ik dwing ook, niks geen dreigementen over wel of niet lezen, gewoon poetsen die handel! en natuurlijk krijst Maxim ook weleens de boel bij elkaar en word Romijn boos als hij de tandenborstel niet snel genoeg naar zijn zin krijgt, maar hey..ik ben de mama!
ik zeg het ook altijd dat dat MOET gewoon, geen discussie over mogelijk, en meestal bind Maxim ook wel in, hij heeft weinig andere keus.
Maxim heeft ook weleens van die praktijken dat hij Romijn wil slaan of wat dan ook, dat is ook weleens gebeurd. maar over het algemeen hou ik ze aardig uit elkaar, Romijn is nog echt te klein.
ik doe ook wel geregeld smiddags Maxim op bed leggen en Romijn bij me houden, kan hij ook lekker alleen spelen en rondscharrelen, en heeft ook nog eens de volledige aandacht van mij, als Maxim rondloopt delft hij meestal het onderspit omdat Maxim de aandacht op eist. en als dan Maxim wakker word draaien we de rollen om, dan leg ik Romijn op bed en heeft dus Maxim de aandacht en heel het huis voor zichzelf. ik merk gewoon dat ze dat beiden fijn vinden.
zo ook met badderen, eerst deed ik ze samen. nu doe ik eerst Romijn wassen en als hij bijna klaar is zet ik Maxim erbij, kunnen ze ff samen spelen. dan haal ik Romijn eruit en ga hem aankleden, en dan kan Maxim nog ff alleen in bad spelen. werkt prima hier
![]()
geen gestress meer, althans....minder