Hebben we ook bijna. Alleen dan netjes met een werkplaatskraan die ik vorig jaar op me werk heb gekocht.quote:Op zondag 22 april 2007 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
Ziet er een beetje uit alsof je de motor zo uit de auto hebt laten donderen...
Veilige constructie ook, wel, met die assteunen op de wielen enzo
120pk bovenop de standaard en dat dan ook nog eens op LPG?!quote:Hij zit intussen aan de 260 PK met een andere intercooler en het op LPG laten lopen van zijn motor.
Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.quote:Op maandag 23 april 2007 00:45 schreef vosss het volgende:
[..]
120pk bovenop de standaard en dat dan ook nog eens op LPG?!
Dan ben je gewoon niet goed wijs. Klaar.
Maargoed, ik wens hem veel succes met de korte levensduur van zn motor.
De compressie verhouding van 7.6:1 is natuurlijk relatief, hoeveel turbo druk komt daar nog bij?quote:Op maandag 23 april 2007 07:50 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.
Het probleem waarom alle koppen bij auto´s kapot gaan op LPG is wegens het feit dat de ontsteking een stukje vroeger moet staan bij LPG. Dit wordt in 99% van alle LPG inbouwen niet aangepast. Tevens kan dit blok gewoon veel hebben en heeft hij maar een compressie verhouding van 7,6:1 wat erg laag is.
Bij mij komt er 1 bar op. Dus niet heel veel. Bij die andere gozer komt er nog meer druk op straks. Maar die zit ook op rond de 1 a 1,2 bar. LPG profiteert van of een hoge compressie of een hoge turbodruk.quote:Op maandag 23 april 2007 08:28 schreef FunnyName het volgende:
[..]
De compressie verhouding van 7.6:1 is natuurlijk relatief, hoeveel turbo druk komt daar nog bij?
Laat ik het anders zeggen dan. Ik geloof er geen fuck van dat als je een blok wat standaard 140pk heeft opschroeft tot 260 pk, dat je daar dan nog probleemloos 2 ton mee kan rijden.quote:Op maandag 23 april 2007 07:50 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal. Die gozer weet zeker wel waar hij meebezig is heeft onderandere stage gelopen bij Vialle (gasinstallatie product) En loopt nu stage bij Speedcentre.
Het probleem waarom alle koppen bij auto´s kapot gaan op LPG is wegens het feit dat de ontsteking een stukje vroeger moet staan bij LPG. Dit wordt in 99% van alle LPG inbouwen niet aangepast. Tevens kan dit blok gewoon veel hebben en heeft hij maar een compressie verhouding van 7,6:1 wat erg laag is.
Oooh dat hij de 2 ton niet gaat halen zal ik je zeker ook niet tegen sprekenquote:Op maandag 23 april 2007 10:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen dan. Ik geloof er geen fuck van dat als je een blok wat standaard 140pk heeft opschroeft tot 260 pk, dat je daar dan nog probleemloos 2 ton mee kan rijden.
En dan maakt het verder geen zak uit of diegene er verstand van heeft of niet. En dat dit blok veel kan hebben maakt geen reet uit. Dit is bijna een verdubbeleling van het vermogen en dan ook nog eens op LPG, wat in mindere maten goed smeert.
Maargoed, have it your way.
ps: die uitdraai van met en zonder chip van jouw auto wil ik sowieso tzt wel zien.
Ik ben benieuwd
En welke olie is dat als ik vragen mag? Ik heb ook andere olie in mn auto dan verreweg de meeste auto's, om de motor extra goed te smeren, maar daar zit geen bijna verdubbeling van het aantal pk's onder de kap.quote:Die minder smering vangt hij overigs op door andere olie te gebruiken
Dat zou ik echt niet weten. Maar zoals ik al had gezegt is dat mijn doel ook niet. Die 260 PK is een echte piek. Ik heb liever over een brede band veel vermogen ipv een piek te hebben. Dat komt namelijk niet echt ten goede van de versnellingsbak die al niet super zijn. Dat is namelijk het enigste nadeel van de mazda 626'en de bakken zijn niet geweldig te noemen als je meer vermogen gaat rijden. En een andere diff is geen optie omdat die enorm duur zijn en dus niet ga redden met 1000 euro eens.quote:Op maandag 23 april 2007 10:30 schreef vosss het volgende:
[..]
En welke olie is dat als ik vragen mag? Ik heb ook andere olie in mn auto dan verreweg de meeste auto's, om de motor extra goed te smeren, maar daar zit geen bijna verdubbeling van het aantal pk's onder de kap.
10W60 Castrol Racing toevallig?
Weleens in een VAG 1.8t gereden? Je kunt best kiezen tussen hoog vermogen met turbo gat, en wat minder vermogen zonder (nagenoeg)...quote:Op maandag 23 april 2007 10:59 schreef vosss het volgende:
Ehmz........met een enkele turbo zul je anders toch altijd in meer of mindere mate last hebben van een turbo-gat. Dus die brede band met vermogen zal wel meevallen denk ik
Ik zei niet voor niks "in meer of mindere mate"quote:(nagenoeg)...
Turbogat heb je uiteraart altijd. Wat ik bedoel dus is dat je een langere RPM band hebt dan waar de motor ongeveer hetzelfde vermogen heeft en dus niet in 500 rpm ff 40 PK extra er weet uit te pompen. Maar dus een veel vlakkere vermogens bereik. Snapje?quote:Op maandag 23 april 2007 11:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei niet voor niks "in meer of mindere mate"
de verbrandingstemperatuur is hogerquote:Op maandag 23 april 2007 07:50 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Waarom is dat niet wijs? Je eigen ooit wel eens echt verdiept in LPG? Lager verbrandingstemperatuur en hoger octaangetal.
Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...quote:Op maandag 23 april 2007 20:56 schreef casejunkie het volgende:
Ouder model geen LPI installatie
Zozo... Je verbaast mequote:Op maandag 23 april 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...
maja.. weer ontopic![]()
Pak je natuurkunde boek maar er eens bij. LPG geeft een lagere verbrandingstemperatuur dan Benzine. Waarom auto's warmer worden op LPG is vanwege het feit dat de ontsteking niet vroeger wordt gezet wat dus wel moet bij LPG. Verder klopt er wat je zegtquote:Op maandag 23 april 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dan heb je het mis qua lagere verbrandings tempratuur, (zei je paar posts geleden). Want een LPG met verdamper instalatie spuit gas in gasvorm naar binnen via de luchtinlaat... LPi (zonder verdamper) maakt et gas vloeibaar (en heeft 4 eige injectoren, voor elk cylinder 1) zodat er geen krachtverlies ontstaat (soms wel een beetje meer vermogen!) + Je kunt er op rijden alsof het Benzine is, omdat het vloeibaar is, en dus ook voor de smering v.d. kleppen zorgt...
maja.. weer ontopic![]()
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |