abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2008 @ 23:22:34 #81
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60331225
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:00 schreef dahei het volgende:
Een ander nadeel is dat je die dingen simpelweg niet kan verplaatsen, toen we onze slaapkamer gingen opknappen heb ik hierbij de waterzak onhandig opgetild waardoor alle fiberlagen naar één kant toe gingen, en ik de zak kon vervangen.
Dan had je hem toch gewoon leeg kunnen laten lopen en opnieuw vullen? Is toch al niet verkeerd om dat zo af en toe eens te doen
quote:
Daarnaast elke maand de zak met speciale (lees: dure) reiniger schoonmaken en (dure) conditioner in het water stoppen.
Ik heb 25 jaar dezelfde waterzak gehad. En gooide er één keer per jaar conditioner in. En maakte de zak gewoon schoon met een reinigingsmiddel waar ik alles mee schoon maakte. Een en ander precies conform de voorschriften die we hadden gekregen.
quote:
Ook zaten er regelmatig luchbubbels in de zak, die je er dan weer uit moest halen.
Ook nooit veel last van gehad.
quote:
Voor ons geld Nooit meer een waterbed
Ik zou er best weer een willen!! In de winter heerlijk warm, en in de zomer heerlijk koel omdat ik dan de verwarming gewoon uitzette!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60340182
Wij hebben nu een binnenveringsmatras van IKEA waar we tevreden over zijn, het is alleen te klein. Na de verhuizing kopen we een groter bed (nu matrasmaat 140x200 en straks 180x200) en we overwegen daarvoor een boxspring van IKEA. Ik heb een paar vraagjes daarover, ik wou een topic openen maar dan hebben we straks 4 matrastopics ofzo dus ik hoop dat hier iemand antwoord wil geven.

Voor de mensen die vertelden dat ze de dekmatras 's nachts recht moesten leggen, ik neem aan dat ie met slapen wel gewoon blijft liggen? Mijn vriend is nogal een draaier 's nachts, en het lijkt me niks om er dan uit te moeten om het bed op te maken.

Als je twee matrassen neemt met daar overheen een dekmatras (en eventueel dat schuimstuk in de spleet propt) dan heb je echt geen spleet meer toch? Of voel je hem nog steeds?

En degene die zelf een hoofdeinde heeft gemaakt met verlichting er in, is dat lastig? Zou je heel misschien een foto kunnen laten zien? Het klinkt super namelijk.
pi_60344433
Ja, die met dat hoofdeinde, dat was ik. Zal vanavond een foto maken en plaatsen.

Wat je andere vraag betreft; mijn vriendin heeft dus ook een IKEA boxspringcombi en die had eerst 2 boxsprings, 2 matrassen en dan 1 dekmatras. Maar uiteindelijk gingen die matrassen zo veel en vaak uit elkaar liggen als we samen sliepen (ondanks dekmatras) dat ze die 2 matrassen heeft ingeruild voor 1. Dat ligt stukken beter.
pi_60344448
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:22 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dan had je hem toch gewoon leeg kunnen laten lopen en opnieuw vullen? Is toch al niet verkeerd om dat zo af en toe eens te doen
[..]

Ik heb 25 jaar dezelfde waterzak gehad. En gooide er één keer per jaar conditioner in. En maakte de zak gewoon schoon met een reinigingsmiddel waar ik alles mee schoon maakte. Een en ander precies conform de voorschriften die we hadden gekregen.
[..]

Ook nooit veel last van gehad.
[..]

Ik zou er best weer een willen!! In de winter heerlijk warm, en in de zomer heerlijk koel omdat ik dan de verwarming gewoon uitzette!
Ik had het matras leeggemaakt, alleen door die fiberlagen blijft het matras te zwaar om op te tillen. Ik heb zelfs een speciale pomp gehuurd om het bed leeg te maken.
Ik vond het schoonmaken op zich niet zo erg, echter met een gewoon bed hoef ik dat niet, dus dat vond ik beter.
Waarschijnlijk had ik gewoon een slechte kwaliteit (halcyon).

Ik vind het overigens vreemd dat je jouw bed uitzette 's-nachts. De watertemperatuur wordt vaak niet warmer dan 25 graden. Water onttrekt veel warmte aan jouw lichaam. Ik ben het tegenovergestelde van een kouwkleum, maar ik heb één keer per ongeluk de stekker eruit getrokken waarna ik letterlijk gebroken en ijskoud wakker werd in het midden van de nacht (dat was in hartje zomer). Ik heb toen maar in de woonkamer geslapen op de bank...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60344908
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:09 schreef Dipkip het volgende:
Als je twee matrassen neemt met daar overheen een dekmatras (en eventueel dat schuimstuk in de spleet propt) dan heb je echt geen spleet meer toch? Of voel je hem nog steeds?
Wij hebben zo'n tussending en een dekmatras en we merken er niets van. Wel verschuift de topper langzaam (ik leg hem één keer per week recht).

[/q]
En degene die zelf een hoofdeinde heeft gemaakt met verlichting er in, is dat lastig? Zou je heel misschien een foto kunnen laten zien? Het klinkt super namelijk.
[/q]
Ik heb dit zelf eens gedaan (bij het waterbed). Ik heb de langste plank gekocht van de Gamma (meubelpaneel), met dopjes heb ik afstandhouders gemaakt voor tegen de muur. Op de plank heb ik gewoon muurlampjes gemonteerd en de kabels aan de kant van de dopjes laten lopen. Aan de bovenkant heb ik een laminaatplint gemonteerd. Dit werkte goed en zag er mooi uit. De plank methode werkt alleen maar tot 1,60 meter breed (vanwege de lengte van de planken).

PS Dipkip, in heb je laatste twee topics ook gevolgd, maar je hebt (zeker bij de eerste) niet verteld hoe het afgelopen is (met de verkoop van je huis). Ik ben wel nieuwgierig!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  Moderator vrijdag 25 juli 2008 @ 16:47:56 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_60345263
wij hebben Pullman boxsprings met een liefdesbrug

zo'n ding:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60345482
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 20:55 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb een binnenveringsmatras.. Das hetzelfde als een boxspring toch?

Nee. Een boxspring is dat ding met pootjes waarop je matras komt.
Je kan kiezen uit boxspring of latten bodem of spiraal enz.

Je matras is dat dikke ding wat erop komt, je hebt binnenvering, latex, baal stro weet ik veel.

Daarboven kan weer een dun matrasje (topper, dek matras)

Bedenk dat hoe meer je stapelt, hoe meer je een hangmat idee krijgt.

Bedenk me net dat ik van de week maar eens m'n bedje moet halen, staat al een half jaar bij Auping in de expeditie ( 5 vlaks verstelbaar, 100 bij 220 )
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:39:21 #88
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60346020
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:10 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik had het matras leeggemaakt, alleen door die fiberlagen blijft het matras te zwaar om op te tillen. Ik heb zelfs een speciale pomp gehuurd om het bed leeg te maken.
Ow, wat raar. Als ons waterbed eenmaal leeg was vouwden we die zak op en konden hem zo optillen, er zaten volgens mij geen lagen in, wij hadden een ongestabiliseerde. Kan het daarmee te maken hebben?? En wij hadden ook geen speciale pomp nodig hoor, gewoon dat plastic ding dat we erbij kregen, tuinslang eraan, en slang uit het raam, en de plantjes water geven
quote:
Ik vond het schoonmaken op zich niet zo erg, echter met een gewoon bed hoef ik dat niet, dus dat vond ik beter.
Waarschijnlijk had ik gewoon een slechte kwaliteit (halcyon).
Ik ken dat merk niet, maar een gewoon bed niet schoonmaken, brrrrrr. Alle huisstofmijt die zich na verloop van tijd ophoopt.
quote:
Ik vind het overigens vreemd dat je jouw bed uitzette 's-nachts. De watertemperatuur wordt vaak niet warmer dan 25 graden. Water onttrekt veel warmte aan jouw lichaam. Ik ben het tegenovergestelde van een kouwkleum, maar ik heb één keer per ongeluk de stekker eruit getrokken waarna ik letterlijk gebroken en ijskoud wakker werd in het midden van de nacht (dat was in hartje zomer). Ik heb toen maar in de woonkamer geslapen op de bank...
Ik zette het bed in de zomer niet alleen 's-nachts uit, maar gewoon, de hele zomer. Nooit ergens last van gehad, en mijn man ook niet.

Zo zie je maar, het is puur afhankelijk wat je prettig vind en wat niet. Een bed is zo vreselijk persoonlijk!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60346220

2 losse bedden aan elkaar gekoppeld, nooit zo'n last van die naad in het midden moet ik zeggen.
Plus gemotoriseerde rug en kniesteunen en bedlampje
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_60347422
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:09 schreef PiperMaru het volgende:
Ja, die met dat hoofdeinde, dat was ik. Zal vanavond een foto maken en plaatsen.

Wat je andere vraag betreft; mijn vriendin heeft dus ook een IKEA boxspringcombi en die had eerst 2 boxsprings, 2 matrassen en dan 1 dekmatras. Maar uiteindelijk gingen die matrassen zo veel en vaak uit elkaar liggen als we samen sliepen (ondanks dekmatras) dat ze die 2 matrassen heeft ingeruild voor 1. Dat ligt stukken beter.
Thanks!

Oh dat klinkt wel vervelend, het schoof echt uit elkaar als je sliep?

Kon zij gewoon ruilen voor een matras van 180 zonder problemen? Weet je misschien ook welke boxspring dit was?
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:31 schreef dahei het volgende:
Wij hebben zo'n tussending en een dekmatras en we merken er niets van. Wel verschuift de topper langzaam (ik leg hem één keer per week recht).

PS Dipkip, in heb je laatste twee topics ook gevolgd, maar je hebt (zeker bij de eerste) niet verteld hoe het afgelopen is (met de verkoop van je huis). Ik ben wel nieuwgierig!
Bij jou blijven de normale matrassen wel gewoon op hun plek en verschuift alleen de topper dus? Dat vind ik dan weer minder erg, maak toch de bedden op 's morgens.

Het is nog niet afgelopen als de koop echt rond is kom ik het melden, waarschijnlijk gebeurd dat volgende week.
pi_60358357
ik heb een boxspring met 2 binnenveringsmatrassen er bovenop. (pullman box + matrassen van de ikea) ligt heerlijk en heb niet zo'n last van de zogenaamde gleuf. box is nl niet echt glad, maar zit een soort stof omheen waardoor het matras niet glijdt. maar ligt gewoon heerlijk! heb hiervoor een verstelbaar bed gehad met latexmatrassen en dat lag ook niet verkeerd, maar maakt wel geluid en daarbij kan je niet eens zomaar keihard neerploffen wat bij een boxspring wel kan. maar goed bedden gaan testen voordat je een hoop geld uitgeeft.
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
pi_60371088
In de zomer een hangmat, in de winter een goede matras + slechte lattenbodem. (daar moet ik eens iets aan doen)
</onzin>
pi_60390418
twee boxsprings, twee matrassan en een wig. Wil trouwens zodra ik het geld heb wel een topmatras kopen, maar dat is in onze maat (180x220) helaas zeer prijzig.....
I had a signature once. It was awful.
pi_60425854
Heb laatst een nieuw bed gekocht. Boxspring hadden ze niet in de maat die ik wou. Nu moet ik nog iets meer dan 2 maanden wachten op mijn bed. Ik heb nu 210x160. Jammer van de levertijd van 3,5 maand. Mijn matrassen waren overigens wel duurder dan die van een boxspring Later komt er wel eentje
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:01:38 #95
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60453940
IKEA boxspring, ligt echt fantastisch. Ik twijfel nog of ik misschien ooit liever een waterbed heb.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_60529350
Ja, ik. Een boxspring ligt zalig!

Ik had altijd een gewoon bed, maar toen mijn moeder introk bij mijn stiefvader, kreeg ik haar oude boxspring. En dat lag echt heerlijk in vergelijking met een gewoon bed. Lekker zacht
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')