Vergeet ook de media-aandacht niet voor Brian's zelfmoordactie.. Samen met Sylvia's vertrek drie DGK-artikelen in de Telegraaf rond het vorige weekend... Dat trekt toch wel weer wat mensen denk ik...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:46 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Het marktaandeel is deze week enkele malen best wel hoog geweest. Zou dat nou een verdienste zijn van DGK of speelt gebrek aan andere programma's hierbij een rol.
Volgens mij is er geen enkele logica meer. De ene keer scoren ze onder de 300.000 en dan weer boven de 400.000.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:46 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Het marktaandeel is deze week enkele malen best wel hoog geweest. Zou dat nou een verdienste zijn van DGK of speelt gebrek aan andere programma's hierbij een rol.
Ja, dat is een trend die ik voor het eerst aan de grafiek heb toegevoegd. Die lijn geeft een iets andere kijk op de cijfers.quote:
Een héle dikke 3 is ook mooi.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:09 schreef Gert het volgende:
Hmm.. dit is niet echt "rond de 4" meer te noemen.![]()
Gert & Kleinzusjequote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:46 schreef tuinfluiter het volgende:
DONDERDAG 17 MEI 2007
19:31---376.000---madl-8.2
00:55----81.000---madl-9.0
Extra uitzending :Villa-opknappen.
21:34---263.000---madl-3.9
Dank jequote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:03 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Gert & Kleinzusje
Jullie hebben jij hebt er kijk op.![]()
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:22 schreef tuinfluiter het volgende:
Nee, je moet zelf goed in je vel zitten om hen aan te kunnen op de vrijdagavond.
quote:zo 20 mei 2007, 10:13
Nieuwe technieken brengen kijkgedrag Nederlanders in beeld
UTRECHT - Tv-makers kunnen verzinnen wat ze willen, maar als het publiek programma's of zelfs hele zenders links laat liggen dan is hun werk geen lang leven beschoren. Kijkcijfers spelen daarbij een dominante rol, en die worden in kaart gebracht door de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Directeur Bas de Vos van die organisatie moet zich in steeds meer bochten wringen om het precieze kijkgedrag van Nederlanders door onderzoeksbureau Intomart GfK in beeld te laten brengen.
Consumenten hebben de afgelopen periode steeds meer apparatuur in huis gehaald. Ze kijken naar dvd's, kunnen met een harddisk-recorder veel gemakkelijker shows opnemen en kunnen een toenemend aantal (digitale) zenders volgen. Via internet vragen ze eerder uitgezonden programma's op en buitenshuis kunnen ze met hun mobiele telefoon programma's kijken. Om dat nieuwe kijkgedrag te registreren, heeft SKO een aantal maatregelen genomen.
Door nieuwe tv's, digitale zenders en kabelaars die andere frequenties hanteren voor dezelfde zenders wordt SKO gedwongen tot nieuwe technieken. De organisatie is begonnen met een proef om op basis van het geluidssignaal te peilen welk tv-station aanstaat in een kamer. Het geluid is namelijk altijd hetzelfde, via welke techniek het programma ook wordt bekeken. Ook 'uitgesteld kijken', met diverse recorders, kan op deze manier goed door onderzoekers in kaart worden gebracht, schetst De Vos.
Ook is de stichting met ingang van dit jaar begonnen met een nieuwe wijze van interpreteren van data, die uitgaat van een exactere opbouw van de bevolking. Deze zogenoemde 'gouden standaard' gaat uit van onder meer een lager aantal jonge vrouwen en lager opgeleide oudere kijkers dan voorheen en meer hoger opgeleide ouderen en jongeren tussen de 13-19 jaar. Volgens De Vos vormt het 2700 leden tellende kijkerspanel nu een betere afspiegeling van de bevolking.
Gevolg is wel dat in de nieuwe metingen de totale kijktijd iets is afgenomen, omdat bepaalde kijkers meer tv kijken en deze groep in het onderzoek iets kleiner is geworden. Programma's als Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST) hebben er ook last van, omdat die vaak door oudere kijkers worden bekeken. Over de nieuwe werkwijze van SKO deed producent Paul Römer van Endemol, die GTST maakt, daarom onlangs zijn beklag. Het kijkcijfer van die RTL4-soap kwam lager uit door de invoering van de gouden standaard.
Dat in 2007 de totale kijktijd lager zal uitkomen dan vorig jaar, lijkt hem een feit. Dat komt door de invoering van de gouden standaard, doordat er deze zomer geen groot voetbaltoernooi op de buis is, maar ook door het weer. De winter was slapjes en een deel van het voorjaar was het weer prima, waardoor meer mensen activiteiten ontplooien buiten de deur. Maar buitenshuis kunnen sommige mensen via hun mobiel altijd nog tv kijken. SKO experimenteert nu samen met Intomart GfK met een apparaatje dat dit kijkgedrag vastlegt.
Het kijken naar programma's via randapparatuur (dvd-spelers, harddisk-recorders etc.) blijft achter bij de verwachtingen. Van de Nederlanders met een harddisk-recorder kijkt nog steeds 90 procent het liefst naar programma's die op dat moment worden uitgezonden door zenders. Het later terugkijken via websites als Uitzending Gemist is wel zeer populair. Om dat te communiceren wil SKO in het najaar komen met een lijst van programma's die het meest zijn 'gestreamd'. Volgens De Vos was het BNN-programma De Lama's in 2006 de aanvoerder van deze lijst die nu nog niet openbaar is.
Een algemene vraag : Is er veel belangstelling voor de grafieken ? Heeft het zin om er mee door te gaan ?quote:Op zondag 20 mei 2007 15:56 schreef tuinfluiter het volgende:
Bright_side_of_life,
Bedankt voor de wekelijkse grafieken .![]()
.
Ja hoor, ik bekijk ze altijd met plezier.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:24 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Een algemene vraag : Is er veel belangstelling voor de grafieken ? Heeft het zin om er mee door te gaan ?
Ja graag!quote:Op zondag 20 mei 2007 17:24 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Een algemene vraag : Is er veel belangstelling voor de grafieken ? Heeft het zin om er mee door te gaan ?
Ja, doorgaan!quote:Op zondag 20 mei 2007 17:24 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Graag zelfs, ik kijk er altijd naar.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:24 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Heeft het zin om er mee door te gaan ?
Kan je eens iets meer vertellen over het element 'leerzaam'.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, doorgaan!
Ik vind ze boeiend, leerzaam, verhelderend en duidelijk.
Ik heb laatst een uitzending van oktober bekeken, is wel een aanrader.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:50 schreef Cynix ® het volgende:
de volledige degeneratie van de deelnemers
Hear hear.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:50 schreef Cynix ® het volgende:
Ach, ik ben al sinds het ontstaan van de Real Life Soap geïnteresseerd in alle aspecten er omheen, van de hype-vorming tot en met de volledige degeneratie van de deelnemers en van de media-aandacht tot en met politieke commotie. Uiteraard staan kijkcijfers daarbij altijd centraal, immers: als er niemand kijkt sterft elk concept, hoe briljant ook, een vroege of late dood.
De lange trend in de dag-kijkcijfers grafiek geeft het tegendeel weer.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:20 schreef sander89 het volgende:
Het zal wel zo blijven golven met de kijkcijfers, maar ik denk dat langzamerhand we steeds minder kijkers overhouden, neem aan dat hun het over 1 jaar ook al gezien hebben.
Op Tien is het een van de beter presterende programma's..quote:Op zondag 20 mei 2007 22:20 schreef sander89 het volgende:
Het zal wel zo blijven golven met de kijkcijfers, maar ik denk dat langzamerhand we steeds minder kijkers overhouden, neem aan dat hun het over 1 jaar ook al gezien hebben.
Wow! De anale seks-aflevering heeft goed gescoord.quote:
Dat wel, maar de lat komt steeds hoger lager te liggen. Hoe ondertreft de redactie zichzelf de vólgende week weer?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Wow! De anale seks-aflevering heeft goed gescoord.![]()
Jaap die zichzelf masturbeert.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:09 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat wel, maar de lat komt steeds hoger lager te liggen. Hoe ondertreft de redactie zichzelf de vólgende week weer?
Wat is de "cycle" dan hier?quote:
Huh? Maar de visibility (verticale as) neemt dan juist toé.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:38 schreef Peter6000 het volgende:
Slope of Enlightenment is dat het licht ook nog eens uitvalt
Het zit geloof ik toch anders idd.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:17 schreef Gert het volgende:
[..]
Huh? Maar de visibility (verticale as) neemt dan juist toé.![]()
En de late uitzendingen zijn verplaatst van 23:30 naar regelmatig 01:00 in de nacht,quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:19 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Een aantal maanden kende DGK een herhaling in de ochtend.
De verandering van het tijdstip van de late herhaling (januari) kun je in deze grafiek goed zien. Je ziet heel duidelijk dat ze daarmee veel kijkers verloren. Zelfs op de vrije/vakantie-dagen haalden ze niet meer het peil van daarvoor. Nu de ochtendherhaling is weggevallen, is de late herhaling wel sterk omhoog gegaan.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:28 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
En de late uitzendingen zijn verplaatst van 23:30 naar regelmatig 01:00 in de nacht,
die worden alleen goed bekeken rond vrije dagen, vakanties,
kerst, hemelvaart, paasdagen.
En door Tongquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:28 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
En de late uitzendingen zijn verplaatst van 23:30 naar regelmatig 01:00 in de nacht,
die worden alleen goed bekeken rond vrije dagen, vakanties,
kerst, hemelvaart, paasdagen.
U zei?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:42 schreef joostebroodje het volgende:
Hoi mensen, kunnen jullie mij alle weekgemideldes van de reguliere uitzending geven??
Alvast bedankt
![]()
![]()
![]()
![]()
Je komt me bekend voor .....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:42 schreef joostebroodje het volgende:
Hoi mensen, kunnen jullie mij alle weekgemideldes van de reguliere uitzending geven??
Alvast bedankt
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:39 schreef joostebroodje het volgende:
Weet er iemand toevallig alle weekgemiddeldes van DGK??
Ik ben nu bij week 23, maar verder kom ik nie![]()
Groetjes van JJ
Als je ze optelt, en daarna deelt door 5, zijn ze uitrekenbaar.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:42 schreef joostebroodje het volgende:
Alvast bedankt
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:23 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Dan ligt bij 3 bewoners (bezettingsgraad 30 procent) de waardering dus op - 10.
[afbeelding]
Als dat unieke IP adressen zijn (van succesvolle connects richting 81.173.4.10, en geen failed DRM connects) dan is 1500+ best wel veel. In ieder geval genoeg om de siliconen en liposuctie van Natasja te bekostigen!quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:12 schreef Gert het volgende:
't Is wel iétsje ingekakt sinds de streams geld koisten, maar niet eens veel!
quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:19 schreef Mika25 het volgende:
[..]
Als dat unieke IP adressen zijn (van succesvolle connects richting 81.173.4.10, en geen failed DRM connects) dan is 1500+ best wel veel. In ieder geval genoeg om de siliconen en liposuctie van Natasja te bekostigen!
Heb je hier iets aan ? (Jouw getallen ff in een grafiekje gezet)quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:36 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
unieke IP's
Visits zijn er iets meer.
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 04:00 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Heb je hier iets aan ? (Jouw getallen ff in een grafiekje gezet)
[afbeelding]
Wat is de piek rond 8 maart ?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:33 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
![]()
Ziet er goed uit, die piek was op 4-5 toen de streams, betaalde streams werden.
En de begincijfers kloppen niet helemaal omdat de stats nog op gang moesten komen.
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:43 schreef tuinfluiter het volgende:
Mooi marktaandeel.
DONDERDAG 24 MEI 2007
19:29--312.000--madl--9.3
00:59---83.000--madl-10.9
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 04:00 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Heb je hier iets aan ? (Jouw getallen ff in een grafiekje gezet)
[afbeelding]
Ik vraag me af of dit invloed heeft op de cijfers. Denk met name aan het journaal op NED 1.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:26 schreef Je_weet_wie_ik_ben_online het volgende:
de gouden kooi vanaf 2 juli om 8 uur ....http://forum.fok.nl/topic/1029427
Zomerstop GTST 20:00 uur op RTL 4 vanaf maandag 2 juli tot 27 augustus.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:26 schreef Je_weet_wie_ik_ben_online het volgende:
de gouden kooi vanaf 2 juli om 8 uur .
Die zomerstop van GTST zal best wel eens extra kijkers kunnen opleveren.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 20:01 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Zomerstop GTST 20:00 uur op RTL 4 vanaf maandag 2 juli tot 27 augustus.
De Gouden Kooi is ook een soap,
dus echte soapies die GTST missen?
kunnen een kijkje nemen bij reallifesoap DGK 2 juli op Tien, 20:00 uur.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Geen idee, misschien een stemming of gevecht. Je zou het terug kunnen vinden in de COS. Het zou ook kunnen zijn dat er problemen waren met de streams waardoor meer mensen gaan zoeken naar betere streams.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:51 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Wat is de piek rond 8 maart ?
Makkelijk terug te vinden via de 10 site, je kan daar binnen een minuut dmv een kalender de dag terughalen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:51 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Wat is de piek rond 8 maart ?
Alhoewel er dan veel mensen BBq enquote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:02 schreef Peter6000 het volgende:
19.26 - 287.000 - 8.1
00.32 - 081.000 - 6.0
Matig, maar de overtuiging dat DGK in de zomer (en daarmee ook de eerste maanden van het winterseizoen) doorgaat, heb ik inmiddels wel.
ik denk dat beter gaat scorren ze hebben dan betere lead in van deal or no dealquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:46 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit invloed heeft op de cijfers. Denk met name aan het journaal op NED 1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |