abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:05:37 #151
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50242090
Eindelijk loopt de motor zoals hij hoort te lopen.

Ik heb het probleem gehad dat de motor bij de 4000 rpm vrolijk de injectors uitschakelde. Dit hoort alleen wanneer er een automaat inligt. Na lang zoeken op verschillende fora in amerika heb ik eindelijk het kleine draadje naar de ECU gevonden die dit veroorzaakte.

Aangezien de motor van mijn wagon is overleden (een defecte lager ga ik komende 1,5 maand aan die motor werken voordat ik hier verder aan ga.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:15:54 #152
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50244490
waarom zou de automaat niet boven de 4k mogen dan?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50244706
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:15 schreef MikeyMan het volgende:
waarom zou de automaat niet boven de 4k mogen dan?
vraag ik me ook af
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:46:19 #154
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50245404
Bij 4000 rpm is het , indien de kickdown niet wordt gebruikt, normaal bij deze dat hij de injectors uitzet alvoorts het schakelen. Anders komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat de kat niet heel erg leuk vind.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_50245596
Waarom zou dat niet gebeuren bij 3000 rpm?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:56:08 #156
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50245766
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:51 schreef 1299 het volgende:
Waarom zou dat niet gebeuren bij 3000 rpm?
Omdat het schakelmoment bij die bak misschien bij de 4000 toeren is in een bepaalde stand?
quote:
The speed limiter is a function of the speedo and the tach. The speed sensor switch in the speedo opens up at above 70 and then with the switch open any time the RPM's go over 4 grand the engine cuts after about a second of delay. If you swap the speedos it will be as if the switch is always open because there isn't one in the GT speedo so anytime the engine goes over 4 grand the engine cuts THIS IS VERY ANNOYING. So if you did change the speedo you have to cut the yellow/white wire coming off the gauge cluster. As for the difference. If you have a GL and you are swapping in a GT the speedo will be about 10 MPH off at 70 MPH the outputs turn at a different speed. If you put it into an lx with a digital dash they both have electronic speed sensors and there would be no difference. But you will have to change the speedos on the analog display if you are going from a GL automatic to a GT manual trans. On the LX with the V6 I'm not sure if that is the case. The LX's use the same trans as the 4 cylinder GT, assuming it's a manual(only diference is the bellhousing).
De GL/LX is een non turbo en een GT is een turbo

[ Bericht 29% gewijzigd door casejunkie op 08-06-2007 18:04:59 ]
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:39:05 #157
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_50247265
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:46 schreef casejunkie het volgende:
Bij 4000 rpm is het , indien de kickdown niet wordt gebruikt, normaal bij deze dat hij de injectors uitzet alvoorts het schakelen. Anders komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat de kat niet heel erg leuk vind.
ach

weg met die oude kat.
allemaal restrictie.
pi_50248062
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:46 schreef casejunkie het volgende:
Bij 4000 rpm is het , indien de kickdown niet wordt gebruikt, normaal bij deze dat hij de injectors uitzet alvoorts het schakelen. Anders komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat de kat niet heel erg leuk vind.
Ik wist het...
nee echt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:40:31 #159
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50249551
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:39 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ach

weg met die oude kat.
allemaal restrictie.
Gaat ook nog weg
Binnenkort komt me andere downpijp die ik overneem van Bakmans. Daarna andere stuk uitlaat vervangen chipje er in boostcontrollertje er aan en op naar de bank
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:41:22 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_50251708
tvp
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:17:36 #161
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_50275272
Ben wel benieuwd naar het eind resultaat.
pi_50282891
even een tvp, leuk project
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  maandag 18 juni 2007 @ 19:17:02 #163
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50587191
Helaas is vrijdag mijn auto niet door de keuring gekomen

Groot remverschil aan de achterkant. Morgen ga ik bij een clubgenoot (de wel bekende Oranje coupe uit het ferrari stratenmakers topic) een set andere trommels halen die hij na zijn schijfconversie heeft overgehouden. Deze monteren samen met nieuwe werkcilinders en weer naar de keuring.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 18 juni 2007 @ 19:25:31 #164
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50587561
Ga je, als de auto goedgekeurd is, ook ombouw naar schijven doen?
  maandag 18 juni 2007 @ 21:08:40 #165
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_50591748
Interesant project. Heb zelf ook 3 626'en versleten. Allen HB's.

Ooit komt er nog een knappe coupe bij me voor de deur. Machtige auto's die 626'en...
  maandag 18 juni 2007 @ 23:32:56 #166
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50598601
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:25 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ga je, als de auto goedgekeurd is, ook ombouw naar schijven doen?
Nee absoluut niet. Trommels ftw!

Mazda heeft nogal last van vastzitten klauwen aan de achterkant. Plus met trommels kan je leuker met je handrem spelen.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 18 juni 2007 @ 23:41:10 #167
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50598972
Vaak voegen achterschijven ook erg weinig toe...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:48:24 #168
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_50606589
Bij het remmen op hogere snelheden blokkeren trommelremmen en hebben schijven minder last van.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 2 juli 2007 @ 16:35:06 #169
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_51062357
TerugVindMazda
"The meaning of life is 'bucket'."
  maandag 2 juli 2007 @ 16:56:44 #170
72818 -Muse-
Veritas
pi_51063036
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:48 schreef casejunkie het volgende:
Bij het remmen op hogere snelheden blokkeren trommelremmen en hebben schijven minder last van.
Ze worden gewoon sneller heet en faden daarom ook sneller. Schijfrem>trommelrem
pi_51065008
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
Vaak voegen achterschijven ook erg weinig toe...
Sorry, wablief?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:59:41 #172
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51065032
Goed punt?

Je probeert wat te zeggen?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 2 juli 2007 @ 23:04:39 #173
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51077705
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:59 schreef MikeyMan het volgende:
Goed punt?

Je probeert wat te zeggen?
Hij denkt dat je het bedoelde als dat achterremmen als geheel weinig toevoegen.

Echter zorgen deze ongeveer voor 30% van de remming

*edit: nog geen voortgaan wegens toetsen wel andere trommelremmen klaar liggen in erg fout rood (worden denk nog zwart), nieuwe remcilinders en nieuwe remschoenen.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 2 juli 2007 @ 23:18:24 #174
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51078323
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:04 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Hij denkt dat je het bedoelde als dat achterremmen als geheel weinig toevoegen.

Echter zorgen deze ongeveer voor 30% van de remming

*edit: nog geen voortgaan wegens toetsen wel andere trommelremmen klaar liggen in erg fout rood (worden denk nog zwart), nieuwe remcilinders en nieuwe remschoenen.
Nee, bedoelde dat achterschijven weinig extra waarde heeft t.o.v. trommels.

Die 30% is met trommels ook wel bij te remmen over het algemeen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:42:37 #175
72818 -Muse-
Veritas
pi_51106925
Bij zwaardere auto's gebruiken ze meestal schijfremmen. Nie altijd hoor, ik zag laatst een L200 met trommelremmen achter
pi_51107373
Ook al heb ik zelf schijven achter (wel makkelijk met onderhoud) ik ben van mening dat het geen kont uitmaakt.

De remkracht achter is vele malen minder dan van voren. En dus te harder je remt dus te minder je achterremmen hoeven te doen. Dus upgrade liever je voorremmen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:26:14 #177
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51111333
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:54 schreef 1299 het volgende:
De remkracht achter is vele malen minder dan van voren. En dus te harder je remt dus te minder je achterremmen hoeven te doen. Dus upgrade liever je voorremmen.
Dat is niet helemaal waar.
De rembalans moet wel ongeveer in evenwicht blijven.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:32:09 #178
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51114110
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:26 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar.
De rembalans moet wel ongeveer in evenwicht blijven.
JA, en dat is dus niet 50/50...

Dat is voor en achter naar ratio evenveel remkracht...

En dan kun je weleens met 65/35 of 70/30 zitten...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_51116719
Vaak zelfs 80/20.. en trommelremmen zijn ook prima in staat om die 20% te leveren voor een aanvaardbare tjid.

En zoals ik al zei: dus te harder je remt dus te meer gewichtsverplaatsing naar voren. Dus te onbelangrijker worden de achterremmen.

Belangrijkste functie van de achterremmen is merendeel het in balans houden (rechthouden) van de auto bij remmen, niet eens zozeer het vertragen zelf. Daarom is de rembalans wel belangrijk.

Ik zeg niet dat je je achterremmen qua remweg er wel af kan gooien, want het scheelt toch al snel zo'n 20% aan remweg. Maar meestal is het niet nodig om de achterremmen te upgraden
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:53:33 #180
127943 pro2call
interessant
pi_51122480
Deze wil ik volgen ben benieuwd naar de Dyno
  maandag 9 juli 2007 @ 23:39:57 #181
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51309792
Jongens: Goed en slecht nieuws

Slecht nieuws eerst:

De witte gaat nadat ik de motor er uit heb naar de sloop. Dit heeft een reden. Nog niet veel geld in gestoken maar al wel erg snel al standaard zo: loopt 230 dus het was nu nog alleen Cosmetisch werk en een paar kleine klusjes zoals de achterremmen doen en nieuwe uitlaat.
Kosten zijn tot nu toe niet meer dan 300 euro geweest wat ik heb voor betaald en aan heb gedaan.

Goede nieuws:

Er komt een goede MX-6 GT Turbo 4ws voor terug!

Deze heeft al:
- LM velgen
- RVS uitlaat
- Doorgelaste Motorkap

Vorig jaar aangedaan:

- Overal nieuwe rubbers
- Nieuwe remleidingen
- Nieuwe aandrijfhoezen
- Nieuwe distributie riem

Dit is een orginele amerikaanse auto met een aantal leuke opties:

- 4WS (4 wielsturing)
- Orgineel schijfdak
- electische gordels
- orginele cruise controle

De kleur van deze auto is dezelfde als de kleur waarin mijn sideskirts gespoten zijn (die waren eigenlijk bedoeld voor deze specifieke auto)





Over 2 maanden ophalen (misschien eerder)
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 9 juli 2007 @ 23:44:42 #182
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51309943
Das toch een 626???
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 9 juli 2007 @ 23:52:35 #183
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51310215
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:44 schreef MikeyMan het volgende:
Das toch een 626???
In Amerika (Enige land waar dit type is geleverd) heet een 626 coupe een MX-6. Nederland kent alleen het 2de type MX-6 die ook op de bodem van een 626 staat, alleen dan het GE type d=. Dit is een GD type.

Oja deze heeft trouwens wel achterremschijven.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:03:20 #184
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51310563
En een schijfdak... Ook niet verkeerd...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_51317482
Beter dan schuifremmen
pi_51337099
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:39 schreef casejunkie het volgende:

Goede nieuws:

Er komt een goede MX-6 GT Turbo 4ws voor terug!

- 4WS (4 wielsturing)
Hmm, wat komt me dat bekend voor?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:48:31 #187
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51337838
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hmm, wat komt me dat bekend voor?
Een aantal Japanse merken hebben dat systeem gebruikt in de eind jaren 80 begin jaren 90.

Onderandere Mazda, Honda, Nissan, Toyota en Mitsubitsi
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_51405485
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:48 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Een aantal Japanse merken hebben dat systeem gebruikt in de eind jaren 80 begin jaren 90.

Onderandere Mazda, Honda, Nissan, Toyota en Mitsubitsi
Mitsubitsi Galant VR4 4WS
Honda Prelude 2.2i VTEC 4WS
4WS
je project
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:26:28 #189
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51671375
Foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


Boze Mex



Zijkant:



Achterkant: zonde van het slot en spoiler

Gaat gefixt worden





Interieur:



Kilometer stand:



Zeer mooi "nieuw" stuur, vond het victor steur wat er in zat te klein en deze had ik al laten komen voor de witte:

Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:40:36 #190
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_51675484
Ik ga morgen ook eens voor een 626 coupe kijken..
  maandag 30 juli 2007 @ 17:32:50 #191
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51964650
Vandaag eens de sideskirts van TWR tegen mijn mex aangezet:



Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_51965478
Pas geleden heb ik meegereden in deze Mazda.
Tering, wát een geil ding. Genoeg vermogen, zelfs in de 3e versnelling nog wheelspin en dan het geluid van de blowoffvalve of hoe zo'n ding ook heet.
Heerlijke auto!!!
  maandag 30 juli 2007 @ 18:17:14 #193
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51965664
ben er van de week achtergekomen dat er een andere nokkenas inligt. Dit samen met een verstelbaar nokkenwiel. Kan nog leuk gaan worden als ik ga banken.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_51965806
Hoeveel pk schat je'm op?
  maandag 30 juli 2007 @ 18:25:22 #195
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_51965860
Zou ik eerlijk gezegd niet durfen zeggen. De nokkenstok is eigenlijk bedoeld voor een 2.0 12v cabratuur. Dus hij kan tegen mij werken of kan voor mijn werken. Dat is iets wat een dyno moet uitwijzen.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_51965909
Gezien ons ritje toen denk ik dattie in je voordeel werkt.
Maar idd, dyno weet het zeker.
  maandag 30 juli 2007 @ 22:20:29 #197
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51973260
De zwarte velgen staan 'm super!
Heb je geen actiefilmpjes?
In-car ofzo
pi_52030291
De koppelingsplaten van de Mex waren ver versleten maar nog niet helemaal. Als ik hoog in toeren doorschakelde en gas gaf terwijl ik de koppeling opliet komen dan begon hij flink te slippen. Als ik eerst de koppeling opliet komen helemaal en dan gas gas was er niks aan de hand.

Ik heb momenteel een week vrij en gisteren had ik de kop voor de wagon gegebracht om te spoelen nogmaal en te laten vlakken. Dus had ik mooi tijd om de DXD stage 3 koppeling en drukgroep die eigenlijk in de wagon ligt over te zetten naar de Mex. De wagon krijgt straks een gewone F2T koppeling. In de witte zat nog een goede koppeling maar die wou ik niet in de Mex omdat die anders toch te hard slijt als de druk omhoog gaat. Tevens heeft de schakelstang op de bak nieuwe rubbertjes gekregen.

Dus sinds vandaag heeft de Mex een lekker bijtende koppeling!

Weer een ding af te strepen van de lange lijst die ik wil veranderen en verbeteren aan de Mex. Morgen weer een stapje zetten.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:45:32 #199
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52030743
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:20 schreef Supra_Turbo het volgende:
Heb je geen actiefilmpjes?
In-car ofzo
pi_52031052
Nee heb ik helaas niet. Maak binnenkort wel een filmpje.

Sowieso als hij naar de dyno gaat maak ik wel een filmpje.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')