Ik vind de trekkingen soms beduidend heftiger dan de afgelopen tijd.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:36 schreef Veulen het volgende:
[..]
De kans dat dat weeen zijn is best groot. Ik zat er net al heel erg op te letten. Maar kan het niet zeker bepalen. Maar het kan.
Let wel dat ze al een paar dagen af en toe weeen heeft die weer weg trekken. De uiteindelijke heftige weeen zullen niet al te lang duren.
Volgens Ellen wacht ze meestal 4-5 maaanden, het moment dat ze het veulen weghaalt bij de merrie. Andere fokkers doen dat tussen 4-6 maanden.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:34 schreef STAP01 het volgende:
[..]
Kan de moeder trouwens ook gelijk weer bereden worden of moet daar nog mee gewacht worden? Wat mij logisch lijk btw.
Heb je het hier over echte weeen of voorweeen. Want 'voorweeen' (van het goeddraaien en indalen beginnen veel eerder he )ga er even van uit dat we nu doelen op 2 verschillende dingen))quote:Op donderdag 19 april 2007 02:35 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Ervaren merries laten vaak niet veel merken. Gaan liggen en 10 minuten later is alles achter de rug. Het bewegen is van het veulen. Weeen duren niet lang en het paard is dan veel onrustiger.
Waarom wacht Ellen niet nog een maandje dan?quote:Op donderdag 19 april 2007 02:37 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Volgens Ellen wacht ze meestal 4-5 maaanden, het moment dat ze het veulen weghaalt bij de merrie. Andere fokkers doen dat tussen 4-6 maanden.
Ik wil het wel proberen...quote:Op donderdag 19 april 2007 02:37 schreef Disana het volgende:
Alvast een vraag: wie wil straks de volgende COS neerzetten?
Nee, ik heb het over echte weeen.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:38 schreef Veulen het volgende:
[..]
Heb je het hier over echte weeen of voorweeen. Want 'voorweeen' (van het goeddraaien en indalen beginnen veel eerder he )ga er even van uit dat we nu doelen op 2 verschillende dingen))
Waarom zou ze wachten als het veulen er al af is?quote:Op donderdag 19 april 2007 02:39 schreef STAP01 het volgende:
Waarom wacht Ellen niet nog een maandje dan?
Afhankelijk van het ras en de merrie. En ze vertelde ook dat een hengst-veulen veelal iets eerder wordt weggehaald (ontspeend). Alle merries zijn heel blij als het veulen weg is.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:39 schreef STAP01 het volgende:
[..]
Waarom wacht Ellen niet nog een maandje dan?
En gooi er een fatsoenlijke OP in svp... met iig deze (deze post quoten en alles hier onder kopieren uit de quote) info:quote:
Okeequote:Op donderdag 19 april 2007 02:40 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Nee, ik heb het over echte weeen.
De voorweeen en het goeddraaien is vorige week donderdag begonnen. Mijn gok is dat het veulen al 2-3 dagen goed ligt, omdat het de laatste nachten opvallend rustig is.
Dankje voor deze uitleg. Had al een vermoeden dat het bewegen van het veulen is. Ziet er echt schattig uit!quote:Op donderdag 19 april 2007 02:35 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Ervaren merries laten vaak niet veel merken. Gaan liggen en 10 minuten later is alles achter de rug. Het bewegen is van het veulen. Weeen duren niet lang en het paard is dan veel onrustiger.
nou ik zeg ik hou dr vanquote:Op donderdag 19 april 2007 02:43 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Dankje voor deze uitleg. Had al een vermoeden dat het bewegen van het veulen is. Ziet er echt schattig uit!
quote:Op donderdag 19 april 2007 02:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
En gooi er een fatsoenlijke OP in svp... met iig deze (deze post quoten en alles hier onder kopieren uit de quote) info:
Hier leveren wij Commentaar Op de Streams.
Veel users zijn niet in staat om 24/7 de streams te volgen. Wanneer er belangrijke ontwikkelingen zijn wordt het op prijs gesteld dat deze gemeld worden in het update-topic: [DGK] Updates #3
Als je over andere zaken dan de streams wilt posten, doe dat niet hier maar in het SC (slowchat)-topic:
[SC # 37] Met oeverloos geouwehoer en andere bagger
Afreageren kan hier: DGK HOOLIGANS#7
Ben je de COS kwijt, kijk dan hier eens: Het de COS en SC is zoek-bug uitlaatklephoekje #2
of klik bovenaan de pagina op Active Topics of Nieuwe Topics
Wil je Gert even een plezier doen, klik dan hier: --> Evaluatie - tOPic: wat doen we met de OP van de COS
quote:Op donderdag 19 april 2007 02:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
En gooi er een fatsoenlijke OP in svp... met iig deze (deze post quoten en alles hier onder kopieren uit de quote) info:
Hier leveren wij Commentaar Op de Streams.
Veel users zijn niet in staat om 24/7 de streams te volgen als er belangrijke ontwikkelingen zijn, wordt het op prijs gesteld als deze gemeld worden in het update-topic: [DGK] Updates #3
Als je over andere zaken dan de streams wilt posten, doe dat niet hier maar in het SC (slowchat)-topic:
[SC # 37] Met oeverloos geouwehoer en andere bagger
Afreageren kan hier: DGK HOOLIGANS#7
Ben je de COS kwijt, kijk dan hier eens: Het de COS en SC is zoek-bug uitlaatklephoekje #2
of klik bovenaan de pagina op Active Topics of Nieuwe Topics
Wil je Gert even een plezier doen, klik dan hier: --> Evaluatie - tOPic: wat doen we met de OP van de COS
Ja, ziet er 'dieper' uit. Heb vaak genoeg naar deze pose mogen staren de afgelopen tijdquote:Op donderdag 19 april 2007 02:46 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Voor m'n gevoel zien je hier enige verwijding van het einde van het geboortekanaal
[afbeelding]
Je ziet in iedergeval heel duidelijk de verslapte spieren.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:46 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Voor m'n gevoel zien je hier enige verwijding van het einde van het geboortekanaal
[afbeelding]
Ik dacht dat het de bedoeling wasquote:
Ja, dat was voor mij ook het 'signaal'. Eerder had Ellen ook al gezien dat de banden slapper waren.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:49 schreef Veulen het volgende:
[..]
Je ziet in iedergeval heel duidelijk de verslapte spieren.
Fijn dat je 'm verbeterd hoor, was ook wel echt nodig...quote:
dat is sil ik zeg nog 1 nachtvoorsiequote:Op donderdag 19 april 2007 02:51 schreef Veulen het volgende:
Tjezus dat gehoest daar is echt besmettelijk ofzo. Heb inmiddels wel 3 of 4 verschillende mensen zo horen hoesten.
Zodra we het opgeven?quote:Op donderdag 19 april 2007 02:52 schreef FuTilE het volgende:
Laaaaa-haaaaaaaaaaaame...
Wanneer komt die tosti er eindelijk uit?
Zal wel door de airco komen....quote:Op donderdag 19 april 2007 02:51 schreef Veulen het volgende:
Tjezus dat gehoest daar is echt besmettelijk ofzo. Heb inmiddels wel 3 of 4 verschillende mensen zo horen hoesten.
Pros had hem toch al klaar. En dat ding is gewoon stom. Pff...quote:Op donderdag 19 april 2007 02:51 schreef Ian_Nick het volgende:
Fijn dat je 'm verbeterd hoor, was ook wel echt nodig...
Kutleandra.
Maarre, nu valt hij dus niet meer te quoten en hebben we er geen ene flikker aan.
sooooooooooo ...... there is offspring?quote:Op donderdag 19 april 2007 02:53 schreef nueffeniet het volgende:
ik denk als dat paard gaat schoonmaken en de afwas gaat doen dat ze dan gaat bevallen.... dat deed mn vrouw ook als een bezetene
Dan kun je nog een raampje open zetten, in een vliegtuig niet.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:53 schreef mootie het volgende:
Airco is behoorlijk klote ja...... ik hoest me ook suf in een auto met airco.
Ik hoop het. Dat voorkomt misschien dat de redactie er na de bevalling meteen weer een nieuw drachtig paard inpropt.quote:
Jij hebt heul geen vrouw. Patser.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:53 schreef nueffeniet het volgende:
ik denk als dat paard gaat schoonmaken en de afwas gaat doen dat ze dan gaat bevallen.... dat deed mn vrouw ook als een bezetene
ja das wel rot voor sil dat ze daar nu in zitquote:Op donderdag 19 april 2007 02:55 schreef APK het volgende:
[..]
Dan kun je nog een raampje open zetten, in een vliegtuig niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |