abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2007 @ 14:24:24 #151
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49100272
quote:
Op zondag 6 mei 2007 07:43 schreef xienix84 het volgende:
Cool! Hoe heette hij? Ik ken nl maar een andere Nederlander in Sendai die er nu zou moeten zijn eigenlijk. Maar goed, ik ken ook niet iedereen natuurlijk

Green shamrock ken ik wel. Leuke tentl. T schijnt trouwens dat r hier in Nederland en Belgie een schaarste aan Hoegaarden is door t vele goeie weer. Maar wauw, wat een feestweek,slecht 6 uur per dag werken:) Voor mij was de Golden week echt een van mijn mooiste momenten in Japan.
Jeroen heet ie...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 7 mei 2007 @ 14:24:57 #152
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49100297
quote:
Op zondag 6 mei 2007 13:23 schreef SHE het volgende:
Dikke vette TVP!

Ik kan niet wachten
Wanneer ga je?
  maandag 7 mei 2007 @ 14:28:46 #153
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49100436
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:09 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Goed totaal off-topic, maar dan kunnen we iedereen in Japan even op de hoogte stellen:

Hoegaarden heeft een nieuwe fabriek in Belgiė, maar het lukt ze niet om daar de goede hoegaarden te brouwen. Het bier is of te bruin, danwel verkeerd van smaak. Uit noodzaak zijn ze dus weer gaan produceren in de oude fabriek waarvan de capaciteit sowieso al vrij klein was. Deze brouwerij had al lang een hoegaarden museum moeten zijn. In combinatie met het mooie weer heb ik al weken geen hoegaarden meer in mijn supermarkt gezien. Geeft niet, het is toch niet te zuipen; die mij maar paulaner of korenwolf.

Maar goed Asahi is ook erg lekker bij warm bier. Gelukkig verkopen ze in Nederland tegenwoordig bij elke toko Asahi, en heb ik een toko om de hoek zitten. Ze zouden me alleen echt blij maken als ze pocari sweat zouden gaan verkopen, maar daar zoek ik nu al bijna een jaar naar....
Hier in Sendai hebben ze hoegaarden van de tap Alleen de tapkunsten

Ff een andere vraag... wie heeft er ervaring met tebori?
Ik zoek me rot, maar kan nix vinden... Het enige wat een beetje toegankelijk is, is Horiyoshi III in Yokohama. Er moeten er meer zijn, maar dat is vaak 'ondergronds' en heb je 'contacten' nodig.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:38:33 #154
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_49100836
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:28 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Hier in Sendai hebben ze hoegaarden van de tap Alleen de tapkunsten

Ff een andere vraag... wie heeft er ervaring met tebori?
Ik zoek me rot, maar kan nix vinden... Het enige wat een beetje toegankelijk is, is Horiyoshi III in Yokohama. Er moeten er meer zijn, maar dat is vaak 'ondergronds' en heb je 'contacten' nodig.
Een vriend van me heeft een tattoo laten zetten in Saitama (iets boven Tokyo) (Irezumi bedoel je?). Dit was idd via via gegaan. Die jongen die dat deed heb ik nog ontmoet. Hele aardige vent, heb zijn meishi hier nog liggen. Momentje..... Hier is zijn website: http://www.13project.com. Zijn Gallery staat een wachtwoord op. Hij heeft namelijk nogal wat Yakuza klanten vertelde hij me, bijna maandelijks heeft ie de politie op de stoep staan met foto's van een lijk (met tattoo's) met de vraag of hij die heeft gezet en of hij die persoon kent.

Maar onder Art gallery heeft hij een aantal foto's staan van zijn werk. Die foto's zijn trouwens gemaakt door die vriend van me.

Moet trouwens heeeel erg veel piijn doen.

EDIT:
Hier heb ik destijds nog een stukje over geschreven op mijn weblog:
http://tokyovincent.blogspot.com/2006/07/irezumi.html
  maandag 7 mei 2007 @ 14:57:23 #155
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49101563
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:38 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft een tattoo laten zetten in Saitama (iets boven Tokyo) (Irezumi bedoel je?). Dit was idd via via gegaan. Die jongen die dat deed heb ik nog ontmoet. Hele aardige vent, heb zijn meishi hier nog liggen. Momentje..... Hier is zijn website: http://www.13project.com. Zijn Gallery staat een wachtwoord op. Hij heeft namelijk nogal wat Yakuza klanten vertelde hij me, bijna maandelijks heeft ie de politie op de stoep staan met foto's van een lijk (met tattoo's) met de vraag of hij die heeft gezet en of hij die persoon kent.

Maar onder Art gallery heeft hij een aantal foto's staan van zijn werk. Die foto's zijn trouwens gemaakt door die vriend van me.

EDIT:

Held! Thanks! Irezumi is de algemene benaming voor tatoeėren. Tebori (ww.) is het met een bamboestokje aanbrengen van een tattoo. De tattoo zelf heet horimono (zelfst. nw.).

Ik kan helaas geen kanji lezen, maar ik vraag het een vriend wel... mijn labmates willen er volgens mij niks mee te maken hebben

Kan ik 'm denk je benaderen?

Edit/
quote:
Mijn periode hier is mentaal slopend, dus dit zou er perfect bij passen

[ Bericht 8% gewijzigd door Doodkapje op 07-05-2007 15:15:16 ]
  maandag 7 mei 2007 @ 16:19:10 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_49104869
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:24 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Wanneer ga je?
En voor hoe lang en waar naartoe?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_49107141
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:19 schreef speknek het volgende:

[..]

En voor hoe lang en waar naartoe?
verkapte Utreggers in Japan topic!
pi_49126753
Geen suggesties wat betreft artiesten van traditionele Japanse muziek?
なんだっけ
  dinsdag 8 mei 2007 @ 02:35:21 #159
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49130147
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 00:03 schreef Crashcat het volgende:
Geen suggesties wat betreft artiesten van traditionele Japanse muziek?
Probeer de Yoshida twins... shamisen
pi_49130210
tvp..
  dinsdag 8 mei 2007 @ 04:57:24 #161
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49130456
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:38 schreef Binsentu het volgende:

[..]

EDIT:
Ik heb je even ge-PM'ed hierover
  vrijdag 11 mei 2007 @ 04:55:19 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_49256140
Doodkapje, is jullie lab ook een halve woon/slaapkamer? Een van de PhD studenten ligt al de hele ochtend languit op de bank te slapen, ik denk niet dat ie thuis is geweest vannacht .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:14:57 #163
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49292891
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 04:55 schreef speknek het volgende:
Doodkapje, is jullie lab ook een halve woon/slaapkamer? Een van de PhD studenten ligt al de hele ochtend languit op de bank te slapen, ik denk niet dat ie thuis is geweest vannacht .
Nee helaas... ik heb wel meer van dit soort dingen gehoord van labmates die ergens anders hebben gewerkt. Dit lab is zelfs in Japan extreem, hoorde ik van mensen van andere labs... dus nee... geen bank of bed waar je uit kunt rusten hier... mensen liggen gewoon op hun laptop of boeken te pitten

Verdomme het is alweer zaterdag... ff cellen doorzetten en dan shoppen
pi_49326080
Xienix84 meldt zich

Wij hadden twee banken in ons lab die regelmatig 's ochtends vroeg bezet waren. Vooral rond de tijd dat hun masterthesis, PhD thesis moest worden ingeleverd. De eerste keer dat ik dat meemaakte was ik ook wel erg verbaasd hoor. Natuurlijk werden die banken ook gebruikt voor zatte labmates na een feestje.

Maar inderdaad werkten ze vaak tot laat in de nacht door en bleven dan slapen. Mijn lab had sowieso in de studentenkamer een mooie keuken, grote eettafel en twee goedgevulde koelkasten(waaronder standaard whiskey en gin). Altijd wat blikjes bier en een zooi flessen wijn. Voor als het nodig mocht zijn,...

Maar het was leuk ingericht en leuk om samen in een ruimte te werken/eten en zo.
  zondag 13 mei 2007 @ 14:46:22 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_49330660
Ja. Ik moet wel zeggen, de hele Japanse werkcultuur trekt me voor geen meter, ik werk om te leven, liefst zo min mogelijk en meer lui dan moe. Maar de manier waarop ze het inkleden, meestal werken ze wel lang maar niet superhard, en vaak banken in het lab en alcohol en (in ons geval) allemaal spelcomputers.. Het is wel een prettiger werkklimaat zelf. Je moet wat natuurlijk als je collegae ook je enige sociale leven inhoudt, maar toch.
pi_49349219
Wat krijg je als je in Japan een camera op een sushi conveyor belt zet.

Dit dus
なんだっけ
pi_49350000
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:55 schreef Crashcat het volgende:
Wat krijg je als je in Japan een camera op een sushi conveyor belt zet.

Dit dus
Grappig idee

Je kan ook wel zien dat japanners wat terughoudend zijn, vooral de oudere mensen.
  maandag 14 mei 2007 @ 02:17:20 #168
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49351582
quote:
Op zondag 13 mei 2007 14:46 schreef speknek het volgende:
Ja. Ik moet wel zeggen, de hele Japanse werkcultuur trekt me voor geen meter, ik werk om te leven, liefst zo min mogelijk en meer lui dan moe. Maar de manier waarop ze het inkleden, meestal werken ze wel lang maar niet superhard, en vaak banken in het lab en alcohol en (in ons geval) allemaal spelcomputers.. Het is wel een prettiger werkklimaat zelf. Je moet wat natuurlijk als je collegae ook je enige sociale leven inhoudt, maar toch.
Hier hebben de collegae onderling weinig sociaal contact
  maandag 14 mei 2007 @ 04:28:22 #169
8369 speknek
Another day another slay
pi_49352208
Nee, hier ook niet. Misschien had ik er bij moeten zetten "Als japanners tenminste open, joviale mensen waren die makkelijk nieuwe vrienden maken, dan zou het wel aardig werken" .
  maandag 14 mei 2007 @ 05:39:05 #170
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49352270
quote:
Op maandag 14 mei 2007 04:28 schreef speknek het volgende:
Nee, hier ook niet. Misschien had ik er bij moeten zetten "Als japanners tenminste open, joviale mensen waren die makkelijk nieuwe vrienden maken, dan zou het wel aardig werken" .
Laatst was er nog een razzia om alle niet-wetenschappelijk tijdschriften uit de lunchkamer te verwijderen. Dat was niet wetenschappelijk verantwoord en hoort dus ook niet op het lab thuis... Daar gaat mijn Hot Pepper dus (Magazine met kortingsbonnen voor restaurants, kappers e.d.)
  maandag 14 mei 2007 @ 05:53:59 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_49352279
! Hier staat het halve lab vol met Mangaboeken (maar ik geloof dat onze professor ook wel als heel relaxt te boek staat). Oh dus dat is de Hot Pepper, zie hem wel altijd staan namelijk. Hij's gratis toch?
  maandag 14 mei 2007 @ 06:45:40 #172
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49352342
quote:
Op maandag 14 mei 2007 05:53 schreef speknek het volgende:
! Hier staat het halve lab vol met Mangaboeken (maar ik geloof dat onze professor ook wel als heel relaxt te boek staat). Oh dus dat is de Hot Pepper, zie hem wel altijd staan namelijk. Hij's gratis toch?
Is niet grappig Nu ben ik gedwongen om te Fok!ken als ik even iets anders wil lezen...
Hot Pepper is gratis ja... zitten leuke kortingen bij.
  maandag 14 mei 2007 @ 06:50:37 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_49352347
Kan jij dan Kanji lezen? Ik denk dat ik voor driekwart van de kortingen geen idee heb wat of waar het is .
  maandag 14 mei 2007 @ 07:44:48 #174
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49352520
quote:
Op maandag 14 mei 2007 06:50 schreef speknek het volgende:
Kan jij dan Kanji lezen? Ik denk dat ik voor driekwart van de kortingen geen idee heb wat of waar het is .
Ik kan uit de Kanji opmaken in welke 'ward' de winkel staat en ook wat voor korting er is. Meestal zetten ze er een plattegrondje bij met een bekend gebouw erop (warenhuis, station etc.) dus meestal is het wel te vinden.

Als je bijv een bonnetje ziet met コース: 2時30分 2,500円 en een foto met gegrild vlees, dan kun je er van uitgaan dat het 2,5 uur vlees bunkeren is voor 2.500 yen. Vaak staat er dan ook nog bij wat er bij inbegrepen is...

EDIT: Maar voor de rest heb ik niet zoveel met Kanji
Leuk anekdote: Ik was een protocol aan het lezen en buffertjes voor mijn proeven aan het maken. Vraag ik: "Sensei, what does this mean?"
sensei: "Oh yeah, much toxic..."
ik:

Soms is het essentieel...
  maandag 14 mei 2007 @ 07:58:09 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_49352584
! Ik moet het toch eens een keer gaan leren... Op zich herken ik de tekens voor dag, uur, minuut en yen nu ook wel, maar bijvoorbeeld die tekst daarvoor, daar kan ik net uithalen dat het Katakana is vanwege het verlengingsstreepje. Daar houdt het dan wel bij op. Hier binnen de universiteit hebben ze wel een Japanse les voor familymembers ( ), maar ik ben bang dat ik dan tussen de Indische huisvrouwen zit die na drie weken nog steeds bij de correcte uitspraak van "Hai" zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')