abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 april 2007 @ 21:53:18 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_48816250
Nee, belonen werkt ook niet. Het enige wat we kunnen doen is hem elk half uur op de wc zetten en heel goed de tekenen in de gaten houden, zodat we op tijd bij de wc zijn. Kozakken heeft het ook gered, dus het zal bij ons ook wel goed komen zo.
Hoe staat het met Iris en de zindelijkheid?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zaterdag 28 april 2007 @ 21:55:59 #77
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48816313
Iris is al vrij lang zindelijk, en heeft eerlijk gezegd ook erg weinig ongelukjes gehad. Alleen, als ze ziek is, dan hoeft ze van mij geen onderbroekje aan als ze dat niet wil, en als ze dan weer beter is moeten we eventjes aandringen om die luier weer te laten voor de nacht.

Iris ging vanavond juichend slapen want... nog 2 nachtjes slapen en dan is het koninginnedag en dan zijn er paardjes in het centrum waarop kindjes een rondje mogen rijden. Dat wil en moet en zal gebeuren volgens Iris dus ik ben onwijs benieuwd of ze maandagmiddag nog zo dapper is
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:35:08 #78
37150 livelink
pi_48817439
Wat leuk dat ze zich daar al zo op kan verheugen
Katja verheugt zich ook al zo op Koninginnedag, ze heeft op school en op de BSO dan ook al heel wat oranje knutseltjes gemaakt. Volgens mij is dit het eerste jaar dat zij zich er bewust van is.

Job niet, die leeft echt voor het moment. Wat er in de toekomst gaat gebeuren interesseert hem niet.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:49:55 #79
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_48817904
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:32 schreef Wilyan het volgende:

Ik kom even zwaaien. Ik ben nu een grote vent echte kleuter.
Dus volgens mij mag ik doorschuiven naar een ander topic.

Doeiiii... Tot gauw!
Dag lieve kleuter!
  zondag 29 april 2007 @ 07:04:53 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_48825167
Wilyan veel plezier grote jongen

livelink, jeetje zeg, dat klinkt zwaar sowieso hebben jullie het aardig zwaar met Job. Ooit aan gedacht om te kijken of er iets met hem aan de hand is? Of is het niet zò erg? het lijkt me dat je zo aan jezelf kunt gaan twijfelen als alles zo moeilijk gaat. Ik kan dat ten minste soms al met Liam hebben, zo'n wanhopig gevoel soms. Maar dat is soms een dag (als mama pms heeft en liam daar misbruik van maakt ) Misschien zouden jullie eens wat begeleiding kunnen krijgen van de een of ander? ik roep zomaar eens wat hoor, niet beledigend bedoelt uiteraard.
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 april 2007 @ 07:47:05 #81
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48825215
Dag Wilyan! Wat ben je alweer groot...

Ik zei net tegen Noa dat ze me even met rust moest laten omdat ik aan het ontbijten ben (ze kan dan de hele tijd komen zeuren dat ze] op schoot wil, pecies als ik aan m'n cruesli-met-melk zit) ... Een hele discussie 'Noa op schoot' 'nee, mama is even aan het eten' etc. En toen zei ze ineens: 'mama onbijten!' terwijl ik niet eens wist dat ze dat woordje kende vond het wel leuk om te horen.
  zondag 29 april 2007 @ 07:49:25 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_48825222
hoe herkenbaar suzanna en wat knap kan hard gaan ineens dat praten.
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 april 2007 @ 07:55:07 #83
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48825239
Ze zit nu in de hoek te zeuren, is kei-chagrijnig omdat ik haar niet op schoot liet zitten net. Dus nu heb ik het natuurlijk verpest...
Ze gaat dan vanalles zoeken om te kunnen irriteren, vooral natuurlijk het makkelijke slachtoffer Emma! die heerlijk in de box zit te spelen, natuurlijk moet ze die even aan het huilen maken. Dat lukt soms al door gewoon iets te roepen. Bijvoorbeeld 'niet doen Emma!!' en dan met nadruk op ieder woord. Emma doet dan helemaal niets verkeerds... zielig wel voor haar. Maar Noa zit nu in de hoek en blijft maar zeuren, en nu zegt ze :'Noa in de bijkeuken, Noa, jij in de bijkeuken' omdat ze nog niet stil is... (blijkbaar vindt ze zelf dat ze dat verdient ofzo?? )

Ik heb vaak het idee dat ze zegt dat er iets pijn doet om aandacht te krijgen... ze zegt het dan bijvoorbeeld gewoon op een vrolijke toon en ze weet dat ik het meestal niet negeer. Ze zegt ook vaak 'pijn buikje' zo vanuit het niets.
quote:
Op zondag 29 april 2007 07:49 schreef Belana het volgende:
hoe herkenbaar suzanna en wat knap kan hard gaan ineens dat praten.
Idd... dat is wel heel erg leuk hoor, die onverwachte uitspraken en woorden. Ze herhaalt ook moeilijke woorden, grappig is dat.
We hebben het net nog even goedgemaakt, met een 'kluffel' en toen was de 'kluffel klaar' en ging ze 'bouter plop spelen'... (geen idee wat ze bedoelde)
  zondag 29 april 2007 @ 08:56:20 #84
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48825572
Zindelijk worden is hier voorlopig niet aan de orde geloof ik. Het enige wat Kai doet is heel hard roepen "nee mama, niet poepie gedaan" als ik zijn luier wil verschonen. De wc doortrekken vindt hij wel erg leuk en interessant maar hij heeft totaal geen behoefte om zelf op de wc of zijn potje te zitten. Zodra ik dat probeer is het paniek alom. Het komt wel als hij er klaar voor is.

Suzanne, Kai trekt ook aandacht door te zeggen dat hij pijn heeft. Hij kan het wel heel zielig zeggen dus er is in eerste instantie altijd wel twijfel of het wel of niet zo is. Hij roept dan dat hij au aan zijn buik heeft en als ik dan zeg dat zijn neus vast en zeker ook zeer doet en hij bevestigend antwoordt dan weet ik dat het aandacht vragen is. Op zich niks mis mee. Als hij graag even aandacht wil kan hij die krijgen (tenzij ik net ergens anders druk mee bezig ben).

Livelink, Job lijkt me een mannetje met een gebruiksaanwijzing. Ik herken wel heel veel in wat jij schrijft. Kai kan af en toe ook zo zijn. Vind je het niet moeilijk om Katja niet onder te laten sneeuwen?

Hier gaat het de laatste dagen goed. Slapen is nog één groot drama. Inslapen gaat prima maar Kai wordt 's avonds en 's nachts vaak wakker en nu wil hij ineens weer midden in de nacht flesjes pap Verder is hij lief. Hij kan steeds beter zelf spelen en is de godganse dag buiten aan het rommelen met zijn vriendjes. Zo leuk om al die kinderen zo samen te zien.

Dag Wilyan Veel plezier bij de kleuters en nog gefeliciteerd met je verjaardag natuurlijk.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 29 april 2007 @ 20:49:15 #85
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48848382
Wij hebben Maria vandaag onderbroekjes aan gedaan en ze heeft steeds keurig op de wc of het potje geplast. Eerder deze week ook geprobeerd, maar na een ongelukje vroeg ze zelf weer om een luier, dus niet meer verder geprobeerd. Nu weer wel dus en heel goed gegaan! Ik hoop dat we het nu door kunnen zetten, zou leuk zijn als het lukt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_48848451
Oh dat is fijn Sugar!
Ik merkte vandaag pas voor het eerst bij Morris dat hij zich er bewust van was dat hij aan het poepen was en dat ook vertelde. Er zit dus vooruitgang in
Ik ga hem binnenkort ook maar eens een dagje in zijn blote kont laten lopen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 29 april 2007 @ 20:53:48 #87
3142 m@x
pi_48848517
Ik kreeg juist de tip om ze niet in hun blote kont te laten rondlopen maar een onderbroekje aan te trekken zodat ze de viezigheid voelen als ze in hun broek hebben geplast. Dat zou dan weer helpen om zindelijk te worden.
pi_48848980
Ah ok, bedankt voor de tip!
  zondag 29 april 2007 @ 21:20:19 #89
103793 kozakken
Living the life
pi_48849334
Oh Livelink! Wat een gedoe is het toch he!
Maar opeens kan ook zomaar de knop omgaan bij Job hoor! (bedelverzoekje: ben zooo benieuwd naar Job. Maar ik... pm... enzo )

Ik ben heel blij dat ik met Jonne heb doorgezet. Maar men, achteraf was het wel heftig hoor.
En al die andere stoere kindjes. (en dat zijn ze a-le-maal!!! )
  zondag 29 april 2007 @ 21:52:57 #90
37150 livelink
pi_48850393
Ik heb alleen maar een Job en Katja samen voor je, Kozakken. Maar Job staat er wel een stuk duidelijker op dan Katja.

zondag 29 april 2007 @ 21:55:03 #91
103793 kozakken
Living the life
pi_48850448
Wat zijn ze leuk samen!!! En wat is Job een leuk mannetje! Hij is daar wel heel erg aan het genieten, zo te zien. En Katja vindt het leuk en ook een beetje eng toch?
(Het lijkt me idd een pittig mannetje, alhoewel een zo'n leuke foto dat natuurlijk niet kan zeggen. Job eigenwijsje )
  zondag 29 april 2007 @ 22:33:24 #92
37150 livelink
pi_48851604
Ja, met dit soort gelegenheden is hij in zijn element. Katja houdt meer van het klauteren en klimmen, maar ze vond dit toch ook wel erg leuk.
  zondag 29 april 2007 @ 23:08:14 #93
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_48852867
Ik lees even mee over de peuter en pestperikelen hier. Tijdens je verhaal vond ik je al zo dapper dat je bij het duo wegliep om brood te gaan smeren. Dat had hier niet gekund. Nu ze ruim 2 zijn, durf ik dat wel aan en zijn ze wat meer aan elkaar gewaagd. Dwz dat Liz zich niet meer alles laat welgevallen en soms ook van zich aftikt.
Maar toen ze 1 waren? Nee, zelfs de luxe van een toiletgang was niet aan mij besteed, mits er 1 in de box zat. Ik denk dat niet alleen Randy, maar ook Tinka daar nu te klein voor is. En of het dan al dan niet gemeen bedoeld is, een beetje bescherming heeft ze wel nodig, als ik je verhaal zo lees.
Maar niet leuk. Vervelend, wanhopig en hopeloos vermoeiend deze periode.
pi_48852876
Wij zijn nog niet bezig met zindelijkheidstraining. Ben al lang blij als hij zegt dat hij "poept" heeft, zodat ik hem kan verschonen voordat het over zijn hele luier verspreid zit of dat hij er rode billen van heeft. Maar wel een goed idee om hem met mooi weer eens in zijn blote kont te laten lopen, zodat hij zich er bewuster van wordt wanneer hij plast.

Vanmorgen was het eindelijk zover: Randy heeft zijn 5 sterren bij elkaar verzameld (5 dagdelen lief geweest voor Tinka) en heeft dus 'iets leuks doen' verdiend! Nou wilden we -uiteraard water bij de vis- vanmiddag na het tukkie naar de kinderboerderij, maar die ging net dicht toen wij er aan kwamen. Vond het zo zielig voor hem! Dus maar even naar een grotere speeltuin als troost en beloofd dat we morgen iets leuks zouden gaan doen. (Erg makkelijk natuurlijk op Koninginnedag! ) Maar hij was zo trots op zijn 'prestatie'! Dat bleek wel toen het buurmeisje (13) door de schutting heen vroeg of hij vanmiddag wat leuks gedaan had: "Kinderboerderij was dicht" "Ow, ging je naar de kinderboerderij?" "Ja, want ik heb stertje ophangt bij de maan" Buurmeisje ? "Ja, want ik ben lief, heb Tinka niet omduwt en niet auw daan!"

Hoe doen jullie het trouwens met tandenpoetsen? Ik dacht het voor elkaar te hebben; niet tandenpoetsen = niet voorlezen, maar inmiddels vindt hij dat best, als ik maar niet met dat ding in zijn mond ga! Zelf doet hij het niet goed genoeg en dwingen lukt domweg niet (wil ik ook liever niet natuurlijk).
pi_48853701
Is het ook Smirre. En soms gaat het ook heel goed samen hoor, zitten ze heel knus samen in de zandbak of op het kleed te spelen. Wat dat betreft is het ook echt broer en zus; niet met en niet zonder elkaar kunnen. Wat bijvoorbeeld zo schattig aan Randy is, als ze een koekje of drinken ofzo krijgen, gaat hij altijd bij haar zitten om het op te eten, wat hij ook aan het doen is! Echt een gezelligheidsdier wat dat betreft! Hij doet vooral 'gemeen' als hij moe is en wat me ook opgevallen is de afgelopen paar dagen is dat hij het doet als ze toch al huilt... als ze gevallen is ofzo, dan duikt hij er bovenop. Ben er nog niet helemaal achter waarom hij dat doet, misschien omdat hij denkt toch wel de schuld er van te krijgen? Maar je hebt gelijk, ik moet er idd. meer bij blijven kennelijk en ze iets meer uit elkaar houden. Tot nu toe lukt dat goed, heb veel aan de tips hier gehad. Randy gaat nu af en toe ook even in de box (zodra hij daarom vraagt, soms na een hint) en Tinka soms in de loopwagen. Het mooie weer maakt het ook gemakkelijker, Tinka lekker in de zandbak en Randy stoepkrijten bijvoorbeeld. Of ik ga een hut met hem bouwen (waar Tinka dan volgens hem wel weer in moet; zoals ik al zei; gezelligheidsdier!) terwijl zij ergens anders mee bezig is. Probeer nu ook dingen te verzinnen waarbij ik hem wil laten zien dat het leuk is om samen te spelen: Tinka ook op een auto of dat hij haar mag duwen, of dat hij haar een boekje voorleest. Dat soort dingen.
Enneh... de toiletgang is idd. lastig! Ik doe het altijd met de deur open zodat ik ze in de gaten kan houden, maar ze moeten er altijd met hun neus bovenop staan en het blijft lastig concentreren als er een peuter je wcpapier probeert te stelen en een dreumus die zich aan je optrekt of probeert er met de wcborstel er vandoor te gaan!
  maandag 30 april 2007 @ 13:48:56 #96
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48863107
Over tandenpoetsen, ik dwing wel. Desnoods met zijn tweeen (1 vasthouden, de anders schrobt ).
Het voordeel is, dat als ze brullen, dat mondje hartstikke handig openstaat .

Even zonder gekheid, ik ben tot veel compromissen bereid, maar tandenpoetsen moet gewoon gebeuren, klaar.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 30 april 2007 @ 15:36:07 #97
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48864680
ik dwing ook, niks geen dreigementen over wel of niet lezen, gewoon poetsen die handel! en natuurlijk krijst Maxim ook weleens de boel bij elkaar en word Romijn boos als hij de tandenborstel niet snel genoeg naar zijn zin krijgt, maar hey..ik ben de mama!
ik zeg het ook altijd dat dat MOET gewoon, geen discussie over mogelijk, en meestal bind Maxim ook wel in, hij heeft weinig andere keus.

Maxim heeft ook weleens van die praktijken dat hij Romijn wil slaan of wat dan ook, dat is ook weleens gebeurd. maar over het algemeen hou ik ze aardig uit elkaar, Romijn is nog echt te klein.
ik doe ook wel geregeld smiddags Maxim op bed leggen en Romijn bij me houden, kan hij ook lekker alleen spelen en rondscharrelen, en heeft ook nog eens de volledige aandacht van mij, als Maxim rondloopt delft hij meestal het onderspit omdat Maxim de aandacht op eist. en als dan Maxim wakker word draaien we de rollen om, dan leg ik Romijn op bed en heeft dus Maxim de aandacht en heel het huis voor zichzelf. ik merk gewoon dat ze dat beiden fijn vinden.
zo ook met badderen, eerst deed ik ze samen. nu doe ik eerst Romijn wassen en als hij bijna klaar is zet ik Maxim erbij, kunnen ze ff samen spelen. dan haal ik Romijn eruit en ga hem aankleden, en dan kan Maxim nog ff alleen in bad spelen. werkt prima hier geen gestress meer, althans....minder
pi_48870182
Van Lucas heb ik een oude tandenborstel bewaard die hij mag gebruiken. Dus hij begint zelf met poetsen met z'n eigen borstel + tandpasta en als hij 'klaar' is, doe ik het nog even met de nieuwe borstel goed. Werkt vooralsnog prima
pi_48872314
Dat is ook een idee Leah... om ze eerst ff te knijpen voor je gaat schrobben! Ik ben vanaf vanavond ook over gegaan op de hardhandige methode. Tot nu toe lukte dat niet omdat hij in de tandenborstel bijt en ik hem dan amper loskrijg, waarna het feest weer opnieuw begint! Maar nu heb ik hem gewoon gezegd dat het tandenpoetsen sowieso ging gebeuren en dat als hij meewerkte dat ik dan ging voorlezen en als hij tegenwerkte niet en dat het dan wel eens pijn kon gaan doen. Hij voelde mijn resoluutheid geloof ik en koos toch halverwege eieren voor zijn geld!

Met dat badderen wissel ik ook wel eens af! Soms samen, soms om de beurt en soms eventjes samen. Gisteren was het feest in de badkamer omdat ik het opblaasbare zwembadje vanuit de tuin naar binnen gehaald had! Vonden ze allebei geweldig en mama kon er ook nog bij in!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 07:47:07 #100
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48879720
wat leuk Mammietje klinkt gezellig
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:04:50 #101
640 snoopy
peanuts
pi_48902830
Ik moet dit even laten zien! Morris wilde niet naar bed want hij was niet moe niet
Ga ik net even zijn kamer in, zie ik dit:

dinsdag 1 mei 2007 @ 21:06:42 #102
103793 kozakken
Living the life
pi_48902921

Oh Snoop
  Jubileum moderator dinsdag 1 mei 2007 @ 21:08:17 #103
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48902993
niet moe niet Geweldig Snoopy
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:08:49 #104
37150 livelink
pi_48903019
Oh, wat lief
pi_48903301
morris
pi_48903390
Nouhou! Wat schattttttttig Snoop! Goed van je dat je meteen aan een foto maken dacht!
Morris slaapt dus al op een groot bed? Randy voorlopig nog in zijn ledikant, maar ik zit te wachten op de dag dat hij zelf zijn bed uitklimt... de dag dat waarschijnlijk het hek van de dam is...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:17:35 #107
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48903415
Oh, die lieve Morris!

Maria doet het heel goed op de wc en het potje. Ze heeft helemaal geen ongelukjes en weet steeds precies wanneer ze moet. Knap, vind ik!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:44:58 #108
640 snoopy
peanuts
pi_48904665
Ik vind het ook hartstikke knap van Maria!

En ja, Morris slaapt in een peuterbed omdat Lis in het ledikant moest. Hij wilde vanavond gewoon echt niet naar bed en dan ga je er maar gewoon naast liggen
Inmiddels ligt hij er wel weer gewoon in hoor. Hij riep nog wel slapend: nee, niet doen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:56:01 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_48905206
Ah Morris, dat blote voetje ook lief!
En Marietje, knap vind ik

En ik moet jullie even iets relativerends en genants vertellen. Ik denk dat ik me echt niet zoveel zorgen hoef te maken om Jolie. Ze was vanavond op de bank in slaap gevallen en ik kreeg d'r niet wakker en had d'r zo in bed gelegd. Ze werd net even wakker en vroeg wat we morgen gingen doen. Ik moet morgen werken en zij naar de oppas. Vraagt ze ineens 'ga je ook een keer weer huilend fietsen?' Ik zei dat ik hoopte van niet. Zegt ze 'oh oke, jammer, dan gaan we niet naar S. op de fiets he, daar is het gezellig he.'
S. is een vriendin van mij, de afgelopen maanden zijn we daar echt regelmatig overstuur aangekomen omdat ik bij stress alleen nog maar kon fietsen met Jolie. Blijkbaar gaat er nog genoeg langs haar heen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:59:57 #110
640 snoopy
peanuts
pi_48905394
Jolie
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:47:07 #111
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48917565
Snoopy, die Morris zeg, wat een dropje...
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_48917798
he toe luchtbel, doe 't dan nog een keer voor jolie. (ik vind 't wel ook erg schattig van dr).
pi_48917829
snoopy, zie ik goed dat z'n haar alweer aardig bijgegroeid is?
pi_48918824
empathisch vermogen krijgen ze pas over een paar jaar, zeggen ze
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:39:10 #115
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_48918924
ah vandaar dat Noah me gewoon uitlacht als ik moet huilen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:45:59 #116
105888 renzell
pi_48923179
Knap hoor, van Maria!

Julius heeft een praatsprong man, niet normaal. Hij zit helemaal in de vierlettergrepige woorden (zoals daar zijn: olietanker, perenijsje, helikopter... met altijd een overdreven klemtoon op de 3de lettergreep. ). Zo leuk! En alles papegaaien en benoemen, de hele dag! "Mama douchen. Mama kaar è douchen. Nog een kig. Papa wekker (werken) auto. Juusje boven,. (Mama: "Nee, Julius, dat is beneden") Nee, boven! Koekje eten, hmmmmmm, lekker. Mama papje maken. Nee poepje daan. Witte auto. Dikke bah." Het gaat maar door!

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 02-05-2007 12:51:23 ]
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:03:46 #117
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_48923739
Jolief

Morris lekker he de vloer

Julius je gaat goed
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:52:32 #118
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_48925275
Morris... Wat lief Snoop.

Knappe Marie! Goed van d'r Sugar, dat ze het zo goed onder controle heeft ineens!
En Jolie... Fijn om te horen Luchtbel. echt een mooi voorbeeld van hoe zij nu denkt en voelt. Ik hoop dat het je een beetje geruststelt en dat S. ook zonder tranen de koffie klaar heeft voor je. .

e Julius aan de babbel. Wat gek is dat he Renzell, dat zoiets in zulke sprongen gaat. Olietanker...!
Luuk oefent nu met zinnen maken. Heerlijk om te horen vind ik. "Mama niet Luuke kus geven. Mama kus geven papa. Jaaaah." En wat mij nog weleens tot wanzin drijft. "Wat is dat?" (En dan 100 keer vertellen dat het een klok is. En bij 100 zegt ze dan "Luuke aan de klok draaien? Mama?" )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:49:53 #119
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48929298
Noa kwam er vanmiddag ineens achter dat Emma (die tot een bepaalde tijd bij haar in de zandbak had gespeeld) weg was. Ik had haar naar bed gebracht zonder het tegen Noa te zeggen, want die wil dan altijd mee. Wel de deur open, maar ze bleef in de zandbak spelen. Toen ik al een tijdje terug was kwam ze ineens vanuit de tuin roepend: 'Eeeeemma!' en toen ze Emma niet vond: 'Waars Emma nou?' Zo schattig vond ik dat. Ze wilde ook niet meer in de zandbak spelen, en wilde naar boven 'Emma halen' ... blijkbaar toch érg gehecht aan haar zusje.
  woensdag 2 mei 2007 @ 16:18:32 #120
105888 renzell
pi_48930461
Wat lief Suzanna!
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:12:04 #121
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48938830
Wat een super mooie verhalen allemaal. En die foto zo gaaf. Niet willen slapen en dan zo gevonden worden. .

Fleur is vandaag voor de laatste keer naar het CB geweest en heeft het super gedaan. Alles netjes laten zien en de plaatjes goed opgenoemd. Ze weegt 14,7 kg en is 102 cm lang. Dat is netjes werd er gezegd. Verder heeft ze afgesproken dat als ze van de peuterspeelzaal afgaat de spenen aan de juf geeft voor de nieuwe kindjes die het misschien wel nog spannend vinden op school.

De prik ook goed doorstaan. Papa (ja, mama moest werken) vertelde dat ze het echt super deed. Alleen ff gehuild na het zetten van de prik, maar absoluut geen drama's. Mijn kleine meid wordt groot.

Oh en haar eigen woorden: papa heeft geholpte (dubbele verleden tijd ) om me mond te houden. Ze bedoelde dus dat papa erbij was om te helpen om niet te ''piepen" (drama's te maken).
pi_48943904
Inderdaad erg leuk dat kletsen van die kids. Randy begint nu steeds meer in volzinnen te kleten, inclusief lidwoorden, voorzetsels etc., en begint nu ook steeds meer met ik, jij mijn enzo. Erg stoer, ook al word ik soms ook wel eens gek van het geklets continu. Ik ben soms half schor van het antwoord geven de hele dag! Wat ook wel leuk is, is dat hij nu aan papa vertelt wat hij gedaan heeft die dag als er naar gevraagd wordt. En Tinka voorlezen is ook nieuw! Dat gaat als volgt: "Even kijken... waar zijn we bleven? Tot hier ga ik lezen, Tinka. Kijk, koe! Zo, nu boek dicht!" Hoezo... je hoort jezelf terug!

Suzanne.. wat schattig van Noa!

Fleur... wat stoerrrrr van jou!
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:57:37 #123
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_48966486
Jolie heeft vanochtend van een slak geproefd.
Ze heeft er echt aan gelikt en van gehapt. Ze zei dat ze het niet had doorgeslikt maar dat kan ook door mijn reactie komen. Ik vind het echt gruwelijk vies. Ze likt zo vaak aan dingen, van de week ook aan gras en laatst zag ik d'r ook aan leer ruiken. Zijn er meer peuters die dit nog steeds doen?

Ze is sowieso gek op kleine beestjes. Ligt rustig een uur in de tuin met mieren te spelen. Dat vind ik allemaal wel prima maar zulke dingen vind ik echt te vies.
pi_48966597
escargots

Morris heeft het nooit zo gehad, dingen in zijn mond stoppen. Maar er zullen ongetwijfeld peuters zijn die dit wel doen.
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:34:24 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48967894
Een levende slijmerige slak in de tuin ofzo? *ril* Lekker is anders.
Léon is ook wel likkerig hoor. Had ineens de onbedwingbare behoefte om Cas zijn waterpokkenhoofd te likken. Ook niet echt fris...
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:13:47 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_48969509
Liam doet dat ook nog steeds LB ik word er ook niet goed van, bij alles moet je opletten... niet in je mond Liam! en echt alles verdwijnt erin. het is ons nog niet gelukt hem dat af te leren.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:24:57 #127
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48975691
Fleur heeft die fase ook gehad. Ik heb de mazel :| gehad dat ze toen ook een keer de buikgriep heeft gehad. De opmerking als je dat in je mond doet, krijg je buikpijn en moet je weer spugen is nu afdoende om te zorgen dat ze geen dingen meer in d'r mond stopt die er niet horen. Succes voor diegene die de fase nog doormoeten. Het heeft met ontdekken te maken, maar gezond is het niet altijd te noemen...
Fleur heeft wel last van de prik. Ze is vandaag om kwart over 6 naar bed gegaan. Zelf....moest dus nog even snel een pyjama aan een bijna slapend meisje 'wrikken'.
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:30:02 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48978092
Die slak is echt heel vies, ja. Juk.
Hopelijk vond ze het niet lekker, LB. Maria doet zulke dingen nooit, die is net als Morris nooit zo in-de-mond-stopperig geweest.

Ze kan wél echt heel goed plassen en poepen op de wc! Vandaag weer super gedaan. Deden we gisteren nog een luier om als we even naar de winkel gingen (half uur tot uur van huis), vandaag zonder geprobeerd en helemaal goed gegaan alle keren. Jippie!
Maria's monoloogje op de wc vandaag:
"Hij floept eruit!"
"...uit mijn billen!"
"Floept in het water."
*Stilte*
"Hij had dorst!"
"Hij gaat drinken!"

donderdag 3 mei 2007 @ 20:55:42 #129
37150 livelink
pi_48979062
Ik ga het gewoon weer opgeven met Job. Sinds vorige week woensdag geen succes meer geweest en alleen maar hele vieze was. Toen ik net thuis kwam van mijn werk had hij weer in zijn broek gepoept en uit de tas van de creche haalde ik ook alweer vieze kleren. Ik ben het zat, ik geef het op. Ik heb net zijn onderbroek schoongemaakt en wat ben ik dan blij dat ik een bril af kan zetten en vervolgens zo goed als blind ben, want ik vind het zo ontzettend smerig

Maar wel fijn dat het bij Maria zo goed gaat

Oh, ja en alles in zijn mond stoppen doet Job ook nog steeds. Voor zo'n kind als hij staan al die waarschuwingen op die verpakkingen en daar let ik ook echt op. Gelukkig heeft hij een hele goede kokhalsreflectie of zo, want hij heeft echt de meest onwaarschijnlijke en gevaarlijke dingen in zijn mond gehad, maar weet het ook altijd weer zelfstandig omhoog te krijgen. Maar daar gok ik maar niet op, dus ik hou hem strak in de gaten en al het kleine spul staat bovenop kasten tot groot verdriet van Katja.
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:02:13 #130
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48979320
He livelink, wat vervelend en moeilijk dat het bij Job steeds maar niet lukt, dat zindelijk proberen te worden. Lijkt me heel erg frustrerend. Wat nu? Of is dat een heel vervelende vraag nu ook?
Nou ja, sterkte toch ermee.
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:07:17 #131
37150 livelink
pi_48979562
Ik weet het niet. Misschien ga ik toch maar hulp inroepen. Ik heb niet het idee dat het een kwestie is van er niet aan toe zijn. Mijn vriend wil doorzetten, maar dat is volgens mij zinloos. Op de creche worden ze ook al wat moedelozer.
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:13:07 #132
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48979827
Maar hij is zich er gewoon niet van bewust dat hij plast en poept in zijn onderbroek? Of weet ie het wel, maar vindt ie dat prima? Oh, lijkt me echt lastig als dat belonen niet werkt gewoon. want wat moet je dan inderdaad met dit onderwerp? Een kind heeft er verder geen belang bij om op de wc te plassen, in zijn optiek. Dus als dat voor hem geen waarde heeft, dan zal hij het niet leren, lijkt me?
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:18:21 #133
37150 livelink
pi_48980080
Job vindt het prima om in zijn broek te plassen en te poepen.
Zoals vanavond, Katja rook dat hij in zijn broek had gepoept maar zelf was hij nog lekker aan het spelen en vond het ook helemaal niet nodig om iets te melden of zich te verschonen. Hij zegt ook gewoon dat hij het niet erg vindt. Hij heeft me zelfs een keer toevertrouwd dat hij het wel lekker warm vond

Dat is nu ook een deel van het probleem, want die luier wil hij eigenlijk niet meer. Het bevalt hem wel, zo in zijn onderbroek.
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:24:21 #134
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48980356
Dan moet je echt bijna wel overgaan tot het bestraffen van broekplassen en -poepen. Maar ja, dat wil je natuurlijk helemaal niet en misschien werkt ook dat niet. Is het voor hem misschien wel genoeg "straf" als die luier dan weer om móet? Zou hij dan eieren voor zijn geld kiezen en toch die wc belangrijker gaan vinden?
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:29:27 #135
37150 livelink
pi_48980603
Ik heb geen idee, Sugar. Tot nog toe werkt nog niks. We zien wel even wat de teruggang naar de luier voor impact heeft.
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:32:50 #136
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48980780
Ik zou het eens een poosje negeren. Luier om, en geen woorden meer aan vuil maken. Voor je het weet zit je in een enorme machtstrijd, en die win je niet.

Gewoon even een maandje niets, en het dan over een andere boeg (stickersysteem misschien?) nog een keer proberen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_48980844
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:18 schreef livelink het volgende:
Job vindt het prima om in zijn broek te plassen en te poepen.
Zoals vanavond, Katja rook dat hij in zijn broek had gepoept maar zelf was hij nog lekker aan het spelen en vond het ook helemaal niet nodig om iets te melden of zich te verschonen. Hij zegt ook gewoon dat hij het niet erg vindt. Hij heeft me zelfs een keer toevertrouwd dat hij het wel lekker warm vond

Dat is nu ook een deel van het probleem, want die luier wil hij eigenlijk niet meer. Het bevalt hem wel, zo in zijn onderbroek.
Sorry hoor, maar ik moest even ernstig lachen! Een kennis van mijn ouders zei dat altijd als zijn zoon in zijn broek gepoept had: "Ach... dat zit lekker warm en lekker zacht" en dan wreef hij nog eens flink over zijn kont!
Maar eh... in die laatste zin: zit daar niet de oplossing in? Het logische: "Als je het in je broek doet, moet je een luier aan"?

Randy steekt eigenlijk niets meer in zijn mond (gelukkig) maar in het verleden hebben ook meerdere slakken zijn gebit mogen inspecteren! Tegenwoordig kruipen die beesten een stukje sneller als ze zijn zusje aan zien komen...
  donderdag 3 mei 2007 @ 23:20:28 #138
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_48985773
Ik durf Jolietje best met klein spul te laten spelen. Dingen die ze kent doet ze eigenlijk nooit in d'r mond. Maar soms proeft ze dus aan dingen die ze niet kent. Vies vind ik het. En ook vervelend. We maken vaak ruzie thuis omdat ze nooit ergens alleen mag blijven. Dat komt eigenlijk vooral hierdoor. Het zou veel schelen als ze gewoon even beneden in de gang kon wachten als ik bijvoorbeeld drinken ga halen terwijl we buiten zitten/ spelen. Dat is vaak zo vervelend want ik moet haar spel onderbreken en daar heeft zij dan de pest in. Gaat vervolgens lopen te klieren met twee trappen op gaan. Bah.

Oh en Livelink, het lijkt me rot als die dingen zo gaan. Jolie heeft een tijdje alleen maar My little pony onderbroeken aangehad als we weggingen. Als ze dan niet direct naar de wc kon, ging ze haar plas ophouden zodat de paardjes niet nat werden. Misschien dat je zoiets kan zeggen met een favoriet figuurtje ofzo? Weet ook niet. Succes.
pi_48986051
wat rot livelink, dat ie ook niet een béétje gemotiveerd is of lijkt.

piet is nu wel de hele dag zonder luier (behalve als ie slaapt). plassen gaat prima, maar poepen vindt ie nog steeds moeilijk op de wc dus 't gaat nog wel eens mis. of hij houdt 't net zo lang op tot hij 's avonds weer een luier aan krijgt. ik doe er maar niet te moeilijk over, al heb ik 'm ook wel eens gedwongen om hartstikke lang op de wc te blijven zitten als ik zeker wist dat 't er eigenlijk aan zat te komen maar zelfs dat werkte niet (eerder averechts) dus we geven maar wat extra onderbroeken mee naar het kdv en ik ben eigenlijk best vol goede moed dat 't nu niet lang meer zal duren. hij moet gewoon die 'drempel' over.

ik vind 't zoooo knap van maria!

en jolie, ieuwks, een slak proeven!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:39:53 #140
3142 m@x
pi_48993870
Pff Livelink. Kai vind het ook lekker om in zijn poep te zitten Hij wil nooit een schone luier en verschonen is ook keer op keer een drama. Echt heel rot dat het altijd zo'n strijd is. Job klinkt als een heel eigenzinnig kereltje waar je nog heel wat mee te stellen gaat krijgen. Hier hebben we een soort bureau waar je ondersteuning kan krijgen bij opvoedingszaken. Is zoiets niets voor jullie? Dit klinkt overigens rotter dan bedoeld, ik krijg alleen af en toe het idee dat het je soms een beetje teveel is.

Jolietje, viespeukie LB, ik snap die ruzies niet zo goed. Waarom kan ze niet heel even alleen in een ruimte zijn? Bij Kai durf ik het ook niet goed hoor want die heeft de neiging om gekke dingen te gaan doen maar door de situatie kan het nu af en toe niet anders en ik merk dat, als ik hem die vrijheid geef, het eigenlijk best goed gaat. Hij voelt zich heel groot en stoer dan.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:44:42 #141
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48993983
Wat een verschillen toch in kindjes. Dat vind ik bij meetings ookaltijd zo opvallend. Ik laat Maria altijd alleen beneden als ik Storm in bed leg of eruit haal. Soms moet ik hem even verschonen en ben ik dus wat langer weg. Ze doet niks! Ik heb dan niet eens het traphekje dicht ofzo. Ze kan ook bij alle lades in de keuken en haalt er dan altijd keurig alleen lepeltjes uit als ze die nodig heeft. Geen mes ofzo, terwijl ze daar ook bij zou kunnen. Ze is zo brááf!
pi_48994291
Piet en Anna zijn ook vreselijk braaf, die leggen uit zichzelf de afstandsbediening even op een kastje als die perongeluk nog op tafel ligt, want 'dat is toch geen speelgoed he mama'. ik kan ze ook gerust een tijdje alleen beneden laten, om bijvoorbeeld even de was op te hangen op zolder. al houd ik dan de deur wel open en m'n oren heel goed gespitst hoor.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:59:56 #143
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48994372
Haha Sugar, dat lijkt Noa wel. Alleen als er op ooghoogte iets van snoep ligt, klimt ze op een stoeltje om het te pakken. Maar ze klimt niet op de tafel (zoals Emma zou doen, maar die is ook wel een stuk kleiner) en blijft gewoon braaf bijvoorbeeld tv kijken. Handig he. Alleen komt ze de laatste tijd weleens naar boven als het haar te lang duurt (lees: 2 minuten ipv 1 duurt) ... en dat mag niet van mij, alleen op de trap vind ik erg eng. Dus vaak als ik Emma naar bed breng gaat Noa nu ook mee.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:00:19 #144
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_48994380
Jolie mag niet alleen in de gang blijven omdat ze dan zelf de trap op kan en dat wil ik niet. Dat vind ik te gevaarlijk. En beneden in de gang staan ook spullen die niet van ons zijn. Op de eerste verdieping in de gang is het precies hetzelfde verhaal.
pi_48994496
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:59 schreef Suzanna het volgende:
Alleen komt ze de laatste tijd weleens naar boven als het haar te lang duurt (lees: 2 minuten ipv 1 duurt) ... en dat mag niet van mij, alleen op de trap vind ik erg eng. Dus vaak als ik Emma naar bed breng gaat Noa nu ook mee.
tip: een traphekje onderaan de trap!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:31:19 #146
3142 m@x
pi_48995315
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:00 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie mag niet alleen in de gang blijven omdat ze dan zelf de trap op kan en dat wil ik niet. Dat vind ik te gevaarlijk. En beneden in de gang staan ook spullen die niet van ons zijn. Op de eerste verdieping in de gang is het precies hetzelfde verhaal.
Okay, dan snap ik hem. Kai kan in principe ook zelf naar boven maar dat mag hij van mij niet alleen en verbazingwekkend genoeg doet hij dat ook niet. Het beste zou hier ook een traphekje onderaan de trap zijn maar met het oog op de verkoop van het huis wil ik liever geen gaten enzo meer gaan boren. Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt en dat je niet wil dat ze aan andermans spullen gaat zitten.
Hoe doen de andere alleenstaande peutermama's dat met douchen e.d. Als ik 's ochtends niet douche ben ik de hele dag maar een half mens. Die douche heb ik dus echt nodig maar Kai wil absoluut niet mee onder de douche. Meestal gaat hij lekker 's avonds in bad en hoef ik 's ochtends alleen een washand over zijn snuit te halen. Hem een paar minuutjes alleen laten kan wel maar veel langer ook weer niet omdat hij dan toch echt op zijn eigen verwoestende manier op onderzoek uitgaat. Hoe los ik dit op zonder mijn geliefde ochtenddouchemoment in te moeten leveren?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:34:52 #147
640 snoopy
peanuts
pi_48995414
Kan je Kai niet met wat speelgoed in de badkamer parkeren? Zo kan je hem toch in de gaten houden.

En er zijn ook traphekjes die je kan klemmen zonder gaten te hoeven boren.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:37:34 #148
3142 m@x
pi_48995517
Dat zou op zich wel een optie zijn, ware het niet dat onze badkamer echt piepklein is. Vroeger deed ik het wel en zette ik hem gewoon in de lege badkuip maar sinds hij doorheeft hoe de kraan werkt is dat gaan optie meer
pi_48995973
Als ik ga douchen zetik Iris in de boxen Amber gaat tv kijken. maar wij hebben alles gelijksvloers.
Voorheen liet ik de deur open en de traphekjes dicht en de deur van haar kamertje open en dan kon ze lekker scharrelen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:56:43 #150
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48996138
Zoals jij het voorheen deed, doe ik het ook LadyS. Dat werkt prima, maar ja dat is wel ons braafje, he?
Storm moet ik nu al vasttapen in zijn bedje, anders heb ik vast een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')