Daar heb ik 't 2x besteld, ging goed.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:08 schreef Joal het volgende:
Is Sunatura.com een betrouwbare website om Melanotan te bestellen? Of weet iemand toevallig een andere website die het product betrouwbaar aanbied?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Daar heb ik 't 2x besteld, ging goed.
quote:Op zondag 14 februari 2010 07:20 schreef FINS het volgende:
Overigens: mensen die zonnebrandcreme gebruiken hebben een 60% hogere kans (!) op huidkanker dan mensen die dat niet doen. En mensen die geregeld zonnen of zonnebanken hebben juist een lagere kans op kanker in zijn algemeen. bron: http://www.voedingengezondheid.com/kanker.html
Wat is daar vreemd aan? Het is onderzoek, gedaan onder een grote populatie en die personen zijn gedurende langere perioden gevolgd. De mate van betrouwbaarheid van dit soort onderzoeken is zeer hoog.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:35 schreef llopez het volgende:
[..]
Ik vind dit onderzoek ook wel vreemde uitkomsten hebben!
Ja, er zitten UV-A en UV-B filters in zonnebrandcrème.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:29 schreef wonderer het volgende:
Maar smeren is toch niet alleen tegen het verbranden, ook tegen andere schadelijke invloeden van de zon?
Zoals? 't Verbranden (rood worden) gebeurt toch door de UV-straling? En ik dacht dat pigment daar dus een soort buffer tegen was.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:29 schreef wonderer het volgende:
Maar smeren is toch niet alleen tegen het verbranden, ook tegen andere schadelijke invloeden van de zon?
Huidkanker enzo...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zoals? 't Verbranden (rood worden) gebeurt toch door de UV-straling? En ik dacht dat pigment daar dus een soort buffer tegen was.
Dat ontstaat volgens mij wanneer DNA in cellen beschadigd raakt door de UV-straling (wat gebeurt bij 'rood worden'). Waartegen pigment dan beschermt.quote:
Dat zou dus betekenen dat negers nooit huidkanker krijgen... En volgens mij is dat niet zo. Juist de pigmentcellen in moedervlekken, die de straling absorberen, verworden vaak tot melanomen...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat ontstaat volgens mij wanneer DNA in cellen beschadigd raakt door de UV-straling (wat gebeurt bij 'rood worden'). Waartegen pigment dan beschermt.
Nouja, nooit... nooit... Het is geen 100% block natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:31 schreef wonderer het volgende:
Dat zou dus betekenen dat negers nooit huidkanker krijgen... En volgens mij is dat niet zo. Juist de pigmentcellen in moedervlekken, die de straling absorberen, verworden vaak tot melanomen...
quote:This makes their skins brown or black and protects them against high levels of exposure to the sun, which more frequently results in melanomas in lighter skinned people.
Wat een bullshitquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:44 schreef FINS het volgende:
zon(licht) zorgt er juist voor dat er in de huid vitamine D aangemaakt wordt. Er is overtuigend bewijs gevonden in epidemiologische studies, dat mensen die verantwoord zonnen(banken) een lagere kans hebben op kanker in het algemeen. Een gebrek aan vitamine D (en ga er maar vanuit dat je een gebrek hebt) wordt steeds vaker in verband gebracht met diverse westerse aandoeningen, al kan het in gevallen zo zijn dat er nog meer onderzoek nodig is om het bewijs daarvoor echt sluitend te krijgen.
http://www.nieuwlichtopvi(...)se-kankerbestrijding
http://www.vitamindcouncil.org/
Als je je gezonde verstand gebruikt: zouden onze verre voorouders uren in de zon liggen bakken? Ze gebruikten echter ook geen zonnebrandcreme, dagcremes met UV-filter of zonnebrillen met UV-filters.
Een potje met chemicalieen op mijn huid smeren tegen "schadelijk" UV?? Hoe verzinnen ze het?
Vitamine D? Ja.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:05 schreef turnazz het volgende:
ik heb een vraagje zit dat spul ook in bepaalde voedingsproducten, groenten of fruit, want dan wil ik het graag op de natuurlijke manier innemen.. zo ja welke?
waar zit vitamine D in?quote:
Maar wat is een tekort? En is meer dan een normale hoeveelheid vitamine D ook niet erg goed? Het lijkt er op dat zonnen juist erg goed is doordat dit je vitamine D opkrikt en daarmee darmkanker, borstkanker, prostaatkanker helpt te voorkomen en aandoeningen als psoriasis, depressie en MS draagbaar maakt. Als ik me het niet vergis stond hier nog een stukje van in in april/mei editie van Medisch Contactquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:12 schreef June. het volgende:
[..]
Wat een bullshitJe hoeft echt niet te gaan zonnebanken om genoeg vitamine D binnen te krijgen hoor. Even 10 minuutjes buiten lopen en je hebt het ook al binnen. Ouderen en bejaarden hebben vaak wél een tekort, juist omdat die vrijwel nooit buiten komen.
Dan moet je 't idd niet gebruiken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:21 schreef Croupouque het volgende:
Nu ben ik de opmerkingen van anderen over mijn witte huid behoorlijk zat, maar zo'n product als dit gebruiken gaat me toch echt veel te ver. Doodeng, vind ik het.
Een tekort wordt geassocieerd met osteoporose, toename in de frequentie van het aantal fracturen bij ouderen en een afgenomen stoornissen van het immuunsysteem. Mogelijk hoort daar ook een toename van het risico op coloncarcinoom en cardiovasculaire problemen bij.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:32 schreef EricT het volgende:
[..]
Maar wat is een tekort? En is meer dan een normale hoeveelheid vitamine D ook niet erg goed? Het lijkt er op dat zonnen juist erg goed is doordat dit je vitamine D opkrikt en daarmee darmkanker, borstkanker, prostaatkanker helpt te voorkomen en aandoeningen als psoriasis, depressie en MS draagbaar maakt. Als ik me het niet vergis stond hier nog een stukje van in in april/mei editie van Medisch Contact
Ouderen hebben een tekort aan vitamine D omdat hun huid minder goed vitamine D uit (zon)licht kan aanmaken. Je probeert nu enkel het stereotyp beeld van ouderen achter de geraniums te schetsen...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:12 schreef June. het volgende:
[..]
Wat een bullshitJe hoeft echt niet te gaan zonnebanken om genoeg vitamine D binnen te krijgen hoor. Even 10 minuutjes buiten lopen en je hebt het ook al binnen. Ouderen en bejaarden hebben vaak wél een tekort, juist omdat die vrijwel nooit buiten komen.
Dat heb ik dus ook, ik ben echt heel erg wit, heb blond haar en blauwe ogen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:21 schreef Croupouque het volgende:
Nu ben ik de opmerkingen van anderen over mijn witte huid behoorlijk zat, maar zo'n product als dit gebruiken gaat me toch echt veel te ver. Doodeng, vind ik het.
Als je zelf om de haverklap zou verbranden (en dus huidtype 1 hebt) zou je hier denk ik wel iets genuanceerder over denkenquote:Op maandag 30 augustus 2010 12:04 schreef BruinBeertje het volgende:
Waarom willen zoveel blanke mensen zonodig bruiner worden? wat is er mis met je eigen huidskleur (zelfde andersom; bruine mensen die lichter willen worden)
wees blij met je eigen kleur, niks mis met bleek kan heel mooi zijn
Dat ook, maar het is gewoon een feit dat ouderen minder vaak buiten komen en dus bijdraagt aan het vitamine D tekort. Vooral ouderen die in een verzorgings- of verpleeghuis wonen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:58 schreef FINS het volgende:
[..]
Ouderen hebben een tekort aan vitamine D omdat hun huid minder goed vitamine D uit (zon)licht kan aanmaken. Je probeert nu enkel het stereotyp beeld van ouderen achter de geraniums te schetsen...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |