Ja ik welquote:Op donderdag 19 april 2007 12:00 schreef MaxPower het volgende:
Heb jij live wedstrijden van Diego gezien toen hij zo oud was?
quote:Op donderdag 19 april 2007 12:02 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Momenteel de enige absolute topper bij Barca
Ik hoop het, want bij Barcelona spelen wel meer top spelers, Eto'o, Ronaldinho, Xavi om maar eens wat te noemen.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:07 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Ik denk dat je me verkeer begrijpt
quote:Op donderdag 19 april 2007 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Messi:
Wereldkampioen onder 21
Beste speler wk onder 21
Grootste talent ter wereld
2x kampioen van Spanje
1x CL
1x WK deelname
Diego
Wereldkampioen onder 21
Beste speler WK under 21
Zuid Afrikaans voetballer van het jaar
Natuurlijk is Messi superieur
Zeker.... ik bedoel dan ook meer SUPERtopper....quote:Op donderdag 19 april 2007 12:12 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik hoop het, want bij Barcelona spelen wel meer top spelers, Eto'o, Ronaldinho, Xavi om maar es wat te noemen.
quote:Op donderdag 19 april 2007 12:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de OP. Zelfde leeftijd
Of wil je een speler van 19 vergelijken met een van 46
Ik ga niet oordelen wie beter was, want dat kan ik helemaal niet. Maar zo kan je dus niet vergelijken. Maradona speelde z'n eerste jaren bij een club die het merendeel niet kent, terwijl Messi is opgeleid en zijn eerste minuten kon maken bij een van de beste clubs ter wereld.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Messi:
Wereldkampioen onder 21
Beste speler wk onder 21
2x kampioen van Spanje
1x CL
1x WK deelname
Diego
Wereldkampioen onder 21
Beste speler WK under 21
Uquote:
Spelen voor Argentinos is ook wel wat anders dan voor Barcelona. Fysieke preparatie, tactiek en dergelijke zijn ook veel en veel beter dan 20 jaar geleden.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:14 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik ga niet oordelen wie beter was, want dat kan ik helemaal niet. Maar zo kan je dus niet vergelijken. Maradona speelde z'n eerste jaren bij een club die het merendeel niet kent, terwijl Messi is opgeleid en zijn eerste minuten kon maken bij een van de beste clubs ter wereld.
Dan moet je de OP lezenquote:
Ja dat snap ik ook wel, maar ik vroeg me alleen maar af of Diego nooit wereldkampioen was geworden...quote:Op donderdag 19 april 2007 12:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan moet je de OP lezen
Doede... het enige wat ik mij afvraag is of Maradonna nu wel of niet in zijn carriere wereldkampioen is geweest!quote:Op donderdag 19 april 2007 12:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zelfde leeftijd of werd Diego wereldkampioen met Kempes
Hij is wereldkampioen geworden. Hell, in '86 heeft Argentinië in z'n uppie naar de wereldtitel gevoetbald. Alleen toen was hij ouder dan Messi nu is. En daar gaat het DAM om.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:18 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel, maar ik vroeg me alleen maar af of Diego nooit wereldkampioen was geworden...
Dus wat de OP daar mee heeft te maken is me een raadsel!!
Niet op zijn 19e. Lezen.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:20 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Doede... het enige wat ik mij afvraag is of Maradonna nu wel of niet in zijn carriere wereldkampioen is geweest!
Och ja tuurlijkquote:Op donderdag 19 april 2007 12:20 schreef NJ het volgende:
[..]
Hij is wereldkampioen geworden. Hell, in '86 heeft Argentinië in z'n uppie naar de wereldtitel gevoetbald. Alleen toen was hij ouder dan Messi nu is. En daar gaat het DAM om.
Nee jullie lezen.... het was een additionele vraag... omdat ik mij het dus niet kon herinnerenquote:
Inderdaad, nogmaals: GEWEEEELDIG!quote:Op donderdag 19 april 2007 12:21 schreef NJ het volgende:
En als ik die rush van gisteren bekijk en vergelijk met die rush van Maradonna, dan vind ik die van Messi echt veel en veel beter. Maradonna werd eigenlijk geen strobreed in de weg gelegd om door te kunnen lopen, terwijl Messi iedereen blijft ontwijken!
Dat is vrij ernstig.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:21 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Nee jullie lezen.... het was een additionele vraag... omdat ik mij het dus niet kon herinneren![]()
Wat een lulkoek...quote:Op donderdag 19 april 2007 12:24 schreef MaxPower het volgende:
Kunnen we je mening over Messi tenminste ook op waarde schatten.![]()
Dat zou kunnen, maar ik vind het nog steeds een oneerlijke vergelijking. In de tijd van Maradona, zaten de scouts nog niet over de hele wereld te scouten. Mocht Maradona in 1987 geboren zijn, dan zat ie nu wellicht ook bij een Barcelona, Real Madrid of Chelsea. En dan moest hij fysiek en tactisch ook veel sterker zijn, dan dat 30 jaar eerder gehoeven had.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Spelen voor Argentinos is ook wel wat anders dan voor Barcelona. Fysieke preparatie, tactiek en dergelijke zijn ook veel en veel beter dan 20 jaar geleden.
Een prutspeler zoals Kun, werd al topscoorder in Argentinie. Als Messi bij Newell's was gebleven had hij er voor zijn 20e ook wel 100 ingeknald zoals Diego
Maar je weet er blijkbaar weinig meer van. De Alzheimer begint al toe te slaan zeker?quote:Op donderdag 19 april 2007 12:25 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Wat een lulkoek...
Ik heb Maradonna tenminste in het echt zien voetballen![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 april 2007 12:26 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Maar je weet er blijkbaar weinig meer van. De Alzheimer begint al toe te slaan zeker?
zelfvertrouwen en arrogantie?quote:Op donderdag 19 april 2007 12:31 schreef NJ het volgende:
Overigens maakt een superieure voetballer nog geen wereldster. Maradonna had een zekere uitstraling, binnen en buiten het veld die van hem een ster maakte. Dat zie ik Messi nog niet doen, die lijkt me daar veel te verlegen voor.
Dat ligt heel dicht bij elkaar.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:34 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
zelfvertrouwen en arrogantie?
Zuid Afrikaans voetballer van het jaar? Dat is wel erg knapquote:Op donderdag 19 april 2007 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Messi:
Wereldkampioen onder 21
Beste speler wk onder 21
2x kampioen van Spanje
1x CL
1x WK deelname
Diego
Wereldkampioen onder 21
Beste speler WK under 21
Messi is niet gescout door Barca. Hij is naar Spanje gegaan omdat daar injecties die hij nodig had voor zijn gezondheid goedkoper warenquote:Op donderdag 19 april 2007 12:25 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik vind het nog steeds een oneerlijke vergelijking. In de tijd van Maradona, zaten de scouts nog niet over de hele wereld te scouten. Mocht Maradona in 1987 geboren zijn, dan zat ie nu wellicht ook bij een Barcelona, Real Madrid of Chelsea. En dan moest hij fysiek en tactisch ook veel sterker zijn, dan dat 30 jaar eerder gehoeven had.
Zico was ook niet bepaald een slechte voetballerquote:Op donderdag 19 april 2007 13:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zuid Afrikaans voetballer van het jaar? Dat is wel erg knap
Anyway, uiteindelijk zal men hem beoordelen op de prijzen die hij pakt en de 'momenten' die hij heeft.
Zidane heeft bijvoorbeeld meer grote prijzen gepakt en vaker 'gepiekt' in belangrijke wedstrijden dan Dennis Bergkamp, maar persoonlijk vind ik Dennis een betere speler.
Cruyff was beter dan Diego. Misschien niet kwa balletje hoog houden, maar wel als voetballer. Dus passing, overzicht, positionering, etc.
Messi is een groot talent en een goede speler, maar hij zal eerst nog 10 jaar consequent op een hoog niveau moeten blijven presteren om echt tot de allergrootsten gerekent te worden.
Uiteindelijk is de discussie zinloos. Iedereen vind verschillende dingen belangrijk in het voetbal. Dus voor de een zal het vele en makkelijke scoren van Van Basten de doorslag geven, terwijl iemand als ik meer van de 'slimheid' en de foutloze techniekvan Bergkamp hou. En anderen houden weer van egoistische dribbelaars en weer anderen houden weer van 'leiders' in het veld, zoals Gerrard en Matheus etc...
Ook tot zijn 20e?quote:Op donderdag 19 april 2007 13:44 schreef AminBen het volgende:
De grootsheid van Maradona kan niemand aan
Jezus, 1986 hallo?quote:Op donderdag 19 april 2007 12:20 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Doede... het enige wat ik mij afvraag is of Maradonna nu wel of niet in zijn carriere wereldkampioen is geweest!
Schitterend.quote:Op donderdag 19 april 2007 13:53 schreef venomsnake het volgende:
Beide doelpunten in beeld, kan je ze mooi vergelijken..
Fantastsich commentaar ook van RAC1, Catalunya Radio..
Klik hier!!![]()
Waar ik het over heb is nog niet eens het voetballende gedeelte. Maradona werd aanbeden als een god, en straalde dat ook uit.quote:
Boukhari en Boutahar lopen hem voor de voeten?quote:Op donderdag 19 april 2007 14:08 schreef AminBen het volgende:
al zal zijn argentinie nog een zware kluif hebben aan Marokko![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 april 2007 14:11 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Boukhari en Boutahar lopen hem voor de voeten?
Aissati is inderdaad een van de allergrootste talenten in de wereld op dit moment. Heerlijke voetballer, goede mentaliteit om verder door te ontwikkelen. Ben zeer benieuwd hoe hij over 5 a 10 jaar bekend staat.quote:
Als een goede eredivisie voetballer die mislukt is bij PSVquote:Op donderdag 19 april 2007 14:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Aissati is inderdaad een van de allergrootste talenten in de wereld op dit moment. Heerlijke voetballer, goede mentaliteit om verder door te ontwikkelen. Ben zeer benieuwd hoe hij over 5 a 10 jaar bekend staat.![]()
![]()
.. maar ondertussen de sterren van de hemel speelt bij Real Madridquote:Op donderdag 19 april 2007 14:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als een goede eredivisie voetballer die mislukt is bij PSV
Grapjasquote:Op donderdag 19 april 2007 14:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Of mij.quote:
Als Aissati zich gewoon door blijft ontwikkelen dan wordt het een hele hele grote. Ik schat hem qua talent en kwaliteiten nu al bij de allerbesten die de eredivisie heeft voortgebracht. Geniale speler.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij is toch ook Nederlanderquote:Op donderdag 19 april 2007 14:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Of mij.
Is er al ooit een Marokkaanse topvoetballer geweest? Allemaal leggen ze het af op mentaliteit![]()
Ik had het over Marokkanen, tot op heden heeft er nog nooit een de top gehaaldquote:Op donderdag 19 april 2007 14:56 schreef AminBen het volgende:
[..]
Hij is toch ook Nederlander![]()
Maarja, dan zie ik Algerijnen niet wezenlijk verschillen van Marokkanen in mentaliteit, en de grootste voetballer sinds Maradona heeft een Algerijns paspoort. Onzinredenatie.
Dus kan dat in de toekomst niet gebeuren ? Op basis daarvan zou Eusebio als Mozambiqaan kansloos zijn geweestquote:Op donderdag 19 april 2007 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik had het over Marokkanen, tot op heden heeft er nog nooit een de top gehaald
mentaliteitsproblemen zie ik bij de jongen niet, en ik denk dus dat hij op basis van zijn voetbalkwaliteiten de top zou kunnen halen.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan best, maar als je de gemiddelde menaliteit ziet van de Marokkaan in Nederland schat ik die kans niet zo groot in.
De gemiddelde Marokkaan heeft een prima mentaliteit. Het zijn jammer genoeg alleen steeds de uitwassen die het nieuws halen.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan best, maar als je de gemiddelde menaliteit ziet van de Marokkaan in Nederland schat ik die kans niet zo groot in.
Daar ging de topic niet overquote:Op donderdag 19 april 2007 15:07 schreef Beschouw het volgende:
Messi is een goeie, maar Maradona is de beste.
En de dokter was Rijkaard?quote:Op donderdag 19 april 2007 13:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Messi is niet gescout door Barca. Hij is naar Spanje gegaan omdat daar injecties die hij nodig had voor zijn gezondheid goedkoper waren
Nee, dat was ie niet.quote:Op donderdag 19 april 2007 13:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zuid Afrikaans voetballer van het jaar? Dat is wel erg knap
Anyway, uiteindelijk zal men hem beoordelen op de prijzen die hij pakt en de 'momenten' die hij heeft.
Zidane heeft bijvoorbeeld meer grote prijzen gepakt en vaker 'gepiekt' in belangrijke wedstrijden dan Dennis Bergkamp, maar persoonlijk vind ik Dennis een betere speler.
Cruyff was beter dan Diego. Misschien niet kwa balletje hoog houden, maar wel als voetballer. Dus passing, overzicht, positionering, etc.
Messi is een groot talent en een goede speler, maar hij zal eerst nog 10 jaar consequent op een hoog niveau moeten blijven presteren om echt tot de allergrootsten gerekent te worden.
Uiteindelijk is de discussie zinloos. Iedereen vind verschillende dingen belangrijk in het voetbal. Dus voor de een zal het vele en makkelijke scoren van Van Basten de doorslag geven, terwijl iemand als ik meer van de 'slimheid' en de foutloze techniekvan Bergkamp hou. En anderen houden weer van egoistische dribbelaars en weer anderen houden weer van 'leiders' in het veld, zoals Gerrard en Matheus etc...
Wie heeft je dat wijs gemaakt?quote:
Wel hele wedstrijden van beide spelers bekekenquote:Op donderdag 19 april 2007 20:50 schreef Schanulleke het volgende:
Je komt duidelijk niet uit een tijdperk dat je beiden hebt meegemaakt cultheld.
Heeft meer te maken met het feit dat maradonna een wereldbeker won, en Cruyff nooit. Cruyff was veel completer en slimmer als een speler. Maradonna was een zeer goede dribbelaar, maar Cruyff kon alles. Daarnaast was Cruyff een echte leider op het veld, en liet hij iedereen om zich heen beter spelen.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wel hele wedstrijden van beide spelers bekeken. Het is niet verrassend dat de meeste buitenlandse kenners Maradona beter vonden dan Cruijff.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je ooit Beckenbauer tegen een paal zien vallen omdat hij op de vierkante centimeter werd uitgekapt door Cruijff?
Dat komt meer omdat Cruijff eerst was in de tijdslijn.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:59 schreef Schanulleke het volgende:
Voor die bewering wil ik wel eens een bron zien. Cruyff veranderde voetbal, Maradona speelde het slechts.
het feit dat hij ajax kampioen maakt, naar feyenoord gaat en hun kampioen maakt zegt denk ik iets meer over johan dan met wat voor spelers hij speeld!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:34 schreef M0NTANA het volgende:
Johan Cruijff had inderdaad veel betere spelers om hem heen
Lol wil iemand deze jongen een ban geven,, bergkamp beter dan Zidanequote:Op donderdag 19 april 2007 13:45 schreef Yi-Long het volgende:
Mogen wij dat filmpje ook zien?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb een clipje gezien van een training van Messi
Zeker net zo mooi als Diego
Ik heb het op TV gezien, maar misschien is het ook wel op you tube.quote:
Ik dacht Diego van Juventus toen ik de titel las, dus ik kwam hier om je uit teschelden. Sorryquote:Op woensdag 19 augustus 2009 02:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op de zelfde leeftijd is Messi nog steeds superieur
Dan is Seedorf de beste ooit. Wat ze ook ooit winnen, zelfs bij elkaar gaan ze nooit meer winnen dan Seedorf (en zelfs bij verschillende clubsquote:Op donderdag 19 april 2007 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Messi:
Wereldkampioen onder 21
Beste speler wk onder 21
2x kampioen van Spanje
1x CL
1x WK deelname
Diego
Wereldkampioen onder 21
Beste speler WK under 21
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 03:39 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Dan is Seedorf de beste ooit. Wat ze ook ooit winnen, zelfs bij elkaar gaan ze nooit meer winnen dan Seedorf (en zelfs bij verschillende clubs)
Heb even doorgestreept wat niet van toepassing is.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Messi:
Wereldkampioen onder 21
Beste speler wk onder 21
2x kampioen van Spanje
1x CL
1x WK deelname
Diego
Wereldkampioen onder 21
Beste speler WK under 21
Nee.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is inmiddels 3 keer kampioen en 2 keer CL, ook niet belangrijk?
Totaal niet interessant voor dit onderwerp.quote:Hoe vindt je het overigens dat Diego op 24 jarige leeftijd in 2 jaar Barca niet verder kwam dan een beker?
En waarom zou je dat doen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je de prijzen weggestreept die hij won na zijn 22e blijft er een ander verhaal over
Spelers te vergelijken, maar dat stond ook al in de OPquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
En waarom zou je dat doen?
Omdat je anders je gelijk niet kan halen (wat je sowieso niet kan)?
Als je een speler wil vergelijken, moet je dat doen met iemand uit z'n eigen tijd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Spelers te vergelijken, maar dat stond ook al in de OP
Waarom?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als je een speler wil vergelijken, moet je dat doen met iemand uit z'n eigen tijd.
Niet met iemand uit het verleden/ de toekomst, dat is kansloos en nietszeggend.. Dat probeer ik je nu al een tijdje wijs te maken maar zoals altijd ben je daar te eigenwijs voor
Tijden zijn anders.quote:
Messi is natuurlijk buitencategorie.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:02 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Ja ik wel
Messi vind ik daarentegen zeker net zo briljant.
Momenteel de enige absolute topper bij Barca
Toch blijft het 11 tegen 11 op een even groot veldquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
Tijden zijn anders.
Betere technieken voor schoensel, beter technieken voor de ballen, betere trainingen, betere begeleiding en ga zo maar door
Laten we stellen dat het voor Messi ook "makkelijker" is om te presteren zoals Messi presteert (zonder afbraak aan zijn prestaties te willen doen, want ik vind het een goede voetballer)
Waarom denk je dat records (bij de olympische spelen en dergelijke) steeds scherper gezet worden?
11 tegen 11, even groot veld hoeft niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Toch blijft het 11 tegen 11 op een even groot veld
Aan de andere kant werd Maradona regelmatig onder de zoden geramt, speelden er nauwelijks buitenlanders in de teams waar hij speelde en waren de ballen waar hij mee speelde moeilijker om mee te schieten, kon de keeper de bal in de hand nemen na een terugspeelbal, etcquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:40 schreef Keltie het volgende:
[..]
11 tegen 11, even groot veld hoeft niet.
Maar dus maakt het volgens jou niets uit dat de voetbalschoenen constant doorontwikkeld worden?
Dat de ballen geen veter meer hebben en tegenwoordig veel minder wegen?
Dat ze tegenwoordig kunnen zien dat je de aankomende week geen melk moet drinken wil je in optimale conditie blijven?
En ga zo maar door?
Die ruimtes tegenwoordig zijn erg klein hoor. Vroeger kreeg een beperkte voetballer genoeg ruimte en tijd om zijn kwaliteiten aan te spreken. tegenwoordig moet je in de kleine ruimte al erg goed zijn wil je uberhaupt opvallen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Toch blijft het 11 tegen 11 op een even groot veld
Nadat hij er 5 heeft uitgespeeld.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zie Messi toch echt regelmatig een op een staan
Nee, gewoon een op een op het moment dat hij de bal krijgtquote:
Hij staat zelden 1 op 1 omdat hij altijd vanuit het middenveld een actie maakt. Verder spelen de meeste tegenstanders op eigen helft en maakt hij de actie vanuit de zijkant. het zou best kunnen dat hij eens of 2 keer per wedstrijd 1 tegen 1 komt maar dat is meer uitzondering dan regel. Hij staat ook niet diep genoeg om 1 tegen 1 te staan en dan door te lopen op doel of zo.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, gewoon een op een op het moment dat hij de bal krijgt
De zoden, zelfs die worden tegenwoordig doorontwikkeld om ten alle tijden een ideaal veld neer te kunnen leggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Aan de andere kant werd Maradona regelmatig onder de zoden geramt, speelden er nauwelijks buitenlanders in de teams waar hij speelde en waren de ballen waar hij mee speelde moeilijker om mee te schieten, kon de keeper de bal in de hand nemen na een terugspeelbal, etc
Houdt elkaar allemaal in evenwicht want het gaat uiteindelijk om een spel met 11 tegen 11
Arena heeft tegenwoordig prima gras, bij mijn weten.quote:
quote:Op donderdag 19 april 2007 12:00 schreef MaxPower het volgende:
Heb jij live wedstrijden van Diego gezien toen hij zo oud was?
April 2007 was Messi 19 - Maradona was 19 in het jaar dat jij geboren bent ...quote:Op donderdag 19 april 2007 12:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja
Wel leuk dat verheerlijken van voetballers. Iedere voetballer heeft zijn sterke en zwakke punten zo ook Diego. Zidane was naar mijn mening tijdens zijn top jaren niet slechter dan Diego . Maar meningen daarover kunnen verschillenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:56 schreef RQZ het volgende:
Schande deze stelling de beste evah was/IS diego maradona.
Dan een hele tijd niets en dan op grote afstand nummer 2 daar valt over te twisten maar over nummer 1 niet.
maradona was zo compleet dat ie overal in de aanval kon en op het middenveld dat kan verders niemand op deze planeet
Nostalgische waarde. De tijden veranderen, zet een topspeler uit die tijd in de huidige tijd neer en ik vraag me af hoe makkelijk hij mee zou kunnen komen.. Daarentegen, zet Zidane in de jaren 60 neer, hoe zou het dan gaan?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wel leuk dat verheerlijken van voetballers. Iedere voetballer heeft zijn sterke en zwakke punten zo ook Diego. Zidane was naar mijn mening tijdens zijn top jaren niet slechter dan Diego . Maar meningen daarover kunnen verschillen
Voetbal is enorm veranderd inderdaad. Ruimtes zijn enorm klein. tijd die je krijgt is enorm weinig en je hebt te maken met top sporters. het veld waar je op speelt is veel kleiner. kijk maar in de CL daar spelen ze eigenlijk met 20 man op een kwart veld constant.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:26 schreef Prosac het volgende:
[..]
Nostalgische waarde. De tijden veranderen, zet een topspeler uit die tijd in de huidige tijd neer en ik vraag me af hoe makkelijk hij mee zou kunnen komen.. Daarentegen, zet Zidane in de jaren 60 neer, hoe zou het dan gaan?
Wow, je hebt dezelfde mening als een ex-prof die z'n hersenen heeft weggesnovenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zelfs de grote Diego is het met mij eens
Biedt jezelf aan als persoonlijk adviseurquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zelfs de grote Diego is het met mij eens
Maar dat was vooral van 1986 tot 1989, maar toen was hij een stuk ouder dan Messi nu isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een onzin allemaal. Messi is een supertalent, een briljante dribbelaar, maar niet meer dan een briljante dribbelaar. Omdat het dan een Argentijn is moeten we hem vergelijken met Maradona? Vergelijk hem met een andere dribbelaar, George Best of zo.
Maradona had niet alleen de dribble van Messi, maar ook de aanname van Bergkamp, de versnelling van Cruijff, de ingevingen van Ronaldinho, de passjes van Iniesta, het schot van Ronaldo, de vastheid van Zidane, de explosiviteit van der Bomber etc. Je had voetballers, en topvoetballers, en dan even niks, en daarboven nog Maradona.
Mensen die Maradona op dezelfde schaal plaatsen als Zidane of Bergkamp kennen hem gewoon niet goed, of hebben totaal geen kijk op uitzonderlijke klasse. Hij was niet de beste, hij was in alle onderdelen van het spel de beste.
Ja en? 20 is helemaal niet zo jong voor een fantastisch dribbelaar. Voor de absolute spelmaker (én dribbelaar, én vrijetrappenspecialist etc) is het extreem jong.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar dat was vooral van 1986 tot 1989, maar toen was hij een stuk ouder dan Messi nu is
Ik denk dat je Messi daar een beetje onderschat.. Messi is steeds vaker het spel aan het verdelen, hij heeft een zeer goed overzicht en een geweldige steekpass. Hij laat zich steeds vaker terugzakken om ballen op te eisen. Messi is nog erg jong, kan nog enorm groeien.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Messi heeft het niet in zich om meer te worden dan een fantastische dribbelaar. Dat wordt geen spelmaker. Hoeft ook niet, maar hij zal dan ook niet een middelmatige club kampioen gaan maken.
quote:Messi in Monaco verkozen tot Speler van het Jaar
Het jaar 2009 is vanmiddag nog iets spectaculairder geworden voor Lionel Messi. De aanvaller van Barcelona veroverde met zijn ploeg al een karrenvracht aan prijzen, en werd donderdag tijdens de Champions League-loting nog eens extra in het zonnetje gezet. Het Argentijnse dribbelwonder werd officieel verkozen tot beste speler van het jaar, en mocht ook nog eens de award voor beste aanvaller in zijn tas stoppen.
Het is ook een fantastische speler, en natuurlijk kan hij meer dan alleen dribbelen. Alleen Maradona wordt onderschat, zeker door mensen die hem van achteraf kennen, die had iets met de bal wat niemand had, en dat kwam terug in zijn dribbels, maar ook in zijn passing, schoten, alles. Je hebt het rijtje grote voetballers, en daar kan Messi zeker toe gaan behoren, en je hebt Maradona. Die past niet in een rijtje, omdat hij nog weer een heel stuk beter kon voetballen dan al die anderen uit het rijtje. Omdat er niet het maximale uit zijn carriere kwam, het toen nog vrij schoppen op de achillespezen was, omdat hij niet de topclubs opzocht, lijkt het alsof hij gewoon in dat rijtje hoort. Maar hij kon gewoon echt een stuk meer dan wie dan ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:42 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk dat je Messi daar een beetje onderschat.. Messi is steeds vaker het spel aan het verdelen, hij heeft een zeer goed overzicht en een geweldige steekpass. Hij laat zich steeds vaker terugzakken om ballen op te eisen. Messi is nog erg jong, kan nog enorm groeien.
Diego ging toen hij ouder was dan Messi nu naar Barcelona en mislukte daar, of slaagde in elk geval niet. En dat was in een tijd waar de buitenlander nog een uitzondering was terwijl nu iedere ploeg in Spanje een aantal buitenlandse internationals in de basis heeft staan. Niets voor niets waren Sociedad en Bilbao toen toonaangevende ploegenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja en? 20 is helemaal niet zo jong voor een fantastisch dribbelaar. Voor de absolute spelmaker (én dribbelaar, én vrijetrappenspecialist etc) is het extreem jong.
Messi heeft het niet in zich om meer te worden dan een fantastische dribbelaar. Dat wordt geen spelmaker. Hoeft ook niet, maar hij zal dan ook niet een middelmatige club kampioen gaan maken. Qua dribbels lijken ze op elkaar, daar worden ook al die filmpjes over gemaakt, maar Maradona was geen dribbelaar. Maak eens filmpjes waarin hun voorzetten en steekpassjes worden vergeleken, maar dat lukt niet.
Net alsof wedstrijden van Diego in Argentinie niet op TV komenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:20 schreef Doc het volgende:
[..]
[..]
April 2007 was Messi 19 - Maradona was 19 in het jaar dat jij geboren bent ...
Hij werd door midden geschopt meen ik, en hij was betrokken bij een vechtpartij en daardoor lang geschorst geloof ik. Je moet er niet aan denken wat hij had kunnen doen met de huidige regels ter bescherming van de aanvaller.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Diego ging toen hij ouder was dan Messi nu naar Barcelona en mislukte daar, of slaagde in elk geval niet. En dat was in een tijd waar de buitenlander nog een uitzondering was terwijl nu iedere ploeg in Spanje een aantal buitenlandse internationals in de basis heeft staan. Niets voor niets waren Sociedad en Bilbao toen toonaangevende ploegen
Nee, je kunt spelers beter vergelijken op hun rol. Dribbelaars worden daarin doorgaans niet veel beter met de jaren. Voor een spelmaker ligt dat heel anders, daar zit veel meer ontwikkelingsruimte in. Ik zie Messi geen spelmaker worden, juist omdat zijn overige kwaliteiten niet zodanig zijn om dat gedribbel deels voor op te offeren. Maradona had die dribbels, maar stond toch niet aan de zijkant waar dat het beste tot zijn recht komt. Dat was omdat hij nog hele andere grandioze kwaliteiten had. Het is jammer om Messi van de zijkant af te halen, het was jammer van Maradonna om hem op de zijkant te zetten. Terwijl ze qua dribbels zoveel op elkaar lijken, dat vertelt eigenlijk het verhaal.quote:Waar de grens ligt van Messi valt nu nog niet te zeggen, het enige wat je kan doen is spelers tot de zelfde leeftijd vergelijken, iets wat jij handig probeert te omzeilen
De impact van Maradona op Napoli was veel groter dan ooit een speler impact op Barca kan hebben. Daarvoor is Barca niet middelmatig genoeg, als er ooit nog eens zo'n speler zou opstaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet ook hun impact en prestaties vergelijken
De impact van Messi op het huidige Barca is vele malen groter dan de impact van Diego op Barca, terwijl hij toen ouder was. De impact van Messi op Barca is ook groter dan de impact van Diego op Boca. Terwijl de huidige PD natuurlijk sterker is dan de Primera Division in Argentinie van begin jaren 80
Gouden bal krijgt ie dit jaar en voor het WK heeft ie nog 2 kansen en misschien 3quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:12 schreef RayMania het volgende:
Leuk lijstje.
Nu maar eens zien of Messi de belangrijkste prijzen kan pakken; de WK en de Gouden Bal.
Je begrijpt het dus nog steeds nietquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De impact van Maradona op Napoli was veel groter dan ooit een speler impact op Barca kan hebben. Daarvoor is Barca niet middelmatig genoeg, als er ooit nog eens zo'n speler zou opstaan.
Hij heeft natuurlijk nooit in PD gespeeld zoals Veron en geen ambities naar een presidentsschap zoals Veron en een vader die ook al in Argentinie speelde.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:16 schreef Radegast het volgende:
Ik vind wel dat Messi ooit weer in Argentinie moet gaan voetballen als hij alles gewonnen heeft en compleet binnen is. Een beetje zoals Veron nu doet, vind ik mooi.
Ik wel, jij wilt een vleugelaanvaller met een spelmaker vergelijken, en dan roep je dat de vleugelaanvaller jonger al meer presteerde. Nogal logisch, nog los van het feit dat leeftijd ook buiten positie om weinig zegt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je begrijpt het dus nog steeds niet
Alleen kan je niet onderbouwen en niet lezenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wel, jij wilt een vleugelaanvaller met een spelmaker vergelijken, en dan roep je dat de vleugelaanvaller jonger al meer presteerde. Nogal logisch, nog los van het feit dat leeftijd ook buiten positie om weinig zegt.
Ik begrijp heel goed wat jij wil, en ik begrijp ook dat het nergens op slaat.
Niet alleen prijzen zoals je kan lezenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:32 schreef Red_85 het volgende:
Waarom vergelijk je spelers met het aantal prijzen dat ze gewonnen hebben? Het zijn beide dezelfde types. Kijk naar de eigenschappen van een speler. Het is minder tastbaar maar als je gaat kijken naar het aantal prijzen is dat weer afhankelijk van de rest van hun teams.
Van iemand die zich met zijn naam tooit verwacht ik automatisch dat die ook ziet waar zijn uitzonderlijke klasse zit. Sorry dat ik je puur op je nick overschatte.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen kan je niet onderbouwen en niet lezen
Verder was Diego zowel bij Argentinos en Boca meer een spits dan een spelverdeler, maar ik heb eigenlijk weing zin om met iemand te gaan discussieren met iemand die overduidelijk niet op de hoogte is
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De argumenten zijn op zie ik. Was te verwachten
Ik was nog niet eens begonnen met argumenteren, eerst maar eens kijken of je interessante genoeg post om de discussie mee aan te gaan. Nu mag je zelf bedenken wat ik daarin gezien heb.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De argumenten zijn op zie ik. Was te verwachten
Wedden dat ik meer voetbal kijk dan jijquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik was nog niet eens begonnen met argumenteren, eerst maar eens kijken of je interessante genoeg post om de discussie mee aan te gaan. Nu mag je zelf bedenken wat ik daarin gezien heb.
Je gaat maar lekker naar je lijstjes turen, dan kijk ik wel naar het voetbal om mijn mening op te baseren.
Wat is je werk dan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wedden dat ik meer voetbal kijk dan jijIk verdien er zelfs geld mee
De kat van de buren kijkt ook vaker naar buiten dan ik, maar daarvan heb ik ook geen interessante observaties over het leven op straat mogen vernemen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wedden dat ik meer voetbal kijk dan jij
Dat scheelt dan weer een uitkering.quote:Ik verdien er zelfs geld mee
Dat kan dus al volgens seizoen zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:16 schreef Radegast het volgende:
Ik vind wel dat Messi ooit weer in Argentinie moet gaan voetballen als hij alles gewonnen heeft en compleet binnen is. Een beetje zoals Veron nu doet, vind ik mooi.
Niet relavant voor deze topicquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:05 schreef the_legend_killer het volgende:
Kan Messi net als Maradonna Napoli kampioen maken ?
Ik denk het niet
Jij snapt het begrip "live" blijkbaar niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net alsof wedstrijden van Diego in Argentinie niet op TV komen
Eens.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:09 schreef Joel-Smeets het volgende:
Ik denk dat je pas kunt kiezen als de carriere van Messi erop zit...
Kijk de beelden terug zou ik zeggenquote:Op zaterdag 12 december 2009 20:05 schreef Klopkoek het volgende:
Maradonna faalde in 82![]()
Kom op zeg, die werd gewoon uit de wedstrijd geschopt door Italiaanse oetlullen. Onderbouw het eens zou ik zeggen.
Twee jaar na dato, maar dit is toch geen bijzondere goal? Dit soort goals zijn echt zwaar overschat, die bal komt gewoon goed uit, hij schiet, keeper staat verkeerd. Leuke goal hoor, maar het bewijst geen enorme wereldklasse.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:08 schreef Klopkoek het volgende:
Zo'n goal heeft messi nog nooit gemaakt.
Die tegen Arsenal was dat wel, extreme beheersing van de bal.quote:Op zondag 29 mei 2011 01:48 schreef Stofje het volgende:
[..]
Twee jaar na dato, maar dit is toch geen bijzondere goal? Dit soort goals zijn echt zwaar overschat, die bal komt gewoon goed uit, hij schiet, keeper staat verkeerd. Leuke goal hoor, maar het bewijst geen enorme wereldklasse.
Want?quote:Op zondag 29 mei 2011 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die tegen Arsenal was dat wel, extreme beheersing van de bal.
Biografie over Messi van Cariola of zo is overigens best de moeite waard, vooral het gedeelte van voor zijn 20e
Zuid Afrikaans?quote:Op donderdag 19 april 2007 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Messi:
Wereldkampioen onder 21
Beste speler wk onder 21
2x kampioen van Spanje
1x CL
1x WK deelname
Diego
Wereldkampioen onder 21
Beste speler WK under 21
Ik moest lachen om de goal, zegt genoeg lijkt me.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:08 schreef Klopkoek het volgende:
Zo'n goal heeft messi nog nooit gemaakt.
Toen niet nee. Voetbal op TV deed pas echt z'n intrede eind jaren 80 begin jaren 90quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net alsof wedstrijden van Diego in Argentinie niet op TV komen
Ik zou zeggen, Messi was nou niet echt sterk op het WK.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En Argentinie kwam verder, ik zou zeggen een gelijkspel
Diego ging met rood van het veld af in 82. De afrekening komt in 2014quote:Op maandag 30 mei 2011 15:11 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, Messi was nou niet echt sterk op het WK.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:10 schreef RQZ het volgende:
Nou wk 2014 ook weer achter de rug messi was redelijk onzichtbaar en kan de verwachtingen onder druk dus totaal niet waarmaken.
Volgende wk wordt ie 31 laatste kans?
Maar ik durf nu al te zeggen dat ie altijd in de schaduw van diego en zelfs cruijffie zal blijven!
Gewogen en te licht bevonden voor de echte wereldtop.
Hij zal wel verguld zijn met zijn posts in VBLquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:35 schreef Karina het volgende:
Godver wat een kick, ik dacht dat Diego weer los was gelaten in VBL
Ik ook.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:35 schreef Karina het volgende:
Godver wat een kick, ik dacht dat Diego weer los was gelaten in VBL
Broek op de enkels en allesquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij zal wel verguld zijn met zijn posts in VBL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |