Nou ja, ik heb uiteraard ook geen hands-on experience natuurlijk, maar als dat van dat line-uppen waar is, dan heb ik wel ergens moeite met de gedachtengang "je kan niks doen"quote:Op maandag 16 april 2007 22:16 schreef honderd het volgende:
Toch apart dat in situaties als deze zo goed als iedereen totaal in shock raakt, waar is dan ineens het overlevingsinstinct van de mensen gebleven. Dat vraag ik me serieus af, ik kan me serieus voorstellen dat je het rennen op een gegeven moment ziek bent en deze jongens pakt. Aan de andere kant hopen de meeste natuurlijk dat ze het overleven als ze zich rustig houden.
"Ladies and gentlemen......We've got him!"quote:Op maandag 16 april 2007 22:19 schreef Document1 het volgende:
Wat zei Bush?
Je dacht 'ik trap even een open deur in'?quote:Op maandag 16 april 2007 22:14 schreef Xith het volgende:
Op dit alles in perspectief te plaatsen;
In Irak sterven er gemiddeld 30-50 mensen per dag door aanslagen.
ik heb me er genoeg in verdiept hoor, het feit dat volgens jou de meeste guns waarmee doden vallen illegaal zijn geeft bij mij de vraag, hoe zijn ze illegaal geworden, diefstal van legale wapens. Trouwens volgens mij als de dader de gun van zijn pappa had geleend is deze ook al illegaal...quote:Op maandag 16 april 2007 22:17 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is een voorspelling gebasseerd op kennis van zaken. In de VS zijn 75% van de vuurwapen slachtoffers gedood met een illegaal wapen. En dat was ook bij de meeste voorgaande slachtpartijen het geval.
En wie is hier nou subjectief? Ik durf te wedden dat je je nog nooit hebt verdiept in Amerikaans wapenbezit, nauwelijks feiten kent, nog nooit een wapen hebt vastgehad, nog nooit een wapenbezitter hebt ontmoet, enz enz. En toch denk je dat je het recht heb hierover te oordelen!
Dat is zeker een goed punt, straw purchases en dergelijk. Daar moet ook zoveel mogelijk aan gedaan worden wat mij betreft.quote:Op maandag 16 april 2007 22:19 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En hoeveel van die wapen waren ooit legaal og bedoeld voor de legale markt? Juist...
Wapens zijn monstersquote:Op maandag 16 april 2007 22:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ga gewoon eens gezellig naar een lokale scheitvereniging en dan zie je dat wapens niets met dood en geweld te maken hoeven hebben.
Oh ja, 50% van de Amerikanen heeft natuurlijk schieten als hobbyquote:Op maandag 16 april 2007 22:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ga gewoon eens gezellig naar een lokale scheitvereniging en dan zie je dat wapens niets met dood en geweld te maken hoeven hebben.
quote:wa·pen (het ~, ~en/~s)
1 voorwerp om mee te vechten, om zich mee te verdedigen => strijdmiddel
2 herkenningsteken van een adellijk geslacht, een gewest, een stad, een land enz. => familiewapen, stamwapen
3 legeronderdeel met een gespecificeerde gevechtstaak
Schietverenigingen moeten afgeschaft worden.quote:Op maandag 16 april 2007 22:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Daar leer je hoe je die Glock weer UIT je endeldarm krijgtquote:Op maandag 16 april 2007 22:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ga gewoon eens gezellig naar een lokale scheitvereniging
Beetje blikjes schieten is wel leuk hoorquote:Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef -skippybal- het volgende:
Oh ja, 50% van de Amerikanen heeft natuurlijk schieten als hobby
Ik denk dat zelfverdediging en jagen nog voor sport komen als redenen voor wapenbezit in de VS. Heb je problemen met zelfverdediging en/of jagen?quote:Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oh ja, 50% van de Amerikanen heeft natuurlijk schieten als hobby
De gebruiker bepaalt waar hij iets voor gebruikt.quote:En:
[..]
Dat wel ja. Maar daar heb je toch echt geen M16 voor nodig.quote:Op maandag 16 april 2007 22:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Beetje blikjes schieten is wel leuk hoormaar dat kan ook met een luchtdruk geweer met kaliber rijstkorrel.
quote:Op maandag 16 april 2007 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
"Ladies and gentlemen......We've got him!"
Als aanvallers niet over vuurwapens meer kunnen beschikken zijn vuurwapens ook niet nodig voor zelfverdediging...quote:Op maandag 16 april 2007 22:23 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfverdediging en jagen nog voor sport komen als redenen voor wapenbezit in de VS. Heb je problemen met zelfverdediging en/of jagen?
[..]
De gebruiker bepaalt waar hij iets voor gebruikt.
http://www.a-human-right.com/s_monopoly.jpgquote:Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Schietverenigingen moeten afgeschaft worden.
Alle wapenprodukties voor commercieel gebruikt moeten aan banden gelegd worden.
Eigenlijk moeten alle wapens verwijderd worden uit deze wereld, maar goed dat is te naief helaas om dat te willen. Maar wapenproduktie moet enkel en alleen voor agenten en militairen zijn.
Waarom? Ik vind schieten leuk, ik doe het al jaren.quote:Je gaat maar lekker darten of kruisboogschieten.
Zo'n verhaal, net als die jongen die in zijn arm geschoten werd, ontkracht wat mij betreft de hypothese van "gewoon op een rijtje en boem boem boem één voor één"quote:Op maandag 16 april 2007 22:23 schreef 2Drix het volgende:
Zit net ff op Fox te kijken, hoor net een ziek verhaal van een vriendin van iemand die in het lokaal was waar geschoten werd....
Zij was 1 van de 4 overlevenden in het lokaal, ze overleefde door net te doen of ze ook was dood geschoten...en bleef dus een tijdje stil liggen tussen de lichamen![]()
Da's origineel Nederlandsquote:Op maandag 16 april 2007 22:26 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ipv steeds verder excaleren moet je het probleem bij de bron aanpakken
Zelfverdeding? Halve paramilitairistische vakanties doen met M16 en granataten noem ik nou niet echt zelfverdeding.quote:Op maandag 16 april 2007 22:23 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfverdediging en jagen nog voor sport komen als redenen voor wapenbezit in de VS. Heb je problemen met zelfverdediging en/of jagen?
[..]
98% van de vuurwapens heeft als primair doel kogels afschieten die mensen minimaal kunnen vervonden.quote:De gebruiker bepaalt waar hij iets voor gebruikt.
enigszins afhankelijk van hoe ernstig je er zelf aan toe bent, maar idd jaquote:Op maandag 16 april 2007 22:28 schreef Damzkieee het volgende:
Dood houden in zo'n situatie is enorm knap trouwens.
Ik denk dat ik dat nooit zou kunnen. Ik zou te snel ademhalen of op een andere manier niet echt dood lijken.quote:Op maandag 16 april 2007 22:28 schreef Damzkieee het volgende:
Dood houden in zo'n situatie is enorm knap trouwens.
Omdat voor mensen als jij er zoveel wapens in omloop zijn, wapens die in verkeerd gebruik eindigen.quote:Op maandag 16 april 2007 22:27 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
http://www.a-human-right.com/s_monopoly.jpg
[..]
Waarom? Ik vind schieten leuk, ik doe het al jaren.
Messen moeten ook verboden worden. En stukken hout. En auto's. En electriciteit. En lucifers.quote:Op maandag 16 april 2007 22:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Omdat voor mensen als jij er zoveel wapens in omloop zijn, wapens die in verkeerd gebruik eindigen.
En nu niet weer piepen over je vrijheid. Je kan niet alles hebben, al helemaal niet als de schaduwzijde ervan duizenden doden zijn per jaar.
Je kan prima schijfschieten met minder dodelijke wapens.
(semi-)automatics moeten al helemaal algeheel verboden worden.
Ja, die van op het rijtje zullen het wel niet meer na kunnen vertellen.quote:Op maandag 16 april 2007 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n verhaal, net als die jongen die in zijn arm geschoten werd, ontkracht wat mij betreft de hypothese van "gewoon op een rijtje en boem boem boem één voor één"
Wat is dit nou voor een debiele reactiequote:Op maandag 16 april 2007 22:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Messen moeten ook verboden worden. En stukken hout. En auto's. En electriciteit. En lucifers.
is dat van dat rijtje echt waar? Ik hoorde of las ergens dat dat helemaal niet waar was..quote:Op maandag 16 april 2007 22:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, die van op het rijtje zullen het wel niet meer na kunnen vertellen.![]()
quote:Op maandag 16 april 2007 22:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Messen moeten ook verboden worden. En stukken hout. En auto's. En electriciteit. En lucifers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |