Bijna goedquote:
Juistemquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:27 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
fagocyten zijn aspecifiek en fagocyteren (= tot eten maken) indringers, lymfocyten zijn specifiek en scheiden antistoffen uit tegen antigenen van indringers.
Gewoon gelukkig, dat compex lijkt mij allemaal maar niets.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:48 schreef Coastertommm het volgende:
Hendig al die vragen.
De meeste wist ik wel, of het was van; ojaa!
Zo maar eens examen maken. Hebben meer mensen trouwens compex, of heeft iedereen dat gewoon?
quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:52 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Gewoon gelukkig, dat compex lijkt mij allemaal maar niets.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:52 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Gewoon gelukkig, dat compex lijkt mij allemaal maar niets.
Haha die foto is best oud.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:13 schreef ImTheBase het volgende:
Haha![]()
Het klopt, systole is de samentrekking van het hartspierweefsel (waardoor de bovendruk ontstaat) en diastole is de ontspanning (waardoor de onderdruk ontstaat).
Wat is het verschil tussen diffusie, osmose en actief transport?
Hoi mrkanarie: http://www.beetjedronken.(...)20Lucky/DSC02541.JPGIk checkte je site ff
Slim idee, want dat mutalisme, commensialisme (ofzo, toch?) kan ik nooit onthoudenquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:42 schreef Coastertommm het volgende:
Kut, waarom moet mijn school dan wel weer zo'n kutcompex examen hebben
Lang leve de Binas trouwens, je kan er superveel in opzoeken. En nog een tip; je woordenboek Nederlands.
Ik wist net niet meer wat mutualisme was, maar het staat gewoon in je woordenboek
Is dat eerste niet wat de lever doet?quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:36 schreef ImTheBase het volgende:
- Zuiveren van het bloed met de ongewenste opgeloste stoffen die zich daarin plaatsvinden
- De bruikbare stoffen van het ureum gaat terug naar het bloed
Nee, nieren filtreren het bloedquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:56 schreef nVincible het volgende:
[..]
Slim idee, want dat mutalisme, commensialisme (ofzo, toch?) kan ik nooit onthouden
[..]
Is dat eerste niet wat de lever doet?
Aantekeningen, goed idee!quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:03 schreef ImTheBase het volgende:
Pff na een hele middag (zo'n 8 uur) aan samenvatting doorlezen, dingen opzoeken, vragen stellen / beantwoorden hier, heb ik het even gehad voor biologie. ImTheBase gaat even twee afleveringen Friends kijken met een bakkie chips en gaat dan de begrippen op Biodata doornemen en dan nog even de aantekeningen van dit jaar.
Jij zou toch uit dit topic blijven?quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:25 schreef -Menn0- het volgende:
Wtf is dat compex?
Computer examen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:25 schreef -Menn0- het volgende:
Wtf is dat compex?
Ik heb weer hoop door die 8.3 voor het 2005 examenquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:35 schreef nVincible het volgende:
[..]
Jij zou toch uit dit topic blijven?
Het meeste hiervan staat gewoon in je Binas hoorquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:06 schreef GotenSSJ het volgende:
Nieuwe vragen (erfelijkheid)::
# Uit welke 'letters' (stikstofbasen) bestaat DNA? Benoem ze voluit als je de volle naam ook kent.
# Uit welke 'letters' bestaat RNA?
# Welke 'letters' horen bij elkaar bij DNA en RNA?
# Als er een DNA-streng zou zijn met 'GGTACGACA', wat zou dan de andere DNA-streng zijn?
# Wat is een gen? En wat zijn allelen?
1. A C G T
2. ---
3. ---
4. CCATGCTGT
5. Geen idee hoe je dat precies uit moet leggen... Een gen is iig iets waar erfelijke factoren in op zijn geslagen, en een gen bestaat uit 2 allelen, toch![]()
Ik snapte geen kut van het examen dat jij vorig jaar gemaakt hebtquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:58 schreef Snelkookbami het volgende:
vorig jaar zonder te leren een 7 gehaald :x
Meestal zijn planten altijd de producenten, het begin van de orde.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:10 schreef rene90 het volgende:
kan iemand misschien beetje vertellen hoe het nou met die ordes-zooi zit, orde van 1e consument weet ik het allemaal?
Dit is bio 1,2 neem ik aan?quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:16 schreef nVincible het volgende:
Wat zijn hyper- en hypotone oplossing?
Ik weet het wel, maar laten we weer vragenrondjes doen
Yepperdepepquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:24 schreef ImTheBase het volgende:
Ik wist het zelf ook niet, maar 'hypertone oplossing' is gewoon een synoniem voor 'oplossing met hoge osmotische waarde', volgens mij. Hypotone oplossing is dan gewoon het tegenovergestelde. Toch?
Nope. Het staat in mijn nectar-boek en ik doe gewoon biologie 1 op de havo.quote:
Geen idee, er staat volgens mij wel wat overbodige shit in, maar je kan het beter gewoon doorlezen. Ik doe dat ook altijd, omdat ik eventueel antwoorden nog kan afleiden uit die stof danquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:30 schreef nVincible het volgende:
[..]
Yepperdepep
Ik ben nu de samenvatting van http://ex.tweaking.nl/Biologie.pdf aan het doorlezen, maar concentreren lukt niet helemaal. Dit was zonder de stof die we niet hoeven te kennen toch?
[..]
Nope. Het staat in mijn nectar-boek en ik doe gewoon biologie 1 op de havo.
Ik had daarom ook 8.3quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:42 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Ik maak nu 2005-I en hij is om te huilen zo makkelijk tot nu toeDe N-norm lag de afgelopen 3 jaar ook boven 1,0
![]()
ouder Pquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:46 schreef Snelkookbami het volgende:
Ouders geef je toch aan met Pnummertje?
F zijn de nakomelingen.
Als je het niet weet: Woordenboek +1quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:53 schreef neluz19 het volgende:
Wie kan t voor mij nog ff op n rijtje zetten van: mutualisme, commensalisme en al die troep?
Jaa iemand doeen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:53 schreef neluz19 het volgende:
Wie kan t voor mij nog ff op n rijtje zetten van: mutualisme, commensalisme en al die troep?
ja maar ik heb n woordenboek uit 1975 xDquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:55 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Als je het niet weet: Woordenboek +1
neequote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:50 schreef Snelkookbami het volgende:
Ook niet als er een stamboom wordt gegeven, dat je dan alsnog de ouders met een nummer moet aangeven?
F, heb je gelijk in, daar moet dat wel altijd.
Danku!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:04 schreef GotenSSJ het volgende:
Mutualisme: beide profijt
Commensalisme: 1 profijt, ander geen voor of nadeel
Parasitisme: 1 nadeel 1 voordeel
Predatie: het eten van de ander (leeuw, zebra)
Symbiose: samenwerking voor eten/bescherming
In het kort![]()
rekenmachine bij bio vind ik sowieso ietswat overdreven. Keer de populatiegrootte uitrekenen kan ik ook nog wel uit m'n hoofd.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:24 schreef ImTheBase het volgende:
Je moet gewoon kiezen voor wat je de afgelopen 2 jaar hebt gebruikt, dan vind je alles lekker snel. Er zal heus geen verschil in zitten waardoor jij een 7 haalt in plaats van een 8, het bevat dezelfde stof, maar Biodata is gewoon wat uitgebreider.
En nog evne voor alle mensen:
Neem een NORMALE rekenmachine mee. Grafische rekenmachines worden GEWEIGERD!
hoe bereken je dat ook alweer?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:30 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
rekenmachine bij bio vind ik sowieso ietswat overdreven. Keer de populatiegrootte uitrekenen kan ik ook nog wel uit m'n hoofd.
thnx!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:11 schreef ImTheBase het volgende:
Npop = (Nv1 x Nv2) / Ng
Npop = populatiegrootte
Nv1 = vangst 1 (de gevangen + gemarkeerde)
Nv2 = vangst 2 (de gemarkeerde)
Ng = totaal aantal gemarkeerde
Haha ik heb een 4,2 nodig voor een 6, maar ik ga voor de 8,3 zodat ik 'n 8 gemiddeld sta.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:25 schreef ImTheBase het volgende:
Ik heb een 4,4 nodig voor een 6En dus een 6,4 voor een 7 etc ;p
Maar ik ben pleiten, pc uit en moet iemand ophalen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |