Je hebt helemaal gelijk..quote:Op donderdag 26 april 2007 21:46 schreef menmul het volgende:
ik denk dat hij het word niet vergeten is .....
Als je op het kentekenbewijs kijkt, daar staat de importeer datum, niet de bouwdatum.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:06 schreef casejunkie het volgende:
*** Update ****
Ford Probe is opgehaald. Hij is een stukje jonger dan verwacht. Ik was uitgegaan van een 1990'er max. Blijkt hij toch ff van 11-08-1993 te zijn![]()
Als je daar dan je oude blok in knalt, heb je iig een rijdend geheel, verkoopt wat makkelijkerquote:Op donderdag 26 april 2007 23:06 schreef casejunkie het volgende:
*** Update ****
Ford Probe is opgehaald. Hij is een stukje jonger dan verwacht. Ik was uitgegaan van een 1990'er max. Blijkt hij toch ff van 11-08-1993 te zijn![]()
Die hele auto gaat straks naar de metaal handelquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:21 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Als je daar dan je oude blok in knalt, heb je iig een rijdend geheel, verkoopt wat makkelijker
Zal niet origneel zijn met 153 pk, dus info is interessantquote:Op zaterdag 28 april 2007 00:11 schreef casejunkie het volgende:
Ja dat zie je heel goed!
Ze hebben me orginele spiegel een keer kapot getrapt in een parkeer garage.![]()
Wordt nog wel gespoten, maar als dat gebeurt gaan er een aantal dingen meer veranderen daar komt dus nog een topic over. (ergens in de zomer)
En die wagon is een uitermaat leuk speeltje overigens. Meer info er over dan moet je maar een gil geven.
Bi-fuel LPGquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:36 schreef bakmans het volgende:
dit is ook de reden dat volvo lpg enfabriek alleen op turbo´s bouwd!
Ey, jij was toch die vent die werkte voor de fabrikant van die dingen voor volvo?quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:42 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ey, jij was toch die vent die werkte voor de fabrikant van die dingen voor volvo?
Toen haakte ik af was de rest van je verhaal ook gelijk niet meer geloofwaardigquote:verders heeft lpg een veel hoger octaan gehalte als benzine
Hoezo, heb jij geen potje octaan in de schuur staan?quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:23 schreef 1299 het volgende:
[..]
Toen haakte ik af was de rest van je verhaal ook gelijk niet meer geloofwaardig
LPG heeft ook een hoger octaan getal dan benzine. Benzine --> 95 tot 98 hier in nederland LPG --> 106 tot 108quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:23 schreef 1299 het volgende:
[..]
Toen haakte ik af was de rest van je verhaal ook gelijk niet meer geloofwaardig
MM doelde vast op octaan-gehaltequote:Op woensdag 2 mei 2007 10:47 schreef casejunkie het volgende:
[..]
LPG heeft ook een hoger octaan getal dan benzine. Benzine --> 95 tot 98 hier in nederland LPG --> 106 tot 108
Ik ook nog altijd. En TS, denk eraan, ik wil 1 uitdraai zien van ZONDER chip en 1 uitdraai van MET chip.quote:ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat en de vermogensmetingen!
Beterschap...quote:Op maandag 7 mei 2007 11:11 schreef casejunkie het volgende:
Helaas heb ik totaal geen progressie gemaakt wegens het feit dat me moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Waarmee het gelukkig nu wat beter mee gaat.
Reken er maar niet meer op deze week.....quote:Op maandag 7 mei 2007 18:54 schreef casejunkie het volgende:
*** Update ***
Vanmiddag ff een half uurtje lopen klooien. En de motor zei VROEMMMM!
Als het van de week ergens een keetje droog is terwijl ik tijd heb ga ik hem verder afwerken.
Ach zo veel werk is het allemaal niet meer dus moet eigenlijk lukken tussen de buien door.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:15 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
[..]
Reken er maar niet meer op deze week.....
Maargoed, ik hou hem in de gaten...
Succes!
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:15 schreef casejunkie het volgende:
Deze zit momenteel op de 115 euro per 3 maanden meen ik.
evenveel? hoe kan een 2.0 evenveel vermogen hebben als een 2.2 turbo?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:15 schreef casejunkie het volgende:
Deze zit momenteel op de 115 euro per 3 maanden meen ik.
*** update ***
Vandaag even 1 km mee weesten rijden. Maar dat ding gaat redelijk af zeg! i tov mijn wagon die even veel PK's heeft heeft deze zijn vermogen veel en veel eerder dan mijn 2.0i 16v uit mijn wagon. Ik moet zeggen dat het me goed beviel en dat ik hem snel klaar wil hebben voor de weg (moet nu nog de uitlaat onder)
Is dat zo'n rare vraag?quote:
Ontwerp van de motor. die 2.2i 12v heeft zonder turbo standaard 115 pk ongeveer. Het is een vrij oud ontwerp betreffende de kop van de motor. Tevens heeft de motor een lage compressie wat het vermogen niet ten goede komt. De turbo versie die ik heb heeft een nog lagere compressie en een vrij kleine turbo. gevolg: 145 PK en 260 NMquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:51 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
evenveel? hoe kan een 2.0 evenveel vermogen hebben als een 2.2 turbo?
Nee olie en koelingskanalen komen niet over een helaas. Anders was dat idd een hele leuke upgrade geweest.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
De 2.2 12V Turbo heeft natuurlijk meer koppel en veel langer een hoog koppel.
Is het mogelijk om de 16V kop op de 2.2 te zetten, of is het een compleet ander blok?
vraag ik me ook afquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:15 schreef MikeyMan het volgende:
waarom zou de automaat niet boven de 4k mogen dan?
Omdat het schakelmoment bij die bak misschien bij de 4000 toeren is in een bepaalde stand?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:51 schreef 1299 het volgende:
Waarom zou dat niet gebeuren bij 3000 rpm?
De GL/LX is een non turbo en een GT is een turboquote:The speed limiter is a function of the speedo and the tach. The speed sensor switch in the speedo opens up at above 70 and then with the switch open any time the RPM's go over 4 grand the engine cuts after about a second of delay. If you swap the speedos it will be as if the switch is always open because there isn't one in the GT speedo so anytime the engine goes over 4 grand the engine cuts THIS IS VERY ANNOYING. So if you did change the speedo you have to cut the yellow/white wire coming off the gauge cluster. As for the difference. If you have a GL and you are swapping in a GT the speedo will be about 10 MPH off at 70 MPH the outputs turn at a different speed. If you put it into an lx with a digital dash they both have electronic speed sensors and there would be no difference. But you will have to change the speedos on the analog display if you are going from a GL automatic to a GT manual trans. On the LX with the V6 I'm not sure if that is the case. The LX's use the same trans as the 4 cylinder GT, assuming it's a manual(only diference is the bellhousing).
achquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:46 schreef casejunkie het volgende:
Bij 4000 rpm is het , indien de kickdown niet wordt gebruikt, normaal bij deze dat hij de injectors uitzet alvoorts het schakelen. Anders komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat de kat niet heel erg leuk vind.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:46 schreef casejunkie het volgende:
Bij 4000 rpm is het , indien de kickdown niet wordt gebruikt, normaal bij deze dat hij de injectors uitzet alvoorts het schakelen. Anders komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat de kat niet heel erg leuk vind.
Gaat ook nog wegquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:39 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ach
weg met die oude kat.
allemaal restrictie.![]()
Nee absoluut niet. Trommels ftw!quote:Op maandag 18 juni 2007 19:25 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ga je, als de auto goedgekeurd is, ook ombouw naar schijven doen?
Ze worden gewoon sneller heet en faden daarom ook sneller. Schijfrem>trommelremquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:48 schreef casejunkie het volgende:
Bij het remmen op hogere snelheden blokkeren trommelremmen en hebben schijven minder last van.
Sorry, wablief?quote:Op maandag 18 juni 2007 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
Vaak voegen achterschijven ook erg weinig toe...
Hij denkt dat je het bedoelde als dat achterremmen als geheel weinig toevoegen.quote:
Nee, bedoelde dat achterschijven weinig extra waarde heeft t.o.v. trommels.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:04 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Hij denkt dat je het bedoelde als dat achterremmen als geheel weinig toevoegen.
Echter zorgen deze ongeveer voor 30% van de remming
*edit: nog geen voortgaan wegens toetsen wel andere trommelremmen klaar liggen in erg fout rood (worden denk nog zwart), nieuwe remcilinders en nieuwe remschoenen.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:54 schreef 1299 het volgende:
De remkracht achter is vele malen minder dan van voren. En dus te harder je remt dus te minder je achterremmen hoeven te doen. Dus upgrade liever je voorremmen.
JA, en dat is dus niet 50/50...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
De rembalans moet wel ongeveer in evenwicht blijven.
In Amerika (Enige land waar dit type is geleverd) heet een 626 coupe een MX-6. Nederland kent alleen het 2de type MX-6 die ook op de bodem van een 626 staat, alleen dan het GE type d=. Dit is een GD type.quote:
quote:Op maandag 9 juli 2007 23:39 schreef casejunkie het volgende:
Goede nieuws:
Er komt een goede MX-6 GT Turbo 4ws voor terug!![]()
- 4WS (4 wielsturing)
Een aantal Japanse merken hebben dat systeem gebruikt in de eind jaren 80 begin jaren 90.quote:
Mitsubitsi Galant VR4 4WSquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:48 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Een aantal Japanse merken hebben dat systeem gebruikt in de eind jaren 80 begin jaren 90.
Onderandere Mazda, Honda, Nissan, Toyota en Mitsubitsi
quote:Op maandag 30 juli 2007 22:20 schreef Supra_Turbo het volgende:
Heb je geen actiefilmpjes?
In-car ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |