En als ajax dan stunt en met 6-0 wint laten we maar zeggen??quote:Op zondag 22 april 2007 18:15 schreef MarkNMGN het volgende:
AZ wordt kampioen, die laten het écht niet liggen tegen Excelsior, 1-0 winnen is al voldoende.
Er zijn wel meer wedstrijden waarin Ajax het heeft laten liggen.quote:Op zondag 22 april 2007 18:14 schreef knnth het volgende:
Ik denk dat AZ dit niet meer weggeeft. Mentaal stukken sterker geworden onder Van Gaal, niet alleen maar het ploegje dat leuk voetbalt. PSV is geknakt, en Ajax, tsja, die zullen achteraf roepen dat het aan Wegereef lag
dan hebben ze nog steeds 1 goal te weinig...quote:Op zondag 22 april 2007 18:16 schreef ILCILA het volgende:
[..]
En als ajax dan stunt en met 6-0 wint laten we maar zeggen??
2 toch omdat en az 1x moet scoren om te winnen en bij gelijk aantal gaan de meeste voor goals voor op het minste tegen?quote:Op zondag 22 april 2007 18:17 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
dan hebben ze nog steeds 1 goal te weinig...
1) AZ - 72 punten (+53) AZ wint met 1-0 = +54quote:Op zondag 22 april 2007 18:19 schreef Boomstam het volgende:
[..]
2 toch omdat en az 1x moet scoren om te winnen en bij gelijk aantal gaan de meeste voor goals voor op het minste tegen?
onee ajax heeft al meer voor.
ajax heeft het kampioenschap verspeeld tegen Sparta dit seizoenquote:Op zondag 22 april 2007 18:18 schreef TheVulture het volgende:
Die twee tegengoals van Sparta zijn trouwens wel erg duur voor Ajax... een gat van 4 doelpunten was nog te overbruggen geweest wellicht... 6 is teveel
Doet me denken aan de slogan op hun website: Altijd Zichzelf.quote:Op zondag 22 april 2007 18:24 schreef Kadoc het volgende:
Gewoon AZ.
Ajax heeft het kampioenschap verspeeld tegen iedereen van wie ze verloren of gelijkgespeeld hebben. Hetzelfde geldt voor AZ en PSV. Een beetje raar om te zeggen dus.quote:Op zondag 22 april 2007 18:25 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
ajax heeft het kampioenschap verspeeld tegen Sparta dit seizoen
Je kan ook zeggen dat AZ kampioen is geworden toen ze met 8-1 wonnen van NAC.quote:Op zondag 22 april 2007 18:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ajax heeft het kampioenschap verspeeld tegen iedereen van wie ze verloren of gelijkgespeeld hebben. Hetzelfde geldt voor AZ en PSV. Een beetje raar om te zeggen dus.
PSV heeft oa ook 7-0 gewonnen van Sparta. Dus dat gaat wat ver.quote:Op zondag 22 april 2007 18:27 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat AZ kampioen is geworden toen ze met 8-1 wonnen van NAC.
quote:22/4/2007 - Ten Cate: wij worden kampioen
Ajax coach Henk ten Cate liet na afloop weten dat Ajax kampioen zal gaan worden volgende week. "Wij worden in de laatste wedstrijd kampioen tegen Willem II. Ik weet zeker dat Ton Lokhoff zijn sportieve plicht zal doen met Excelsior. Excelsior hield PSV op 0-0 en gaat dat ook met AZ doen. Daar ben ik van overtuigd."
Maar uiteindelijk heeft die monsterscore AZ toch een heel eind onderweg geholpen.quote:Op zondag 22 april 2007 18:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
PSV heeft oa ook 7-0 gewonnen van Sparta. Dus dat gaat wat ver.
Dan komen ze 1 doelpunt te kort en worden 2e.quote:Op zondag 22 april 2007 18:16 schreef ILCILA het volgende:
En als ajax dan stunt en met 6-0 wint laten we maar zeggen??
Dat is geen arrogantie.quote:Op zondag 22 april 2007 18:33 schreef Elusive het volgende:
[..]
ah de smakeloze ajax arrogantie ten top, go willem 2![]()
En sinds 8 jaar (oid) zit Scheringa er. En die heeft de club langzaam omhoog gebracht. Waarvoor hulde, want de structuur zit goed, het zal nooit in een keer als een kaartenhuis in elkaar storten, wat ik met bijvoorbeeld PSV wel zie gebeuren.quote:Op zondag 22 april 2007 18:30 schreef knnth het volgende:
Bizar. Op de AZ-site melden ze dat AZ tien jaar geleden degradeerde (tegen Sparta) ... en nu tien jaar later misschien kampioen. Hoe snel kan het gaan
Ik hoop dat het ze lukt.
Ja, daarom. En winst is in dit geval het kampioenschap.quote:Op zondag 22 april 2007 18:38 schreef knnth het volgende:
Een normaal sportman zegt dan dat hij voor de winst gaat. Maargoed.
Excelsior gaat zich ingraven, net zoals tegen Ajax en PSV. Die komen daarna ook niet meer uit die loopgraven, ook niet als ze achterstaan (aangezien hun seizoen toch al gespeeld is). Een monsterscore voor AZ verwacht ik dus niet.quote:Op zondag 22 april 2007 18:40 schreef knnth het volgende:
Straks bezwijkt Excelsior onder die druk, en sluit AZ het seizoen af zoals het begon: met een 8-1 winst
Nu ik het me zo bedenk, toen AZ 'n paar jaar terug voor het eerst in lange tijd weer Europees haalde, werd het ook gelijk 7-0 ... is de druk er eenmaal vanaf, dan gaat het hard bij hun. Kan leuk worden in Kralingen dus.
Ze moeten gewoon Feyenoord kampioen maken, die proberen het tenminste en tonen strijd. En veerkracht.quote:Op zondag 22 april 2007 18:38 schreef RayMania het volgende:
Ik hoop dat Ajax 0-1 verliest, AZ 0-8, en PSV ook 0-1.
Deze competitie verdient geen kampioen.
er zijn sindsdien dan ook tientallen miljoenen ingepomptquote:Op zondag 22 april 2007 18:30 schreef knnth het volgende:
Bizar. Op de AZ-site melden ze dat AZ tien jaar geleden degradeerde (tegen Sparta) ... en nu tien jaar later misschien kampioen. Hoe snel kan het gaan
Ik hoop dat het ze lukt.
In wel meer clubs, maar toch krijgen zij het voor elkaar om in relatief korte tijd aansluiting te krijgen met de top, talentvolle spelers uit heel Nederland binnen te halen, redelijk meekomen in de UEFA Cup, bekerfinale halen en landskampioen worden!quote:Op zondag 22 april 2007 19:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er zijn sindsdien dan ook tientallen miljoenen ingepompt
Ten Cate lult in 1 persconferentie meer onzin dan van Gaal in de voorgaande 33.quote:
idd.quote:Op zondag 22 april 2007 21:47 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ten Cate lult in 1 persconferentie meer onzin dan van Gaal in de voorgaande 33.
Ajax mijdt Leidseplein bij kampioenschapquote:Op zondag 22 april 2007 22:04 schreef Adidah het volgende:
PSV wint, AZ speelt gelijk en Ajax wint. Ten Cate heeft het al gezien. Het gaat weer gezellig worden op het Leidseplein.
De laatste speelronde is gewoon een Russische roulette. Wie verliest punten en elimineert daarmee zichzelfquote:Op zondag 22 april 2007 22:14 schreef DrDentz het volgende:
Het zou wel een hele anticlimax zijn als PSV gewoon toch kampioen wordt.. drie clubs met evenveel punten aan kop met nog 1 wedstrijd te gaan.. hoe zeldzaam is dat wel niet![]()
Dat kunnen ze al vergeten , of we moeten Esajas in het doel zetten ofzoquote:PSV - Vitesse (9-0)
De Gelderlanderquote:De Mos wil Belgische arbitrage op slotdag
Aad de Mos pleit voor Belgische arbitrage bij de drie kampioensduels in de eredivisie, zondag 29 april. Dat zei de trainer van Vitesse gistermiddag. AZ, Ajax en PSV kunnen alle drie kampioen worden. „In Nederland fluiten drie toppers uit België; Allaerts, De Bleeckere en Van De Velde. Laat die AZ, Ajax en PSV leiden. Daarmee voorkom je discussie. Nederlandse scheidsrechters hebben vaak een kleurtje”, aldus De Mos.
quote:Op maandag 23 april 2007 10:36 schreef Damzkieee het volgende:
Ajax wint de beker en AZ het kampioenschap.
jupquote:Op maandag 23 april 2007 11:08 schreef teamlead het volgende:
help ff.. is dan het doelsaldo gelijk en het aantal gemaakte doelpunten gelijk?
Denk het ook. Gewoon het aantal punten in onderlinge wedstrijden optellen.quote:Op maandag 23 april 2007 11:13 schreef Cruoninga het volgende:
Volgens mij telt dan het onderlinge resultaat. Of kan dat niet omdat het om drie ploegen gaat?
quote:Op maandag 23 april 2007 11:06 schreef mmaartenn het volgende:
Stel nou dat de laatste drie wedstrijden als volgt gaan:
Excelsior - AZ 7 -8
Willem II - Ajax 0 - 7
PSV - Vitesse 19 - 11
Niet dat t gebeurt.. maar als t gebeurt, komt er dan beslissingswedstrijden of zo?
Die kans zit er natuurlijk wel heel dik in.quote:Op maandag 23 april 2007 11:06 schreef mmaartenn het volgende:
PSV - Vitesse 19 - 11
uhh.. watte?quote:Op maandag 23 april 2007 11:25 schreef fuckbuddy het volgende:
TT + P misschien?
Ja, kan iemand dat ff aanpassen?quote:Op maandag 23 april 2007 11:31 schreef fuckbuddy het volgende:
Dat je de P vergeten bent, kamPioen..
quote:Indien na 34 speelrondes het doelsaldo gelijk is, wordt er uit gegaan van het aantal voor gescoorde doelpunten. Is ook dit gelijk, dan beslis het lot.
helemaal mee eensquote:
kampioen worden dmv lotingquote:Op maandag 23 april 2007 11:37 schreef Blight het volgende:
Ik meen dat in het KNVB regelement iets in de trekking van onderstaande staat.
[..]
Als dat gebeurd eet ik mijn pet opquote:Op maandag 23 april 2007 11:06 schreef mmaartenn het volgende:
Stel nou dat de laatste drie wedstrijden als volgt gaan:
Excelsior - AZ 7 -8
Willem II - Ajax 0 - 7
PSV - Vitesse 19 - 11
Niet dat t gebeurt.. maar als t gebeurt, komt er dan beslissingswedstrijden of zo?
sterker nog, dan ga daar speciaal een pet voor aanschaffenquote:
quote:Op maandag 23 april 2007 12:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ze hebben niet voor niets drie kampioenschalen laten maken. In bepaalde gevallen zijn er gewoon meerdere kampioenen.
nee, het klopt wat je zegt. De originele schaal gaat met AZ mee naar Rotterdamquote:
Die drie kampioensschalen zijn er omdat er 3 kanshebbers op de titel zijn, niet omdat er meerdere kampioenen kunnen komen.quote:
quote:Kampioensschaal
Directeur Betaald Voetbal Henk Kesler gaf zondagavond aan dat de echte kampioensschaal van de eredivisie komende zondag aanwezig zal zijn bij het duel Excelsior - AZ. Bij de andere duels (PSV - Vitesse en Willem II - Ajax) is een replica aanwezig. Onlangs is een derde schaal bijgemaakt om te voldoen aan de unieke situatie rond het kampioenschap in de eredivisie
en ook dat kloptquote:Op maandag 23 april 2007 12:31 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Die drie kampioensschalen zijn er omdat er 3 kanshebbers op de titel zijn, niet omdat er meerdere kampioenen kunnen komen.![]()
het lotquote:Op maandag 23 april 2007 11:37 schreef Blight het volgende:
Ik meen dat in het KNVB regelement iets in de trekking van onderstaande staat.
[..]
Ow ja tuurlijkquote:Op maandag 23 april 2007 12:31 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Die drie kampioensschalen zijn er omdat er 3 kanshebbers op de titel zijn, niet omdat er meerdere kampioenen kunnen komen.![]()
Ik meen het echt hoor. Ik heb het niet verzonnen. Ik denk dat Kesler er dan om gaat tossen ofzo.quote:
quote:Op maandag 23 april 2007 11:06 schreef mmaartenn het volgende:
Excelsior - AZ 7 -8
Willem II - Ajax 0 - 7
PSV - Vitesse 19 - 11
Dit gaat 100% gebeuren. Alle tegenstanders spelen nergens meer voor en AZ, Ajax en PSV moeten winnen om nog allemaal kans te maken op de titel. Dit wordt drie maal 75quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Wat ik ook bizar vind; als zondag AZ, Ajax en PSV winnen eindigen er drie clubs aan kop met evenveel punten.![]()
No shit, Sherlockquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Wat ik ook bizar vind; als zondag AZ, Ajax en PSV winnen eindigen er drie clubs aan kop met evenveel punten.![]()
Joh?quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:17 schreef DrDentz het volgende:
wij moesten afgelopen weekend ook winnenquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:29 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dit gaat 100% gebeuren. Alle tegenstanders spelen nergens meer voor en AZ, Ajax en PSV moeten winnen om nog allemaal kans te maken op de titel. Dit wordt drie maal 75.
Dan draaien de plaatselijke chinezen een topomzetquote:Op zaterdag 28 april 2007 10:12 schreef Adidah het volgende:
We hebben in ieder geval al de zege van Lokhoff voor het kampioenschap. Het is toch wel frappant dat zowel de trainer van Excelsior als de supporters van Willem II liever Ajax kampioen zien worden
. Mocht Ajax kampioen worden, dan zul je zien dat iedereen omkoping gaat roepen
.
Dat zou wel ironisch zijn. Scheringa die de beste spelers van Willem II wegkoopt om AZ sterker te maken terwijl ze in Tilburg aanzienlijk aan kwaliteit hebben moeten inleveren. En op het “moment supreme”, de laatste wedstrijd van het seizoen verliest AZ het kampioenschap door de zwakte van Willem II.quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Briljante column van Ivar Hoekstra in het Limburgs Dagblad vandaag: http://mgl.digi-dition.nl(...)20070428_66_1056.php
Willem II heeft idd nog een appeltje met AZ te schillen, dus die gaan wel dik verliezen
Hoe ging dat liedje van Marco Borsato ook alweer....? "De meest dromen...."quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En dat ze in Tilburg dan blij zijn om met 0-10 te verliezen, alleen vanwege Scheringa
quote:Op zondag 29 april 2007 00:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
Er is een hele simpele criteria voor een waardig kampioen: de meeste punten uit 34 wedstrijden.
Drie sterkte ploegen? Ajax en PSV speelden zo wisselvallig als de pest. AZ was over de hele linie de beste vanwege de degelijkheid en de echte teamspirit. Van een team heeft men in Ajax niet meer gehoord sinds 1999 en PSV heeft last van het Koemanvirus... (dat heerst, kijk maar naar Feyenoord)quote:Op zondag 29 april 2007 00:48 schreef mcyodogg het volgende:
Ik heb wel de stelling dat een kampioen altijd terecht is, of het nou dominant gebeurd is of niet. Maar ja, als straks 3 ploegen met hetzelfde aantal punten eindigen, dan is de marge natuurlijk wel erg klein.
nederland is eigenlijk een dwerg qua voetbal nu, het wordt gezien als een trainingscompetitie voor spelers, getuige de spelers die ooit hebben meegelopen bij nederlandse clubs en die het nu gemaakt hebbenquote:Op zondag 29 april 2007 00:53 schreef xFriendx het volgende:
Hoe dit kampioenschap dan ook moge eindigen, ik hoop dat Ajax en AZ (ook PSV, hoewel het er dan misschien wat minder rooskleurig uitziet) doorgroeien en we binnen enkele jaren weer eens de kont kunnen schoppen van topploegen zoals Chelsea, Man U en Barcelona. Het wordt tijd dat niet alleen Nederlandse spelers sleutelrollen spelen in buitenlandse ploegen maar dat ook Nederlandse ploegen weer eens doordringen tot het hoogste niveau.
Ik denk dat het juist alleen maar slechter gaat worden, nu clubs als Chelsea alle talentjes al op hun 16e weg gaan halen uit Nederland.quote:Op zondag 29 april 2007 00:53 schreef xFriendx het volgende:
Hoe dit kampioenschap dan ook moge eindigen, ik hoop dat Ajax en AZ (ook PSV, hoewel het er dan misschien wat minder rooskleurig uitziet) doorgroeien en we binnen enkele jaren weer eens de kont kunnen schoppen van topploegen zoals Chelsea, Man U en Barcelona. Het wordt tijd dat niet alleen Nederlandse spelers sleutelrollen spelen in buitenlandse ploegen maar dat ook Nederlandse ploegen weer eens doordringen tot het hoogste niveau.
Ik hoop dat zoiets niet doorzet, dat is natuurlijk de lat wat betreft het maximaal haalbare omlaag gooien als goede voetballers al zo snel weg gaan.quote:Op zondag 29 april 2007 00:55 schreef g4st het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist alleen maar slechter gaat worden, nu clubs als Chelsea alle talentjes al op hun 16e weg gaan halen uit Nederland.
Sterker nog als Ajax 7-0 voor staat bij Willem II en AZ slechts op 1-0, dan laat Excelsior AZ die tweede ook nog wel maken hoor.quote:Op zondag 29 april 2007 03:27 schreef rubbereend het volgende:
AZ gaat dik winnen van Excelsior............ Een club uit Rotterdam gaat Ajax toch geen kampioen maken.....
quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En dat ze in Tilburg dan blij zijn om met 0-10 te verliezen, alleen vanwege Scheringa
vites zal wel meewerkenquote:Op zondag 29 april 2007 09:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Heb om een fles wijn gewed dat PSV in ieder geval boven Ajax eindigt. Moeten Farfán cs. wel flink aan de bak als ik die losers uit Tilburg zo hoor...
Je kan me een hoop wijs maken, maar niet dat een Rotterdamse club Ajax de titel gunt.quote:Op zondag 29 april 2007 09:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
It aint over till Erica Terpstra sings!
Geen idee of de supporters van Excelsior zo anti ajax/amsterdam zijn.quote:Op zondag 29 april 2007 09:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je kan me een hoop wijs maken, maar niet dat een Rotterdamse club Ajax de titel gunt.
En bovendien hebben we het over Excelsior, kom op. Daar win AZ echt wel van met de honger die ze hebben nu.![]()
Toen zaten beide teams in hun slechte periode.quote:Op zondag 29 april 2007 09:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Geen idee of de supporters van Excelsior zo anti ajax/amsterdam zijn.
Psv en Ajax hebben zich ook in Excelsior verslikt hoor![]()
quote:Op zondag 29 april 2007 14:40 schreef Arcee het volgende:
PSV nu kampioen.
Beetje voorbarig, onwaarschijnlijk maar toch.
De komma staat zo verkeerd.quote:
Daar bewaar ik even een pint voorquote:Op zondag 29 april 2007 14:54 schreef Elusive het volgende:
az gaat ons naaien met een 2-1 overwinning in de laatste minuut
eredivisie,virtuele standquote:Op zondag 29 april 2007 14:50 schreef Arcee het volgende:
eredivisie,virtuele stand
1. PSV CL 34 23 6 5 75 72-25
2. AZ 34 21 10 3 73 81-28
3. Ajax 34 22 7 5 73 82-35
De meest geliefde duitser van Nederland, na Anni Friesinger dan hequote:Op zondag 29 april 2007 14:55 schreef MakaveliTheDon het volgende:
rot mof
Groningen - Utrechtquote:Op zondag 29 april 2007 14:57 schreef tybalt2 het volgende:
henk kok? waar haal je die dan vandaan?
Wat is die 852 in jouw username? En waarom is het geen 862?quote:Op zondag 29 april 2007 15:06 schreef phish852 het volgende:
och je....... het zal toch niet; Feyenoord buiten de CL play-offs en Ajax kampioen.
Er wordt ons ook niks bespaard dit seizoen:
PSV scoor ajb nog een peer keer!
ah okee. Nou ja, ik wil m toch wel op TV zien danquote:Op zondag 29 april 2007 15:09 schreef S-Two het volgende:
30 meter
phish was blijkbaar al en gebruik, en 852 zit mooi onder elkaar op het numpad, vandaar... puur gemak, géén geheime code (helaas voor je)quote:Op zondag 29 april 2007 15:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat is die 852 in jouw username? En waarom is het geen 862?
Ja.quote:Op zondag 29 april 2007 15:13 schreef phish852 het volgende:
bij gelijke stand van het doelsaldo , gaat toch tellen wie de meeste doelpunten heeft gescoord?
AZ niet.quote:Op zondag 29 april 2007 15:13 schreef sjimz het volgende:
Roda scoort!
hij heeft het ook door, nu zegt'ie dat ze inderdaad nog 2 punten moeten maken...quote:Op zondag 29 april 2007 15:12 schreef sjimz het volgende:
De commentator heeft het verkeerd !
Ze kunnen de druk niet aan. Ajax wordt gewoon kampioen. Maar ik gun het AZ trouwens ook wel. Als PSV maar niet wint.quote:Op zondag 29 april 2007 15:27 schreef tybalt2 het volgende:
az komt nog wel terug... van gaal geeft ze nu een uitbrander, end an komen ze na de rust
2e en 3e plaats boeit toch niet. Dat boeit pas na de playoffsquote:Op zondag 29 april 2007 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
1. AZ
2. PSV
3. Ajax
Dat zou ik graag zien dus dan he
Mja, da's ook wel weer zo iddquote:Op zondag 29 april 2007 15:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
2e en 3e plaats boeit toch niet. Dat boeit pas na de playoffs
proest hier staat de radio aan en is het eem millimetertje naast..quote:Op zondag 29 april 2007 15:35 schreef Jojoortje het volgende:
paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal
was heus wel paal netquote:Op zondag 29 april 2007 15:38 schreef cpcpb het volgende:
[..]
proest hier staat de radio aan en is het eem millimetertje naast..![]()
en anders gloeiende gloeiende AZquote:Op zondag 29 april 2007 15:46 schreef cpcpb het volgende:
we zullen het toch gloeiende gloeiende niet gaan meemaken dat psv alsnog wint..
de vraag was: wat bij gelijk aantal doelpunten..quote:Op zondag 29 april 2007 15:49 schreef tybalt2 het volgende:
eerst kijken naar aantal doelpunten voor..
helemaal mee eensquote:Op zondag 29 april 2007 15:50 schreef RuneRose het volgende:
Als die vervelende ten cate maar niet wint. PSV mag het worden van mij.![]()
Maar wat een sukkels bij AZ zeg. Die van gaal, haha.
Hadden ze wel ff wat eerder mee kunnen beginnen dit jaarquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |