wat een tomeloze inzet toch?quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:49 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Je kwam weer naar huis van school om een topic te openen?![]()
Tvp![]()
het blijft warm bedoel jequote:Op dinsdag 17 april 2007 09:07 schreef IkWilbert het volgende:
Het wordt weer warmer, de zomer komt vroeg dit jaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
En dinsdag en woensdag weer onder 20 grquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:02 schreef ItaloDancer het volgende:
[afbeelding]
Ook bij het KNMI maandag alweer 20+
nu.nlquote:Opnieuw warm weer op komst
Uitgegeven: 17 april 2007 12:11
Laatst gewijzigd: 17 april 2007 12:14
DE BILT - Na het weekeinde krijgt Nederland wederom te maken met een aantal warme dagen. De meteorologen van weerinstituut KNMI voorspellen voor die dagen tussen de 20 en 25 graden Celsius.
Doordat er weinig wind zal staan, houdt de warmte waarschijnlijk weer enige tijd aan, liet een woordvoerder van het KNMI dinsdag weten.
De komende dagen is het nog steeds warm voor de tijd van het jaar, maar aanzienlijk koeler dan de temperaturen van afgelopen weekeinde. Toen was het in De Bilt met 28,9 graden warmer dan ooit in april.
Of het volgende week weer extreem warm gaat worden is de vraag, stelt de woordvoerder. "Het wordt warm, maar of we in De Bilt weer zulke hoge temperaturen halen, zullen we moeten afwachten."
Wat moet ik verstaan onder veel hoger dan normaal?quote:maandag 23 april tot en met donderdag 26 april 2007
Overgang naar iets wisselvalliger weer met 40-50 % kans op regen of buien en maximumtemperaturen veel hoger dan normaal.
eerst vrijdag nog ff een koude dag doorkomen..quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:08 schreef highway101 het volgende:
5 - 10 erboven denk ik. Kaarten geven ook alweer waardes tussen 20 - 25 aan.
Goed he?quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
wat een tomeloze inzet toch?
Hier zijn ze ook groen maar is er al tijden geen druppel gevallen...quote:Op woensdag 18 april 2007 12:32 schreef Bensel het volgende:
Heb vanmorgen in het noordoosten des lands enkele buien gehad.. kunt meteen merken dat de natuur opleeft.. Bomen zijn hier al bijna comleet groen.
ik hoop dat wij deze zomer ook ons graantje mee pakken, je maakt ons mooi de kop gek met die onweer verhalenquote:Op donderdag 19 april 2007 08:43 schreef indahnesia.com het volgende:
oi wat een onweer.. maar even wat stekkers los gehaald.
ik vind onweer helemaal niet zo bijzonderquote:Op donderdag 19 april 2007 08:51 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
ik hoop dat wij deze zomer ook ons graantje mee pakken, je maakt ons mooi de kop gek met die onweer verhalen![]()
Alleen foto's maken is verdomde moeilijk. Eigenlijk moet de bui savonds komen en dat ik op een afstandje foto's maak. maar ja.. dat is dus nog niet gelukt.quote:Op donderdag 19 april 2007 08:51 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
ik hoop dat wij deze zomer ook ons graantje mee pakken, je maakt ons mooi de kop gek met die onweer verhalen![]()
is wel aardig hoorquote:Op donderdag 19 april 2007 08:56 schreef addie het volgende:
[..]
ik vind onweer helemaal niet zo bijzonder
dus je hoeft nog niet te dweilen?quote:Op donderdag 19 april 2007 09:04 schreef indahnesia.com het volgende:
33.1 in 28 minuten. Het wordt dus alweer minder nu, en de waterstand in mijn tuin daalt weer.
Ten tijde van de laatste elfstedentoch ben ik vanuit tenerife terug gekomen.quote:Op donderdag 19 april 2007 04:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
In ongeveer 60 uur van 29 graden naar -1
awh... -7 naar +32 in 12 uur is ook niet alles kan ik je zeggenquote:Op donderdag 19 april 2007 09:11 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ten tijde van de laatste elfstedentoch ben ik vanuit tenerife terug gekomen.
+25 naar -25 ('s nachts brrrrr) in nog geen 5 uur![]()
![]()
Ja, dat doet heeeeeeel zeer![]()
de spreekwoordelijke klap voor de kopquote:Op donderdag 19 april 2007 09:18 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
awh... -7 naar +32 in 12 uur is ook niet alles kan ik je zeggen
jeps..quote:Op donderdag 19 april 2007 09:40 schreef addie het volgende:
[..]
de spreekwoordelijke klap voor de kop
Ik heb zo'n idee dat dit niet gaat uitkomen gezien de laatste kaarten...quote:Op donderdag 19 april 2007 11:18 schreef addie het volgende:
Zondag: 23 graden
Maandag: 25 graden
Dinsdag: 26 graden
Bron dus
sinds 21 maart...quote:
Ik ben van plan om zaterdag te gaan,zal wel lekker druk zijn dan.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen naar de efteling, dik aankleden maar?
In Zwolle precies hetzelfde op bouwterrein.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:07 schreef Bensel het volgende:
Wow.. wind is behoorlijk aangetrokken hier, en aangezien er een aantal akkers nog steeds onbegroeid is, stuift het behoorlijk.. minizandstormen FTW!
hier 6 april nogquote:Op donderdag 19 april 2007 14:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
sinds 21 maart...
en w'rom wordt het morgen 8 graden, 't is vandaag ook heerlijk met 17...
Zondag nacht zelfs kans in limburg op zwaar onweer hoorde ik net op de radioquote:
Dat zou wat wezen!quote:Op donderdag 19 april 2007 19:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het gaat compleet noodweer worden, 10maal erger dan 17 juli 2004!
Tsss... sensatieschopper.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iddquote:
Laat mequote:
quote:Grote bosbrand op de Veluwe
AMSTERDAM - Op de Veluwe bij Apeldoorn woedt donderdagavond een grote bos- en heidebrand. De brandweer is met vier pelotons uitgerukt om de vlammen te bestrijden, meldt een woordvoerder.
De melding van de brand kwam rond 18.00 uur binnen. Het is nog onbekend hoeveel gebied de brand beslaat. De brandweer heeft in totaal zestien blusvoertuigen ingezet. De oorzaak van de brand is nog onbekend.
Wat is dat??quote:Op donderdag 19 april 2007 19:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
REGEN!!!!!!!!!!
De brandweer heeft in totaal zestien blusvoertuigen ingezet, omdat de brand dreigde over te slaan naar het bos. In totaal waren honderd brandweermensen op de been.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:14 schreef highway101 het volgende:
Grote bosbrand op de Veluwe, grip 2.
[..]
Dat moest een keer gebeuren natuurlijk.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:14 schreef highway101 het volgende:
Grote bosbrand op de Veluwe, grip 2.
[..]
quote:APELDOORN - Op de heide tussen Hoog - Soeren en Assel is aan het begin van de avond een grote brand uitgebroken. Tegen 19.45 uur had de brandweer de vuurhaard nagenoeg onder controle. Een stuk heide van 600 bij 300 meter is in vlammen opgegaan.
Je zweet druppeltjes van je hoofd ofzo ?quote:Op donderdag 19 april 2007 19:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
REGEN!!!!!!!!!!
uh uhquote:Op donderdag 19 april 2007 19:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Water dat uit de lucht valtquote:
Neequote:Op vrijdag 20 april 2007 00:02 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Je zweet druppeltjes van je hoofd ofzo ?
quote:
Je bent teveel verwend geweest de laatste tijd qua temp.quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:59 schreef -skippybal- het volgende:
Wat is het koud zeg!
quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:20 schreef indahnesia.com het volgende:
gvd alweer onweer , da's 14 dagen op een rij
zo vaak onweer lijkt me niets.... het leuke is er dan wel een keer af. Moet natuurlijk wel een beetje bijzonder blijven he?quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Maar hier regent het dus ook een beetje. Ik wilde naar het winkelcentrum, maar dat doen we mooi morgenochtend.
Ik zoek nog een locatie voor een onweers vakantiequote:Op vrijdag 20 april 2007 12:20 schreef indahnesia.com het volgende:
gvd alweer onweer , da's 14 dagen op een rij
Het is wel steeds een andere manier van aankomst. Oosten, westen, langzaam opkomend, zeer snel opkomend, ten zuiden langs, ten noorden langs, direct over.. dus genoeg variatie. Ik kijk nu al uren naar zeer fel weerlicht achter wat dunnen bewolking ten zuiden van me.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:11 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
zo vaak onweer lijkt me niets.... het leuke is er dan wel een keer af. Moet natuurlijk wel een beetje bijzonder blijven he?![]()
Volgens een naburig weerstation was het dan ook 14,5 graden, valt toch tegenquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:03 schreef knep het volgende:
M'n Pa zit in de tuin dus zo koud zal het niet zijn hier in Midden Limburg.
Nouja zeg .. jij hebt alweer regen gehadquote:
Reken maar niet dat het veel is hoorquote:Op zaterdag 21 april 2007 01:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nouja zeg .. jij hebt alweer regen gehad
Blehik snak naar een beetje regen
Gevoelstemperatuur is heel wat anders dat het officele temperatuurquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:33 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik was vandaag in Lille en het was daar voor mijn gevoel 20-25 graden. Klopt dat?
... maar dit geeft mij een vermoeden dat we weer snel richting de 25/30 gaanquote:vrijdag 27 april tot en met maandag 30 april 2007
Grote kans op tamelijk zonnig en droog weer met middagtemperaturen ruim boven normaal.
zaterdag 21 april 2007
WOWquote:Op zaterdag 21 april 2007 11:52 schreef highway101 het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/13180/8fb05710/index.html
holy mother of god!![]()
![]()
ja hoor, gevalletje wateroverlast na een buitjequote:Op zaterdag 21 april 2007 12:44 schreef indahnesia.com het volgende:
kan ik er veilig op klikken?
Ontploffende putdeksel met een diameter van 2 meter.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:48 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
ja hoor, gevalletje wateroverlast naar een buitje![]()
Valt mee toch?quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:49 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Ontploffende putdeksel met een diameter van 2 meter.![]()
![]()
Ik vind dat hele forum onoverzichtelijk. Alles staat door elkaar.quote:Op zaterdag 21 april 2007 20:20 schreef highway101 het volgende:
lekkere rel @ weerwoord. Blijkbaar ben je egoistisch als je van mooi weer houdt
Nouja, dat forum gaat ook nergens over, men kan weinig anders doen dan tact's posten en zeuren hoe afwijkend het weer wel niet is. Ben ik blij dat ik hier zit
Enige vorm van moderatie lijkt ook te ontbreken.
WAT! 0.3mm!quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Volgens Weerstation Rotterdam ijsselmonde moet het deze maand een beetje hebben regerent![]()
[afbeelding]
Dat is waarschijnlijk dauw. 0,3 mm is echt niks.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Volgens Weerstation Rotterdam ijsselmonde moet het deze maand een beetje hebben regerent![]()
[afbeelding]
www.weeronline.nlquote:Op zaterdag 21 april 2007 21:49 schreef Xenwolfie het volgende:
Eh... ik zat even te denken en ik kan me niet eens meer herinneren wanneer het hier voor het laatst geregend hebt (doe maar in de buurt van Rotterdam). Weet iemand dat nog?
Jawel, de dikke groene lijn (GFS Hauptlauf ). Toch?quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
# GFS pluim: geen operationele run (helaas)
Dit zijn 850hpa temperaturen. Vorig weekend hadden we dacht ik 15 graden op 850hpa. Dat was dus 30 graden boven land.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:28 schreef Xenwolfie het volgende:
Oh ik zie nu pas dat dit een neerslag kaart en een temperatuurkaart voor de ochtend is. Vandaar dat die lijn ook rond de 5-10 graden is. Ik vond het al zo vreemd.
Zeggen ze niet hoor, dat is de maximaal verwachte waarde, het kan ook 17 worden. Ze geven twee waarden.quote:Op zondag 22 april 2007 14:21 schreef Xenwolfie het volgende:
[afbeelding]
Volgens mij is die een beetje de weg kwijt, de knmi zegt de hele week 22/23 graden en de esemble blijft onder/op de 20 steken...
Die daling op het eind daar geloof ik nix van... 't wordt toch telkens weer naar boven bijgesteld.quote:Op zondag 22 april 2007 14:21 schreef Xenwolfie het volgende:
[afbeelding]
Volgens mij is die een beetje de weg kwijt, de knmi zegt de hele week 22/23 graden en de esemble blijft onder/op de 20 steken...
Het record staat voorlopig op 3, maar denk dat er aan het eind van de week nog verandering in komt.quote:Zomerse dagen komen in april weinig voor, gemiddeld levert de grasmaand eens in de tien jaar een zomerse dag op. Sinds 1901 zijn er in De Bilt in totaal maar 17 zomerse aprildagen voorgekomen, waarvan twee in april 1968, drie eind april 1993 en drie half april 2007.
bron
Ik heb normaal echt bijna nooit zomaar bloedneuzen, ik heb het echt nog nooit zo erg gehad.quote:Op zondag 22 april 2007 16:49 schreef DemonRage het volgende:
Da's sowieso in april en mei dat het nogal "bloedneuzen weer" is... denk dat het eerder ligt aan de pollen en stuifmeel enzo die in de lucht zitten.
Het heeft btw ook geen zin om de auto te wassen omdattie een dag later helemaal groen ziet die zooi.
Ik zie hier in de straat allemaal auto's staat die er nogal stoffig uitzien,zijn een paar gekken geweestquote:Op zondag 22 april 2007 16:49 schreef DemonRage het volgende:
Da's sowieso in april en mei dat het nogal "bloedneuzen weer" is... denk dat het eerder ligt aan de pollen en stuifmeel enzo die in de lucht zitten.
Het heeft btw ook geen zin om de auto te wassen omdattie een dag later helemaal groen ziet die zooi.
Ach ja, dat zeg ik ook al vaak genoeg, puur omdat die hoog gewoon erg goed ligtquote:Op zondag 22 april 2007 18:07 schreef Xenwolfie het volgende:
RTL weer zegt net dat er geen buien meer komen volgende week. Nou, dat word geel gras dus.
Dat beetje CO2?quote:Op zondag 22 april 2007 19:14 schreef DemonRage het volgende:
Het is eigenlijk een soort van vicieuze cirkel:
Als er veel warme dagen zijn dan heb je dat mensen vaker de barbecue tevoorschijn halen... al die barbecueërs blazen lekker wat CO2 de atmosfeer in. CO2 is een broeikasgas, dus krijgen we volgend jaar weer nog meer warme dagen, waarop nog vaker mensen met hun barbecuetje CO2 de atmosfeer in blazen.
Kortom... heerlijke warme jaren en veel barbecuen!![]()
Misschien had Al Gore dat aan de bevolking van Amerika moeten vertellen.quote:Op zondag 22 april 2007 19:29 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat beetje CO2?De oceanen genereren tientallen keren meer CO2 dan de mens, dus die invloed van Barbequen is uiterst klein, behalve op je gewicht
![]()
Ja discussies duren daar zelden langer dan 1 uur. Daarom blijft het vaak ook bij wat kaartjes en tacts posten.quote:Op zondag 22 april 2007 20:29 schreef Xenwolfie het volgende:
Waarom gebruiken weerwoord.be en weeronline.nl nou een forum wat uit 1980 stamt. Het is zo ononvorzichtelijk... Waarom geen normaal forum.
Ik vind het juist wel lekker werken, omdat het een weerforum is en het (bijna) altijd over de actualiteit gaat, staan de nieuwste dingen altijd bovenaan. Dat is ook vooral handig als je elke run van GFS wilt gaan bespreken, voor elke run komt er dan een apart topic, waarvan de nieuwste weer bovenaan komt te staan.quote:Op zondag 22 april 2007 20:29 schreef Xenwolfie het volgende:
Waarom gebruiken weerwoord.be en weeronline.nl nou een forum wat uit 1980 stamt. Het is zo ononvorzichtelijk... Waarom geen normaal forum.
Ooh, met een paar weizigen in dit forum zou je ook de nieuwe reacties bovenaan kunnen doen hoorquote:Op zondag 22 april 2007 20:40 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel lekker werken, omdat het een weerforum is en het (bijna) altijd over de actualiteit gaat, staan de nieuwste dingen altijd bovenaan. Dat is ook vooral handig als je elke run van GFS wilt gaan bespreken, voor elke run komt er dan een apart topic, waarvan de nieuwste weer bovenaan komt te staan.
Maar als je iets op wilt zoeken uit het archief dan is het wel bagger en erg ononverzichtelijk inderdaad.
En als je een dag gemist hebt dan is het ook erg vervelend om de oude berichten weer terug te vinden/lezen.
We krijgen amper regen, zelf al zou er wat vallen, dat zou na lange niet genoeg zijn.quote:Op zondag 22 april 2007 20:49 schreef ReWinD het volgende:
Zou kunnen, maar dan moet je dat hier op het hele forum invoeren en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Maarre, zouden we volgende week nog regen krijgen? Het nieuwste GFS-ens ziet er érg droog uit.
Ik snap er ook niet veel van, voorspellingen verschillen heel erg maar wat regen mag wel alles word nu wel erg droog. Zolang het volgend weekend maar droog is.quote:Op zondag 22 april 2007 22:19 schreef Fredo24 het volgende:
Nos teletekst pagina 704 heeft het weer veranderd,eerst stond er de hele
week 20 graden.Nu oplopend naar 25 graden op vrijdag!![]()
En alleen op dinsdag&woensdag kans op wat regen,je moet geluk hebben als je wat krijgt.
Volgende week geen neerslag,als ik de kaarten mag geloven.![]()
En die gaan we zeker krijgen, echter wel met een hoop schade mjaquote:Op zondag 22 april 2007 23:27 schreef Adelante het volgende:
Je zou bijna gaan verlangen naar heftige storm na dit warme en droge weer
Kan nog wel even duren voordat er weer wat water gaat vallen...quote:Op maandag 23 april 2007 08:28 schreef highway101 het volgende:
nog maar even het neerslagtekort:
[afbeelding]
Dat bereikt ons land voorlopig niet. Misschien de nacht van dinsdag op woensdag en woensdag overdag. Volgens de Guidance vannacht misschien een enkel buitje in het noorden:quote:Op maandag 23 april 2007 14:16 schreef Jodelaar het volgende:
deze week weer veel te warm daarna misschien te koud + regen.
de regen die deze week voorspeld zou zijn is al verdwenen.
ik zie op de buienradar wel een fix regengebied boven schotland, zal dat misschien tog hier heen komen?
Volgens mij is dat tekort iets minder geworden? Eerst was de kaart meer beige.quote:Op maandag 23 april 2007 08:28 schreef highway101 het volgende:
nog maar even het neerslagtekort:
[afbeelding]
Nee juist meer, de legenda is aangepast. Beige wordt het nu bij een tekort van > 60 mm ipv 50 mm.quote:Op maandag 23 april 2007 14:59 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat tekort iets minder geworden? Eerst was de kaart meer beige.
Inderdaad, daar ben ik de afgelopen tijd ook wel achtergekomen.quote:Op maandag 23 april 2007 17:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
Voorspelling voor woensdagmiddag door KNMI op zaterdag (afgelezen uit grafieken) was ongeveer:
3mm regen, 5.5ms wind, 15 graden
En nu op maandag voorspelling voor woensdag, zelfde grafieken:
0.1mm regen, 4ms wind, 25 gradenKNMI vind ik echt dus nooit betrouwbaar voor alles verder weg dan 36 uur
WEERALARMquote:Op maandag 23 april 2007 17:57 schreef i2Them2 het volgende:
Hier kwamen net wat druppeltjes naar benee![]()
Weeralarmquote:
mountainbiken was ook zwaar bagger vandaag. 30 km gereden en kwam dood thuis alsof ik 100 km gereden had..quote:Op maandag 23 april 2007 18:53 schreef -skippybal- het volgende:
Die wolken nu zijn wel vies. En morgen ook dus.
Benauwdheid
En de 75mm tekort is voor de helft van het land al bereikt. De legende moet weer ff bijgesteld worden binnenkort....quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier in Maastricht niets gevallen. Zit ook in een van de weinige gebieden met het grootste neerslagtekort deze maand:
[afbeelding]
Diagramme > GFS 1° + GFS Ens: Europa > De Bilt > Ensemble t850 und Ndsquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:46 schreef pfaf het volgende:
Hey allen,
Ik had 2 vraagjes over de GFS pluim:
Waar kan ik die vinden op Wetterzentrale?
Wat houdt die temperatuur in? ( temp @ 850 HPa dus)
Die directe link had ik altijd al, maar kon 'm nooit indirect vinden, dank!quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:51 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Diagramme > GFS 1° + GFS Ens: Europa > De Bilt > Ensemble t850 und Nds
of gewoon de directe link:
http://www.wetterzentrale.de/pics/MT8_De_Bilt_ens.png
Dit is de temperatuur op 850 hPa (hectopascal) en dat is op een hoogte van 1457 m.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:45 schreef -skippybal- het volgende:
Ik net de laatste ronde met de hond doen en pak gewoon de winterjas. Zweten om 23.40 op 24 april
Hehe daar gaan we weer; GLOBAL WARMING!!!1 [insert huil- en schreeuwgeluiden]quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]. Laten we de aarde nog wat meer naar de kloten helpen
.
Nog wel, nog zes dagen precies blijft dat staat. Wat heeft het er mee te maken dat het record uit 1968 stamt? Records breken is pas vreemd als ze elk jaar steeds verbeterd worden? Het vorige record had op 2006 moeten staan? Dan is er geen sprake van "warming", maar van een lolbroek die de aarde gekanteld heeft, anders kan dat niet natuurlijk. Dus logisch, het ene record stamt uit 1931, het andere uit 1999, en deze stamt inderdaad uit 1968. Wat zegt dat? Ze worden stuk voor stuk gebroken in de laatste jaren. In 1968 had je de warmste april, maar niet de warmste mei, juni, juli, enz. Zoals we het afgelopen jaar wel continu (m.u.v. augustus) warme tot recordwarme maanden hebben gehad.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:54 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hehe daar gaan we weer; GLOBAL WARMING!!!1 [insert huil- en schreeuwgeluiden]
Het record voor April komt nog altijd uit 1968...
gemiddeld over het land schat ik een graad of 22/23. Zonnetje erbij, ideaal weer om lekker op het terras te zitten. Op het stand zal het wel een stuk koeler zijn vermoed ik.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:38 schreef addie het volgende:
Wat voor weer wordt het nou maandag? Ik zie overal warm weer staan, maar hoe waarschijnlijk is dat?
Als dat blijft, ga ik namelijk naar het strand
Ik heb het over de dagrecords:quote:Op woensdag 25 april 2007 08:33 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nog wel, nog zes dagen precies blijft dat staat. Wat heeft het er mee te maken dat het record uit 1968 stamt? Records breken is pas vreemd als ze elk jaar steeds verbeterd worden? Het vorige record had op 2006 moeten staan? Dan is er geen sprake van "warming", maar van een lolbroek die de aarde gekanteld heeft, anders kan dat niet natuurlijk. Dus logisch, het ene record stamt uit 1931, het andere uit 1999, en deze stamt inderdaad uit 1968. Wat zegt dat? Ze worden stuk voor stuk gebroken in de laatste jaren. In 1968 had je de warmste april, maar niet de warmste mei, juni, juli, enz. Zoals we het afgelopen jaar wel continu (m.u.v. augustus) warme tot recordwarme maanden hebben gehad.
Mwaoh... Maar deze lijstjes komen tegenwoordig niet meer in de media. Past niet bij de hype...quote:plaats datum maximum temperatuur
1. 27 juni 1947 36.8
2. 19 juli 2006 35.7
3. 28 juli 1911 35.6
4. 4 augustus 1990 35.3
5. 28 juni 1947 35.2
6. 7 augustus 2003 35.0
7. 3 juli 1976 34.9
8. 11 juli 1923 34.8
9. 23 augustus 1944 34.7
13 juli 1923 34.7
10 augustus 1911 34.7
10. 12 juli 1923 34.6
Rotterdam is vergelijkbaar. Hier in Krimpen aan den Ijssel word het gras nog niet geel maar wel al duidelijk droger. Ook jonge bomen hun bladeren worden helemaal geel.quote:
Welke verandering komt er? Gaat ook bij jou de zon schijnen?quote:Op woensdag 25 april 2007 13:33 schreef Jodelaar het volgende:
Het is hier niet echt lekker te noemen, vieze bewolking en benauwd. Komt straks verandering in.
Vroeg ik mij ook al af!quote:Op woensdag 25 april 2007 13:50 schreef leroytje het volgende:
[..]
Welke verandering komt er? Gaat ook bij jou de zon schijnen?
Onweer/ regen ofzo?quote:Op woensdag 25 april 2007 13:33 schreef Jodelaar het volgende:
Het is hier niet echt lekker te noemen, vieze bewolking en benauwd. Komt straks verandering in.
Et voila! Het bewijs dat ze er niets van weten en ook alleen maar gokken.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:18 schreef Adelante het volgende:
Volgens Margot Ribberink is er een grote kans dat het warme/droge weer terugkeert volgende week, na een paar buitjes op maandag/dinsdag
Klam warm geeft op een of andere manier toch bestwel een apart zomergevoel. Vaak voelt het 's avonds nog lang warm aan.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:15 schreef Adelante het volgende:
wordt het morgen mooi warm (stralend blauw) of net zoals vandaag bewolkt klam warm?
Maar dan wil deze gek (bedankt voor deze titel DemonRage) wel een knallend onweer erbij. En dat krijgen we niet.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Klam warm geeft op een of andere manier toch bestwel een apart zomergevoel. Vaak voelt het 's avonds nog lang warm aan.
kom maar, kom maar, kom maar, kom maar...quote:In de loop van de middag ontstaan landinwaarts wat stapelwolken en mogelijk groeit een enkele daarvan uit tot een regen- of onweersbui
quote:Op donderdag 26 april 2007 09:50 schreef Adelante het volgende:
[..]
kom maar, kom maar, kom maar, kom maar...
ja, je zou toch denken inderdaadquote:Op donderdag 26 april 2007 12:38 schreef ReWinD het volgende:
Tja, het stelt niet zoveel voor maar alle kleine beetjes helpen
Hopen op meer neerslag volgende week (moet er nu toch een keer van komen!)
het lijkt wel of die buien nooit de rijn en ijssel over willen en blijven wij er weer mooi van verstoken...quote:Op donderdag 26 april 2007 12:39 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
![]()
Maar Arnhem is nooit echt een hoogvlieger geweest als het opm onweer gaat.
Sneeuw daar in tegen![]()
Nu 10,8 graden in Den Helder en ruim 27 in het zuiden en oostenquote:Op donderdag 26 april 2007 13:07 schreef ReWinD het volgende:
Lekker verschil in temp trouwens een door een aantrekkende NO wind:
[afbeelding]
Toevallig viel het me net ook op, 13,7 graden op Terschelling en 27,6 in midden brabant. Volgens mij is dit vrij zeldzaam.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:07 schreef ReWinD het volgende:
Lekker verschil in temp trouwens een door een aantrekkende NO wind:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |