abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48660942
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:17 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Als vrouw zijnde kan ik me toch niet vinden in dit verhaaltje.
leuk voor je dat je 'je niet kunt vinden erin'... maar het is gewoon wetenschappelijk aangetoond allemaal:
bv in Little AC, Jones BC, & Burriss RP. (In Press). Preferences for masculinity in male bodies change across the menstrual cycle. Hormones & Behaviour. University of Liverpool

vrouwen en rationele argumenten

[ Bericht 8% gewijzigd door KroJo op 24-04-2007 11:28:05 ]
pi_48661059
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:19 schreef KroJo het volgende:

[..]

leuk voor je dat je 'je niet kunt vinden erin'... maar het is gewoon wetenschappelijk aangetoond allemaal...

vrouwen en rationele argumenten
Ja en wie heeft er dan gelijk. De wetenschap die mij niet kent, of ikzelf waarmee ik al 25 jaar door het leven ga!! Lijkt mij best rationeel! Heb ik geen wetenschapper voor nodig die dat es getest heeft op een paar vrouwen bij wie het toevallig wel zo is. En dan gaat de rest maar meteen er achteraan huppelen dat ALLE vrouwen zo in elkaar steken. Wake up dude!!
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:23:26 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48661067
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:34 schreef De-oneven-2 het volgende:

En toch beslis je onbewust vaak al binnen 5 minuten of je iemand wel of niet leuk vindt.
Gebaseerd op uiterlijk, dan. Ik heb ook wel eens (okay, meer dan eens) iemand op het uiterlijk beoordeeld als een leuk persoon. Om er vervolgens achter te komen dat het karakter bepaald niet met dat uiterlijk strookte.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_48661128
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:23 schreef Apotheose het volgende:

Ja en wie heeft er dan gelijk. De wetenschap die mij niet kent, of ikzelf waarmee ik al 25 jaar door het leven ga!!

jezus, erken nu maar gewoon dat jouw hormonen voor een groot deel jouw gedrag bepalen en dat bv het feit dat je vrouw bent een waarschijnlijk grote rol speelt in jouw domme weigering de waarde van standaard biologisch gedragsonderzoek te erkennen...

zit je soms momenteel in je periode?
pi_48661143
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:23 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Ja en wie heeft er dan gelijk. De wetenschap die mij niet kent, of ikzelf waarmee ik al 25 jaar door het leven ga!! Lijkt mij best rationeel! Heb ik geen wetenschapper voor nodig die dat es getest heeft op een paar vrouwen bij wie het toevallig wel zo is. En dan gaat de rest maar meteen er achteraan huppelen dat ALLE vrouwen zo in elkaar steken. Wake up dude!!
Niet iedereen heeft zelfkennis he...
pi_48661220
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Gebaseerd op uiterlijk, dan. Ik heb ook wel eens (okay, meer dan eens) iemand op het uiterlijk beoordeeld als een leuk persoon. Om er vervolgens achter te komen dat het karakter bepaald niet met dat uiterlijk strookte.
Maar je had toen wel al lichaamssappen uitgewisseld he.
pi_48661342
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:25 schreef KroJo het volgende:

[..]

jezus, erken nu maar gewoon dat jouw hormonen voor een groot deel jouw gedrag bepalen en dat bv het feit dat je vrouw bent een waarschijnlijk grote rol speelt in jouw domme weigering de waarde van standaard biologisch gedragsonderzoek te erkennen...

zit je soms momenteel in je periode?
a) jij kent mij niet dus wie zegt dat jij gelijk heeft? b) wat weet jij van vrouwelijke hormonen? Je hebt t ook alleen maar klakkeloos overgenomen van een onderzoekje. En c) als je het zo vreselijk graag wil weten: nee, zit niet in mn periode.Zo, kun jij ook weer slapen vannacht
pi_48661420
quote:

[..]

De vraag is dan of je de pil gebruikt.
de steling van veel wetenschappers is nu net dat de vrouw veel onbewuste maar feilloze manieren heeft de 'perfecte partner' te kiezen, die aangestuurd worden door de natuurlijke hormoon-huishouding...

Hormonale anti-conceptiepillen verstoren echter deze natuurlijke homroonhuishouding waardoor vrouwen juist opvallend vaak de verkeerde partnerkeuze treffen en juist zeer gericht 'foute mannen' opzoeken, ook buiten hun vruchtbare periode (een normaal menstruerende vrouw zal enkel meer op macho's vallen tijden haar ovulatie, vrouwen die de pil gebruiken echter meer gedurende de gehele cyclus)
pi_48661453
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:33 schreef Apotheose het volgende:

.. nee, zit niet in mn periode.Zo, kun jij ook weer slapen vannacht
och, tzal vast niet lang meer duren
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:20:17 #85
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_48662977
Wow wat een jank topic. Beide mannen in OP kunnen zich helemaal suf neuken
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:23:05 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48663077
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:35 schreef KroJo het volgende:

De vraag is dan of je de pil gebruikt.
de steling van veel wetenschappers is nu net dat de vrouw veel onbewuste maar feilloze manieren heeft de 'perfecte partner' te kiezen, die aangestuurd worden door de natuurlijke hormoon-huishouding...
Ja, ik slik de pil. Maar ik heb het ook wel met vrouwen meegemaakt, dat een leuk uitziende cover misleidend was over de inhoud van het boek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_48663540
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:23 schreef Copycat het volgende:

... dat een leuk uitziende cover misleidend was over de inhoud van het boek.
Daarom zullen veel vrouwen ook meer waarde hechten aan de recensies van diegenen die het boek voor hen al gelezen hebben
pi_48663579
quote:

[..]

Weer een illusie minder
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:38:30 #89
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_48663598
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:33 schreef Apotheose het volgende:

[..]

a) jij kent mij niet dus wie zegt dat jij gelijk heeft? b) wat weet jij van vrouwelijke hormonen? Je hebt t ook alleen maar klakkeloos overgenomen van een onderzoekje. En c) als je het zo vreselijk graag wil weten: nee, zit niet in mn periode.Zo, kun jij ook weer slapen vannacht
kostelijk ja...
complete wetenschappelijke onderzoeken gewoon van tafel vegen, want jij bent anders (denk je)...
En om je de wind alvast uit de zeilen te nemen inzake mijn laatste subscript-toevoeging:
idd, ik ken je niet dus weet niet of je al dan niet echt anders bent, maar dergelijke onderzoeken worden gedaan over een grote schare vrouwen, dus de kans dat het onderzoek klopt is gewoon groter dan het verhaal van de eenling.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_48664273
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:38 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

kostelijk ja...
complete wetenschappelijke onderzoeken gewoon van tafel vegen, want jij bent anders (denk je)...
En om je de wind alvast uit de zeilen te nemen inzake mijn laatste subscript-toevoeging:
idd, ik ken je niet dus weet niet of je al dan niet echt anders bent, maar dergelijke onderzoeken worden gedaan over een grote schare vrouwen, dus de kans dat het onderzoek klopt is gewoon groter dan het verhaal van de eenling.
Dat ze zo'n onderzoek doen over een grote groep vrouwen - prima. Maar er zijn ook zat vrouwen die net iets anders zijn. Tuurlijk, iedere vrouw heeft hormonen die ook wel een zeggen hebben in hoe je reageert. Maar HOE iemand reageert is toch bij iedereen anders. Dat jij gewoon zo narrow minded bent, net zoals wel velen hiero, en liever een wetenschappelijk onderzoek geloofd dat is gedaan door een kerel.. fine by me. Maar ga mij niet vertellen hoe IK in elkaar steek want dat kunnen alleen mensen min of meer vertellen die mij kennen. En daar hoor jij niet bij naar mijn weten. Maar goed, ga lekker door met generaliseren omdat 1 onderzoeker een conclusie heeft getrokken. Zeg niet dat ie niet gelijk heeft - zeg alleen dat IK me er niet in kan vinden.
pi_48664352
Als vrouwen graag een klootzak willen, waarom vallen ze dan op mij?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_48664385
natuurlijk ben jij heel anders dan alle andere vrouwen

mijn excuses dat ik zo gemeen generaliseerde terwijl jij natuurlijk wel foutloos bent in de keuze van je partner, en geen enige hormonale beinvloeden bemerkt hebt ..

iemand zou hier eens in de hormoonspiegel moeten kijken
pi_48664864
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:57 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Dat ze zo'n onderzoek doen over een grote groep vrouwen - prima. Maar er zijn ook zat vrouwen die net iets anders zijn.
Iedere vrouw is uniek en bijzonder.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:18:49 #94
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48664925
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:00 schreef nozem het volgende:
Als vrouwen graag een klootzak willen, waarom vallen ze dan op mij?
Omdat jij balsturig bent natuurlijk.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:23:09 #95
94676 Garisson72
pi_48665062
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:57 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Dat ze zo'n onderzoek doen over een grote groep vrouwen - prima. Maar er zijn ook zat vrouwen die net iets anders zijn. Tuurlijk, iedere vrouw heeft hormonen die ook wel een zeggen hebben in hoe je reageert. Maar HOE iemand reageert is toch bij iedereen anders. Dat jij gewoon zo narrow minded bent, net zoals wel velen hiero, en liever een wetenschappelijk onderzoek geloofd dat is gedaan door een kerel.. fine by me. Maar ga mij niet vertellen hoe IK in elkaar steek want dat kunnen alleen mensen min of meer vertellen die mij kennen. En daar hoor jij niet bij naar mijn weten. Maar goed, ga lekker door met generaliseren omdat 1 onderzoeker een conclusie heeft getrokken. Zeg niet dat ie niet gelijk heeft - zeg alleen dat IK me er niet in kan vinden.
Natuurlijk, iederéén vindt van zichzelf dat hij/zij volstrekt uniek is in het gedrag. Iedereen is uniek en dus zijn we allemaal hetzelfde...

de crux zit hem er dus in, dat iédereen natuurlijk uniek is in de manier van reageren op situaties. Er zijn geen twee identieken. Dat onderzoek is dus ook alleen maar gevuld met unieke testsubjecten, die allemaal hun eigen persoon zijn, allemaal net zo uniek als jij dat bent. De kracht van zo'n onderzoek zit er nou juist in, dat uit al die unieken een gemene deler als uitslag kan worden benoemd!

het spijt me echt, maar het niet kunnen grijpen van dit concept is voor mij textbook narrowmindedness...
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:24:24 #96
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_48665105
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:40 schreef KroJo het volgende:
vrouwen vallen 25 dagen per maand op gewone aardige en nette jongens, met meer feminine kenmerken en karaktervolle uitstraling.
enkele dagen per cyclus echter veranderd hun voorkeur en vallen ze opeens op de 'bad boys'; mannen met harde gezichtskenmerken een meer fysieke uitstraling, die duidelijk meer testoron hebben.

dit moment valt precies rondom de eisprong, het moment dat vrouwen vruchtbaar zijn...

andere kenmerken van die periode is dat vrouwen op dat moment opeens minder positief tegenover andere vrouwen staan en meer roddelen.

Een tweede grappig effect dat wetenschappelijk is aangetoond is dat dit effect bij vrouwen die een hormonale anti-conceptie-pil gebruiken veel sterker is, de 'voorkeur' van vrouwen wordt door pil-gebruik sterk beinvloed en zulke vrouwen kiezen eerder voor manen met een macho-uitstraling en bovendien meestal met de 'verkeerde' immuniteitsgenen (onderzoek van de zwitser Claus Wedekind)...

Een interssante pberends stelling zou natuurlijk bv kunnen zijn:
Bevorderd Pil-gebruik de Loverboys?
Ik vermoed dat ik die vraag eerder bevestigend zou beantwoorden; er is veel aanleiding om te vermoeden dat vrouwen die de pil gebruiken eerder vallen voor een 'loverboy-type'.
Ik val de hele maand op mannen met harde gezichtskenmerken een meer fysieke uitstraling, die duidelijk meer testoron hebben.
Heerlijk zo'n vent, een man met vrouwelijke trekjes trek ik niet, gelukkig voldoet mijn vent hier ruimschoots aan.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_48665178
1 wetenschappelijk onderzoek zegt nog niets. Voor hetzelfde geld heb je nu net een onderzoek gekozen waarvan de conclusies van de algemene consensus afwijken, om maar niets te zeggen over zogenaamd wetenschappelijke onderzoeken die niet wetenschappelijk verantwoord zijn uitgevoerd...

Bovendien gok ik zo dat er in het onderzoek niet tot de conclusie is gekomen dat 100% van de vrouwen feilloos een goede partner kunnen uitzoeken dmv hun hormoonhuishouding; onderzoeken komen namelijk zelden of nooit op een uitslag van 100% van de deelnemers. Dus, stel dat:

1 het wetenschappelijk onderzoek goed is uitgevoerd en de conclusies over de onderzochte groep vrouwen kloppen
2 dit wetenschappelijk onderzoek representatief is voor alle vrouwen

Dan heb je nog de kans dat Apotheose behoort tot de bijvoorbeeld 2% waarbij deze "regel" helemaal niet van toepassing is. En hoe weet jij nou of het hier klopt of niet?
pi_48665268
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:24 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik val de hele maand op mannen met harde gezichtskenmerken een meer fysieke uitstraling, die duidelijk meer testoron hebben.
Heerlijk zo'n vent, een man met vrouwelijke trekjes trek ik niet, gelukkig voldoet mijn vent hier ruimschoots aan.
Testoron, ben ik blij dat ik dat niet heb zeg.
pi_48665296
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:26 schreef Black_Tulip het volgende:
Dan heb je nog de kans dat Apotheose behoort tot de bijvoorbeeld 2% waarbij deze "regel" helemaal niet van toepassing is. En hoe weet jij nou of het hier klopt of niet?
Dat weet je niet. Maar het is wel een feit dat bij dit soort onderzoeken altijd 99% van de vrouwen in de 2% uitzondering menen te passen.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:32:22 #100
94676 Garisson72
pi_48665429
ik meende dat het topic ook meer ging over het grotere geheel, in de meest algemene zin, en niet zozeer of één Fok!user al dan niet binnen een onderzoeksuitslag zal vallen.

Kunnen we het er alsjeblieft over eens worden dat iedereen uniek is dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')