Ik heb 11 jaar op een freeflow waterbed geslapen. Perfect!quote:Op maandag 23 april 2007 23:33 schreef Rekkie het volgende:
Zijn er nog mensen die op een waterbed slapen?
Een aantal jaren geleden was dat helemaal een hype volgens mij.... ik heb er alleen maar
klachten en nadelen over gehoord.
Ik heb destijds met een beetje afpingelen ¤8.000,- betaald. Nu zou ik dat niet meer zo snel aan een bed uitgeven, maar het is elke cent waard geweest.quote:Op maandag 30 april 2007 22:52 schreef sizzler het volgende:
Gisteren naar wat boxsprings gekeken, maar tering, wat zijn die dingen duur!!
Is duur ook echt beter? Wat hebben jullie er voor betaald? Was dat het waard?
quote:Op maandag 7 mei 2007 13:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb destijds met een beetje afpingelen ¤8.000,- betaald. Nu zou ik dat niet meer zo snel aan een bed uitgeven, maar het is elke cent waard geweest.
Zeker niet. En ik was ook bij mijn volle bewustzijn. Ik had ook voor een bed van ¤12.000 kunnen kiezen maar dat werd me echt te gortig en golf- en trilmassage in mijn bed vind ik zonde van het geld.quote:
Ja het is een klap geld, dat klopt. En het kan ook wel voor minder maar dit slaapt wel erg lekker.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Desondanks ik 8k voor een bed wel iets aan de hoge kant
Waterbed, goh wat ligt dat verrot zeg..... voor mij 1 keer nooit weerquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:49 schreef GTIMk1 het volgende:
Slaap al jaren op een waterbed, zou niet anders willen. Boxspring, da's pas een hype
op een waterbed moet je ook minimaal een week liggen... daarna wil je nooit meer andersquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waterbed, goh wat ligt dat verrot zeg..... voor mij 1 keer nooit weer
Daar ben je dus echt niet de enige in!quote:Op woensdag 25 april 2007 17:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hadden 2 losse matrassen (binnenvering) zijn toen voor een 2 persoons binnenverings matras gegaan en gaan nu vanavond 2 verstelbare lattenbodems halen en gooien dan de 2 losse matrassen er weer op.
En dan tzt gaan die vervangen worden. Wrsch dan latex en niet weer binnenvering.
2 persoons is super, geen gleuf meer idd, maar mijn bedje kunnen verstellen bij het lezen en mijn voetjes wat omhoog na lange vluchten etc. is me ook wat waard.
Oh, en ik stak juist soms vroeger mijn been wel eens in die gleuf tussen de matrassen. Geen idee waarom eigenlijk, maar het lag wel lekker.
De matrassen zijn kwalitatief iets beter.quote:Op maandag 30 april 2007 22:52 schreef sizzler het volgende:
Gisteren naar wat boxsprings gekeken, maar tering, wat zijn die dingen duur!!
Is duur ook echt beter? Wat hebben jullie er voor betaald? Was dat het waard?
Ik heb 25 jaar op een waterbed geslapen, een ouderwetse, ongestabiliseerde, met een waterzak van 1000 liter, tot het echt van ellende uit elkaar viel, en heb nog nooit ergens zo lekker op geslapen.quote:Op maandag 23 april 2007 23:33 schreef Rekkie het volgende:
Zijn er nog mensen die op een waterbed slapen?
Een aantal jaren geleden was dat helemaal een hype volgens mij.... ik heb er alleen maar
klachten en nadelen over gehoord.
Dan had je hem toch gewoon leeg kunnen laten lopen en opnieuw vullen? Is toch al niet verkeerd om dat zo af en toe eens te doenquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:00 schreef dahei het volgende:
Een ander nadeel is dat je die dingen simpelweg niet kan verplaatsen, toen we onze slaapkamer gingen opknappen heb ik hierbij de waterzak onhandig opgetild waardoor alle fiberlagen naar één kant toe gingen, en ik de zak kon vervangen.
quote:Daarnaast elke maand de zak met speciale (lees: dure) reiniger schoonmaken en (dure) conditioner in het water stoppen.
Ook nooit veel last van gehad.quote:Ook zaten er regelmatig luchbubbels in de zak, die je er dan weer uit moest halen.
Ik zou er best weer een willen!! In de winter heerlijk warm, en in de zomer heerlijk koel omdat ik dan de verwarming gewoon uitzette!quote:Voor ons geld Nooit meer een waterbed
Ik had het matras leeggemaakt, alleen door die fiberlagen blijft het matras te zwaar om op te tillen. Ik heb zelfs een speciale pomp gehuurd om het bed leeg te maken.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dan had je hem toch gewoon leeg kunnen laten lopen en opnieuw vullen? Is toch al niet verkeerd om dat zo af en toe eens te doen
[..]
Ik heb 25 jaar dezelfde waterzak gehad. En gooide er één keer per jaar conditioner in. En maakte de zak gewoon schoon met een reinigingsmiddel waar ik alles mee schoon maakte. Een en ander precies conform de voorschriften die we hadden gekregen.
[..]
Ook nooit veel last van gehad.
[..]
Ik zou er best weer een willen!! In de winter heerlijk warm, en in de zomer heerlijk koel omdat ik dan de verwarming gewoon uitzette!
Wij hebben zo'n tussending en een dekmatras en we merken er niets van. Wel verschuift de topper langzaam (ik leg hem één keer per week recht).quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:09 schreef Dipkip het volgende:
Als je twee matrassen neemt met daar overheen een dekmatras (en eventueel dat schuimstuk in de spleet propt) dan heb je echt geen spleet meer toch? Of voel je hem nog steeds?
Nee. Een boxspring is dat ding met pootjes waarop je matras komt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:55 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb een binnenveringsmatras.. Das hetzelfde als een boxspring toch?
Ow, wat raar. Als ons waterbed eenmaal leeg was vouwden we die zak op en konden hem zo optillen, er zaten volgens mij geen lagen in, wij hadden een ongestabiliseerde. Kan het daarmee te maken hebben?? En wij hadden ook geen speciale pomp nodig hoor, gewoon dat plastic ding dat we erbij kregen, tuinslang eraan, en slang uit het raam, en de plantjes water gevenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:10 schreef dahei het volgende:
[..]
Ik had het matras leeggemaakt, alleen door die fiberlagen blijft het matras te zwaar om op te tillen. Ik heb zelfs een speciale pomp gehuurd om het bed leeg te maken.
Ik ken dat merk niet, maar een gewoon bed niet schoonmaken, brrrrrr. Alle huisstofmijt die zich na verloop van tijd ophoopt.quote:Ik vond het schoonmaken op zich niet zo erg, echter met een gewoon bed hoef ik dat niet, dus dat vond ik beter.
Waarschijnlijk had ik gewoon een slechte kwaliteit (halcyon).
Ik zette het bed in de zomer niet alleen 's-nachts uit, maar gewoon, de hele zomer. Nooit ergens last van gehad, en mijn man ook niet.quote:Ik vind het overigens vreemd dat je jouw bed uitzette 's-nachts. De watertemperatuur wordt vaak niet warmer dan 25 graden. Water onttrekt veel warmte aan jouw lichaam. Ik ben het tegenovergestelde van een kouwkleum, maar ik heb één keer per ongeluk de stekker eruit getrokken waarna ik letterlijk gebroken en ijskoud wakker werd in het midden van de nacht (dat was in hartje zomer). Ik heb toen maar in de woonkamer geslapen op de bank...
Thanks!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:09 schreef PiperMaru het volgende:
Ja, die met dat hoofdeinde, dat was ik. Zal vanavond een foto maken en plaatsen.
Wat je andere vraag betreft; mijn vriendin heeft dus ook een IKEA boxspringcombi en die had eerst 2 boxsprings, 2 matrassen en dan 1 dekmatras. Maar uiteindelijk gingen die matrassen zo veel en vaak uit elkaar liggen als we samen sliepen (ondanks dekmatras) dat ze die 2 matrassen heeft ingeruild voor 1. Dat ligt stukken beter.
Bij jou blijven de normale matrassen wel gewoon op hun plek en verschuift alleen de topper dus? Dat vind ik dan weer minder erg, maak toch de bedden op 's morgens.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:31 schreef dahei het volgende:
Wij hebben zo'n tussending en een dekmatras en we merken er niets van. Wel verschuift de topper langzaam (ik leg hem één keer per week recht).
PS Dipkip, in heb je laatste twee topics ook gevolgd, maar je hebt (zeker bij de eerste) niet verteld hoe het afgelopen is (met de verkoop van je huis). Ik ben wel nieuwgierig!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |