abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48651381
Wegens het aanschaffen van een nieuwe woning vinden het 'dinnetje en ik het tijd worden voor een nieuw bed. Liefst een GROOT bed. Maar wat is nu precies het voordeel van een boxspring tov een gewoon bed?

Iemand ervaring met beide?

En heeft iemand tips voor matrassen? Ik hoorde ook dat er een soort dunne overmatrassen zijn van nasa-schuim. Weet iemand waar dat voor is?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_48651433
Ik heb thuis een zogenaamd "gewoon" matras. Maar als ik het geld zou hebben dan kocht ik gelijk een boxspring. Ligt veel lekkerder, alsof je op lucht slaapt .
pi_48651571
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:43 schreef sizzler het volgende:
[...]

Ik hoorde ook dat er een soort dunne overmatrassen zijn van nasa-schuim. Weet iemand waar dat voor is?

Zoiets, maar dan anders.
  Milf maandag 23 april 2007 @ 22:52:44 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_48651666
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:49 schreef sizzler het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zoiets, maar dan anders.
Is dat niet om de "gleuf" die je hebt bij dat soort bedden te laten "verdwijnen"? Zo is het namelijk net of je 1 heel groot bed hebt ipv twee tegen elkaar aan. Kan mij voorstellen dat dit lekkerder ligt dan wanneer 1 van de slapers op de scheidingslijn komt te liggen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_48651734
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Is dat niet om de "gleuf" die je hebt bij dat soort bedden te laten "verdwijnen"? Zo is het namelijk net of je 1 heel groot bed hebt ipv twee tegen elkaar aan. Kan mij voorstellen dat dit lekkerder ligt dan wanneer 1 van de slapers op de scheidingslijn komt te liggen.
Dat zou wel kunnen ja. Maar hoorde verschillende verhalen over dat nasa-schuim. De een zegt dat je er lekkerder door slaapt en de ander krijgt er rugpijn van.
pi_48651826
Boxspring ligt gewoon geweldig, punt.
Maar 2 eenpersoonsmatrassen zijn niet tof. Ik werd dan altijd wakker ergens op de bedbodem en een matras naast het bed.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_48651883
Vooralsnog een gewoon (en zeer slecht) matras....

Er staat een nieuw (boxpring) bed op de planning op korte termijn
  maandag 23 april 2007 @ 23:04:53 #8
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_48652063
Tempur!!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  maandag 23 april 2007 @ 23:07:08 #9
30560 2Mini
Official Logo
pi_48652143
Ik heb een gewoon bed.. met latten en een normaal matras.
Maar ik kan ook gewoon op de grond slapen met een dekentje.. dus
Camera 1... 1!
pi_48652155
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:57 schreef Ridocar het volgende:
Boxspring ligt gewoon geweldig, punt.
Kan je daar de matrassen los van kopen?
pi_48652234
Wij hebben latex matrassen. Als je ze verhuist dan denk je 'wat een slappe zooi', maar als je er op ligt ligt het goed. Ik zou de volgende keer weer een latex matras nemen, maar wel een dikkere, de huidige dikte heeft wat moeite met mijn eigen lichaamsgewicht wat de afgelopen jaren iets is toegenomen
  † In Memoriam † maandag 23 april 2007 @ 23:14:16 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48652370
* Cynix ® slaapt samen met vriendinnetje op een 'gewoon' tweepersoonsbed, wel extra breed (1.80 m), op twee losse gewone matrassen en het slaapt prima. Wel hebben we elk een eigen verstelbare lattenbodem.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_48652507
quote:
Op maandag 23 april 2007 23:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

jup, je koopt 2 onderstellen en je kiest daarbij een matras uit..
verder is het heel persoonlijk welk matras t best is.. kwestie van uitproberen denk ik...
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_48652525
* bas-beest slaapt op een boxspring matras met bijbehorend onderstel (van Ubica).

Dat slaapt geweldig... je moet er alleen erg in hebben dat je je matrassen regelmatig keert om de veren wat 'rust te geven'.

Mijn moeder slaapt op zo'n matras van dat NASA-schuim (van Tempur). Is wel vaag spul vind ik zelf, maar zij is er erg content mee
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 23 april 2007 @ 23:19:30 #15
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_48652533
ik heb een boxspring van 1,80m bij 2,10m.
de bovenste matras is hierbij 1 grote matras, en de onderste laag is 2 delen.
een naad sux, dus dat wil je echt niet.
bijkomend voordeel van een boxsping, vind ik, is dat je geen bedrand hebt, en dus nergens tegenaan kan stoten snachts of als je gewoon op bed springt e.d.
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  maandag 23 april 2007 @ 23:21:51 #16
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_48652624
[telsellpraatje]
dat nasa-schuim schijnt zich trouwens conform de lichaamswarmte en druk helemaal te vormen naar je lichaam, waardoor je ideaal ondersteund wordt.
[/telsellpraatje]
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_48652793
Wij hebben een bamboebed; dus een bamboe-ombouw, maar ook een bamboebodem. komt uit indonesie. Hierop 2 gewone goede matrassen.
pi_48652853
Ik heb een gewoon matras van koudschuim, da's minder zweterig dan ouderwets schuim (althans, volgens de verkoper, maar volgens mij heeftie gelijk)

Wat voor bed eronder zit boeit natuurlijk vrij weinig, behalve voor de optics. (en eventueel de bodem)
pi_48652933
Zijn er nog mensen die op een waterbed slapen?

Een aantal jaren geleden was dat helemaal een hype volgens mij.... ik heb er alleen maar
klachten en nadelen over gehoord.
  maandag 23 april 2007 @ 23:42:59 #20
3185 Adelante
To let it go now
pi_48653212
boxspringcombinatie van 180x220cm bestaande uit electrisch verstelbare bodem (met dekenlade) daarop een binnenveringsmatras en een dekmatras. alles 2x90cm wel zo prrettig dat m'n vriendin en ik zelf kunnen instellen..
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_48653230
regulier bed met kingqueensize latex matras
pi_48653461
Gewoon bed . We hebben we een boxspring als logeerbed, maar vind het niet zoveel specialer. Binnekort waarschijnlijk een nieuw bed als ik verhuis en dan wordt het weer een gewoon bed denk ik.
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
pi_48654384
sinds 2 weekjes een boxspring van Eastborn.
Mijn ervaring; heb na twijfelen gekozen voor de Medium (vanaf 80 kg) en niet de Soft (t/m 80 kg), maar wordt wel elke ochten om half 6, 6 uur al wakker :/ En niet superuitgerust eerlijk gezegd.
ga maar eens bellen met mijn leverancier, hopelijk kunnen ze de matras wisselen voor een Soft versie ofzo?
(voor kenners: ben 1.92 m/80 kg/tenger postuur)
pi_48659411
2 lattenbodems met elk 42 latten waarvan het middengedeelte instelbaar qua vering, 2 schuimrubberen matrassen in de variant "stevig" met een tijk van wol. Allebei 90x200, met een bedombouw zodat de matrassen nestjes naast elkaar blijven liggen.
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:11:07 #25
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_48660682
Boxspring. Zachte kant van het matras naar boven en met dekmatras.

Enige nadeel is dat het door bepaalde activiteiten nogal verschuift, soms moeten we het meerdere keren per nacht weer recht leggen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:17:58 #26
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_48660903
wij hebben boxsprings, van de ikea
2 1persoons en dan aan elkaar vast. met een soort schuimding voor in de gleuf ertussen, en dan nog een heel dun matrasje [zeg 4 cm] eroverheen
ligt heerlijk
an urge to help mankind overcomes me
pi_48661125
Twee boxsprings van 80cm en dan een dekmatras van 1.60 er overheen. Ligt prettig maar zou voor mij nog iets zachter mogen, dus mss dat ik er ooit nog een laag tussen koop (extra matras)

Alles Ikea trouwens.
pi_48661181
Een gewoon waterbed
Lurf is the message and the message is Lurf
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 12:35:13 #29
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48663487
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:27 schreef lurf_doctor het volgende:
Een gewoon waterbed
Zo gewoon is dat niet meer als ik bovenstaande reacties zo eens lees.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_48673136
Ik heb een 1.5/2 persoons bed. Voor me zelf .

Gewoon matrasje er op .
pi_48677039
quote:
Op maandag 23 april 2007 23:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ja.
Maar met een boxspringmatras alleen kom je niet. De bedbodem moet niet in kunnen zakken, en dat doet een spiraal- en lattenbodem juist wel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_48685751
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 18:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja.
Maar met een boxspringmatras alleen kom je niet. De bedbodem moet niet in kunnen zakken, en dat doet een spiraal- en lattenbodem juist wel.
Thanks voor de tip!
pi_48693578
Wij hebben een gewoon bed. Wel 2 lossen matrassen. Speciale matrassen die naar je rug vormen en het ligt heerlijk. Het enige is dat die matrassen erg verschuiven en je hem constant weer recht moet leggen.
pi_48695133
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:35 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Zo gewoon is dat niet meer als ik bovenstaande reacties zo eens lees.
TS liet me weinig keus, tis boxspring of gewoon
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_48695576
Heerlijk "gewoon" bed met spiraalbodem en traagschuim matrassen...
Kost een paar centen maar ik slaap minder en voel me beter uitgerust
pi_48695878
Boxspring (Hästens Comfortable) twee keer 90 bij 220, met een topmatras (dat dunne ding dus) van 180x220. Twee losse bedden zodat de hoofd- en voeteneinden apart zijn te verstellen. Bovendien zou je dan twee matrassen van verschillende stevigheid kunnen kiezen.
pi_48709862
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 00:36 schreef pbjs het volgende:
sinds 2 weekjes een boxspring van Eastborn.
Mijn ervaring; heb na twijfelen gekozen voor de Medium (vanaf 80 kg) en niet de Soft (t/m 80 kg), maar wordt wel elke ochten om half 6, 6 uur al wakker :/ En niet superuitgerust eerlijk gezegd.
ga maar eens bellen met mijn leverancier, hopelijk kunnen ze de matras wisselen voor een Soft versie ofzo?
(voor kenners: ben 1.92 m/80 kg/tenger postuur)
Had voor de soft gegaan. KGs zijn niet zozeer bepalend, postuur wel.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  woensdag 25 april 2007 @ 17:17:49 #38
167723 sanni
Acima de seu
pi_48710437
Ik heb zo een soort bed. Lekker stevig,hard en
je slaapt heerlijk.
  woensdag 25 april 2007 @ 17:18:16 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48710453
Wij hadden 2 losse matrassen (binnenvering) zijn toen voor een 2 persoons binnenverings matras gegaan en gaan nu vanavond 2 verstelbare lattenbodems halen en gooien dan de 2 losse matrassen er weer op.
En dan tzt gaan die vervangen worden. Wrsch dan latex en niet weer binnenvering.

2 persoons is super, geen gleuf meer idd, maar mijn bedje kunnen verstellen bij het lezen en mijn voetjes wat omhoog na lange vluchten etc. is me ook wat waard.
Oh, en ik stak juist soms vroeger mijn been wel eens in die gleuf tussen de matrassen. Geen idee waarom eigenlijk, maar het lag wel lekker.
  † In Memoriam † woensdag 25 april 2007 @ 17:28:38 #40
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48710723
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ik stak juist soms vroeger mijn been wel eens in die gleuf tussen de matrassen. Geen idee waarom eigenlijk, maar het lag wel lekker.
Hahaha, dat doe ik soms ook.

Ook geen idee waarom eigenlijk.
pi_48711216
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hadden 2 losse matrassen (binnenvering) zijn toen voor een 2 persoons binnenverings matras gegaan en gaan nu vanavond 2 verstelbare lattenbodems halen en gooien dan de 2 losse matrassen er weer op.
En dan tzt gaan die vervangen worden. Wrsch dan latex en niet weer binnenvering.

2 persoons is super, geen gleuf meer idd, maar mijn bedje kunnen verstellen bij het lezen en mijn voetjes wat omhoog na lange vluchten etc. is me ook wat waard.
Kijk even of het bonell veer matrassen zijn, die kunnen namelijk niet versteld worden.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_48719432
@Mastroianni: bedankt, je lijkt er aardig wat van te weten - wat mag ik eigenlijk redelijkerwijs verwachten van de winkel wanneer je al 2 weken op de matras slaapt (wel met topper maar toch) en het valt dus toch tegen? Eigenlijk wil ik graag een ruil met een Soft variant.
Ik heb uitgebreid getest bij 'm maar dat is maar enkele minuten liggen per matras natuurlijk en niet hetzelfde als erop slapen :/
pi_48720778
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:22 schreef pbjs het volgende:
@Mastroianni: bedankt, je lijkt er aardig wat van te weten - wat mag ik eigenlijk redelijkerwijs verwachten van de winkel wanneer je al 2 weken op de matras slaapt (wel met topper maar toch) en het valt dus toch tegen? Eigenlijk wil ik graag een ruil met een Soft variant.
Ik heb uitgebreid getest bij 'm maar dat is maar enkele minuten liggen per matras natuurlijk en niet hetzelfde als erop slapen :/
Hangt er een beetje vanaf wat voor type matras het is en of Eastborn een beetje mee wil werken om evt. de kern om te ruilen. Dat kan misschien wel als de tijk afritsbaar is.
pi_48723283
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:52 schreef Mastroianni het volgende:
Hangt er een beetje vanaf wat voor type matras het is en of Eastborn een beetje mee wil werken om evt. de kern om te ruilen. Dat kan misschien wel als de tijk afritsbaar is.
Is een matras uit hun budget-lijn Welldreams, volgens mij zonder afritsbare tijk. Jammer maar bedankt voor de info.
pi_48725050
Kan op Eastborn.nl helemaal niets vinden over de Welldreams? Welldreams.nl is niet geactiveerd? Welldreams.nl staat trouwens geregistreerd op naam van Wehkamp. Dus het is denk ik een merk van Wehkamp dat door Eastborn gemaakt wordt.

Dan heb je in principe niet met coulance van Eastborn uit te maken, maar met een coulanceregeling van Wehkamp. Die dingen worden ook niet gemaakt volgens Eastborn specificaties volgens mij. Gewoon een private label.
pi_48725693
sorry, het is de Sweet Dreams collection (verkeerd onthouden )
ik schrok wel even
  vrijdag 27 april 2007 @ 08:07:47 #47
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_48765157
een heel simpel malm-bedje van de Ikea, met twee (2x 80) superdeluxe draagschuimmatrassen er in (nee, geen traagschuim dus ).
Spuugduur die matrassen, maar wel de beste investering van de afgelopen jaren!
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:29:18 #48
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_48768952
hmmm, ben ook toe aan een nieuw bed. Ik ben 1m90 en weeg zo'n 80kg.
Wil sowieso boxspring. Hoeft niet verstelbaar te zijn. en wil er zo'n ¤1500~2000 aan uitgeven.
Waar zou ik dan het beste kunnen gaan shoppen volgens jullie? ben echt een bedden-noob...wat betreft aankopen dan
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_48874921
Gisteren naar wat boxsprings gekeken, maar tering, wat zijn die dingen duur!!

Is duur ook echt beter? Wat hebben jullie er voor betaald? Was dat het waard?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:03:36 #50
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_48993088
Lag gisteren zo'n folder van Swiss Sense in de bus; stonden wel enkele nette bedjes in. Iemand daar ervaring mee?
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')