De zenders sport 1.7 en 1.8 heten bij mij wel al tele2 voetbal dus zal vast wel goedkomenquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:04 schreef Gunner het volgende:
Ik zie nog niets in de programmagids?
Inderdaad, die wedstrijden worden gewoon uitgezonden vanavond.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:44 schreef jna het volgende:
[..]
De zenders sport 1.7 en 1.8 heten bij mij wel al tele2 voetbal dus zal vast wel goedkomen![]()
idem.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:44 schreef jna het volgende:
[..]
De zenders sport 1.7 en 1.8 heten bij mij wel al tele2 voetbal dus zal vast wel goedkomen![]()
Ja bij mij nu ook zie ikquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:44 schreef jna het volgende:
[..]
De zenders sport 1.7 en 1.8 heten bij mij wel al tele2 voetbal dus zal vast wel goedkomen![]()
14 euro per maand.quote:Op zondag 30 september 2007 14:14 schreef Erasmusch het volgende:
Wat kost die shit nu dan?
Neuh.. Groningen wordt amper uitgezonden op die twee kanalen..quote:Op zondag 30 september 2007 14:27 schreef Dos37 het volgende:
Als je nu al zo'n seizoenskaart hebt bij planet en ook sport1. Dan baal je dus.
Toch vaag.. Ik dacht dat het nu landelijk gedekt zou zijn.quote:Op zondag 30 september 2007 14:28 schreef Erasmusch het volgende:
Roffa jwt
Volgens mij deelt het hele gebouw saampjes de kabel ofzo
quote:Meer kijkers dankzij presentatrices
De televisierechten vormen een belangrijke inkomstenbron voor de professionele voetbalclubs. TV-zenders betalen meer als de kijkcijfers een succes zijn. Dat hangt niet altijd uitsluitend van de kwaliteit en de spanning van de competitie af. Enkele zenders zetten knappe presentatrices in om de cijfers een duwtje in de rug te geven.
De 35-jarige Monica Lierhaus presenteert elke zaterdag de Duitse 'Sportschau'. Vorig weekend droeg ze een doorschijnende trui van Dolce & Gabbana met daaronder een zwarte bh. Bijna zes miljoen kijkers gaven hun ogen de kost. Volgens de populaire krant is dat deels te danken aan de kledingkeuze van de presentatrice.
Monica Lierhaus is niet alleen een knappe verschijning. Ze werd in 2004 en 2005 verkozen tot beste sportjournalist van Duitsland. In 2002 presenteerde ze het wereldkampioenschap en versloeg ze live Bundesligawedstrijden voor Premiere. Sinds 2006 is Lierhaus het gezicht van de Bundesliga Sportschau.
Laura Esposto is op zondagnamiddag het gezicht van de voetbalshow van het Italiaanse Channel 5. Bij de thuiswedstrijden van AC Milan neemt ze de live-interventies voor Sky Channel Milan voor haar rekening. Ze begin hiermee in 2005. Haar werkgevers zijn zeer te spreken over haar charmante voorkomen én over de evolutie van de kijkcijfers.
quote:RTL: ‘Voetbal scoort minder dan bij Tien’
Het wekelijkse voetbalprogramma RTL Voetbal op RTL 4 scoort minder kijkers dan zijn voorganger De Wedstrijden op Tien. De best bekeken uitzending op Tien trok vorig jaar in september 2,4 miljoen kijkers, RTL komt niet verder dan 2,2 mil- joen kijkers. “We weten ook niet precies hoe dat komt“, zegt Kim Koppenol van RTL in het AD. “Het is voor ons ook nieuw. We verwachten zeker dat het aan- tal kijkers nog gaat groeien. Vooralsnog zijn we niet van plan het voetbalprogram- ma aan te passen.”
René van Dammen van Stichting KijkOnderzoek vertelt dat hij zich ‘echt’ over de lagere kijkcijfers bij RTL heeft verbaasd. “In augustus, bij het begin van de competitie dacht ik: ach, het staat nog niet in de gidsen, mensen vinden het wel. Maar tot mijn verbazing zie ik dat de kijkcijfers op zondagavond niet stijgen. Ze scoren nu nog net zo hoog als in het begin“, zegt Van Dammen in het Algemeen Dagblad.
“De volgorde van de wedstrijden mag bij RTL dan wel verbeterd zijn, maar wat is gebleven zijn de analyses en reclamebreaks. Je ziet dat zodra de spots beginnen een groot gedeelte wegzapt. Dan duurt het even voor ze weer terug zijn. Na de eerste twee belangrijke wedstrijden keert een groot deel zelfs helemaal niet meer terug.”
Volgens René helpt het om de reclame te schrappen. “Als ze de reclame eruit halen komen ze weer in de buurt van de 3,1 miljoen kijkers. Maar dat zullen ze niet doen, want commerciële omroepen willen geld verdienen. Er wordt, sinds het voetbal bij de commerciëlen zit, substantieel minder naar de voetbalsamenvattingen gekeken.“
5 euro per wedstrijd is echt erg veel.quote:AZ wil alle wedstrijden live op televisie
door onze Telesportredactie
ALKMAAR - AZ-voorzitter Dirk Scheringa wil dat alle wedstrijden in de eredivisie live op televisie te zien moeten zijn. Dit moet dan vijf euro per wedstrijd gaan kosten. Dat meldt hij in een interview met BNR. Volgens Scheringa hoeven de wedstrijden niet achter de decoder te worden gestopt.
De Alkmaarse club ligt al langer dwars in de discussie rond de collectieve verkoop van de voetbalrechten. Voor AZ is deze aangedragen oplossing ook de enige. Werken de andere eredivisieclubs niet mee, dan doet AZ mogelijk definitief niet mee met de collectieve verkoop. Voor supporters die alle wedstrijden live op TV willen zien, lanceert AZ volgend seizoen de digitale clubcard.
quote:Aanbieding tv-rechten vertraagd
Door CHRIS VAN NIJNATTEN
HILVERSUM - De tender waarin mediabedrijven en omroepen kunnen bieden op de tv- en radiorechten van het eredivisievoetbal verschijnt vier weken later dan gepland. Dat krijgen de geïnteresseerden, onder andere NOS, RTL, SBS en Sport1, woensdag te horen van de Eredivisie CV. Aanvankelijk zou het document, waarin de pakketten (samenvattingen, live uitzendingen etc) staan beschreven, deze week de deur uitgaan. De eredivisie wacht echter een vergadering van de UEFA af.
Daar wordt op 30 november een beslissing genomen over de toekomst van de Champions League, de UEFA Cup en de Intertoto. Onder impulsen van voorzitter Michel Platini wordt daar gediscussieerd over aanpassingen van de diverse formats. Zo zouden onder meer de nationale bekerwinnaars straks deel mogen nemen aan de voorronde voor de Champions League.
Mocht zoiets gebeuren, dan verdwijnt de bodem onder de Nederlandse play-offs. Daarin is deelname aan de voorronde voor de Champions League zoals bekend de hoofdprijs. Omdat Nederland maar één club direct mag plaatsen (de landskampioen) en één in de voorronde mag inschrijven, zou die bonus in de play-offs komen te vervallen.
Die nacompetitie maakt een substantieel deel uit van de hoeveelheid wedstrijden die de eredivisie aan de zendgemachtigden aanbiedt.
De eredivisie ontvangt in het huidige contract, dat na dit seizoen afloopt, bijna zeventig miljoen euro voor de tv-beelden. De clubs hopen in een nieuw contract de 100 miljoen aan inkomsten te bereiken.
quote:Eredivisieclubs werken aan nieuwe tv-plannen
14/11/2007 08:05
EXCLUSIEF - Met Feyenoord-directeur Chris Woerts als inspirator werken de Eredivisieclubs aan nieuwe televisieplannen, die het bord op schoot om zeven uur verleden tijd gaan maken.
Voetbal International legde beslag op een onderzoek uitgevoerd in opdracht van het Eredivisie CV (ECV) naar het kijkgedrag van de Nederlandse voetballiefhebber. Daaruit blijkt dat bijna een miljoen Nederlanders bereid zijn om te betalen voor voetbal op tv.
Vijftien euro voor een maandabonnement op alle wedstrijden of 2,50 per wedstrijd zijn daarbij de eerste richtbedragen. Voorwaarde daarbij is wel dat de aandacht op het open net voor voetbal minder wordt. De zondaguitzending van zeven uur 's avonds komt daarmee op de tocht te staan. Verder willen de kijkers minder analisten en geen erotiekkanaal naast de voetbalzender. Daarmee lijkt Nederland definitief rijp voor digitale tv.
De Eredivisie-clubs onderzoeken nu of ze niet samen een eigen BV op kunnen richten om zo zelf de rechten te exploiteren. Feyenoord-directeur Chris Woerts is achter de schermen de grote inspirator achter de innovatieve plannen van de Nederlandse voetbalclubs.
In de nieuwe Voetbal International zijn andere uitkomsten van het onderzoek te vinden, die de basis kunnen worden onder een nieuwe systeem van voetbal op de televisie.
als dat ook nog zonder reclame is...quote:Op woensdag 14 november 2007 12:12 schreef rubbereend het volgende:
zal wel zo worden dat de samenvattingen op zondag een uurtje worden en zonder analist. Met als oerhollands comprimis dat ze naar 20.00 of 20.30 gaan
Geloof je het zelfquote:Op woensdag 14 november 2007 12:13 schreef MaxPower het volgende:
[..]
als dat ook nog zonder reclame is...![]()
Dat journaal gaat niet meer lukken, de ECV wil sowieso een programma aan één stuk.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:31 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Zelfs bij de NOS plannen ze er een journaal tussen/omheen om nog één of twee reclameblokken te hebben.
Dat is een onderhandelingspunt wat ze op gaan geven natuurlijk. Zonder reclame zijn de uitzendrechten nog minder waard en ze vragen al zo belachelijk veelquote:Op woensdag 14 november 2007 12:44 schreef MaxPower het volgende:
Dat journaal gaat niet meer lukken, de ECV wil sowieso een programma aan één stuk.
Dan verkopen ze het toch weer aan de commercielen? Die gaan de samenvattingen echt niet onderbreken voor een journaal.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is een onderhandelingspunt wat ze op gaan geven natuurlijk. Zonder reclame zijn de uitzendrechten nog minder waard en ze vragen al zo belachelijk veel
Ik begreep het verkeerd zie ik nuquote:Op woensdag 14 november 2007 13:10 schreef MaxPower het volgende:
Dan verkopen ze het toch weer aan de commercielen? Die gaan de samenvattingen echt niet onderbreken voor een journaal.
Zou ideaal zijn, zie je als uitsupporter ook nog eens een keer de samenvattingen.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:12 schreef rubbereend het volgende:
zal wel zo worden dat de samenvattingen op zondag een uurtje worden en zonder analist. Met als oerhollands comprimis dat ze naar 20.00 of 20.30 gaan
Ik denk eerder na negen of tien uur, althans op het open net.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:12 schreef rubbereend het volgende:
zal wel zo worden dat de samenvattingen op zondag een uurtje worden en zonder analist. Met als oerhollands comprimis dat ze naar 20.00 of 20.30 gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |