abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48540529
Oke ik ga dit weekend beginnen aan mijn project. En post het hier vanwege het feit dat ik onze vriend Asmooh eens wil laten zien hoe het WEL moet. Tevens gaat dit een vrij low budget project worden die ik rond de 2000 euro wil houden. Met het doel van rond de 200 PK uit te komen.

Klein stukje geschiedenis van wat we nu klaar hebben staan:

Een Mazda 626 2.2i 12v N/A (was een automaat nu al een handbak, alleen defecte motor door een lullig foutje van mijzelf)

Kosten: ¤ 125,-

Hier zat een vrij apart interieur in (2 verschillende kleuren stoelen en die ook weer anders waren dan de achterbank en zijpanelen.) Ander interieur gekocht. Tevens zaten hier bewegende midden ventilatoren bij. En zij panelen zijn zwart geworden

Kosten: ¤ 120,-

Auto gaat verlaagd worden. Hiervoor heb ik een setje H&R veren voor gekocht

Kosten: ¤ 80,-

Omdat de ECU van de toekomstige motor een boost heeft bij de 0,6 bar en wat ik dus niet wil hebben heb ik er een chip voor.

Kosten: ¤ 50,-

Tevens heb ik een bodykit kunnen bemachtigen van TWR. Hier zitten nog kleine herstelwerkzaamheden aan.

Kosten: ¤ 130,-

Via een clubgenoot van me kan ik een leuke set MOMO velgen krijgen die 17" groot zijn en vrij resentelijk nieuwe banden hebben gekregen. Deze hebben de kleur wit overigens.

Kosten: ¤ 300,-

Natuurlijk heb ik een motor met versnellingsbak, aandrijfassen, fusees, schakelstangen, kabelbomen en ECU nodig. Hiervoor heb ik een 1ste gen Ford Probe GT gekocht. Deze staat op hetzelfde onderstel als mijn mazda 626. Het is namelijk een samenwerkingsverband geweest toendertijd tussen Ford en Mazda waarbij Ford de motor en onderstel bij mazda vandaan heeft gehaald. MAW direct play and play. Aangezien ik deze auto voor ¤ 250,- heb gekocht en het nodige aantal onderdelen kan verkopen kost me deze auto maximaal ¤ 150,- (kan nog lager worden maar deze prijs houden we even aan) Tevens heeft deze auto electrisch instelbare schokdempers die ook gewoon op mijn coupe gaan passen dus de schrokbrekers gaan over samen met de daar bijhoorde computer en bekabeling.

Kosten: ¤ 150,-

Nieuwe vloeistoffen en filters

Kosten ¤ 150,-

Dan zit ik dus nog onder de ¤ 1200,- en hou ik ongeveer ¤ 800,- over voor spuiten. Ik laat het spuiten over aan iemand die dit zwart gaat doen en dus redelijk goedkoop blijft.

Hoe hij nu nog is:



Hoe hij gaat worden:



Plaatje van de velgen heb ik nog niet snel bij de hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door casejunkie op 20-04-2007 14:48:08 ]
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48540968
Ben benieuwd..
Hoe heb je die motor gesloopt trouwens?
pi_48541285
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ben benieuwd..
Hoe heb je die motor gesloopt trouwens?
Bij het uitbouwen en inbouwen van de nieuwe versnellingsbak heb ik de motor er uitgehaald. Ik stop altijd in de slangen van de koeling een prop papier tegen het lekken op straat want ik sleutel gewoon op straat. Hierbij laat ik er altijd een sliert uithangen. Alleen dit keer heb ik bij 1 van de slangen geen sliert er uit laten hangen en ben dus deze vergeten te verwijderen. gevolg is dat de prop de motor ingezogen is en ergens in de kanalen zit. (kwestie van eigen schuld dikke bult) Nu kan ik wel de prop verwijderen door via de andere kant druk er op te gaan zetten (wat overigens heel goed en makkelijk te doen is.) Maar als mij een andere motor, met 35 PK extra standaard, maar 150 euro kost en ik er een veel sterkere versnellingsbak bij krijg dan zal ik dat zeker niet laten. Huidige blok levert 115 PK nieuwe blok 140 maar is heeeeeel makkelijk naar de 200 PK te krijgen vanwege dat deze motor standaard veel te rijk loopt en dat een chip maar 50 euro kost. verder zal ik nog de uitlaat moeten vervangwen door een 2,5" catback systeem en die kost me nog geen 300 euro maar dat is ff voor latere zorg. Tijdsbestel dat ik dit wil afkrijgen is tot 3 maanden.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48542704
Altijd leuk zo'n wolf in schaapskleren.. Ik kan me herinneren dat Atec tuning ook met zoiets bezig is.
なんだっけ
pi_48544594
succes ermee van het weekend, ik ben benieuwd naar je verslag, klinkt hoopvol iig
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:28:56 #6
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48544823
Goed topic met een nobel doel...

Wist niet dat de probe met een 2.2 turbo geleverd was...

Zijn die schokbrekers na een x-aantal kilometers nog wel goed eigenlijk? Of kun je er een andere cartridge inzetten?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48544938
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:28 schreef MikeyMan het volgende:
Wist niet dat de probe met een 2.2 turbo geleverd was...
Ik ook niet. Tevens lijkt mij een winst van 60 pk alleen door een andere chip nogal overdreven.
Zelfs voor een geblazen motor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48548252
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ook niet. Tevens lijkt mij een winst van 60 pk alleen door een andere chip nogal overdreven.
Zelfs voor een geblazen motor.
Let wel dat het blok in de 1ste generatie probe is geleverd die hier in nederland nooit geleverd is alleen landen als Duitsland en Amerika (zelfs in japan niet)

Is niet overdreven en meerdere malen bewezen. De chip doet niet meer dan de boostcut verwijderen waardoor je veel meer druk kan gaan rijden. Tevens worden brandstoftabellen ietjes aangepast waardoor hij in het gebied waar je dan hogere druk gaat rijden net iets meer brandstof krijgt. Ik ga van 0,6 bar naar 1 á 1,1 bar. Dus dat geeft een behoorlijke winst

Tevens heb ik uiteraart om de 200 PK te halen ook andere uitlaat nodig. Standaard levert een 2,5" uitlaat al 7 tot 12 PK winst op 0,6 bar en iets meer op een hogere druk. Tevens krijg ik van iemand een andere downpijp die wat groter is en met gescheide wastgate pijp er op
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48548552
En tóch zou ik graag een uitdraai van de dyno zien, eentje met andere chip, en eentje zonder andere chip.

Ik zet er bij deze (serieus) een bak bier op dat dat verschil geen 60 pk gaat worden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48549360
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 18:43 schreef vosss het volgende:
En tóch zou ik graag een uitdraai van de dyno zien, eentje met andere chip, en eentje zonder andere chip.

Ik zet er bij deze (serieus) een bak bier op dat dat verschil geen 60 pk gaat worden
Ja doen we! als ik geen gelijk krijg je van mij een bak bier. Oke? Mijn voorkeur gaat uit naar een bak Jupiler!
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48550301
Mag ik mijn bak bier in ontvangst nemen?



Oke niet mijn auto maar wel hetzelfde blok met de volgende aanpassingen:

Mods die er gedaan zijn:

chip
homemade boostcontroler
kat en midden demper weg.
einddemper vervangen voor een vlvo 240 midden demper
home made hardpipes van wat dikkere diameter
e bay bpv

MAW het is zeer makkelijk te halen. dit is 210pk bij 1 bar boost en bij 4500rpm
Die uitlaat van mij wordt zelfs een slagje beter. (grotere diameter zodat mijn turbo beter kan ademen.)
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 20 april 2007 @ 20:05:14 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_48551162
met de hogere turbodruk ga je eigenlijk ook wel veel benzinedruk willen. en bij elke aanpassing moet je een andere chip als je het goed wilt doen.
Je kan beter geen andere chip nemen als je auto toch te rijk staat, en dan een s-afc of vergelijkbare piggyback nemen. Daarmee kan je in stappen van 200rpm precies aangeven hoeveel extra benzine of juist hoeveel minder benzine je wilt inspuiten.

je koopt ze 2e hands voor nog geen 200 dollar. de mijne kostte me 100 dollar.

Dan kan je pas echt lekker experimenteren met verschillende turbodrukken. Ik geloof niet zo in chips, andere dan die van de croky komen
pi_48551456
hey, ziet er weer super uit!
succes en zorg dat de versnellingsbak echt heel blijft voor langer als een week
  vrijdag 20 april 2007 @ 20:24:43 #14
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48551862
plaatje werkt niet
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 20 april 2007 @ 20:48:10 #15
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_48552740
Leuk project, met een laag budget, toch wat moois kunnen maken
Drugs are good mkay?
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:25:17 #16
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_48554126
Lijkt me interessant om te volgen, ben benieuwd wat het wordt. Succes!!
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
pi_48555215
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
plaatje werkt niet
gebruik je firefox? Sleep dan de plaatje @ een ander tab endan CTRL+F5
(of op de adresbalk klikken endan enter)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_48559820
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:05 schreef Tjabbo het volgende:
met de hogere turbodruk ga je eigenlijk ook wel veel benzinedruk willen. en bij elke aanpassing moet je een andere chip als je het goed wilt doen.
Je kan beter geen andere chip nemen als je auto toch te rijk staat, en dan een s-afc of vergelijkbare piggyback nemen. Daarmee kan je in stappen van 200rpm precies aangeven hoeveel extra benzine of juist hoeveel minder benzine je wilt inspuiten.

je koopt ze 2e hands voor nog geen 200 dollar. de mijne kostte me 100 dollar.

Dan kan je pas echt lekker experimenteren met verschillende turbodrukken. Ik geloof niet zo in chips, andere dan die van de croky komen
Ik wil niet het maximale uit de motor gaan halen. Daar heb ik een andere project voor wat ik na de zomer ga opstarten. Dat blok krijgt dan ook een standalone fuelmagemantsysteem. Benzine dur bij deze auto is heel makkelijk te verhogen met een deuk in de benzine drukregelaar te drukken en je hebt 1 bar meer druk (ja is echt getttostyle tuning maar werkt wel voldoende) Bovendien is het wel fijn dat hij te rijk loop dan kan ik ook gewoon mooi euro 95 en in duitsland euro 91 in als het moet zonder dat hij gaat pingelen. Die gast waarvan ik net de dynosheet heb gepost heeft intussen zijn wagen op 263 PK weten te pieken nadat hij er een 3" rechte pijp onder heeft gebakken en een intercooler van een Volvo T16 heeft genomen. Nadeel dan is dat de turbo veel te klein is en snel buiten adem is en het dus niet meer kan bij houden. Bij rond de 200 pk heeft hij een mooie curve en is er leuk als alledaagse auto mee te rijden. Bovendien wil ik niet te veel gaan lopen kutten verder met deze ook.

Je hebt gelijk hoor daar niet van maar voor mijn doeleinde is het een beetje nutteloos om daar extra geld in te gaan investeren. Deze auto moet zo snel mogelijk rijden en heb geen zin om met deze auto uit te gaan zoeken hoe een compleet standalonesysteem werkt plus het juist afstellen wat een zeer precies en eigenlijk vakkundig iets is.

[ Bericht 8% gewijzigd door casejunkie op 21-04-2007 00:14:06 ]
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48565097
Vet project
pi_48571073
Leuk project, ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! Ik heb een hekel aan "gepimpte" auto's maar bij deze hou je de tupperware e.d. volgens mij heel minimaal, alleen om de auto een ietwat modernere look te geven, heel goed! Je lijkt je zaken goed gepland te hebben en duidelijk te weten wat je wilt en wat er te krijgen is en vooral hoe je het aan gaat pakken, dus ik zie deze met vertrouwen tegemoed
pi_48596541
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:38 schreef casejunkie het volgende:
Mag ik mijn bak bier in ontvangst nemen?

[afbeelding]

Oke niet mijn auto maar wel hetzelfde blok met de volgende aanpassingen:

Mods die er gedaan zijn:

chip
homemade boostcontroler
kat en midden demper weg.
einddemper vervangen voor een vlvo 240 midden demper
home made hardpipes van wat dikkere diameter
e bay bpv

MAW het is zeer makkelijk te halen. dit is 210pk bij 1 bar boost en bij 4500rpm
Die uitlaat van mij wordt zelfs een slagje beter. (grotere diameter zodat mijn turbo beter kan ademen.)
Natuurlijk mag je geen bak bier in ontvangst nemen

Ten eerste doet dat plaatje het niet.
Ten tweede is dat niet jouw auto.
Ten derde is daar wat meer aangepast dan alleen een andere chip.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48598156
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je geen bak bier in ontvangst nemen

Ten eerste doet dat plaatje het niet prima.
Ten tweede is dat niet jouw auto.
Ten derde is daar wat meer aangepast dan alleen een andere chip.

(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_48616455
2.2i 12v turbo mazda motoren zijn zeer goed.

Ik draai nu ook met chipje en 0,8bar, trekt super.
Komt ook door het gigantische koppel, van rond de 260nm standaard(nu dus veel meer)
pi_48617615
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je geen bak bier in ontvangst nemen

Ten eerste doet dat plaatje het niet.
Ten tweede is dat niet jouw auto.
Ten derde is daar wat meer aangepast dan alleen een andere chip.

Niet mijn blok nee dat klopt. Wel hetzelfde type blok.
Bovendien heb ik algezegd dat er ook een andere uitlaat onderkomt. Die andere intercoolerpijpen van hem zijn gewoon stukken uitlaat aanelkaar gelast wat een mod is van onder de 30 euro. Hij zit intussen aan de 260 PK met een andere intercooler en het op LPG laten lopen van zijn motor.

Maar goed ik de bewijzen komen nog wel

ff verder met een update:

Motor is er vandaag uitgegaan we zijn om half 5 begonnen en om half 7 waren we klaar.
Het complete subframe is er mee uit gegaan vanwege de feiten dat ik anders toch de fusees moet gaan wisselen (andere aandrijfassen zijn dikker namelijk) n het feit dat de voorste motorsteun voor een automaat was. (auto was namelijk eerst automaat, heb hem pas omgebouwd naar handbak) Toen heb ik er een motorsteun voor de handbak moeten maken die op het andere gedeelte paste die op het subframe zat gelast.



Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48617845
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:17 schreef casejunkie het volgende:

[..]

ff verder met een update:

Motor is er vandaag uitgegaan we zijn om half 5 begonnen en om half 7 waren we klaar.
Het complete subframe is er mee uit gegaan vanwege de feiten dat ik anders toch de fusees moet gaan wisselen (andere aandrijfassen zijn dikker namelijk) n het feit dat de voorste motorsteun voor een automaat was. (auto was namelijk eerst automaat, heb hem pas omgebouwd naar handbak) Toen heb ik er een motorsteun voor de handbak moeten maken die op het andere gedeelte paste die op het subframe zat gelast.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk hier zat ik dus op te wachten!! FOTO's!!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 22 april 2007 @ 23:41:13 #26
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48618320
Ziet er een beetje uit alsof je de motor zo uit de auto hebt laten donderen...

Veilige constructie ook, wel, met die assteunen op de wielen enzo
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48618492
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
Ziet er een beetje uit alsof je de motor zo uit de auto hebt laten donderen...

Veilige constructie ook, wel, met die assteunen op de wielen enzo
Hebben we ook bijna. Alleen dan netjes met een werkplaatskraan die ik vorig jaar op me werk heb gekocht.

Over de mooie een zeer veilige constructie: het is nog veiliger dan de steunen op de tegels te zetten
Dan staan de pootjes ongelijk namelijk door de tegels en nu staan ze netjes op een vlakke plaat.

Werkelijk reden: Assen steunen konden niet hoog genoeg om het blok er onderuit te trekken dus hebben we ze zo verhoogd. Voor 10 minuten kan het niet heel veel kwaad. Plus hing het blok toen al in de takel voor dat we deze constructie opbouwde.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zondag 22 april 2007 @ 23:51:38 #28
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48618583
Ja, zoiets dacht ik al...
Morgen verder?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48618697
Nope, morgen gewoon weer gewoon school

Donderdag of vrijdag ga ik de donor ophalen en zaterdagmiddag hopelijk het blok er uit zien te krijgen. Zondag blok er in en hopelijk maandag lopend. Als zal dat laatste nog tegen kan vallen omdat er enkele draadjes van de kabelboom moeten worden aangepast. Maar aangezien dat dit maar 4 draadjes zijn en dat het al eerder is gedaan zal dat wel eens mee kunnen vallen.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48619800
quote:
Hij zit intussen aan de 260 PK met een andere intercooler en het op LPG laten lopen van zijn motor.
120pk bovenop de standaard en dat dan ook nog eens op LPG?!

Dan ben je gewoon niet goed wijs. Klaar.
Maargoed, ik wens hem veel succes met de korte levensduur van zn motor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48621778
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:45 schreef vosss het volgende:

[..]

120pk bovenop de standaard en dat dan ook nog eens op LPG?!

Dan ben je gewoon niet goed wijs. Klaar.
Maargoed, ik wens hem veel succes met de korte levensduur van zn motor.
Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.

Het probleem waarom alle koppen bij auto´s kapot gaan op LPG is wegens het feit dat de ontsteking een stukje vroeger moet staan bij LPG. Dit wordt in 99% van alle LPG inbouwen niet aangepast. Tevens kan dit blok gewoon veel hebben en heeft hij maar een compressie verhouding van 7,6:1 wat erg laag is.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48622122
quote:
Op maandag 23 april 2007 07:50 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.

Het probleem waarom alle koppen bij auto´s kapot gaan op LPG is wegens het feit dat de ontsteking een stukje vroeger moet staan bij LPG. Dit wordt in 99% van alle LPG inbouwen niet aangepast. Tevens kan dit blok gewoon veel hebben en heeft hij maar een compressie verhouding van 7,6:1 wat erg laag is.
De compressie verhouding van 7.6:1 is natuurlijk relatief, hoeveel turbo druk komt daar nog bij?
pi_48622200
quote:
Op maandag 23 april 2007 08:28 schreef FunnyName het volgende:

[..]

De compressie verhouding van 7.6:1 is natuurlijk relatief, hoeveel turbo druk komt daar nog bij?
Bij mij komt er 1 bar op. Dus niet heel veel. Bij die andere gozer komt er nog meer druk op straks. Maar die zit ook op rond de 1 a 1,2 bar. LPG profiteert van of een hoge compressie of een hoge turbodruk.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48622344
Wat je zelf al zegt, volgens mij is de kwaliteit van het inbouwen bij LPG belangrijker dan de installatie zelf die vaak prima voldoet.
pi_48623934
quote:
Op maandag 23 april 2007 07:50 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.

Het probleem waarom alle koppen bij auto´s kapot gaan op LPG is wegens het feit dat de ontsteking een stukje vroeger moet staan bij LPG. Dit wordt in 99% van alle LPG inbouwen niet aangepast. Tevens kan dit blok gewoon veel hebben en heeft hij maar een compressie verhouding van 7,6:1 wat erg laag is.
Laat ik het anders zeggen dan. Ik geloof er geen fuck van dat als je een blok wat standaard 140pk heeft opschroeft tot 260 pk, dat je daar dan nog probleemloos 2 ton mee kan rijden.

En dan maakt het verder geen zak uit of diegene er verstand van heeft of niet. En dat dit blok veel kan hebben maakt geen reet uit. Dit is bijna een verdubbeleling van het vermogen en dan ook nog eens op LPG, wat in mindere maten goed smeert.

Maargoed, have it your way.

ps: die uitdraai van met en zonder chip van jouw auto wil ik sowieso tzt wel zien.
Ik ben benieuwd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48624512
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen dan. Ik geloof er geen fuck van dat als je een blok wat standaard 140pk heeft opschroeft tot 260 pk, dat je daar dan nog probleemloos 2 ton mee kan rijden.

En dan maakt het verder geen zak uit of diegene er verstand van heeft of niet. En dat dit blok veel kan hebben maakt geen reet uit. Dit is bijna een verdubbeleling van het vermogen en dan ook nog eens op LPG, wat in mindere maten goed smeert.

Maargoed, have it your way.

ps: die uitdraai van met en zonder chip van jouw auto wil ik sowieso tzt wel zien.
Ik ben benieuwd
Oooh dat hij de 2 ton niet gaat halen zal ik je zeker ook niet tegen spreken
Die minder smering vangt hij overigs op door andere olie te gebruiken en het blok wordt minder was als bij het gebruik van Benzine. Overigens begint het langzamerhand bij steeds meer tuners door te komen dat er op LPG erg goed valt te tunen dit voornamelijk omdat je heel weinig tot geen kans hebt op pingelen. Die uitdraaien voor en zonder chip is makkelijk te doen voor mij omdat ik 2 ECU's heb voor deze motor. Enige wat een beetje een probleem kan geven is dat zonder chip iets hoger uitkomt vanwege dat de uitlaat al aangepast is waarschijnlijk voordat ik hem op de bank zet. Overigens heb ik intussen de info binnen hoe ik het mensel kan gaan afstellen zodat hij niet meer te rijk loopt. Moet ik alleen de VAF openhalen om de veer te kunnen afstellen. (toch een reserve VAF liggen dus maakt niet uit)
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48624681
quote:
Die minder smering vangt hij overigs op door andere olie te gebruiken
En welke olie is dat als ik vragen mag? Ik heb ook andere olie in mn auto dan verreweg de meeste auto's, om de motor extra goed te smeren, maar daar zit geen bijna verdubbeling van het aantal pk's onder de kap.

10W60 Castrol Racing toevallig?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48625168
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:30 schreef vosss het volgende:

[..]

En welke olie is dat als ik vragen mag? Ik heb ook andere olie in mn auto dan verreweg de meeste auto's, om de motor extra goed te smeren, maar daar zit geen bijna verdubbeling van het aantal pk's onder de kap.

10W60 Castrol Racing toevallig?
Dat zou ik echt niet weten. Maar zoals ik al had gezegt is dat mijn doel ook niet. Die 260 PK is een echte piek. Ik heb liever over een brede band veel vermogen ipv een piek te hebben. Dat komt namelijk niet echt ten goede van de versnellingsbak die al niet super zijn. Dat is namelijk het enigste nadeel van de mazda 626'en de bakken zijn niet geweldig te noemen als je meer vermogen gaat rijden. En een andere diff is geen optie omdat die enorm duur zijn en dus niet ga redden met 1000 euro eens.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48625534
Ehmz........met een enkele turbo zul je anders toch altijd in meer of mindere mate last hebben van een turbo-gat. Dus die brede band met vermogen zal wel meevallen denk ik
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 23 april 2007 @ 11:04:44 #40
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48625712
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:59 schreef vosss het volgende:
Ehmz........met een enkele turbo zul je anders toch altijd in meer of mindere mate last hebben van een turbo-gat. Dus die brede band met vermogen zal wel meevallen denk ik
Weleens in een VAG 1.8t gereden? Je kunt best kiezen tussen hoog vermogen met turbo gat, en wat minder vermogen zonder (nagenoeg)...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48626325
quote:
(nagenoeg)...
Ik zei niet voor niks "in meer of mindere mate"
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48626433
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zei niet voor niks "in meer of mindere mate"
Turbogat heb je uiteraart altijd. Wat ik bedoel dus is dat je een langere RPM band hebt dan waar de motor ongeveer hetzelfde vermogen heeft en dus niet in 500 rpm ff 40 PK extra er weet uit te pompen. Maar dus een veel vlakkere vermogens bereik. Snapje?

*Edit:

Voor jou hier nogmaals de dynosheet vanwege dat die andere op imageshack staat. Dit is de dyno waar hij zijn A/F ratio nog niet goed had staan maar dat kan je zelf ook wel bedenken



Zie je hoe mooi vlak dat topvermogen loopt en dus niet een kortstondige piek is
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48633295
tvp!
pi_48646590
Wat voor LPG systeem?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_48647014
Ouder model geen LPI installatie
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48648047
quote:
Op maandag 23 april 2007 07:50 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal.
de verbrandingstemperatuur is hoger
pi_48648872
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:56 schreef casejunkie het volgende:
Ouder model geen LPI installatie
Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...

maja.. weer ontopic
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 23 april 2007 @ 22:03:19 #48
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48649910
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...

maja.. weer ontopic
Zozo... Je verbaast me
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48651400
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...

maja.. weer ontopic
Pak je natuurkunde boek maar er eens bij. LPG geeft een lagere verbrandingstemperatuur dan Benzine. Waarom auto's warmer worden op LPG is vanwege het feit dat de ontsteking niet vroeger wordt gezet wat dus wel moet bij LPG. Verder klopt er wat je zegt
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48651647
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:03 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Zozo... Je verbaast me
I do?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')