abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2007 @ 23:41:13 #26
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48618320
Ziet er een beetje uit alsof je de motor zo uit de auto hebt laten donderen...

Veilige constructie ook, wel, met die assteunen op de wielen enzo
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48618492
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
Ziet er een beetje uit alsof je de motor zo uit de auto hebt laten donderen...

Veilige constructie ook, wel, met die assteunen op de wielen enzo
Hebben we ook bijna. Alleen dan netjes met een werkplaatskraan die ik vorig jaar op me werk heb gekocht.

Over de mooie een zeer veilige constructie: het is nog veiliger dan de steunen op de tegels te zetten
Dan staan de pootjes ongelijk namelijk door de tegels en nu staan ze netjes op een vlakke plaat.

Werkelijk reden: Assen steunen konden niet hoog genoeg om het blok er onderuit te trekken dus hebben we ze zo verhoogd. Voor 10 minuten kan het niet heel veel kwaad. Plus hing het blok toen al in de takel voor dat we deze constructie opbouwde.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zondag 22 april 2007 @ 23:51:38 #28
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48618583
Ja, zoiets dacht ik al...
Morgen verder?
©DiscoveryChannel
pi_48618697
Nope, morgen gewoon weer gewoon school

Donderdag of vrijdag ga ik de donor ophalen en zaterdagmiddag hopelijk het blok er uit zien te krijgen. Zondag blok er in en hopelijk maandag lopend. Als zal dat laatste nog tegen kan vallen omdat er enkele draadjes van de kabelboom moeten worden aangepast. Maar aangezien dat dit maar 4 draadjes zijn en dat het al eerder is gedaan zal dat wel eens mee kunnen vallen.
Driving:
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48619800
quote:
Hij zit intussen aan de 260 PK met een andere intercooler en het op LPG laten lopen van zijn motor.
120pk bovenop de standaard en dat dan ook nog eens op LPG?!

Dan ben je gewoon niet goed wijs. Klaar.
Maargoed, ik wens hem veel succes met de korte levensduur van zn motor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48621778
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:45 schreef vosss het volgende:

[..]

120pk bovenop de standaard en dat dan ook nog eens op LPG?!

Dan ben je gewoon niet goed wijs. Klaar.
Maargoed, ik wens hem veel succes met de korte levensduur van zn motor.
Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.

Het probleem waarom alle koppen bij auto´s kapot gaan op LPG is wegens het feit dat de ontsteking een stukje vroeger moet staan bij LPG. Dit wordt in 99% van alle LPG inbouwen niet aangepast. Tevens kan dit blok gewoon veel hebben en heeft hij maar een compressie verhouding van 7,6:1 wat erg laag is.
Driving:
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48622122
quote:
Op maandag 23 april 2007 07:50 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.

Het probleem waarom alle koppen bij auto´s kapot gaan op LPG is wegens het feit dat de ontsteking een stukje vroeger moet staan bij LPG. Dit wordt in 99% van alle LPG inbouwen niet aangepast. Tevens kan dit blok gewoon veel hebben en heeft hij maar een compressie verhouding van 7,6:1 wat erg laag is.
De compressie verhouding van 7.6:1 is natuurlijk relatief, hoeveel turbo druk komt daar nog bij?
pi_48622200
quote:
Op maandag 23 april 2007 08:28 schreef FunnyName het volgende:

[..]

De compressie verhouding van 7.6:1 is natuurlijk relatief, hoeveel turbo druk komt daar nog bij?
Bij mij komt er 1 bar op. Dus niet heel veel. Bij die andere gozer komt er nog meer druk op straks. Maar die zit ook op rond de 1 a 1,2 bar. LPG profiteert van of een hoge compressie of een hoge turbodruk.
Driving:
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48622344
Wat je zelf al zegt, volgens mij is de kwaliteit van het inbouwen bij LPG belangrijker dan de installatie zelf die vaak prima voldoet.
pi_48623934
quote:

[..]

Laat ik het anders zeggen dan. Ik geloof er geen fuck van dat als je een blok wat standaard 140pk heeft opschroeft tot 260 pk, dat je daar dan nog probleemloos 2 ton mee kan rijden.

En dan maakt het verder geen zak uit of diegene er verstand van heeft of niet. En dat dit blok veel kan hebben maakt geen reet uit. Dit is bijna een verdubbeleling van het vermogen en dan ook nog eens op LPG, wat in mindere maten goed smeert.

Maargoed, have it your way.

ps: die uitdraai van met en zonder chip van jouw auto wil ik sowieso tzt wel zien.
Ik ben benieuwd
vosss is de naam,
pi_48624512
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen dan. Ik geloof er geen fuck van dat als je een blok wat standaard 140pk heeft opschroeft tot 260 pk, dat je daar dan nog probleemloos 2 ton mee kan rijden.

En dan maakt het verder geen zak uit of diegene er verstand van heeft of niet. En dat dit blok veel kan hebben maakt geen reet uit. Dit is bijna een verdubbeleling van het vermogen en dan ook nog eens op LPG, wat in mindere maten goed smeert.

Maargoed, have it your way.

ps: die uitdraai van met en zonder chip van jouw auto wil ik sowieso tzt wel zien.
Ik ben benieuwd
Oooh dat hij de 2 ton niet gaat halen zal ik je zeker ook niet tegen spreken
Die minder smering vangt hij overigs op door andere olie te gebruiken en het blok wordt minder was als bij het gebruik van Benzine. Overigens begint het langzamerhand bij steeds meer tuners door te komen dat er op LPG erg goed valt te tunen dit voornamelijk omdat je heel weinig tot geen kans hebt op pingelen. Die uitdraaien voor en zonder chip is makkelijk te doen voor mij omdat ik 2 ECU's heb voor deze motor. Enige wat een beetje een probleem kan geven is dat zonder chip iets hoger uitkomt vanwege dat de uitlaat al aangepast is waarschijnlijk voordat ik hem op de bank zet. Overigens heb ik intussen de info binnen hoe ik het mensel kan gaan afstellen zodat hij niet meer te rijk loopt. Moet ik alleen de VAF openhalen om de veer te kunnen afstellen. (toch een reserve VAF liggen dus maakt niet uit)
Driving:
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48624681
quote:
Die minder smering vangt hij overigs op door andere olie te gebruiken
En welke olie is dat als ik vragen mag? Ik heb ook andere olie in mn auto dan verreweg de meeste auto's, om de motor extra goed te smeren, maar daar zit geen bijna verdubbeling van het aantal pk's onder de kap.

10W60 Castrol Racing toevallig?
vosss is de naam,
pi_48625168
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:30 schreef vosss het volgende:

[..]

En welke olie is dat als ik vragen mag? Ik heb ook andere olie in mn auto dan verreweg de meeste auto's, om de motor extra goed te smeren, maar daar zit geen bijna verdubbeling van het aantal pk's onder de kap.

10W60 Castrol Racing toevallig?
Dat zou ik echt niet weten. Maar zoals ik al had gezegt is dat mijn doel ook niet. Die 260 PK is een echte piek. Ik heb liever over een brede band veel vermogen ipv een piek te hebben. Dat komt namelijk niet echt ten goede van de versnellingsbak die al niet super zijn. Dat is namelijk het enigste nadeel van de mazda 626'en de bakken zijn niet geweldig te noemen als je meer vermogen gaat rijden. En een andere diff is geen optie omdat die enorm duur zijn en dus niet ga redden met 1000 euro eens.
Driving:
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48625534
Ehmz........met een enkele turbo zul je anders toch altijd in meer of mindere mate last hebben van een turbo-gat. Dus die brede band met vermogen zal wel meevallen denk ik
vosss is de naam,
  maandag 23 april 2007 @ 11:04:44 #40
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48625712
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:59 schreef vosss het volgende:
Ehmz........met een enkele turbo zul je anders toch altijd in meer of mindere mate last hebben van een turbo-gat. Dus die brede band met vermogen zal wel meevallen denk ik
Weleens in een VAG 1.8t gereden? Je kunt best kiezen tussen hoog vermogen met turbo gat, en wat minder vermogen zonder (nagenoeg)...
©DiscoveryChannel
pi_48626325
quote:
(nagenoeg)...
Ik zei niet voor niks "in meer of mindere mate"
vosss is de naam,
pi_48626433
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zei niet voor niks "in meer of mindere mate"
Turbogat heb je uiteraart altijd. Wat ik bedoel dus is dat je een langere RPM band hebt dan waar de motor ongeveer hetzelfde vermogen heeft en dus niet in 500 rpm ff 40 PK extra er weet uit te pompen. Maar dus een veel vlakkere vermogens bereik. Snapje?

*Edit:

Voor jou hier nogmaals de dynosheet vanwege dat die andere op imageshack staat. Dit is de dyno waar hij zijn A/F ratio nog niet goed had staan maar dat kan je zelf ook wel bedenken

Zie je hoe mooi vlak dat topvermogen loopt en dus niet een kortstondige piek is
Driving:
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48633295
tvp!
pi_48646590
Wat voor LPG systeem?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_48647014
Ouder model geen LPI installatie
Driving:
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48648047
quote:

[..]

Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal.
de verbrandingstemperatuur is hoger
pi_48648872
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:56 schreef casejunkie het volgende:
Ouder model geen LPI installatie
Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...

maja.. weer ontopic
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  maandag 23 april 2007 @ 22:03:19 #48
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48649910
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...

maja.. weer ontopic
Zozo... Je verbaast me
©DiscoveryChannel
pi_48651400
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

maja.. weer ontopic
Pak je natuurkunde boek maar er eens bij. LPG geeft een lagere verbrandingstemperatuur dan Benzine. Waarom auto's warmer worden op LPG is vanwege het feit dat de ontsteking niet vroeger wordt gezet wat dus wel moet bij LPG. Verder klopt er wat je zegt
Driving:
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_48651647
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:03 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Zozo... Je verbaast me
I do?
Quote van Tjabbo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')