Beste kaffer.quote:Op maandag 16 april 2007 18:12 schreef Kaffer het volgende:
[..]
En niet alleen parkieten , mijn vogelkooi wemelt ook van de loodbekjes , napoleontjes , tijgervinkjes , diamantduiven , kwartels ...
Al ooit een kruising tussen een Europese spreeuw en een glansspreeuw gezien![]()
Eén adres![]()
Alleen jammer dat mijn parkieten niet willen kruisen met mijn kwartels , ze schijnen elkaar niet te mogen![]()
Wat die mutaties betreft , als kleurmutaties optreden zijn dat toch mutaties in het DNA , ik denk dus wel dat we ongeveer hetzelfde bedoelen .
Zou je dat dan niet zonder spelfouten doen?quote:Op maandag 16 april 2007 22:05 schreef Triggershot het volgende:
TT aangepast, geen expliciet usergerelateerde topics.
kaffer's visie ? kan dat nie?quote:Op maandag 16 april 2007 22:05 schreef Triggershot het volgende:
Tis laat. ben moe. wat zie ik over het hoofd?quote:Op maandag 16 april 2007 22:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou je dat dan niet zonder spelfouten doen?![]()
Welke zijn er nog meer dan?quote:Op maandag 16 april 2007 22:07 schreef kless het volgende:
[..]
kaffer's visie ? kan dat nie?
haal dan alle naam, merknaam, toppics weg.
darwin einstein e.d. zullen vast ook wel hier en daar beschreven staan.quote:
quote:Op maandag 16 april 2007 22:10 schreef kless het volgende:
[..]
darwin einstein e.d. zullen vast ook wel hier en daar beschreven staan.
quote:Op maandag 16 april 2007 22:05 schreef Triggershot het volgende:
definieer mist een i.quote:Op maandag 16 april 2007 22:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tis laat. ben moe. wat zie ik over het hoofd?
Mijn kwartels en glansspreeuwen laten weten bijzonder verontwaardigd te zijn geen mutatie of allel te mogen zijn , maar ik heb hen gezegd dat het beter is zo .quote:Op maandag 16 april 2007 21:44 schreef barthol het volgende:
Het is een beetje het verschil tussen de begrippen mutant en mutatie.
Bij mutant heb je het over een organisme (mens, dier of plant) die afwijkende kenmerken vertoont (tengevolge van een geselecteerde mutatie) Bij een mutatie heb je het niet over een veranderd organisme (Mens dier of plant) maar over een veranderd allel. Daarom kan een vogeltje nooit een mutatie zijn. Een vogeltje is geen allel. Ook al heeft ie kenmerken die het gevolg zijn van zijn dna.
groet.
NIET DUS.quote:Op maandag 16 april 2007 22:45 schreef Kaffer het volgende:
Hoe je het draait of keert , dieren doen steeds het tegenovergestelde dan wat je vanuit evolutionair standpunt kan verwachten .
En dat is het dus niet .quote:Op maandag 16 april 2007 22:58 schreef wijsneus het volgende:
Evolutie is een BLIND proces, het laat zich niet in jouw waarden vatten.
Heb jij je basisschool wel afgemaakt? Als jij dit logica noemt, krijg ik het donkerbruine vermoeden dat je niet verder dan je veterstrikdiploma bent gekomen.quote:
Dan ga je er wederom vanuit dat inteelt altijd maar een slecht iets is. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Een individueel dier kan gehandicapt zijn als gevolg van inteelt. Dat betekent echter bij lange na niet, dat inteelt leidt tot het gehandicapt raken van een gehele diersoort, om het nog maar niet te hebben over je stelling dat ALLE dieren gehandicapt zouden zijn en dan nog wel als gevolg van die inteelt. Inteelt die bovendien NIET in alle diersoorten gebruikelijk is.quote:Op maandag 16 april 2007 21:15 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Alle dieren zijn gehandicapt door inteelt .
Dat is wat jullie niet begrijpen , jullie hebben boekenwijsheid , van dierlijk gedrag begrijpen jullie niets .
Voorbeeld , kauwenkolonies.
Kauwen leven in kolonies van enkele tientallen dieren die allen familie zijn van elkaar .
In de paartijd worden geen indringers toegelaten .
Jonge trekvogels keren steeds terug naar hun geboortestreek .
Een paar jaar geleden heb ik eens een Britse studie gelezen waaruit bleek dat pimpelmezen bij voorkeir met hun neven en nichten paarden enz...
Zie je dierlijk gedrag is meer dan enkele muffe schemaatjes uit boeken .
Als dieren zich in aparte groepen opsplitsen krijg je genenverarming en op termijn het uitsterven van die groep , nooit een nieuwe soort .
Goed nieuws : ooievaar Germaine is na een aantal jaren in Afrika te hebben geleefd teruggekeerd naar haar geboortestreek Mechelen , waar ze gaat paren met haar directe familie .
Lees dees link :
http://www.ooievaars.vlaanderen.be/
En binnen welke diersoort zou inteelt niet gebruikelijk zijn .quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:44 schreef Petera het volgende:
[..]
Dan ga je er wederom vanuit dat inteelt altijd maar een slecht iets is. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Een individueel dier kan gehandicapt zijn als gevolg van inteelt. Dat betekent echter bij lange na niet, dat inteelt leidt tot het gehandicapt raken van een gehele diersoort, om het nog maar niet te hebben over je stelling dat ALLE dieren gehandicapt zouden zijn en dan nog wel als gevolg van die inteelt. Inteelt die bovendien NIET in alle diersoorten gebruikelijk is.
Je bewering was dan ook dat alle dieren aan inteelt doen. Niet dat binnen elke diersoort inteelt weleens voorkwam.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:33 schreef Kaffer het volgende:
[..]
En binnen welke diersoort zou inteelt niet gebruikelijk zijn .
Ik kan hier voor de hand weg 10 soorten geven die aan inteelt doen , geen enkele soort die het niet doet .
Welke soort doet het niet , ik wacht .
Je weet dus nog steeds niet wat er in de biologie wordt bedoeld met een mutatie? Lees de OP.quote:Op maandag 16 april 2007 23:28 schreef Kaffer het volgende:
Evolutionisten denken dat dieren wezens zijn die in coma liggen waarop ze hun schemaatjes eens kunnen botvieren .
Moesten dieren geen welbepaalde voorkeuren vertonen , het was een blind proces , welnu , het is zo niet .
Toevallig opduikende mutaties kunnen nooit in de dierenwereld , dieren bepalen zelf met wie ze willen paren , en die voorkeur is niet wisselvallig of toevallig .
Hoe zouden mutaties dan toevallig kunnen zijn .
Logica .
Nou en? Wat is er mis mee als oehoe's het graag met hun broer of zus willen doen?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:33 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Ik zal nog eens een voorbeeld geven voor inteelt bij dieren : De oehoe .
Enkele tientallen jaren geleden was de oehoe in Wallonie uitgestorven .
In het naburige Duitsland was er plaatselijk een overbevolking .
Denk je nu dat die oehoe's emigreerden![]()
Helemaal niet , enkele paartjes werden gevangengenomen en uitgezet in Wallonie .
Nu zijn er een 100 paar en is er overbevolking en vooral inteelt , allen zijn afkomstig van enkele ouderparen .
Denk je nu dat die oehoe's emigreren naar andere gebieden .
Nee , oehoe's hebben besloten om standvogels te zijn en blijven ter plaatse , incest of niet .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |