Rustig snijden met een nat mes en het mes zijn werk laten doenquote:Op zondag 1 juli 2007 13:00 schreef Kersje86 het volgende:
het snijden van die california rolls is echt een ramp -_-
quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:42 schreef n0a het volgende:
Misschien dat dit kan helpen:
http://community.iexplore.com/planning/journalEntryFreeForm.asp?journalID=27267&entryID=15515&n=I+have+a+shellfish+allergy!++What+can+I+do%3F
Tip ga voor de Vis echt naar de visboer en vraag om een mooi stukjequote:Op woensdag 26 september 2007 20:46 schreef Ole het volgende:
Pakket is aangeschaft. Vrijdag vrij, dan kan ik aan de slag met de verse ingedienten
Leukkkk, maak je foto'squote:Op woensdag 26 september 2007 20:46 schreef Ole het volgende:
Pakket is aangeschaft. Vrijdag vrij, dan kan ik aan de slag met de verse ingedienten
ga mijn best doen!quote:
had ik je vannacht nog verteld dat ik kom eten?quote:Op vrijdag 28 september 2007 03:28 schreef Ole het volgende:
[..]
ga mijn best doen!
maar eerst voor de zalm. tonijn, krab...![]()
ja, dat roep ik hier nu al jaren.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu in Japan. We hebben vaak sushi gegeten, o.a. bij de vismarkt in Tokyo. Een aanrader, mocht je toevallig in de buurt zijn. Alleen de sushi met zee-egel kon ik niet echt waarderen.
Japans eten is sowieso... apart. Vissen met kop en staart, sprinkhanen. Ze zijn hier ook dol op pickles. Het eten hier is totaal niet te vergelijken met het voedsel dat je in NL bij <echte> Japanse restaurants krijgt voorgeschoteld.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:26 schreef Sanne het volgende:
[..]
had ik je vannacht nog verteld dat ik kom eten?
Ik geloof je wel, alleen heb ik voorlopig niet de kans om het "echte" te eten.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:52 schreef mirugai het volgende:
[..]
ja, dat roep ik hier nu al jaren.
Maar natuurlijk niemand die naar mij luistert![]()
Zee-egel, waar smaakt dat naar???quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu in Japan. We hebben vaak sushi gegeten, o.a. bij de vismarkt in Tokyo. Een aanrader, mocht je toevallig in de buurt zijn. Alleen de sushi met zee-egel kon ik niet echt waarderen.
Nee, het is het inwendige van de zee-egel.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:56 schreef Kersje86 het volgende:
zee-egel? is dat niet zo'n dingetje met stekeltjes? (A)
Nee , ben er de halve stad voor afgereden,heb echt alles in huis maar de matjes vergeten .quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
euhm, met een matje?
heb je geen grote supermarkt in de buurt? die hebben ze ook nog wel eens
wij gaan vanavond ook wat simpele sushi maken, en voor mij gewoon lekker stukjes tonijn
Ik fabriceer wel wat ( als ik niet al de helft van de ingredienten heb opgesnoept)quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb eerlijk gezegd geen idee of het gaat lukken zonder matje
Zo vatte ik het ook absoluut niet op , ik moest er gewoon erg om lachenquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik bedoelde het niet verkeerd hoor
Of temari sushi, balletje rijst met topping.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
je kunt ook temakizushi maken
da's handgerolde sushi, heeft wel wat weg van puntzakjes met de vulling erin.
http://www.kikkoman.com/c(...)+Sushi+(Temakizushi)
http://hyotenka.blogspot.com/2007/01/making-temakizushi.html
http://www.imtc.gatech.ed(...)09/30103i09c_vid.htm <-- slechte kwaliteit filmpje
O dat is wel erg leukquote:Op zaterdag 29 september 2007 19:04 schreef n0a het volgende:
[..]
Of temari sushi, balletje rijst met topping.
Plastic folie, topping erop, rijst erop en balletje draaien.
[afbeelding]
Ziet er erg goed uitquote:Op zaterdag 29 september 2007 19:04 schreef n0a het volgende:
[..]
Of temari sushi, balletje rijst met topping.
Plastic folie, topping erop, rijst erop en balletje draaien.
[afbeelding]
Lijkt er wel op: http://scentofgreenbanana(...)ef-temari-sushi.htmlquote:Op zondag 30 september 2007 17:30 schreef Dahahan het volgende:
Zit er nou kimchi op dat 2de balletje?
Sashimi is gewoon plakjes vis, je bedoelt misschien nigiri? Dat is een blokje sushi rijst met vis erop. Ik heb zelf een vormpje ervoor, omdat met de hand niet wil lukken bij mij.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
waar kan ik het beste rauwe vis halen om de sushi en sashimi mee te maken?
Kan dit gewoon bij de plaatselijke AHof liever bij de visboer?(omgeving Arnhem
)
en ik willen binnenkort eens lekker sushi en sashimi gaan maken
maar ik vraag me af waar je het best de vis kunt halen dus
enneh.. hoe krijg je de sashimiblokjes? gewoon hand-kneden?
Ik begrijp dat soort vragen hier eigenlijk nooit zoquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
waar kan ik het beste rauwe vis halen om de sushi en sashimi mee te maken?
Kan dit gewoon bij de plaatselijke AHof liever bij de visboer?(omgeving Arnhem
)
en ik willen binnenkort eens lekker sushi en sashimi gaan maken
maar ik vraag me af waar je het best de vis kunt halen dus
enneh.. hoe krijg je de sashimiblokjes? gewoon hand-kneden?
Vis bij een visboer is niet zo veel duurder dan in de supermarkt hoorquote:
Het gaat niet fout, echt niet. Hoogstens zijn je rolletjes nog niet zo mooi of zo. Nou, dan moet het toch nog wel gewoon goed en vers smaken?quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:01 schreef motorbloempje het volgende:
nee?
ja.. Scheveningse he? Kreeg altijd al de vis gratisch en vers uit de zee van wijlen mijn opaHeb geen idee van wat dat allemaal kost
![]()
maar heb nog nooit Sushi gemaakt enzo, dus wilde het liever eerst wat 'goedkoper' proberen, zodat het wat minder pijn doet als het fout gaat
Maak me gek!quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:56 schreef motorbloempje het volgende:
had altijd verse tong, lekkerbekjes,verse nog warme gerookte makreel
, haring, schol, garnalen...
en dan gekookte tongetjesgekookt in 50% boter / 50% water met uienringen
oei.. das lang geleden...
en met kerst maakte m'n opa altijd gerookte tong
![]()
maar helaas is opa overleden en de vissersboot verkocht..en nu woon ik ook nog in Arnhem...
zit me nog wel beetje te staren naar hoe dat moet met dat rolmatjemaar dat moet dan maar eens uitgeprobeerd gaan worden.. binnenkort eens met
bekijken wanneer we het sushi avontuur induiken
Rolletjes ook met tonijn gemaakt MM?quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
net even snel 3 rollen gemaakt, staan nu koud te worden
lekker wat dunne plakjes tonijn voor mezelf gesneden
Ja, doorgaans welquote:Op maandag 1 oktober 2007 23:07 schreef motorbloempje het volgende:
zat vandaag even bij de appie naar die zeewier te kijken toevallig..
was 4 euro voor een pakje.. ik neem aan dat dit bij 'je plaatselijke toko' goedkoper is?
ja,1tjequote:Op maandag 1 oktober 2007 23:03 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Rolletjes ook met tonijn gemaakt MM?
Lekkah![]()
Niet zo klagen. Er is een prima en erg grote toko in Arnhem: http://www.orientalgroup.nl/Arnhem.htmquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
toch maar 's een goede toko hier zoeken dan
in Den Haag had jeChinatown
, maar Arnhem
Weet jij nog een goede toko in Nijmegen zelf dan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:37 schreef mirugai het volgende:
[..]
Niet zo klagen. Er is een prima en erg grote toko in Arnhem: http://www.orientalgroup.nl/Arnhem.htm
Het hoekje met Japanse producten is bescheiden, maar voor sushi basis producten zoals shoyu, nori, azijn, rijst e.d. meer dan zat.
En toen ik nog in Nijmegen woonde ging ik (elke) vrijdagochtend naar de markt in Arnhem voor m'n vis. Er is een grote kraam (ben de naam vergeten) die zo'n beetje de beste kwaliteit van de viskramen in die hoek heeft. De vis is daar ook het duurste, niet te missen eigenlijk.
ik klaag niet, ik vraagquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:37 schreef mirugai het volgende:
[..]
Niet zo klagen. Er is een prima en erg grote toko in Arnhem: http://www.orientalgroup.nl/Arnhem.htm
Het hoekje met Japanse producten is bescheiden, maar voor sushi basis producten zoals shoyu, nori, azijn, rijst e.d. meer dan zat.
En toen ik nog in Nijmegen woonde ging ik (elke) vrijdagochtend naar de markt in Arnhem voor m'n vis. Er is een grote kraam (ben de naam vergeten) die zo'n beetje de beste kwaliteit van de viskramen in die hoek heeft. De vis is daar ook het duurste, niet te missen eigenlijk.
daar zit vlakbij Plein 44, als je naar de Markt loopt (daar waar de Blauwe Hand zit enzo) aan de linkerkant, schuin tegenover de Food XLquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:42 schreef tonks het volgende:
[..]
Weet jij nog een goede toko in Nijmegen zelf dan?
Die toko op de augustijnenstraat is wel ok. Ik ging meestal naar de toko bij Doddendaal (om de hoek bij Its op plein 44).quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
daar zit vlakbij Plein 44, als je naar de Markt loopt (daar waar de Blauwe Hand zit enzo) aan de linkerkant, schuin tegenover de Food XL
die schijnt wel goed te zijn, volgens mn vriend
Hmm moet toch eens gaan zoeken ik ga altijd bij die Toko shuin tegenover de Hema naast de dynabyte daar. Of is dat die waar jullie het over hebben?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
daar zit vlakbij Plein 44, als je naar de Markt loopt (daar waar de Blauwe Hand zit enzo) aan de linkerkant, schuin tegenover de Food XL
die schijnt wel goed te zijn, volgens mn vriend
Ik stel mn vraag nog maar een keertje. Zou je zeggen dat de sushi in dusseldorf wat dichter bij "het echte" komt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:58 schreef mirugai het volgende:
[..]
Die toko op de augustijnenstraat is wel ok. Ik ging meestal naar de toko bij Doddendaal (om de hoek bij Its op plein 44).
De markt in Arnhem is idd. die bij de Eusebius.
Ik moet bekennen dat ik er maar een paar keer sushi heb gegeten. Meestal ga ik naar een noodles/ramen bar als ik er benquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:25 schreef n0a het volgende:
[..]
Ik stel mn vraag nog maar een keertje. Zou je zeggen dat de sushi in dusseldorf wat dichter bij "het echte" komt?
Ik vind Duesseldorf een erg leuke stad. Als je in het oosten of in het midden vh. land woont dan is een dagje prima te doen. Sterker nog, als je in het oosten woont dan is het helemaal niet ver; een dagje Amsterdam is net zo ver. (Vanaf Nijmegen bijv. is Duesseldorf minder ver dan Amsterdam).quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:14 schreef n0a het volgende:
Zit er wel eens aan te denken om een (lang)weekendje Dusseldorf te doen, dat zou eigenlijk meer om het eten gaan dan wat anders.
Ik kom vanuit Schiedam / Rotterdam. Denk ik nog steeds wel te doen. Zou het eigenlijk ook gewoon een keertje moeten doen. Jammer alleen dat we geen eigen vervoer hebben, maar over een half jaartje is dat ook weer anders. Nog tips voor adresjes in Dusseldorf? Hoeft niet persee sushi te zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:45 schreef mirugai het volgende:
[..]
Ik vind Duesseldorf een erg leuke stad. Als je in het oosten of in het midden vh. land woont dan is een dagje prima te doen. Sterker nog, als je in het oosten woont dan is het helemaal niet ver; een dagje Amsterdam is net zo ver. (Vanaf Nijmegen bijv. is Duesseldorf minder ver dan Amsterdam).
Ben zelf wel eens een keertje op en neer gereden vanuit A'dam om er wat te eten en ingredienten te halen. Denk dat het me totaal ongeveer 4,5 a 5 uur aan reistijd heeft gekost. Nu is de noodzaak daarvoor wat minder omdat ik hier nu de lokale adresjes ken.
Dus wat let je?
Verkopen ze ook dat ei voor op de sushi?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:37 schreef mirugai het volgende:
[..]
Kan ik je alleen maar aanbevelenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:14 schreef n0a het volgende:
Zit er wel eens aan te denken om een (lang)weekendje Dusseldorf te doen, dat zou eigenlijk meer om het eten gaan dan wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |