quote:Op maandag 23 april 2007 22:44 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Pak je natuurkunde boek maar er eens bij. LPG geeft een lagere verbrandingstemperatuur dan Benzine. Waarom auto's warmer worden op LPG is vanwege het feit dat de ontsteking niet vroeger wordt gezet wat dus wel moet bij LPG. Verder klopt er wat je zegt
Vriend, ik heb mijn info van iemand die LPG installatie inbouwdquote:Op maandag 23 april 2007 22:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vriend, ik heb respect voor je.. Voor je project... Maar ik kan je geen gelijk geven...
Ik praat omdat ik iets weet.. en ik weet het omdat wij een auto hebben die op lpg rijdt.
Afstelling? My Ass... 10.000x afgesteld en is nog steeds verneukt.
Niks mee te maken.. Als je de ontbranding vervroegt heb je een backfire(ja, ervaring ja...)
Gas heeft een hoger verbrandings temp dan benzineAnders zouden onze kleppen nu niet verbrand zijn
![]()
Vriend, ik heb het van google en google heeft altijd gelijk; LPG geeft een hogere temp..quote:Op maandag 23 april 2007 23:08 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Vriend, ik heb mijn info van iemand die LPG installatie inbouwd
Verder wil ik er geen welles nietus spelletje van maken. De mijne gaat toch niet op LPG rijden.
quote:Het probleem met LPG is, ?..dat het gas is. Benzine met zijn veel hogere kookpunt neemt in de verbrandingskamer relatief veel warmte op d.m.v. de verdamping. LPG doet dat dus niet. Alle bestanddelen van LPG hebben veel lagere kookpunten dan benzine, het Propaan in LPG heeft bijv. een kookpunt van rond de -40° C !!
Google altijd gelijkquote:Op dinsdag 24 april 2007 00:34 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Vriend, ik heb het van google en google heeft altijd gelijk; LPG geeft een hogere temp..
[..]
Mjah, je doet wel boude uitspraken... Dus ik begrijp wel dat je van de discussie af wilt...quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:18 schreef casejunkie het volgende:
Ik wil graag de discussie sluiten over LPG het zal me namelijk verder jeuken wie hier gelijk heeft want zoals al een paar keer eerder aangegeven gaat deze bak toch niet op LPG lopen.
LPG hoeft niet vloeibaar gemaakt te worden, dat is het alquote:Op maandag 23 april 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar
Hebben niet-LPI systemen ookquote:(en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1)
LPG is schraal en smeert niet. Niet in gasvorm, niet in vloeibare vorm.quote:zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...
Benzine heeft een koelende werking, omdat het warmte ontrekt om te kunnen verdampen. bij LPG (ik praat dan over gasvormige injectie) is dit niet het geval.quote:Op maandag 23 april 2007 22:44 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Pak je natuurkunde boek maar er eens bij. LPG geeft een lagere verbrandingstemperatuur dan Benzine. Waarom auto's warmer worden op LPG is vanwege het feit dat de ontsteking niet vroeger wordt gezet wat dus wel moet bij LPG. Verder klopt er wat je zegt
quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:01 schreef vlad het volgende:
[..]
LPG hoeft niet vloeibaar gemaakt te worden, dat is het al![]()
[..]Daar heb je gelijk in..
Hebben niet-LPI systemen ook
[..]Ohw jha? Ik dacht het niet.. Die hebben een Ring om de Luchtinlaat..
LPG is schraal en smeert niet. Niet in gasvorm, niet in vloeibare vorm.
LPG smeert niet, maar vloeibaar is ie te vergelijken met Benzine.. qua prestaties en tja.. ik dacht ook smering![]()
Haal maar eens 1 bougie kabel er uit en geef vol gas...quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:31 schreef SRS-Engineering het volgende:
Als jij je onstekingstijdstip vervroegd hoef je heus nog geen backfire te krijgen. Moderne benzine/dieselmotoren veranderen hun onstekingstijdstip constant.
quote:Op woensdag 25 april 2007 20:44 schreef menmul het volgende:
ja duh das heel wat anders niet te vergelijken met vervroegen ontstekingtijd je krijgt onverbrande benzine in je uitlaat srpuitstuk en dat ontbrand dan vanzelf heel ander verschijnsel en niet te vergelijken
moet jij mij eens uitleggen wat het eraf halen van een bougie kabel en het vervroegen van het onstekingstijdstip met elkaar te maken hebben, in mijn optiek niks???? En of dat nu over LPG gaat of benzine maakt dan niks uit, heb zelf 3 wagens op LPG gehad en we hebben er nogsteeds 2 waarvan er een 2 weken geleden een kapotte bougie kabel had en nee ik had geen last van backfire ofzo dus .....quote:Op woensdag 25 april 2007 21:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik had et over LPG
+ Wat jij zegt klopt niet, want dat is een onvolledige ontbranding (geen) en ik had het over een BACK-fire
Ik weetquote:Op woensdag 25 april 2007 21:45 schreef casejunkie het volgende:
Oke nog 1 keer inhaken er op: LPG heeft een octaangetal van 106 á 108
Dat is dus ook de reden waarom Gas niet zo snel gaat pingelen en waarom er dus meer vermogen mee uitvalt te halen en een hoger octaangetal en minder snel van pingelen waardoor je weer meer druk kan rijdenquote:
quote:Op woensdag 25 april 2007 22:29 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Dat is dus ook de reden waarom Gas niet zo snel gaat pingelen en waarom er dus meer vermogen mee uitvalt te halen en een hoger octaangetal en minder snel van pingelen waardoor je weer meer druk kan rijden
Idd, een motor op lpg heeft juist een warmere verbranding dan benzine. Behalve als je een lpi installatie hebt, waarbij vloeibaar gas ook verdampt...quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:13 schreef vlad het volgende:
[..]
Benzine heeft een koelende werking, omdat het warmte ontrekt om te kunnen verdampen. bij LPG (ik praat dan over gasvormige injectie) is dit niet het geval.
Degene die iets van van turbomotoren weten wat ik bedoel.quote:
Zit er een sperdiff op die Mazda? Zonee, dan wil je niet eens tot de 200pk gaan gok ik zo.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:48 schreef casejunkie het volgende:
Idd helaas voorwiel aandrijving vandaar dat ik ook niet echt boven de 200 pk wil gaan zitten anders heb ik nog wielspin in zijn 3 wat niet bevoorlijk is voor het diff die toch al slap zijn.
Erg fijne bandjes... Lijkt geen eind te komen aan de grip...quote:Op donderdag 26 april 2007 08:49 schreef casejunkie het volgende:
Bridstone Petonza RE050A
Die "ring" is het mengstuk, en wordt gebruikt bij oude LPG systemen. Nieuwere LPG systemen (praat dan van eind '90, begin '00) maken gebruik van een sequentieel injectiesysteem die gasvormig inspuiten.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ohw jha? Ik dacht het niet.. Die hebben een Ring om de Luchtinlaat..
nope. LPG bezit geen smerende eigenschappen. Vialle heeft hierdoor veel problemen (gehad) met de opvoerpomp.quote:LPG smeert niet, maar vloeibaar is ie te vergelijken met Benzine.. qua prestaties en tja.. ik dacht ook smering
Ik sleutel gewoon op straat ja.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Sleutel je eigenlijk alleen op straat?
Zonder sper wens ik je veel suc6. Dat word lachen; zeker met nat weerquote:Op donderdag 26 april 2007 08:49 schreef casejunkie het volgende:
Maar 200 PK is nog wel aan de voorwielen te brengen.
Dat valt zeer goed te doen heb zelf 200+ op de voorwielen. Het is niet zo dat je met elk beetje gas gelijk 200pk heb. Je moet wel de auto kennen en een redelijk bestuurder zijn natuurlijkquote:Op donderdag 26 april 2007 11:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Zonder sper wens ik je veel suc6. Dat word lachen; zeker met nat weer![]()
eind 90... tja.. '96 is midden dus hebben wij het niet... en uhh Mengstuk? Dat is toch waar de LPG word ingespoten in de luchtinlaat... (dus wordt gemengt ja)quote:Op donderdag 26 april 2007 10:19 schreef vlad het volgende:
[..]
Die "ring" is het mengstuk, en wordt gebruikt bij oude LPG systemen. Nieuwere LPG systemen (praat dan van eind '90, begin '00) maken gebruik van een sequentieel injectiesysteem die gasvormig inspuiten.
[..]
nope. LPG bezit geen smerende eigenschappen. Vialle heeft hierdoor veel problemen (gehad) met de opvoerpomp.
Heb je een linkje?quote:Op donderdag 26 april 2007 11:43 schreef fr3d het volgende:
[..]
Dat valt zeer goed te doen heb zelf 200+ op de voorwielen. Het is niet zo dat je met elk beetje gas gelijk 200pk heb. Je moet wel de auto kennen en een redelijk bestuurder zijn natuurlijk![]()
Maar goed leuk project. Ik weet niet of je de 200pk gaat halen maar het is een leuk doel.. Ik rijdt zelf een mazda mx6 ( 2gen) waar het een en anders aan gesleuteld is. Heb het wel altijd zo gedaan/ laten doen dat betrouwbaarheid niet in het geding komt.
*de mijne staat te koop..*
ja.quote:Op donderdag 26 april 2007 12:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
eind 90... tja.. '96 is midden dus hebben wij het niet... en uhh Mengstuk? Dat is toch waar de LPG word ingespoten in de luchtinlaat... (dus wordt gemengt ja)![]()
Met nat weer moet je gewoon heel rustig optrekken zoals met iedere auto. Een toyota Corolla trekt nog wel op met spinnende wielen als je wil met nat weet.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Zonder sper wens ik je veel suc6. Dat word lachen; zeker met nat weer![]()
Ook met droogweer.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:26 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Met nat weer moet je gewoon heel rustig optrekken zoals met iedere auto. Een toyota Corolla trekt nog wel op met spinnende wielen als je wil met nat weet.
90pk @ 960kg gaat ook nog, dus niet zeuren, je kunt met praktisch ALLE auto's wel strepen trekken..quote:Op donderdag 26 april 2007 15:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ook met droogweer.
115 pk @ 900 kilo wil ook wel.![]()
Uhmm, de betekenis van het woord mits is jou niet geheel duidelijk geloof ik....quote:Op donderdag 26 april 2007 18:59 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
90pk @ 960kg gaat ook nog, dus niet zeuren, je kunt met praktisch ALLE auto's wel strepen trekken..
Ennehm, 200pk en meer niet te doen zonder sper? Makkelijk zat, mits je alleen maar de stand vol gas kent nauurlijk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |