Het betekent natuurlijk wat anders.quote:Op maandag 23 april 2007 20:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Grote elasticiteit betekent dat de vraag flink stijgt bij een lagere prijs.
In dat geval is dit stukje nog wel interessant:quote:Op maandag 23 april 2007 20:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je mag het van mij best een primair goed vinden. Ik hou me aan deze omschrijving: http://nl.wikipedia.org/wiki/Primair_goed
[..]
afzet=vraag.
[..]
Ik heb het hier ook nog niet over aanbod gehad.
quote:Vaak wordt gesteld dat goederen met een prijselastische vraag niet levensnoodzakelijke ('luxe') goederen zijn en dat goederen met een prijsinelastische vraag de voor het dagelijkse leven noodzakelijke goederen ('primaire levensbehoeften') zijn. Dit is formeel niet juist. Het onderscheid luxe of noodzakelijke goederen op basis van de uitkomst van de elasticiteit is een indeling die hoort bij de inkomenselasticiteit. Dit komt omdat binnen de micro-economie de vraag wordt geanalyseerd volgens het ceteris paribus principe, waardoor andere vraagbepalende factoren dan de prijs constant worden verondersteld. Dit geldt ook voor het inkomen. Door deze strak gedefinieerde werkwijze kan men ten aanzien van de prijselastisciteit slechts constateren dat de vraag naar een goed bij een bepaalde prijs elastisch dan wel inelastisch reageert. Wel zal in de praktijk de concrete prijs-hoeveelheidscombinatie van veel luxe goederen zich bevinden in het elastische deel van de vraagcurve en de prijs-hoeveelheidscombinatie van noodzakelijke goederen in het inelastische deel. Dit is echter geen algemeen geldende uitspraak.
Aah, mooi stukje van Aah.quote:Op maandag 23 april 2007 20:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het betekent natuurlijk wat anders.![]()
Prijselasticiteit is een mate van prijsvariabiliteit.quote:
Ik kan dit natuurlijk alleen maar beaamen.quote:Op maandag 23 april 2007 20:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In dat geval is dit stukje nog wel interessant:
Geen uitspraak over luxe en noodzakelijke goederen
[..]
De prijselasticiteit van de vraag (Ev) geeft aan hoe sterk de gevraagde hoeveelheid van een goed reageert op een prijsverandering.quote:Op maandag 23 april 2007 20:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prijselasticiteit is een mate van prijsvariabiliteit.
Precies.quote:Op maandag 23 april 2007 20:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De prijselasticiteit van de vraag (Ev) geeft aan hoe sterk de gevraagde hoeveelheid van een goed reageert op een prijsverandering.
Wat ik dus zei is niet onjuist, wel wat simpel gesteld, maar niet onjuist.quote:
Was ook niet onjuist, maar jij gaf een gevolg, of een implicatie, in plaats van een definitie.quote:Op maandag 23 april 2007 20:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat ik dus zei is niet onjuist, wel wat simpel gesteld, maar niet onjuist.
Wanneer de reactie elastisch is (waar ik op doelde) is de vraag verandering procentueel gezien
groter dan de prijs verandering.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prijselasticiteit#Elastische_reactie
De PvdA is duidelijk weer aan de macht. Spreiding van domheid en zo.quote:Op maandag 23 april 2007 20:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Voor veel mensen is het boek een noodzakelijke levensbehoefte, de vraag blijft ondanks de prijsverhoging.
Hoe hou je een volk dom? Eenvoudig, drijf de prijs omhoog. Hoe hoger de prijs van het boek, hoe dommer het volk.
Neh.
Desinformatie door middel van boeken is ook zeer doeltreffend.quote:Op maandag 23 april 2007 20:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De PvdA is duidelijk weer aan de macht. Spreiding van domheid en zo.
De prijselasticiteit van "Wat Wouter Wil" zal wel hoog zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 20:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Desinformatie door middel van boeken is ook zeer doeltreffend.
Willen zij zo het volk dom houden?quote:Op maandag 23 april 2007 20:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De PvdA is duidelijk weer aan de macht. Spreiding van domheid en zo.
Ligt geheel aan de prijs en de prijsverandering.quote:Op maandag 23 april 2007 20:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De prijselasticiteit van "Wat Wouter Wil" zal wel hoog zijn.
Zolang de prijs hoger of gelijk aan nul is zal ik geen vraag hebben naar dat boek.quote:Op maandag 23 april 2007 20:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ligt geheel aan de prijs en de prijsverandering.
Gratis alleen maar om de barbecue aan te maken.quote:Op maandag 23 april 2007 20:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zolang de prijs hoger of gelijk aan nul is zal ik geen vraag hebben naar dat boek.![]()
Zo zie je maar, dat doe ik ook nog wel voor 5 euro.quote:Op maandag 23 april 2007 21:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Gratis alleen maar om de barbecue aan te maken.
Gezien de geringe consistentie van de heer Bos, is de waarde en de prijselasticiteit van zijn woorden naar mijn mening laag.quote:Op maandag 23 april 2007 21:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De vraag naar de inhoud van een boek zal stijgen als de prijs daalt?
Adres: Terrordreef 13,quote:Op maandag 23 april 2007 21:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Vers van GeenStijl: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_442232.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |