abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78691984
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:08 schreef Joal het volgende:

Is Sunatura.com een betrouwbare website om Melanotan te bestellen? Of weet iemand toevallig een andere website die het product betrouwbaar aanbied?
Daar heb ik 't 2x besteld, ging goed.
pi_78707187
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Daar heb ik 't 2x besteld, ging goed.

Aangezien mijn vorig bericht verwijdert werd met de reden van 'SPAM????' probeer ik het nog eens...

Ik heb vroeger ook besteld bij Sunatura maar vragen beantwoorden bleek moeilijk alsook certificaat van de zuiverheid van het product kreeg ik maar niet...
Verzending gebeurde ook zomaar los zonder koeling terwijl het toch de bedoeling is dat het product gekoeld wordt niet?

Mijn enige vraag was dus als er iemand die nieuwe website kent en er al mee gewerkt heeft?

Ik zal de site zelf enkel doorgeven op vraag per email want anders wordt het bericht weer gewist vrees ik...

Thx!
  donderdag 4 maart 2010 @ 00:18:27 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78713861
De endo wist er eigenlijk niet zoveel van. Het was nog niet lang genoeg op de markt om er iets nuttigs over te kunnen zeggen.

Dus sorry
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78720077
Had ook niet anders verwacht eigenlijk
Never drive faster than your angels can fly * ...
pi_78722682
Dit moet ik maar eens op mijn gemak thuis gaan doorlezen... elk jaar verbranden bij het minste beetje zon begint ook wel vervelend te worden
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:57:18 #156
4893 _Midnight_
Volblaffen met BUD...
pi_79543288
TVP
"Why?? I'll tell you why...."
pi_79737898
quote:
Op zondag 14 februari 2010 07:20 schreef FINS het volgende:
Overigens: mensen die zonnebrandcreme gebruiken hebben een 60% hogere kans (!) op huidkanker dan mensen die dat niet doen. En mensen die geregeld zonnen of zonnebanken hebben juist een lagere kans op kanker in zijn algemeen. bron: http://www.voedingengezondheid.com/kanker.html
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 15:35 schreef llopez het volgende:

[..]

Ik vind dit onderzoek ook wel vreemde uitkomsten hebben!
Wat is daar vreemd aan? Het is onderzoek, gedaan onder een grote populatie en die personen zijn gedurende langere perioden gevolgd. De mate van betrouwbaarheid van dit soort onderzoeken is zeer hoog.

Als ik op de labels van zonnebrandcreme kijk, en lees wat daar allemaal inzit, vind ik het zo gek nog niet alhoewel er (nog?) niet gezegd kan worden dat die ingredienten de oorzaak zijn. De beschermende werking van voldoende zon/daglicht (voldoende betekent dus: "voldoende" en niets meer of minder dan dat) zal daar ook een rol in spelen. We zitten al te veel binnen als gemiddelde westerling. Als we dan gaan smeren blokkeren we die UVB-stralen waardoor er in de huid vitamine D wordt aangemaakt. Het causale verband tussen de beschermende werking van vitamine D en kanker is weliswaar minder consistent dan bij zonlicht, maar toch.

Bovenstaande betekent overigens niet dat je nu maar onbeschermd uren in de zon moet gaan liggen bakken. Het betekent wel dat de gemiddelde westerling meer buiten zou moeten zijn (en het liefst daarbij voldoende bewegen).

Ik vraag me sterk af of die zon-blokkerende werking van melatonan (door het produceren van meer pigment) die zelfde eigenschappen zal hebben als zonnebrandcreme.
Een van de slechtste eigenschappen van de mens is dat zij te graag haar denkbeelden bevestigd ziet krijgen.
pi_83431871
Wat een briljant spul eigenlijk .
Urenlang in de zon liggen zónder te smeren (wel vochtinbrengend spul) en zónder te verbranden .

En jaloerse collega's natuurlijk, "Jij wordt wel héél makkelijk bruin he?"
Nu wel ja .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:29:23 #159
71919 wonderer
pi_83451299
Maar smeren is toch niet alleen tegen het verbranden, ook tegen andere schadelijke invloeden van de zon?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_83451438
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:29 schreef wonderer het volgende:
Maar smeren is toch niet alleen tegen het verbranden, ook tegen andere schadelijke invloeden van de zon?
Ja, er zitten UV-A en UV-B filters in zonnebrandcrème.
pi_83451591
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:29 schreef wonderer het volgende:

Zoals? 't Verbranden (rood worden) gebeurt toch door de UV-straling? En ik dacht dat pigment daar dus een soort buffer tegen was.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:47:54 #162
71919 wonderer
pi_83452037
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zoals? 't Verbranden (rood worden) gebeurt toch door de UV-straling? En ik dacht dat pigment daar dus een soort buffer tegen was.
Huidkanker enzo...
pi_83452587
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:47 schreef wonderer het volgende:

Huidkanker enzo...
Dat ontstaat volgens mij wanneer DNA in cellen beschadigd raakt door de UV-straling (wat gebeurt bij 'rood worden'). Waartegen pigment dan beschermt.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:31:56 #164
71919 wonderer
pi_83453746
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat ontstaat volgens mij wanneer DNA in cellen beschadigd raakt door de UV-straling (wat gebeurt bij 'rood worden'). Waartegen pigment dan beschermt.
Dat zou dus betekenen dat negers nooit huidkanker krijgen... En volgens mij is dat niet zo. Juist de pigmentcellen in moedervlekken, die de straling absorberen, verworden vaak tot melanomen...
pi_83454313
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:31 schreef wonderer het volgende:

Dat zou dus betekenen dat negers nooit huidkanker krijgen... En volgens mij is dat niet zo. Juist de pigmentcellen in moedervlekken, die de straling absorberen, verworden vaak tot melanomen...
Nouja, nooit... nooit... Het is geen 100% block natuurlijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Melanin#Human_adaptation
quote:
This makes their skins brown or black and protects them against high levels of exposure to the sun, which more frequently results in melanomas in lighter skinned people.
pi_85544607
zon(licht) zorgt er juist voor dat er in de huid vitamine D aangemaakt wordt. Er is overtuigend bewijs gevonden in epidemiologische studies, dat mensen die verantwoord zonnen(banken) een lagere kans hebben op kanker in het algemeen. Een gebrek aan vitamine D (en ga er maar vanuit dat je een gebrek hebt) wordt steeds vaker in verband gebracht met diverse westerse aandoeningen, al kan het in gevallen zo zijn dat er nog meer onderzoek nodig is om het bewijs daarvoor echt sluitend te krijgen.

http://www.nieuwlichtopvi(...)se-kankerbestrijding
http://www.vitamindcouncil.org/

Als je je gezonde verstand gebruikt: zouden onze verre voorouders uren in de zon liggen bakken? Ze gebruikten echter ook geen zonnebrandcreme, dagcremes met UV-filter of zonnebrillen met UV-filters.

Een potje met chemicalieen op mijn huid smeren tegen "schadelijk" UV?? Hoe verzinnen ze het?
Een van de slechtste eigenschappen van de mens is dat zij te graag haar denkbeelden bevestigd ziet krijgen.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:05:45 #167
306713 turnazz
Gym Tan Laundry
pi_85545159
ik heb een vraagje zit dat spul ook in bepaalde voedingsproducten, groenten of fruit, want dan wil ik het graag op de natuurlijke manier innemen.. zo ja welke?
Weet je wat dit? Dit kost me niet alleen 10.000 en shit. Dit kost me 10.000, en gevangenisstraf. Tot hoeverre kan ik een black-out beheersen. Niemand kan mijn black-out beheersen.
pi_85545328
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:44 schreef FINS het volgende:
zon(licht) zorgt er juist voor dat er in de huid vitamine D aangemaakt wordt. Er is overtuigend bewijs gevonden in epidemiologische studies, dat mensen die verantwoord zonnen(banken) een lagere kans hebben op kanker in het algemeen. Een gebrek aan vitamine D (en ga er maar vanuit dat je een gebrek hebt) wordt steeds vaker in verband gebracht met diverse westerse aandoeningen, al kan het in gevallen zo zijn dat er nog meer onderzoek nodig is om het bewijs daarvoor echt sluitend te krijgen.

http://www.nieuwlichtopvi(...)se-kankerbestrijding
http://www.vitamindcouncil.org/

Als je je gezonde verstand gebruikt: zouden onze verre voorouders uren in de zon liggen bakken? Ze gebruikten echter ook geen zonnebrandcreme, dagcremes met UV-filter of zonnebrillen met UV-filters.

Een potje met chemicalieen op mijn huid smeren tegen "schadelijk" UV?? Hoe verzinnen ze het?
Wat een bullshit :') Je hoeft echt niet te gaan zonnebanken om genoeg vitamine D binnen te krijgen hoor. Even 10 minuutjes buiten lopen en je hebt het ook al binnen. Ouderen en bejaarden hebben vaak wél een tekort, juist omdat die vrijwel nooit buiten komen.
Shine bright like a diamond.
pi_85545369
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:05 schreef turnazz het volgende:

ik heb een vraagje zit dat spul ook in bepaalde voedingsproducten, groenten of fruit, want dan wil ik het graag op de natuurlijke manier innemen.. zo ja welke?
Vitamine D? Ja.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:14:52 #170
306713 turnazz
Gym Tan Laundry
pi_85545388
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Vitamine D? Ja.
waar zit vitamine D in?
Weet je wat dit? Dit kost me niet alleen 10.000 en shit. Dit kost me 10.000, en gevangenisstraf. Tot hoeverre kan ik een black-out beheersen. Niemand kan mijn black-out beheersen.
pi_85545563
Nu ben ik de opmerkingen van anderen over mijn witte huid behoorlijk zat, maar zo'n product als dit gebruiken gaat me toch echt veel te ver. Doodeng, vind ik het.
pi_85545827
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:12 schreef June. het volgende:

[..]

Wat een bullshit :') Je hoeft echt niet te gaan zonnebanken om genoeg vitamine D binnen te krijgen hoor. Even 10 minuutjes buiten lopen en je hebt het ook al binnen. Ouderen en bejaarden hebben vaak wél een tekort, juist omdat die vrijwel nooit buiten komen.
Maar wat is een tekort? En is meer dan een normale hoeveelheid vitamine D ook niet erg goed? Het lijkt er op dat zonnen juist erg goed is doordat dit je vitamine D opkrikt en daarmee darmkanker, borstkanker, prostaatkanker helpt te voorkomen en aandoeningen als psoriasis, depressie en MS draagbaar maakt. Als ik me het niet vergis stond hier nog een stukje van in in april/mei editie van Medisch Contact
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_85545943
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:14 schreef turnazz het volgende:

waar zit vitamine D in?
www.google.nl
pi_85545963
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:21 schreef Croupouque het volgende:

Nu ben ik de opmerkingen van anderen over mijn witte huid behoorlijk zat, maar zo'n product als dit gebruiken gaat me toch echt veel te ver. Doodeng, vind ik het.
Dan moet je 't idd niet gebruiken.
pi_85546429
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:32 schreef EricT het volgende:

[..]

Maar wat is een tekort? En is meer dan een normale hoeveelheid vitamine D ook niet erg goed? Het lijkt er op dat zonnen juist erg goed is doordat dit je vitamine D opkrikt en daarmee darmkanker, borstkanker, prostaatkanker helpt te voorkomen en aandoeningen als psoriasis, depressie en MS draagbaar maakt. Als ik me het niet vergis stond hier nog een stukje van in in april/mei editie van Medisch Contact
Een tekort wordt geassocieerd met osteoporose, toename in de frequentie van het aantal fracturen bij ouderen en een afgenomen stoornissen van het immuunsysteem. Mogelijk hoort daar ook een toename van het risico op coloncarcinoom en cardiovasculaire problemen bij.

Meer dan normale hoeveelheden is zelfs gevaarlijk. Vitamine D plas je niet uit, maar hoopt zich op in vet. Krijg per dag teveel binnen, dan kan er een vitamine D intoxicatie ontstaan (hypercalciemie, verwardheid, spierzwakte, etc). Maar goed, in Nederland is dat eigenlijk bijna onmogelijk.
pi_85864751
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:12 schreef June. het volgende:

[..]

Ouderen hebben een tekort aan vitamine D omdat hun huid minder goed vitamine D uit (zon)licht kan aanmaken. Je probeert nu enkel het stereotyp beeld van ouderen achter de geraniums te schetsen... :N

Misschien ook handig om te vermelden dat zonlicht/daglicht in het najaar, winter en voorjaar voor minder aanmaak van vitamine D zorgen, dan zonlicht in de zomer. Misschien ook handig te vermelden dat zonlicht in de buurt van de evenaar voor meer aanmaak van vitamine D zorgt dan zonlicht dat bijvoorbeeld op onze Noorderbreedte door de huid opgevangen wordt. Misschien ook handig te vermelden dat meer blote huid, méér aanmaak van vitamine D betekent! Moet ik je nog melden dat in het donker "even 10 minuten buiten lopen" hiervoor niet zo zinvol is?

Voor de mensen onder ons die in de donkere perioden van het jaar de hele dag binnen (moeten) zitten, KAN die zonnebank een uitkomst zijn.

Mensen met een lichte huidskleur maken in het zelfde tijdsbestek meer vitamine D aan dan mensen met een donkerder huidskleur. En dan kan zelfs bij inwoners van een zonnig land als Brazilie , een tekort aan vitamine D ontstaan, aan het eind van de Braziliaanse "winter": http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20637530

Nogmaals voor de goede orde: het is niet de bedoeling dat men de zonnebank en/of zonlicht misbruikt!

Het wetenschappelijk bewijs (cohort-studie!) voor:
- het verhaal van de zonnebank hierboven: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19550419
- het verhaal van zonlicht mbt de beschermende werking tegen kanker algemeen: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19730382
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:53:10 #177
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85866616
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:21 schreef Croupouque het volgende:
Dat heb ik dus ook, ik ben echt heel erg wit, heb blond haar en blauwe ogen.
Vaak denken mensen dat ik ziek ben of zeggen ze dat ik meer de zon in moet gaan, maar ik wordt niet bruin.
Ik verbrand gelukkig niet meer maar bruin wordt ik ook niet, al lig ik uren in de zon of onder de zonnenbank.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 30 augustus 2010 @ 12:04:42 #178
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_85866998
Waarom willen zoveel blanke mensen zonodig bruiner worden? wat is er mis met je eigen huidskleur (zelfde andersom; bruine mensen die lichter willen worden)

wees blij met je eigen kleur, niks mis met bleek kan heel mooi zijn ^O^
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_85867503
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:04 schreef BruinBeertje het volgende:
Waarom willen zoveel blanke mensen zonodig bruiner worden? wat is er mis met je eigen huidskleur (zelfde andersom; bruine mensen die lichter willen worden)

wees blij met je eigen kleur, niks mis met bleek kan heel mooi zijn ^O^
Als je zelf om de haverklap zou verbranden (en dus huidtype 1 hebt) zou je hier denk ik wel iets genuanceerder over denken :)
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:05:16 #180
208890 June.
Seriously?
pi_85886473
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:58 schreef FINS het volgende:

[..]

Ouderen hebben een tekort aan vitamine D omdat hun huid minder goed vitamine D uit (zon)licht kan aanmaken. Je probeert nu enkel het stereotyp beeld van ouderen achter de geraniums te schetsen... :N
Dat ook, maar het is gewoon een feit dat ouderen minder vaak buiten komen en dus bijdraagt aan het vitamine D tekort. Vooral ouderen die in een verzorgings- of verpleeghuis wonen.
En een kwartiertje buiten lopen is inderdaad vaak al genoeg hoor, daarvoor hoef je echt niet onder de zonnebank. Natuurlijk is de aanmaak in de winter minder, omdat de zon minder vaak en fel schijnt maar toch is dat wel genoeg. Als je gewoon normaal eet en regelmatig buiten komt hoef je echt geen zorgen te maken om een vitamine D tekort.

De rest van je verhaal is allemaal leuk en aardig, maar dat weet ik natuurlijk zelf ook wel. Die studies zijn trouwens niet echt geweldig, wil je echt hard bewijs hebben ga je natuurlijk voor een RCT. Bovendien gaat de bovenste over zonlicht en het endometriumcarcinoom, niet specifiek over vitamine D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')