abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48757843
quote:
Op donderdag 26 april 2007 21:46 schreef menmul het volgende:
ik denk dat hij het word niet vergeten is .....
Je hebt helemaal gelijk..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_48770218
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:06 schreef casejunkie het volgende:
*** Update ****

Ford Probe is opgehaald. Hij is een stukje jonger dan verwacht. Ik was uitgegaan van een 1990'er max. Blijkt hij toch ff van 11-08-1993 te zijn
Als je op het kentekenbewijs kijkt, daar staat de importeer datum, niet de bouwdatum.
Voor het bouwjaar moet je op het VIN-nummer kijken. Dat heet chassisnummer in NL.
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:21:36 #103
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48772993
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:06 schreef casejunkie het volgende:
*** Update ****

Ford Probe is opgehaald. Hij is een stukje jonger dan verwacht. Ik was uitgegaan van een 1990'er max. Blijkt hij toch ff van 11-08-1993 te zijn
Als je daar dan je oude blok in knalt, heb je iig een rijdend geheel, verkoopt wat makkelijker
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:29:39 #104
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_48773320
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:21 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Als je daar dan je oude blok in knalt, heb je iig een rijdend geheel, verkoopt wat makkelijker
Die hele auto gaat straks naar de metaal handel
Oude blok is toch gaar en ik heb het subframe nodig voor een later project. Plus ik neem het hele veringssysteem mee naar de coupe. Heb weinig zijn om moeite te doen om die auto te verkopen heeft toch duitse papieren enzo. Tevens heb ik me redelijk zitten te verbazen toen ik de auto bij dachtlicht zag. Ziet er erg netjes uit buiten de deuken en krassen uiteraart.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:33:45 #105
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48773482
Pics?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:37:27 #106
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_48773602
Foto's:









Alle 3 mijn auto's zijn hier te zien. De zilvere wagon, de witte coupe en de zilvere ford
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:09:04 #107
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48774718
Zou je niet beter die probe opknappen? Ziet er veel mooier uit!
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:28:54 #108
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_48775425
Die probe heeft behoorlijk wat deukjes en krasjes. Bovendien weegt het kreng 1350 kilo en moet deze ingevoerd worden en op duitskenteken worden gezet. Daar heb ik weinig intresse in. Maar de staat verbaast me aardig ja. Zou bijna liever hebben dat hij naar een liefhebber ging die hem wel wil opknappen. Maar nu worden er 3 mensen beter van
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:56:13 #109
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48776473
Er is hier op fok iemand met een Probe... Moet je even in het show je auto topic kijken...

Misschien dat die nog wat aan de onderdelen heeft
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:50:14 #110
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_48778660
wil je die probe kwijt? voor hoeveel? en waar staat hij?
Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:44:22 #111
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_48782908
¤ 1000,- staat in de buurt van breda!

Die probe heb ik nodig voor de motor en versnellingsbak enz. Dus die gaat niet weg. Ik heb intussen de onderkant bekeken en de veerpoottorens en die beginnen te roesten. Dus daar moet je over 2 jaar vervanging voor beginnen te zoeken. Plus ik niet binnen 1 dag een andere heb gevonden en als ik eenmaal begin dan begin ik er aan en maak ik het af integenstelling dan iemand anders hier op het forum die ik nu ff niet bij naam ga noemen.

Maar er staan er meer op marktplaats. Die je voor ¤ 1000,- wel mee kan nemen. en die staan al op nederlands kenteken.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:36:20 #112
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_48795038
*** update ***

Vanavond lekker aan het klussen geweest. Motor hangt alleen nog vast met de bouten. Alle kabels zijn los. Radiator en intercooler zijn uitgebouwd. Alle slangen naar de motor liggen er af. Morgen alleen nog de reatiestang los maken van de draadarm, stuurkogels losgooien en de schakelstangen los bouten en dan kan hij de takel in en kan er het front er uit geslepen worden en het subframe los gebout worden.

Morgen overdag werken dus ga ik morgenavond weer verder. Moet tot nu toe ff alles alleen doen vanwege dat me klusmaatje er pas zondag bij kan zijn. Maar dan is het alleen nog maar opbouwwerk
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48795327
Zie ik daar nou een rode spiegel op je wagon?
pi_48795978
Ja dat zie je heel goed!
Ze hebben me orginele spiegel een keer kapot getrapt in een parkeer garage.
Wordt nog wel gespoten, maar als dat gebeurt gaan er een aantal dingen meer veranderen daar komt dus nog een topic over. (ergens in de zomer)
En die wagon is een uitermaat leuk speeltje overigens. Meer info er over dan moet je maar een gil geven.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48796314
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 00:11 schreef casejunkie het volgende:
Ja dat zie je heel goed!
Ze hebben me orginele spiegel een keer kapot getrapt in een parkeer garage.
Wordt nog wel gespoten, maar als dat gebeurt gaan er een aantal dingen meer veranderen daar komt dus nog een topic over. (ergens in de zomer)
En die wagon is een uitermaat leuk speeltje overigens. Meer info er over dan moet je maar een gil geven.
Zal niet origneel zijn met 153 pk, dus info is interessant
Wel klote van die spiegel trouwens
pi_48796951
Op papier heeft hij 90 PK Alleen heb ik hier 2 jaar gelden een 148 PK sterke 2.0i 16v GT blok ingelegd van een 626 coupe GT. Deze is vervolgens gechipt met een chip die een clubgenoot heeft laten maken op een bank en daarna meerdere malen heeft gecopieerd voor de rest van zijn clubgenoten (hij uit de kosten wij blij met een chip voor maar 50 euro) Die 153 is overigens op een bank gemeten. Moet nog wel ergens een uitdraai hebben liggen. Er is nog meer uit te halen want die 148 PK geeft hij alleen standaard als er geen kat onder zit wat ik dus wel heb omdat ik een 1993 auto heb en het blok uit een 1989'er komt. Dus daar zit nog een paar pk winst in te halen

Verder is hij rondom verlaagd. PU rubbers voor de endlinks. Starre niet verstelbare veerpootbrug voor. Rondom staalgevlochten remleidingen. Voor Subaru Legacy 2 potsremklauwen. Grotere hoofdremcilinder. Voor verlaagd, achter veren en achteras van een coupe. Schokbrekers van het AAS systeem wat nu ook op de coupe komt alleen is die bij de wagon niet aangesloten op het electrisch systeem dus moet ze handmatig instellen. Digitaal tellercluster.

Overigens rijden er maar 2 Wagons rond in nederland met dit blok
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zondag 29 april 2007 @ 23:25:03 #117
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_48853443
*** Update ***

Gisteren:
Blok wat uit de Ford Probe moet:



Aangezien dat wat clubgenoten wat onderdelen nodig hadden hebben we de Probe wat gesloopt voor wat onderdeeltjes, het dak ding er letterlijk vanaf:



Hier een deurtje en een schermpje eraf:



Vandaag:

Blok er uit:



Blok met subframe en toebehoren eraan uit de auto:



Tijd om het wrak op te laden zodat we weer bij de witte Mazda kunnen:



Wrak opgeladen:



Oja we hadden nog de achterschokdempers nodig:



Het 2.2i 12 turboblok in de Mazda:



Uiterst productive dagen geweest weer. Morgen ga ik weer verder met het aansluiten van het motorblok. Dus kabelboom aansluiten, intercooler inbouwen, slangen aansluiten, schakelstangen aansluiten, en radiator terugplaatsen
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48853807
super dat je dat kan zo voor de deur

respect hoor!
pi_48867086
ziet er goed uit en je hebt geluk met dit mooie weer
moet je je auto na de verbouwing ook opnieuw laten keuren ?
  maandag 30 april 2007 @ 19:24:11 #120
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_48868489
Officieel? Ja

Ik moet alleen laten registreren dat ik een nieuw motorblok heb. Maar ik hoef geen weggedrag test te ondergaan vanwege dat ik met het standaard blok onder de 40% vermogenstoename zit.

Vanavond komen weer een aantal foto's aangezien de auto nu helemaal gestript is en klaar is voor weg te brengen. Aan mijn eigen auto heb ik niet heel veel kunnen vanwege dat die Probe morgen weg moet zijn.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:36:06 #121
178249 bakmans
matzwart roeleerd de pan uit
pi_48885710
gasten hier jullie snappen er echt nix van.

ik zal me ff voorstellen. ik ben die gast die lpg in zijn turbo heeft geknoopt. lpg en turbo is juist de beste combo. wisten jullie niet dat bijvoorbeeld volvo zijn bifuel autos uitlsuiten met turbo bouwd?

lpg heeft per kilo een hogere verbrandings waarde en per liter een lagere. google heeft dus een beetje gelijk maar niet helemaal. lambda 1 op benzine is 1 kilo benzine op 14,7 kilo lucht. lambda 1 op lpg is 1 kilo lpg op 15,3 kilo lucht. een motor die dus zowel op lpg als op benzine op dezelfde lambda waarde draaid blijft dus kouder op lpg. let wel op dat lambda getal een berekende waarde is. meet je dus met een widebandsensor je lamda of airfuel ratio moet jeje lpg op dezelfde waarde afstellen als op benzine. in het echt sta je met afr 14,7 dus op lpg op 15,3. je verbrandings temperatuur is dus lager.
zoals onze keejs hier al meerdere malen verteld heeft is dat niemand op lpg zijn ontsteking goed afgesteld heeft. je stelt je ontsteking af op een vermogens testbank en niet met zoon discolamp. je zet je ontsteking netzo lang vroeger totdat je je max vermogen hebt. op een gegeven moment zie jeje vermogen wat inzakken en dna ben je te ver. tikkeltje terug en je bent klaar. lpg mengsel verbrand net wat trager als een benzine mengsel. als je het dus niet eerder in de fik steekt brand het nog half als het je uitlaatkleppen voorbij waait. zet op benzine je ontsteking maar eens 5 graden te laat. dan vallen je uitlaat kleppen er ook uit. als je je ontsteking zo hebt dat je het meeste vermogen hebt betekend dat jeje maximale verbrandings druk (en ook temperatuur) op precies het juistemoment hebt. dit is dus ook voor economisch rijden het beste.
verders heeft lpg een veel hoger octaan gehalte als benzine. dit betekend dus dat het veel minder (ees beina nooit) detoneerd. je kan dus met of een veel hogere compressie verhouding werken of met veel hogere turbodruk. de reden dat ik nog maar 1 bar rij is omdat de turbo daarboven niet meer rendabel is. hij levert wel meer druk maar krijgt dan dezelfde druk in de uitlaat. je kan ook aan de koppelkromme zien dattie na ongeveer 4000rpm begint in te zakken. koppel is een perfecte afgeleide van cilnder vulling. als ik dus binnekort mijn vf23 erop heb zitten zal de koppelkrome vanaf 4000 gewoon vlak blijven tot de begrenzer en het vermogen dus erg stijgen. ik verwacht dan naar de 300 pk te gaan.
verders had iemand het nog over benzine die smeerde? die snapt er ook nix van. smeren doe je met olie. benzine of lpg stook je op om vooruit te komen. het enige waar ik hem wel gelijk in moet geven is dat inlaat kleppen wat meer kunnen slijten omdat lpg droog is en benzine nat. het natte filmpje benzine op de rand van de inlaat klep dempt het dichtslaan een beetje. heeft dus nix met smering te maken. het voordeel weer van een turbo is dat inlaat lucht wat vetter is. een turbo gooit altijd wat olie mee ( nee ik heb geen lekke kapotte olierokende spuitende turbo) maar een inlaat kanaal van ene turbo motor is altijd een tikkeltje vettig. das genoeg om de inlaat kleppen heel te houden. dit is ook de reden dat volvo lpg enfabriek alleen op turbo´s bouwd!
ik zou die jonge die beweerde dat zijn auto altijd kapotte kleppen had op lpg willen adviseren om de ontsteking op een testbank af te stellen. en als hij me niet geloofd zou hij dan de ontsteking op benzine niet 5 graden later willen zetten? dat komt namelijk op hetzelfde neer, een mengsel te laat ontsteken. dan zul je zien dat na een 100dkm zijn uitlaat kleppen ook weg zijn.

groeten
bakmans turbo-lpg boer!
pi_48899485
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:36 schreef bakmans het volgende:
dit is ook de reden dat volvo lpg enfabriek alleen op turbo´s bouwd!
Bi-fuel LPG
Bi-fuel CNG

[ Bericht 5% gewijzigd door vlad op 01-05-2007 19:57:55 ]
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:42:45 #123
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48911101
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:42 schreef vlad het volgende:

[..]

Bi-fuel LPG
Bi-fuel CNG
Ey, jij was toch die vent die werkte voor de fabrikant van die dingen voor volvo?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48917917
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:42 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ey, jij was toch die vent die werkte voor de fabrikant van die dingen voor volvo?
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_48918454
quote:
verders heeft lpg een veel hoger octaan gehalte als benzine
Toen haakte ik af was de rest van je verhaal ook gelijk niet meer geloofwaardig
pi_48918931
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:23 schreef 1299 het volgende:

[..]

Toen haakte ik af was de rest van je verhaal ook gelijk niet meer geloofwaardig
Hoezo, heb jij geen potje octaan in de schuur staan?
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:47:22 #127
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_48919210
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:23 schreef 1299 het volgende:

[..]

Toen haakte ik af was de rest van je verhaal ook gelijk niet meer geloofwaardig
LPG heeft ook een hoger octaan getal dan benzine. Benzine --> 95 tot 98 hier in nederland LPG --> 106 tot 108
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48919459
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:47 schreef casejunkie het volgende:

[..]

LPG heeft ook een hoger octaan getal dan benzine. Benzine --> 95 tot 98 hier in nederland LPG --> 106 tot 108
MM doelde vast op octaan-gehalte
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_48919699
Jeps

Mensen die over octaan-gehalte praten neem ik niet echt serieus als het een technisch verhaal betreft
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:22:43 #130
178249 bakmans
matzwart roeleerd de pan uit
pi_48935048
whaha wakkere jongen!
octaan getal dan. wat jij wil jonge!
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:41:17 #131
68446 Novitec
Een oude bekende
pi_48940128
Bakmans! Hoe staat het met je matzwarte slee? Morgen komt deze haarbal even langszeilen in zijn gele italiaanse krat.

Verder zeer interessant topic, dit, ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat en de vermogensmetingen!

Grtz,

N.
Al is het leven nog zo snel, de dood achterhaalt haar wel.....
pi_48940387
quote:
ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat en de vermogensmetingen!
Ik ook nog altijd. En TS, denk eraan, ik wil 1 uitdraai zien van ZONDER chip en 1 uitdraai van MET chip.

En ja, die bak bier staat ja
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 7 mei 2007 @ 00:54:43 #133
160390 Patton
George S.
pi_49086798
Anders doe je ff een eigen topic over dat LPG gezeik....

Ik ben juist benieuwd naar de vorderingen, hoe staat het ermee TS? Je hebt vast wat kunnen doen in de afgelopen week. Doe weer eens wat fotos ofzo.
Old Blood and Guts
  maandag 7 mei 2007 @ 11:11:40 #134
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49093363
Helaas heb ik totaal geen progressie gemaakt wegens het feit dat me moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Waarmee het gelukkig nu wat beter mee gaat.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49094131
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:11 schreef casejunkie het volgende:
Helaas heb ik totaal geen progressie gemaakt wegens het feit dat me moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Waarmee het gelukkig nu wat beter mee gaat.
Beterschap...
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 7 mei 2007 @ 18:54:14 #136
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49110999
*** Update ***

Vanmiddag ff een half uurtje lopen klooien. En de motor zei VROEMMMM!

Als het van de week ergens een keetje droog is terwijl ik tijd heb ga ik hem verder afwerken.

Wat gedaan moet worden:

- kat en middendemper er onder.
- koppelingscilinder aansluiten.
- zorgen dat ik hem fatsoenlijk kan starten (moet nu nog ff vals spelen bij de startmotor maar dat komt omdat de auto eerst een automaat was.
- ECU op zijn plaats inbouwen.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:15:19 #137
91233 Dhr.Swinckels
Het is De Heer voor jou!
pi_49227715
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:54 schreef casejunkie het volgende:
*** Update ***

Vanmiddag ff een half uurtje lopen klooien. En de motor zei VROEMMMM!

Als het van de week ergens een keetje droog is terwijl ik tijd heb ga ik hem verder afwerken.
Reken er maar niet meer op deze week.....

Maargoed, ik hou hem in de gaten...
Succes!
Vertrouwend u hiermede naar behoren geďnformeerd te hebben verblijf ik,
met vriendelijke groet,
Dhr. Swinckels
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:09:08 #138
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49232883
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:15 schreef Dhr.Swinckels het volgende:

[..]

Reken er maar niet meer op deze week.....

Maargoed, ik hou hem in de gaten...
Succes!
Ach zo veel werk is het allemaal niet meer dus moet eigenlijk lukken tussen de buien door.

Bumper is namelijk al weer terug gemonteerd
Koppelingscilinder is al aangesloten (moet alleen nog ontlucht worden)

Dus blijft er nog maar weinig werk meer over
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49301999
Hoeveel betaal je aan wegenbelasting eigelijk?
* wij zijn ook van plan om een 626 te halen.. G3 '98
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 16:15:47 #140
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49302146
Deze zit momenteel op de 115 euro per 3 maanden meen ik.

*** update ***

Vandaag even 1 km mee weesten rijden. Maar dat ding gaat redelijk af zeg! i tov mijn wagon die even veel PK's heeft heeft deze zijn vermogen veel en veel eerder dan mijn 2.0i 16v uit mijn wagon. Ik moet zeggen dat het me goed beviel en dat ik hem snel klaar wil hebben voor de weg (moet nu nog de uitlaat onder)
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zaterdag 12 mei 2007 @ 16:51:33 #141
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49305199
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:15 schreef casejunkie het volgende:
Deze zit momenteel op de 115 euro per 3 maanden meen ik.
Net @ garage geweest, de man zegt 180 euro
toch maar niet genomen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:51:38 #143
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49308707
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:15 schreef casejunkie het volgende:
Deze zit momenteel op de 115 euro per 3 maanden meen ik.

*** update ***

Vandaag even 1 km mee weesten rijden. Maar dat ding gaat redelijk af zeg! i tov mijn wagon die even veel PK's heeft heeft deze zijn vermogen veel en veel eerder dan mijn 2.0i 16v uit mijn wagon. Ik moet zeggen dat het me goed beviel en dat ik hem snel klaar wil hebben voor de weg (moet nu nog de uitlaat onder)
evenveel? hoe kan een 2.0 evenveel vermogen hebben als een 2.2 turbo?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49309083
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:07:09 #145
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49309124
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:05 schreef vosss het volgende:
Is dat zo'n rare vraag?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:24:13 #146
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49316786
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:51 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

evenveel? hoe kan een 2.0 evenveel vermogen hebben als een 2.2 turbo?
Ontwerp van de motor. die 2.2i 12v heeft zonder turbo standaard 115 pk ongeveer. Het is een vrij oud ontwerp betreffende de kop van de motor. Tevens heeft de motor een lage compressie wat het vermogen niet ten goede komt. De turbo versie die ik heb heeft een nog lagere compressie en een vrij kleine turbo. gevolg: 145 PK en 260 NM

Het ontwerp van de 2.0i 16v is een stuk nieuwer. 4 kleppen per cilinder tov 3 van de andere. Hogere compressie en speciale inlaatspruitstuk. (lange inlaat onder de 4000 rpm voor meer koppel. Boven de 4000 rpm een korte inlaat voor meer pk's) Resultaat: 148 PK en 180 NM
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49324976
ziet er goed uit ga zo door
  zondag 13 mei 2007 @ 11:53:00 #148
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49325891
De 2.2 12V Turbo heeft natuurlijk meer koppel en veel langer een hoog koppel.
Is het mogelijk om de 16V kop op de 2.2 te zetten, of is het een compleet ander blok?
  zondag 13 mei 2007 @ 14:54:25 #149
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49330963
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
De 2.2 12V Turbo heeft natuurlijk meer koppel en veel langer een hoog koppel.
Is het mogelijk om de 16V kop op de 2.2 te zetten, of is het een compleet ander blok?
Nee olie en koelingskanalen komen niet over een helaas. Anders was dat idd een hele leuke upgrade geweest.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 14 mei 2007 @ 13:10:31 #150
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49360727
Vandaag het start probleempje opgelost en de uitlaat er onder gezet.

Nu nog het probleempje met de achterremtrommel oplossen (blijft een beetje hangen) en dan kan hij weer naar de APK.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:05:37 #151
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50242090
Eindelijk loopt de motor zoals hij hoort te lopen.

Ik heb het probleem gehad dat de motor bij de 4000 rpm vrolijk de injectors uitschakelde. Dit hoort alleen wanneer er een automaat inligt. Na lang zoeken op verschillende fora in amerika heb ik eindelijk het kleine draadje naar de ECU gevonden die dit veroorzaakte.

Aangezien de motor van mijn wagon is overleden (een defecte lager ga ik komende 1,5 maand aan die motor werken voordat ik hier verder aan ga.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:15:54 #152
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50244490
waarom zou de automaat niet boven de 4k mogen dan?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50244706
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:15 schreef MikeyMan het volgende:
waarom zou de automaat niet boven de 4k mogen dan?
vraag ik me ook af
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:46:19 #154
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50245404
Bij 4000 rpm is het , indien de kickdown niet wordt gebruikt, normaal bij deze dat hij de injectors uitzet alvoorts het schakelen. Anders komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat de kat niet heel erg leuk vind.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_50245596
Waarom zou dat niet gebeuren bij 3000 rpm?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:56:08 #156
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50245766
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:51 schreef 1299 het volgende:
Waarom zou dat niet gebeuren bij 3000 rpm?
Omdat het schakelmoment bij die bak misschien bij de 4000 toeren is in een bepaalde stand?
quote:
The speed limiter is a function of the speedo and the tach. The speed sensor switch in the speedo opens up at above 70 and then with the switch open any time the RPM's go over 4 grand the engine cuts after about a second of delay. If you swap the speedos it will be as if the switch is always open because there isn't one in the GT speedo so anytime the engine goes over 4 grand the engine cuts THIS IS VERY ANNOYING. So if you did change the speedo you have to cut the yellow/white wire coming off the gauge cluster. As for the difference. If you have a GL and you are swapping in a GT the speedo will be about 10 MPH off at 70 MPH the outputs turn at a different speed. If you put it into an lx with a digital dash they both have electronic speed sensors and there would be no difference. But you will have to change the speedos on the analog display if you are going from a GL automatic to a GT manual trans. On the LX with the V6 I'm not sure if that is the case. The LX's use the same trans as the 4 cylinder GT, assuming it's a manual(only diference is the bellhousing).
De GL/LX is een non turbo en een GT is een turbo

[ Bericht 29% gewijzigd door casejunkie op 08-06-2007 18:04:59 ]
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:39:05 #157
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_50247265
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:46 schreef casejunkie het volgende:
Bij 4000 rpm is het , indien de kickdown niet wordt gebruikt, normaal bij deze dat hij de injectors uitzet alvoorts het schakelen. Anders komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat de kat niet heel erg leuk vind.
ach

weg met die oude kat.
allemaal restrictie.
pi_50248062
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:46 schreef casejunkie het volgende:
Bij 4000 rpm is het , indien de kickdown niet wordt gebruikt, normaal bij deze dat hij de injectors uitzet alvoorts het schakelen. Anders komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat de kat niet heel erg leuk vind.
Ik wist het...
nee echt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:40:31 #159
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50249551
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:39 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ach

weg met die oude kat.
allemaal restrictie.
Gaat ook nog weg
Binnenkort komt me andere downpijp die ik overneem van Bakmans. Daarna andere stuk uitlaat vervangen chipje er in boostcontrollertje er aan en op naar de bank
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:41:22 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_50251708
tvp
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:17:36 #161
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_50275272
Ben wel benieuwd naar het eind resultaat.
pi_50282891
even een tvp, leuk project
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  maandag 18 juni 2007 @ 19:17:02 #163
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50587191
Helaas is vrijdag mijn auto niet door de keuring gekomen

Groot remverschil aan de achterkant. Morgen ga ik bij een clubgenoot (de wel bekende Oranje coupe uit het ferrari stratenmakers topic) een set andere trommels halen die hij na zijn schijfconversie heeft overgehouden. Deze monteren samen met nieuwe werkcilinders en weer naar de keuring.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 18 juni 2007 @ 19:25:31 #164
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50587561
Ga je, als de auto goedgekeurd is, ook ombouw naar schijven doen?
  maandag 18 juni 2007 @ 21:08:40 #165
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_50591748
Interesant project. Heb zelf ook 3 626'en versleten. Allen HB's.

Ooit komt er nog een knappe coupe bij me voor de deur. Machtige auto's die 626'en...
  maandag 18 juni 2007 @ 23:32:56 #166
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50598601
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:25 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ga je, als de auto goedgekeurd is, ook ombouw naar schijven doen?
Nee absoluut niet. Trommels ftw!

Mazda heeft nogal last van vastzitten klauwen aan de achterkant. Plus met trommels kan je leuker met je handrem spelen.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 18 juni 2007 @ 23:41:10 #167
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50598972
Vaak voegen achterschijven ook erg weinig toe...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:48:24 #168
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50606589
Bij het remmen op hogere snelheden blokkeren trommelremmen en hebben schijven minder last van.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 2 juli 2007 @ 16:35:06 #169
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_51062357
TerugVindMazda
"The meaning of life is 'bucket'."
  maandag 2 juli 2007 @ 16:56:44 #170
72818 -Muse-
Veritas
pi_51063036
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:48 schreef casejunkie het volgende:
Bij het remmen op hogere snelheden blokkeren trommelremmen en hebben schijven minder last van.
Ze worden gewoon sneller heet en faden daarom ook sneller. Schijfrem>trommelrem
pi_51065008
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
Vaak voegen achterschijven ook erg weinig toe...
Sorry, wablief?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:59:41 #172
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51065032
Goed punt?

Je probeert wat te zeggen?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 2 juli 2007 @ 23:04:39 #173
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51077705
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:59 schreef MikeyMan het volgende:
Goed punt?

Je probeert wat te zeggen?
Hij denkt dat je het bedoelde als dat achterremmen als geheel weinig toevoegen.

Echter zorgen deze ongeveer voor 30% van de remming

*edit: nog geen voortgaan wegens toetsen wel andere trommelremmen klaar liggen in erg fout rood (worden denk nog zwart), nieuwe remcilinders en nieuwe remschoenen.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 2 juli 2007 @ 23:18:24 #174
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51078323
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:04 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Hij denkt dat je het bedoelde als dat achterremmen als geheel weinig toevoegen.

Echter zorgen deze ongeveer voor 30% van de remming

*edit: nog geen voortgaan wegens toetsen wel andere trommelremmen klaar liggen in erg fout rood (worden denk nog zwart), nieuwe remcilinders en nieuwe remschoenen.
Nee, bedoelde dat achterschijven weinig extra waarde heeft t.o.v. trommels.

Die 30% is met trommels ook wel bij te remmen over het algemeen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:42:37 #175
72818 -Muse-
Veritas
pi_51106925
Bij zwaardere auto's gebruiken ze meestal schijfremmen. Nie altijd hoor, ik zag laatst een L200 met trommelremmen achter
pi_51107373
Ook al heb ik zelf schijven achter (wel makkelijk met onderhoud) ik ben van mening dat het geen kont uitmaakt.

De remkracht achter is vele malen minder dan van voren. En dus te harder je remt dus te minder je achterremmen hoeven te doen. Dus upgrade liever je voorremmen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:26:14 #177
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51111333
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:54 schreef 1299 het volgende:
De remkracht achter is vele malen minder dan van voren. En dus te harder je remt dus te minder je achterremmen hoeven te doen. Dus upgrade liever je voorremmen.
Dat is niet helemaal waar.
De rembalans moet wel ongeveer in evenwicht blijven.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:32:09 #178
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51114110
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:26 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar.
De rembalans moet wel ongeveer in evenwicht blijven.
JA, en dat is dus niet 50/50...

Dat is voor en achter naar ratio evenveel remkracht...

En dan kun je weleens met 65/35 of 70/30 zitten...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_51116719
Vaak zelfs 80/20.. en trommelremmen zijn ook prima in staat om die 20% te leveren voor een aanvaardbare tjid.

En zoals ik al zei: dus te harder je remt dus te meer gewichtsverplaatsing naar voren. Dus te onbelangrijker worden de achterremmen.

Belangrijkste functie van de achterremmen is merendeel het in balans houden (rechthouden) van de auto bij remmen, niet eens zozeer het vertragen zelf. Daarom is de rembalans wel belangrijk.

Ik zeg niet dat je je achterremmen qua remweg er wel af kan gooien, want het scheelt toch al snel zo'n 20% aan remweg. Maar meestal is het niet nodig om de achterremmen te upgraden
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:53:33 #180
127943 pro2call
interessant
pi_51122480
Deze wil ik volgen ben benieuwd naar de Dyno
  maandag 9 juli 2007 @ 23:39:57 #181
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51309792
Jongens: Goed en slecht nieuws

Slecht nieuws eerst:

De witte gaat nadat ik de motor er uit heb naar de sloop. Dit heeft een reden. Nog niet veel geld in gestoken maar al wel erg snel al standaard zo: loopt 230 dus het was nu nog alleen Cosmetisch werk en een paar kleine klusjes zoals de achterremmen doen en nieuwe uitlaat.
Kosten zijn tot nu toe niet meer dan 300 euro geweest wat ik heb voor betaald en aan heb gedaan.

Goede nieuws:

Er komt een goede MX-6 GT Turbo 4ws voor terug!

Deze heeft al:
- LM velgen
- RVS uitlaat
- Doorgelaste Motorkap

Vorig jaar aangedaan:

- Overal nieuwe rubbers
- Nieuwe remleidingen
- Nieuwe aandrijfhoezen
- Nieuwe distributie riem

Dit is een orginele amerikaanse auto met een aantal leuke opties:

- 4WS (4 wielsturing)
- Orgineel schijfdak
- electische gordels
- orginele cruise controle

De kleur van deze auto is dezelfde als de kleur waarin mijn sideskirts gespoten zijn (die waren eigenlijk bedoeld voor deze specifieke auto)





Over 2 maanden ophalen (misschien eerder)
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 9 juli 2007 @ 23:44:42 #182
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51309943
Das toch een 626???
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 9 juli 2007 @ 23:52:35 #183
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51310215
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:44 schreef MikeyMan het volgende:
Das toch een 626???
In Amerika (Enige land waar dit type is geleverd) heet een 626 coupe een MX-6. Nederland kent alleen het 2de type MX-6 die ook op de bodem van een 626 staat, alleen dan het GE type d=. Dit is een GD type.

Oja deze heeft trouwens wel achterremschijven.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:03:20 #184
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51310563
En een schijfdak... Ook niet verkeerd...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_51317482
Beter dan schuifremmen
pi_51337099
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:39 schreef casejunkie het volgende:

Goede nieuws:

Er komt een goede MX-6 GT Turbo 4ws voor terug!

- 4WS (4 wielsturing)
Hmm, wat komt me dat bekend voor?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:48:31 #187
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51337838
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hmm, wat komt me dat bekend voor?
Een aantal Japanse merken hebben dat systeem gebruikt in de eind jaren 80 begin jaren 90.

Onderandere Mazda, Honda, Nissan, Toyota en Mitsubitsi
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_51405485
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:48 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Een aantal Japanse merken hebben dat systeem gebruikt in de eind jaren 80 begin jaren 90.

Onderandere Mazda, Honda, Nissan, Toyota en Mitsubitsi
Mitsubitsi Galant VR4 4WS
Honda Prelude 2.2i VTEC 4WS
4WS
je project
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:26:28 #189
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51671375
Foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


Boze Mex



Zijkant:



Achterkant: zonde van het slot en spoiler

Gaat gefixt worden





Interieur:



Kilometer stand:



Zeer mooi "nieuw" stuur, vond het victor steur wat er in zat te klein en deze had ik al laten komen voor de witte:

Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:40:36 #190
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_51675484
Ik ga morgen ook eens voor een 626 coupe kijken..
  maandag 30 juli 2007 @ 17:32:50 #191
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51964650
Vandaag eens de sideskirts van TWR tegen mijn mex aangezet:



Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_51965478
Pas geleden heb ik meegereden in deze Mazda.
Tering, wát een geil ding. Genoeg vermogen, zelfs in de 3e versnelling nog wheelspin en dan het geluid van de blowoffvalve of hoe zo'n ding ook heet.
Heerlijke auto!!!
  maandag 30 juli 2007 @ 18:17:14 #193
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51965664
ben er van de week achtergekomen dat er een andere nokkenas inligt. Dit samen met een verstelbaar nokkenwiel. Kan nog leuk gaan worden als ik ga banken.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_51965806
Hoeveel pk schat je'm op?
  maandag 30 juli 2007 @ 18:25:22 #195
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51965860
Zou ik eerlijk gezegd niet durfen zeggen. De nokkenstok is eigenlijk bedoeld voor een 2.0 12v cabratuur. Dus hij kan tegen mij werken of kan voor mijn werken. Dat is iets wat een dyno moet uitwijzen.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_51965909
Gezien ons ritje toen denk ik dattie in je voordeel werkt.
Maar idd, dyno weet het zeker.
  maandag 30 juli 2007 @ 22:20:29 #197
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51973260
De zwarte velgen staan 'm super!
Heb je geen actiefilmpjes?
In-car ofzo
pi_52030291
De koppelingsplaten van de Mex waren ver versleten maar nog niet helemaal. Als ik hoog in toeren doorschakelde en gas gaf terwijl ik de koppeling opliet komen dan begon hij flink te slippen. Als ik eerst de koppeling opliet komen helemaal en dan gas gas was er niks aan de hand.

Ik heb momenteel een week vrij en gisteren had ik de kop voor de wagon gegebracht om te spoelen nogmaal en te laten vlakken. Dus had ik mooi tijd om de DXD stage 3 koppeling en drukgroep die eigenlijk in de wagon ligt over te zetten naar de Mex. De wagon krijgt straks een gewone F2T koppeling. In de witte zat nog een goede koppeling maar die wou ik niet in de Mex omdat die anders toch te hard slijt als de druk omhoog gaat. Tevens heeft de schakelstang op de bak nieuwe rubbertjes gekregen.

Dus sinds vandaag heeft de Mex een lekker bijtende koppeling!

Weer een ding af te strepen van de lange lijst die ik wil veranderen en verbeteren aan de Mex. Morgen weer een stapje zetten.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:45:32 #199
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52030743
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:20 schreef Supra_Turbo het volgende:
Heb je geen actiefilmpjes?
In-car ofzo
pi_52031052
Nee heb ik helaas niet. Maak binnenkort wel een filmpje.

Sowieso als hij naar de dyno gaat maak ik wel een filmpje.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')