abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 april 2007 @ 02:40:47 #51
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_48489931
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:33 schreef WiXX het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die denken dat een of andere opa op ons neerkijkt.

Wat voor nut heeft die kerel dan? Is ie gewoon de lul omdat hij moet opletten? Speelt ie "the sims" met ons?

Geloof is gewoon verzonnen omdat mensen alles moeten kunnen verklaren en mensen in toom te houden. Geloof laat overduidelijk de zwakte zien van de mens, we willen alles proberen te begrijpen, we willen dat er een doel voor alles is, we willen een rangen systeem, etc, etc.
amen to that!

en momenteel voel ik een enorme aandrang om te poepen, hemels gevoel!
pi_48489949
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geloof kan ook juist heel veel kracht geven en het gevoel geven er niet alleen voor te staan. Ik kan best begrijpen waarom mensen geloven. Het lukt mij alleen niet, ik zou mezelf uitlachen en voor de gek houden. Geloof kan wel degelijk nuttig zijn, dat niet zien maakt je net zo arrogant als mensen die beweren dat zij het enige ware geloof aanhangen en precies weten hoe hun god alles bedoeld heeft.
Nuttig wel meer waar niet. Maar de vraag is iof geloof belangrijk is. En dat is het zeker wel. Als een hoop-centrum of traditie (denk maar aan ons huwelijk), en zo heeft het geloof een x aantal rollen in onze cultuur / samenleving. En dat vind ik als ongelovige helemaal niet erg.
pi_48489952
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:40 schreef klabbakus het volgende:

[..]

amen to that!

en momenteel voel ik een enorme aandrang om te poepen, hemels gevoel!
Zeker als je het lang genoeg inhoud en met de deur open schijt,niemand durft het te zeggen,maar toch is het lekker
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48489985
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:33 schreef WiXX het volgende:
Geloof laat overduidelijk de zwakte zien van de mens, we willen alles proberen te begrijpen, we willen dat er een doel voor alles is, we willen een rangen systeem, etc, etc.
Wat je als een zwakte ziet is misschien op hetzelfde moment ook onze redding. Wat zou er met de mensheid gebeuren wanneer iedereen inziet dat het leven geen enkele zin heeft? Complete lethargie, chaos, het uitsterven van de mens als soort? Ik weet het niet.
pi_48490044
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:38 schreef JoeDank het volgende:
TS is volgens mij net offline, dat is dan weer jammer.
Terwijl de nachtelijke uurtjes zich juist zo mooi lenen voor een goede discussie.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48490063
Dat gok ik van niet. Leven heeft altijd zin voor jezelf. Kijk maar naar de groep ongelovigen, die vallen ook niet bij bosjes neer.
pi_48490072
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Terwijl de nachtelijke uurtjes zich juist zo mooi lenen voor een goede discussie.
Inderdaad,geen schreeuwerts meer online
pi_48490074
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ja, het was eindelijk rustig zonder de piraten

EDIT: shit, DOUBLE-HELIX is er nog. Constructief gedragen, hé
pi_48490143
Maargoed,als er een god bestaat( )hoe is hij dan ontstaan,de gelovige doen de big bang theorie af als een ploef en zomaar was er een universum,maar ze kijken zeker niet naar hun god,die ook zomaar is ontstaan.
  donderdag 19 april 2007 @ 03:04:00 #60
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48490154
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:02 schreef Double-Helix het volgende:
Maargoed,als er een god bestaat( )hoe is hij dan ontstaan,de gelovige doen de big bang theorie af als een ploef en zomaar was er een universum,maar ze kijken zeker niet naar hun god,die ook zomaar is ontstaan.
Ooievaar, bloemkool etc. Denk eens na joh...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48490167
quote:
Vraag is of dat interessant is om dat te weten. Weet jij wat achter ons universum ligt, dacht het niet. En wat zeggen natuurkundigen: Dat moet je je helemaal niet afvragen. Lik-je-vestje
pi_48490179
quote:
Nee die is er altijd al geweest volgens de bijbel. (en ik meen ook volgens de koran?)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_48490185
Jah Rastafari.

pi_48490219
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:05 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nee die is er altijd al geweest volgens de bijbel. (en ik meen ook volgens de koran?)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja,maar toch blijf ik het raar vinden.
Edit:ik ben niet zo helder meer

[ Bericht 6% gewijzigd door Double-Helix op 19-04-2007 03:16:27 ]
  donderdag 19 april 2007 @ 03:20:16 #65
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_48490282
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geloof kan ook juist heel veel kracht geven en het gevoel geven er niet alleen voor te staan. Ik kan best begrijpen waarom mensen geloven. Het lukt mij alleen niet, ik zou mezelf uitlachen en voor de gek houden. Geloof kan wel degelijk nuttig zijn, dat niet zien maakt je net zo arrogant als mensen die beweren dat zij het enige ware geloof aanhangen en precies weten hoe hun god alles bedoeld heeft.
als je ergens anders kracht vandaan moet halen ben je zelf niet sterk genoeg -> ongelovigen zijn veel sterker dan gelovigen
pi_48490291
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:20 schreef Bog het volgende:

[..]

als je ergens anders kracht vandaan moet halen ben je zelf niet sterk genoeg -> ongelovigen zijn veel sterker dan gelovigen
Nope !

Dat heeft de geschiedenis dan weer wel bewezen.
pi_48490314
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:21 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Nope !

Dat heeft de geschiedenis dan weer wel bewezen.
Weet jij een atheistische cultuur die verslagen werd door een gelovige,ze waren allemaal gelovigen,of in een god of in meerdere.
  donderdag 19 april 2007 @ 03:31:04 #68
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_48490336
ik doelde eigenlijk niet op het fysieke..
pi_48490337
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:20 schreef Bog het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk onzin.
De meeste mensen komen ooit op een punt dat ze zelf de kracht niet op kunnen brengen om met hun problemen om te gaan en dit dus ergens anders gaan zoeken. Gelovigen richten zich dan op God, ongelovigen zoeken het ergens anders.
Astrologie, alternatieve geneeswijzen, de wetenschap, het bovennatuurlijke.
pi_48490350
Als ik problemen heb ga ik niet in een hoekje staan janken om de wetenschap,ik ga dan mijn best doen om het zelf op te lossen.
Werkt voor mij nog steeds.
pi_48490351
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:25 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Weet jij een atheistische cultuur die verslagen werd door een gelovige,ze waren allemaal gelovigen,of in een god of in meerdere.
Weet je zeker dat ik je dit moet uitleggen . Ik weet zeker van niet
pi_48490362
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:31 schreef Bog het volgende:
ik doelde eigenlijk niet op het fysieke..
. Wist niet dat er een verschil in bouw was tussen gelovigen en niet-gelovigen. Effe m'n DNA checken.
Ok, dat was misschien weer lullig, maar wat bedoel je precies ?
pi_48490366
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:34 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ik je dit moet uitleggen . Ik weet zeker van niet
Ik neem dingen nooit zomaar aan,dus leg eens uit?
pi_48490380
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:34 schreef Double-Helix het volgende:
Als ik problemen heb ga ik niet in een hoekje staan janken om de wetenschap,ik ga dan mijn best doen om het zelf op te lossen.
Werkt voor mij nog steeds.
Toch vinden veel mensen een kracht in een godsdienst of geloof, cultuur. Daar is niets mis mee. Het zelf kunnen oplossen ook niet, overigens. Maar dat spreekt het eerdere niet tegen.
pi_48490402
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:37 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Ik neem dingen nooit zomaar aan,dus leg eens uit?
Het is maar de vraag wanneer je iets een atheistische cultuur noemt. Ik noem dat al de mensen die eerder ondergesneeuwd werden onder het Katholieke geloof. Een subcultuur, weliswaar.

Het is niet voor niets dat we problemen hebben met fundamentalisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')