dan wil ik je bij deze een voorstel doen, jij staat 50% van je inkomen af aan de TS (w00t dat ben ik) want ik vind dat eerlijk, ik zal het op mijn beurt verdelen onder de medeposters (van westerse afkom) dit vind ik zelf zeer schappelijk en ga er vanuit dat ik je geld snel in ontvangst kan nemenquote:
correctie 3e rangs burgerquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat vind je vreemd?
Ken jij zelf veel mensen die graag meer belasting betalen dan?
Vinden die mensen het ook tof om officieel 2de rangs burger te zijn?
Rare mensen ken jij maar.
dan begrijp jij het hele dhimnee verhaal niet. want die hebben GEEN rechten op meer belasting betalen na. elke moslim kan roepen hij moet dood want hij deed ..... wat die dhimnee ook zou zeggen het is niet genoeg want zijn mening telt nietquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik spreek over mezelf hé. Je moet wel lezen, had het over mijn 'eigen mening'. Ik betaal graag MEER belasting als NL oorlog verklaart aan de mensen die mij schade toebrengen, echt geen probleem mee.
rechtvaardigheidquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind best dat de Sharia zich mag aanpassen aan de tegenwoordige tijd, herzien van regels, absoluut niets mis mee, maar je moet dan ook Sharia niet als een doel zien, maar als een middel.. een middel naar rechtvaardigheid.. niets meer.
precies!!! jij snapt het...quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is in sommige periodes beduidend "minder".
Zo las ik over perioden dat de stem van een dhimmie minder waard was voor de rechtbank dan van een moslim.
Gevolg was dat bevolkingsgroepen zich isoleerden; je keek wel uit om met moslims om te gaan, voor je het wist had je het 'ware geloof' beledigd.
Je had vervolgens ook een levendige bedrijfstak van andere moslims, die als ze genoeg betaald werden wel wilde 'getuigen' voor je.
Geweldig, die sharia, vind je niet?
damn jij bent goedquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, ook dat heb ik al beantwoord.
Ik hoef niet alle details te weten, het is vrij normaal dat je een positie inneemt, die alle aspecten in de overweging meeneemt, en daar je oordeel van af laat hangen.
En als je dat doet met de sharia.... staat de teller op negatief.
Jij bent hier als een wereldvreemde je aan het fixeren op een paar goede aspecten, en ik heb je in al die posts niet eens zien reageren, op die zwaar negatieve, gedocumenteerde aspecten van de sharia zoals die door de geschiedenis zijn voorgekomen.
Jij leeft blijkbaar echt in een sprookjes wereld waar negatieve dingen die in niet in je straatje passen geblocked worden.
Ik zou een parallel kunnen maken over onze oosterburen, maar dan heb je weer een excuus om m'n hele post te verwijderen, dus neem ik er wel een die niet in de faq staat:
Jij bent zoals iemand die hier met lof het voordeel van bv. de gratis gezondheidszorg van de sovjetunie aan het bezingen bent, maar op alle negatieve aspecten van dat 'paradijs', daar horen we je niet over.
En mocht iemand het daar over hebben, kun je altijd zeggen dat die persoon er 'geen verstand van heeft', want hij/zij is immers geen 'sovjet' is het niet?
je geeft dus toe dat de sharia niet van deze tijd is? mooi zijn we daar iig uitquote:Op zaterdag 14 april 2007 16:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Andere tijden, toen was het prima gangbaar.![]()
Nu hoeft het niet.
Mee eens. Ik zie veel discussies hier op FOK! afgedaan worden met 'lees je eens in' terwijl eigenlijk iedereen kan zien dat het onderwerp dat aangesneden wordt wél wat om het lijf heeft en niet onzin is. Ik hoop dan ook niet dat er werkelijk moslims zijn die denken dat de sharia hier of in onze buurlanden kan worden ingevoerd; een onveranderlijk rechtssysteem waarbij gelovigen de exacte betekenis bepalen heeft ontzettend weinig kans.quote:Op zondag 15 april 2007 10:58 schreef Houtspeer het volgende:
Hopelijk weten sommige van jullie nu dat je geen wetenschappelijk of logisch gesprek over een (of deel van) religie, ik heb ervaring met discussies over Islam(delen) dus daar heb ik het nu over, kan hebben als er een moslim bijzit. Een moslim, zoals eerder gezegd, kan en wil niet logisch/kritisch/wetenschappelijk naar hun geloof kijken.
Dan is mijn vraag: Kan een christen voor een moslimrechtbank gedaagd worden en een moslim voor een christenrechtbank? Of laat de sharia zich daar niet over uit?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar in de Sharia staat dat de belasting meer is dan?
Je mag trouwen met wie je wilt hoor.
Getuigenissen van een niet moslim in een moslim rechtbank.
Zo bepalen ook Joden hoeveel een moslimgetuigenis waard is.
Jij meent dat ze geen rechten hebben. Maar goed:quote:Op zondag 15 april 2007 03:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
Dhimmi's hebben rechten?????????? das nieuw voor me vertel eens welke rechten ze hebben behalve het betalen van (meer) belasting![]()
quote:Imam Qarafi (gedateerd 648 n.H.) zegt: “Het is een plicht op de moslims tegenover de dhimmi om te zorgen voor de zwakkeren onder hen, om de behoeften van de armen onder hen te bevredigen, hun hongerigen te voeden en van kleding te voorzien, hen vriendelijk te bejegenen, en zelfs om kwetsingen door hun te tolereren; al was het van een buur en al was de moslim de rechthebbende partij. De moslims moeten hen tevens van eerlijk advies voorzien en beschermen tegen eenieder die hen of hun families schade toe wenst te brengen, hun bezittingen wenst te stelen, of hun rechten wil schenden.’’
quote:bn Hazm (gedateerd 1064 n.C.) stelt: “een van de rechten van de mensen van het verbond(dhimmah) is dat wanneer Dar al Islam wordt aangevallen in een gebied waar zij verblijven, het de plicht is op de moslims te sterven om hun te beschermen.”
Moslims hebben zelfde rechten als Dhimmah:quote:“En redetwist niet met de mensen van het boek, enkel op een betere manier (dan enkel twisten).” (Ash Shoera, 46)
Omgang:quote:De Boodschapper van Allah (e) heeft gezegd:
“Degene die een Mu’ahid (iemand van het verbond) zonder recht hiertoe dood, hij zal de geur van het paradijs niet ruiken, ook al strekt haar geur zich uit tot een afstand gelijk 40 jaren reizen.” (Bukhari, hadith nummer 2295)
Vrijgesteld van Jizya:quote:“Allah verbiedt jouw niet, voor wat betreft degenen die niet tegen jouw vechten voor je geloof en die jullie niet uit jullie huizen drijven, hen aardig (met respect) en rechtvaardig te behandelen: want Allah houdt van diegenen die rechtvaardig zijn.” (Al Momtahanah, 9)
quote:“Leg de jizya op, maar niet aan de vrouwen en de kinderen die nog niet de puberteit bereikt hebben; om precies te zijn, leg ze niet op aan de jonge mannen tenzij ze zich reeds scheren(hun geslachtsdelen), oftewel volwassen zijn geworden.”
quote:En er is overgeleverd dat ‘Umar bin Al Khattab voorbij een oude man van Ahlu Dhimma liep, die hij bedelend aantrof. Hij vroeg deze: “wat is de reden dat je dit doet?” De oude man antwoordde: “De leeftijd, jizya en behoefte.” ‘Umar zei tot hem: “We hebben je onrechtvaardig behandeld, want we hebben jizya van je genomen toen je jong was maar niet voor je gezorgd nu je oud bent.” ‘Umar nam de man meer naar zijn huis en gaf hem te eten. Hierna stuurde hij de man naar de Bait ul Mal (de schatkist van de staat), en gaf de opdracht niet langer de jizya van de man de nemen maar in plaats daarvan hem te voorzien uit de Bait ul Mal.
Als de Sharia van deze tijd zou zijn, was er toch geen sprake zoveel verschillende sharia's.quote:Op zondag 15 april 2007 03:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je geeft dus toe dat de sharia niet van deze tijd is? mooi zijn we daar iig uit![]()
Show me, waar er in de sharia staat dat men 50% belasting zou moeten betalen.. de sharia luidt:quote:Op zondag 15 april 2007 03:17 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dan wil ik je bij deze een voorstel doen, jij staat 50% van je inkomen af aan de TS (w00t dat ben ik) want ik vind dat eerlijk, ik zal het op mijn beurt verdelen onder de medeposters (van westerse afkom) dit vind ik zelf zeer schappelijk en ga er vanuit dat ik je geld snel in ontvangst kan nemen![]()
quote:Dinar Gewicht van Dinar in gram Equivalente grammen goud
1. De rijken 4 4.25 = 17 gram
2. De middenklasse 2 4.25 = 8.50 gram
3. De arbeider 1 4.25 = 4.25 gram
Nergens is er sprake van in de sharia van een percentage van 50%quote:In sahih Al Bukhari is overgeleverd door Abu Najeeh: “Ik zei tegen Mujahid: ‘wat is er mis met de mensen van As Sham (Jordanië, Libanon, Palestina en Syrië) dat zij 4 dinar betalen en de mensen van Jemen 1?’ Hij antwoordde: “Dit is bepaald op basis van welvaart.”
Sorry, maar ik begrijp het niet? Inderdaad, ik heb geen idee wat dhimnee is, wel wat dhimmi is, heel cute dat je zo maar wat dingen roept zonder de sharia er bij te betrekken. Het verwijzen naar Sharia regels mag ook wel een keer.quote:Op zondag 15 april 2007 03:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dan begrijp jij het hele dhimnee verhaal niet. want die hebben GEEN rechten op meer belasting betalen na. elke moslim kan roepen hij moet dood want hij deed ..... wat die dhimnee ook zou zeggen het is niet genoeg want zijn mening telt niet![]()
Ja enige verschil is dat ik wel met de sharia wetten kom en jij nietquote:Op zondag 15 april 2007 03:28 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
rechtvaardigheidlaat me niet lachen het is ALLES behalve rechtvaardig, jij wil het alleen niet zien
![]()
Goede vraag, de sharia stelt hier namelijk:quote:Op zondag 15 april 2007 11:37 schreef Petera het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag: Kan een christen voor een moslimrechtbank gedaagd worden en een moslim voor een christenrechtbank? Of laat de sharia zich daar niet over uit?
Het maakt mij persoonlijk nog niet zoveel uit, als mijn getuigenis niets waard zou zijn in een moslimrechtbank. Dat wordt echter anders als ik onenigheid heb met een moslim en die zaak op grond van het feit dat die ander een moslim is, verplicht door een moslimrechtbank zou worden behandeld.
Het grappige is dat mensen zoiets hebben van, sharia claimt dit, en de sharia claimt dat, maar als het om verwijzingen gaat om de sharia dan is het ineens:quote:Imam Qarafi (gedateerd 648 n.H.) zegt: “Het is een plicht op de moslims tegenover de dhimmi om te zorgen voor de zwakkeren onder hen, om de behoeften van de armen onder hen te bevredigen, hun hongerigen te voeden en van kleding te voorzien, hen vriendelijk te bejegenen, en zelfs om kwetsingen door hun te tolereren; al was het van een buur en al was de moslim de rechthebbende partij. De moslims moeten hen tevens van eerlijk advies voorzien en beschermen tegen eenieder die hen of hun families schade toe wenst te brengen, hun bezittingen wenst te stelen, of hun rechten wil schenden.’’
100% mee eensquote:Op zondag 15 april 2007 10:58 schreef Houtspeer het volgende:
Hopelijk weten sommige van jullie nu dat je geen wetenschappelijk of logisch gesprek over een (of deel van) religie, ik heb ervaring met discussies over Islam(delen) dus daar heb ik het nu over, kan hebben als er een moslim bijzit.
Een moslim, zoals eerder gezegd, kan en wil niet logisch/kritisch/wetenschappelijk naar hun geloof kijken. Ik zou dan geen discussie met hun starten. En dat is geen zwakheid van jou, maar een zwakheid van hun, ze zijn zo verblind dat ze niet eens durven om kritisch naar hun geloof te kijken.
Oh ja, helemaal niet als een moslim een moderator is, zoals nu gebleken.. Jezus Triggershot, laat mensen praten. Je Edit hun berichtjes zomaar omdat het over jou gaat. Jij bent een moslim, jij verdedigt de Sharia dus is het alleen maar logisch dat ze het over jou, met jou, willen praten.
Durf eens mensen te laten praten en als je het niet aankan, verlaat je dit topic en laat je mensen praten over wat ze denken.Dit is echt triest..
Edit: wel een paar kromme zinnen.. ach
doe eens een bronvermelding. want ik geloof er geen ruk vanquote:Op zondag 15 april 2007 12:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja enige verschil is dat ik wel met de sharia wetten kom en jij niet
]quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je vertelt me niks nieuws, die ongeorganiseerdheid is een deel van het probleem.
De moslims hebben in feite een Paus nodig.
Maar voor de rest is het een interresante background, geen excuus.
Houtspeer ik ga het even voor je heel duidelijk en overzichtelijk maken in de hoop dat je het snapt.quote:Op zondag 15 april 2007 10:58 schreef Houtspeer het volgende:
Hopelijk weten sommige van jullie nu dat je geen wetenschappelijk of logisch gesprek over een (of deel van) religie, ik heb ervaring met discussies over Islam(delen) dus daar heb ik het nu over, kan hebben als er een moslim bijzit.
Een moslim, zoals eerder gezegd, kan en wil niet logisch/kritisch/wetenschappelijk naar hun geloof kijken. Ik zou dan geen discussie met hun starten. En dat is geen zwakheid van jou, maar een zwakheid van hun, ze zijn zo verblind dat ze niet eens durven om kritisch naar hun geloof te kijken.
Oh ja, helemaal niet als een moslim een moderator is, zoals nu gebleken.. Jezus Triggershot, laat mensen praten. Je Edit hun berichtjes zomaar omdat het over jou gaat. Jij bent een moslim, jij verdedigt de Sharia dus is het alleen maar logisch dat ze het over jou, met jou, willen praten.
Durf eens mensen te laten praten en als je het niet aankan, verlaat je dit topic en laat je mensen praten over wat ze denken.Dit is echt triest..
Edit: wel een paar kromme zinnen.. ach
Van wat mis je de bron?quote:Op zondag 15 april 2007 12:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
doe eens een bronvermelding. want ik geloof er geen ruk van![]()
quote:
ongeveer alles wat je vandaag gepost hebt.quote:Op zondag 15 april 2007 13:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, TS, ik wacht op een antwoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |