vraag ik me ook afquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:15 schreef MikeyMan het volgende:
waarom zou de automaat niet boven de 4k mogen dan?
Omdat het schakelmoment bij die bak misschien bij de 4000 toeren is in een bepaalde stand?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:51 schreef 1299 het volgende:
Waarom zou dat niet gebeuren bij 3000 rpm?
De GL/LX is een non turbo en een GT is een turboquote:The speed limiter is a function of the speedo and the tach. The speed sensor switch in the speedo opens up at above 70 and then with the switch open any time the RPM's go over 4 grand the engine cuts after about a second of delay. If you swap the speedos it will be as if the switch is always open because there isn't one in the GT speedo so anytime the engine goes over 4 grand the engine cuts THIS IS VERY ANNOYING. So if you did change the speedo you have to cut the yellow/white wire coming off the gauge cluster. As for the difference. If you have a GL and you are swapping in a GT the speedo will be about 10 MPH off at 70 MPH the outputs turn at a different speed. If you put it into an lx with a digital dash they both have electronic speed sensors and there would be no difference. But you will have to change the speedos on the analog display if you are going from a GL automatic to a GT manual trans. On the LX with the V6 I'm not sure if that is the case. The LX's use the same trans as the 4 cylinder GT, assuming it's a manual(only diference is the bellhousing).
achquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:46 schreef casejunkie het volgende:
Bij 4000 rpm is het , indien de kickdown niet wordt gebruikt, normaal bij deze dat hij de injectors uitzet alvoorts het schakelen. Anders komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat de kat niet heel erg leuk vind.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:46 schreef casejunkie het volgende:
Bij 4000 rpm is het , indien de kickdown niet wordt gebruikt, normaal bij deze dat hij de injectors uitzet alvoorts het schakelen. Anders komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat de kat niet heel erg leuk vind.
Gaat ook nog wegquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:39 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ach
weg met die oude kat.
allemaal restrictie.![]()
Nee absoluut niet. Trommels ftw!quote:Op maandag 18 juni 2007 19:25 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ga je, als de auto goedgekeurd is, ook ombouw naar schijven doen?
Ze worden gewoon sneller heet en faden daarom ook sneller. Schijfrem>trommelremquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:48 schreef casejunkie het volgende:
Bij het remmen op hogere snelheden blokkeren trommelremmen en hebben schijven minder last van.
Sorry, wablief?quote:Op maandag 18 juni 2007 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
Vaak voegen achterschijven ook erg weinig toe...
Hij denkt dat je het bedoelde als dat achterremmen als geheel weinig toevoegen.quote:
Nee, bedoelde dat achterschijven weinig extra waarde heeft t.o.v. trommels.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:04 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Hij denkt dat je het bedoelde als dat achterremmen als geheel weinig toevoegen.
Echter zorgen deze ongeveer voor 30% van de remming
*edit: nog geen voortgaan wegens toetsen wel andere trommelremmen klaar liggen in erg fout rood (worden denk nog zwart), nieuwe remcilinders en nieuwe remschoenen.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:54 schreef 1299 het volgende:
De remkracht achter is vele malen minder dan van voren. En dus te harder je remt dus te minder je achterremmen hoeven te doen. Dus upgrade liever je voorremmen.
JA, en dat is dus niet 50/50...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
De rembalans moet wel ongeveer in evenwicht blijven.
In Amerika (Enige land waar dit type is geleverd) heet een 626 coupe een MX-6. Nederland kent alleen het 2de type MX-6 die ook op de bodem van een 626 staat, alleen dan het GE type d=. Dit is een GD type.quote:
quote:Op maandag 9 juli 2007 23:39 schreef casejunkie het volgende:
Goede nieuws:
Er komt een goede MX-6 GT Turbo 4ws voor terug!![]()
- 4WS (4 wielsturing)
Een aantal Japanse merken hebben dat systeem gebruikt in de eind jaren 80 begin jaren 90.quote:
Mitsubitsi Galant VR4 4WSquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:48 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Een aantal Japanse merken hebben dat systeem gebruikt in de eind jaren 80 begin jaren 90.
Onderandere Mazda, Honda, Nissan, Toyota en Mitsubitsi
quote:Op maandag 30 juli 2007 22:20 schreef Supra_Turbo het volgende:
Heb je geen actiefilmpjes?
In-car ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |