Bedoel je eloquent? Dekt niet helemaal de lading, maar komt een beetje in de buurt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:23 schreef k_man het volgende:
Het is dus iig niet op jou van toepassing. Wheheh.![]()
[quote]Op fok steek ik amper moeite in m'n taalgebruik.
Dat was het punt niet echt, hè?quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:25 schreef HosnerYeah het volgende:
Op fok steek ik amper moeite in m'n taalgebruik.
Eeuuuuh, heb ik dan beweerd dat ik veel woorden kan onthoudenquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:29 schreef k_man het volgende:
Dat was het punt niet echt, hè?
Als ij het woord niet meer weet voor iemand die veel woorden kan onthouden, dan ken jij kennelijk niet veel woorden onthouden.
Tjee, ik moet echt álles uitleggen hè?quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:30 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Eeuuuuh, heb ik dan beweerd dat ik veel woorden kan onthouden.
Tip van flip, ga iemand anders proberen te bashen.
Niet noodzakelijk, aangezien ik 'm maar al te goed begreep. Maar hé, ik hou je niet tegen, hoor.quote:
Doe niet zo verwaand, zeg. Het enige dat ik niet snapte, is waarom je gelijk zo'n toon moest aanslaan.quote:Ik zei dat het woord dat je zoekt duidelijk niet op jou van toepassing is. Jij reageerde daarop met de opmerking dat je op Fok! weinig aandacht aan je taalgebruik schenkt. Dat was echter het punt dus niet.![]()
Snap je?
Hey, dit is niet de juiste plek om te gaan pochen hoeveel dure woordjes je wel niet kentquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:32 schreef Floripas het volgende:
Een wandelende thesaurus?
Ampelbrein?
Denkraamruim?
Woordwijs?quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Erudiet?
Pedant?
Ampelbrein?
Denkraamruim?
Welke toon? Je interpreteert m'n posts kennelijk nog steeds niet goed. Ik ben de vriendelijkheid zelve.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:38 schreef HosnerYeah het volgende:
Doe niet zo verwaand, zeg. Het enige dat ik niet snap, is waarom je gelijk zo'n toon moest aanslaan.
Flegmatisch?quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Erudiet?
Pedant?
Ampelbrein?
Denkraamruim?
Woordwijs?
Stuwmeer van idioom?
Klaterende waterval van spitsvondigheden?
Juist...quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:43 schreef HosnerYeah het volgende:
Hé, in een opwelling wist ik het weer: semantisch aangelegd.
Joehoe! Tief gerust een slotje op dit topic.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:43 schreef HosnerYeah het volgende:
semantisch aangelegd.
Volgens mij heb je totaal geen flauw benul wat ze allemaal betekenen, aangezien sommige écht niet erbij horenquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:44 schreef Floripas het volgende:
Flegmatisch?
Rad van tong?
Spraakwaterig?
Volgens mij moet dat flux de parole (s?) zijn, maar pin me niet op vast.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
Dat is niks. Dit is je niet verteld door iemand met flux de bouche.
De pinda noemt de eikenboom dom, ik hoor het alweer.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:45 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Volgens mij heb je totaal geen flauw benul wat ze allemaal betekenen, aangezien sommige écht niet erbij horen...
quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:45 schreef k_man het volgende:
Uw zoekbewerking - "semantisch aangelegd" - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Suggestie:
Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
Probeer andere zoektermen.
Maak de zoektermen algemener.
![]()
Wat nou 1 woord, azijnpissertje van mequote:U hebt gezocht op term:
RESULTAAT
term (de ~ (m.), ~en)
1 woord, uitdrukking met een specifieke betekenis
Wie het mogen zijn, heeft hier niks van doen. Met 1 significant verschil, deze keer heeft de pinda het bij het rechte eind.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:47 schreef Floripas het volgende:
De pinda noemt de eikenboom dom, ik hoor het alweer.
Ik wist het! Dat bouche betekente nl. heel wat anders. Achja, die sufferdje van een Florispas blijft alles maar nakramen, zonder te weten wat hét daadwerkelijk betekentquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:48 schreef IHVK het volgende:
Antwoord
In de betekenis 'welbespraaktheid, radheid van tong, woordenvloed' is het quasi-Franse flux de bouche in het Nederlands ingeburgerd geraakt, hoewel die uitdrukking in het Frans letterlijk 'speekselvloed' betekent. De correcte Franse uitdrukking flux de paroles wordt in het Nederlands niet gebruikt. Wij geven de voorkeur aan de genoemde Nederlandse alternatieven.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/289/
Als je dit maar genoeg blijft zeggen, zal men je uiteindelijk hoog inschatten, je natte droom! Nou, doe je best, meidquote:Ik-ben-maar-een-simpele-ziel-dus-negeer-mij-gerust
Da's dus iets anders dan veel woorden kennen hè?quote:De semantiek is de wetenschap die zich bezig houdt met de betekenis van taalkundige constructies zoals woorden (woordsemantiek) en zinnen (zinssemantiek). Ze heeft een hoog filosofisch gehalte.
Volgens mij is dit semantisch niet goed aangelegd.quote:
De stoel viel direct weer uit elkaar. Ik ben namelijk noch semantisch, noch handig aangelegd.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:54 schreef HosnerYeah het volgende:
Semantisch aangelegd is gewoon correct, hoor.
Dat het niet in jullie simplistische gebrabbel past, hoeft nog niet te betekenen dat het hartsikke FOUT is.
Tuurlijk joh. Als jij vindt dat het wel goed is, dan is het gewoon goed.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:54 schreef HosnerYeah het volgende:
Dat het niet in jullie simplistische gebrabbel past, hoeft nog niet te betekenen dat het hartsikke FOUT is.
Misschien moet je gewoon niet zulke moeilijke woorden proberen te gebruiken als het begrip daarvan boven je pet gaat.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:54 schreef HosnerYeah het volgende:
Is daar niet een bepaalde term voor?quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:57 schreef JoeDank het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon niet zulke moeilijke woorden proberen te gebruiken als het begrip daarvan boven je pet gaat.![]()
Ik vind het anders helemaal niet saai.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:01 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Zoveelste overwinning op de rij op m'n naam. Het wordt nu wel een beetje saai zo.
Heb je wel gelezen wat daar staat joh?quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:01 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Zoveelste overwinning op de rij op m'n naam. Het wordt nu wel een beetje saai zo.
Nu grapjes verzinnen!quote:
Ik ben genitaal aangelegd.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:06 schreef Ringo het volgende:
Ik ben trauwens meer foneeties aangelegt.
Tuurlijk, joh. Maar sta niet te kijken als jij deze mooie woorden gaat prevelen, dat iemand anders je hard uitlacht. Semantiek is heul iets anders dan woordenkennis. Zolang jij Eenoog bent in het land der blinden gaat het ongetwijfeld goedquote:Op vrijdag 13 april 2007 22:01 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Tja, dan ben jij niet veel gewendquote:
quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens mij heeft de TS een semantisch dikke plaat voor z'n hoofd aangelegd.
Als je onze taal, het Nederlands, begrijpt, wel ja.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:07 schreef HosnerYeah het volgende:
Da's wel lekker hé, het spelen met onze taal.
Tja, jullie stellen vooral op als blinden. Dat ik dan volgens sommigen als Eenoog opereer, kan me niet verweten worden.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:07 schreef JoeDank het volgende:
[..]
Tuurlijk, joh. Maar sta niet te kijken als jij deze mooie woorden gaat prevelen, dat iemand anders je hard uitlacht. Semantiek is heul iets anders dan woordenkennis. Zolang jij Eenoog bent in het land der blinden gaat het ongetwijfeld goed. Doe daar je voordeel mee.
Wat is dat? Vloekend koken?quote:
Als je het kan, ja.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:07 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Tja, dan ben jij niet veel gewend.
Naja, dat ik telkenmale zegepraal, kan voor sommigen in principe culmineren in een heuse lotgeval dat ze mogen voorhebben.
De cognitieve resonantie van mijn speakers begint wel irritant te worden zo.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:07 schreef Ringo het volgende:
Mijn zakdoek begint (op zijn Turks) regressief te assimileren.
Zoiets?
Jij spreekt dan ook geen Nederlands maar een eigen dialect!quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:09 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Tja, jullie stellen vooral op als blinden. Dat ik dan volgens sommigen als Eenoog opereer, kan me niet verweten worden.
wat uitloopt in een hoogtepunt, zoiets.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat is dat? Vloekend koken?
quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:07 schreef HosnerYeah het volgende:
Naja, dat ik telkenmale zegepraal, kan voor sommigen in principe culmineren in een heuse lotgeval dat ze mogen voorhebben.
Of het wartaal is, kan hier niet vastgesteld worden. Maar 1 ding is wel zeker: je weet niet eens wat dialect eigenlijk inhoudt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:10 schreef JoeDank het volgende:
Jij spreekt dan ook geen Nederlands maar een eigen dialect!Wartaal!
Vloekend koken laten uitlopen in een hoogtepunt? Da's wel héél pikant...quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:10 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
wat uitloopt in een hoogtepunt, zoiets.
Is culmineren tegenwoordig vloekend koken danquote:Op vrijdag 13 april 2007 22:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vloekend koken laten uitlopen in een hoogtepunt? Da's wel héél pikant...
Je bedoelt dat je geen ruimtelijk -- of semantisch -- inzicht hebt?quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:09 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Tja, jullie stellen vooral op als blinden. Dat ik dan volgens sommigen als Eenoog opereer, kan me niet verweten worden.
Goh, jij spreekt een taaltje wat zijlinks is geschoeid op het Nederlands. Dat lijkt mij een dialectquote:Op vrijdag 13 april 2007 22:11 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Of het wartaal is, kan hier niet vastgesteld worden. Maar 1 ding is wel zeker: je weet niet eens wat dialect überhaupt inhoudt.
De blinden worden blinder!quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:12 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Is culmineren tegenwoordig vloekend koken dan.
Het wordt steeds erger met de 'blinden' hier
Je bent een aartsfilosoof.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:11 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Of het wartaal is, kan hier niet vastgesteld worden. Maar 1 ding is wel zeker: je weet niet eens wat dialect eigenlijk inhoudt.
Heerlijk.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:07 schreef HosnerYeah het volgende:
Ik ken een Tukker die een stel spijkerbroeken van Bose aan de muur heeft hangen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
De cognitieve resonantie van mijn speakers begint wel irritant te worden zo.
Zelfs als ik nauwelijks ruimtelijk inzicht zou hebben, het gegeven dat ik een man ben, laat mij jou als vrouw zijnde bij voorbaat al overklasseren.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:12 schreef Floripas het volgende:
Je bedoelt dat je geen ruimtelijk -- of semantisch -- inzicht hebt?
quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Heerlijk.![]()
Het zou nog lekkerder zijn als die zin van je daadwerkelijk iets betekende. Of wil semantisch aangelegd zeggen dat je in staat bent een groot aantal moeilijke woorden willekeurig uit te braken, zonder de betekenis te kennen?
Áls ze het verkeerd deden, dan zou ik het inderdaad doen, ja.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
TS lijkt me zo'n figuur die herhaaldelijk brieven naar de redactie van "Het Groot Dictee" stuurt om te klagen dat ze het allemaal verkeerd doen.
Ik heb laatst mijn boot inzicht in de haven gegeven.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:14 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Zelfs als ik nauwelijks ruimtelijk inzicht zou hebben, het gegeven dat ik een man ben, laat mij jou als vrouw zijnde bij voorbaat al overklasseren.
En je hanteert semantisch wederom in een verkeerde zegswijze. Het moet semantisch aangelegd zijn.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:14 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Zelfs als ik nauwelijks ruimtelijk inzicht zou hebben, het gegeven dat ik een man ben, laat mij jou als vrouw zijnde bij voorbaat al overklasseren.
En je hanteert semantisch wederom in een verkeerde zegswijze. Het moet semantisch aangelegd zijn.
Ze zijn vast ook wel op de hoogte van de semantische betekenis van "e-mail".quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:16 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Áls ze het verkeerd deden, dan zou ik het inderdaad doen, ja.
Maar de bittere realiteit voor jou is dat ze wat dit betreft geen fouten maken.
Wtf lul je?quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:14 schreef k_man het volgende:
Heerlijk.![]()
Het zou nog lekkerder zijn als die zin van je daadwerkelijk iets betekende. Of wil semantisch aangelegd zeggen dat je in staat bent een groot aantal moeilijke woorden willekeurig uit te braken, zonder de betekenis te kennen?
Overklasseren? Is dat zoiets als zitten blijven? "Ik moet dit jaar overklasseren"...quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:14 schreef HosnerYeah het volgende:
TS' lexicografie is gestrand in het zicht van de breinhaven.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb laatst mijn boot inzicht in de haven gegeven.
Misschien weet je wel wat alle woorden betekenen maar je kan ze slecht plaatsen! (semantiek)quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:18 schreef HosnerYeah het volgende:
[..]
Wtf lul je?
Want ik weet anders wel wat ze allemaal betekenen. Of moet ik het je ze ook nog eens uitleggen?
"als... zijnde" is ook al dubbelquote:Op vrijdag 13 april 2007 22:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Overklasseren? Is dat zoiets als zitten blijven? "Ik moet dit jaar overklasseren"...
Ga je aanstonds culmineren?quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
Oh mijn moederneukende god. Ga dóór, ga dóór....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |