Bij het uitbouwen en inbouwen van de nieuwe versnellingsbak heb ik de motor er uitgehaald. Ik stop altijd in de slangen van de koeling een prop papier tegen het lekken op straat want ik sleutel gewoon op straat. Hierbij laat ik er altijd een sliert uithangen. Alleen dit keer heb ik bij 1 van de slangen geen sliert er uit laten hangen en ben dus deze vergeten te verwijderen. gevolg is dat de prop de motor ingezogen is en ergens in de kanalen zit. (kwestie van eigen schuld dikke bult) Nu kan ik wel de prop verwijderen door via de andere kant druk er op te gaan zetten (wat overigens heel goed en makkelijk te doen is.) Maar als mij een andere motor, met 35 PK extra standaard, maar 150 euro kost en ik er een veel sterkere versnellingsbak bij krijg dan zal ik dat zeker niet laten. Huidige blok levert 115 PK nieuwe blok 140 maar is heeeeeel makkelijk naar de 200 PK te krijgen vanwege dat deze motor standaard veel te rijk loopt en dat een chip maar 50 euro kost. verder zal ik nog de uitlaat moeten vervangwen door een 2,5" catback systeem en die kost me nog geen 300 euro maar dat is ff voor latere zorg. Tijdsbestel dat ik dit wil afkrijgen is tot 3 maanden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ben benieuwd..
Hoe heb je die motor gesloopt trouwens?
Ik ook niet. Tevens lijkt mij een winst van 60 pk alleen door een andere chip nogal overdreven.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:28 schreef MikeyMan het volgende:
Wist niet dat de probe met een 2.2 turbo geleverd was...
Let wel dat het blok in de 1ste generatie probe is geleverd die hier in nederland nooit geleverd is alleen landen als Duitsland en Amerika (zelfs in japan niet)quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook niet. Tevens lijkt mij een winst van 60 pk alleen door een andere chip nogal overdreven.
Zelfs voor een geblazen motor.
Ja doen we! als ik geen gelijk krijg je van mij een bak bier. Oke? Mijn voorkeur gaat uit naar een bak Jupiler!quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:43 schreef vosss het volgende:
En tóch zou ik graag een uitdraai van de dyno zien, eentje met andere chip, en eentje zonder andere chip.
Ik zet er bij deze (serieus) een bak bier op dat dat verschil geen 60 pk gaat worden
gebruik je firefox? Sleep dan de plaatje @ een ander tab endan CTRL+F5quote:
Ik wil niet het maximale uit de motor gaan halen. Daar heb ik een andere project voor wat ik na de zomer ga opstarten. Dat blok krijgt dan ook een standalone fuelmagemantsysteem. Benzine dur bij deze auto is heel makkelijk te verhogen met een deuk in de benzine drukregelaar te drukken en je hebt 1 bar meer druk (ja is echt getttostyle tuning maar werkt wel voldoende) Bovendien is het wel fijn dat hij te rijk loop dan kan ik ook gewoon mooi euro 95 en in duitsland euro 91 in als het moet zonder dat hij gaat pingelen. Die gast waarvan ik net de dynosheet heb gepost heeft intussen zijn wagen op 263 PK weten te pieken nadat hij er een 3" rechte pijp onder heeft gebakken en een intercooler van een Volvo T16 heeft genomen. Nadeel dan is dat de turbo veel te klein is en snel buiten adem is en het dus niet meer kan bij houden. Bij rond de 200 pk heeft hij een mooie curve en is er leuk als alledaagse auto mee te rijden. Bovendien wil ik niet te veel gaan lopen kutten verder met deze ook.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:05 schreef Tjabbo het volgende:
met de hogere turbodruk ga je eigenlijk ook wel veel benzinedruk willen. en bij elke aanpassing moet je een andere chip als je het goed wilt doen.
Je kan beter geen andere chip nemen als je auto toch te rijk staat, en dan een s-afc of vergelijkbare piggyback nemen. Daarmee kan je in stappen van 200rpm precies aangeven hoeveel extra benzine of juist hoeveel minder benzine je wilt inspuiten.
je koopt ze 2e hands voor nog geen 200 dollar. de mijne kostte me 100 dollar.
Dan kan je pas echt lekker experimenteren met verschillende turbodrukken. Ik geloof niet zo in chips, andere dan die van de croky komen
Natuurlijk mag je geen bak bier in ontvangst nemenquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:38 schreef casejunkie het volgende:
Mag ik mijn bak bier in ontvangst nemen?
[afbeelding]
Oke niet mijn auto maar wel hetzelfde blok met de volgende aanpassingen:
Mods die er gedaan zijn:
chip
homemade boostcontroler
kat en midden demper weg.
einddemper vervangen voor een vlvo 240 midden demper
home made hardpipes van wat dikkere diameter
e bay bpv
MAW het is zeer makkelijk te halen. dit is 210pk bij 1 bar boost en bij 4500rpm
Die uitlaat van mij wordt zelfs een slagje beter. (grotere diameter zodat mijn turbo beter kan ademen.)
quote:Op zondag 22 april 2007 14:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je geen bak bier in ontvangst nemen
Ten eerste doet dat plaatje het niet prima.
Ten tweede is dat niet jouw auto.
Ten derde is daar wat meer aangepast dan alleen een andere chip.
Niet mijn blok nee dat klopt. Wel hetzelfde type blok.quote:Op zondag 22 april 2007 14:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je geen bak bier in ontvangst nemen
Ten eerste doet dat plaatje het niet.
Ten tweede is dat niet jouw auto.
Ten derde is daar wat meer aangepast dan alleen een andere chip.
Kijk hier zat ik dus op te wachten!! FOTO's!!!quote:Op zondag 22 april 2007 23:17 schreef casejunkie het volgende:
[..]
ff verder met een update:
Motor is er vandaag uitgegaan we zijn om half 5 begonnen en om half 7 waren we klaar.
Het complete subframe is er mee uit gegaan vanwege de feiten dat ik anders toch de fusees moet gaan wisselen (andere aandrijfassen zijn dikker namelijk) n het feit dat de voorste motorsteun voor een automaat was. (auto was namelijk eerst automaat, heb hem pas omgebouwd naar handbak) Toen heb ik er een motorsteun voor de handbak moeten maken die op het andere gedeelte paste die op het subframe zat gelast.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hebben we ook bijna. Alleen dan netjes met een werkplaatskraan die ik vorig jaar op me werk heb gekocht.quote:Op zondag 22 april 2007 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
Ziet er een beetje uit alsof je de motor zo uit de auto hebt laten donderen...
Veilige constructie ook, wel, met die assteunen op de wielen enzo
120pk bovenop de standaard en dat dan ook nog eens op LPG?!quote:Hij zit intussen aan de 260 PK met een andere intercooler en het op LPG laten lopen van zijn motor.
Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.quote:Op maandag 23 april 2007 00:45 schreef vosss het volgende:
[..]
120pk bovenop de standaard en dat dan ook nog eens op LPG?!
Dan ben je gewoon niet goed wijs. Klaar.
Maargoed, ik wens hem veel succes met de korte levensduur van zn motor.
De compressie verhouding van 7.6:1 is natuurlijk relatief, hoeveel turbo druk komt daar nog bij?quote:Op maandag 23 april 2007 07:50 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.
Het probleem waarom alle koppen bij auto´s kapot gaan op LPG is wegens het feit dat de ontsteking een stukje vroeger moet staan bij LPG. Dit wordt in 99% van alle LPG inbouwen niet aangepast. Tevens kan dit blok gewoon veel hebben en heeft hij maar een compressie verhouding van 7,6:1 wat erg laag is.
Bij mij komt er 1 bar op. Dus niet heel veel. Bij die andere gozer komt er nog meer druk op straks. Maar die zit ook op rond de 1 a 1,2 bar. LPG profiteert van of een hoge compressie of een hoge turbodruk.quote:Op maandag 23 april 2007 08:28 schreef FunnyName het volgende:
[..]
De compressie verhouding van 7.6:1 is natuurlijk relatief, hoeveel turbo druk komt daar nog bij?
Laat ik het anders zeggen dan. Ik geloof er geen fuck van dat als je een blok wat standaard 140pk heeft opschroeft tot 260 pk, dat je daar dan nog probleemloos 2 ton mee kan rijden.quote:Op maandag 23 april 2007 07:50 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.
Het probleem waarom alle koppen bij auto´s kapot gaan op LPG is wegens het feit dat de ontsteking een stukje vroeger moet staan bij LPG. Dit wordt in 99% van alle LPG inbouwen niet aangepast. Tevens kan dit blok gewoon veel hebben en heeft hij maar een compressie verhouding van 7,6:1 wat erg laag is.
Oooh dat hij de 2 ton niet gaat halen zal ik je zeker ook niet tegen sprekenquote:Op maandag 23 april 2007 10:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen dan. Ik geloof er geen fuck van dat als je een blok wat standaard 140pk heeft opschroeft tot 260 pk, dat je daar dan nog probleemloos 2 ton mee kan rijden.
En dan maakt het verder geen zak uit of diegene er verstand van heeft of niet. En dat dit blok veel kan hebben maakt geen reet uit. Dit is bijna een verdubbeleling van het vermogen en dan ook nog eens op LPG, wat in mindere maten goed smeert.
Maargoed, have it your way.
ps: die uitdraai van met en zonder chip van jouw auto wil ik sowieso tzt wel zien.
Ik ben benieuwd
En welke olie is dat als ik vragen mag? Ik heb ook andere olie in mn auto dan verreweg de meeste auto's, om de motor extra goed te smeren, maar daar zit geen bijna verdubbeling van het aantal pk's onder de kap.quote:Die minder smering vangt hij overigs op door andere olie te gebruiken
Dat zou ik echt niet weten. Maar zoals ik al had gezegt is dat mijn doel ook niet. Die 260 PK is een echte piek. Ik heb liever over een brede band veel vermogen ipv een piek te hebben. Dat komt namelijk niet echt ten goede van de versnellingsbak die al niet super zijn. Dat is namelijk het enigste nadeel van de mazda 626'en de bakken zijn niet geweldig te noemen als je meer vermogen gaat rijden. En een andere diff is geen optie omdat die enorm duur zijn en dus niet ga redden met 1000 euro eens.quote:Op maandag 23 april 2007 10:30 schreef vosss het volgende:
[..]
En welke olie is dat als ik vragen mag? Ik heb ook andere olie in mn auto dan verreweg de meeste auto's, om de motor extra goed te smeren, maar daar zit geen bijna verdubbeling van het aantal pk's onder de kap.
10W60 Castrol Racing toevallig?
Weleens in een VAG 1.8t gereden? Je kunt best kiezen tussen hoog vermogen met turbo gat, en wat minder vermogen zonder (nagenoeg)...quote:Op maandag 23 april 2007 10:59 schreef vosss het volgende:
Ehmz........met een enkele turbo zul je anders toch altijd in meer of mindere mate last hebben van een turbo-gat. Dus die brede band met vermogen zal wel meevallen denk ik
Ik zei niet voor niks "in meer of mindere mate"quote:(nagenoeg)...
Turbogat heb je uiteraart altijd. Wat ik bedoel dus is dat je een langere RPM band hebt dan waar de motor ongeveer hetzelfde vermogen heeft en dus niet in 500 rpm ff 40 PK extra er weet uit te pompen. Maar dus een veel vlakkere vermogens bereik. Snapje?quote:Op maandag 23 april 2007 11:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei niet voor niks "in meer of mindere mate"
de verbrandingstemperatuur is hogerquote:Op maandag 23 april 2007 07:50 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal.
Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...quote:Op maandag 23 april 2007 20:56 schreef casejunkie het volgende:
Ouder model geen LPI installatie
Zozo... Je verbaast mequote:Op maandag 23 april 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...
maja.. weer ontopic![]()
Pak je natuurkunde boek maar er eens bij. LPG geeft een lagere verbrandingstemperatuur dan Benzine. Waarom auto's warmer worden op LPG is vanwege het feit dat de ontsteking niet vroeger wordt gezet wat dus wel moet bij LPG. Verder klopt er wat je zegtquote:Op maandag 23 april 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...
maja.. weer ontopic![]()
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |