abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 april 2007 @ 02:40:47 #51
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_48489931
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:33 schreef WiXX het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die denken dat een of andere opa op ons neerkijkt.

Wat voor nut heeft die kerel dan? Is ie gewoon de lul omdat hij moet opletten? Speelt ie "the sims" met ons?

Geloof is gewoon verzonnen omdat mensen alles moeten kunnen verklaren en mensen in toom te houden. Geloof laat overduidelijk de zwakte zien van de mens, we willen alles proberen te begrijpen, we willen dat er een doel voor alles is, we willen een rangen systeem, etc, etc.
amen to that!

en momenteel voel ik een enorme aandrang om te poepen, hemels gevoel!
pi_48489949
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geloof kan ook juist heel veel kracht geven en het gevoel geven er niet alleen voor te staan. Ik kan best begrijpen waarom mensen geloven. Het lukt mij alleen niet, ik zou mezelf uitlachen en voor de gek houden. Geloof kan wel degelijk nuttig zijn, dat niet zien maakt je net zo arrogant als mensen die beweren dat zij het enige ware geloof aanhangen en precies weten hoe hun god alles bedoeld heeft.
Nuttig wel meer waar niet. Maar de vraag is iof geloof belangrijk is. En dat is het zeker wel. Als een hoop-centrum of traditie (denk maar aan ons huwelijk), en zo heeft het geloof een x aantal rollen in onze cultuur / samenleving. En dat vind ik als ongelovige helemaal niet erg.
pi_48489952
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:40 schreef klabbakus het volgende:

[..]

amen to that!

en momenteel voel ik een enorme aandrang om te poepen, hemels gevoel!
Zeker als je het lang genoeg inhoud en met de deur open schijt,niemand durft het te zeggen,maar toch is het lekker
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48489985
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:33 schreef WiXX het volgende:
Geloof laat overduidelijk de zwakte zien van de mens, we willen alles proberen te begrijpen, we willen dat er een doel voor alles is, we willen een rangen systeem, etc, etc.
Wat je als een zwakte ziet is misschien op hetzelfde moment ook onze redding. Wat zou er met de mensheid gebeuren wanneer iedereen inziet dat het leven geen enkele zin heeft? Complete lethargie, chaos, het uitsterven van de mens als soort? Ik weet het niet.
pi_48490044
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:38 schreef JoeDank het volgende:
TS is volgens mij net offline, dat is dan weer jammer.
Terwijl de nachtelijke uurtjes zich juist zo mooi lenen voor een goede discussie.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48490063
Dat gok ik van niet. Leven heeft altijd zin voor jezelf. Kijk maar naar de groep ongelovigen, die vallen ook niet bij bosjes neer.
pi_48490072
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Terwijl de nachtelijke uurtjes zich juist zo mooi lenen voor een goede discussie.
Inderdaad,geen schreeuwerts meer online
pi_48490074
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ja, het was eindelijk rustig zonder de piraten

EDIT: shit, DOUBLE-HELIX is er nog. Constructief gedragen, hé
pi_48490143
Maargoed,als er een god bestaat( )hoe is hij dan ontstaan,de gelovige doen de big bang theorie af als een ploef en zomaar was er een universum,maar ze kijken zeker niet naar hun god,die ook zomaar is ontstaan.
  donderdag 19 april 2007 @ 03:04:00 #60
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48490154
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:02 schreef Double-Helix het volgende:
Maargoed,als er een god bestaat( )hoe is hij dan ontstaan,de gelovige doen de big bang theorie af als een ploef en zomaar was er een universum,maar ze kijken zeker niet naar hun god,die ook zomaar is ontstaan.
Ooievaar, bloemkool etc. Denk eens na joh...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48490167
quote:
Vraag is of dat interessant is om dat te weten. Weet jij wat achter ons universum ligt, dacht het niet. En wat zeggen natuurkundigen: Dat moet je je helemaal niet afvragen. Lik-je-vestje
pi_48490179
quote:
Nee die is er altijd al geweest volgens de bijbel. (en ik meen ook volgens de koran?)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_48490185
Jah Rastafari.

pi_48490219
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:05 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nee die is er altijd al geweest volgens de bijbel. (en ik meen ook volgens de koran?)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja,maar toch blijf ik het raar vinden.
Edit:ik ben niet zo helder meer

[ Bericht 6% gewijzigd door Double-Helix op 19-04-2007 03:16:27 ]
  donderdag 19 april 2007 @ 03:20:16 #65
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_48490282
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geloof kan ook juist heel veel kracht geven en het gevoel geven er niet alleen voor te staan. Ik kan best begrijpen waarom mensen geloven. Het lukt mij alleen niet, ik zou mezelf uitlachen en voor de gek houden. Geloof kan wel degelijk nuttig zijn, dat niet zien maakt je net zo arrogant als mensen die beweren dat zij het enige ware geloof aanhangen en precies weten hoe hun god alles bedoeld heeft.
als je ergens anders kracht vandaan moet halen ben je zelf niet sterk genoeg -> ongelovigen zijn veel sterker dan gelovigen
pi_48490291
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:20 schreef Bog het volgende:

[..]

als je ergens anders kracht vandaan moet halen ben je zelf niet sterk genoeg -> ongelovigen zijn veel sterker dan gelovigen
Nope !

Dat heeft de geschiedenis dan weer wel bewezen.
pi_48490314
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:21 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Nope !

Dat heeft de geschiedenis dan weer wel bewezen.
Weet jij een atheistische cultuur die verslagen werd door een gelovige,ze waren allemaal gelovigen,of in een god of in meerdere.
  donderdag 19 april 2007 @ 03:31:04 #68
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_48490336
ik doelde eigenlijk niet op het fysieke..
pi_48490337
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:20 schreef Bog het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk onzin.
De meeste mensen komen ooit op een punt dat ze zelf de kracht niet op kunnen brengen om met hun problemen om te gaan en dit dus ergens anders gaan zoeken. Gelovigen richten zich dan op God, ongelovigen zoeken het ergens anders.
Astrologie, alternatieve geneeswijzen, de wetenschap, het bovennatuurlijke.
pi_48490350
Als ik problemen heb ga ik niet in een hoekje staan janken om de wetenschap,ik ga dan mijn best doen om het zelf op te lossen.
Werkt voor mij nog steeds.
pi_48490351
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:25 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Weet jij een atheistische cultuur die verslagen werd door een gelovige,ze waren allemaal gelovigen,of in een god of in meerdere.
Weet je zeker dat ik je dit moet uitleggen . Ik weet zeker van niet
pi_48490362
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:31 schreef Bog het volgende:
ik doelde eigenlijk niet op het fysieke..
. Wist niet dat er een verschil in bouw was tussen gelovigen en niet-gelovigen. Effe m'n DNA checken.
Ok, dat was misschien weer lullig, maar wat bedoel je precies ?
pi_48490366
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:34 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ik je dit moet uitleggen . Ik weet zeker van niet
Ik neem dingen nooit zomaar aan,dus leg eens uit?
pi_48490380
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:34 schreef Double-Helix het volgende:
Als ik problemen heb ga ik niet in een hoekje staan janken om de wetenschap,ik ga dan mijn best doen om het zelf op te lossen.
Werkt voor mij nog steeds.
Toch vinden veel mensen een kracht in een godsdienst of geloof, cultuur. Daar is niets mis mee. Het zelf kunnen oplossen ook niet, overigens. Maar dat spreekt het eerdere niet tegen.
pi_48490402
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:37 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Ik neem dingen nooit zomaar aan,dus leg eens uit?
Het is maar de vraag wanneer je iets een atheistische cultuur noemt. Ik noem dat al de mensen die eerder ondergesneeuwd werden onder het Katholieke geloof. Een subcultuur, weliswaar.

Het is niet voor niets dat we problemen hebben met fundamentalisme.
pi_48490425
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:40 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Toch vinden veel mensen een kracht in een godsdienst of geloof, cultuur. Daar is niets mis mee. Het zelf kunnen oplossen ook niet, overigens. Maar dat spreekt het eerdere niet tegen.
Veel mensen voelen zich zonder geloof doelloos en 't is ook in elke cultuur wel terug te vinden.
Wetenschappers hebben als 't ware ook een geloof geschapen.
pi_48490515
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:47 schreef sig000 het volgende:

[..]

Veel mensen voelen zich zonder geloof doelloos en 't is ook in elke cultuur wel terug te vinden.
Wetenschappers hebben als 't ware ook een geloof geschapen.
Ja, wat ze te vuur en te zwaard verdedigen. Logisch, overigens. Vice versa.
pi_48490547
quote:
Op donderdag 19 april 2007 04:22 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Ja, wat ze te vuur en te zwaard verdedigen. Logisch, overigens. Vice versa.
Mensen zoeken iets en wat 't is, tsja daar verschelen de meningen.
pi_48490575
quote:
Op donderdag 19 april 2007 04:32 schreef sig000 het volgende:

[..]

Mensen zoeken iets en wat 't is, tsja daar verschelen de meningen.
Mensen kunnen gewoon niet alles weten en/of begrijpen niet alles te weten (rand universum / kleinste deeltje). Maar het ligt inderdaad wel in hun aard. Zowel op het gebied van een god als in de wetenschap.
pi_48490579
Ze proberen 't wel.
pi_48490596
quote:
Op donderdag 19 april 2007 04:45 schreef sig000 het volgende:
Ze proberen 't wel.
Ik geloof niet in een god (althans dat is niet helemaal waar want je hebt van die menselijke momenten, anyway) maar als hij er wel is, is me dat om het even. Ik heb geen instantie nodig om mijn gedrag te controleren, dat weet ik allemaal zelf wel. Die hele angst/afhankelijkheids-cultuur gaat aan mij voorbij en zou ik ook nooit in geloven. Dat past niet in een godsbeeld wat niet-menselijk is. Een God zou mij nooit willen beperken in mijn laten en doen. Niet op de manier zoals onze godsdiensten willen. Maar die zijn ook door mensen gemaakt.
Maar dat heeft allemaal voor mij geen invloed op de wetenschappelijke wereld. Die kan net zo goed bestaan. Sterker nog, die bestaat omdat die bewijsbaar is. Echter die heeft ook menselijke beperkingen wat wij kunnen bevatten. Zo zullen wij nooit wetenschappelijke eindigheid kunnen bevatten. De Big-bang is net zo ongrijbaar.
Voor mij geen verschil, behalve cultuur.
pi_48490610
Toch probeer je ook 't te begrijpen.
pi_48490611
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:05 schreef sig000 het volgende:

Toch probeer je ook 't te begrijpen.
Heus niet. Daar begint de ellende.
pi_48490612
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:06 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Heus niet. Daar begint de ellende.
Juist niet, als je de basis kunt begrijpen, snap je ook wanneer mensen er weer een zootje van gemaakt hebben.
pi_48490616
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

Juist niet, als je de basis kunt begrijpen, snap je ook wanneer mensen er weer een zootje van gemaakt hebben.
De basis zullen we nooit kunnen begrijpen omdat we o.a. nooit kunnen verklaren waar al die mooie atoompjes (andere theorieen aside) vandaan komen. Zeg het maar, wat was er voor de Big Bang, en daarvoor, en daarvoor, en daarvoor. Never-ending.
pi_48490618
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:14 schreef JoeDank het volgende:

[..]

De basis zullen we nooit kunnen begrijpen omdat we o.a. nooit kunnen verklaren waar al die mooie atoompjes (andere theorieen aside) vandaan komen. Zeg het maar, wat was er voor de Big Bang, en daarvoor, en daarvoor, en daarvoor. Never-ending.
Daarom is er ook de muziek, dat is ook niet te verklaren.
pi_48490619
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Daarom is er ook de muziek, dat is ook niet te verklaren.
Voor iemand die altijd doof is geweest, niet nee
  donderdag 19 april 2007 @ 05:23:40 #88
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_48490620
JoeDank heeft een goed punt in zijn betoog...

Ik geloof niet in een God, maar ik kan wel ontroerd raken hoe een godsdienst mensen bij elkaar brengt, tegelijkertijd maakt me het bang, vooral om de macht die de verschillende godsdiensten willen bereiken en nu ook lijken te bereiken...

Een geloof hoort niet goed of fout te zijn... een geloof hoort iets te zijn wat van jezelf is, waar je in vertrouwd, waar je steun in vind, maar ook iets waarvan je beseft dat niet iedereen het met je eens zal zijn, heftige discussies over kunnen plaatsvinden en dingen kunnen gebeuren (uit naam van jouw God) waar JIJ het niet mee eens bent.
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_48490622
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:22 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Voor iemand die altijd doof is geweest, niet nee
Ik weet nog een mooie film voor je.
pi_48490623
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:23 schreef Renda het volgende:

Ik geloof niet in een God, maar ik kan wel ontroerd raken hoe een godsdienst mensen bij elkaar brengt, tegelijkertijd maakt me het bang, vooral om de macht die de verschillende godsdiensten willen bereiken en nu ook lijken te bereiken...

Een geloof hoort niet goed of fout te zijn... een geloof hoort iets te zijn wat van jezelf is, waar je in vertrouwd, waar je steun in vind, maar ook iets waarvan je beseft dat niet iedereen het met je eens zal zijn, heftige discussies over kunnen plaatsvinden en dingen kunnen gebeuren (uit naam van jouw God) waar JIJ het niet mee eens bent.
Er zijn nogal wat geloven op deze aardkloot.
pi_48490633
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik weet nog een mooie film voor je.
Charlie Chaplin zeker. Met die kerkklok. Die ken ik al

(let op de PI, daar ben ik zuinig mee)
pi_48490636
quote:

Zo, dat heb ik even drie keer moeten lezen. Eerste keer begreep ik het verkeerd. Maar het klopt wel, althans in mijn visie. Mooie tekst en precies.
pi_48490637
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:36 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Charlie Chaplin zeker. Met die kerkklok. Die ken ik al

(let op de PI, daar ben ik zuinig mee)
Uiteraard die, verder nog een film over een DJ die gewoon harstikke doof wordt.

"What went wrong with Peter Tong."
pi_48490642
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:47 schreef sig000 het volgende:

[..]

Uiteraard die, verder nog een film over een DJ die gewoon harstikke doof wordt.

"What went wrong with Peter Tong."
Misschien ook wat voor mijn broertje, die "draait".

* JoeDank schrijft het even op.
pi_48490652
quote:
-hoppa-
Maar je hebt wel een bijbels plaatje als User Icon hoewel je niet gelovig bent. Is dat de romantiek ?
  donderdag 19 april 2007 @ 06:07:05 #96
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_48490665
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:57 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Maar je hebt wel een bijbels plaatje als User Icon hoewel je niet gelovig bent. Is dat de romantiek ?
Vond het wel een toepasselijk icoontje bij het aanmaken van mijn profiel

en het is een mooi plaatje imo
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_48490667
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:57 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Ik geloof dat je iemand moet gaan aanspreken op zijn User Icon ding.
pi_48490670
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:07 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik geloof dat je iemand moet gaan aanspreken op zijn User Icon ding.
Dank U, heer Sig000. U trok de aandacht in de AT.
pi_48490673
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:09 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Dank U, heer Sig000. U trok de aandacht in de AT.
Dat was de bedoeling en ik ben altijd weer blij als 't gelezen is.
pi_48490678
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:07 schreef Renda het volgende:

[..]

Vond het wel een toepasselijk icoontje bij het aanmaken van mijn profiel

en het is een mooi plaatje imo
Aha, HBO-SJD.

Maar dus iets met rechten (zegt google ). Ik dacht even dat je latent was. En inderdaad een mooi plaatje (en in ieder geval in kleur )

* JoeDank mompelt iets van waarom al die HBO studies van die onbegrijpelijke afkortingen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')