Het is zo. Deze lui worden vanuit hun eigen land naar goede universiteiten in Engeland of de VS gestuurd en zijn dan de hoop en trots van de familie. Eenmaal op de uni doen ze niets anders dan studeren, studeren en nogmaals studeren met de mede-Aziaten. Ik heb het zelf meegemaakt toen ik in Londen studeerde. Nooit doen ze iets gezelligs of ontspannends, het enige wat die hele Aziaten kliek doet is studeren. Als je dan een keer een onvoldoende haalt kan ik begrijpen dat je snapt. Ouders in Azie teleurgesteld, vrienden teleurgesteld, toekomst in een klap weg. Tsja, dan doe je soms rare dingen.quote:
dat vroeg ik me ook al af ja.quote:Op dinsdag 17 april 2007 07:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daar is het nog veel te vroeg voor.Nee, ik begrijp alleen niet hoe het mogelijk is dat er een schietpartij kan zijn waarbij tenminste één dode valt en de dader meer dan twee uur de tijd krijgt om zich vrij te bewegen, om vervolgens een grote slachtpartij aan te richten.
Sinofoob.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is zo. Deze lui worden vanuit hun eigen land naar goede universiteiten in Engeland of de VS gestuurd en zijn dan de hoop en trots van de familie. Eenmaal op de uni doen ze niets anders dan studeren, studeren en nogmaals studeren met de mede-Aziaten. Ik heb het zelf meegemaakt toen ik in Londen studeerde. Nooit doen ze iets gezelligs of ontspannends, het enige wat die hele Aziaten kliek doet is studeren. Als je dan een keer een onvoldoende haalt kan ik begrijpen dat je snapt. Ouders in Azie teleurgesteld, vrienden teleurgesteld, toekomst in een klap weg. Tsja, dan doe je soms rare dingen.
maar die naam is dan ook nooit genoemd in lijstjes. Geloof me, ik heb heel wat van die lijstjes gezien in mijn leven, maar voor zover ik me kan herinneren was Brenda 'I don't like Mondays' Spencer de eerste eind jaren 70. Zij voelt zich nu erg verantwoordelijk voor de shootings die na haar shooting hebben plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:03 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Idd, in 1966 al. Ook nog nooit van gehoord.
Wat maar weer aangeeft dat dit soort gekken helaas van alle tijden zijn.![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
over generaliseren gesproken. Ik las trouwens dat vóór deze shooting de shooting van Charles Whitman het hoogste aantal doden had. Ik heb nog nooit van die knul gehoord. Heb altijd gedacht dat het 'record' (beetje cru, maar goed) op naam van Eric en Dylan stond.
Whitman had het "record" (quote:Until Monday, the deadliest shooting in modern U.S. history was in Killeen, Texas, in 1991, when George Hennard plowed his pickup truck into a Luby's Cafeteria and shot 23 people to death, then himself.
tja, er zit wel wat in. Te vergelijken met het verschijnsel van eerwraak, denk ik. Bepaalde dingen leven heel sterk in een bepaalde community en als je je daar niet aan conformeert, kun je doorslaan (of je familie, in het geval van eerwraak). Het is natuurlijk wel zo dat de verwachtingen in China, Japan erg hooggespannen zijn. Die kinderen worden echt gedrilld. Het vreemde is dat er in die landen nooit een incident is. Die mensen daar zijn zo gedisciplineerd. Dus enerzijds zijn ze heel gedisciplineerd en komt geweld amper voor, maar aan de andere kant is het ook heel belangrijk om goed te presteren. Maar waarom je dan meteen 30 + mensen moet neerknallen is mij een raadsel. Zelfmoord lijkt me meer voor de hand te liggen dan.quote:
ja campus. Dat is dus wat anders dan een middelbare school, zoals ik al zei. Op middelbare scholen zijn shootings tegenwoordig niets bijzonders meer. Blijkbaar pakken studenten aan de universiteit het wel wat beter aan, gezien het feit dat vóór gisteren en nu het record op naam van een student aan de uni stond.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:10 schreef Guard het volgende:
[..]
[..]
Whitman had het "record" () op een campus......
Ik zeg ook niet dat dit daadwerkelijk het motief is, maar het zou er weldegelijk een kunnen zijn. Er zijn in het verleden wel mensen vermoord om vreemdere en nog zinlozere redenen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tja, er zit wel wat in. Te vergelijken met het verschijnsel van eerwraak, denk ik. Bepaalde dingen leven heel sterk in een bepaalde community en als je je daar niet aan conformeert, kun je doorslaan (of je familie, in het geval van eerwraak). Het is natuurlijk wel zo dat de verwachtingen in China, Japan erg hooggespannen zijn. Die kinderen worden echt gedrilld. Het vreemde is dat er in die landen nooit een incident is. Die mensen daar zijn zo gedisciplineerd. Dus enerzijds zijn ze heel gedisciplineerd en komt geweld amper voor, maar aan de andere kant is het ook heel belangrijk om goed te presteren. Maar waarom je dan meteen 30 + mensen moet neerknallen is mij een raadsel. Zelfmoord lijkt me meer voor de hand te liggen dan.
Andrew Kehoe wist anders ook van wanten, die blies in 1927 een basisschool op en hielp daarmee 45 kindertjes om zeep. Hij deed het alleen wat onpersoonlijker.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:01 schreef Viking84 het volgende:
over generaliseren gesproken. Ik las trouwens dat vóór deze shooting de shooting van Charles Whitman het hoogste aantal doden had. Ik heb nog nooit van die knul gehoord. Heb altijd gedacht dat het 'record' (beetje cru, maar goed) op naam van Eric en Dylan stond.
Ja dat hoorde ik ook. Men achtte het niet nodig de campus af te sluiten of te waarschuwen want men dacht dat de dader al weg was. Hoezo dacht men dat dan? Als ze niet weten waar hij is moet je er toch van uitgaan dat er iemand met wapens rondloopt die net enkele mensen heeft neergeschoten?quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat vroeg ik me ook al af ja.
Wat ik heb gelezen is dat de politie er vanuit ging dat de dader de campus en misschien zelfs de staat al had verlaten. Erg onzorgvuldig als je het mij vraagt. Er zouden dan ook nog wel eens ontslagen kunnen vallen daarzo.
quote:
Arrested After Fatal Va. Tech Shooting
BLACKSBURG, Va. -- A shooting at a Virginia Tech dorm Monday left one person dead and one wounded, a state government official with knowledge of the case told The Associated Press.
A government official with knowledge of the shooting said the gunman had been arrested.
Officials ordered the campus closed, the second time in less than a year the 26,000-student campus was shut because of a shooting.
Wo, op Wikipedia:quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Andrew Kehoe wist anders ook van wanten, die blies in 1927 een basisschool op en hielp daarmee 45 kindertjes om zeep. Hij deed het alleen wat onpersoonlijker.
Ik werk zelf op een universiteit en hier komen ook redelijk veel aziaten, waarvan je van sommigen wel eens hoort dat de halve familie heeft meebetaald zodat ze hier kunnen studeren. En ik ken ook gevallen van hen die huilend bij de study counselor zaten omdat de studie tegen viel, maar hoe konden ze nu stoppen als iedereen back home had meebetaald.......quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dit daadwerkelijk het motief is, maar het zou er weldegelijk een kunnen zijn. Er zijn in het verleden wel mensen vermoord om vreemdere en nog zinlozere redenen.
Men weet nog niet wat het motief is toch? ik ben wel heel benieuwd naar wat zo iemand beweegt tot dit soort dramatische acties. Ik las in de Metro, dat hij mensen tegen de muur aan heeft gezet en ze een voor een heeft geexecuteerd. speculaties? of is dit ook al bekend?quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dit daadwerkelijk het motief is, maar het zou er weldegelijk een kunnen zijn. Er zijn in het verleden wel mensen vermoord om vreemdere en nog zinlozere redenen.
het klinkt zo mooi he? Zo makkelijk..quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:46 schreef pingu_ het volgende:
Gewoon iedereen guns geven, dan probeert de volgende schutter het vast niet meer.
Nou ja, gapend gat...quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:31 schreef Guard het volgende:
even uit het oog verliezend dat de dader met een gapend gat in hoofd levenloos was aangetroffen
quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:44 schreef ImmovableMind het volgende:
Check ook de comments onderaan die pagina van Guard. Er zijn al diverse Amerikaanse fora waar een aantal studenten beweren dat iedereen wapens moet gaan dragen. Het dragen van wapens is volgens deze mensen de enige 'juiste' oplossing. Als iedereen een wapen draagt dan haalt niemand het in zijn hoofd te schieten.
Is er uberhaupt een kans dat de wapenwet in Amerika wordt aangepast? Hoe denken de democraten over deze wetgeving?
Nou ja het was ook even gechargeerd van mijn kant.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nou ja, gapend gat...
"They also said that the shooter was not carrying identification and his head wounds were so severe that authorities could not immediately identify him."
Sommige bronnen zeggen dat hij twee 9mm pistolen had, ander bronnen hebben het over een 9mm en een .22.
Ik heb te weinig verstand van wapens om te kunnen schatten hoeveel schade dat doet.
Had ik ook gelezen:quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:01 schreef Ephemera het volgende:
ah.. de dader wordt steeds iets meer geïdentificeerd.
Hij schijnt op een padvinder te lijken![]()
quote:She said the gunman "was just a normal-looking kid, Asian, but he had on a Boy Scout-type outfit. He wore a tan button-up vest, and this black vest, maybe it was for ammo or something."
Oh, dat doen die shooters wel vaker. Camouflagekleding aan, kisten... ziet er stoer uit ofzo.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:01 schreef Ephemera het volgende:
ah.. de dader wordt steeds iets meer geïdentificeerd.
Hij schijnt op een padvinder te lijken![]()
I know, gebruikte het alleen als aanknopingspunt voor mijn post.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:58 schreef Guard het volgende:
[..]
Nou ja het was ook even gechargeerd van mijn kant.
Toch "knap" wat iemand daar mee aan kan richten dan.quote:een .22 is klein kaliber (5 mm is de doorsnede van de punt in dit geval).
Nou... als de kogels je om de oren vliegen en je weet ongeveer waar het vandaan komt... Dan zou ik toch wel proberen gericht te schieten.quote:Op dinsdag 17 april 2007 00:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dehumanisatie. En daar heb je meer voor nodig, namelijk constante propaganda dat de tegenstander geen mensen zijn, maar vullis.
Als die mevrouw zo'n pistool heeft, gebruikt de psycho in kwestie gewoon een bom of flikkert wat giftige aerosolen in het ventilatiesysteem. Of schiet vanaf de straat op de school met een raketwerper.quote:
Ja, dat is natuurlijk het enig juistequote:Op dinsdag 17 april 2007 09:55 schreef Re het volgende:
oww weer die hele discussie
ik zie het al voor me, iedereen met doorgeladen guns op een school, er volgt een schietpartij, politie wordt gewaarschuwd en vind ter plekke een situatie waarbij iedereen met getrokken wapen dor school loopt... wat een feest
ach dit soort "incidenten" (<- vreselijk woord om zoiets mee te beschrijven, maar dat gaan ze gebruiken) veranderd niets. De NRA gaat roepen dat wapens de enige manier zijn om je hiertegen te beschermen, tegenstanders zullen roepen dat een verbod op wapens de enige manier is....quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:10 schreef Palomar het volgende:
Ben benieuwd hoelang het nog duurt tot men wapenbezit in de US ook gaat verbieden.. Dit is al de zoveelste massale schietpartij daar. Dan moet toch zelfs bij de conservatieve yanks een lichtje gaan branden....? Natuurlijk kun je als je echt wil toch wel aan een wapen komen, maar de drempel voor impulsieve acties wordt toch een stuk lager.
Kan me wel voorstellen dat burgers op straat wapens gaan dragen om zichzelf te beschermen in zulk soort situaties. Lijkt me niet echt de bedoeling.
Zou kunnen, maar het maakt imo wel duidelijk dat het weinig zinvol is om dit soort gebeurtenissen te gebruiken in een discussie over wapenbezit.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:14 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Als die mevrouw zo'n pistool heeft, gebruikt de psycho in kwestie gewoon een bom of flikkert wat giftige aerosolen in het ventilatiesysteem.
dat is een journalist die op een plek stond waar 'ie niet mocht staanquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:21 schreef worldpimber het volgende:
Newsman met zijn moslimgeblaat, wtf
Maar 1 dader is door zijn kop geschoten en die foto van die andere Aziaat die werd gearresteerd dan
Ik vind dat meer een punt voor de anti-wapen groep. Op deze manier wordt iedereen praktisch gedwongen om steeds brutere wapens te gaan dragen. Want als ze bij een bepaald gebouw of grondgebied besluiten dat er géén (bepaalde) wapens gedragen mogen worden, stromen alle gekken daar naar toe.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het maakt imo wel duidelijk dat het weinig zinvol is om dit soort gebeurtenissen te gebruiken in een discussie over wapenbezit.
In Virginia zijn weinig restricties tegen vuurwapens maar op deze campus waren wapens juist verboden. De pro-wapen groep zal daar gelijk op wijzen. De dader kon er immers vrij zeker van zijn hier geen gewapende mensen aan te treffen.
Ja goede vraag.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:21 schreef worldpimber het volgende:
Newsman met zijn moslimgeblaat, wtf
Maar 1 dader is door zijn kop geschoten en die foto van die andere Aziaat die werd gearresteerd dan
Haha, gare amerikanen ook. De schutter is al dood, maar toch zoeken ze nog naar een zondebokquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja goede vraag.
Dit staat op de BBC
"Police have still not said for sure that the two attacks were linked."
Eén of meerdere schutters?
"Police have one shooter in custody"
het gevaarlijke van die vuurwapens, draait er eentje door dan is het enorm gevaarlijk wanneer zo'n dolgedraaide aan een wapen kan komen, wat makkelijk kan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het maakt imo wel duidelijk dat het weinig zinvol is om dit soort gebeurtenissen te gebruiken in een discussie over wapenbezit.
In Virginia zijn weinig restricties tegen vuurwapens maar op deze campus waren wapens juist verboden. De pro-wapen groep zal daar gelijk op wijzen. De dader kon er immers vrij zeker van zijn hier geen gewapende mensen aan te treffen.
(van Wiki)quote:The first shooting occurred at around 7:15 a.m. EDT in West Ambler Johnston Hall, a co-ed dormitory that houses 895 students, where a woman and a man identified by several newspapers and the social networking site, Facebook[8], as Ryan Christopher "Stack" Clark of Augusta, Georgia were killed.[9][10] About two hours later, shots were reported in a classroom at Norris Hall, an engineering and science building.[2][11] Authorities identified a "person of interest" in the first shooting, who is cooperating with them. According to the Washington Post, this "person of interest" was the boyfriend of the woman in the dorm and was released after cooperating.[12]
It is not yet confirmed whether the first shootings in the dormitory and the later shootings at Norris Hall are related.[13]
En het lijkt er op dat ze nu wel weten wie het is:quote:An eyewitness told the student newspaper, the Collegiate Times, that a gunman shot about 19 people attending a German class in Norris Hall including the teacher.[15][16][17] Eyewitness, Erin Sheehan, who was among the only four people to emerge unscathed from the German class with the rest either being killed or wounded said, the gunman "peeked in twice, earlier in the lesson, like he was looking for someone, somebody, before he started shooting." [18]
quote:At about 4AM EDT April 17, 2007, police have preliminary identification of the killer but are not ready to release it.[28]
Wiki gebruikt alle overige nieuwsbronnen in 1. Alles staat met bronvermelding, kan je daar gewoon nakijken. Maar ik kan ook zelf 30 sites afstruinenquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:42 schreef -skippybal- het volgende:
Tof! Wiki als bron gebruiken tijdens een ontwikkelende situatie![]()
Bijv dat laatste staat ook gewoon op CNN: BLACKSBURG, Virginia (CNN) -- Police have a preliminary identification of the man who methodically shot and killed at least 30 people on the campus of Virginia Tech, but they are not yet ready to release it.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:42 schreef -skippybal- het volgende:
Tof! Wiki als bron gebruiken tijdens een ontwikkelende situatie![]()
[edit DoG] Doe eens normaal wil je???quote:
Ah zo! Dan is er veel verbeterd op Wiki tov de laatste keer dat ik live nieuws dingen volgde eropquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bijv dat laatste staat ook gewoon op CNN: BLACKSBURG, Virginia (CNN) -- Police have a preliminary identification of the man who methodically shot and killed at least 30 people on the campus of Virginia Tech, but they are not yet ready to release it.
Wiki is misschien op dit moment een betere bron aangezien iedereen bronnen moet gebruiken en als je dat niet doet wordt het direct verwijderd. Er wordt ook nergens gespeculeerd op de wiki-pagina, iets wat kranten nog wel eens doen.
Hier krijg ik echt kippenvel vanquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Interview met een overlevende die in de lokaal zat waar de meeste doden zijn gevallen, schijnt veel nieuw licht op wat er allemaal gebeurd is:
http://www.youtube.com/watch?v=wZUAB9m2UtU
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |