Dat is jammer, gamen is echt geen kinderachtige hobby. Het blijft moeilijk uit te leggen aan niet-gamers hoe interessant je hobby is. Het beeld dat in de media geschetst wordt klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:59 schreef Verbal het volgende:
Mijn vriendin vindt het sowieso kinderachtig dat ik computerspellen speel
V.
Dat wel.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:42 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Dat is jammer, gamen is echt geen kinderachtige hobby. Het blijft moeilijk uit te leggen aan niet-gamers hoe interessant je hobby is. Het beeld dat in de media geschetst wordt klopt gewoon niet.
Zelf ben ik nu 35 en ik game vanaf m'n 14e, dus vanaf ongeveer 1986. C64 gehad, een al aardig wat PC's versleten.
Wat je vaak hoort (o nostalgie) is de uitspraak "vroeger was gamen beter". Ervaren jullie dat ook zo? Ik vind eigenlijk van niet. Er werden vroegen ook hele ladingen baggergames uitgebracht, dat is echt niet iets van deze tijd. Voor een beetje gamer is er meer dan genoeg om je uren bezig te houden, ook in deze tijd.
Volgens mij zit het anders en zijn we (ik?) nu gewoon keuze-moe...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:51 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Dat wel.
Het grappige is echter, dat de games ontwikkelaars zich vroeger meer richten op wat kan een basis systeem en hoe blijft de playability factor hoog.
Tegenwoordig wordt bijna alleen nog maar gelet op, hoe krijg ik de graphics zo mooi mogelijk zonder dat er gekeken wordt naar systeemeisen.
Wil je het spel spelen, dan koop je maar een beter systeem.
Spelletjes van vroeger weten op een of andere manier makkelijker te boeien terwijl ze niet zoveel, voornamelijk grafisch geweld, nodig hebben..
Waarom zo'n omvangrijke edit? Omdat het wel heel ongeloofwaardig is dat iemand van 1990 de tijd van de 286 en de 386 en Hercules-kaarten bewust heeft meegemaakt? Per ongeluk onder je verkeerde kloon ingelogd?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:26 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Volgens mij zit het anders en zijn we (ik?) nu gewoon keuze-moe...
vroeger had ik 2 spellen en daar deed ik het mee.
Tegenwoordig is er zo veel dat ik simpelweg de moeite niet meer doe om me zo in een spel te verdiepen..
Die is inderdaad onzinnig. Vroeger had je goede en slechte spellen, tegenwoordig idem. Het is wél zo dat veel ontwikkelaars de graphics vaak net té belangrijk vinden. Van mij hoeft het allemaal niet per se fotorealistisch, hoor. Als het spel maar goed is. Maar er is in elk genre en op elk platform genoeg te vinden voor iedereen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:02 schreef janrad het volgende:
Ah krijgen we de "vroegah was alles betah" discussie.
Hercules kaartenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom zo'n omvangrijke edit? Omdat het wel heel ongeloofwaardig is dat iemand van 1990 de tijd van de 286 en de 386 en Hercules-kaarten bewust heeft meegemaakt? Per ongeluk onder je verkeerde kloon ingelogd?
Ja, maar die had je toch aangeschaft omdat je Hercules het niet meer trok, zoiets stond er toch eerst?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:40 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Hercules kaarten
Een Tseng ET6000 bedoel je !
Dat is ook wel zo, maar vroeger waren de graphics ondergeschikt aan de gameplay.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die is inderdaad onzinnig. Vroeger had je goede en slechte spellen, tegenwoordig idem. Het is wél zo dat veel ontwikkelaars de graphics vaak net té belangrijk vinden. Van mij hoeft het allemaal niet per se fotorealistisch, hoor. Als het spel maar goed is. Maar er is in elk genre en op elk platform genoeg te vinden voor iedereen.
V.
Dat is ook wat ik zeg.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die is inderdaad onzinnig. Vroeger had je goede en slechte spellen, tegenwoordig idem. Het is wél zo dat veel ontwikkelaars de graphics vaak net té belangrijk vinden. Van mij hoeft het allemaal niet per se fotorealistisch, hoor. Als het spel maar goed is. Maar er is in elk genre en op elk platform genoeg te vinden voor iedereen.
V.
Nee Trident !quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, maar die had je toch aangeschaft omdat je Hercules het niet meer trok, zoiets stond er toch eerst?
Klopt. Ik kopieerde op erg jonge leeftijd nogal wat, maar op latere leeftijd begon je ook spellen te kopen. Die smeet je niet zomaar in de kast als iets niet lukte, of je er niet veel aan vond. Het moest en zou grijsgespeeld worden, want je had er inderdaad maanden voor moeten sparen. En er was nog geen internet, dus verkopen of oplossing zoeken was ook een stuk lastiger.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:50 schreef vosss het volgende:
Wat trouwens ook wel meespeelt denk ik, is dat als je vroeger een spel kocht, dat die 100 gulden toen echt een rib uit je lijf was waar je weken, zoniet maanden voor gespaard had. Tegenwoordig zijn we allemaal 15 tot 20 jaar ouder en kunnen we ons meer veroorloven.
Malcolm's Revenge was anders ook geweldigquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:59 schreef Silentuz het volgende:
Ben niet echt heel oud ofzo, maar begonnen met de 8086 dingen met hercules monitor toen ik klein was. 5,25" floppies en zo (die nog echt ' floppy' waren)
Een van mn tofste spellen ooit:
The Legend of Kyrandia 2: The hand of fate.
[afbeelding]
die ken ik ook nog welquote:
--------------------------------------------------------------------------------
Die maffe games van toen
Ugh lympics:
Sex games:
Menig joystick kapot gegaan aan dat soort games
Weird dreams
Ik meen me nog een game te herinneren dat je een soort worstelaar was in een gele broekkie ala hulk hogan, een side scroller waarbij je ook omatjes tegen kwam en als je niet op paste werd je helemaal de vinketering gemept door die draagtasjes
HAHA!!!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:39 schreef vosss het volgende:
Het schiet me net te binnen.....
[afbeelding]
Deze was dat; Bop 'n Rumble
Die was geniaal dat spel , ging nergens over , maar dat maakte het weer extra leukquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |