quote:Op zaterdag 5 mei 2007 02:11 schreef Hijacking het volgende:
tevens snap ik niet dat zo'n 100 euro minibike de basis is voor een project wel eens gekeken naar de afwerking van alles
Ik zou iig zorgen voor een constante aanvoer van gas.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:08 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb 3 verschillende methodes geprobeerd,
Een keer via de benzine toevoer...(Wordt verwerkt)
Via aan slang in de luchtinlaat
Via een slang in het luchtinlaat (wordt vervangen door een gasring)
Welke zou jij me aanraden, en waarom?
Serieuze antwoorden a.u.b. dus geen antwoord als: NIKS!
Ja, dat weet ik.. Maar dit geeft mij wel hoop dat ie werkt..!! ik ga de spuitbus in de benzinetank inbouwen, en zo'n mechanisme in zetten dat ik hem met een klik actief maak, en met een klik weer inactiefquote:Op zondag 6 mei 2007 16:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou iig zorgen voor een constante aanvoer van gas.
Het kleine beetje wat je er met een spuitbus! inbrengt zorgt alleen maar voor een kort hoopvol momentje dat ie aanslaat.
Dit werkt toch niet man!
Nee natuurlijk niet man, hittebestendige verf, nog noodzakelijker omdat hij ook nog eens op gas gaat rijdenquote:Op zondag 6 mei 2007 15:44 schreef SRS-Engineering het volgende:
Jij wilt een uitlaat spuiten hopelijk niet met gewone lak ?
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:19 schreef Venco16 het volgende:
Nou volgens mij draait hij alleen een beetje omdat jij aan dat ding loopt te heisen.
psies mijn punt.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:40 schreef densmee het volgende:
startvloeistof werkt hetzelfde ook een paar slagen en dan is het gedaan
Sleutelen en vieze handen heb ik me nog nooi echt aan gewaagd, maar lijkt me op zich best leukquote:Op zondag 22 april 2007 23:30 schreef Turquaz52 het volgende:
Heb je verstand van sleutelen, en hou je van smerige handen?: DoenZo niet:
Laat.
Ik heb me een beetje ingelezen en het blijkt dat wat je beweerd vooral bij de ¤90 bikes van toepassing is.quote:Want om de rit moet je ongeveer alle schroeven ff aandraaien. Laat staan schroeven, elke keer is er wel een ander probleem! De enekeer valt je uitlaat dr uit de ander keer (zie OP) de koppeling. De andere keer komt je ketting in je wiel waardoor je een nieuw ketting van 10 euri moet halen...
Maar dat is het juist! Lekker bezig zijn, ipv alleen rijden! Anders is er geen fun aan![]()
Dat viel mij inderdaad ook al op, onderdelen kosten geen drol. (is altijd mooi meegenomen)quote:Onderdelen betaalbaar?? Complete motorblok=30,- euro (2ehands) nieuwe binne en buiteband achter= 27,50 euro.. Nieuwe ketting= 10,-
Complete minibike= 100 euro.
Ik ben er een beetje tussenin gaan zitten, zeg maar de "gulden middenweg"quote:Dit zijn wel chinese dingen he.. Orginele kosten zo'n 400/500/600 euroMaar dan heb je wel kwaliteits shit...
![]()
Das wel een mooi ding..!! 10PK is niet niksquote:Op zondag 6 mei 2007 20:13 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Sleutelen en vieze handen heb ik me nog nooi echt aan gewaagd, maar lijkt me op zich best leuk
[..]
Ik heb me een beetje ingelezen en het blijkt dat wat je beweerd vooral bij de ¤90 bikes van toepassing is.
Leuke dingen, daar niet van. Maar van belabberde kwaliteit.. Alles trilt los, frames trekken krom, bruggen
knappen finaal af.. Voor dit soort bikes moet je inderdaad volleerd monteur zijn of gewoon van sleutelen houden.
[..]
Dat viel mij inderdaad ook al op, onderdelen kosten geen drol. (is altijd mooi meegenomen)
[..]
Ik ben er een beetje tussenin gaan zitten, zeg maar de "gulden middenweg"
*tromgeroffel*
Aanschouw mijn pasgekochte Blata B1 replica.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga hem deze week ophalen (wanneer ik tijd heb), en als eerste gaan natuurlijk al die stickers eraf.
Denk dat ik ook de kappen een keer demonteer en een mooi kleurtje geef, maar dat komt wel na de vakantie..
39cc en waterkoeling, verder heeft hij een kleine 10PK aan vermogen. Vermogen lijkt misschien weinig, maar zo'n ¤90 Chinese 49cc minibike komt mbv een snel uitlaatje met veel pijn en moeite nét bij de 3PK..
Specs (zo uit het hoofd, zal vast wel wat dingen vergeten):
- Koelgaten cilinder opgeboord
- tapend tussen gietstukken (om breken/scheuren te voorkomen)
- grotere remschijf voor
- remhendels ingekort (grotere slag)
- Champion bougiedop
- carbon uitlaatdemper
- nieuwe Orginele Blata racekoppeling
- pas gereviseerd (nieuwe lagers/keerringen/pakkingen)
Verder krijg ik er een boel reserve onderdelen bij, waaronder:
- orginele Blata Racekoppeling
- radiator
- diverse framedelen
- remblokken/hendels enz enz.
- gereviseerd reserve motorblok (ook weer nieuwe pakkingen/lagers/keeringen)
- orginele uitlaat
Hoe bedenk je hetquote:Op maandag 7 mei 2007 16:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Een keer via de benzine toevoer.. < Geupload!
quote:
mischien helpt t als je een constantere GAS flow hebt ?quote:Op maandag 7 mei 2007 22:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Posetief? of zeg je dat sarcastisch?
![]()
ALS je mijn topic hebt gelezen (net 1,5 paginatjes) zou je hebben begrepen dat dit alleen maar het moment was van: WERKT HET? Ja of Nee?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien helpt t als je een constantere GAS flow hebt ?
ja weet ik.. maar een paar slagen zegt nog weinig imo..quote:Op maandag 7 mei 2007 23:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ALS je mijn topic hebt gelezen (net 1,5 paginatjes) zou je hebben begrepen dat dit alleen maar het moment was van: WERKT HET? Ja of Nee?
In dit geval: Ja!
Wat zou ik daarna doen? Een constate toevoer, met kraantje en afstelling alles dr op en dr aan![]()
Het geeft wel het antwoord dat hij dr op kan rijden, OP perfecte verhouding dan, maar daar wordt aan gewerkt.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja weet ik.. maar een paar slagen zegt nog weinig imo..
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:38 schreef DoimeN het volgende:
Turgquaezz,
Bedenk wel dat gas niet smeert, en hij dus erg snel zal gaan vastlopen, ik zou een externe smeer/oliepomp ergens aansluiten.
Positief dudequote:Op maandag 7 mei 2007 22:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Posetief? of zeg je dat sarcastisch?
![]()
Because he canquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:09 schreef Hijacking het volgende:
Wil je hem trouwens op gas laten lopen voor prestatie of omdat weinig anderen hebt hebben >?
want voor het geval van prestaties beter koop je een leuke kit van 75 euro rijdt die 80
Dat zijn gewoon standaard kleinmateriaal delen voor gas/koel systemen. gewoon even op de fiets langs een inbouwerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[afbeelding]
Hoe heet die ene Y vormige stuk midden in het plaatje?Heb op marktplaats: mengstuk/Mengblok/menger/t splitter/y splitter etc.. alles geprobeerd, ik weet het echt niet.. maar zo iets heb ik wel nodig! en dan 3 kraantjes (1x olie, 1x GAS en 1x allebei) (kraantjes ook niet gevonden[afbeelding].
ik heb echt geen bedoelingen voor prestaties, maar om het uniekheid, niemand heeft het oid.!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:09 schreef Hijacking het volgende:
Wil je hem trouwens op gas laten lopen voor prestatie of omdat weinig anderen hebt hebben >?
want voor het geval van prestaties beter koop je een leuke kit van 75 euro rijdt die 80
En hoeveel kost zo iets? wil ook meteen 3 kraantjes kopenquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:39 schreef vlad het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon standaard kleinmateriaal delen voor gas/koel systemen. gewoon even op de fiets langs een inbouwer![]()
ten tijde van mijn studie reed er in Arnhem een Puch rond op gas (op van die blauwe campinggasflesjes)quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik heb echt geen bedoelingen voor prestaties, maar om het uniekheid, niemand heeft het oid.!![]()
ga eens op zoek naar een mengstuk, zoals die voor karts gebruikt worden. Optie 1 lijkt me niet zo makkelijk. Hoe wil je dat afgesteld krijgen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En hoeveel kost zo iets? wil ook meteen 3 kraantjes kopen![]()
Maare eej vlad zeg eens, wat is volgens jou het beste wat ik kan doen? zo iets, of een mengstuk?:
[afbeelding]
2 opties:
Olie en gas gemixt dmv een kraantje (goede afstelling, dus goede verhouding) Dus via de benzine inlaat.
Of
Met een mengstuk voor de carb. (dus via de lucht inlaat?) dan wordt de olie via de benzine inlaat (met een goed afgestelde kraantje) met de gas (door de luchtinlaat) met elkaar gemengd?
Ik personelijk kies voor #1.. Jij?
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:40 schreef vlad het volgende:
[..]
ten tijde van mijn studie reed er in Arnhem een Puch rond op gas (op van die blauwe campinggasflesjes)
Puch blokkies worden ook vaak onder minibikes bezet, misschien ook een optie voor Turquaz52quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:40 schreef vlad het volgende:
[..]
ten tijde van mijn studie reed er in Arnhem een Puch rond op gas (op van die blauwe campinggasflesjes)
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:59 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Puch blokkies worden ook vaak onder minibikes bezet, misschien ook een optie voor Turquaz52
Die dingen zijn een stuk duurzamer dan die chinese blokkies, én makkelijker te tunen.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Geen van allen gaat werken, hoe wil je je druk van je gas mooi continue houden
Daarbij moet je een gasvormig mengsel hebben, en niet een "vloeistof" gasmengsel
Dat ie heel Limburg mag platrijdenquote:Op donderdag 10 mei 2007 23:15 schreef Herr.Flick het volgende:
Misschien wil ie wel een aanslag plegen met z'n minibike + gasinstallatie...![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Geen van allen gaat werken, hoe wil je je druk van je gas mooi continue houden
Daarbij moet je een gasvormig mengsel hebben, en niet een "vloeistof" gasmengsel
Het antwoord kan ik je nu al geven...quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
werking van een verdamper, doe ik research na.. als ik weet HOE het werkt.. dan zoek ik wel uit of ik door wil gaan ja of nee..
![]()
werking verdamper:quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
werking van een verdamper, doe ik research na.. als ik weet HOE het werkt.. dan zoek ik wel uit of ik door wil gaan ja of nee..
![]()
Ik heb toch al gezegt dat ik het niet doe voor de speed, maar voor de kick omdat niemand anders ooit zo iets heeft geflikt!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:06 schreef Hijacking het volgende:
Waarom ga je zelf de cilinder eigenlijk niet bewerken met een dremel ?krijg je ook tof resultaat + is orgineel en info is wat makkelijker daarover op te zoeken
Nee, je hebt een luchtgekoelde motor diequote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb toch al gezegt dat ik het niet doe voor de speed, maar voor de kick omdat niemand anders ooit zo iets heeft geflikt!![]()
Verdamper heb ikMaar die is electronisch gestuurd... Vialle + Het is een auto LPG verdamper
![]()
heb ik niks aan, of wel?
Een LPG installatie is groter dan die hele brommer van jequote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb toch al gezegt dat ik het niet doe voor de speed, maar voor de kick omdat niemand anders ooit zo iets heeft geflikt!![]()
Verdamper heb ikMaar die is electronisch gestuurd... Vialle + Het is een auto LPG verdamper
![]()
heb ik niks aan, of wel?
Nee hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:57 schreef vlad het volgende:
[..]
Een LPG installatie is groter dan die hele brommer van je![]()
LPi is ook vloeibaar...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:20 schreef Jimmeh het volgende:
Wat is er mis met vloeibaar gas? De L van LPG staat voor liquid, dus
verder dan dat weet ik ook niet af van gas, maar goed
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
LPG staat voor Liquefied Petroleum Gas.
In België en Nederland wordt hiermee in het algemeen autogas bedoeld.
Autogas wordt gebruikt als brandstof in verbrandingsmotoren voor onder andere auto's. Autogas is een mengsel van propaan (C3H8) en butaan (C4H10).
oftewel op 1 van de 2 zal een klein motortje ook wel draaien
ben benieuwdquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ga de mechanisme van een oud fornuis (bbq fournuisje) gebruiken om de gas toe te dienen...
![]()
waarom koop je geen kant en klaar gassysteem voor karts?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ga de mechanisme van een oud fornuis (bbq fournuisje) gebruiken om de gas toe te dienen...
![]()
Nou met een beetje mazzel komt ie wel tot beverwijk!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ben benieuwd
ben ook benieuwd naar zn aktieradius
das een eind vanuit Limburg !!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nou met een beetje mazzel komt ie wel tot beverwijk!![]()
gasbbq dr op gebouwtquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:31 schreef lipje het volgende:
[..]
das een eind vanuit Limburg !!
Lekker bbq geurtje erbij
bestaat dat dan?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:38 schreef vlad het volgende:
[..]
waarom koop je geen kant en klaar gassysteem voor karts?
Die zijn gebouwd voor kleine motoren.
Dus een kleine een-traps verdamper , die geregeld wordt door de buitenluchtdruk. En door de geringe afname, hoef je ook niet bang te zijn voor het bevriezen van de verdamper.
nee een minibikequote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
bestaat dat dan?Kun je link plaatsen?
Wat moet een kart met gas?
![]()
ja, nee, indoorkartingquote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
bestaat dat dan?Kun je link plaatsen?
Wat moet een kart met gas?
![]()
quote:
excursietje doenquote:
Mis je me nu alquote:
Je gaat je ballen branden swah.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mis je me nu al![]()
![]()
Ben er niet meer mee bezig geweest sinds een tijdje.. veelste druk met school etc...![]()
Misschien dalijk? Heb een T-splitsing gekocht, (1 euri) tis wel een plastic ding, maar hoop wel dat ie het houd.. andere keer maar een kopere halen![]()
Wallah Ik Zweer Van Niet! Tfoee Watte Jij Denkeequote:
tis tijdelijkquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:05 schreef MikeyMan het volgende:
Ik zou meteen ff wat anders halen dan pvc voor een splitsing...
quote:
.. en dan nog door naar het ziekenhuis..quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Het wordt een heeeeeeeeeeeeeele lange dag vandaag... Afstellen enzooo![]()
zwart, komt van een E30 af... .volgens mij was het v.d. ruitensproeiersquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:32 schreef Supra_Turbo het volgende:
De gele (creme) PVC breekt heel snel als de temperatuur onder het vriespunt zit.
De grijze (hostalit = slagvast) kan wat meer hebben, maar is ook niet super
quote:Op zondag 27 mei 2007 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
nee :d maar tief eens fotos x)
je weet toch dat foto topics t veul toffer zijnquote:Op zondag 27 mei 2007 22:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waarvan
![]()
Alles is uit elkaar hoor![]()
Maar omdat jij et wilt maak ik morgen wel foto´s, en foto´s v.d. carburateurs![]()
(heb ze net in de wasmachine gedaan)
Foto's morgenquote:Op zondag 27 mei 2007 22:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je weet toch dat foto topics t veul toffer zijn
en carburateurs in de wasmachine?
goed punt!quote:Op zondag 27 mei 2007 22:36 schreef vannelle het volgende:
Ik hoop echt dat je de vaatwasser bedoelt.......
quote:Op zondag 27 mei 2007 22:36 schreef vannelle het volgende:
Ik hoop echt dat je de vaatwasser bedoelt.......
Dus beide zijn nu naar de klote?quote:Op maandag 28 mei 2007 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
die was vol, dus toch in de wasmachine
![]()
Hoezo beide na de klote?quote:Op maandag 28 mei 2007 00:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dus beide zijn nu naar de klote?
Je hebt het tegen iemand die een BBQ-gasfles op z'n minibike probeert te gooien en caborateurs koopt omdat ze er leuk uitzien (zonder te weten hoe ze werken).quote:Op maandag 28 mei 2007 01:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
wasmachine kletsen ze toch tegen de trommel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |