wij halen onze spullen bij een 'gewone' toko.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:39 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Hmm. Tvp! Ook eens proberen..:D Eerst vond ik ze gewoonweg ranzig.. (Zeker verkeerd restaurant geweest waar ik ze gegeten had..) Maar sinds ik laatst uit eten ben geweest en de betere sushi gebproefd heb...........
En ook nog eens super gezond en caloriearm.. Wat wil een mens nog meer.
Dus: TVP!
![]()
Trouwens, leuke foto's in dit topic.
Waar kopen jullie die beginnerssets? Matje ed? Ik ken China town in Den Haag of Rotterdam, maar Japanse toko's???

Dan zou ik nog naar de toko gaan zeker als je kijkt naar de kosten en de smaakquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:31 schreef neo2000 het volgende:
Beginners setjes e.d. o.a. bij de Appie H, en de Jumbo.. Verkopen ze ook de rolletjes e.d. los. Zal wel neit zulke kwaliteit zijn als import spullen bij de toko maar hey, om mee te beginnen

Ga overal wel rondkijken.. Vind toko'tjes altijd leukquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan zou ik nog naar de toko gaan zeker als je kijkt naar de kosten en de smaak![]()

Ik weet niet precies wat in zo'n setje zit. Ik geloof rijst, azijn, wasaibi soja saus en matjes. Maar de ingredienten zoals zalm enzo krijg je er niet bijquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:15 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Ga overal wel rondkijken.. Vind toko'tjes altijd leukMaarem, aan zo'n setje zit toch geen smaak
Of krijg je er ingerdienten bij?

Ja, begrijp ik. had er echt geen idee van dat dat gewoon bij de Ah verkrijgbaar was...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat in zo'n setje zit. Ik geloof rijst, azijn, wasaibi soja saus en matjes. Maar de ingredienten zoals zalm enzo krijg je er niet bij

Dan kan dat best een tijdje geloof ikquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:17 schreef neo2000 het volgende:
Gewoon in de donkere kelder, maar nog wel ongeopend..

Rustig snijden met een nat mes en het mes zijn werk laten doenquote:Op zondag 1 juli 2007 13:00 schreef Kersje86 het volgende:
het snijden van die california rolls is echt een ramp -_-

quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:42 schreef n0a het volgende:
Misschien dat dit kan helpen:
http://community.iexplore.com/planning/journalEntryFreeForm.asp?journalID=27267&entryID=15515&n=I+have+a+shellfish+allergy!++What+can+I+do%3F

Tip ga voor de Vis echt naar de visboer en vraag om een mooi stukjequote:Op woensdag 26 september 2007 20:46 schreef Ole het volgende:
Pakket is aangeschaft. Vrijdag vrij, dan kan ik aan de slag met de verse ingedienten

Leukkkk, maak je foto'squote:Op woensdag 26 september 2007 20:46 schreef Ole het volgende:
Pakket is aangeschaft. Vrijdag vrij, dan kan ik aan de slag met de verse ingedienten

ga mijn best doen!quote:

had ik je vannacht nog verteld dat ik kom eten?quote:Op vrijdag 28 september 2007 03:28 schreef Ole het volgende:
[..]
ga mijn best doen!
maar eerst voor de zalm. tonijn, krab...![]()

ja, dat roep ik hier nu al jaren.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu in Japan. We hebben vaak sushi gegeten, o.a. bij de vismarkt in Tokyo. Een aanrader, mocht je toevallig in de buurt zijn. Alleen de sushi met zee-egel kon ik niet echt waarderen.
Japans eten is sowieso... apart. Vissen met kop en staart, sprinkhanen. Ze zijn hier ook dol op pickles. Het eten hier is totaal niet te vergelijken met het voedsel dat je in NL bij <echte> Japanse restaurants krijgt voorgeschoteld.

quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:26 schreef Sanne het volgende:
[..]
had ik je vannacht nog verteld dat ik kom eten?

Ik geloof je wel, alleen heb ik voorlopig niet de kans om het "echte" te eten.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:52 schreef mirugai het volgende:
[..]
ja, dat roep ik hier nu al jaren.
Maar natuurlijk niemand die naar mij luistert![]()

Zee-egel, waar smaakt dat naar???quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu in Japan. We hebben vaak sushi gegeten, o.a. bij de vismarkt in Tokyo. Een aanrader, mocht je toevallig in de buurt zijn. Alleen de sushi met zee-egel kon ik niet echt waarderen.

Nee, het is het inwendige van de zee-egel.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:56 schreef Kersje86 het volgende:
zee-egel? is dat niet zo'n dingetje met stekeltjes? (A)

Nee , ben er de halve stad voor afgereden,heb echt alles in huis maar de matjes vergeten .quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
euhm, met een matje?
heb je geen grote supermarkt in de buurt? die hebben ze ook nog wel eens
wij gaan vanavond ook wat simpele sushi maken, en voor mij gewoon lekker stukjes tonijn

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |