De zenders sport 1.7 en 1.8 heten bij mij wel al tele2 voetbal dus zal vast wel goedkomenquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:04 schreef Gunner het volgende:
Ik zie nog niets in de programmagids?
Inderdaad, die wedstrijden worden gewoon uitgezonden vanavond.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:44 schreef jna het volgende:
[..]
De zenders sport 1.7 en 1.8 heten bij mij wel al tele2 voetbal dus zal vast wel goedkomen![]()
idem.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:44 schreef jna het volgende:
[..]
De zenders sport 1.7 en 1.8 heten bij mij wel al tele2 voetbal dus zal vast wel goedkomen![]()
Ja bij mij nu ook zie ikquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:44 schreef jna het volgende:
[..]
De zenders sport 1.7 en 1.8 heten bij mij wel al tele2 voetbal dus zal vast wel goedkomen![]()
14 euro per maand.quote:Op zondag 30 september 2007 14:14 schreef Erasmusch het volgende:
Wat kost die shit nu dan?
Neuh.. Groningen wordt amper uitgezonden op die twee kanalen..quote:Op zondag 30 september 2007 14:27 schreef Dos37 het volgende:
Als je nu al zo'n seizoenskaart hebt bij planet en ook sport1. Dan baal je dus.
Toch vaag.. Ik dacht dat het nu landelijk gedekt zou zijn.quote:Op zondag 30 september 2007 14:28 schreef Erasmusch het volgende:
Roffa jwt
Volgens mij deelt het hele gebouw saampjes de kabel ofzo
quote:Meer kijkers dankzij presentatrices
De televisierechten vormen een belangrijke inkomstenbron voor de professionele voetbalclubs. TV-zenders betalen meer als de kijkcijfers een succes zijn. Dat hangt niet altijd uitsluitend van de kwaliteit en de spanning van de competitie af. Enkele zenders zetten knappe presentatrices in om de cijfers een duwtje in de rug te geven.
De 35-jarige Monica Lierhaus presenteert elke zaterdag de Duitse 'Sportschau'. Vorig weekend droeg ze een doorschijnende trui van Dolce & Gabbana met daaronder een zwarte bh. Bijna zes miljoen kijkers gaven hun ogen de kost. Volgens de populaire krant is dat deels te danken aan de kledingkeuze van de presentatrice.
Monica Lierhaus is niet alleen een knappe verschijning. Ze werd in 2004 en 2005 verkozen tot beste sportjournalist van Duitsland. In 2002 presenteerde ze het wereldkampioenschap en versloeg ze live Bundesligawedstrijden voor Premiere. Sinds 2006 is Lierhaus het gezicht van de Bundesliga Sportschau.
Laura Esposto is op zondagnamiddag het gezicht van de voetbalshow van het Italiaanse Channel 5. Bij de thuiswedstrijden van AC Milan neemt ze de live-interventies voor Sky Channel Milan voor haar rekening. Ze begin hiermee in 2005. Haar werkgevers zijn zeer te spreken over haar charmante voorkomen én over de evolutie van de kijkcijfers.
quote:RTL: ‘Voetbal scoort minder dan bij Tien’
Het wekelijkse voetbalprogramma RTL Voetbal op RTL 4 scoort minder kijkers dan zijn voorganger De Wedstrijden op Tien. De best bekeken uitzending op Tien trok vorig jaar in september 2,4 miljoen kijkers, RTL komt niet verder dan 2,2 mil- joen kijkers. “We weten ook niet precies hoe dat komt“, zegt Kim Koppenol van RTL in het AD. “Het is voor ons ook nieuw. We verwachten zeker dat het aan- tal kijkers nog gaat groeien. Vooralsnog zijn we niet van plan het voetbalprogram- ma aan te passen.”
René van Dammen van Stichting KijkOnderzoek vertelt dat hij zich ‘echt’ over de lagere kijkcijfers bij RTL heeft verbaasd. “In augustus, bij het begin van de competitie dacht ik: ach, het staat nog niet in de gidsen, mensen vinden het wel. Maar tot mijn verbazing zie ik dat de kijkcijfers op zondagavond niet stijgen. Ze scoren nu nog net zo hoog als in het begin“, zegt Van Dammen in het Algemeen Dagblad.
“De volgorde van de wedstrijden mag bij RTL dan wel verbeterd zijn, maar wat is gebleven zijn de analyses en reclamebreaks. Je ziet dat zodra de spots beginnen een groot gedeelte wegzapt. Dan duurt het even voor ze weer terug zijn. Na de eerste twee belangrijke wedstrijden keert een groot deel zelfs helemaal niet meer terug.”
Volgens René helpt het om de reclame te schrappen. “Als ze de reclame eruit halen komen ze weer in de buurt van de 3,1 miljoen kijkers. Maar dat zullen ze niet doen, want commerciële omroepen willen geld verdienen. Er wordt, sinds het voetbal bij de commerciëlen zit, substantieel minder naar de voetbalsamenvattingen gekeken.“
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |