Ghehe, dit verhaal had zo over Noah kunnen gaanquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:09 schreef bixister het volgende:
m@x, dat gepuber is inderdaad extra moeilijk inschatten in jullie situatie lijkt me, lastig! maar (wellicht ter troost) ook hier al flink wat gepeuterpuber hoor, Anna kan van kleine dingen echt enooooorme drama's maken en als ze met het verkeerde been uit bed gestapt is kan 't laaaang duren voor het weer een beetje gaat. vanmiddag was ze ook behalve snel verdrietig heel heel boos op vanalles en nog wat. ze is op 't moment erg bezig met hoe dingen 'eigenlijk' heten of gezegd moeten worden en als je daar dan wat van afwijkt (voor de gein of per ongeluk) begint ze meteen te roepen "NEEEE het is niet X, maar Y!!!"echt woedend is ze dan he.
![]()
we maken ook wel eens grapjes door in een liedje een woord te veranderen, nou dat is op dit moment NIET GRAPPIG volgens Anna. ik weet nog goed dat Piet ook zo'n fase had maar die hield 't bij het roepen van 'raar liedje raar liedje!' om het te 'bezweren'. een van de grappigste dingen is wel dat ze zelf bijvoorbeeld de R nog niet kan uitspreken en in plaats van rose zegt ze jose. maar als je dat dan nazegt (ok, is ook gemeen), zit ze meteen boven op de kast. "NEE, het is niet JOSE, het is LLOSE!"
en Piet nu natuurlijk maar expres dingen verkeerd zeggen, dikke pret...
Ik heb me laten vertellen dat als een peuter heftig pubert, het in de pubertijd meevaltquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef livelink het volgende:
Zou het ook iets zeggen over hoe ze zijn in de gewone puberteit?![]()
![]()
Dat heb ik me laatst laten vertellen door de leidster van Morrisquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:51 schreef Leah het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat als een peuter heftig pubert, het in de pubertijd meevalt.
HELE GROTE DISCLAIMER, als het niet klopt, ben ik niet bereikbaar voor het geven van valse hoop
.
Heet je peuter Zovan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:10 schreef Leah het volgende:
(zovan, wil je rooie of groene ranja?)
Nou ja, dan weet je iig dat jij het goed begrepen hebt, en kan Kai zich gelegitimeerd in een driftbui stortenquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:35 schreef m@x het volgende:
Dat zou ik nog kunnen proberen Leah, al kan hij juist heel goed praten (af en toe een beetje te goed). Wie weet helpt het toch.
Nou zegquote:
quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:44 schreef texelonia het volgende:
En heb je die 'omgekeerde psychologie' al eens geprobeerd dan M@x? Werkt hier ook goed vaak.
Precies dat doet Randy ook! Errug grappig! Vooral als papa weer eens het verkeerde dier opnoemt: "Néééééh papa! Dat is heeelemaal niet koe, dat is een sjaap!" en erg veel voorkomend: "Nééééh... dat MOET helemaal niet!" Met een klemtoon op bijna ieder woord en met een stem waarvan we ons afvragen of we die zelf gebruiken als iets heel erg gek is!quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:49 schreef texelonia het volgende:
Wat ook heel grapig is is als je iets zegt wat nit klopt en hij eens niet boos wordt. Dan zegt ie "Nee" maar dan meer uitgesproken als "Nèèèèèh" vaak gevolgd door bijv "gekke mama"
Schattig is dat he. Jij weet dat 'ie het nog helemaal niet kan, maar hij denkt dat het al heel wat is. Liefquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Verder wil hij net als zijn broer kunnen klokkijken en heeft nu ook een horloge om. Af en toe brult hij heel wijs de tijd. Er klopt geen bal van maar het staat wel interessant
Djulian heeft een kadootje voor arwenquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:35 schreef _evenstar_ het volgende:
djulian kusje van arwen op je prikjes![]()
ben erg benieuwd anitra!
quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:39 schreef Anitra het volgende:
[..]
Djulian heeft een kadootje voor arwenals zemaatje 80/86 heeft
Wat fijn dat ze dat gluten niet willen testen, dat is toch ook te zielig he? Volgens mij kunnen ze coeliakie toch ook uit een bloedtest halen of ben ik abuis?quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:25 schreef Anitra het volgende:
Lois ze hebben bloed geprikt en er komen huistesten. Gluten test komt erniet want dsan moet Djulian een maand weer gluten eten en dat wil ze hem niet aan doen. Hij is wel wat gegroeid in de lengte alleen het gewict is nog hetzelfde als vorig jaar dus dat is niet echt goed. Maar het is afwachten op de bloedtest en 25 mei krijge we daar de uitslagen van.
En hij is nu helemaal blij met zijn mooie nieuwe auto's die hij gekregen heeft na het prikken
die kunnen ze uit het bloed halen idd, maar dan moet hij minstens een maand gluten eten, we moeten hem an dus weer gewoon brood gaan geven en gezien de pijn en de slijmproppen willen wij en de dokter dat niet doen. Eerst kijken naar de rest.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:40 schreef Lois het volgende:
[..]
Wat fijn dat ze dat gluten niet willen testen, dat is toch ook te zielig he? Volgens mij kunnen ze coeliakie toch ook uit een bloedtest halen of ben ik abuis?
Wat zijn huistesten anitra?
Dag lieve kleuter!quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:32 schreef Wilyan het volgende:
Ik kom even zwaaien. Ik ben nu een grote vent echte kleuter.
Dus volgens mij mag ik doorschuiven naar een ander topic.
Doeiiii...![]()
![]()
![]()
![]()
Tot gauw!
Idd... dat is wel heel erg leuk hoor, die onverwachte uitspraken en woorden. Ze herhaalt ook moeilijke woorden, grappig is dat.quote:Op zondag 29 april 2007 07:49 schreef Belana het volgende:
hoe herkenbaar suzannaen wat knap
kan hard gaan ineens dat praten.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:18 schreef livelink het volgende:
Job vindt het prima om in zijn broek te plassen en te poepen.
Zoals vanavond, Katja rook dat hij in zijn broek had gepoept maar zelf was hij nog lekker aan het spelen en vond het ook helemaal niet nodig om iets te melden of zich te verschonen. Hij zegt ook gewoon dat hij het niet erg vindt. Hij heeft me zelfs een keer toevertrouwd dat hij het wel lekker warm vond![]()
Dat is nu ook een deel van het probleem, want die luier wil hij eigenlijk niet meer. Het bevalt hem wel, zo in zijn onderbroek.
tip: een traphekje onderaan de trap!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:59 schreef Suzanna het volgende:
Alleen komt ze de laatste tijd weleens naar boven als het haar te lang duurt (lees: 2 minuten ipv 1 duurt) ... en dat mag niet van mij, alleen op de trap vind ik erg eng. Dus vaak als ik Emma naar bed breng gaat Noa nu ook mee.
Okay, dan snap ik hem. Kai kan in principe ook zelf naar boven maar dat mag hij van mij niet alleen en verbazingwekkend genoeg doet hij dat ook niet. Het beste zou hier ook een traphekje onderaan de trap zijn maar met het oog op de verkoop van het huis wil ik liever geen gaten enzo meer gaan boren. Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt en dat je niet wil dat ze aan andermans spullen gaat zitten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:00 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie mag niet alleen in de gang blijven omdat ze dan zelf de trap op kan en dat wil ik niet. Dat vind ik te gevaarlijk. En beneden in de gang staan ook spullen die niet van ons zijn. Op de eerste verdieping in de gang is het precies hetzelfde verhaal.
Oe, das wel heel vroeg hoorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:01 schreef bixister het volgende:
of heel vroeg opstaan m@x, voor kai wakker is.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:18 schreef Suzanna het volgende:
Willen jullie peutertjes ook 's ochtends vroeg al buiten spelen? Dan heb ik net gestofzuigd en wil ik dat eigenlijk niet... en het begint ook gelijk weer met ruziemaken dan, kan ik 's ochtendsvroeg niet zo goed tegen
is er niet toch een mouw aan te passen? lijkt me enorm veel schelen met 3 van die kleintjes die je anders voortdurend in de gaten moet houden daar. wat is precies het probleem? wij hebben ook een plank aan de zijkant van de trap moeten timmeren om er een gewoon hekje aan te kunnen bevestigen, was een relatief simpele en goedkope oplossing. misschien eens in 't klussen&wonen forum vragen of mensen creatieve ideeën hebben hiervoor?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:18 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, en normale traphekjes passen hier niet onderaan de trap. Noa krijgt de deur naar de trap dus heel makkelijk open (de klink staat omhoog maar ze staat dan gewoon op haar tenen) en kan dan gewoon naar boven komen.
Ik heb weleens gekeken naar speciale traphekjes maar daar hebben we nu het geld helaas niet voor...
Kun je dan niet gewoon in één keer genoeg (hele fles ofzow) drinken meenemenquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:20 schreef Luchtbel het volgende:
Het zou veel schelen als ze gewoon even beneden in de gang kon wachten als ik bijvoorbeeld drinken ga halen terwijl we buiten zitten/ spelen.
Dank u, ik ga het allemaal proberen )quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:10 schreef Mammietje het volgende:
Als een grote tractatie: "Als jij je bord opeet, mag jij een... (tromgeroffel!) AARDBEI"![]()
Interessant maken (evt. met extra's): "Hmmm... ik ga lekker aardbeien met SUIKER (slagroom) smullen" en gewoon doen tot ze nieuwsgierig wordt!![]()
Wijzen op alles waar OOK aardbeien inzit wat ze lekker vindt: jam, yoghurt, gebakje, etc.
Prakken, pureren, mengen met koekjes, koekjes mee bakken...
Haar in de winkel het fruit laten kiezen of laten helpen schoonmaken/ klaarmaken.
Keus geven uit 2 soorten fruit.
Ander tijdstip kiezen voor het aanbieden van fruit.
Ik heb makkelijk l*llen... Randy ziet fruit als snoep, vindt het heerlijk en zeurt soms zelfs om een banaantje.Als ik hem de keus geef tussen kiezen uit zijn 'schatkist' (zit allerlei snoep in) of stukjes meloen, wordt het dat laatste. Maar meestal pik ik ook stukjes van zijn fruit of zeur er om, zodat hij ook het idee krijgt dat het ook wel heel erg lekker is wat hij krijgt.
(Hou zelf ook wel van fruit maar pak het eigenlijk nooit voor mezelf.) Tinka is iets minder op fruit, alleen appeltjes vindt ze wel erg lekker, maar die kan ik weer errug goed paaien met een potje fruit of appelmoes, zéker als ze dat krijgt vlak voor we gaan eten.
Dat "Ikke niet" van Amber is trouwens héél herkenbaar, dat hoor ik ook regelmatig van Randy als het om groente gaat! Nu lustte meneer geen broccoli (meer) maar heb ik hem wijsgemaakt dat het 'boompjes' waren (eerst Tinka gegeven!), sindsdien eet hij het weer!
Mooi, dacht ik: dat doe ik ook met de bloemkool! Dus 'stronkjes' op zijn bord! Krijg ik te horen: "Ik lust niet bloemkool"
"Dat is geen bloemkool, schat, dat zijn stronkjes"
, "Dan lust ik ook niet tonkjes"
!
(Hij vindt het ook ECHT niet lekker trouwens. Toen er per ongeluk tijdens Bert en Ernie een stukje in zijn mond verdween, sprak zijn gezicht boekdelen voor het er weer uitgehaald werd!)
*stickersysteem*quote:*Mag ik Amber even uitnodigen om Randy te komen vertellen dat slapen zonder speen mogelijk is???"![]()
Had het niet beter kunnen zeggen.quote:Op maandag 14 mei 2007 10:20 schreef livelink het volgende:
Erg herkenbaar, Martineke.
Snoopy, ik hoop dat het nu inderdaad over is. Het is altijd zo eng als je niet precies weet wat het is.
Maneki, ik kreeg de kriebels in mijn maag toen ik jouw verhaal las. Een ongeluk zit in zo'n klein hoekje.
Liefffquote:Op maandag 21 mei 2007 22:04 schreef livelink het volgende:
Een beetje offtopic, maar hoe gaat het nu met jou Rottdog? Ben je van die oorontsteking af?
En hoe is het met Zoë?
We hadden afgelopen November een trapje met wc-bril eraan gekregen van vrienden en sindsdien is ze gewoon zindelijk s'nachts (eigenlijk al ruim een jaar) en overdag. De ongelukjes in totaal zijn op twee handen te tellen gewoon hartstikke netjes dus.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:43 schreef livelink het volgende:
Wow, ze wordt echt groot, dan. En al die dingen tegelijkertijd is natuurlijk ook superspannend.
Is ze dan eigenlijk al helemaal zindelijk, ook? Ik heb het allemaal helemaal gemist, geloof ik.
Ik mis Githa ook, wij (en Jordy en Randy) hadden veel overeenkomsten voor mijn gevoel. Dat ze zich bepaalde dingen teveel aangetrokken heeft, kan ik me goed voorstellen. Bepaalde gebeurtenissen hier hebben mij ook behoorlijk geraakt en ik durf zelfs te zeggen dat sommige dingen me gevormd hebben. Egoïstisch gezien zou ik haar hier heel graag terug zien, maar snap het wel goed.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:31 schreef Spooky4u het volgende:
Het herstel van het handje is nu helemaal op orde. Tuurlijk zie je nog wel wat littekens maar daar zal over enkele jaren ook niets van te zien zijn.
We hoeven er voorlopig ook helemaal niets meer aan te doen, en Jordy doet er ook alles mee.
Fijn dat je weer meeduimt bix.![]()
O en nog even over Githa. Als het aan mij ligt mag ze hier nog ff wegblijven, ze is in de tijd van het veelvuldig hier zijn, door iedereen beinvloed qua gevoelens. Pak me niet verkeerd op hoor, want dat is logisch dat er negatieve dingen en positieve dingen zijn, die je hier leest. Maar ze trok het zich een beetje te erg aan allemaal. Nu heb ik weer een zonnetje in huis rondlopen en ja, daar ben ik blij mee.
Ik zou idd die luier uitlaten. Wil ze ook al op de wc? Als dat zo is kun je in de meeste winkels wel even met een kind naar de wc. Peuter hier is nogal verknocht aan het potje, die laat ik dan even plassen voordat we weggaan, en dan lukt het wel om even boodschappen iod te doen. Overigens begon het hier ook zo, zelf gaan plassen/poepen indien nodig, maar inmiddels wordt het keurig aangegeven. "Moet plasje doen Mama".quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:31 schreef hestria het volgende:
Is de tijd mischien dan toch aangebroken om de luier achterwege te laten? en als we dat doen, dan ook tijdens boodschappen, slapen enz? ze geeft niet aan dat ze moet, maar loopt gewoon naar het potje toe, dus naar de winkel is dan moeilijk zonder luier. hoe hebben julie dit aangepakt?
ben trouwens wel erg trots nu hoor!
Randy heeft sinds hij 1,5 jaar is een bril en we waren vorige week bij de orthoptiste. Wij hebben precies hetzelfde onderwerp aangekaart; dat we het idee hadden dat hij geen diepte ziet, ook i.v.m. stoepranden. De orthoptiste vertelde ons dat Randy nu net in de leeftijd aankwam waarop ze leren om diepte in te schatten. Ze zei dat de één dat deed door domweg uitproberen (en het na 3 keer vallen ontdekte) en de ander (zoals Randy) heel erg voorzichtig te werk ging en al ruim van tevoren op de knieën ging voor een mogelijke afstap. Bij kinderen die geen diepte zien, zullen die afstand moeten leren inschatten m.b.v. schaduwen etc.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:22 schreef Luchtbel het volgende:
Oh en dit wilde ik ook nog even vertellen. Jolie durfde nooit zelf de stoeprand af te stappen en meer van dat soort dingen, zonder houvast. Ze vond het zelf ook onhandig maar het lukte d'r gewoon niet. Ze heeft nu veel geoefend met een krukje thuis. Ze kan het nu zelf en is ontzettend trots. Toch gaan we binnenkort denk ik wel een keer naar de dokter. Soms lijkt het net alsof ze dingen niet goed ziet maar andere dingen ook weer wel. Lastig vind ik, ze kan prima praten maar zulke dingen uitleggen is toch nog moeilijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |