Heb je het bordje Nooduitgang nog gezien?quote:
hehe. jawel, maar zo ben ik niet. Heb tenslotte betaald om een film te zien, dan kijk ik `m ook uitquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heb je het bordje Nooduitgang nog gezien?
The Fountain lijkt de hate it of love it film van het jaar te worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:59 schreef cwk het volgende:
The Fountain maakte vanavond een diepe indruk op mij. Unieke ervaring.
Spirited Away dus. Is het nou zo moeilijk om de Engelse titel er bij te vermelden?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 01:16 schreef Mainport het volgende:Het beste van dit alles nog is een andere aziaat: Sen to Chihiro no kamikakushi.
Inderdaad. Sinds wanneer heeft Carice lelijke pramme?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 01:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik zou wel raad weten met de tieten van van Houten.
Ik ben van de week nog opnieuw naar INLAND EMPIRE geweest, maar ik vond 'm ineens wat tegenvallenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 01:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
The Fountain lijkt de hate it of love it film van het jaar te worden.
(Inland Empire heeft daar natuurlijk ook wel, maar daar blijven de Lynch haters weg uitvoorbaat en lopen de Lynch liefhebbers al mee weg bij voorbaat. )
Het is een Japanse film, geen Engelse. Nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 04:55 schreef PDOA het volgende:
[..]
Spirited Away dus. Is het nou zo moeilijk om de Engelse titel er bij te vermelden?![]()
Zijn we het dit jaar weer eensquote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:27 schreef Sokolsky het volgende:
Ik zag ook The Fountain. FIlm van het jaar.
De Volkskrant kraakte hem ook af. En in Cannes werd die door de critici ook niet goed ontvangen. Hij werd zelf uitgejouwd. Maar zoals die zelf ook al zei, werden zijn andere films eerst ook slecht ontvangen door critici en zijn het nu moderne klassiekers.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:09 schreef steeg het volgende:
De Pers (gratis krantje), het AD en volgens mij de Metro noemden the Fountain saai en pretentieus. Ook vonden ze dat de film er niet in slaagde gevoel voor de personages op te roepen. Nou dicht ik de pers en de metro geen filmkennis toe en is Ab Zagt van het AD imo een pedante semi-intellectueel. Toch apart dat mensen de film zo verschillend kunnen beoordelen. Ik zelf vond hem ook goed, ik geef hem een 8. Ik kan niet inzien waarom ze het saai vinden...
Ik was met drie "filmleken" die hem ook alledrie goed vonden. Het verschil was alleen dat zij konden praten na afloop en ik daar serieus wat tijd voor nodig had.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De Volkskrant kraakte hem ook af. En in Cannes werd die door de critici ook niet goed ontvangen. Hij werd zelf uitgejouwd. Maar zoals die zelf ook al zei, werden zijn andere films eerst ook slecht ontvangen door critici en zijn het nu moderne klassiekers.
Dat is toevallig, ik keek ook met 3 'leken' en zat tijdens de credits (prachtig nummer) een beetje naar het plafond te staren terwijl mijn vrienden gelijk bezig gingen met tosti's maken.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:12 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik was met drie "filmleken" die hem ook alledrie goed vonden. Het verschil was alleen dat zij konden praten na afloop en ik daar serieus wat tijd voor nodig had.
Nou, van de week ga ik The Fountain kijken, ben erg benieuwd, zo te zien zo her en der vind je hem of fantastisch of nietsquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:09 schreef steeg het volgende:
De Pers (gratis krantje), het AD en volgens mij de Metro noemden the Fountain saai en pretentieus. Ook vonden ze dat de film er niet in slaagde gevoel voor de personages op te roepen. Nou dicht ik de pers en de metro geen filmkennis toe en is Ab Zagt van het AD imo een pedante semi-intellectueel. Toch apart dat mensen de film zo verschillend kunnen beoordelen. Ik zelf vond hem ook goed, ik geef hem een 8. Ik kan niet inzien waarom ze het saai vinden...
Ik heb Ran gekeken, die vond ik wel mooi, vooral de muziek onder de chaos toen Lord Ichimonji zijn gezonde geest kwijtraakte (8). Ook keek ik A Scanner Darkly: heel mooie animatie, keanu reeves is veranderd in een plank, maar dat merk je helemaal niet. Dus petje af! De dialogen zijn heel authentiek, zoals in Fear and Loathing in LV. Heel erg drug-induced. Het verhaal is mooi om de paranoia van de hoofdpersoon heen gebouwd, zoals je van Dick gewend bent (8)
Later op de avond zag ik 88 minutes met Al Pacino. Deze film kent wel een spannend plot, maar totaal niet origineel (alwetende moordenaar achter je aan, race tegen de tijd) ... Slechte dialoog, matig geloofwaardigwaardigheid (bv: al pacino dansend op hiphop, zo'n universiteit vol briljante, grappige en knappe studenten), platte personages (hier het personage al pacino: womanizer, briljant forensisch psycholoog, ad-rem, womanizer, al pacino). Erg sneu toch voor zo'n acteergod? Het beste stukje dialoog was natuurlijk: "why aren't we married?" vraagt Pacino. "Because i'm gay and you married your work." doh. 5!
Deze week zag ik ergens tussendoor nog Judgment at Nuremberg. En deze film is pure klasse! In de rechtbank niche die ik altijd waardeer komt deze wel even mijn top3 binnenstormen. (Naast 12 angry men, to kill a mockingbird en guilty pleasure: primal fear) Het sterke van de film is dat er geen beschuldigend vingertje is opgestoken, er zijn steekhgoudende argumenten dat men ook niet blind alle nazi's maar kan veroordelen tot de dood. En dan als kers op de taart heb je Maxmillian Schnell. In de film speelt hij Rolfe, de ambiteuze patriot Rolfe, die met verve en zelfs met tegenwerking van zijn eigen beklaagde verdedigd. 9!
Als laatste weet ik dat ik ergens deze week Ordinary people zag. En ook deze was zeer sterk. Me zo'n heerlijk psycholoog-patiënt moment. En ik denk ook wel de sterkste rol van Donald Sutherland, al hoewel don't look now misschien imposanter was, vergt het spelen van een bezorgde vader meer subtiliteit... En die vrouw van hem... MIJN GOD, alle hulde voor de actrice, alle haat voor de rol. Een bijrolletje van Emmet Walsch beklijft ook, simpelweg omdat hij zo'n rotzak kan spelen. 8!
Die ga ik nu kijken.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:43 schreef sanni het volgende:
Ik heb net naar Spiderman 3 zitten kijken. Mwah..beter dan de vorige 2 delen.
Ik heb em met een stuk of 20 filmleken gezien, als ik dat zo hoor over de andere recensiesquote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:12 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik was met drie "filmleken" die hem ook alledrie goed vonden. Het verschil was alleen dat zij konden praten na afloop en ik daar serieus wat tijd voor nodig had.
Nee deze film is zelfs niet grappig als je hersendood bent.quote:Op woensdag 2 mei 2007 06:07 schreef Dizer het volgende:
[afbeelding]
Epic Movie
Uuhm. Ja. Zeer slechte film. Punt.
Oh ja, toch wel vermakelijk als je in een melige bui bent. Want dat was ik. En ik heb hard gelachen.
Grootste minpunt: alle rapnummers erdoorheen.
IMDB 2.1 / Dizer 4.0
quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:56 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[afbeelding]
Epic Movie
Leuke parodie op meerdere films, alles was leuk aan elkaar geplakt. Vooral de persiflages vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. waren geweldig!
Alleen jammer datEen 8 ben je wel goed snik?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDb cijfer: 2,1 / 10
Mijn Cijfer: 8 / 10Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Alsof je een film die jou niets doet wel goed moet vinden.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:36 schreef JelleS het volgende:
Alsof een film die jou niets doet opeens niet meer oprecht is.
Haha, en dan was jij de man die altijd zei dat je geen illegale kopieën mocht kijken.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:43 schreef sanni het volgende:
Ik heb net naar Spiderman 3 zitten kijken. Mwah..beter dan de vorige 2 delen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag op anoniem
quote:Op zondag 6 mei 2007 12:19 schreef Mainport het volgende:
Ik heb het einde nog even herkeken, en geconstateerd dat het wel erg sentimenteel is.Dat was idd wel erg over the top jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
Uiteraard, als The Fountain je niet raakt dan blijft alleen de technische kwaliteit over. Maar dat maakt het alsnog niet pretentieus.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Alsof je een film die jou niets doet wel goed moet vinden.
Je eigen gevoel is 't enige dat telt.
Tosti's maken in de bios?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:25 schreef cwk het volgende:
[..]
Dat is toevallig, ik keek ook met 3 'leken' en zat tijdens de credits (prachtig nummer) een beetje naar het plafond te staren terwijl mijn vrienden gelijk bezig gingen met tosti's maken.![]()
Ja, dat is gebruikelijk hier in Groningen.quote:
Zonde, vooral voor deze film. Hij draait trouwens gewoon in Euroborg, met een beetje mazzel zitten er ook nog andere mensen in de zaal.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:32 schreef cwk het volgende:
[..]
Ja, dat is gebruikelijk hier in Groningen.
Maar ik zei niets over bioscoop.![]()
Over een jaartje maar een tournament doen voor de Slechtste Sequel?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:39 schreef Sokolsky het volgende:
En als je dan naar de bios gaat om Spider-Man 3 te zien, krijg je trailers van achtereenvolgens Pirates of the Caribbean 3, Shrek 3, Die Hard 4 en Ocean's 13. Juist, lang leve de creativiteit. De film zelf vond ik tot halverwege nog wel okay, maar daarna ging het bergafwaarts, om werkelijk tenenkrommend te eindigen. Nou ja, hebben we dat ook weer gehad.
Eindelijk nog iemand die Schmitz goed en de Coens maar matig vond. Alleen zou ik Tykwer vervangen door Payne, ik begrijp de True-hype niet echt.quote:Op maandag 7 mei 2007 00:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Paris, Je t'Aime
Werkelijk schitterende liefdesbetuiging aan Parijs door een keur aan regisseurs. Het segment van de Coen brothers (Tuileries) vond ik wat makkelijk en tegenvallend, maar de onder andere segmenten van Oliver Schmitz (Place des Fêtes) en Tom Tykwer (Faubourg Saint-Denis) staken met kop en schouders boven de rest uit. Prachtig en meeslepend in slechts vijf minuten per segment.
True-hype is in twee woorden uit te leggen. De ene begint met een N, de andere met een P.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eindelijk nog iemand die Schmitz goed en de Coens maar matig vond. Alleen zou ik Tykwer vervangen door Payne, ik begrijp de True-hype niet echt.
Allerslechtste blijft Doyle, vreselijk filmpje vond ik dat.
Zover ga zelfs ik nietquote:Op maandag 7 mei 2007 15:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
True-hype is in twee woorden uit te leggen. De ene begint met een N, de andere met een P.
Noteer mij maar voor de "hate it".quote:Op zaterdag 5 mei 2007 01:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
The Fountain lijkt de hate it of love it film van het jaar te worden.
Het Coens segment vond ik ook wat tegenvallen, wel grappig, maar ook erg makkelijk. Payne's was wat mijn betreft zelfs de beste, werkelijk hilarisch. Schmitz kan ik me zo snel niet heinneren. Doyle was inderdaad de slechtste en die van Natali was ook niet bepaald sterk, totaal misplaatst.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eindelijk nog iemand die Schmitz goed en de Coens maar matig vond. Alleen zou ik Tykwer vervangen door Payne, ik begrijp de True-hype niet echt.
Allerslechtste blijft Doyle, vreselijk filmpje vond ik dat.
Schmitz was dat juweeltje met die verpleegster die een man probeert te redden die is neergestoken. En zo kort als het filmpje was, zo mooi tragisch was de clou.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:55 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Het Coens segment vond ik ook wat tegenvallen, wel grappig, maar ook erg makkelijk. Payne's was wat mijn betreft zelfs de beste, werkelijk hilarisch. Schmitz kan ik me zo snel niet heinneren. Doyle was inderdaad de slechtste en die van Natali was ook niet bepaald sterk, totaal misplaatst.
Nu gaat er inderdaad weer een belletje rinkelen. Mooi, tragisch filmpje was dat inderdaad. Kan desondanks toch niet tippen aan Payne.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Schmitz was dat juweeltje met die verpleegster die een man probeert te redden die is neergestoken. En zo kort als het filmpje was, zo mooi tragisch was de clou.
Die vond ik meer grappig dan echt mooi. Ook inclusief de dubbele bodem.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:07 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Nu gaat er inderdaad weer een belletje rinkelen. Mooi, tragisch filmpje was dat inderdaad. Kan desondanks toch niet tippen aan Payne.
Paris, je t'aimequote:Op maandag 7 mei 2007 17:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Is er geen apart topic voor Paris Je t'Aime eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |