Je maakt me nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:06 schreef just me het volgende:
Ach je bent van 1958, zo oud ben je nog niet
127 MB idd. Dat waren nog eens harde schijvenquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:07 schreef daReaper het volgende:
Bij mij begon het met Super Mario Bros, toen ik 7 was, hoewel ik, als ik me niet vergis, daarvoor ook nog wel eens een spelletje "Castle" wilde spelen op een... 386 ofzo? Hij had in elk geval 127MB harde schijf ruimte, dat weet ik gek genoeg dan nog wel
edit- maar ik weet niet of dit je oud genoeg is...
Haha jaja, net zoals een Duke Nukem 1 en Duke Nukem 2quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:30 schreef janrad het volgende:
[afbeelding]
Nooit geweten dat er ooit een DOOM 2d is geweest![]()
Stunts? Maar dat was geen kermisauto..quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:26 schreef janrad het volgende:
[..]
127 MB idd. Dat waren nog eens harde schijven. Ik kan me ook nog een spelletje herinneren waarin je met een soort kermis auto over een verhoogde baan moest racen met allerlei rare sprongen erin. Geen idee meer hoe het heet maar ik ben er uren zoet mee geweest.
Daarom is TrackMania Nations ook zo leuk ^^ Doet me ERG veel denken aan Stunts en ook gratisquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:43 schreef janrad het volgende:
[afbeelding]
Stunts dat was hem idd. Ik heb er joysticks op kapot gespeeld. Als je van de baan af donderde duurde het zo tergend lang voor je er weer op stond.
Je kunt hem hier gratis downloaden, de verleiding is groot.
Oeh, bekend beeld. Veel gespeeld en ik hing ook de meeste tijd in de takels om weer op de baan te worden gehezenquote:
Was er ook niet, niet van id Software zelf in elk geval. Het lijkt me eerder een telefoonspelletje gebaseerd op Doom, aan dat plaatje te zien, of misschien is het een gimmick-feature van een van de vele source ports die na het vrijgeven van de broncode in 1997 zijn verschenen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:30 schreef janrad het volgende:
[afbeelding]
Nooit geweten dat er ooit een DOOM 2d is geweest![]()
OOoooooooohhhhhhhh......quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:43 schreef janrad het volgende:
[afbeelding]
Stunts dat was hem idd. Ik heb er joysticks op kapot gespeeld. Als je van de baan af donderde duurde het zo tergend lang voor je er weer op stond.
Tja, dat lijkt wel een beetje op mij. Ben nu 33, begonnen met een of ander vaag monochroom spelcomputertje maar pas echt fanatiek met games geworden met een Spectrum 48K. Ben nu nog steeds veel met games bezig, hoewel qua tijd wel iets minder dat een paar jaar terug. Heb vrijwel alle consoles (de laatste generatie nog niet, wacht op wat meer goede games) en daar spelen de kids ook op. We hebben ook 5 DS'en thuis, en spelen regelmatig en/of tegen elkaar.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:16 schreef ijsmeis het volgende:
Edit: Ik heb trouwens een neef, van eind 30, en die koopt wel een PS3 voor zijn zoons enzo, maar ik weet zeker dat ie er zelf ook heel veel op speelt(idem dito voor de PS2 en al die andere dingen die ie gekocht heeft).
Jij bent niet oud manquote:Op woensdag 25 april 2007 10:15 schreef Poit het volgende:
1982 represent.
Ja lachen is dat. Toen ik Rainbow Six' Rogue Spear speelde zat ik in een clan met een een Amerikaan van +55 jaar oud. Hij werkte overdag voor de Republikeinse partij, had zelfs een talkshow op de regionale omroep, maar 's avonds kon ie niet laten om toch nog wat te fraggenquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:18 schreef Pritt het volgende:
Ach tijdens World of Warcraft was de main tank in een goeie guild waar een vriend van mij in zat ook 70 jaar oud. Hij deed het prima. Tof toch dat het je blijft boeien.
Nee, da's waar. Maar ik mag me denk best wel een oude rot in het gamen noemen. Maar jullie mogen mij een corrigerende tik verkopen indien jullie het oneens met me zijn hoorquote:
WinUAE & AIAB. Doen het prima volgens mij, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik zelf ge-emuleerd heb.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:35 schreef Enchanter het volgende:
ik zoek nog een goede Amiga emulator![]()
Stond er pas een in V&A, wel prijzig.... 100 euro ofzo.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:42 schreef Poit het volgende:
Ik wil eigenlijk stiekem nog een Vectrex hebben. Vond ik wel zo'n geniaal ding met die kleurplaatjes voor dat schermpje![]()
Dan heeft hij je erin geluisd met een smoesje. Voor je dieptegevoel maakt het geen drol uit of je met een of twee ogen naar een tv kijktquote:Op woensdag 25 april 2007 10:33 schreef ach het volgende:
Mijn vader deed vroeger altijd mee met Mario Kart 64Ik won altijd want hij heeft maar 1 oog en kan afstanden niet echt goed schatten enzo
![]()
Inderdaad, was prijzig, maar volgens mij boxed en al, dat gaat me dan net iets te ver. Wil er gewoon lekker af en toe mee gamen. En hij ziet er natuurlijk gewoon erg stoer uitquote:Op woensdag 25 april 2007 10:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Stond er pas een in V&A, wel prijzig.... 100 euro ofzo.
Neequote:Op woensdag 25 april 2007 10:46 schreef remcheese het volgende:
[..]
Ik meen te herinneren jij ook niet toch![]()
quote:Op woensdag 25 april 2007 10:52 schreef remcheese het volgende:
Tuurlijk, je loopt hier al zo lang mee op het forum dat je een beetje het uberschatje van fok geworden bent hoor![]()
Da's voor jonge snaken die Half Life 2 al oud vinden.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:19 schreef ijsmeis het volgende:
Als jullie trouwens gameherinneringen willen delen, mag dat ook hier: Welke game mis je het meest? Part II
Lode Runnerquote:Op woensdag 25 april 2007 11:27 schreef Googolplexian het volgende:
Ik herinner me ineens m'n maatje van die tijd met z'n Apple IIcen het spel Lode Runner
[afbeelding]
Dagen en Avonden en (tijdens logeren) Nachten lang
Geluidskaarten, hou op schei uit. Had altijd zo'n laffe Soundblasterkloon. Met die Dos spellen ook altijd gekut met IRQ en DMA instellingen. Maar dat was pas op onze Pentium 75 dacht ik. XT was gezegend met een heerlijk PC speaker. Die was toen nog gewoon in volume regelbaar.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:41 schreef Frollo het volgende:
Het is nou ook weer niet zo dat ik speciaal een geluidskaart had gekocht voor dat spel, maar het scheelde niet veel.
Dat was toch niet zó moeilijk? Gewoon IRQ 220, DMA 5 of anders 3, ging vrijwel altijd goed.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:00 schreef Poit het volgende:
[..]
Geluidskaarten, hou op schei uit. Had altijd zo'n laffe Soundblasterkloon. Met die Dos spellen ook altijd gekut met IRQ en DMA instellingen. Maar dat was pas op onze Pentium 75 dacht ik. XT was gezegend met een heerlijk PC speaker. Die was toen nog gewoon in volume regelbaar.
FOUT!quote:Op woensdag 25 april 2007 12:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat was toch niet zó moeilijk? Gewoon IRQ 220, DMA 5 of anders 3, ging vrijwel altijd goed.
Nee, genoeg geheugen vrijmaken voor je spel, dát was de ware uitdaging!
QEMM was al een hele uitkomst, maar ook die moest je soms nog handmatig tweaken.
Ik heb wat moeite met het richten met een gamepad. Ik ben namelijk het spelen met een muis gewend vandaar. RFOM online is voor mij een beproeving maar wel veel lol.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:29 schreef ikhebeenvraagje het volgende:
oudere mensen hebben meer moeite met fps, zijn vaak noobs
ik heb lode runner op MAME.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:27 schreef Googolplexian het volgende:
Ik herinner me ineens m'n maatje van die tijd met z'n Apple IIcen het spel Lode Runner
[afbeelding]
Dagen en Avonden en (tijdens logeren) Nachten lang
quote:Op woensdag 25 april 2007 12:29 schreef ikhebeenvraagje het volgende:
hoe heet dat spel?quote:Op woensdag 25 april 2007 11:26 schreef Mauro het volgende:
Nog zo'n ouwe die ik zeer veel heb gespeeld:
[afbeelding]
Dat was Paratrooper.quote:
Welke van de vijftig?quote:Op woensdag 25 april 2007 13:33 schreef remcheese het volgende:
Frollo, gooi eens een linkje op naar die nieuwe engine![]()
police questquote:Op woensdag 25 april 2007 13:03 schreef Richie_Rich het volgende:
[afbeelding]
Police Quest
[afbeelding]
Larry
Alleen heb ik ze beiden nooit uit kunnen spelen met max punten![]()
Videopac.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:09 schreef Enchanter het volgende:
http://computermuseum.50megs.com/images/vp-pete.jpg
Ik was vroeger als klein kutkind verslaafd aan dit spel
jammer dat ik geen Videopac emulator die onder windows werkt kan vinden![]()
Dat plaatje is niet van Stuntsquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:43 schreef janrad het volgende:
[afbeelding]
is dat niet dat je zelf de baan kon maken met loopings enzo?quote:Op woensdag 25 april 2007 13:43 schreef vosss het volgende:
Dat plaatje is van Stuntcar racer en op de Amiga was die veel toffer
[afbeelding]
Bij Stunts kon je zelf banen maken ja; bij Stunt Car Racer niet.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:45 schreef rival het volgende:
[..]
is dat niet dat je zelf de baan kon maken met loopings enzo?
Dat is echt tof hequote:Op woensdag 25 april 2007 13:46 schreef HeatWave het volgende:
Mooiste is dat zoveel tegenwoordig op je GSM of PSP te spelen is.
Ik heb alle Lucasarts adventures op mijn Vario.
Zo cool ja, en er kan uiteraard nog veel meer. Vrijwel alle machines die hier voorbij komen zijn te emuleren op dat ding.quote:
bedankt, ik had al zo'n soortgelijk spel gespeeld. Maar ik had het kwijtgeraakt, nu kan ik het weer spelen.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:58 schreef Fallen het volgende:
[..]
Dat was Paratrooper.
Ook zo'n spel dat ik soms uren achterelkaar kon blijven spelen.
Ja, ScummVM is er ook voor de PSP.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:52 schreef vosss het volgende:
Op een PSP zijn ook al die ouwe lucasarts games te draaien of wat?
Kun je daar eens een fotootje van maken HW?
Wat vind jij oud zeurhoofd?quote:Op woensdag 25 april 2007 12:29 schreef ikhebeenvraagje het volgende:
quote:Op woensdag 25 april 2007 14:19 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
ijsmuts gaat vast achter eikel staan![]()
Wees voorzichtig met je antwoordquote:
Wijs hem eens op Titan Quest voor zover hij dat nog niet gezien heeft.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:45 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Hij is alleen meer van de Diablo achtige spelletjes. DIablo2 heeft hij wel 100x uitgespeeld denk ik![]()
Wat een topspel was datquote:Talking to Herman Toothrot.
- Where are your pants?
- What pants?
___
Pirate: What's your name?
Guybrush: It's Guybrush.
Pirate: What kinda name is that?!
Guybrush: Well what's yours?!
Pirate: Mancomb Seepgood.
___
Map Salesman and Guybrush
Salesman: Excuse me but do you have a cousin named Sven?
Guybrush: No but I once had a barber named Dominique
In een nieuw jasje uitbrengen werkt niet, dan proberen ze het weer mooi te maken, maar je krijgt nooit meer die briljante gameplay terugquote:Op woensdag 25 april 2007 16:40 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
Obliterator
[afbeelding]
Shadow of the Beast
[afbeelding]
Lemmings
[afbeelding]
WipeOut
[afbeelding]
Xenon
[afbeelding]
SpeedBall
Allemaal TOPPERS die ze eigenlijk in een nieuw(ste) jasje uit zouden moeten brengen ^^
quote:Op woensdag 25 april 2007 16:05 schreef Googolplexian het volgende:
Monkey Island komt dadelijk ook op zeker voorbij
[afbeelding]
[..]
Wat een topspel was dat
meteen een dikke shout out to Psygnosis & Bitmap Brothers (de legendes van de Commodore tijd)
quote:Op woensdag 25 april 2007 16:05 schreef Googolplexian het volgende:
meteen een dikke shout out to Psygnosis & Bitmap Brothers (de legendes van de Commodore tijd)
KLOOTZAK!quote:Op woensdag 25 april 2007 20:09 schreef staticdata het volgende:
[..]
ook nog gespeeld
![]()
maar het lijkt me juist leuk om straks als "oudje" te gamen. lekker de jonkies ownen. en met battlefield 2 kom ik regelmatig een eikel tegen op het slachtveld die ook al 40 is![]()
idd, hoe kan je zonder een SEGA op je lijstje jezelf een gamer noemenquote:Op donderdag 26 april 2007 20:42 schreef Poit het volgende:
Neeman, mis heel SEGA!
Ik heb hier alleen de consoles opgeschreven die ik nog steeds heb staan, heb namelijk ook een Atari Lynx en een Sega Dreamcast gehad alleen die heb ik verkocht jammer genoeg.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:42 schreef Poit het volgende:
Neeman, mis heel SEGA!
OW MENNNquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:43 schreef janrad het volgende:
[afbeelding]
River Raidquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:43 schreef Bastard het volgende:
Of dat vliegtuig spelletje.. van bovenaf gezien begon je met je straaljager, en scrollde het veld naar beneden. Dan moest je van alles ontwijken en steeds benzine bijvullen.. ook zooo vaak gespeeld.
Dammit, ben de naam kwijt.
Ik begon ook met Pong
Map Salesman and Guybrushquote:Op woensdag 25 april 2007 16:05 schreef Googolplexian het volgende:
Monkey Island komt dadelijk ook op zeker voorbij
Ik heb mijn moeder wel eens achter de PS2 gezet met SSX on Tour. Nooit iets noemenswaardigs gedaan met PC en al helemaal niets met console maar na een paar minuten uitleg kon ze toch boarden. Ik ging even naar boven kom ik terug had ze de aardappels aan laten branden omdat ze zo aan te gamen wasquote:Op woensdag 25 april 2007 09:16 schreef ijsmeis het volgende:
Mijn moeder pikte mijn Xbox wel eens in, toen ie nog beneden stond. Maar dan speelt ze spellen als Bejeweled en Uno.
Dat is een screenshot van de Amiga versie. Wel een meesterlijk spel, overigens.quote:Op maandag 30 april 2007 15:57 schreef Dragonetti het volgende:
Op de C64 (international karate +)
[afbeelding]
Ja zou best kunnen, ik vond hem ook een beetje te mooi voor de C64. Maar de actie was gelukkig hetzelfde.quote:Op maandag 30 april 2007 20:16 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat is een screenshot van de Amiga versie. Wel een meesterlijk spel, overigens.
Daar had je toch allerlei codes voor? Hele lijsten met grappige dingetjes zoals visjes in het water, zon laten verkleuren, maffe bekken trekken met de spritesquote:Op maandag 30 april 2007 20:18 schreef Dragonetti het volgende:
[..]
Ja zou best kunnen, ik vond hem ook een beetje te mooi voor de C64. Maar de actie was gelukkig hetzelfde.
quote:Op maandag 30 april 2007 15:57 schreef Dragonetti het volgende:
Op de PC (system shock 1)
[afbeelding]
JAAA, ik kan het me nog wel herinneren, dat ik een paar sets autoexec en config.sys bestanden had en telkens moest switchen voor het of het andere spel onder DOS of voor het opstarten van Windows 3.1.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:36 schreef Fallen het volgende:
[..]
FOUT!
Base Address 220h, IRQ 5, DMA1
QEMM was soms een oplossing, soms een nachtmerrie. Had je weer Extended Memory, moest het Expanded zijn (of andersom).
Of dan had je alles eindelijk netjes, kwam je nog 4kb base memory te kort, kon je weer lopen kloten met Highmem... aargh!
Ook leuk was mijn opstelling, een Soundblaster en een Gravis UltraSound, 2 geluidskaarten en maar hopen en bidden dat het spel het begreep.
Moet ik toch effe muggenziften: C64 kwam pas op de markt in 1982quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:29 schreef n00cL30n het volgende:
Game al vanaf 1980 op commodore 64
Wilde ook 198x zeggen... of sinds de tachtiger jaren.... Had zo'n reaktie eigenlijk alleen maar op tweakers verwacht.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:02 schreef NutKees het volgende:
[..]
Moet ik toch effe muggenziften: C64 kwam pas op de markt in 1982
Zeg dan gewoon dat je de Vic20 bedoeldequote:Op woensdag 9 mei 2007 12:38 schreef NutKees het volgende:
Als mede ouwe lul en ex C64 gebruiker voel ik me natuurlijk snel op mijn slappe pik getrapt als er een dergelijk schandalige fout wordt gemaakt...![]()
Maar de c64 was ooit mijn lust en mijn leven, dus er ging vrijwel direct een belletje rinkelen toen ik 1980 las.
Als je het echt zo leuk vond had je wel geweten dat dit stunts was van broderbund :quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:43 schreef janrad het volgende:
[afbeelding]
Whats in a namequote:Op woensdag 9 mei 2007 13:49 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Als je het echt zo leuk vond had je wel geweten dat dit stunts was van broderbund :
[afbeelding]
en dit stuntcar racer van MicroStyle / MicroPlay.
[afbeelding]
faker
"Motherfucking Kiwi Bastard"quote:
Jups had tot een paar jaar terug nog geregeld een c64 game night met maten van mij, op mijn oorspronkelijke c64 uit '82 (en vergeet de KCS Power Cartridge niet uit 1984, met 't ronde witte knopje, de versie met vierkante witte knop was echt voor losers!).quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:38 schreef NutKees het volgende:
Als mede ouwe lul en ex C64 gebruiker voel ik me natuurlijk snel op mijn slappe pik getrapt als er een dergelijk schandalige fout wordt gemaakt...![]()
Maar de c64 was ooit mijn lust en mijn leven, dus er ging vrijwel direct een belletje rinkelen toen ik 1980 las.
PADDLEWAR!quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:43 schreef Verbal het volgende:
Begonnen met een 386 SX begin jaren '90. Eerste echte spel Commander Keen 4![]()
[afbeelding]
V.
Mijn vrouw gelukkig niet, maar heel geïnteresseerd is ze ook niet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:59 schreef Verbal het volgende:
Mijn vriendin vindt het sowieso kinderachtig dat ik computerspellen speel
Same here, tenzij het weer van die "te cute" nintendo spellen zijn.... Ik zie ook nog wel een wii hier in huis komen ook.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mijn vrouw gelukkig niet, maar heel geïnteresseerd is ze ook niet.
Of nou ja, bij vlagen eigenlijk. We hebben samen Knights of the Old Republic gespeeld, dat was erg leuk, Simcity 3 en later 4 heeft ze een tijdje veel gedaan, maar momenteel heeft ze alle belangstelling voor het gamen weer verloren.
Misschien komt er ooit weer zo'n vlaag.
En als jij het echt zo leuk vond, dan had je vast wel gezien dat ik dat al op pagina 2 zeiquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:49 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Als je het echt zo leuk vond had je wel geweten dat dit stunts was van broderbund :
[afbeelding]
en dit stuntcar racer van MicroStyle / MicroPlay.
[afbeelding]
faker
Dat is jammer, gamen is echt geen kinderachtige hobby. Het blijft moeilijk uit te leggen aan niet-gamers hoe interessant je hobby is. Het beeld dat in de media geschetst wordt klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:59 schreef Verbal het volgende:
Mijn vriendin vindt het sowieso kinderachtig dat ik computerspellen speel
V.
Dat wel.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:42 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Dat is jammer, gamen is echt geen kinderachtige hobby. Het blijft moeilijk uit te leggen aan niet-gamers hoe interessant je hobby is. Het beeld dat in de media geschetst wordt klopt gewoon niet.
Zelf ben ik nu 35 en ik game vanaf m'n 14e, dus vanaf ongeveer 1986. C64 gehad, een al aardig wat PC's versleten.
Wat je vaak hoort (o nostalgie) is de uitspraak "vroeger was gamen beter". Ervaren jullie dat ook zo? Ik vind eigenlijk van niet. Er werden vroegen ook hele ladingen baggergames uitgebracht, dat is echt niet iets van deze tijd. Voor een beetje gamer is er meer dan genoeg om je uren bezig te houden, ook in deze tijd.
Volgens mij zit het anders en zijn we (ik?) nu gewoon keuze-moe...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:51 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Dat wel.
Het grappige is echter, dat de games ontwikkelaars zich vroeger meer richten op wat kan een basis systeem en hoe blijft de playability factor hoog.
Tegenwoordig wordt bijna alleen nog maar gelet op, hoe krijg ik de graphics zo mooi mogelijk zonder dat er gekeken wordt naar systeemeisen.
Wil je het spel spelen, dan koop je maar een beter systeem.
Spelletjes van vroeger weten op een of andere manier makkelijker te boeien terwijl ze niet zoveel, voornamelijk grafisch geweld, nodig hebben..
Waarom zo'n omvangrijke edit? Omdat het wel heel ongeloofwaardig is dat iemand van 1990 de tijd van de 286 en de 386 en Hercules-kaarten bewust heeft meegemaakt? Per ongeluk onder je verkeerde kloon ingelogd?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:26 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Volgens mij zit het anders en zijn we (ik?) nu gewoon keuze-moe...
vroeger had ik 2 spellen en daar deed ik het mee.
Tegenwoordig is er zo veel dat ik simpelweg de moeite niet meer doe om me zo in een spel te verdiepen..
Die is inderdaad onzinnig. Vroeger had je goede en slechte spellen, tegenwoordig idem. Het is wél zo dat veel ontwikkelaars de graphics vaak net té belangrijk vinden. Van mij hoeft het allemaal niet per se fotorealistisch, hoor. Als het spel maar goed is. Maar er is in elk genre en op elk platform genoeg te vinden voor iedereen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:02 schreef janrad het volgende:
Ah krijgen we de "vroegah was alles betah" discussie.
Hercules kaartenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom zo'n omvangrijke edit? Omdat het wel heel ongeloofwaardig is dat iemand van 1990 de tijd van de 286 en de 386 en Hercules-kaarten bewust heeft meegemaakt? Per ongeluk onder je verkeerde kloon ingelogd?
Ja, maar die had je toch aangeschaft omdat je Hercules het niet meer trok, zoiets stond er toch eerst?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:40 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Hercules kaarten
Een Tseng ET6000 bedoel je !
Dat is ook wel zo, maar vroeger waren de graphics ondergeschikt aan de gameplay.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die is inderdaad onzinnig. Vroeger had je goede en slechte spellen, tegenwoordig idem. Het is wél zo dat veel ontwikkelaars de graphics vaak net té belangrijk vinden. Van mij hoeft het allemaal niet per se fotorealistisch, hoor. Als het spel maar goed is. Maar er is in elk genre en op elk platform genoeg te vinden voor iedereen.
V.
Dat is ook wat ik zeg.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die is inderdaad onzinnig. Vroeger had je goede en slechte spellen, tegenwoordig idem. Het is wél zo dat veel ontwikkelaars de graphics vaak net té belangrijk vinden. Van mij hoeft het allemaal niet per se fotorealistisch, hoor. Als het spel maar goed is. Maar er is in elk genre en op elk platform genoeg te vinden voor iedereen.
V.
Nee Trident !quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, maar die had je toch aangeschaft omdat je Hercules het niet meer trok, zoiets stond er toch eerst?
Klopt. Ik kopieerde op erg jonge leeftijd nogal wat, maar op latere leeftijd begon je ook spellen te kopen. Die smeet je niet zomaar in de kast als iets niet lukte, of je er niet veel aan vond. Het moest en zou grijsgespeeld worden, want je had er inderdaad maanden voor moeten sparen. En er was nog geen internet, dus verkopen of oplossing zoeken was ook een stuk lastiger.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:50 schreef vosss het volgende:
Wat trouwens ook wel meespeelt denk ik, is dat als je vroeger een spel kocht, dat die 100 gulden toen echt een rib uit je lijf was waar je weken, zoniet maanden voor gespaard had. Tegenwoordig zijn we allemaal 15 tot 20 jaar ouder en kunnen we ons meer veroorloven.
Malcolm's Revenge was anders ook geweldigquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:59 schreef Silentuz het volgende:
Ben niet echt heel oud ofzo, maar begonnen met de 8086 dingen met hercules monitor toen ik klein was. 5,25" floppies en zo (die nog echt ' floppy' waren)
Een van mn tofste spellen ooit:
The Legend of Kyrandia 2: The hand of fate.
[afbeelding]
die ken ik ook nog welquote:
--------------------------------------------------------------------------------
Die maffe games van toen
Ugh lympics:
Sex games:
Menig joystick kapot gegaan aan dat soort games
Weird dreams
Ik meen me nog een game te herinneren dat je een soort worstelaar was in een gele broekkie ala hulk hogan, een side scroller waarbij je ook omatjes tegen kwam en als je niet op paste werd je helemaal de vinketering gemept door die draagtasjes
HAHA!!!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:39 schreef vosss het volgende:
Het schiet me net te binnen.....
[afbeelding]
Deze was dat; Bop 'n Rumble
Die was geniaal dat spel , ging nergens over , maar dat maakte het weer extra leukquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |