En je moet het digitaal opleveren? Dan zou ik een verhaal maken waarom dpi's voor digitale dingen bullshit zijn!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:26 schreef Loontjah het volgende:
Voor een workshop van CJP had ik als opdracht straatmode te doen.
Ik heb wat foto's gemaakt in Eindhoven, en ik moet het opleveren in 300dpi formaat.
Ik snap wel de term, maar weet niet hoe ik mijn foto in 300dpi krijg. Als ik het open in PS krijg ik 72 dpi.
Ik heb geschoten in formaat 2592x1944. Wat nu te doen ?
Heb je resample image uitgezet?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:42 schreef Loontjah het volgende:
Kan het kloppen dan, dat het bestand 34 MB word?
Op een 5D (FF) komt hij tegen de spiegel aan. En wat je zegt over die rind is apart. Dacht dat het wel zou moeten lukken... Gewoon een keer testen vrees ik.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Een Peleng gaat prima op FF, is ie van oorsprong zelfs voor bedoeld. Alleen krijg je een cirkelvormig beeld.
Op een tussenring van 12mm komt je scherptevlak zo ongeveer tussen je achterste element en je spiegel in te liggen
Het is een onzinnig vereiste. De ontwerper en drukker weten dondersgoed hoe groot hij gedrukt moet worden, en het heeft geen enkele zin je JPG te hercomprimeren (levert alleen maar verlies op) alleen om de resolutieaanduiding te wijzigen. Ik zou gewoon het origineel aanleveren, beter dan dat wordt het toch niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:46 schreef Loontjah het volgende:
Ik moet hem in JPEG / 300 DPI opleveren, dus JPEG
quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:52 schreef freud het volgende:
Aloha!
Ik wil deze week wat L glas gaan kopen, maar ik vroeg me af of ik Hoya of B+W filter moet nemen?
Prima camera hoor, ga je een hoop lol van hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:55 schreef Babsie22 het volgende:
Ik heb gisteren een Olympus SP550 UZ gekregen van mn baas (afscheidscadeau van mn stage) en nu ga ik zo naar het Spaans kampioenschap kitesurfen en beachvolleybal in Málaga, dus met veel zon, zee en strand.. En ik dacht de camera maar eens uit te gaan proberen.
Iemand tips voor de instellingen van mn camera?
Thanks!
ja hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:40 schreef sanger het volgende:
Even een vraagje van iemand die zich aan het orienteren op het gebied van DSrl.
Als je een Macrolens koopt, kun je die dan ook gebruiken zonder gebruik te maken van de "macrofunctie"?
Ja, dat kun je doen. Maar de "macro" waar ze voor die 55-200 lens mee adverteren is geen echte macro, je zult er vergrotingen van waarschijnlijk maximaal 1:4 mee behalen (soms 1:2, zoals met de Sigma APO Macro 70-300mm).quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:10 schreef sanger het volgende:
Dus het is een optie om ipv een "gewone 55-200 een 55-200 MACRO lens te kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |