abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48600131
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Debat of informatieverstrekking, het maakt niet uit hoe je het noemt.

Feit blijft dat veel nederlanders geen flauw benul hebben van wat de Islam inhoudt, zoals de welbekende 'islamcritici' in deze topic ook heel treffend tonen. Daarom is het wel wenselijk om deze mensen wat kennis bij te brengen.
Hoeft van mij niet hoor, ik hoef niet zonodig van al die geloofjes alles te weten. Laat mensen lekker hun reiki doen, hun humanisme in de praktijk brengen, de bijbel of koran lezen enz. Ik doe mijn ding wel.
pi_48600324
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik behoor inderdaad niet tot die mensen die anderen hun geloof willen afnemen.
Ik ook niet hoor. Echter gelovigen die hun eigen opvattingen aan anderen willen opleggen (zie o.a. de CU nu), daar heb ik grote problemen mee, en de praktijk leert nu eenmaal dat gelovigen die hun geloof serieus nemen dit altijd aan anderen willen opleggen (wat ook niet zo raar is als jij denkt de universele waarheid in pacht te hebben).
quote:
Geloof heeft alles maar dan ook alles te maken met het geloof in een hogere macht.
Dat denken gelovigen inderdaad. Religie heeft echter objectief gezien niets te maken met een hogere macht, maar alles met puur menselijke ideeen/angsten.
quote:
Als je dat al niet wilt erkennen dan is de discussie bij voorbaat zinloos. Ik geloof niet in een hogere macht maar voel geen enkele behoefte om het geloof van anderen daarin een schaamlap te noemen. Dat is zo decadent en verheven.
Ik wil best erkennen dat gelovigen geloven dat hun geloof te maken heeft met een hogere macht, geen probleem mee hoor.
  zondag 22 april 2007 @ 15:35:42 #143
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48600441
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Milf? Heb jij stront in je ogen?
ik vond het wel geestig eik. jij ook?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 15:40:27 #144
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48600631
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:25 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat je je vergist, geloof kun je niet aanpakken. Maar wel de mensen die zich niet aan de wet houden. Dat gebeurt gelukkig en moet ook blijven gebeuren.
Het is anders enigsinds gelukt met het gristendom. Ik zie niet in waarom dat niet met de islam zou kunnen.
quote:
Ik verbaas me altijd weer over het gebrek aan vertrouwen dat veel mensen hebben in de rechtsstaat en de kracht van onze samenleving. Die angst die er achter schuil gaat, herken ik totaal niet. Ik baal daar ook van, dat zoveel mensen zich op laten fukken en bang laten maken en je voor gek verklaren (zeker als je homo bent) dat je niet in je broek schijt. Dat is zo'n misvatting, vind ik.
In het strafrecht heb ik wel vertrouwen, in de kracht van de samenleving niet. De massa is veels te simpel om kracht uit te oefenen, bovendien is het juist de domme massa die zich in het geloven stort.
Carpe Libertatem
  zondag 22 april 2007 @ 15:41:14 #145
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48600671
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:35 schreef zoalshetis het volgende:
ik vond het wel geestig eik. jij ook?
Ja, op een ranzige manier.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 22 april 2007 @ 17:11:44 #146
3542 Gia
User under construction
pi_48604810
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor. Echter gelovigen die hun eigen opvattingen aan anderen willen opleggen (zie o.a. de CU nu), daar heb ik grote problemen mee, en de praktijk leert nu eenmaal dat gelovigen die hun geloof serieus nemen dit altijd aan anderen willen opleggen (wat ook niet zo raar is als jij denkt de universele waarheid in pacht te hebben).
Sorry, maar dit is dus onzin. Ik neem mijn geloof best serieus. Ja, dat kan ook zonder elke zondag vooraan in de kerk te zitten. En ik vind dat niemand hoeft te zien hoe ik geloof. Ik hoef niet in het openbaar te bidden, ik hoef geen bepaalde kleding te dragen, kortom, en dit staat ook in de bijbel, te koop lopen met je geloof is gewoon hypocriet.
En iemand een bepaald geloof opleggen, kan m.i. niet, want je kunt niet in zijn hersenpan kijken om te zien wat hij denkt.
Ik vind dan ook dat specifieke geloofsregels NIET kunnen worden opgelegd aan mensen die een bepaald geloof helemaal niet aanhangen. Daarom ben ik ook voor afschaffing van christelijke feestdagen. Laat mensen maar zelf kiezen of ze wel of niet vrij willen hebben.
quote:
Dat denken gelovigen inderdaad. Religie heeft echter objectief gezien niets te maken met een hogere macht, maar alles met puur menselijke ideeen/angsten.
Ben ik met je eens, maar waarom zou jij je daar druk over maken. Als mensen vanwege dezelfde ideëen graag bij hetzelfde groepje willen horen en hier vieringen voor organiseren, met een voorganger, dan moeten ze dat toch zelf weten. Zolang ze jou maar niet verplichten hieraan mee te doen of hun verzonnen regeltjes op te volgen.
quote:
Ik wil best erkennen dat gelovigen geloven dat hun geloof te maken heeft met een hogere macht, geen probleem mee hoor.
Ik zie die hogere macht meer als 'het lot', 'het zij zo', 'amen'.
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 17:23:20 #147
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48605240
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:11 schreef Gia het volgende:
Sorry, maar dit is dus onzin. Ik neem mijn geloof best serieus. Ja, dat kan ook zonder elke zondag vooraan in de kerk te zitten. En ik vind dat niemand hoeft te zien hoe ik geloof. Ik hoef niet in het openbaar te bidden, ik hoef geen bepaalde kleding te dragen, kortom, en dit staat ook in de bijbel, te koop lopen met je geloof is gewoon hypocriet.
En iemand een bepaald geloof opleggen, kan m.i. niet, want je kunt niet in zijn hersenpan kijken om te zien wat hij denkt.
Het gaat ook niet om het opleggen van een bepaald geloof, maar het opleggen van de opvattingen van een bepaald geloof. In Nederland wordt er door vele wetten zoals de speciale Zondagswet de opvattingen van het gristendom opgelegd aan iedereen, ongeacht religie.

Religieuze mensen willen dat andere mensen leven volgens wat hun denken dat goed is, of dat nou gaat om een sharia, zondagsrust of om abortussen.
quote:
Ik vind dan ook dat specifieke geloofsregels NIET kunnen worden opgelegd aan mensen die een bepaald geloof helemaal niet aanhangen. Daarom ben ik ook voor afschaffing van christelijke feestdagen. Laat mensen maar zelf kiezen of ze wel of niet vrij willen hebben.

Dat jij er anders over denkt wil niet zeggen dat een heel hoop religieuzen de bijbel of koraan zien als leefregels waar iedereen aan zou moeten voldoen en dat met plezier zouden willen opleggen.
Carpe Libertatem
pi_48605414
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik snap het niet zo goed.. ze wil met een debat Wilders de wind uit de zeilen nemen? Hoe werkt dat?
Ze wil helemaal geen debat, ze wil het volk haar linkse mening door de stront douwen en dat doen door het in de vorm van een "debat''te gieten.
pi_48605553
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Debat of informatieverstrekking, het maakt niet uit hoe je het noemt.

Feit blijft dat veel nederlanders geen flauw benul hebben van wat de Islam inhoudt, zoals de welbekende 'islamcritici' in deze topic ook heel treffend tonen. Daarom is het wel wenselijk om deze mensen wat kennis bij te brengen.
Waarom moet het volk die kennis door de strot geduwd worden, dat mensen geloven is een persoonlijke keuze waar je anderen niet mee moet lastigvallen.
pi_48605765
quote:
Worden er ook stoomcursussen historische integriteit en biologie gegeven?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 22 april 2007 @ 17:39:43 #151
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48605835
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:28 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ze wil helemaal geen debat, ze wil het volk haar linkse mening door de stront douwen
Welnee. Dan zou ze de chemtrails wel gebruiken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_48607452
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, bullocks. De islam is een verwaarloosbaar probleem als het al een probleem is.
Verwaarloosbaar zijn de honderden doden. ELKE dag weer en weer en weer..........
  zondag 22 april 2007 @ 20:27:12 #153
46960 StefanP
polemicist
pi_48611204
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De problemen die eruit voort komen zijn wel degelijk belangrijk. Maar weer typisch links he. 'laten we het negeren, dan lijkt het alsof er geen probleem is'
Honderd procent mee eens. Links probeert het weer eventjes te verzwijgen. Dat werkt immers nog beter dan het al even verrotte 'met de mantel der liefde bedekken' - dat wordt pas gebruikt als 'doodzwijgen en verbergen' niet meer werkt.

Achterlijk links volk. Alsof de islam niets te maken heeft met alle problemen rondom moslims. Maar ach, van een journalistje verwacht ik ook geen enkele wetenschappelijke kennis, laat staan een rationeel, analytisch onderzoek naar oorzaak-gevolg. Het is blijkbaar al teveel gevraagd om even de cijfers van het CBS te bekijken, waaruit in een oogopslag blijkt dat die islam geen knip voor de neus waard is. En de problemen met moslims in om het eender welk westers land, die zijn natuurlijk ook allemaal uit de duim van racisten gezogen, niet? Want de islam is zo'n vredelievende religie die haar aanhangers aanspoort om respect te hebben voor de normen, waarden, het geloof en bezit van andersdenkenden.

quote:
Op zondag 22 april 2007 12:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Weet je. Is het niet beter dat jij bijvoorbeeld eens eerst correct Nederlands leert schrijven. Laat die moslims dan lekker bidden en dan zien we over een paar jaartjes wel weer. Al dat geschreeuw van alle kanten, levert geen zak op.
Je moet het lef maar hebben om hier iemand daarop aan te spreken. Ik zie jou regelmatig zinnen typen waar de honden geen brood van lusten. Als journalist volop taal- en spelfouten maken - hoe triest.

Oh, en ik heb bovenstaand stuk eventjes verbeterd:

Weet je. Is het niet beter dat jij bijvoorbeeld eens eerst correct Nederlands leert schrijven. Laat die moslims dan lekker bidden uitkeringen trekken, mensen beroven en in elkaar slaan, diefstal plegen, massaal voortijdig het VMBO verlaten, haat spuien in hun moskeeen en de Nederlandse samenleving verzieken. Dan zien we over een paar jaartjes wel weer. Al dat geschreeuw van alle kanten, levert geen zak op. Tegen die tijd zijn we weer een paar honderdduizend moslims verder, zijn er weer tig Nederlanders geemigreerd en kunnen we een nieuw propaganda-offensief beginnen om mensen te overtuigen dat de islam echt een zegen is voor Nederland.

[ Bericht 17% gewijzigd door StefanP op 22-04-2007 21:00:02 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 22 april 2007 @ 20:47:32 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48611990
waarom wil die vogel trouwens een debat 'over' de islam en niet 'met' de islam?

eng wief.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 22 april 2007 @ 20:49:19 #155
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48612044
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:47 schreef zoalshetis het volgende:
waarom wil die vogel trouwens een debat 'over' de islam en niet 'met' de islam?

eng wief.
Ze is al met de islam. Ze wilt de islam vertegenwoordigen in het debat. Dat kun je natuurlijk niet aan een imam overlaten.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48612286
Zou het nu geen goed idee wanneer bijv. een type-SCH en een type-StefanP samen een programma moesten maken? Een soort Spaan en Vermeegen, maar dan over integratievraagstukken. Ik zou kijken.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_48616036
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, dit is ook de manier waarop godsdienst naar mijn mening ingevuld moet worden. Deze opvatting wordt echter niet door iedereen gedeeld, en zeker niet door de groep die het eigen geloof als de universele waarheid ziet, dat brengt nl met zich dat er heel weinig ruimte overblijft voor andere opinies (die zijn immers in strijd met de waarheid).
quote:
[..]

Ben ik met je eens, maar waarom zou jij je daar druk over maken. Als mensen vanwege dezelfde ideëen graag bij hetzelfde groepje willen horen en hier vieringen voor organiseren, met een voorganger, dan moeten ze dat toch zelf weten. Zolang ze jou maar niet verplichten hieraan mee te doen of hun verzonnen regeltjes op te volgen.
Precies. Ieder voor zich moet weten wat hij doet, zolang hij een ander daar maar niet mee lastig valt.
quote:
[..]

Ik zie die hogere macht meer als 'het lot', 'het zij zo', 'amen'.
Een hogere macht impliceert dat er een doel is, zelf denk ik dat er geen enkel doel is, maar ieder zijn eigen idee hierover natuurlijk.
  maandag 23 april 2007 @ 13:09:29 #158
3542 Gia
User under construction
pi_48629586
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, dit is ook de manier waarop godsdienst naar mijn mening ingevuld moet worden. Deze opvatting wordt echter niet door iedereen gedeeld, en zeker niet door de groep die het eigen geloof als de universele waarheid ziet, dat brengt nl met zich dat er heel weinig ruimte overblijft voor andere opinies (die zijn immers in strijd met de waarheid).
Maar daarom begrijp ik eigenlijk niet wat die vogelaar met dit debat wil. Wat bedoelt ze met 'meer ruimte'?
quote:
Een hogere macht impliceert dat er een doel is, zelf denk ik dat er geen enkel doel is, maar ieder zijn eigen idee hierover natuurlijk.
Tja, de meeste geloven geven hier hun eigen invulling aan. Ik denk dat mensen altijd graag streven naar een doel. Gelovigen noemen dat bijvoorbeeld het hiernamaals, of het doel is terugkomen in een hogere kaste enz... Mensen die niet geloven streven vaak ook een doel na. Men wil iets bereiken in het leven.
Als jij stelt dat er volgens jou geen enkel doel is, zou dat betekenen dat jij helemaal niks wilt bereiken in dit leven en dat geloof ik niet.
Een bepaald doel willen bereiken kan gewoon los staan van een geloof, maar kan ook een religieus doel zijn.
Maar inderdaad, ieder zijn eigen idee hierover.

Even wat betreft het 'meer ruimte geven aan de islam'.
Ik laat me geen enkele regel opleggen, omdat dit van de islam moet. Bijvoorbeeld een verbod op korte broeken en mouwloze shirts voor vrouwen. Ik noem maar een zijstraat. Zou me zo voor kunnen stellen dat streng gelovige moslims dat graag als wet zouden willen zien in Nederland. Dat doe ik dus niet.
En als het 'ruimte geven aan de islam' op dit SOORT ideëen slaat, een aanpassing van ons door het moeten opvolgen van hun regels, dan pas ik daar toch echt voor.

En ja, ik ben ook anti de zondagsrust en anti verplichte christelijke feestdagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 23-04-2007 13:14:44 ]
  maandag 23 april 2007 @ 17:44:45 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48639772
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:09 schreef Gia het volgende:
Wat bedoelt ze met 'meer ruimte'?
Dat de huidige islamisering wat haar betreft gewoon door moet gaan. Debat gesloten.
  maandag 23 april 2007 @ 17:48:00 #160
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48639870
quote:
Vogelaar: tijd voor islamdebat

De nieuwe minister van integratie, Ella Vogelaar, wil een debat over de positie van de islam in Nederland. Aldus het Parool. Ze deed die uitspraken in een politiek café van de Partij van de Arbeid; voor leerzame verslagen hier en hier.

Advies aan Wouter Bos: draag de volgende keer geen kandidaat-ministers aan die de afgelopen tien jaar op een onbewoond eiland zonder krant en televisie hebben doorgebracht. Tenminste tien jaar lang wordt immers al zodanig luiddruchtig gedebatteerd over multiculturalisme en islam dat dat niemand kan zijn ontgaan. De problematiek is te ingewikkeld en vooral te urgent om de verantwoordelijk bewindspersoon eerst te moeten inburgeren alvorens enige voortgang kan worden geboekt.

Zoals eerder gemeld, weet Vogelaar de uitkomst van haar eigen islamdebat overigens ook al. Over het dubbele paspoort en het boerka-verbod:

" ''Dat zijn maar symbolen, daar gaat het in feite helemaal niet over. Het gaat om de angst van mensen voor de islam.'' Ze bendrukte wel dat in een land met een miljoen islamieten ruimte moet zijn voor de islam."

Hopeloos geval, die Vogelaar.
http://dezwijger.blogspot(...)voor-islamdebat.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')