwassen) heeft een verhouding gehad met een leiding gevende van haar. Uiteindelijk blek wel degelijk dat het problemen voor haar positie opleverde toen die relatie strandde en ook tijdens de relatie heeft haar chef gebruik gemaakt van het machtsverschil. Kan me zo vorstellen dat die wisselwerking ok zo is in het geval van een leerling en lerar, zeker gezien het feit dat een leerling nog minderjarig is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |