Ik vrees dat we een hele lange, warme en droge zomer krijgen. Misschien wel de warmste zomer ooit. Het klimaat is veranderd en de zomers van vroeger kun je vergeten. Het is warmte, warmte en nog eens warmte. Dit is nog maar een voorproefje van het grote werk de aanstaande maanden.quote:Op zondag 22 april 2007 20:11 schreef Miracle_Drug het volgende:
Mij hoor je ook niet klagen![]()
Ik vrees alleen dat we nu een natte zomer zullen krijgen![]()
Zeg dat niet te hardquote:Op zondag 22 april 2007 20:11 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik vrees alleen dat we nu een natte zomer zullen krijgen![]()
Hoef ik niet helemaal naar Zuid Frankrijk voor het warme weer te gaanquote:Op zondag 22 april 2007 20:14 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Ik vrees dat we een hele lange, warme en droge zomer krijgen. Misschien wel de warmste zomer ooit. Het klimaat is veranderd en de zomers van vroeger kun je vergeten. Het is warmte, warmte en nog eens warmte. Dit is nog maar een voorproefje van het grote werk de aanstaande maanden.
Nee idd. Het ergste is alleen dat veel van jullie onwetend zijn wat betreft het klimaat en het weer. De meeste mensen weten niet dat deze maand gaat eindigen als de warmste maand in de afgelopen 300 jaar(!) en ook als zonnigste maand sinds het begin van de metingen. Daarnaast zal deze maand als de droogste afsluiten als er geen regen meer valt voor het einde van de maand.quote:Op zondag 22 april 2007 20:17 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Hoef ik niet helemaal naar Zuid Frankrijk voor het warme weer te gaan![]()
Kuukske, er is al meer dan een maand geen regen meer gevallen. Wat wil je? Dat het altijd zonnig blijft? Dat zou uitlopen op een ramp. Denk nou toch eens na man!quote:Op zondag 22 april 2007 20:21 schreef Kuukske het volgende:
Mij hoor je niet klagen. Ik hoop serieus dat het volgend week mooi weer is; aangezien ik naar een festival ga en liever niet wegregen met het tentje.
Nou, laat het vanaf nu 3 dagen regenen. En dan mag het weer mooi worden.quote:Op zondag 22 april 2007 20:23 schreef BlackWizard het volgende:
Kuukske, er is al meer dan een maand geen regen meer gevallen. Wat wil je? Dat het altijd zonnig blijft? Dat zou uitlopen op een ramp. Denk nou toch eens na man! vrouw.
Zou niet helpen. We hebben inmiddels een tekort van 60 mm. Het moet veel langduriger regenen om de droogte verleden tijd te zeggen.quote:Op zondag 22 april 2007 20:25 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nou, laat het vanaf nu 3 dagen regenen. En dan mag het weer mooi worden.
Ik zeur niet. Het is realistisch zijn. Vind jij het normaal dan dat je voor het eerst in je hele leven in april aan het strand kan liggen?quote:Op zondag 22 april 2007 20:30 schreef Erotica_ het volgende:
![]()
Een rampZeur niet.. Eigen schuld van Nederland + Westerse landen
Nou ik vind het echt prima zo en als het aan mij lag zou het heel het jaar door zo blijven.quote:Op zondag 22 april 2007 20:31 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Ik zeur niet. Het is realistisch zijn. Vind jij het normaal dan dat je voor het eerst in je hele leven in april aan het strand kan liggen?
Maak jij je er maar de hele zomer zorgen over dan.. Ik ga dan wel op een terrasje zittenquote:Op zondag 22 april 2007 20:31 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Ik zeur niet. Het is realistisch zijn. Vind jij het normaal dan dat je voor het eerst in je hele leven in april aan het strand kan liggen?
Zo denkt 90% van Nederland inderdaad. Het is typisch naiëf gedrag.quote:Op zondag 22 april 2007 20:33 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nou ik vind het echt prima zo en als het aan mij lag zou het heel het jaar door zo blijven.![]()
Wacht maar dat ze de prijzen van de nieuwe oogst zien, dan hebben ze weer wat te klagen. Zelfs al eten ze alleen snackbarvoer, ook die zullen omhoog gaanquote:Op zondag 22 april 2007 20:36 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Zo denkt 90% van Nederland inderdaad. Het is typisch naiëf gedrag.
Ik denk zo omdat ik een hele erge koukleum ben, onder de 25 graden winterhanden heb, maar ook gewoon omdat ik het liefste een straalblauwe hemel heb met lekker warm weer.quote:Op zondag 22 april 2007 20:36 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Zo denkt 90% van Nederland inderdaad. Het is typisch naiëf gedrag.
Die andere 10% bestaat uit o.a. boeren, mensen die van normaal weer houden.quote:Op zondag 22 april 2007 20:40 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik denk zo omdat ik een hele erge koukleum ben, onder de 25 graden winterhanden heb, maar ook gewoon omdat ik het liefste een straalblauwe hemel heb met lekker warm weer.Maar waarom zou je dan niet zo denken? Houdt die andere 10% zo van kou dan?
Ik kan me dat niet voorstellen.
Ah, weer iemand die niet werktquote:
quote:
Ik ben ook een koukleum. dus vandaar dat ik niet zal klagen als het warm is.quote:Op zondag 22 april 2007 20:40 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik denk zo omdat ik een hele erge koukleum ben, onder de 25 graden winterhanden heb, maar ook gewoon omdat ik het liefste een straalblauwe hemel heb met lekker warm weer.![]()
Voor het eerst??quote:Op zondag 22 april 2007 20:31 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Dat is dan wel zo, maar we hebben al een zeer natte periode gehad waarbij er geen dag zonder regen voorbij ging. Het is allemaal wat extremer geworden, dat zeker. Tot nu toe is het ieder jaar toch hetzelfde: met de verjaardag van m'n oudste (begin april) mooi weer, met de verjaardag van m'n jongste (half mei) regen. Ik geloof er niets van dat dit 'de' zomer al is. Maar goed, het is afwachtenquote:Op zondag 22 april 2007 20:30 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Zou niet helpen. We hebben inmiddels een tekort van 60 mm. Het moet veel langduriger regenen om de droogte verleden tijd te zeggen.
Ik vraag me af hoe snel dat zal lopen zeg maar?quote:Op zondag 22 april 2007 21:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Voor het eerst??
Ik lag op 2 april 2005 op het strand. En ja, gewoon in Nederland aan de Noordzee.
Voor de rest: tsja, voor de natuur zou het beter zijn als het zou gaan regenen. Voor mij persoonlijk mag de zon elke dag wel schijnen. Ik vind het wel lekker, dit weer.
Ik denk serieus dat wij nog wel mee gaan maken dat hier in Nederland palmbomen groeien.
Er is ook wel eens gezegd dat wij het weer krijgen wat ze nu nog in Spanje hebben en dat het in Spanje allemaal woestijn wordt.
Ze zijn nogal verdeeld geloof ik, RTL was wel positief, weather.com zat er redelijk tussenin, maar die is meestal iets té negatief, dus goed nieuws.quote:Op zondag 22 april 2007 21:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Volgens het KNMI is er (op dit moment) 40% kans op regen op de woensdag tegenover 50% kans op zon. Dus het valt allemaal wel mee...
Serieus..de meest belachelijke opmerking die ik OOIT gehoord heb. Hoe kun je nu in vredesnaam blij zijn met het verliezen van een bejaarde. Het zou je oma of opa zijn! Echt schande!quote:Op zondag 22 april 2007 23:03 schreef Djeez het volgende:
Wel klote om aan het werk te zijn met deze hitte, maar anderzijds hoef je voor het mooie warme weer niet meer op vakantie. Bijkomend voordeel is ook dat er weer een hoop bejaarden het loodje zullen leggen, wat weer voordelen oplevert voor de staatskas en de overvolle verpleeghuizen!
Wat een onzin. Een aantal dagen geleden gaven die kaarten een heel ander weerbeeld aan. Één van de meest betrouwbare, ja. Maar meestal 100% goed, bij lange na niet.quote:Op zondag 22 april 2007 22:05 schreef BlackWizard het volgende:
Mensen, die kaartjes die ik hierboven toonde zijn de weerkaarten van het Amerikaanse weermodel GFS(Global Forecast System). Één van de meest betrouwbare weerkaarten die er bestaan. Die hebben het meestal 100% goed.
Doe niet zo hysterisch ventquote:Op zondag 22 april 2007 20:23 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Kuukske, er is al meer dan een maand geen regen meer gevallen. Wat wil je? Dat het altijd zonnig blijft? Dat zou uitlopen op een ramp. Denk nou toch eens na man!
Nee, we gaan allemaal dood.quote:Op zondag 22 april 2007 23:37 schreef erkel het volgende:
[..]
Doe niet zo hysterisch ventAsjeblieft zeg. We overleven het allemaal wel weer hoor, pfff
De meesten ouderen hebben het aan zichzelf te danken, want die laten zichzelf uitdrogen. En de ouderen die vanwege de warmte het loodje leggen zijn al zwak en kwetsbaar en de warmte is dan het laatste tikje. Om al die doden dan alleen op de warmte af te schuiven, klopt ook niet helemaal.quote:Op zondag 22 april 2007 23:14 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Serieus..de meest belachelijke opmerking die ik OOIT gehoord heb. Hoe kun je nu in vredesnaam blij zijn met het verliezen van een bejaarde. Het zou je oma of opa zijn! Echt schande!![]()
![]()
![]()
Tsjah het kan allemaal, er valt nog niks over te zeggenquote:Op zondag 22 april 2007 23:37 schreef IHVK het volgende:
Waarschijnlijk krijgen we gewoon een zeiknatte en absurd koude zomer, zou wel iets heel Hollands zijn.
In die trend geredeneerd gaat het op 1 mei regenen om op 31 mei pas weer te stoppenquote:Op zondag 22 april 2007 23:37 schreef IHVK het volgende:
Waarschijnlijk krijgen we gewoon een zeiknatte en absurd koude zomer, zou wel iets heel Hollands zijn.
quote:Op zondag 22 april 2007 20:14 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Ik vrees dat we een hele lange, warme en droge zomer krijgen. Misschien wel de warmste zomer ooit. Het klimaat is veranderd en de zomers van vroeger kun je vergeten. Het is warmte, warmte en nog eens warmte. Dit is nog maar een voorproefje van het grote werk de aanstaande maanden.
Wat is het nou?quote:Op zondag 22 april 2007 23:37 schreef IHVK het volgende:
quote:Op zondag 22 april 2007 23:54 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nou?Ik hoop zelf het eerste, al moet het absoluut níet plakkerig worden.
Mensen die voorspellingen doen, doen dat allemaal op basis van statistieken en natte vinger werk. Het weer valt niet maanden vooruit te voorspellen.quote:Op zondag 22 april 2007 23:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Tsjah het kan allemaal, er valt nog niks over te zeggen
En toch is het leuk om te proberen.quote:Op zondag 22 april 2007 23:57 schreef erkel het volgende:
[..]
[..]
Mensen die voorspellingen doen, doen dat allemaal op basis van statistieken en natte vinger werk. Het weer valt niet maanden vooruit te voorspellen.
Wat een onzin! Waarschijnlijk kijk jij dan naar hele andere statistieken dan die ik voor m'n ogen heb. We leven op dit moment in één van de meest bijzondere situaties die Nederland ooit gekend heeft. Punt uit!quote:Op zondag 22 april 2007 23:53 schreef Realust het volgende:
Mensen die vanwege 't warme weer hysterisch in de globale opwarmingzwendel geloven moeten maar eens naar de statistieken kijken van de afgelopen 100 jaar en concluderen dat 't niet bijzonder is maar wel vaker voor komt en niet zo huilie doen.
en waarom moet je dan zo overtrokken reageren, zoals jij doetquote:Op maandag 23 april 2007 00:21 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Wat een onzin! Waarschijnlijk kijk jij dan naar hele andere statistieken dan die ik voor m'n ogen heb. We leven op dit moment in één van de meest bijzondere situaties die Nederland ooit gekend heeft. Punt uit!
Daar heb je inderdaad gelijk in. Er is een kleine kans dat de zomer uiteindelijk een diep treurdal word, maar alle tekenen zeggen anders.quote:Op maandag 23 april 2007 00:26 schreef erkel het volgende:
[..]
en waarom moet je dan zo overtrokken reageren, zoals jij doetVoor hetzelfde geld is de zomer straks waardeloos en is het allemaal weer in evenwicht. Het klimaat schommelt soms tussen hoge pieken en diepe dalen en op dit moment is het weer een piek. Dat wil niet zeggen dat het gemiddeld wel warmer kan worden.
Eerder deze thread heb ik al verteld dat het KNMI nog bij moet stellen. Dat doen ze altijd in de ochtend. Dus verwacht rond 06:00 uur een nieuwe voorspelling.quote:Op maandag 23 april 2007 00:58 schreef nikky het volgende:
ma di wo do vr
Zonneschijn (%) 60 40 30 40 50
Neerslagkans (%) 20 40 50 40 20
Neerslaghoeveelheid (mm) 0 0-1 0-2 0-2 0-1
Minimumtemperatuur (°C) 7 10/13 10/12 9/11 8/11
Middagtemperatuur (°C) 22 18/22 18/22 16/23 17/22
Windrichting ZW ZW ZW N O
Windsnelheid (bft) 3 3 3 3 3
Ik zie toch andere temps.
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Oke, ik ben benieuwdquote:Op maandag 23 april 2007 01:06 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Eerder deze thread heb ik al verteld dat het KNMI nog bij moet stellen. Dat doen ze altijd in de ochtend. Dus verwacht rond 06:00 uur een nieuwe voorspelling.![]()
Idd dat is geen normale situatie die vaker voorkomt zoals eerder genoemd.quote:Op maandag 23 april 2007 12:40 schreef Rasing het volgende:
Warmte is heerlijk, ik geniet ook zeker van het mooie weer nu. Maar ik vind het toch ook wel eng, het kan niet zo blijven, dan gaan er een hoop dingen mis in Nederland. Sinds juli '06 zijn volgens mij bijna alle maanden de warmste geweest in 300 jaar! Er is dus iets aan het veranderen, het is geen toeval meer.
http://www.knmi.nl/klimat(...)n/seizoen/win07.html
Wel de natste maand in 300 jaarquote:Op maandag 23 april 2007 12:57 schreef 61neorej het volgende:
Augustus -0,8, iets te koel echter een normale afwijking en niet zo buitengewoon als juli
Zolang ik nog niet over de bodem van de diverse meren kan lopen zonder natte voeten te krijgen, maak ik me nog niet zo druk.quote:
Het gaat niet alleen om regen, ook warmte records kunnen zeer nadelige gevolgen hebben.quote:Op maandag 23 april 2007 13:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zolang ik nog niet over de bodem van de diverse meren kan lopen zonder natte voeten te krijgen, maak ik me nog niet zo druk.
Als het in Zwisterland en Zuid-Duitsland maar regent, dan komt dat water hier vanzelf wel heen.![]()
quote:Op maandag 23 april 2007 13:51 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
Broeikas effect.....
Zouden de palmbomen al op de nederlandse stranden groeien.....zou er toch leuk uitzien....
Dat lijkt me erg sterk. Ik dacht dat de dag toen 0,0003 sec langer duurde ofzo. De aardas 2,5 graad doen kantelen, daar is een hoop kracht voor nodig. Veel meer dan een tsunami.quote:Op maandag 23 april 2007 16:46 schreef Silky het volgende:
Tijdens de tsunami kantelde de aardas 2,5 graad zegt men, misschien is dat een oorzaak, hoewel ik geen idee heb hoeveel invloed 2,5 graad kan hebben op het klimaat
Er zijn wel ernstiger aardbevingen geweest. Heb je enig idee wat er moet gebeuren om de aardas 2,5 graad te kantelen? Er zou dan waarschijnlijk geen leven meer over zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 16:46 schreef Silky het volgende:
Tijdens de tsunami kantelde de aardas 2,5 graad zegt men, misschien is dat een oorzaak, hoewel ik geen idee heb hoeveel invloed 2,5 graad kan hebben op het klimaat
Dan zaten we hier niet meerquote:Op maandag 23 april 2007 16:46 schreef Silky het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |