abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 20:43:35 #196
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_48901990
hey, da's een hoog cijfer voor een Kurosawa, voor jouw doen...
Sheridana +1
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:58:56 #197
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_48902582
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:43 schreef Sokolsky het volgende:
hey, da's een hoog cijfer voor een Kurosawa, voor jouw doen...
Het is dan ook een van de beste Kurosawa's die ik ken. Ik kan niet zo goed tegen zijn samurai-films en vind Ikiru een mislukte poging om Ozu na te apen. Nora inu, Yoidore tenshi en Dodeskaden vond ik ook heel sterk .
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 21:02:43 #198
4571 Sokolsky
pi_48902739
A Face in the Crowd is trouwens erg goed.
Sheridana +1
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:54:17 #199
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_48905120
Notes on a Scandal
Je moet wel redelijk verknipt zijn dat als je normaal getrouwd bent dat je je laat gaan en vrijt met een van je van leerlingen.

Die oudere docente (Dench) die vriendschap probeert te zoeken bij haar heeft ook gewoon bij bedoelingen.
De climax is wel vernederend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / imdb 7.5

'n Beetje Verliefd
Zonder meer een tegenvaller. Schnitzelparadijs was nog grappig. Maar hier vond ik de alochtone kleinzoon gewoon
niet passend. De troel van Mama is boos is ook in de 20 jaar gemeter veranderd.

Kleinzoon regelt een date voor z''n opa. Zij gaat er meteen voor. Eigenlijk voor dat de dochters weten van het geheel heeft opa al besloten te trouwen. Totaal holle personages, al heeft opa nog wel enig sympathie.

cijfer 4.5 / 5.1

A Night in Compton (2004)
Welke trieste onverlaat zet deze film zo prominent in de schappen van de videotheek. (Ten eerste is het al 3 jaar oud)
Oke oke ik heb hem gehuurd.

Maar dit is zelfs voor een liefhebber van trieste films was dit ECHT geen doorkomen aan. Mijn god. Het ziet er zo home-made uit. Acteurs, acteurs, GTST is beter zonder enig twijfel. We hebben het gedrocht na 45 minuten uitgezet, we konden het niet langer verdragen. Dit is gewoon beyond slecht.

Dit is een goed voorbeeld van een film waarbij ik negatieve sterren wil gaan uitdelen. Er zelfs niet eens iets triest waardoor heb juist wel weer grappig is.

Met het terug brengen van de DVD, heb ik alle dozen gepakt uit de schappen en op de toonbank gelegd en met KLEM gezegd van dat die als de sodemieter onder toonbank moet en dat dit klandizie gaat kosten als men het terugzet.

cijfer 1,0 / imdb 3.0

300 (2006)
Mooie visuals, het geeft echt de sfeer van een strip uit. Bloedspatters is cool gerenderd.

cijfer 7.5 / imdb 7.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:55:06 #200
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_48905161
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:58 schreef Flitspaal het volgende:

[..]

Het is dan ook een van de beste Kurosawa's die ik ken. Ik kan niet zo goed tegen zijn samurai-films en vind Ikiru een mislukte poging om Ozu na te apen. Nora inu, Yoidore tenshi en Dodeskaden vond ik ook heel sterk .
En the Bad Sleep Well? Als je die nog niet gezien, heb is dat ook wel een aanradertje.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:25:47 #201
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_48906785
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:13 schreef Flitspaal het volgende:
Het was een rustige maand door diverse redenen. Onder andere verkrijgen van muziek-dvd's .
Welke muziek-dvd's?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:55:33 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_48911554
Vanavond in de sneak: Alatriste
Onsamenhangend verhaal over een Spaanse soldaat in de zeventiende eeuw en diens pleegzoon. Ze raken verwikkeld in wat vage intriges rond het Spaanse koningshuis en de Spaanse Inquisitie (nobody expects the...) en zitten ieder achter een vrouw aan die ze niet kunnen krijgen en dan weer wel en dan weer niet en dan weer wel...
Ik was niet onder de indruk, en dat ik in een van de eerste scenes een groen nooduitgangbordje zag hangen in een hal van een kasteel hielp vast ook niet mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 2 mei 2007 @ 01:03:51 #203
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_48913302
Ik heb de afgelopen 2 maanden slechts 13 films bekeken... Dat is niet erg veel, maar wel genoeg voor een heuse top 13!!

1. All About Eve (Mankiewicz) ****
2. Ningen No Joken II (Kobayashi) ****
3. The Shop Around the Corner (Lubitsch) ****
4. The Untouchables (De Palma) ***1/2
5. The FIfth Element (Besson) ***1/2
6. Gaslight (Cukor) ***1/2
7. Raiders of the Lost Ark (Spielberg) ***1/2
8. Dead Poets Society (Weir) ***1/2
9. Nue Propriété (Lafosse) ***
10. Indiana Jones and the Temple of Doom (Spielberg) ***
11. Inland Empire (Lynch) **1/2
12. The Comfort of Strangers (Schrader) **1/2
13. Barnyard (Oedekerk) **1/2

Zoiets
  woensdag 2 mei 2007 @ 06:07:31 #204
22273 Dizer
Save the beard!
pi_48915285

Epic Movie
Uuhm. Ja. Zeer slechte film. Punt.
Oh ja, toch wel vermakelijk als je in een melige bui bent. Want dat was ik. En ik heb hard gelachen.
Grootste minpunt: alle rapnummers erdoorheen.
IMDB 2.1 / Dizer 4.0
Friends don't let friends remain beardless...
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 07:50:09 #205
4571 Sokolsky
pi_48915743
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 01:03 schreef laurenzo85 het volgende:
11. Inland Empire (Lynch) **1/2
Hey, dat heb ik nog niet vaak gezien

Waar heb je Gaslight trouwens vandaan?
Sheridana +1
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:33:51 #206
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_48917256
Gisteravond alweer het eerste topperrrtje van de maand.

Gisteravond The Namesake in de bioscoop. Mooi familiedrama over verschillende generaties uit een Indiaas gezin dat naar Amerika komt (dan nog zonder kinderen) het verblijf in Amerika, het verlangen naar huis e.d. Het contrast tussen beide werelden komt mooi in beeld, en het spel is ook erg mooi. Aanrader! Zeker voor de La Meglio fans, alleen duurt deze maar 2 uur.

Ben benieuwd wat Spiderman 3 vanavond te bieden heeft.
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:06:51 #207
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_48918011
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En the Bad Sleep Well? Als je die nog niet gezien, heb is dat ook wel een aanradertje.
Die heb ik nog niet gezien .
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:25 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Welke muziek-dvd's?
Megadeth - That One Night - Live in Buenos Aires
De dvd van Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob

Een dvd van The Hollies, maar die was zo slecht dat ik blij was dat ik hem alleen als test had.

En dan had nog iemand het optreden van Pearl Jam op Pinkpop in 1992 op dvd gezet.
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond in de sneak: Alatriste
Onsamenhangend verhaal over een Spaanse soldaat in de zeventiende eeuw en diens pleegzoon. Ze raken verwikkeld in wat vage intriges rond het Spaanse koningshuis en de Spaanse Inquisitie (nobody expects the...) en zitten ieder achter een vrouw aan die ze niet kunnen krijgen en dan weer wel en dan weer niet en dan weer wel...
Ik was niet onder de indruk, en dat ik in een van de eerste scenes een groen nooduitgangbordje zag hangen in een hal van een kasteel hielp vast ook niet mee.
Het was voor mij de slechtste film van april. Wat onsamenhangend inderdaad.
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:11:07 #208
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_48918107
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:33 schreef RuneRose het volgende:

Gisteravond The Namesake in de bioscoop.
Waar???

Het boek was prachtig, en sinds ik twee jaar geleden hoorde dat de regisseur van het eveneens schitterende Monsoon Wedding zich met de verfilming bezig ging houden, zit ik te popelen om het resultaat te zien!
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:27:49 #209
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_48918585
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:11 schreef Frollo het volgende:

[..]

Waar???

Het boek was prachtig, en sinds ik twee jaar geleden hoorde dat de regisseur van het eveneens schitterende Monsoon Wedding zich met de verfilming bezig ging houden, zit ik te popelen om het resultaat te zien!
Was in de voorpremiere bij Film by the Sea door het jaar. Is vanaf 10 mei in de bios hier.
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:31:08 #210
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_48918681
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:27 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Was in de voorpremiere bij Film by the Sea door het jaar. Is vanaf 10 mei in de bios hier.
Thanks!

Première op 10 mei, dat wist ik, en daarom was ik ook zo verbaasd dat jij 'm al gezien had. Maar nu snap ik hoe het zit.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:14:00 #211
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_48920135
Alatriste
Gisteravond bij ziggyziggyziggy in de zaal ook deze gezien. Ik was eerst blij dat het geen romcom was, want die komen echt te vaak in de sneak. Ik was eerst dus blij, maar als snel bleek dat ik te snel juichte. De film kon de hele 2,5 uur niet echt boeien, was het telkens net niet en was echt langdraaaaaadig. De aankleding en zwaardgevechten waren daarintegen wel mooi en alles was lekker rauw. Ook een Viggo Mortensen die spaans spreekt had ik geheel niet verwacht maar het was zeer overtuigend. Deze dingetjes zorgen voor een kleine zes. Het had heel mooi kunnen wezen, maar het verhaal doet de film geheel de das om.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:17:44 #212
45532 ziggyziggyziggy
pi_48920264
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:14 schreef hornage het volgende:
Alatriste
Gisteravond bij ziggyziggyziggy in de zaal ook deze gezien.

* ziggyziggyziggy checkt fotoboek: volgens mij heb ik je wel zien lopen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:54:41 #213
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_48921602
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:50 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Hey, dat heb ik nog niet vaak gezien

Waar heb je Gaslight trouwens vandaan?
IE viel me gewoon erg tegen.

Gaslight heb ik van Bol.com. Nog geen 7 euro.
pi_48923558
the big lebowski

Was niet slecht, maar had er eigenlijk iets meer van verwacht... (kan ook komen doordat ik zo moe was dat ik veel moeite had m'n ogen open te houden
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:07:08 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_48946998
Eergisteravond was het Spider-Man marathon

Spider-Man
Na vele kijkbeurten nog steeds een hele sterke superhelden film.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Spider-Man 2
Ook al ken ik `m intussen zo ongeveer van voor naar achter en terug, hij blijft nog altijd geweldig. Wat mij betreft is dit de beste comic verfilming tot nu toe.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

Spider-Man 3
Spider-Man 3 is maar weer eens een bewijs dat je niet te veel moet afgaan op de recensies die je vooraf leest. Die stemde me niet erg positief. Gelukkig was het bij lange na niet zo erg als de recensies deden vermoeden. Integendeel. Dit derde deel is inderdaad groter, langer en duurder dan de voorgaande 2. Om maar eens te beginnen met de vijanden: dat is er niet 1 maar zijn er 3 (of 4, afhangende van hoe je het bekijkt). Dat was dan ook m`n enige grote vrees vooraf. Dat dat teveel zou zijn en dat de film daardoor de diepgang van de vorige 2 films zou moeten missen.
Eerlijk is eerlijk: zo goed en diep uitgewerkt als de vorige 2 delen is Spider-Man 3 inderdaad niet, maar gelukkig doet het geen afbreuk aan de film. Waar er enige tekort koming is op het gebied van uitwerking, wordt dat weer meer dan goed gemaakt door de fenomenale special effects, de sublieme score en het sterke acteerwerk. Vooral Tobey Maguire en Kirsten Dunst worden samen steeds beter. Van de nieuwkomers is vooral Thomas Haden Church erg sterk, Topher Grace wel redelijk en had (ondanks dat ze er prachtig uitziet) de rol van Bryce Dallas Howard wat mij betreft weg gelaten kunnen worden.
Door het hoge tempo en de alsmaar aanhoudende actie verveelt de film geen minuut, ondanks de speelduur van bijna 3 uur.
Het enige echt minpunt is het veel te kleffe einde, dat gelukkig nog net niet de film verpest. Het scheelt overigens niet veel... Dat had dus een stuk minder en korter gemoeten.
Behalve dat is deze derde Spider-Man film alles wat ik ervan had verwacht en meer: een heerlijke en geweldige actie film die menig bioscoop bezoeker zal weten te behagen. Niet de beste in de reeks maar nog altijd veel beter dan de meeste films uit het genre.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_48947231
Ik kan me daar honderd procent in vinden, Timo.
Graag op anoniem
pi_48947488
Zwartboek, goede film, niets mis mee.
Daylight, niet spectaculair maar wel leuk om te kijken.
Street Fighter, poepfilm.
pi_48948781
Ik heb vandaag voor de tweede keer BASEketball proberen te kijken, maar ik kwam wederom niet verder dan 20 minuten . Verschrikkelijk..
  donderdag 3 mei 2007 @ 00:51:18 #219
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_48950125
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:13 schreef Mainport het volgende:
Ik kan me daar honderd procent in vinden, Timo.
  donderdag 3 mei 2007 @ 08:25:19 #220
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_48953122
Spiderman 3 viel bij mij ook wat tegen. Het 1e en vooral het 2e deel waren erg goed. Maar hier komen ze toch niet mee weg. Het is allemaal veel te simpel. En dat gezeik tussen M.J., Peter, Harry kwam me ook de strot uit. Daar zijn we nu toch wel overheen. En what's up with Emoman. Plus dat laatste gevecht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Maargoed, het was niet allemaal kut. Hier en daar wel tof en wederom een leuke cameo van Bruce. Die acteerprestaties van Dunst en Maguire waar Timo het over had vind ik niets van waar trouwens. En van enige chemie is al helemaal niet meer te spreken.
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:56:19 #221
175985 Silaz
drie bier
pi_48964020
The Keeper
Film met Dennis Hopper, kidnapt hij zo'n vrouw en 'voed' haar ahw opnieuw op..
vond het een matige film...
6/10.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_48964870
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:56 schreef Silaz het volgende:
The Keeper
Film met Dennis Hopper, kidnapt hij zo'n vrouw en 'voed' haar ahw opnieuw op..
vond het een matige film...
6/10.
Ik vond 'm echt verschrikkelijk slecht, begrijp niet dat Hopper zijn medewerking aan dergelijke nepperij levert.
Graag op anoniem
pi_48968819

Epic Movie
Leuke parodie op meerdere films, alles was leuk aan elkaar geplakt. Vooral de persiflages van
SPOILER
waren geweldig!
Alleen jammer dat
SPOILER
IMDb cijfer: 2,1 / 10
Mijn Cijfer: 8 / 10
pi_48985444
X-men III; the last stand
X-men blijven cool, maar een beetje jammer van dat medicijn (zal verder niet uitwijden om spoilers te voorkomen )
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  vrijdag 4 mei 2007 @ 01:59:48 #225
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_48990626
The Fountain maakte vanavond een diepe indruk op mij. Unieke ervaring.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:20:12 #226
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_49012541
Spiderman 3

Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Ene kant heb ik zoiets van WOW qua actie, special effects, gastrol Bruce Campbell die hilarisch is. Aan de andere kant werken ze de bad guys niet goed uit, en om niet veel spoilers weg te geven houd ik me mond over de bad guys. En waar ik werkelijk van moet kotsen is dat moraliserende Amerikaanse gevoel wat ze tegenwoordig in veel films gooien. Deel 1 en 2 had dit ook, maar deze is toch wel het toppunt.

Conclusie: aardige popcornfilm, goede actie, en genoeg ruimte voor een deel 4, al denk ik dat ze wel een heel goed script moeten maken wil die ook gaan slagen.
7.8 vond ik wel een mooi cijfer.
pi_49013319
The Hours was op alle vlakken erg mooi, behalve het verhaal. Toffe muziek, goed geacteerd, prachtig vormgegeven en gefilmd, maar het verhaal kon me bijna de hele film door niet boeien. Helaas. 5/10
Who knew?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 21:27:55 #228
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_49019944
Gisteren in de sneak:

Alatriste
Het spreekwoord "watching paint dry" is volgens mij voor deze film uitgevonden. Mijn God, wat was dit saai!
Het tempo ligt enorm laag, wat op zich geen probleem is als de film maar interessant is. Dat is dus helemaal niet het geval. Daarbij duurt de film ook nog ruim 2,5uur (!!!). Aan het verhaal is bijna geen touw vast te knopen, het acteerwerk is zeer matig, er is geen binding met de personages, het geheel is veel te afstandelijk en het boeide me helemaal niets wat er met hen gebeurde. Het enige redelijk positieve is de soundtrack, die overigens veel te weinig aan bod komt.
Nee, dit kan je zonder er slaap over te verliezen links laten liggen...

IMDB Cijfer: 5,8/10
Mijn Cijfer: 4,5/10
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:00:34 #229
45532 ziggyziggyziggy
pi_49020969
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 21:27 schreef Timo20 het volgende:
Alatriste
Heb je het bordje Nooduitgang nog gezien?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:03:26 #230
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_49021061
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Heb je het bordje Nooduitgang nog gezien?
hehe. jawel, maar zo ben ik niet. Heb tenslotte betaald om een film te zien, dan kijk ik `m ook uit
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:48:04 #231
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49024874
Rocketship X-M

Yeaah, dit is één van de eerste Space-exploration-films en dat is te merken ook. Doelbewust worden bepaalde natuurkundige verschijnselen zoals gravitatie uitgewerkt, maar dat klopt niet altijd even goed. Whatever het verhaal is wel grappig: een bemand ruimteship (incl. een vrouw aan boord, hoe geëmancipeerd is dat!) is op weg naar de maan. Door een meteorietenstorm raakt het ruimteschip echter uit koers! De bemanning raakt bewusteloos en wanneer deze wakker wordt, blijkt dat ze koers zetten richting Mars. Daar aangekomen worden ze begroet door Marsmannetjes. Als dat maar goed afloopt (of niet )! Cijfer: 5

Verder zag ik ook nog Ladri di Biciclette en La Mala Educacion, die beiden heel aardige films zijn. Alleen de homo-erotische scenes hadden bij de laatstgenoemde film niet zo gehoeven. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_49027066
De Passievrucht is erg matig. Voegt niets toe aan het boek. Flutspel, matige regie en lelijke tieten van Carice van Houten. Hoewel deel twee het best blijft, is Spider-Man 3 een fijn filmpje geworden. Er is natuurlijk een hoop op aan te merken, feit blijft dat Raimi de sfeer er in weet te houden. Ongeveer even goed is Zwartboek, nog steeds met de lelijke tieten van Clarice, maar gesterkt door een boeiender scala aan acteurs en een beter script. Dat het nergens serieus te nemen is stoorde me nauwelijks.

Ik had meelij met die arme man uit Ikiru. Geen vrienden, geen leven, niemand die van hem houdt. Zijn zinnen maakt hij nooit af, want er is niemand die naar hem luistert. Hij loopt gebogen onder de hevige last van het onbetekenend zijn. Een film met een hoop geestige momenten en een erg sterk verhaal. Het beste van dit alles nog is een andere aziaat: Sen to Chihiro no kamikakushi. Ik houd erg van sprookjesfilms, van El Laberinto del Fauno tot Big Fish, en deze mag niet in dat rijtje grootheden ontbreken.
Graag op anoniem
  zaterdag 5 mei 2007 @ 01:36:36 #233
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49027461
Ik zou wel raad weten met de tieten van van Houten.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 01:41:47 #234
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49027553
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 01:59 schreef cwk het volgende:
The Fountain maakte vanavond een diepe indruk op mij. Unieke ervaring.
The Fountain lijkt de hate it of love it film van het jaar te worden.
(Inland Empire heeft daar natuurlijk ook wel, maar daar blijven de Lynch haters weg uitvoorbaat en lopen de Lynch liefhebbers al mee weg bij voorbaat. )
pi_49029175
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 01:16 schreef Mainport het volgende:Het beste van dit alles nog is een andere aziaat: Sen to Chihiro no kamikakushi.
Spirited Away dus. Is het nou zo moeilijk om de Engelse titel er bij te vermelden?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 08:01:28 #236
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_49029504
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 01:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik zou wel raad weten met de tieten van van Houten.
Inderdaad. Sinds wanneer heeft Carice lelijke pramme?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:37:20 #237
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_49029959
Afgelopen week op film 1.1 Transamerica gezien. Wilde hem al een tijdje zien en kwam em ineens tegen toen ie net begon
Vind het echt een goede film!! Vooral Felicity Huffman speelt het zo ongelooflijk goed. Het thema is natuurlijk nog een aardig taboe, zeker in amerika dus ik vind het wel goed dat er zo'n film over gemaakt is.

Cijfer : 8

Ook gezien, The 40 year old virgin. Zapte er ook weer langs toen ie begon en ik had gedacht dat het een erg slechte film was, maar heb me bescheurt van het lachen Goede grappen, leuk verhaal. Lekker voor een avondje vermaak

Cijfer : 7,5
To infinity…and beyond!
pi_49030590
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 01:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

The Fountain lijkt de hate it of love it film van het jaar te worden.
(Inland Empire heeft daar natuurlijk ook wel, maar daar blijven de Lynch haters weg uitvoorbaat en lopen de Lynch liefhebbers al mee weg bij voorbaat. )
Ik ben van de week nog opnieuw naar INLAND EMPIRE geweest, maar ik vond 'm ineens wat tegenvallen . Ik dacht dat ik 'm na een tweede keer al helemaal fantastisch zou vinden maar de magie leek er een beetje af te zijn. Storend werden ook de scènes met de Rabbits, die wat doelloos overkwamen, net als wel meer scènes trouwens.
En dit zijn allemaal niet dingen die ik graag toegeef . Maar goed, wellicht is die na een derde keer weer wel zo tof als de eerste keer .

Verder nog The Prestige, die ik gewoon saai en kut vond (ik snap echt niet wat iedereen hier in ziet), The Stranger (Orson Welles, 1946) die zeer onderhoudend is maar ook nergens echt speciaal wordt, ook niet door Edward G. Robinson, en dan nog het ontzettend toffe Le Cercle Rouge (Jean-Pierre Melville, 1970), vergelijkbaar aan (zelfs mooier dan) Le Samurai, geweldig.
Ohja, Reservoir Dogs staat na een herziening ook weer volledig op de kaart, eigenlijk wel erg vette film.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2007 @ 11:27:36 #239
4571 Sokolsky
pi_49031770
Ik zag ook The Fountain. FIlm van het jaar.
Sheridana +1
pi_49032791
is ie zo leuk ?

vanmorgen Yellow Sky gezien,erg leuke en goede western met een overtuigende Peck
pi_49032884
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 04:55 schreef PDOA het volgende:

[..]

Spirited Away dus. Is het nou zo moeilijk om de Engelse titel er bij te vermelden?
Het is een Japanse film, geen Engelse. Nergens voor nodig.
Graag op anoniem
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:49:10 #242
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_49033689
Gisteren op tv:

La Vita è Bella
Een mooie, gevoelige film over hoe een vader met z`n kleine zoontje moeten overleven in een concentratiekamp. Het duurde een tijdje voordat de film goed op gang kwam. In het begin lijkt het dan ook meer een comedy te worden dan een drama. Na ongeveer een uurtje slaat dat om en wordt het wel degelijk een drama en wordt het comedy gedeelte wat naar de achtergrond verschoven. Begnini weet het menselijk drama goed te plaatsen in het grote geheel van de Tweede Wereldoorlog zonder 1 van beide uit het oog te verliezen. Het verhaal blijft interessant en wordt natuurlijk steeds droeviger naarmate de film naar z`n einde toegaat. Het einde vond ik dan ook zo`n typisch voorbeeld waarbij de comedy en drama goed werden gemixt en wordt je achter gelaten met een gemengd gevoel. Een traan en een lag zaten zelden zo dicht bij elkaar.
Jammer van die voice-over in de allerlaatste scene, dat had niet gehoeven...

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:49:52 #243
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_49033697
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 11:27 schreef Sokolsky het volgende:
Ik zag ook The Fountain. FIlm van het jaar.
Zijn we het dit jaar weer eens

Ik zag net Beijing Bicycle (2001), duidelijk geinspireerd op Ladri di biciclette. Ook hier wordt de fiets van een arme jongen gestolen, maar waar het in de Italiaanse klassiekers helemaal draait om de armoede, gaat het hier ook om het opgroeien van 2 jongens. Goed gemaakt, veelbelovende acteurs en actrices, maar de constante herhalingen en totaal niet spannende fietsachtervolgingen konden me na een tijdje niet meer boeien. Wat er weer voor zorgde dat ik niet echt geraakt werd, jammer. Een 7.
pi_49035724
De Pers (gratis krantje), het AD en volgens mij de Metro noemden the Fountain saai en pretentieus. Ook vonden ze dat de film er niet in slaagde gevoel voor de personages op te roepen. Nou dicht ik de pers en de metro geen filmkennis toe en is Ab Zagt van het AD imo een pedante semi-intellectueel. Toch apart dat mensen de film zo verschillend kunnen beoordelen. Ik zelf vond hem ook goed, ik geef hem een 8. Ik kan niet inzien waarom ze het saai vinden...

Ik heb Ran gekeken, die vond ik wel mooi, vooral de muziek onder de chaos toen Lord Ichimonji zijn gezonde geest kwijtraakte (8). Ook keek ik A Scanner Darkly: heel mooie animatie, keanu reeves is veranderd in een plank, maar dat merk je helemaal niet. Dus petje af! De dialogen zijn heel authentiek, zoals in Fear and Loathing in LV. Heel erg drug-induced. Het verhaal is mooi om de paranoia van de hoofdpersoon heen gebouwd, zoals je van Dick gewend bent (8)
Later op de avond zag ik 88 minutes met Al Pacino. Deze film kent wel een spannend plot, maar totaal niet origineel (alwetende moordenaar achter je aan, race tegen de tijd) ... Slechte dialoog, matig geloofwaardigwaardigheid (bv: al pacino dansend op hiphop, zo'n universiteit vol briljante, grappige en knappe studenten), platte personages (hier het personage al pacino: womanizer, briljant forensisch psycholoog, ad-rem, womanizer, al pacino). Erg sneu toch voor zo'n acteergod? Het beste stukje dialoog was natuurlijk: "why aren't we married?" vraagt Pacino. "Because i'm gay and you married your work." doh. 5!
Deze week zag ik ergens tussendoor nog Judgment at Nuremberg. En deze film is pure klasse! In de rechtbank niche die ik altijd waardeer komt deze wel even mijn top3 binnenstormen. (Naast 12 angry men, to kill a mockingbird en guilty pleasure: primal fear) Het sterke van de film is dat er geen beschuldigend vingertje is opgestoken, er zijn steekhgoudende argumenten dat men ook niet blind alle nazi's maar kan veroordelen tot de dood. En dan als kers op de taart heb je Maxmillian Schnell. In de film speelt hij Rolfe, de ambiteuze patriot Rolfe, die met verve en zelfs met tegenwerking van zijn eigen beklaagde verdedigd. 9!
Als laatste weet ik dat ik ergens deze week Ordinary people zag. En ook deze was zeer sterk. Me zo'n heerlijk psycholoog-patiënt moment. En ik denk ook wel de sterkste rol van Donald Sutherland, al hoewel don't look now misschien imposanter was, vergt het spelen van een bezorgde vader meer subtiliteit... En die vrouw van hem... MIJN GOD, alle hulde voor de actrice, alle haat voor de rol. Een bijrolletje van Emmet Walsch beklijft ook, simpelweg omdat hij zo'n rotzak kan spelen. 8!
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:17:40 #245
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49035939
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:09 schreef steeg het volgende:
De Pers (gratis krantje), het AD en volgens mij de Metro noemden the Fountain saai en pretentieus. Ook vonden ze dat de film er niet in slaagde gevoel voor de personages op te roepen. Nou dicht ik de pers en de metro geen filmkennis toe en is Ab Zagt van het AD imo een pedante semi-intellectueel. Toch apart dat mensen de film zo verschillend kunnen beoordelen. Ik zelf vond hem ook goed, ik geef hem een 8. Ik kan niet inzien waarom ze het saai vinden...
De Volkskrant kraakte hem ook af. En in Cannes werd die door de critici ook niet goed ontvangen. Hij werd zelf uitgejouwd. Maar zoals die zelf ook al zei, werden zijn andere films eerst ook slecht ontvangen door critici en zijn het nu moderne klassiekers.
pi_49036359
Graag op anoniem
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2007 @ 15:12:21 #247
4571 Sokolsky
pi_49037167
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De Volkskrant kraakte hem ook af. En in Cannes werd die door de critici ook niet goed ontvangen. Hij werd zelf uitgejouwd. Maar zoals die zelf ook al zei, werden zijn andere films eerst ook slecht ontvangen door critici en zijn het nu moderne klassiekers.
Ik was met drie "filmleken" die hem ook alledrie goed vonden. Het verschil was alleen dat zij konden praten na afloop en ik daar serieus wat tijd voor nodig had.

Pi vond ik overigens maar niks, maar gelukkig houdt Aronofsky van variatie.
Sheridana +1
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:25:07 #248
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_49037438
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:12 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik was met drie "filmleken" die hem ook alledrie goed vonden. Het verschil was alleen dat zij konden praten na afloop en ik daar serieus wat tijd voor nodig had.
Dat is toevallig, ik keek ook met 3 'leken' en zat tijdens de credits (prachtig nummer) een beetje naar het plafond te staren terwijl mijn vrienden gelijk bezig gingen met tosti's maken.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 16:43:42 #249
167723 sanni
Acima de seu
pi_49039131
Ik heb net naar Spiderman 3 zitten kijken. Mwah..beter dan de vorige 2 delen.
pi_49039519
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:09 schreef steeg het volgende:

Ik heb Ran gekeken, die vond ik wel mooi, vooral de muziek onder de chaos toen Lord Ichimonji zijn gezonde geest kwijtraakte (8). Ook keek ik A Scanner Darkly: heel mooie animatie, keanu reeves is veranderd in een plank, maar dat merk je helemaal niet. Dus petje af! De dialogen zijn heel authentiek, zoals in Fear and Loathing in LV. Heel erg drug-induced. Het verhaal is mooi om de paranoia van de hoofdpersoon heen gebouwd, zoals je van Dick gewend bent (8)
Later op de avond zag ik 88 minutes met Al Pacino. Deze film kent wel een spannend plot, maar totaal niet origineel (alwetende moordenaar achter je aan, race tegen de tijd) ... Slechte dialoog, matig geloofwaardigwaardigheid (bv: al pacino dansend op hiphop, zo'n universiteit vol briljante, grappige en knappe studenten), platte personages (hier het personage al pacino: womanizer, briljant forensisch psycholoog, ad-rem, womanizer, al pacino). Erg sneu toch voor zo'n acteergod? Het beste stukje dialoog was natuurlijk: "why aren't we married?" vraagt Pacino. "Because i'm gay and you married your work." doh. 5!
Deze week zag ik ergens tussendoor nog Judgment at Nuremberg. En deze film is pure klasse! In de rechtbank niche die ik altijd waardeer komt deze wel even mijn top3 binnenstormen. (Naast 12 angry men, to kill a mockingbird en guilty pleasure: primal fear) Het sterke van de film is dat er geen beschuldigend vingertje is opgestoken, er zijn steekhgoudende argumenten dat men ook niet blind alle nazi's maar kan veroordelen tot de dood. En dan als kers op de taart heb je Maxmillian Schnell. In de film speelt hij Rolfe, de ambiteuze patriot Rolfe, die met verve en zelfs met tegenwerking van zijn eigen beklaagde verdedigd. 9!
Als laatste weet ik dat ik ergens deze week Ordinary people zag. En ook deze was zeer sterk. Me zo'n heerlijk psycholoog-patiënt moment. En ik denk ook wel de sterkste rol van Donald Sutherland, al hoewel don't look now misschien imposanter was, vergt het spelen van een bezorgde vader meer subtiliteit... En die vrouw van hem... MIJN GOD, alle hulde voor de actrice, alle haat voor de rol. Een bijrolletje van Emmet Walsch beklijft ook, simpelweg omdat hij zo'n rotzak kan spelen. 8!
Nou, van de week ga ik The Fountain kijken, ben erg benieuwd, zo te zien zo her en der vind je hem of fantastisch of niets

Prachtige film is dat idd, Ordinary People, die zou ik graag nog eens zien
Die moeder, gespeeld door Mary Tyler Moore overigens, misdadig bijna zo kil, die arme arme zoon.

Oh en leuk dat je To Kill A Mockingbird als 1 van je favo's hebt, die vind ik ook zo prachtg, ik kreeg er op de een of andere manier een soort Huckleberry Finn gevoel bij, die sfeer, die kinderen Ja en dan natuurlijk Gregory Peck , zo maken ze ze tegenwoordig niet meer

Nu ja, en 12 Angry Men , wie die niet gezien heeft, schande op hen !!!!!!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49040276
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 16:43 schreef sanni het volgende:
Die ga ik nu kijken.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:36:08 #252
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_49041963
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:12 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik heb em met een stuk of 20 filmleken gezien, als ik dat zo hoor over de andere recensies

Word er altijd zo moe van dat als je als 40-jarige professionele filmjournalist een film op een ochtend ziet die voor dat moment misschien iets te zware kost is, je het niet begrijpt of het je gewoon niet aanspreekt (kan gebeuren natuurlijk), dat het dan meteen pretentieus is. Alsof een film die jou niets doet opeens niet meer oprecht is. Maar goed, de scheiding tussen kunst en kitch blijft altijd lastig en persoonlijk natuurlijk.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:47:42 #253
52357 Lambiekje
pi_49042273
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 06:07 schreef Dizer het volgende:
[afbeelding]

Epic Movie
Uuhm. Ja. Zeer slechte film. Punt.
Oh ja, toch wel vermakelijk als je in een melige bui bent. Want dat was ik. En ik heb hard gelachen.
Grootste minpunt: alle rapnummers erdoorheen.
IMDB 2.1 / Dizer 4.0
Nee deze film is zelfs niet grappig als je hersendood bent.

cijfer 1 / imdb 2.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:57:29 #254
52357 Lambiekje
pi_49042538
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:56 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[afbeelding]

Epic Movie
Leuke parodie op meerdere films, alles was leuk aan elkaar geplakt. Vooral de persiflages van
SPOILER
waren geweldig!
Alleen jammer dat
SPOILER
IMDb cijfer: 2,1 / 10
Mijn Cijfer: 8 / 10
Een 8 ben je wel goed snik?
pi_49047344
Next:
Aardige film over Nicolas Cage die de toekomst kan zien.Vooral de twist aan het eind zag ik niet aankomen.
De actiescenes vond ik best geslaagd.

7

El Laberinto del fauno (Pan's Labyrinth):
Wow! Wat een practige film! De combinatie tussen fantasy en de oorlogsetting in het Spanje van 1944 is erg mooi. De acteerprestaties zijn fenomenaal, vooral van Ofelia. Captain Vidal is erg goed neergezet, zo'n slecht karakter.

9 !
pi_49047896
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een 8 ben je wel goed snik?
Jawel, hoezo?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 mei 2007 @ 22:07:55 #257
862 Arcee
Look closer
pi_49047999
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:36 schreef JelleS het volgende:
Alsof een film die jou niets doet opeens niet meer oprecht is.
Alsof je een film die jou niets doet wel goed moet vinden.

Je eigen gevoel is 't enige dat telt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator zaterdag 5 mei 2007 @ 23:16:59 #258
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_49049788
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 16:43 schreef sanni het volgende:
Haha, en dan was jij de man die altijd zei dat je geen illegale kopieën mocht kijken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_49051187
En nog lelijke camversies ook.
Graag op anoniem
pi_49053700
The last samurai
Er zullen vast 100 en 1 dingen op deze film zijn aan te merken, maar ik vond 'm heerlijk wegkijken . Ondanks de lengte van de film, me geen minuut verveeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')