Jeroen heet ie...quote:Op zondag 6 mei 2007 07:43 schreef xienix84 het volgende:
Cool! Hoe heette hij? Ik ken nl maar een andere Nederlander in Sendai die er nu zou moeten zijn eigenlijk. Maar goed, ik ken ook niet iedereen natuurlijk![]()
Green shamrock ken ik wel. Leuke tentl. T schijnt trouwens dat r hier in Nederland en Belgie een schaarste aan Hoegaarden is door t vele goeie weer. Maar wauw, wat een feestweek,slecht 6 uur per dag werken:) Voor mij was de Golden week echt een van mijn mooiste momenten in Japan.
Hier in Sendai hebben ze hoegaarden van de tapquote:Op maandag 7 mei 2007 09:09 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Goed totaal off-topic, maar dan kunnen we iedereen in Japan even op de hoogte stellen:
Hoegaarden heeft een nieuwe fabriek in Belgiė, maar het lukt ze niet om daar de goede hoegaarden te brouwen. Het bier is of te bruin, danwel verkeerd van smaak. Uit noodzaak zijn ze dus weer gaan produceren in de oude fabriek waarvan de capaciteit sowieso al vrij klein was. Deze brouwerij had al lang een hoegaarden museum moeten zijn. In combinatie met het mooie weer heb ik al weken geen hoegaarden meer in mijn supermarkt gezien. Geeft niet, het is toch niet te zuipen; die mij maar paulaner of korenwolf.
Maar goed Asahi is ook erg lekker bij warm bier. Gelukkig verkopen ze in Nederland tegenwoordig bij elke toko Asahi, en heb ik een toko om de hoek zitten. Ze zouden me alleen echt blij maken als ze pocari sweat zouden gaan verkopen, maar daar zoek ik nu al bijna een jaar naar....
Een vriend van me heeft een tattoo laten zetten in Saitama (iets boven Tokyo) (Irezumi bedoel je?). Dit was idd via via gegaan. Die jongen die dat deed heb ik nog ontmoet. Hele aardige vent, heb zijn meishi hier nog liggen. Momentje..... Hier is zijn website: http://www.13project.com. Zijn Gallery staat een wachtwoord op. Hij heeft namelijk nogal wat Yakuza klanten vertelde hij me, bijna maandelijks heeft ie de politie op de stoep staan met foto's van een lijk (met tattoo's) met de vraag of hij die heeft gezet en of hij die persoon kent.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hier in Sendai hebben ze hoegaarden van de tap![]()
![]()
Alleen de tapkunsten
![]()
Ff een andere vraag... wie heeft er ervaring met tebori?
Ik zoek me rot, maar kan nix vinden... Het enige wat een beetje toegankelijk is, is Horiyoshi III in Yokohama. Er moeten er meer zijn, maar dat is vaak 'ondergronds' en heb je 'contacten' nodig.![]()
quote:Op maandag 7 mei 2007 14:38 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft een tattoo laten zetten in Saitama (iets boven Tokyo) (Irezumi bedoel je?). Dit was idd via via gegaan. Die jongen die dat deed heb ik nog ontmoet. Hele aardige vent, heb zijn meishi hier nog liggen. Momentje..... Hier is zijn website: http://www.13project.com. Zijn Gallery staat een wachtwoord op. Hij heeft namelijk nogal wat Yakuza klanten vertelde hij me, bijna maandelijks heeft ie de politie op de stoep staan met foto's van een lijk (met tattoo's) met de vraag of hij die heeft gezet en of hij die persoon kent.
Maar onder Art gallery heeft hij een aantal foto's staan van zijn werk. Die foto's zijn trouwens gemaakt door die vriend van me.
Moet trouwens heeeel erg veel piijn doen.
EDIT:
Hier heb ik destijds nog een stukje over geschreven op mijn weblog:
http://tokyovincent.blogspot.com/2006/07/irezumi.html
Mijn periode hier is mentaal slopend, dus dit zou er perfect bij passenquote:Moet trouwens heeeel erg veel piijn doen.
En voor hoe lang en waar naartoe?quote:
Probeer de Yoshida twins... shamisenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:03 schreef Crashcat het volgende:
Geen suggesties wat betreft artiesten van traditionele Japanse muziek?
Ik heb je even ge-PM'ed hieroverquote:Op maandag 7 mei 2007 14:38 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft een tattoo laten zetten in Saitama (iets boven Tokyo) (Irezumi bedoel je?). Dit was idd via via gegaan. Die jongen die dat deed heb ik nog ontmoet. Hele aardige vent, heb zijn meishi hier nog liggen. Momentje..... Hier is zijn website: http://www.13project.com. Zijn Gallery staat een wachtwoord op. Hij heeft namelijk nogal wat Yakuza klanten vertelde hij me, bijna maandelijks heeft ie de politie op de stoep staan met foto's van een lijk (met tattoo's) met de vraag of hij die heeft gezet en of hij die persoon kent.
Maar onder Art gallery heeft hij een aantal foto's staan van zijn werk. Die foto's zijn trouwens gemaakt door die vriend van me.
Moet trouwens heeeel erg veel piijn doen.
EDIT:
Hier heb ik destijds nog een stukje over geschreven op mijn weblog:
http://tokyovincent.blogspot.com/2006/07/irezumi.html
Nee helaas... ik heb wel meer van dit soort dingen gehoord van labmates die ergens anders hebben gewerkt. Dit lab is zelfs in Japan extreem, hoorde ik van mensen van andere labs... dus nee... geen bank of bed waar je uit kunt rusten hier... mensen liggen gewoon op hun laptop of boeken te pittenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 04:55 schreef speknek het volgende:
Doodkapje, is jullie lab ook een halve woon/slaapkamer? Een van de PhD studenten ligt al de hele ochtend languit op de bank te slapen, ik denk niet dat ie thuis is geweest vannacht.
Grappig ideequote:Op zondag 13 mei 2007 23:55 schreef Crashcat het volgende:
Wat krijg je als je in Japan een camera op een sushi conveyor belt zet.
Dit dus
Hier hebben de collegae onderling weinig sociaal contactquote:Op zondag 13 mei 2007 14:46 schreef speknek het volgende:
Ja. Ik moet wel zeggen, de hele Japanse werkcultuur trekt me voor geen meter, ik werk om te leven, liefst zo min mogelijk en meer lui dan moe. Maar de manier waarop ze het inkleden, meestal werken ze wel lang maar niet superhard, en vaak banken in het lab en alcohol en (in ons geval) allemaal spelcomputers.. Het is wel een prettiger werkklimaat zelf. Je moet wat natuurlijk als je collegae ook je enige sociale leven inhoudt, maar toch.
Laatst was er nog een razzia om alle niet-wetenschappelijk tijdschriften uit de lunchkamer te verwijderen. Dat was niet wetenschappelijk verantwoord en hoort dus ook niet op het lab thuis... Daar gaat mijn Hot Pepper dus (Magazine met kortingsbonnen voor restaurants, kappers e.d.)quote:Op maandag 14 mei 2007 04:28 schreef speknek het volgende:
Nee, hier ook niet. Misschien had ik er bij moeten zetten "Als japanners tenminste open, joviale mensen waren die makkelijk nieuwe vrienden maken, dan zou het wel aardig werken".
Is niet grappigquote:Op maandag 14 mei 2007 05:53 schreef speknek het volgende:! Hier staat het halve lab vol met Mangaboeken (maar ik geloof dat onze professor ook wel als heel relaxt te boek staat). Oh dus dat is de Hot Pepper, zie hem wel altijd staan namelijk. Hij's gratis toch?
Ik kan uit de Kanji opmaken in welke 'ward' de winkel staat en ook wat voor korting er is. Meestal zetten ze er een plattegrondje bij met een bekend gebouw erop (warenhuis, station etc.) dus meestal is het wel te vinden.quote:Op maandag 14 mei 2007 06:50 schreef speknek het volgende:
Kan jij dan Kanji lezen? Ik denk dat ik voor driekwart van de kortingen geen idee heb wat of waar het is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |